Інформація Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області від 05.12.2018

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області та органів ДФС України
Податкові надходження до бюджету перевищили минулорічні на 779 мільйонів гривень
Керівник Головного управління фіскальної служби області Микола Рибаков проінформував про підсумки роботи відомства за 11 місяців. Так, з початку 2018 року забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів в сумі 34,4 млрд.грн. Це на 779,1 млн. грн більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до відповідного періоду минулого року склав 102,3 відсотки.
Індикативний показник ДФС України виконано на 103,6 відс., додатково зібрано 1,2 млрд. гривень.
В розрізі податків до зведеного бюджету надійшло:
Податку на доходи фізичних осіб – 10,4 млрд.грн;
Рентної плати – 12,2 млрд.грн;
ПДВ – 4,7 млрд.грн;
Єдиного податку – 2,4 млрд.грн;
Податку на прибуток – 1,5 млрд.грн;
Земельного податку та орендної плати – 1,4 млрд.грн;
Акцизного податку – 269,3 млн.грн.
У листопаді до Зведеного бюджету зібрано 4,1 млрд.грн., індикативний показник ДФС України виконано на 101,6 відсотка (+235,5 млн. грн.).
При цьому, до Державного бюджету за січень – листопад надійшло 21,2 млрд.грн., до Місцевого бюджету за січень-листопад надійшло 13,2 млрд.грн.

Харківські митники перешкодили вивезенню старовинної ікони
Напередодні у пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники спільно зі співробітниками Управління СБУ в Харківській області виявили старовинну ікону.
У ході митного контролю громадянин України, який прямував до Росії пішою ходою, заявив про відсутність предметів заборонених або обмежених до переміщення. Але під час подальшого огляду у сумці серед його особистих речей було виявлено приховану від митного контролю ікону з ознаками старовини.
Відносно правопорушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. З метою встановлення ознак старовини та віднесення ікони до культурно-історичних цінностей буде проведено експертизу.
Нагадуємо, що товари з ознаками старовини та культурної цінності є обмеженими для переміщення через митний кордон України відповідно до Закону України від 21 вересня 1999 року № 1068 та наказу Міністерства культури України від 22.04.2002 № 258 та підлягають обов’язковому декларуванню при переміщенні через митний кордон України.

