Інформація Лозівського управління Головного управління ДФС у Харківській області від 08.07.2019

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України

Місцеві бюджети Харківщини поповнилися на 4,8 мільярди завдяки надходженням ПДФО

ПДФО є основним джерелом наповнення місцевої казни. В структурі надходжень він займає позицію лідера – майже 60 відсотків від загальної суми.

За січень-червень поточного року  до місцевих бюджетів Харківської області надійшло 4786,0 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.

У фіскальній службі регіону відзначили, що надходження у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року зросли на 772,5 млн. гривень, або на 19,2 відс.

Надходження саме цього податку є дуже важливим для розвитку міст, селищ та регіону в цілому.

Тож у фіскальній службі області звертають увагу роботодавців Харківщини на дотримання вимог трудового законодавства –  офіційне оформлення співробітників, своєчасну виплату заробітної плати, недопущення її виплати у “конвертах”.

 

Триває операція «Урожай»

Лозівське  управління Головного управління ДФС у Харківській області  звертає увагу громадян, які реалізують  власну сільгосппродукцію, на необхідність отримання в сільській (селищній) раді Довідки  про наявність  земельної ділянки.
Нагадуємо, що відповідно до п.п. 165.1.24 ст.165 ПКУ не включаються до  загального  місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходи, отримані від продажу сільгосппродукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, оброблена та/або перероблена  безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих у розмірах, встановлених  Земельним кодексом для ведення:

–   садівництва  та/або будівництва і обслуговування житлового  будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) та/або індивідуального дачного будівництва;

–   особистого селянського господарства або земельної частки (паї), виділені в натурі, сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

При продажу сільгосппродукції  (крім продукції  тваринництва), її власник  має отримати у сільській, селищній,  міській раді за місцем  податкової  адреси  (місцем проживання), Довідку  про наявність у нього  земельних ділянок  за формою №3ДФ.
Довідка видається на 5 років. Оригінал Довідки зберігається у власника сільгосппродукції, а копія надається податковому агенту (підприємству чи підприємцю) – покупцю такої продукції. В такому разі  податок на доходи фізичних осіб не утримується.
Якщо розмір  земельних ділянок  перевищує 2 гектари, то отримані доходи від продажу сільгосппродукції відображаються фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (ставка 18 відсотків) та військовим збором (1,5 відсотки).

Увага громадян! E- Receipt допоможе перевірити ваш чек на «чесність»

Суб’єкти господарювання, які здійснюють:

– розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також  операції з приймання готівки для подальшого її переказу

ЗОБОВ’ЯЗАНІ проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

У випадках застосування  розрахункових книжок, необхідно видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

При цьому, фіскальний касовий чек повинен містити обов’язкові реквізити, визначені законодавством.

Державною фіскальною службою забезпечено функціонування інформаційної системи E-Receipt, в рамках якої реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронний фіскальний чек, створений новітніми РРО.

Доступ до сервісу знаходиться за посиланням: cabinet.sts.gov.ua/cashregs/check. Здійснюється без ідентифікації осіб.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно внести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Якщо ви не знайшли свого е-чека в системі, або виявили розбіжності в даних чеку, зробіть його фото та надішліть за адресою: [email protected].

В свою чергу, ДФС буде визначено причину, через яку електронний чек не потрапив до системи, або не відповідає встановленій формі, та вжито відповідних заходів.

Нова ставка акцизного податку на тютюнові вироби з 1 липня 2019 року

З 1 липня 2019 року набрали чинності внесені Законом №2628 зміни до ПКУ в частині зміни розміру ставки акцизного податку на тютюн та тютюнові вироби.

Так, з 1 липня цього року ставки акцизного податку на тютюнові вироби збільшуються на 9 відсотків.

Мінімальне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів становить 1011,35 грн на 1000 цигарок. Це близько 34 євро, тоді як у Європі акциз становить в середньому 90 євро. Вартість пачки цигарок в Україні тепер збільшиться приблизно на три гривні.

