“Лозоваводоканал” має почати працювати беззбитково

Те, що підприємство комунальне, жодним чином не виправдовує його збитковість, — вирішили у міськвиконкомі.

Те, що підприємство комунальне, жодним чином не виправдовує його збитковість, — вирішили у міськвиконкомі. У середу керівництво міста вирушило на КП “Лозоваводоканал”. Тут міський голова зі своїми заступниками та керівниками низки управлінь спілкувався з колективом підприємства. Він хотів почути, що саме не дає водяникам працювати беззбитково, і ознайомив їх зі своїм баченням подальшої роботи “Лозоваводоканалу”.

Комунальне підприємство “Водоканал” минулого року збанкротіло. Його замінили “Лозоваводоканалом”. Назва інша, принципи роботи ті ж. Збитки – також. Щомісяця їх розмір сягає 300 тисяч гривень. Головний водяник Іліяс Калмуратов стверджує: проблема у старих тарифах, які не покривають витрати, і недисциплінованість платників. 2 мільйони — це борг населення перед новим підприємством. І ще близько 9 мільйонів заборгували лозівчани перед збанкротілим “Водоканалом”.

На думку міського голови Сергія Степанова, у проблемах головного водопостачальника — кілька складових: окрім тарифів і боргів, це і нераціональне використання технічних і кадрових ресурсів, і несучасний підхід до вирішення проблем. Головні вимоги мера до керівництва “Лозоваводоканалу” – це перспективний системний підхід до вирішення проблем, зокрема, задіяння у роботу усіх резервів підприємства, забезпечення контролю за виконавчою дисципліною середньої ланки, запровадження економічно обґрунтованих тарифів.

Розкритикував мер і підхід до формування тарифів. У ціну для населення багато років водяники взагалі не закладали рентабельність. При тому, що населення складає 83% споживачів. Це було позицією колишнього керівництва міста, пояснив Іліяс Калмуратов: нульова рентабельність — це так звана “соціальна складова”. Сергій Степанов заперечив: соціальна політика — це справа не комунального підприємства, а міської влади. Для “Лозоваводоканалу” головне завдання — почати ефективно працювати.

В останній редакції майбутніх тарифів зауваження мера враховане: середній показник рентабельності по всім категоріям споживачів становить 12%. Водяники збираються виконувати й інші досить суворі рекомендації нового міського керівництва. Хоча це не всьому колективу дається легко. Утім, зміни, говорить директор “Лозоваводоканалу” Іліяс Калмуратов, почнуться не раніше, ніж почне діяти новий економічно обґрунтований тариф.