Плануємо наступний податковий рік!
Лозівське управління ГУ ДФс у Харківській області доводить розмір встановлених на 2019 рік мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму та інформує про вплив вказаних норм на ставки (пільги) з податків, розмір яких від них залежить.
Так, 23 листопада Верховна Рада України ухвалила Закон «Про Державний бюджет України на 2019 рік».
Встановлено: (посилання на відповідні повідомлення на офіційному веб-порталі Верховної Ради України: goo.gl/jckb7E та goo.gl/GSVFva):
– прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2019 року – 1853 гривні, з 1 липня – 1936 гривень, з 1 грудня – 2027 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:
дітей віком до 6 років: з 1 січня 2019 року – 1626 гривень, з 1 липня – 1699 гривень, з 1 грудня – 1779 гривень;
1 липня – 2118 гривень, з 1 грудня – 2218 гривень;
працездатних осіб: з 1 січня 2019 року – 1921 гривня, з 1 липня – 2007 гривень, з 1 грудня – 2102 гривні;
осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2019 року – 1497 гривень, з 1 липня – 1564 гривні, з 1 грудня – 1638 гривень.
– мінімальну заробітну плату:у місячному розмірі з 1 січня 2019 року – 4173 гривні; у погодинному розмірі з 1 січня 2019 року – 25,13 гривні.
За ухвалення законопроекту зареєстрованим за №9000в цілому проголосували 240 народних депутатів України.
Наразі текст не оприлюднений. Після оприлюднення та набрання чинності вказаним Законом діятимуть наступні нормативи :
Податкова соціальна пільга становитиме у 2019 році для будь-якого платника 926,50 грн. (50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи у розрахунку на місяць, встановленому законом на 1 січня звітного податкового року). У 2018 році – 881 грн. Розмір підвищеної податкової соціальної пільги: 150% ПCП = 1389,75 гpн; 200% ПCП = 1853 гpн. (у 2018 році відповідно 150% ПCП = 1321,50 гpн; 200% ПCП = 1762 гpн.)
Граничний розмір зарплати, до якої застосовується податкова соціальна пільга, у 2019 році дорівнюватиме 2600 грн. (розмір місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помножений на 1,4 та округлений до найближчих 10 гривень – пп. 169.4.1 ПКУ). У 2018 році – 2470 грн.
Максимальна величина бази нарахування ЄВ становитиме з 1 січня 2019 року 62595 грн. – 15 розмірів мінімальної заробітної плати (4173 Х15). У 2018 році ця величина становила 55845 грн.
Максимальний розмір нарахованого ЄВ становитиме з 1 січня 2019року –13770,90 грн. (62595Х 22%). У 2018 році становив 12285,90 грн.
Розмір мінімального страхового внеску становитиме у 2019 році 918,06 грн. на місяць (4173 Х 22%) – у 2018 році 819,06 грн. На рівні мінімального страхового внеску мають сплачувати ЄСВ за себе фізособи-підприємці, самозайняті особи та члени фермерського господарствав обов’язковому порядку, незалежно від діяльності, обраної системи та доходу. У разі якщо ФОП і члени фермерського господарства – пенсіонери за віком або інваліди та отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати ЄСВ за себе.
Добові з 1 січня 2019 року у межах території України 417,30 грн. (не більше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року), 2018 року – 372,30 грн. Для відряджень за кордон в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження – на рівні минулого року та не більше 80 євро. Для державних службовців і працівників підприємств, установ, організацій, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів добові залишаються в сумі 60 грн.
З 1 січня 2019 року зміниться неоподатковувана вартість подарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) і за умови прийняття прийнятих 23 листопада нормативів становитимуть не більше 1043,25грн. на місяць (у 2018 році – 930,75 грн. на місяць); неоподатковуваний розмір прощеної (анульованої) основної суми боргу (кредиту) не більший за 1043,25 грн. на рік (у 2018 році – 930,75 грн. на рік); неоподатковувана сума заборгованості за укладеним цивільно-правовим договором, за якою минув строк позовної давності не більша за 926,50 грн. (у 2018 році – 881 грн.); не оподатковуватимуться внески роботодавців на недержавне пенсійне забезпечення за працівника не більше 10432,5 грн. на місяць (у 2018 році – не більше 9307,50 грн. на місяць).
Не оподатковуватиметься оплата підготовки чи перепідготовки у вітчизняних вишах та професійно-навчальних закладах, спрямована юридичними або фізичними особами на здобуття освіти не більша за 12519 грн. за кожний повний (неповний) місяць навчання (2018 року – не більша за 11169 грн.).
Не оподатковуватимуться 2019 року і доходи від продажу власної продукції тваринництва груп 1-5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їх сума сукупно за 2019 рік не перевищує 208650 грн.(у 2018 році – 186150грн.). Не оподатковуватимуться кошти або вартість майна (послуг), що надаються роботодавцем за останнім місцем роботи як допомога на поховання платника податку, в сумі що не перевищує 5200 грн. (у 2018 році – 4940 грн.).
Не оподатковуватимуться стипендії (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) з бюджету учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, аспіранту або ад’юнкту не вища за 2600 грн. (у 2018 році – 2470 грн.).
Не оподатковуватимуться і суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з ПФУ чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір не перевищує 14970 грн. на місяць (у 2018 році – 13730 грн.).
Виплати (крім заробітної плати) членам профспілки не оподатковуватимуться у 2019 році в сумі 2600 грн.на рік. Неоподатковувана нецільова благодійна допомога (у тому числі матеріальна) 2600 грн.на рік. У 2018 році не оподатковуваною є 2470 грн.
Звільнятиметься 2019 року від оподаткування в сумі не більше 20865 грн. (не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня) вартість путівки на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України, наданої раз на календарний рік працівнику та/або членам його сім’ї першого ступеня споріднення, роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) –2018 року – не більша за 18 615 грн.
Очікується, що ставка податку на нерухоме майно у 2019 році будене більшеза 62,60 грн. за 1 кв. метр (не перевищує 1,5 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування) – у 2018 році не більша за 55,85 грн.
Об’єктом оподаткування транспортним податком за ставкою 25 тис.грн. на рік у 2019 році будуть легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового року – понад 1565 тис.грн. (у 2018 році – 1396 тис.грн.)
Максимальний розмір єдиного податку становитиме 2019 року: для платників першої групи: 185,30 грн. за місяць10% розміру прожиткового мінімумувстановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року); для платників другої груп: 834,60 грн. за місяць (20% мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року). У 2018 році 176,20 грн. за місяць для першої групи та 744,60 грн. – для другої групи. Фіксовані ставки податку встановлюють сільські, селищні, міські ради, або ради ОТГ залежно від виду діяльності в розрахунку на місяць.