З 1 липня діють нові правила оподаткування міжнародних посилок

Зниження неоподатковуваної вартості товарів у міжнародних поштових відправленнях до 100 євро для громадян набуває чинності з 01 липня 2019 року.

З 01 липня 2019 року набирають чинності зміни до Податкового кодексу України в частині встановлення межі оподаткування ПДВ для товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 100 євро, для одного одержувача – фізичної особи, в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях. Усі товари, що перевищуватимуть еквівалент 100 євро будуть оподатковуватись.

Тобто, якщо вартість посилки перевищить еквівалент 100 євро, потрібно буде сплатити 20% ПДВ. Посилка для фізичної особи також оподатковуватиметься 10-відсотковим митом від суми, що перевищує еквівалент у 150 євро.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

 

До уваги платників ПДВ!

Звертаємо увагу платників ПДВ, що розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюються з рахунків, відкритих платникам податків в системі електронного адміністрування ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим п. 87.1 ст. 87 ПКУ.
Норми встановлені п. 200¹.2 ст. 200¹ ПКУ.
Механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою КМУ від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569).
Зокрема, п. 20 Порядку № 569 передбачено, що у разі подання платником ПДВ уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові) періоди, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов’язань до бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахунків надсилає Державній казначейській службі України   (далі – Казначейство) реєстр платників ПДВ, в якому зазначаються, зокрема суми ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.

Етапи запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового

Законом № 2628 про внесення змін до ПКУ  передбачено поетапне запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕРП та СЕ), зокрема:

з 1 до 15 липня 2019 року (включно) здійснюється формування обсягу залишку пального для перенесення з діючої до 1 липня 2019 року системи СЕАРП до нової системи СЕАРП та СЕ та реєстрація акцизних накладних / розрахунків коригування, складених до 30 червня 2019 року (в системі СЕАРП) – за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218. Термін реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування, складених до 30 червня 2019 року (включно) – до 15 липня 2019 року (включно);

розподіл обсягів залишку пального / спирту етилового між акцизними складами для формування ліміту пального / спирту етилового, на який платник може складати акцизні накладні:

з 16 до 20 липня 2019 року (включно) – реєстрація першого примірника акцизної накладної, складеної для розподілу пального між акцизними складами / пересувними акцизними складами;

з 16 до 22 липня 2019 року (включно) – реєстрація другого примірника акцизної накладної, складеної для розподілу пального між акцизними складами / пересувними акцизними складами;

протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 липня 2019 року – врахування в СЕАРП та СЕ обсягів спирту етилового, яке здійснюється шляхом подання платниками акту проведення інвентаризації спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 року.

Рекомендована форма акцизних накладних та розрахунків коригування для складання цих документів на операції з реалізації пального та спирту етилового, здійснені з 1 липня 2019 року, розміщена на офіційному вебпорталі ДФС за адресою: www.sfs.gov.ua > Електронні форми документів > Акцизний податок (рекомендовані форми електронних документів):

для пального – Акцизна накладна форми «П», Розрахунок коригування акцизної накладної форми «П»;

для спирту етилового – Акцизна накладна форми «С», Розрахунок коригування акцизної накладної форми «С».

Термін реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування, складених з 1 липня до 31 липня 2019 року (включно) – з  23 липня до 15 серпня 2019 року (включно).

Для врахування в СЕАРП та СЕ обсягів залишку пального, облік якого у СЕАРП не здійснювався, Порядком електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженим постановою КМУ від 24 квітня 2019 р. № 408, передбачено можливість подання платником без сплати акцизного податку у період з 16 до 20 липня 2019 р. (включно) заявок на поповнення обсягів залишку пального станом на 1 липня 2019 року:

для обсягів залишку пального, яке станом на 01.07.2019 р. обліковується у суб’єктів господарювання, які до 01.07.2019 р. не підпадали під визначення платників акцизного податку, а з 01.07.2019 р. підпадають під таке визначення. У цьому випадку заявки на поповнення подаються тільки зазначеними платниками, а вказані у цих заявках обсяги пального можуть надалі використовуватися виключно для власного споживання або промислової переробки;

для обсягів скрапленого газу, придбаного на спеціалізованих аукціонах для потреб населення відповідно до Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою Кабміну від 16.10.2014 р. № 570.

