Новини Лозівської ОДПІ від 10.05.17р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

У ДФС обговорили навчальний семінар з вивчення Правил етичної поведінки та запобігання корупції в службі

У рамках Робочого плану між Державною фіскальною службою України та Офісом технічної допомоги Казначейства США з питань надання технічної допомоги у сфері боротьби з корупцією ДФС на 2017 рік 24 квітня 2017 року відбулось обговорення запровадження навчального семінару з Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС.

Презентацію пілотного проекту навчального семінару для співробітників центрального апарату ДФС провели радник Офісу технічної допомоги Роберт Кортезі та заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов.

Під час заходу висвітлювались основні питання дотримання вимог антикорупційного законодавства України, профілактики та попередження корупційних проявів та правопорушень серед працівників ДФС, обговорювалися законодавчі змін у сфері запобігання і протидії корупції та міжнародний досвід. Учасники зазначили доцільним проведення у подальшому таких семінарів з питань протидії корупції для працівників апарату ДФС та її територіальних органів.

Павло Дроняк: Майже в 70 відс. перевірених платників фіксується порушення нарахування заробітної плати

Протягом січня-березня 2017 року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, в 69 відс. перевірених платників встановлено порушення податкового законодавства. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк. За його словами, за результатами перевірок до бюджетів донараховано понад 92 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 21 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та близько 8 млн. грн. військового збору.

Завдяки вжитим заходам було виявлено 130 найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин. Посадовець розповів, що для виявлення несумлінних роботодавців працівники фіскальної служби задіяні у робочих групах з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади. Представники робочих груп  оглядають виробничі, торгові приміщення юридичних та фізичних осіб, місця здійснення підприємницької діяльності та у разі виявлення порушень проводять роз’яснювальну роботу з суб’єктами господарювання. За результатами цих заходів роботодавцями додатково укладено понад 10 тис. трудових угод з найманими працівниками.

«Особлива увага приділяється вжиттю заходів контролю щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати. Так, за результатами індивідуальної роз’яснювальної роботи з керівниками підприємств у січні-березні цього року погашено 387 млн. грн. заборгованості із заробітної плати, що принесло державі 39,3 млн. грн. сплаченого податку на доходи фізичних осіб та 206,9 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», – зазначив Павло Дроняк.

На Закарпатті митниками викрито спробу шахрайського ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією

Спробу незаконного ввезення на митну територію України двох автомобілів з іноземною реєстрацією, здобутих у шахрайській спосіб, припинено працівниками Управління протидії митним правопорушенням Закарпатської митниці ДФС спільно з оперативною групою Міжрегіональної митниці ДФС.

Під час митного контролю пасажирських транспортних засобів на ділянці «в’їзд в Україну» митного посту «Ужгород» Закарпатської митниці ДФС увагу митників привернули два автомобілі «VW Touareg» 2006 року випуску та «VW Passat» 2016 року випуску, на яких громадяни України повертались із Латвії, де, за їх словами,  перебували в приватних справах.

Під час перевірки поданих до митного контролю документів як підстави для переміщення автомобілів виникли сумніви щодо їх достовірності, а саме – довіреностей та договорів на право користування транспортними засобами, виданими латвійською фірмою, проте засвідченими нотаріусом на території Литви.

На звернення митниці директор фірми-власника автомобілів заперечив видачу будь-яких договорів на право користування транспортними засобами та дозволів на виїзд із Європи, а також звернувся з проханням затримати вказані автомобілі й посприяти їх поверненню на територію Євросоюзу.

Як виявилось, автомобілі було взято громадянами України на прокат, у подальшому виготовлено підроблені документи та здійснено спробу їхнього ввезення на територію України зі звільненням від сплати встановлених законодавством України митних платежів та інших податків.

За вказаними фактами складено два протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, санкції якої передбачають накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості предметів правопорушення з їх конфіскацією. Автомобілі вилучено, їх загальна вартість за попередньою оцінкою становить понад 637 тисяч гривень.

До місцевих бюджетів надійшло більше 30,0 млн. грн. плати за землю

З початку року від власників та орендарів земельних ділянок надійшло до місцевих бюджетів регіону 31,5 млн. грн. плати за землю. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року находження цього податку збільшились на 10,6 млн. грн. З них 27,7 млн. грн. забезпечили юридичні особи, 3,8 млн. грн. – фізичні.

Нагадаємо, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права на користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні в поточному році.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, які надсилаються до 1 липня поточного року.

Надходження єдиного внеску перевищили 90,0 мільйонів гривень

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування станом на 01 травня 2017 року становить 94,2 мільйона гривень, – інформує в.о. начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець.