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників
Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що розпорядженням КМУ від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» передбачено проведення ДФС України з питань праці, ДФС України, ПФУ, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.
Отже, заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою зарплати «в конвертах» сьогодні фіскальною службою приділяється значна увага. Адже нелегальна праця знижує доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соцстрахування.
Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.
Звертаємо увагу, що нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників, а саме:
– відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника;
– відсутність права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів);
– відсутність страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
– відсутність права на оплату листків непрацездатності
– втрата громадянами пенсійного стажу та можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.
Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.

Працюємо «неофіційно» – повідомляємо органи фіскальної служби!
Офіційне працевлаштування для найманого працівника – це гарантія роботодавцем соціальних, економічних, трудових та інших прав працівника, зокрема, право на відпустку, оплату тимчасової непрацездатності включаючи догляд за хворою дитиною, соціальне страхування, достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці).
Без офіційного працевлаштування втрачається страховий стаж необхідний для виходу на заслужений відпочинок та гідний розмір пенсії в майбутньому.
Внесок кожного громадянина у розвиток своєї країни – сплачені податки та збори.
Наймані працівники можуть повідомляти про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців на ,,гарячу лінію” ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

До уваги платників! Сплачуйте податки за правильними реквізитами
З 02.07.2018 змінено реквізити усіх рахунків для перерахування податків та зборів до державного та місцевих бюджетів (МФО 899998).
Рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів у 2018 році, які були відкриті за МФО 851011 ( ГУ ДКСУ у Харківській області) закриті 11.09.2018 року.
Кошти, які сплачені платниками після 11.09.2018 на старі рахунки органами ДКСУ повертаються до установ банків.
Але від платників податків продовжують надходити платежі на рахунки, які закриті з 11.09.2018 за МФО 851011 (ГУ ДКСУ у Харківській області).
Просимо забезпечити правильність сплати платежів на нові реквізити рахунків, з метою недопущення виникнення податкового боргу, штрафних санкцій та пені.
З оновленими рахунками можна ознайомитися на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області» розділ «Бюджетні рахунки» підрозділ «Діючи рахунки» за посиланням: http://kh.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/, а також на офіційних Веб-сторінках головних управлінь Державної казначейської служби України.

Система E-Receipt запроваджена у тестовому режимі
ДФС запроваджено у тестовому режимі систему E-Receipt, в основу розробки якої покладено принцип обов’язкової он-лайн реєстрації чеків на сервері ДФС. Функціонал системи передбачає можливість використання суб’єктами господарювання у якості пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, смартфони, планшети, персональні комп’ютери.
Під час тестування суб’єкти господарювання через приватну частину Електронного кабінету в режимі он-лайн можуть зареєструвати тестові каси, використовуючи безкоштовне клієнтське програмне забезпечення, здійснити її он-лайн фіскалізацію, сформувати та фіскалізувати електронний чек, додавши штрих-код товару, та передати чек покупцеві у вигляді QR-коду, що містить всю інформацію про здійснену розрахункову операцію.

