Новини Лозівської ОДПІ від 05.04.2017

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Лозівська ОДПІ звітує

Платниками, що обслуговуються Лозівською ОДПІ у І кварталі 2017 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано 817,1 млн. грн. податкових платежів. Сума сплачених податків перевищує минулорічні показники на 358,4 мільйона гривень.  Місцеві бюджети отримали протягом 3 місяців цього року 113,5 млн. грн., що більше на 33,4 млн.грн ніж у 2017 році

 Ріст сплати податкових платежів за підсумками першого кварталу цього року має місце як в надходженнях до держбюджету – майже на 78,1% більше, як торік, так і до місцевих бюджетів – плюс 41,7% до фактичних надходжень аналогічного періоду 2016 року.

 

Ювелірка, маріхуана та набої – великий врожай на митниці

На митному посту «Плетенівка» були виявлені ювелірні вироби вагою майже 1,5 кілограми. Громадянин України прямував до Росії через «зелений коридор» та під час проходження усного декларування заявив про відсутність предметів, обмежених або заборонених до переміщення через митний кордон України. При цьому громадянин помітно нервував. В ході подальшого огляду його речей в поліетиленовому пакеті знаходилися два мішечка з ювелірними виробами з білого та жовтого металу, деякі з камінням, які чоловік «забув» задекларувати. Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені. Їх вартість буде встановлено додатково.

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківськими митниками припинено спробу переміщення майже 100 грамів маріхуани. Громадянка України, яка прямувала з донькою до Росії, приховала «травичку» у власній сумці в пластикових банках. Схованку виявив службовий собака митників Чак під час проведення митного контролю.

Також на митному посту «Харків-пасажирський», під час проведення митного контролю потягу сполученням «Харків-Москва», у туалеті було виявлено пакунок з 5 набоями калибру 5,45 мм, який був прихований за унітазом.

Відносно правопорушників складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс»

В Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого  – (044) 284-00-07 – можна  цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.

 

До декларації з екоподатку готуються зміни

З 1 січня 2017 року розмір пені, яка нараховується платником податків унаслідок самостійного виправлення помилок, становить 100% облікової ставки. Відповідні зміни до ст. 129 ПКУ передбачені Законом України від 21.12.2016 р. № 1797.

У зв’язку із цим Мінфін підготував проект наказу «Про затвердження змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», який уносить відповідні зміни до декларацій з екологічного податку та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності.

Зауваження та пропозиції щодо проекту змін приймаються ДФСУ та ДРСУ протягом 2-х тижнів із дня публікації.

 

Про єдину базу індивідуальних податкових консультацій

Із 1 квітня 2017 року індивідуальні податкові консультації, надані в письмовій формі, підлягатимуть реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій. Це передбачено Законом України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII, що вносить зміни до ПКУ. Порядок ведення та форму такої бази має затверджує Мінфін.

Відповідний проект наказу наразі знаходиться на погодженні в Міністерстві фінансів України. Ним передбачено, зокрема, порядок реєстрації консультацій та створення на веб-сайті ДФС відповідного реєстру з можливістю пошуку консультацій за:  номером, датою, ключовими словами, органом, що видав таку консультаці таномером судового рішення — за наявності.

 

Як отримати письмову чи усну податкову консультацію

З 1 квітня 2017 року звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

  • найменування — для юрособи чи П.І.Б. — для фіз особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку й адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
  • код згідно з ЄДРПОУ (для юросіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), або серію та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків й офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відмітку в паспорті);
  • зазначення, у чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
  • підпис платника податків;
  • дату підписання звернення.

На запит, що не відповідає вказаним вище вимогам, платнику буде надіслана відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».

Для усних податкових консультацій з питань податкового законодавства платники можуть звернутися до Центру обслуговування платників податкової інспекції, у якій вони перебувають на обліку.

Усні податкові консультації надаються спеціалістами Інформаційно-довідкового Департаменту ДФС за багатоканальним телефонним номером 0-800-501-007 (безкоштовно — зі стаціонарних телефонів).

Режим роботи Інформаційно-довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України з 8 год. 00 хв. до 20 год. 00 хв. щоденно, крім суботи та неділі.

 

Код УКТЗЕД відсутній в Митному тарифі України: дії платника

Починаючи з 1 січня 2017 року операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов’язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків). Код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати).

Коди товарів згідно з УКТЗЕД затверджено Законом від 19.09.13р. №584-VII.

ДФС визначає умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі в рубриці Головна/Довідники, Реєстри, Переліки/Довідники/Довідник умовних кодів товарів (http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/288992.html).