Рекомендовані форми Заявки на поповнення (коригування) залишку пального та Заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового також розміщені на офіційному вебпорталі ДФС за адресою: www.sfs.gov.ua > Електронні форми документів > Акцизний податок (рекомендовані форми електронних документів).

Обсяги ввезеного на митну територію України у період з 1 до 15 липня 2019 року (включно) пального або спирту етилового обліковуються в СЕАРП та СЕ в такій послідовності:

16 липня 2019 року – зараховуються автоматично на підставі оформлених належним чином митних декларацій у розрізі платників податку та умов оподаткування пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;

з 16 до 22 липня 2019 року (включно) – розподіляються між акцизними складами пересувними, що використовуються під час такого ввезення, на підставі акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених платником податку – розпорядником таких акцизних складів пересувних.

Оприлюднено дані щодо включених до реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та сприту етилового

ДФС з метою реалізації постанови КМУ від 24 квітня 2019 року № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» здійснює реєстрацію платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового та їх акцизних складів шляхом їх включення до реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового (далі – Реєстр платників) на підставі заяв, що подаються суб’єктами господарювання в електронній формі.

Відповідно до пункту 5 Порядку реєстрації платників акцизного податку – розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних, акцизних складів/акцизних складів пересувних у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого названою постановою, ДФС веде Реєстр платників та щодня оприлюднює на власному офіційному веб-порталі інформацію з Реєстру платників із зазначенням ідентифікаційних та реєстраційних даних платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.

Інформацію щодо зареєстрованих станом на 01.07.2019 платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, включених до Реєстру платників, розміщено на офіційному веб-порталі у рубриці «Реєстри» за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/383606.html.

Інформація з Реєстру платників буде щоденно оновлюватись та оприлюднюватись у цій рубриці до запровадження такого оприлюднення в електронній формі у Електронному кабінеті.

Увага! Змінено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ

29 травня 2019 року набрала чинності постанова КМУ від 22 травня 2019 № 423 «Про внесення змін до постанови КМУ від 13 липня 2016 року № 440» якою внесено зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – Порядок).

Зокрема, змінами передбачено що реєстраційна заява за формою № 1-РН та документи, які додаються до неї для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), розглядаються протягом 3 робочих днів з дня їх отримання (раніше було 14 календарних днів).

Також, у новій редакції викладено реєстраційну заяву платника податку за формою № 1-РН, яка подається для реєстрації, змін або виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій та передбачає зазначення відомостей щодо місцезнаходження неприбуткової організації.

Крім того, неприбуткова організація може звернутися до контролюючого органу із запитом про отримання витягу з Реєстру. Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 до Порядку подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи запиту підлягають заповненню.

Витяг безоплатно надається протягом трьох робочих днів. Він міститиме відомості про неприбуткову організацію або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі.

Звертаємо увагу, що усі записи до Реєстру вносяться контролюючим органом на підставі прийнятих рішень, тому навіть за відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган  протягом 3 робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви приймає відповідне рішення про включення (повторне включення) неприбуткової організації до Реєстру, присвоєння (зміну) ознаки неприбутковості, із внесенням запису до Реєстру, але без спрямування неприбутковій організації примірника такого рішення.

Більш детально у листі ДФСУ від 25.06.2019 № 20139/7/99/99-15-02-01-17.

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

27.06.2019 вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.27.10.0 (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 27.06.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).

З переліком змін та доповнень (версія 1.27.10.0) станом на 27.06.2019 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Фізичним особам – підприємцям – «спрощенцям» про сплату єдиного внеску

Обов’язки платників ЄВ регламентовано ч.2 ст. 6 Закону № 2464, згідно з приписами якої платник ЄВ зобов’язаний:

– своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄВ;

– подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника ЄВ у строки, порядку та за формою, що визначені законодавством.

Для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, ЄВ нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абз.3  ч.8 ст. 9 Закону № 2464).