Оновлено Державний реєстр РРО
Наказом ДФС від 22.10.2018 №688 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.
В Реєстр увійшло 165 моделей РРО.
Також Реєстр містить Перелік реєстраторів розрахункових операцій виключених з Державного реєстру в 2016 – 2018 роках, експлуатація яких не дозволяється (7 моделей).
З переліком РРО, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Державної фіскальної служби: http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/320822.html.

Передплата журналу «Вісник» на 2019 рік
Від наступного року вартість передплати на друковану версію журналу «Вісник» (пакет «Офлайн») становитиме 300 грн. за місяць, передплата на електронну версію журналу «Вісник» терміном від 1 міс. (пакет «Онлайн») – 180 грн. за місяць та за умови оформлення передплати на 1 рік – 120 грн. за місяць. Оформити передплату на журнал: http://www.visnuk.com.ua/uk/magazine/subscribe
ІІ. Інформація для бухгалтерів
До уваги платників податку на додану вартість!
Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307», незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

З 07.11.2018 року для отримання послуг електронного цифрового підпису використовуються нові форми реєстраційних документів
Інформаційно-довідковим департаментом ДФС наказом від 05.11.2018 №121 затверджено нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, а саме:
– Договір про надання електронних довірчих послуг;
– Реєстраційна картка для фізичної особи;
– Реєстраційна картка для юридичної особи;
– Додаток до Реєстраційної картки;
– Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;
– Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису необхідно використовувати з 07 листопада 2018 року.
Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 06 листопада 2018 року включно.
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».
Звертаємо увагу, що починаючи 07.11.2018 фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.
Нові форми реєстраційних документів затверджені у зв’язку з набранням 07.11.2018 року чинності Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Закінчився термін позовної давності. Чи визнавати таку заборгованість безнадійною?
Безнадійна заборгованість – це, зокрема, заборгованість за зобов’язаннями, щодо яких минув строк позовної давності.
Будь-яких додаткових умов для визнання заборгованості безнадійною за зобов’язаннями, щодо яких минув строк позовної давності, не встановлено. Тобто не передбачена необхідність здійснення платником податку – кредитором будь-яких заходів щодо стягнення заборгованості, зокрема, у судовому порядку, визнання боржника банкрутом тощо.
Отже, виключним та достатнім критерієм для визнання заборгованості безнадійною є сплив строку позовної давності за зобов’язаннями щодо такої заборгованості, незалежно від того звертався кредитор до суду з метою її стягнення чи ні.
Зазначена норма передбачена п.п 14.1.11 а) ст. 14 ПКУ та роз’яснена узагальнюючою податковою консультацією, затвердженою наказом МФУ від 03.04.2018 № 400.

В якому випадку профспілкові організації подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?
До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам «неприбутковості», визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток підприємств, зокрема, віднесені професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок.
Неприбуткові підприємства, установи та організації подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п. 133.4 ст. 133 ПКУ), та річну фінансову звітність.
Отже професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог «неприбутковості» визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ . Зазначена норма передбачена п. 46.2 ст. 46, п.п. 133.4.6 ст. 133 ПКУ.