При виникненні необхідності платник податку з питання визначення відповідності товарів певному коду товарної класифікації згідно з УКТЗЕД може звернутися до Торгово–промислової палати України (її регіональних відділень) або науково–дослідного інституту судових експертиз. При відсутності коду товару в УКТЗЕД при складанні податкової накладної необхідно використовувати Довідник умовних кодів товарів, які відсутні в УКТЗЕД, розміщений на офіційному веб–порталі ДФС.

 

Зміни в законодавстві щодо подання електронних декларацій

30 березня 2017 року набрав чинності Закон України від 23.03.2017 року № 1975-VIII  щодо змін до порядку подання електронних декларації  особами на яких розповсюджується дія законодавства що спрямоване на протидію корупції.

Закон звільнив від е-декларування курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки. Військовослужбовці,  що беруть участь безпосередньо у бойових діях, можуть подавати декларації за минулий рік не до 1 квітня, а протягом 3 місяців з моменту прибуття до місця проходження військової служби чи дня завершення такої служби.

Вводиться обов’язок декларувати свої статки осіб, які входять до складу Громадської ради доброчесності, громадських рад, рад громадського контролю, що утворені при державних органах та беруть участь у підготовці рішень з кадрових питань, підготовці, моніторингу, оцінці виконання антикорупційних програм.  Строк подання декларацій для тих, хто робитиме це вперше у 2017 році, подовжено до 1 травня.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Які податкові зміни почнуть працювати з 1 квітня

З 1 квітня 2017 року набирають чинності норми ПКУ, які регулюють порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 201.16 ст. 201 Кодексу). З 1 квітня  до 1 липня 2017 року процедура зупинення реєстрації накладних/розрахунків в Реєстрі фактично здійснюватися не буде, оскільки цей період є перехідним.

Нововведення стосовно зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування передбачають, що за певних умов контролюючий орган має право зупинити реєстрацію таких документів в Реєстрі, про що платник податків отримує квитанцію.

Платник податку може надати пояснення або документи, які б підтверджували, що податковий орган мусить зареєструвати спірну накладну/розрахунок коригування. Такі пояснення або документи розглядатимуться спеціальною комісією, яка уповноважена ухвалити рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації таких накладних/розрахунків.

Реєстрація накладної/розрахунку в Реєстрі може бути зупинена у порядку, визначеному Кабміном, якщо така накладна/розрахунок відповідає сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для такого зупинення. На сьогодні, вичерпний перелік документів, які може подати платник податку затверджується Мінфіном,  а також, порядок роботи комісії що приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку в Реєстрі або про відмову в такій реєстрації.

 

Який код товару зазначати в податковій накладній, якщо товар відсутній в УКТ ЗЕД

Під час складання податкової накладної за операціями з постачання товарів платник податку самостійно визначає відповідність таких товарів певному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД.

За потреби платник податку з питання визначення відповідності товарів певному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД може звернутися до Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.

У разі відсутності коду товару в УКТ ЗЕД під час складання податкової накладної необхідно використовувати Довідник умовних кодів товарів, які відсутні в УКТ ЗЕД, розміщений на офіційному веб-сайті ДФСУ.

 

Які штрафні санкції не впливають на збільшення фінрезультату до оподаткування

Фінрезультат до оподаткування не потрібно збільшувати на суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, нарахованих:

  • органами фіскальної служби у зв’язку з порушенням  вимог  ПКУ та іншого законодавства;
  • на користь фізосіб (у т. ч. ФОПів) відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів.

З 1 січня 2017 року запрацювали нові коригувальні різниці, які збільшать фінрезультат у випадку, якщо визнані штрафи (пеня, неустойка) нараховані відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь (пп. 140.5.11 ПКУ):

  • осіб, що не є платниками податку на прибуток (окрім фізичних осіб),
  • платників податку на прибуток, що  оподатковуються за ставкою 0% ( п. 44 підрозділу 4 р ПКУ).

Докладніше у листах ДФС від 03.03.2017 р. № 4486/6/99-99-15-02-02-15 та від 02.03.2017 р. № 4347/6/99-99-15-02-02-15.

 

За який звітний період потрібно вперше подавати оновлену податкову звітність із ПДВ

Подання податкової звітності за формою, яка враховує зміни, унесені наказом Мінфіну України «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» від 23.02.2016 р. № 276, уперше здійснюється за звітний період:

  • березень 2017 року (строк подання до 20.04.2017 р.) — для платників ПДВ, які звітують помісячно;
  • І квартал 2017 року (строк подання  до 10.05.2017 р.) — для платників ПДВ, які звітують поквартально (платників єдиного податку).

Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань із ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, унесеними Наказом № 276, подається починаючи з 1 квітня 2017 року.

 

Про розмір екологічного податку при перевищенні ліміту на розміщення відходів

Суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів у порядку визначеному ПКУ. Тобто, на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу.

Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів. Розмір екологічного податку при обчисленні сум податку у разі перевищення платником податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності не збільшується.

 

З якої дати визначається термін використання легкового автомобіля з метою оподаткування транспортним податком?

Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, то вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.

У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

 

Чи вважається податковим боргом своєчасно не сплачена сума ЄСВ

Податковий борг — сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені (пп. 14.1.175 ПКУ).

Водночас пунктом 6 ч. 1 ст. 1 Закону України  № 2464-VI передбачено: сума ЄСВ, своєчасно не нарахована та/або не сплачена в строки, установлені Законом, обчислена контролюючим органом у випадках, визначених Законом № 2464, є недоїмкою.

 

Про стягнення готівки у рахунок погашення податкового боргу платника

Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затверджений постановою Кабміну від 29.12.2010 р. № 1244.

З 01.01.2017 р.,  у разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, і/або коштів із рахунків такого платника в банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або вповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду.  При цьому сума такого податкового боргу  має перевищувати 5 млн грн та не сплачена протягом 90 к. дн., наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково й/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.

Порядок № 1244 містить форми Рішення про стягнення готівки у рахунок погашення податкового боргу платника податків та Акта про вилучення готівки у рахунок погашення податкового боргу платника податків.

 

Граничні строки реєстрації податкових накладних у ЄРПН

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

– для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

– для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

 

Реквізити, які обов’язково повинна містити податкова накладна

Податкова накладна має містити наступні обов’язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата складання податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, – продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства – платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ – покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України,  у податковій накладній зазначають код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Держкласифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

 

Про звітність неприбуткової організації

Неприбуткові установи й організації, визначені п. 133.4 ПКУ, мають право не подавати до контролюючих органів звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та фінансову звітність у разі відсутності об’єктів оподаткування чи показників, які підлягають декларуванню відповідно до вимог ПКУ, у т.ч. у фінансовій звітності, оскільки вона подається як додаток до податкової декларації з податку на прибуток (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та є її невід’ємною частиною.

Лист ДФСУ від 16.03.2017 р. № 5264/6/99-99-15-02-02-15.

 

Неприбутківці мають актуалізувати установчі документи до 1 липня 2017 року

Неприбуткові організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, яким було повідомлено про невідповідність вимогам п. 133.4 ПКУ, а житлово-будівельним кооперативам — про відсутність завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, для включення в новий Реєстр зобов’язані до 01.07.2017 р. привести свої документи у відповідність до норм чинного законодавства та в цей же строк подати копії таких документів контролюючому органу.

У протилежному випадку такі установи й організації виключаються контролюючим органом із Реєстру.  Релігійні організації до 01.01.2018 р. не можуть бути виключені з Реєстру через невідповідність установчих документів вимогам пп. 133.4.1 ПКУ ( Закон від 06.10. 2016 р. № 1667-VIII).

 

Неприбуткові установи можуть реєструватися платниками ПДВ

Установа чи організація, яка отримала статус неприбуткової організації, може  провадити діяльність, передбачену законом, згідно з яким вона створена, й отримувати доходи в межах такої діяльності, за умови, якщо ці доходи використовуватимуться винятково для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) і напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Будь-які операції неприбуткової організації підлягають оформленню первинними документами.

Якщо така особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають обкладенню ПДВ згідно з р. V ПКУ, загальний обсяг яких протягом останніх 12-ти календарних місяців перевищує 1 млн грн, то така особа, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ і, відповідно, зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.

До того ж особа має право зареєструватись як платник ПДВ за своїм добровільним рішенням шляхом подання до контролюючого органу відповідної заяви не пізніше ніж за 20 к. дн. до початку податкового періоду, з якого така особа вважатиметься платником ПДВ.

Лист ДФСУ від 07.03.2017 р. № 4673/6/99-99-15-02-02-18.

 

Товар повернено: що з РРО

Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків:

– дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача»;

– забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».

Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).  Такий же акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку. В акті вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються до останньої сторінки відповідної книги обліку розрахункових операцій.

На повну суму проведеної операції особі, яка отримує або повертає товар,  надається розрахунковий документ встановленої форми.

 

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки несільськогосподарських угідь на 2017 рік

Спеціальний порядок індексації нормативної грошової оцінки земель з метою справляння плати за землю не поширюється на несільськогосподарські угіддя.

Під час нарахування плати за землю на 2017 рік за несільськогосподарські угіддя (зокрема, господарські будівлі і двори) нормативну грошову оцінку таких земель застосовують з огляду на коефіцієнт індексації, величину якого визначають у порядку, встановленому ст.289 ПКУ, тобто 1,124 (112,4% ÷ 100).