До уваги платників податків, зборів, єдиного внеску

З метою спрощення отримання платниками інформації про стан розрахунків з бюджетом в Електронному кабінеті платника (cabinet.sfs.gov.ua) реалізована можливість перегляду інтегрованої картки платника податків (ІКП) та формування витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС.

Інформація в Електронному кабінеті про зарахування до ІКП сплачених сум стає доступною для перегляду на наступний за днем сплати робочий день, після завантаження відповідних даних, отриманих з Державної казначейської служби.

В Інтегрованій картці платника розміщені відомості по всіх податках, платежах, єдиному внеску, які сплачує або повинен сплачувати платник: нараховані та сплачені суми, наявні недоїмка, пеня та переплата. Також тут можна дізнатись реквізити рахунків для сплати кожного виду платежу, подати заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених коштів.

З метою визначення черговості зарахування коштів у рахунок погашення зобов’язань та боргу у інтегрованій картці платника використовується відповідний ідентифікатор – код операції. Отримати інформацію про значення коду операції щодо розрахунків за податками, зборами та єдиними внеском можливо при наведенні курсору у полі «Код операції» на відповідний код.

Стан розрахунків платника за платежами, що контролюються органами ДФС, змінюється в режимі on-line.

Витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС формується на основі відповідного запиту платника та містить інформацію на момент формування.

Єдиний внесок: наслідки несвоєчасної сплати

Страхувальникироботодавці зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за відповідний базовий звітний період не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким є календарний місяць (ч. 8 ст. 9 Закону №2464.

Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону № 2464 ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч. 11 ст. 9 Закону № 2464). За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на роботодавців, які допустили зазначене порушення, накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення (ч.10 ст. 25 Закону № 2464). Нарахування пені, передбаченої Законом № 2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄВ посадові особи платників ЄВ несуть адміністративну відповідальність, яка передбачена ст. 1651Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Якщо не отримали квитанцію про прийняття ДФС податкової накладної

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Відповідно до пункту 12 ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі – Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема:

– відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

– чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; – дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201 10 ст. 201 ПКУ;

– наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ;

– наявності суми ПДВ відповідно до пп. 200 прим. 1.3 і 200 прим. 1.9 ст. 200 прим. 1 ПКУ (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);

– факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

– наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

З метою отримання зареєстрованих податкової накладної та/або розрахунку коригування платник податку складає запит в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилає його за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем до ДФС (пп. 21 та 22 Порядку № 1246).

Відповідно до п. 3 Порядку № 1246, операційний день триває з 8 до 20-ї години.

В п. 25 Порядку № 1246 визначено, що платник податку через електронний кабінет шляхом перегляду в режимі реального часу має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Враховуючи усі складові реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, з метою з’ясування обставин, за якими протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, пропонуємо звернутись до контролюючих органів ДФС з детальним описом ситуації.

 

Анулювання реєстрації платника ПДВ: коли необхідно визнавати умовне постачання товарів та необоротних активів

Якщо товари/ послуги, необоротні активи, суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник ПДВ в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника ПДВ зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів (умовне постачання товарів та необоротних активів), крім випадків анулювання реєстрації як платника ПДВ внаслідок реорганізації платника ПДВ шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону. Норми визначені п. 184.7 ст. 184 ПКУ.

 

Обчислення та сплата транспортного податку юридичними особами

Відповідно до ст.265 ПКУ транспортний податок входить до складу податку на майно. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні, згідно з чинним законодавством, власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ є об’єктами оподаткування. Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (п.п.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ). Середньоринкова вартість легкових автомобілів, для цілей оподаткування транспортним податком, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою КМУ, станом на 1 січня звітного року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального. Щороку до 1 лютого звітного року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування. Базовим податковим (звітним) періодом є календарний рік. Юридичні особи, які є платниками податку, самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально – п.п.267.6.4 п.267.6 ст.267 ПКУ. За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, юридичною особою-платником подається декларація з транспортного податку протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, у якому виникло право власності на такий об’єкт. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, у якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, у якому він набув право власності на цей об’єкт. За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, у якому проведено реєстрацію транспортного засобу. У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, у якому вік такого автомобіля досяг п’яти років (п.п.267.6.7 п.267.6 ст.267 ПКУ). Транспортний податок сплачується юридичними особами за місцем реєстрації об’єктів оподаткування  авансовими внесками щокварталу, до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації з транспортного податку. Зараховується податок до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України

 

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Операція «Урожай»!