Ліквідація підприємства. Надання до фіскальної служби ліквідаційного балансу
Юридична особа припиняється в результаті реорганізації або ліквідації.
Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.
Звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію.
У разі ліквідації підприємства ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс та у випадках, передбачених Законом №996 від 16.07.1999, публікує його протягом 45 днів після затвердження.
Після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає проміжний ліквідаційний баланс (затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію), що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред’явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду (част. 8 ст. 111 ЦКУ).
До моменту зняття з обліку юридичної особи як платника податків, зборів, обов’язкових платежів ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов’язана здійснювати розрахунок зобов’язань щодо таких податків, зборів, обов’язкових платежів, сплачувати їх і подавати відповідну звітність.
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів (част. 11 ст. 111 ЦКУ).
У ліквідаційному балансі (затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про ліквідацію) відображаються результати прийнятих рішень про стягнення боргів, розподілення активів, власного капіталу та погашення (списання) зобов’язань, що повинно привести до відсутності активів, власного капіталу і зобов’язань ліквідованого підприємства на заключну дату складання ліквідаційного балансу.
До органу ДФС подається тільки один ліквідаційний баланс – на дату прийняття рішення про ліквідацію у вигляді комплекту річної фінансової звітності.
Зазначена норма передбачена ст. 8 розд. ІІІ, ст. 13, ст. 14 розд. IV Закону № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Фіскальний чек повинен містити обов’язкові реквізити
У разі відсутності в розрахунковому документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, або недотримання сфери його призначення, такий документ не є розрахунковим.
Згідно з ст. 3 Закону № 265 СГ, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані, зокрема проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Форми та зміст фіскального чека, розрахункової квитанції та інших розрахункових документів, надання покупцю яких є обов’язковим, встановлені п. 2 розд. II Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення).
Обов’язкові реквізити касового чека визначені п. 2 розд. II Положення. При цьому у касовому чеку, зокрема зазначаються: найменування та адреса господарської одиниці; найменування та кількість товару, який реалізується; вартість проданого товару; код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством); ставки та суми податку на додану вартість (далі – ПДВ) та акцизного податку.
СГ, які здійснюють розрахункові операції з порушенням вимог Закону України №265 несуть відповідальність у вигляді фінансових санкцій. Крім того, за порушення вимог Закону №265 до посадових осіб та працівників торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, передбачена адміністративна відповідальність.
Закликаємо споживачів вимагати від продавців фіскального чеку за проданий товар. Тільки так ви зможете захисти свої права!

Як оподатковуються подарунки, надані профспілкою
Відповідно до пп. 165.1.39 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на місяць, встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Таким чином, подарунок, наданий профспілкою своїм членам, вартість якого не перевищує 25 відсотків мінімальної зарплати (у 2018 році – 931 грн.) в місяць, не оподатковується. Сума перевищення вартості подарунку оподатковується податковим агентом, в даному випадку профспілковою організацією, з використанням коефіцієнта за ставкою 18 відсотків.
Статтею164 Кодексу встановлено правила визначення суми податку у випадку, якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі.
Відповідно з п. 164.5 ст. 164 Кодексу під час нарахування доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з цим же Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:
К = 100 : (100 – Сп), де:
К – коефіцієнт; Сп – ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

Особливості заповнення графи ПН/РК «Сума податку на додану вартість»
ДФС України у листі від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 36942) звернула увагу на особливості заповнення графи податкової накладної (далі – ПН) та/або розрахунку коригування (далі – РК) «Сума податку на додану вартість».
Так, графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» є обов’язковою до заповнення в усіх випадках, коли за здійсненою операцією нараховується сума ПДВ за ставкою 20 або 7 відсотків.
Значення графи 11 розділу Б ПН (графи 14 розділу Б РК) обчислюється шляхом множення значення графи 10 розділу Б ПН (графи 13 розділу Б РК) на відповідне значення ставки ПДВ, код якої зазначено у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК).
Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) заповнюється у гривнях з копійками, але з урахуванням особливостей здійснення окремих операцій з постачання товарів/послуг допускається зазначення в цій графі показника з урахуванням арифметичного округлення до 6 знаків включно після коми.
Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» не заповнюється у разі здійснення:
а) операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «901» або «902»);
б) операцій, звільнених від оподаткування (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «903» та у графі 9 розділу Б ПН (графі 12 розділу Б РК) має бути вказаний код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг).
Якщо графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) не заповнюється, нулі, прочерки та інші знаки чи символи у цій графі не проставляються.
Лист № 36942 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html

У разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг РК складається на дату доплати/повернення коштів
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної (далі – РК), складеному в порядку, встановленому для ПН, та зареєстрованому в ЄРПН) (п. 192.1 ст. 192 ПКУ).
Згідно із п. 21 Порядку № 1307, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 ПКУ, постачальник (продавець) товарів/послуг складає РК до ПН за формою згідно з додатком 2 до ПН.
Порядок складання РК та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для ПН, крім випадків, передбачених Порядком № 1307.
Тобто, у разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг РК складається на дату доплати/повернення коштів.
Яка передбачена відповідальність за несвоєчасну реєстрацію платником ПДВ?
Обов’язковій реєстрації платником ПДВ підлягає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі впродовж останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ), крім осіб, які є платником єдиного податку 1-ї –3-ї груп, – це визначено п. 181.1. ст. 181 ПКУ.
До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи в якості платника ПДВ відносяться операції, що підлягають оподаткуванню по основній ставці ПДВ (20 %), ставці 7 %, нульовій ставці ПДВ.
Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 чисел календарного місяця, що йде за місяцем, в якому уперше досягнутий об’єм оподатковуваних операцій з поставки товарів/послуг більше 1 млн. грн., повинна подати до органу ДФС за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ – це передьачаєп. 181.2 ст. 181 ПКУ.
У разі неподання реєстраційної заяви, вищезазначена особа несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування – п. 183.10. ст. 181 ПКУ.
Якщо особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації в якості платника ПДВ, не подала своєчасно заяву і, відповідно, не зареєструвалася в якості платника ПДВ, орган ДФС самостійно визначає суму податкового зобов’язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення суми ПДВ платника податків на підставах, визначених п.п. 54.3.1 – 54.3.6 п. 54.3. ст. 54 ПКУ, таке порушення тягне за собою накладення штрафу у розмірі 25 % суми визначеного податкового зобов’язання, а при повторному порушенні упродовж 1095 днів – 50 % – п. 123.1 ст. 123 ПКУ.

ІІІ. Лозівського управління: інформація для підприємців та громадян

Податок на нерухоме майно для фізичних осіб. Який діє порядок сплати?
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки фізичним особам – платникам податку нараховується фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Податкове повідомлення-рішення про суми податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової (нежитлової) нерухомості, надсилаються (вручаються) фізичній особі-платнику податку фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
За новостворений (нововведений) об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Податок на нерухоме майно з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості (їх часток), які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється фіскальним органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Тобто податок нараховується на об’єкти нерухомості, що належать фізичним особам (визначені власниками).
Об’єкти незавершеного будівництва не відносяться до об’єктів оподаткування податком на нерухоме майно.
Зазначена норма передбачена п.п. 266.3.2 та п.п. 266.7.2 ст. 266 ПКУ.

До уваги власників земельних ділянок та іншої нерухомості
З метою оновлення інформаційних баз даних органів ДФС Лозівське управління просить фізичних осіб-громадян, які є власниками земельних ділянок та об`єктів нерухомості та виявили розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості чи податкової адреси, звернутися в орган ДФС за місцем реєстрації. При собі мати паспорт та оригінали документів про право власності на майно.

У власності фізичної особи є легковий автомобіль. Коли і за які авто сплачувати транспортний податок?
Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.
Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
У 2018 році оподатковуються транспортним податком легкові автомобілі з роком випуску не більше як 5 років включно (2013 рік) і середньоринкова вартість яких становить понад 1,396 млн грн.
Міністерством економічного розвитку та торгівлі на своєму офіційному веб-сайті щороку до 1 лютого звітного року розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, який містить дані щодо: марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється фіскальним органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку фіскальним органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Фіскальний орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Зазначена норма передбачена ст. 267 ПКУ.

Для переходу на єдиний податок з 01 січня 2019 заяву потрібно подати не пізніше 16 грудня поточного року
СГ, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий СГ може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року – це встановлено п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, заява подається за вибором платника податків, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями.
Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку ФОП, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому законом порядку СГ (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, СГ дотримано вимоги, встановлені п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Якщо СГ протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення ФОП, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.

Для отримання податкової знижки – менше місяця
Громадяни, які бажають скористатися своїм правом на податкову знижку, можуть звернутися в центри обслуговування за місцем реєстрації.
Варто мати на увазі, що податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були витрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо. Відтак громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом 2017 року були офіційно працевлаштовані та отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки.
Для цього їм необхідно заповнити та до 31 грудня року, наступного за звітним, подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. Зверніть увагу, що у декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.
До речі, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати. До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму. Після отримання декларації сума податку, що підлягає поверненню, перераховується громадянам протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.
Необхідно пам’ятати, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.