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель станом на 1 січня поточного року, розраховують за формулою: Кi = І ÷ 100, де І — індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115%, його застосовують зі значенням 115. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовують кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Спеціальний порядок індексації нормативної грошової оцінки земель з метою справляння плати за землю встановлено на 2016 рік. Відповідно до нього коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі становить: для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) — 1,0; для земель несільськогосподарського призначення — 1,06.

 

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?

Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

ФОП не може провадити адвокатську діяльність

Фізична особа, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, не може бути підприємцем у межах такої адвокатської діяльності. Адвокатська діяльність не є підприємницькою та не може здійснюватися фізичною особою — підприємцем.

Із 1 січня 2017 року особа, яка провадить незалежну професійну діяльність і не отримує дохід (прибуток) у звітному році чи окремому місяці звітного року від такої діяльності, зобов’язана визначити базу нарахування єдиного внеску, незважаючи на наявність статусу фізичної особи — підприємця. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Лист ДФС України від 21.03.2017 р. № 3782/К/99-99-13-02-03-14

 

Коли декларацію про майновий стан і доходи можна не надавати

Відповідно до п. 179.2 ст. 179 ПКУ обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

– від податкових агентів, які не включаються до загального оподатковуваного доходу;

– виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розд. IV ПКУ;

– від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до розд. IV ПКУ;

– у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

 

Як звітувати підприємцю-єдиннику, який отримав доходи як фізична особа, а не підприємець?

У разі якщо фізособа-підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку – фізичних осіб.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за звітний календарний рік для – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом  IV ПКУ.

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

 

Якщо своєчасно не сплачено самостійно розраховану суму податкового зобов’язання

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

При нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки Нацбанку, діючої на кожний такий день.

 

Чи зберігається право на податкову знижку з ПДФО за іпотекою, якщо протягом року предмет іпотеки проданий?

Громадяни-платники податку на доходи фізичних осіб  мають право включити до податкової знижки частину суми процентів, сплачених таким платником за користування іпотечним житловим кредитом.

У разі якщо будинок (квартира, кімната) купується за рахунок іпотечного житлового кредиту, частина суми процентів, що включається до податкової знижки платника податку — позичальника іпотечного житлового кредиту, дорівнює добутку суми процентів, фактично сплачених платником податку протягом звітного податкового року в рахунок його погашення, і коефіцієнта, що враховує мінімальну площу житла для визначення податкової знижки, розрахованого відповідно до п. 175.3 ПКУ.

Платник податків, який протягом звітного року здійснив реалізацію предмета іпотеки, має право на податкову знижку за умови здійснення таким платником податків протягом такого звітного (податкового) року витрат у вигляді частини суми процентів, сплачених цим платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, який був визначений платником податків як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла, у період здійснення понесених витрат.

При цьому нормами ПКУ не передбачений обов’язок платника податків мати на останній день звітного (податкового) року основне місце проживання за адресою, де об’єкт житлової іпотеки будувався чи купувався, у разі якщо такий об’єкт нерухомості відчужено протягом звітного (податкового) року.  Лист ДФС від 24.03.2017 р. № 7383/7/99-99-13-01-03-17

 

Наймані працівники підприємця – єдинника Книгу обліку доходів окремо не ведуть

Платники єдиного податку – підприємці 1 і 2 груп та платники єдиного податку 3 групи, які не є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

У Книзі щоденно відображається дохід від провадження господарської діяльності, із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік. Отримана протягом податкового (звітного) періоду сума коштів за продані товари, виконані роботи (послуги) в грошовій формі, відображається окремо в готівковій та безготівковій формі (готівкові і безготівкові надходження відображаються окремими рядками).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються для заповнення податкової декларації платника єдиного податку. Податковий кодекс не передбачає ведення окремо Книги обліку доходів ( доходів та витрат) найманими працівниками підприємця – платника єдиного податку.

Чи можуть контролери донарахувати земельний податок фізичній особі за упущений період

З урахуванням строків давності контролюючі органи мають право на нарахування фізичним особам сум земельного податку не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом. При цьому граничним строком сплати грошових зобов’язань для фізичних осіб – платників земельного податку, що перебували на обліку станом на 1 травня, є 29 серпня.

Граничний строк сплати грошових зобов’язань для фізичних осіб – платників земельного податку, що набули право власності на земельні ділянки після 1 травня, визначається з урахуванням дати отримання інформації про перехід права власності. Громадяни  не несуть відповідальність за своєчасність, достовірність і повноту нарахування суми земельного податку, але несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому ПКУ.

 

До якого часу сплачувати єдиний податок при скасуванні реєстрації

У разі прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності фізична особа – підприємець – платник єдиного податку не подає заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування.

Разом з цим, фізична особа – підприємець не сплачує єдиний податок з періоду, наступного за періодом, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення, а саме:

1 та 2 групи – з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення;

3 група – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення