новини Лозівської ОДПІ від 14.12.2016р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Режим роботи Центрів обслуговування платників у святкові  дні

Головне управління ДФС у Харківській області інформує про режим роботи Центрів обслуговування платників (‪‎ЦОП) у святкові та вихідні дні:

– 31 грудня 2016 року – робочий день до 13 год. 00 хв.;

– 3, 4, 5 січня 2017 року – робочі дні відповідно до графіку роботи ЦОП;

– 6 січня 2017 року – робочий день до 15 год. 45 хв.;

– 9 січня 2017 року – робочий день до 18 год. 00 хв.;

– 1, 2, 7, 8 січня 2017 року – вихідні дні.

 

З нового року декларувати доходи будемо по-новому

Згідно з Наказом Мінфіну від 15.09.16 р. внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи. Так, зокрема, передбачено зменшення обсягу декларації (зменшення кількості додатків з чотирьох до двох) та зміна порядку розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців. Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року.

Звертаємо увагу, що нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року. Нагадуємо, щороку починаючи з 1 січня в Україні проводиться деклараційна кампанія. Декларація про майновий стан та доходи за попередній рік подається до місцевої податкової інспекції до 1 травня.  

 

Акцизний внесок у місцеві скарбниці

Понад 21 млн грн податкових надходжень від сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами отримали місцеві бюджети, що обслуговуються Лозівською ОДПІ за 11 місяців 2016 року.  

« Це на 6,2 млн грн  більше за аналогічний період 2015 року», –  проінформувала в.о.начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець.

Податку сплачено:

м. Лозова – 13,5 млн грн., (у 2015 році – 10,4 млн.грн,);

м. Первомайський – 5,3 млн.грн. (у 2015 році – 3,3 млн.грн,);

Лозівський район – 1,2 млн грн., (у 2015 році – 0,5 млн.грн,);

Близнюківський район – 1,7 млн грн., (у 2015 році – 1,3 млн.грн,);

Первомайський район – 0,07 млн грн., (у 2015 році – 0,06 млн.грн,);

 

Таблетки для схуднення сховали ближче до тіла

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники виявили 137 блістерів по 10 капсул лікарського засобу «Редуксін».

Дві жінки прямували до України в якості пасажирок авто. В ході проведення митного контролю із застосуванням технічного засобу митного контролю – металошукача, було виявлено прихований від митного контролю лікарський засіб «Редуксін», що знаходився під верхнім одягом жінок та був примотаний до тіла. Загальна вартість лікарського засобу, зі слів громадянок, 40 тисяч гривень.

Діюча речовина «Сибутрамін», яка входить до складу зазначеного лікарського засобу, є обмежена для переміщення через митний кордон України.

Відносно громадянок складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

Шановні платники, з метою оперативного вирішення суперечливих питань, що виникли в сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю і митного оформлення, звертайтесь за номером сервісу «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово за принципом call-back – співробітники ДФС приймають звернення та повідомляють заявника про результати перевірки.

 

Як отримати довідку про свої доходи в органах ДФС

Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа повинна звернутися особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подати документ, що посвідчує особу, та заяву.

Уповноважена особа додає до заяви довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред’явлення повертається) та її копію, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя. Контролюючий орган протягом 5 робочих днів з дня звернення фізичної особи надає відомості з Державного реєстру.

Особи, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням відомостей з Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі відомостей може бути продовжено до 10 робочих днів.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Смс на благодійні цілі не оподатковуються ПДВ

Законом України від 06.10.16 № 1665-VIII  “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень” додано новий пункт 197.24 статті 197 Податкового кодексу .

Зазначеним пунктом передбачено звільнення від оподаткування ПДВ операцій оператора телекомунікацій з надання телекомунікаційних послуг у частині здійснення благодійного телекомунікаційного повідомлення на благодійні цілі.

Отже, відправлені телекомунікаційні повідомлення (смс) на благодійні цілі звільняються від оподаткування ПДВ.  Закон набрав чинності з  06.11.2016 р.

 

Виплата зарплати один раз на місяць

Працівник підприємства звернувся із заявою про виплату йому заробітної плати один раз на місяць. Чи вважається це порушенням, якщо так, то яку відповідальність передбачено?

Відповідно до ст. 115 Кодексу законів про працю Україні заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів — представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. У випадку коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.

Розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів — представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.

Можливість вчинення порушень щодо строків виплати заробітної плати на підставі заяви працівника чинним законодавством не допускається.

Таким чином, роботодавець, який на підставі заяви працівника здійснює виплату заробітної плати один раз на місяць, вчиняє порушення, за яке згідно зі ст. 41 КУАП передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу у розмірі від 510 до 1 700 грн (у разі повторного вчинення порушення — від 1 700 до 5 100 грн).

Крім того, абзацом шостим частини другої ст. 265 КЗпП передбачено штрафну санкцію у розмірі одної мінімальної заробітної плати (на сьогодні це 1 600 грн).

 

Розіграші цінних призів – порядок оподаткування ПДФО

Згідно до норм ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді виграшів, призів. Умови їх оподаткування визначено у п. 170.6 ст.  170 ПКУ. Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату). 

Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною пункту 167.1 статті 167 ПКУ (18 відсотків).

Якщо приз отримується в результаті розіграшу платником податку безкоштовно, то його вартість визначається за звичайною ціною та включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу і оподатковується податковим агентом за ставкою 18%.

Якщо за результатами розіграшу виграшем є право придбання речі за 1 грн., то це вважається персоніфікованою (індивідуальною) знижкою з ціни товару та сума такої знижки підлягає оподаткування як додаткове благо за ставкою 18 відсотків.

 

Який день вважається днем сплати ЄСВ

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Днем сплати ЄСВ вважається:

1) у разі перерахування сум ЄСВ з рахунку платника на відповідні рахунки органу ДФС – день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу ДФС; 

2) у разі сплати ЄСВ готівкою – день прийняття до виконання банком або іншою установою – членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

3) у разі сплати ЄСВ в іноземній валюті – день надходження коштів на відповідні рахунки органів ДФС, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

 

Орендна плати, якщо строк дії договору сплив, але орендар продовжує користуватися ділянкою

Якщо платник продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди та не отримав письмового заперечення від орендодавця щодо використання земельної ділянки, то до поновлення дії договору оренди такий платник сплачуватиме орендну плату відповідно до умов попереднього договору оренди землі.

Своєю чергою, річна сума платежу не може бути меншою за розмір, установлений п. 288.5 ПКУ.

 

Деякі нюанси застосування РРО – «операції службова видача» та «службове внесення»

Внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Не проведення через РРО суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків з використанням операції «службове внесення», може призвести до невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті. 

До суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10% розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання юридичною особою розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, застосовуються фінансові санкції у розмірі:

вчинене вперше – 1 гривня; 

за кожне наступне вчинене порушення – 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Водночас якщо операцію «службова видача» не зроблено в кінці дня, при цьому для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту було здійснено операцію «службове внесення», то невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, не виникає.

 

Порядок оподаткування доходу фізичної особи від надання в оренду нерухомого майна підприємству

Податковим агентом платника податку – орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості  (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар.

Об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Ставка оподаткування – 18%.  Податок  утримується  із суми орендного платежу та сплачується до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (підпункт 168.1.4 пункту 168.1 статті 168 ПКУ).

 

Порядок повідомлення контролюючим органам про зміну засновників юридичної особи

При виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п. 66.5 ст. 66 ПКУ).

Дані мають містити: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник – фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник – юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв’язку з державною реєстрацією.

Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою №1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».

 

Які операції ОСББ ураховувати під час визначення обсягу операцій для реєстрації платником ПДВ

При реєстрації ОСББ у якості платників ПДВ необхідно враховувати вимоги п. 181.1 ПКУ щодо обов’язковості реєстрації платником ПДВ у разі перевищення нарахованої (сплаченої) особі (ОСББ) протягом останніх 12-ти календарних місяців суми, яка сукупно перевищує 1 млн грн (без ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням, крім особи, котра є платником єдиного податку груп 1–3.

Операції, які не є об’єктом оподаткування (перелічені в ст. 196 ПКУ), під час визначення обсягу операцій, по досягненню якого реєстрація в якості платника податку є обов’язковою, не враховуються, зокрема:

  • членські внески, які отримує ОСББ у вигляді грошових коштів, не підпадають під об’єкт обкладення ПДВ, оскільки вони не є оплатою операцій із постачання товарів або послуг;
  • відсутній об’єкт оподаткування з водо-, тепло-, газо-, електропостачання, гарячого водопостачання й інших послуг, кошти за які власники жилих і нежилих приміщень перераховують безпосередньо на рахунки підприємств, організацій, котрі надають ці послуги, або перераховують на рахунок об’єднання для накопичення та наступного перерахунку підприємствам, організаціям, що надають ці послуги;
  • у випадку встановлення ОСББ для власників жилих і нежилих приміщень окремої плати за послуги з перерахунку отриманих від таких власників коштів підприємствам, організаціям, що надають послуги з водо-, тепло-, газо-, електропостачання, гарячого водопостачання й інші послуги, в ОСББ виникає об’єкт обкладення ПДВ виходячи з вартості наданих послуг;
  • кошти, що надходять на банківський рахунок об’єднання від власників жилих і нежилих приміщень для компенсації видатків на утримання та ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває в спільній власності об’єднання, не підпадають під об’єкт обкладення ПДВ;
  • відповідно до ст. 4 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-III, об’єднання може провадити господарську діяльність для забезпечення власних потреб безпосередньо чи шляхом укладення договорів із фізичними чи юридичними особами.

Така господарська діяльність об’єднання (наприклад, здача в оренду нежитлових приміщень) підпадає під визначення об’єкта обкладення ПДВ.

Лист ГУ ДФС у Рівненській області від 06.12.2016 р. № 2923/10/17-00-12-01-07

 

ПДФО та ПДВ  у разі безкоштовного харчування за принципом «шведського столу»

Якщо роботодавцем організовується для працівників безкоштовне харчування за принципом «шведського столу», коли неможливо визначити кількість спожитих продуктів кожною окремою особою, тобто отриманий дохід у вигляді додаткового блага не може бути персоніфікований, то вартість такого харчування не може розглядатись як об’єкт оподаткування.

Водночас суми ПДВ, нараховані (сплачені) підприємством — платником податку у зв’язку з придбанням продуктів харчування для забезпечення безкоштовного харчування своїх працівників на умовах «шведського столу», включаються до складу податкового кредиту такого підприємства за умови наявності відповідного документального підтвердження (податкові накладні/розрахунки коригування до цих податкових накладних, зареєстровані в ЄРПН, митні декларації, інші документи, передбачені п. 201.11 ПКУ).

При цьому якщо вартість зазначеного безкоштовного харчування включається до вартості товарів/послуг, операції з постачання яких є об’єктом оподаткування та пов’язані з отриманням доходів зазначеним підприємством, ці товари визнаються такими, що призначаються для використання/використані в господарській діяльності, і додаткове нарахування податкових зобов’язань за правилами, установленими п. 198.5 ПКУ, не здійснюється.

Лист ДФС від 23.11.2016 р. № 25307/6/99-99-13-02-03-15

 

Чи загрожує штраф платнику, який не сплатив суму задекларованого акцизу, а згодом подав уточнюючу декларацію, котра зменшує раніше нараховане зобов’язання

Якщо податкове зобов’язання з акцизного податку, самостійно визначене платником у податковій декларації, не сплачено протягом строків, визначених ПКУ, а погашення податкового боргу відбулося внаслідок подання уточнюючої декларації зі зменшенням суми раніше нарахованого зобов’язання, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу, передбаченого в п. 126.1 ПКУ, з урахування загального строку затримки сплати суми податкового боргу.

Окрім того, після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, на суму податкового боргу нараховується пеня відповідно до норм ст. 129 ПКУ.

Як внести зміни до повідомлення про прийняття працівника на роботу

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір).

Форма повідомлення затверджена постановою КМУвід 17.06.15 р. № 413. Пунктом 2 додатка до Постанови встановлено тип повідомлення:

– «початкове» — подання інформації про прийняття працівника на роботу;

– «скасовуюче» — подається у разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу.

У разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу «скасовуюче» з помилковими даними і одночасно повідомлення типу «початкове» з правильними даними.

Накладення штрафу за подання уточнюючої інформації про прийнятих працівників до фіскальних органів чинним законодавством не передбачено.

 

Хто підписує повідомлення ДФС про прийняття на роботу директора новоствореного підприємства

Повiдомлення про прийняття працiвника на роботу подається власником пiдприємства, установи, органiзацiї чи вповноваженим ним органом (особою) або фiзичною особою до територiальних органiв ДФС за мiсцем облiку їх як платника ЄСВ до початку роботи працiвника за укладеним трудовим договором.

Цей порядок стосується також i прийняття (обрання) на роботу керiвникiв юридичних осiб.

У разі прийняття керiвника на новостворене пiдприємство повiдомлення про прийняття працiвника на роботу має бути пiдписано особою, яка визначена внутрiшнiми документами пiдприємства, установи, органiзацiї чи установчими документами

Лист Мінсоцполітики від 18.09.2015 р. № 14209/0/14-15/13).

 

Типові помилки при заповненні декларації з рентної плати за спецвикористання води

Найпоширеніші помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов’язань із рентної плати, виявлено за результатами аналізу поданої платниками звітності з рентної плати за спеціальне використання води (Додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).

Так, деякі платники не заповнили рядок 8.1 «в межах установленого річного ліміту» та рядок 8.2 «понад установлений річний ліміт» за наявності відповідних показників у рядках 8.1.18.1.2 та/або 8.2.18.2.2, унаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (р. 8.1 = р. 8.1.1 + р. 8.1.2) та 8.2 (р. 8.2 = р. 8.2.1 + р. 8.2.2) не збігається зі значенням рядка 8 «об’єкт оподаткування з початку року» (р. 8 = р. 8.1 + р. 8.2).

Також були випадки незаповнення платниками рядка 8 «об’єкт оподаткування з початку року», унаслідок чого в окремих випадках значення рядка 8 (р. 8 = р. 8.1 + р. 8.2) дорівнює нулю за наявності показників у рядку 8.1 або рядку 8.2.

Непоодинокі приклади застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок рентної плати й/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок рентної плати в рядках податкової звітності. Адже згідно з порядком складання податкової звітності з рентної плати:

  • у рядку 10.1 зазначається коефіцієнт 0,005 до ставок рентної плати відповідно до п. 255.6 ПКУ;
  • у рядку 10.2 — коефіцієнт 0,3 до ставок рентної плати (згідно з п. 255.6 ПКУ);
  • у рядку 10.3 — коефіцієнт 3 (відповідно до пп. 255.11.10 ПКУ);
  • у рядку 10.4 — коефіцієнт 5 (згідно з пп. 255.11.13 ПКУ).

 

В який термін роботодавець зобов’язаний сплатити ЄСВ з нарахованої допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, якщо Фонд соціального страхування затримує виплату коштів?

     Роботодавець зобов’язаний сплатити єдиний внесок з нарахованої за відповідний календарний місяць суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування.

У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Яка передбачена відповідальність за неподання Звіту про використання доходів  неприбуткової організації?

За неподання або несвоєчасне подання до контролюючих органів податкової декларації (розрахунку), платник податків сплачує штраф у розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання з урахуванням п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України.

 

В який строк  анулюють ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями за  заявою СГ?

Розпорядження про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на підставі заяви суб’єкта господарювання приймається органом ліцензування у строк не більше одного місяця із дня її надходження.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

 

Як внести зміни до ліцензії у разі зміни місця торгівлі алкогольними напоями?

   Ліценція на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами є документом, що надає право здійснювати діяльність з реалізації алкогольних напоїв чи тютюнових виробів за визначним місцем торгівлі. При цьому передбачено здійснення плати за таку ліцензію за весь період її дії на одному місці торгівлі.

На нове місце торгівлі суб’єкт господарювання повинен придбавати нову ліцензію.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Дитячі новорічні подарунки за рахунок коштів роботодавця та ЄСВ

Відповідно до норм  Закону щодо сплати ЄСВ для роботодавців які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Cкладові фонду оплати праці визначено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Держкомстату України від 13 січня 2004 року №5.  Відповідно Інструкції вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування єдиного внеску.

Тому, вартість дитячих новорічних подарунків, придбаних за рахунок коштів роботодавця не є базою нарахування єдиного внеску.

 

Сплата єдиного внеску єдинниками-пенсіонерами — справа добровільна

ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Проте такі ФОП можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови самостійного визначення для себе бази нарахування єдиного внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Для цієї категорії платників зобов’язання зі сплати єдиного внеску виникають виключно за умови подання звітності у строки, визначені законодавством.

З 01.01.2016 року на ФОП, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, розповсюджується дія ч. 5 ст. 8 Закону № 2464, якою передбачена сплата єдиного внеску у розмірі 22% до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.

Розподіл сум єдиного внеску, що сплачується ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування здійснюється за всіма видами соціального страхування. Водночас у зазначеної категорії платників після сплати єдиного внеску виникає право на отримання будь-якого виду соціальних виплат.

 

Як заповнюється графа 2 Книги загальносистемника в разі застосування електронного платіжного засобу (платіжної картки)

У разі застосування електронного платіжного засобу (платіжної картки) під час проведення розрахунків із покупцями товарів (робіт, послуг) фізична особа — підприємець на загальній системі оподаткування заповнює графу 2 Книги обліку доходів і витрат  за підсумками робочого дня на підставі інформації, указаної у фіскальних звітних чеках.

 

Повернення надміру сплаченого єдиного внеску

Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженим наказом Мінфіну України від 16.01.2016 року № 6 визначено, зокрема, процедуру повернення платникам, на яких згідно із Законом № 2464 покладено обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску.

Задовольняти заяви ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами,  про повернення надміру або помилково сплаченого єдиного внеску будуть тільки після отримання від фондів соціального та пенсійного страхування підтвердження щодо неотримання соціальних виплат такими платниками. При підтвердженні інформації щодо отримання будь-яких соціальних виплат, підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, відмовляє в задоволенні заяви такого платника щодо повернення коштів.

 

Чи починати сплачувати податок за земділянку фізособі відразу після оформлення прав на будинок

Із моменту набуття права власності на жилий будинок (будівлю чи споруду) у набувача виникає право (власності чи користування) на земельну ділянку, на якій знаходиться цей об’єкт, а із цим правом — й обов’язок сплачувати земельний податок чи орендну плату.

Тобто фізичні особи, які не оформили відповідно до законодавства право власності чи право користування землею, проте набули це право згідно з рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування чи відповідно до цивільно-правових угод, повинні сплачувати земельний податок згідно з даними державного земельного кадастру на загальних підставах.

У разі отримання від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, у якому в нового власника виникло право власності, і надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60-ти днів із дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Чи потрібно спрощенцю, що продав авто, переходити на загальну систему оподаткування

Продаж транспортного засобу, який обліковується на балансі підприємства в складі основних засобів і використовувався в господарській діяльності, не є підставою для переходу на загальну систему оподаткування.

Реалізація транспортних засобів, що використовувалися та які відповідають умовам, прописаним у п. 213.1 ПКУ, є об’єктом обкладення акцизним податком (пп. 215.3.51  ПКУ).

Лист ДФС У від 07.10.2016 р. № 21915/6/99-99-13-01-02-15

 

Допоки не подана алкогольно-тютюнова звітність за останній період не розпочинайте процедуру припинення,

Яким чином та в які строки суб’єкт господарювання повинен подати алкогольно-тютюнову звітність у разі скасування електронного цифрового підпису у зв’язку з припиненням державної реєстрації, якщо припинення припадає на середину звітного періоду.

Суб’єкту господарювання доцільно анулювати наявні ліцензії та до 10-го числа місяця, що настає за звітним, подати в орган ДФС за місцем реєстрації необхідну звітність із використанням електронного цифрового підпису. І лише після цього розпочинати процедуру припинення державної реєстрації.

 

Чи є об’єктом оподаткування ПДФО сума допомоги по вагітності та пологах?

Відповідно до норм ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах).

 

Яка сума нарахованого доходу відображається у рядку «Військовий збір» податкового розрахунку за ф. № 1ДФ?

У рядку «Військовий збір» відображається загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками).

Відомості про фізичну особу – платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.

 

Щоб стати „спрощенцем” з нового року – подайте заяву

Останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 16 грудня 2016 року (пп. 298.1.4 ПКУ).

Відзначимо, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. 

 

Оподаткування успадкованої нерухомості при продажу до трьох років

Продаж резидентами та нерезидентами успадкованого об’єкта нерухомості підлягає оподаткуванню згідно з нормами ст. 172 Податкового кодексу України.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу  залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не поширюється на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.

 

Яким чином ФОП сплачують ЄСВ у разі припинення підприємницької діяльності?

У разі припинення підприємницької діяльності фізичні особи – підприємці зобов’язані подати Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску і сплатити єдиний внесок за останній звітний період до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.