Законом від 10.07.2018р. №2497   передбачені значні новації в діяльності та оподаткуванні фермерів, зокрема щодо можливості ФОП бути  фермером – платником єдиного податку 4 групи.
Раніше сільгосптоваровиробником  могла бути  тільки юридична особа,  зараз  це також і фермери – ФОП,  які відповідають  нижче наведеним умовам (ст. 291.4 ПКУ):

– провадять діяльність виключно в межах  фермерського господарства, зареєстрованого  відповідно до Закону «Про фермерське господарство»;
здійснюють виключно вирощування, відгодовування с/г продукції , збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем  податкової адреси;

не використовують працю найманих осіб;
членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени сім`ї у визначенні ч.2 ст.3 Сімейного кодексу;
площа сільськогосподарських угідь та /або  земель водного фонду  у власності та/або  користуванні членів фермерського господарства становить не менше 2-х гектарів, але не більше 20 гектарів.

Якщо ФГ створено як ФОП, воно діє на основі  договору (декларації) про створення ФГ. Тобто, для державної реєстрації фермера – ФОП він має надавати  держреєстратору у складі необхідного пакету документів і договір (декларацію), типова форма якого затверджена  наказом  Міністерства аграрної політики від 05.04.19 р. № 177.
Якщо ФОП вже зареєстрований  і він бажає набути статусу фермера – ФОП, то укладається договір (декларація), а потім  у держреєстратора  реєструються зміни до відомостей про ФОП.
Для зареєстрованих  (новостворених)  ФОП, які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку 4 групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася держреєстрація.
ФОП – платник єдиного податку 4 групи  самостійно обчислює суму податку  і не пізніше  20 лютого поточного року подає податкову декларацію.
Об’єктом  оподаткування є площа сільгоспугідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень) та/або  земель водного фонду, що перебуває у власності або користуванні, в т.ч. на умовах оренди.
Сплачується податок щоквартально  протягом 30 календарних днів, що настають  за останнім календарним днем податкового звітного кварталу, у розмірах:

у I кварталі – 10 відсотків;
у ІІ кварталі – 10 відсотків;
у ІІІ кварталі – 50 відсотків;
у ІУ кварталі – 30 відсотків.

Вперше подати декларацію слід  протягом 20 календарних днів з дня подання заяви на обрання (перехід) на 4-у групу, а сплатити єдиний податок  – протягом 30 календарних днів, що настають  за останнім  календарним днем  податкового (звітного) кварталу, в якому відбулося обрання  (перехід). Надалі сплата відбувається  у вищезазначеному порядку.
Отже, поряд із умовами перебування підприємців на загальній системі оподаткування та спрощеній, яка застосовується  підприємцями з урахуванням обмежень граничного розміру доходу, на сьогодні у ФОПів є можливість перейти до 4 –ї  групи платників єдиного податку, розмір якого не залежить від суми отриманого доходу.
Тож, підприємці – сільськогосподарські товаровиробники мають  вибір і самі можуть прорахувати та визначитися, яку систему  оподаткування чи групу платників єдиного податку їм обрати та які податки сплачувати.

Фізособи повинні сплатити ПДФО за 2018 рік до 31.07.2019 року

Головне управління ДФС у Харківській області  нагадує, що фізичні особи, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплатити суму податкових зобов’язань, зазначену у поданій декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), до 01 серпня року, що настає за звітним.

За результатами 2018 року останній день сплати – 31 липня 2019 року (включно).

Нагадуємо, що фізичні особи виконують свої зобов’язання як зі сплати податку на доходи фізичних осіб, так і військового збору.

Звертаємо увагу, у зв’язку із введенням з 01.01.2019 у дію нових кодів бюджетної класифікації порядок сплати фізичними особами податкових зобов’язань, зазначених у податковій декларації, змінено. Отже, платник податку – фізична особа, який зобов’язаний подати податкову декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує їх за кодами платежу:

«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Слід зазначити, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, до нього застосовується  штраф у таких розмірах:

– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Отримання повідомлення – рішення про сплату податку на нерухомість

Обчислення суми податку на нерухоме майно з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізосіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

До 1 липня поточного року фізособам – платникам податку на майно контролюючі органи надсилають (вручають) податкові повідомлення – рішення (ППР) про нарахування зобов’язань, які протягом 60 днів з дня вручення ППР платник має сплатити.

З метою своєчасного отримання фізособами ППР у разі зміни їх місця проживання такі фізособи зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: – об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток; – розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості; – права на користування пільгою із сплати податку; – розміру ставки податку; – нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів документів, контролюючий орган проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове ППР. Попереднє ППР вважається скасованим (відкликаним).

На сьогодні запроваджено низку електронних сервісів, зокрема щодо можливості сплати податку на майно з фізичних осіб засобами Електронного кабінету. Також за допомогою Електронного кабінету платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних, зокрема, щодо: – об’єктів оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі); – сформованих ППР та необхідних платіжних реквізитів органів місцевого самоврядування для сплати податку на нерухомість, транспортного податку та плати за землю; – розрахунків сум податкових зобов’язань за такими податками; – стану розрахунків з бюджетом.

Податок на нерухомість: порядок обчислення для фізичної особи у разі зміни власника об’єкта оподаткування протягом року

Що у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності. Норми визначені п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (п.п. 266.8.2 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).

 

Продаж об’єктів нерухомого майна раз на рік і перебування у власності такого майна понад три роки не оподатковується

Дохід платника податку-резидента від продажу або обміну не частіше одного разу протягом звітного року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового чи дачного будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст.121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину. Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим, садовим або дачним будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається. У разі продажу більше одного з перелічених об’єктів нерухомості або іншого об’єкта нерухомості протягом звітного року, отриманий дохід підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. та військовим збором у розмірі 1,5 відсотка. Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи: особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, — до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу, міни; особою, у власності якої перебував об’єкт нерухомості, відчужений за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно. Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо платник податку, який отримав дохід від продажу або обміну об’єкта нерухомого майна, сплатив податок до нотаріального оформлення такого об’єкта нерухомого майна.

Документи, які повинні надати підприємці – платники єдиного податку за продані товари чи надані послуги

ФОП – платник єдиного податку зобов’язана надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.

При невидачі на вимогу покупця товарів (послуг) відповідного документу ФОП, які сплачують єдиний податок, притягаються до відповідальності, передбаченої Законом №1023.

 

Чи застосовуються касові апарати при продажу б/в телефонів?

Згідно з п.296.10 ст.296 ПКУ касові апарати не застосовуються платниками єдиного податку І, ІІ та ІІІ групи (ФОП) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. гривень. Зазначена норма ПКУ не поширюється на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, обслуговуванню або гарантійній заміні, у цілях застосування касових апаратів, затверджено постановою КМУ  від 16 березня 2017 року №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» (далі – Перелік №231). Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони та мобільні телефони, що мають згідно з УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00. При цьому, винятків щодо можливості незастосування касових апаратів для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено. Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, ФОП-платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим касового апарату.

Не забудьте повідомити фіскальні органи про зміну прізвища або місця проживання

Згідно зі ст.67 Конституції України кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до п.70.7 ст.70 ПКУ фізичні особи — платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення. Відомості про зміну даних подаються платником податку протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою 5-ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, – до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування. Пунктом п.45.1 ст.45 ПКУ передбачено, що платник податків зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків — фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків — фізична особа може мати одну податкову адресу. Шановні громадяни! Не відкладайте свій візит до контролюючого органу – приведіть свої документи у відповідність до чинного податкового законодавства.