 «Щиро дякуємо тим представникам соціально відповідального бізнесу, які дотримуються гарантій в оплаті праці та спрямовують на  соціальні потреби держави передбачені чинним законодавством кошти. Враховуючи, що ставку єдиного внеску знижено до 22 %, динаміка його сплати у нашому регіоні  свідчить про розуміння зі сторони бізнесу важливості легальності заробітних плат та максимальної детінізації ринку праці», – зазначає керівник інспекції.

Як працює інтерактивний сервіс «Пульс»?

Даний сервіс створено з метою забезпечення оперативного реагування на повідомлення громадян про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС, а також про можливі корупційні дії. Телефонний сервіс «Пульс» функціонує у цілодобовому режимі: у робочий час інформацію приймають працівники сервісного центру, а в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Звернутися до «Пульсу»  можна за номером: (044) 284-00-07.

Представники бізнесу, в тому числі і суб’єкти зовнішньо – економічної діяльності, мають можливість оперативно вирішити суперечливі питання, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю й митного оформлення.

Телефонна лінія працює за принципом call-back, тобто працівники сервісного центру не тільки приймають звернення, але й потім інформують заявника про результати перевірки та вжиті заходи.

При поданні звітності до ЦОП йти необов’язково

Звертаємо увагу платників податків, що за допомогою сервісу “Електронний кабінет платника”,який доступний за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/index.jspx, можливо надання будь-якої податкової звітності, у тому числі Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску і Податкову декларацію про майновий стан і доходи.

При цьому платнику податків нема необхідності приходити до ЦОП ДФС.

Термін дії сертифікатів електронних ключів – два роки

Строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 2 роки з моменту їх формування.

Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

Для завчасного здійснення процедури повторної генерації електронних ключів, у зв’язку з закінченням терміну дії сертифікатів і особистих ключів, варто перевірити їх термін дії.

Оформити сертифікати електронних ключів можна у відділі реєстрації користувачів, який знаходиться  у Центрі обслуговування платників за адресою: м. Харків, просп. Леніна, буд. 9, ЦОПП, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №2, №3  тел.: (057) 752-21-65

Яким чином укласти договір «Про визнання електронних документів» з органом ДФС в електронному вигляді?

Для укладення договору «Про визнання електронних документів» з органом ДФС в електронному вигляді можуть бути використані безкоштовні програми та онлайн сервіси надані компаніями-учасниками Меморандуму щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу, які доступні у розділі «Програмне забезпечення» інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням http://acskidd.gov.ua.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Збільшився максимальний розмір нарахованого ЄСВ

У зв’язку з підвищенням з 1 травня 2017 року розміру прожиткового мінімуму (1684 грн.  для працездатних осіб), зросла максимальна величина доходу застрахованої особи, на яку нараховується єдиний внесок, яка становить 42 100 грн. (25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який встановлений в місяці нарахування доходу). Відповідно збільшився максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 1 травня 2017 року він становить 9262 грн. (42 100 грн. х 22%) або 3540,61 грн. (42 100 грн. х 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.

Крім того, розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності й пологах у розрахунку на місяць не повинні перевищувати максимальну величину бази нарахування ЄСВ, тобто 42 100 грн.

Без змін залишився розмір мінімального страхового внеску (704 грн.) для платників єдиного податку 2 і 3 груп, самозайнятих осіб, ФОП на загальній системі оподаткування та 352 грн. для платників єдиного податку 1 групи.

Якщо декларація подається засобами електронного зв’язку, чи можна пояснення до неї надіслати також в електронному вигляді

Відповідно до п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:

– особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

– надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

– засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до п. 46.4 ст. 46 ПКУ, у разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.

Для забезпечення можливості платниками податків подання в електронному вигляді доповнення до декларації з поясненням його подання в усіх формах податкової звітності, затверджених в установленому порядку, передбачено спеціально відведене місце для складання такого доповнення за довільною формою.

Платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, можуть надати пояснення до них в контролюючі органи в електронній формі.

Увага! Нові правила видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном

Наказом ДФС України від 14.04.2017 року № 266 внесено  зміни до Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Змінами, зокрема, передбачено, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видається на підставі заяви, поданої суб’єктом господарювання до головного управління за місцем провадження торговельної діяльності безпосередньо уповноваженою особою заявника, надісланої рекомендованим листом або переданої через ЦОП, створені у ДПІ (крім створених у ДПІ в м. Києві).

У заявах про видачу цих ліцензій зазначається, зокрема, вид господарської діяльності.

У разі подання заяви через ЦОП уповноважена особа здійснює прийом документів та забезпечує їх передачу за реєстром до структурного підрозділу головного управління, до функцій якого належить здійснення загального діловодства, протягом одного робочого дня з моменту їх отримання.

Невідповідність розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи, та невідповідність поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензуються, більше не є підставами для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії.

Ліцензія видається заявнику або уповноваженому на те представнику заявника за довіреністю при пред’явленні ним документа, що посвідчує особу.

Ліквідація основних засобів за власним бажанням обкладається ПДВ

Відповідно до  п. 189.9 ПКУ, ліквідація ОЗ (виробничих або невиробничих) за самостійним рішенням платника ПДВ розглядається як постачання таких ОЗ, тобто потрапляє під обкладення ПДВ.

Винятками будуть випадки, коли:

1) ОЗ знищені або зруйновані внаслідок дії обставин непереборної сили;

2) ОЗ ліквідовані без згоди платника ПДВ, у тому числі у випадках їх розкрадання;

3) платник ПДВ надає документи про знищення, розбирання або перетворення таких ОЗ іншим способом, унаслідок чого вони не можуть використовуватися за первинним призначенням.

Такі операції не є постачанням і відповідно не обкладаються ПДВ ( п.п. 14.1.191 і п. 189.9 ПКУ).

Лист ДФСУ від 02.03.17 р. № 4338/6/99-99-15-03-02-15

Якщо договір оренди розірвано: доки сплачувати орендну плату

У разі припинення або розірвання договору оренди земельної ділянки державної (комунальної) власності орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором, та сплачує орендну плату за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати повернення земельної ділянки орендодавцю (відповідному органу виконавчої влади чи відповідній сільській, селищній, міській раді).

Чи надавати паперові копії електронних  документів при перевірці

Платники податків, які здійснюють ведення документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів у електронному вигляді, зобов’язані при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх вимогу копії документів, що належать до предмета перевірки.

При цьому копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством (ст. 7 Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»).

Детальніше у листі  ДФС від 04.01.2017 р. № 30/6/99-99-15-02-02-15)

Про формування податкового кредиту на підставі касових чеків

Касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника) є підставою для нарахування податкового кредиту.

З метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку).

У касовому чеку при реалізації пального відображають код УКТ ЗЕД такого пального

Законом України №1791 внесені зміни до Закону України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а саме, внесено норму, відповідно до якої режим попереднього програмування РРО доповнено кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД.

Режимом попереднього програмування зобов’язані користуватись суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, при проведенні розрахункових операцій через РРО.

Лист ДФС України від 08.02.2017 №3080/7/99-99-12-03-03-17.

Особливості отримання квитанцій №№1-2 при поданні звіту з ЄСВ в електронному вигляді

Після подання звіту з ЄСВ в електронному вигляді, платнику надходить квитанція №1, сформована в автоматичному режимі Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності ДФС України» з наступним коментарем: «Документ збережено на центральному рівні. Документ буде оброблено у складі пакету пов’язаних документів. Через певний час подбайте про прийом квитанції №2 щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття Вашого електронного звіту на районному рівні». Квитанція свідчить про доставку звіту до контролюючих органів.

Квитанція №2 (у разі вдалого завантаження звіту до ПФУ) сформована в автоматичному режимі ДФС України, надходить платнику з наступним коментарем: «Пакет прийнято. Дата початку завантаження файлу…, формат файлу…, дата реєстрації звіту в Реєстрі застрахованих осіб…, номер реєстрації звіту в Реєстру застрахованих осіб… Результат обробки: автоматична обробка електронного документу/звіту виконано вдало (перелік попереджень за наявності). Дані завантажено до Реєстру застрахованих осіб».

У разі незавантаження звітності по ЄСВ до Реєстру застрахованих осіб, платнику надходить квитанція №2 із зазначенням помилок та причин незавантаження.

Про розмір ЄСВ якщо працівника відпрював неповний місяць

У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Отже, якщо працівника прийнято на основне місце роботи в перший робочий день місяця, який не збігається з першим числом календарного місяця, то з урахуванням того, що такий працівник відпрацював повністю всі робочі дні в даному місяці, підприємство нараховує єдиний внесок виходячи з законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску.

Про звітування з ПДВ за новою формою

Наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2016 №276 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (далі – Наказ №276), яким внесено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість (далі – ПДВ), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі – Наказ №21), набрав чинності з 1 березня 2017 року.

Нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (пункт 46.6 статті 46 ПКУ).

З урахуванням зазначеного, подання податкової звітності з ПДВ за формою, яка враховує зміни, внесені Наказом №276, вперше здійснюється:

– для платників, в яких базовий податковий період дорівнює календарному місяцю, за звітний період березень 2017 року, граничний термін подання якої –   20 квітня 2017 року;

для платників, в яких базовий податковий період дорівнює календарному кварталу, за звітний період 1-й квартал 2017 року, граничний термін подання  якої – 10 травня 2017 року.

Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, зі змінами, внесеними Наказом №276, подається починаючи з 1 квітня 2017 року.

ДФС детально роз’яснила особливості заповнення податкової звітності з ПДВу листі від24.04.2017 № 10174/7/99-99-15-03-01-17 “Про заповнення податкової звітності з ПДВ”

Реєстр «неприбутківців» зазнав чергових змін

Постановою КМ України  від 29.03.2017р. №195 внесені зміни  до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.

Зокрема передбачено, що неприбуткові організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), яким було повідомлено про невідповідність вимогам «неприбутковості», а житлово-будівельним кооперативам – про відсутність завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, для включення в новий Реєстр зобов’язані до 01.07.2017 р. привести свої документи у відповідність до норм чинного законодавства та в цей же строк подати копії таких документів контролюючому органу. У протилежному випадку такі установи й організації виключатимуться контролюючими органами із Реєстру.

Окрім того, слід звернути увагу на збільшення термінів з 10 до 30 днів для подання контролюючому органу реєстраційної заяви та копій документів у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації або внесення змін до її установчих документів, у тому числі установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких вона діє.

Оновлено Довідники податкових пільг

ДФСУ у листах від 03.04.2017 р. оприлюднила Довідник № 82/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету станом на 01.04.2017 р. та Довідник №82/2 інших податкових пільг станом на 01.04.2017 р. Звертаємо увагу на те, що згідно з змінами, впровадженими Законом України від 21.12.2016 р. №1797 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні”, який набрав чинності з 1 січня 2017 року, звіт по пільгам, на підставі якого відображаються обсяги операцій, доходів або прибутків, щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору  набув статусу податкової декларації.

З якого періоду застосування РРО є обов’язковим для ФОП єдинників, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

Норми, передбачені п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України та п.6 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР  у частині застосування РРО фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, будуть застосовуватися з дати набрання чинності нормативно-правового акта, яким буде затверджено перелік таких побутових товарів.

Постанова КМ України «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» від 16.03.2017 року № 231 набирає чинності з 08.05.2017 року. Отже застосовувати РРО єдинники повинні з 8 травня 2017 року.

Не плануєте здійснювати викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року – повідомте по це органи ДФС

Відповідно до п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу України якщо платник податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до ст. 250 ПКУ.

Суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.

Внесено зміни у звітність щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів

З 7 травня 2017 року набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 10.11.2016 року № 943, яким внесені зміни до наказу Мінфіну від 11.02.2016 року № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення» (далі – Наказ № 49).

Згідно з внесеними змінами, Наказ № 49 доповнено положенням щодо права подачі до 10 числа місяця, що настає за звітним, уточнюючих звітів до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим, а також відмінені звіти 1-РА та 1-РТ.

Також зміни внесені в форму звіту 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі»» та в Порядок його заповнення».

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Які підвищення чекають українців з травня?

З 1 травня українцям перерахують пенсії та прив’язані до прожиткового мінімуму виплати.

Починаючи з наступного місяця прожитковий мінімум підвищать на 80 грн,  він становитиме 1 624 грн. Як визнають у Мінсоцполітики, реальний прожитковий мінімум для українця майже вдвічі вищий. Але для його збільшення до реального рівня цін у держави немає грошей.

Від прожиткового мінімуму і доходу сім’ї залежить розмір пенсії за втрати годувальника і допомоги малозабезпеченим. Тому тут теж відбудуться зміни у бік збільшення. Скажімо, після першого травня прожитковий мінімум для дитини до 18 років збільшать до 1 777 грн.

Нагадаємо, що у разі смерті одного з батьків одинока мати або батько мають право на щомісячну пенсію на дитину до 18 років (для студентів — до 23 років). Так, від прожиткового мінімуму на дитину забирають середньомісячний дохід сім’ї на одну людину. Різницю одинокому батьку виплачують щомісяця.

З приводу допомоги малозабезпеченим: незаможною вважається родина, якщо її сукупний дохід менше прожиткового мінімуму на сім’ю. При цьому держава гарантує, що такі сім’ї отримуватимуть щонайменше — прожитковий мінімум, тому різницю між доходом сім’ї та мінімалкою компенсують допомогою.

Підвищення чекає й на українських пенсіонерів, якщо сьогодні вони отримують не менше 1 247 грн., у травні ця цифра становитиме 1 312 грн.

Про сплату фізособою транспортного податку, якщо легковий автомобіль використовується понад 5 років

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року.

Для громадян обчислення здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку. Податкове повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року). Сплачується податок протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення.

У разі спливу 5-річного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

Податковий борг у платника єдиного податку, які наслідки?

Платник єдиного податку, у разі наявності у них податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, в останній день другого із двох послідовних кварталів або ж реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ) шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.

У разі несплати боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

У який термін юрособою має бути погашено податковий борг аби уникнути анулювання реєстрації платником єдиного податку?

Платник єдиного податку, у разі наявності у нього податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів, в останній день другого із двох послідовних кварталів.

У разі несплати боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Підприємцем отримав дохід від видів діяльності, не зазначених в реєстраційних даних

Якщо фізична особа – підприємець отримує дохід від тих видів діяльності, які не вказані у реєстраційних даних, то такий дохід оподатковується  за загальними правилами.

У разі, якщо підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податку – фізосіб.

 

 

Які пенсії є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, суми пенсій (у тому числі – сума їх індексацій, нарахована відповідно до закону), отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, у частині такого перевищення.

Водночас зазначена норма не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Отже, об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб з урахуванням норм пп. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Кодексу є сума пенсії, включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до Закону України від 03.07.91 р. № 1282-XII “Про індексацію грошових доходів населення”.

Підприємець отримав безповоротну фінансову допомогу

Безповоротна фінансова допомога – це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів. Тобто, сума безповоротної фінансової допомоги не підлягає поверненню.

Сума безповоротної фінансової допомоги, яка отримується фізичною особою – підприємцем включається до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній формі).

Чи зараховується до загального оподатковуваного доходу ФОП на загальній системі оподаткування сума списаної кредиторська заборгованість?

 Якщо кредитором списується заборгованість фізичній особі – підприємцю на загальній системі оподаткування, то сума списаної заборгованості включається до складу загального оподатковуваного доходу фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Мінімальна заробітна плата гарантована державою

З 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата в місячному розмірі становить 3200 гривень (у погодинному розмірі – 19,34 гривні).

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України.

Всі роботодавці, які використовують працю найманих працівників, зобов’язані виплачувати заробітну плату у розмірі не нижчому за мінімальний.

Погоджуючись на виплату заробітної плати нижче мінімального рівня або неофіційне працевлаштування, робітник втрачає такі права, як оплачувані відпустки, соціальні страхові виплати та пенсійний стаж.

Увага! Змінено суми добових для бюджетних установ

Постановою Кабміну від 05.04.2017р. №241 внесені зміни  в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів».  Зокрема, з 19 квітня поточного року сума добових витрат для державних службовців, а також інших осіб, які направляються у відрядження підприємствами, установами й організаціями, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів, установлена в розмірі 60 грн., а гранична сума витрат на найм житлового приміщення за добу в межах України збільшена з 250 грн. до 600 грн.

Інспектори праці перевірятимуть без попереджень і в будь-який час

Держпраці оприлюднено доопрацьований проект постанови КМУ «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Цим документом пропонується затвердити:

Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;

Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю;

Методичні рекомендації щодо забезпечення здійснення виконавчими органами міських рад міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад повноважень, передбачених частиною третьою статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

Положення про порядок видачі посадовим особам виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад посвідчень інспектора праці.

Норму, за якою інспектори праці за наявності службового посвідчення мають право безперешкодно, без попереднього повідомлення здійснювати інспекційні відвідування, у тому числі у разі проведення інспекційних відвідувань із питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності відповідних підстав, самостійно безперешкодно, без попереднього повідомлення та в будь-яку годину доби проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, у яких використовується наймана праця, залишено у проекті цього документа.

 

 

 

Питання відчуження сільськогосподарських земель майже вирішено

Законопроект, яким буде введено обіг земель сільськогосподарського призначення, перебуває на завершальній стадії доопрацювання у Держгеокадастрі. За прогнозами його опублікують протягом двох місяців на сайті Мінагрополітики, а до 1 липня винесуть на розгляд Уряду.

Законопроект передбачає, що землю зможуть придбати держава, територіальні громади та громадяни України. При чому будуть врегульовані не тільки питання купівлі-продажу земель, а й обміну, успадкування та міни ділянок. Серед іншого, пропонується обмеження на володіння одним громадянином ділянки понад 200 га. Також буде введено державне мито в розмірі 50 % від нормативної грошової оцінки землі, яке сплачуватиметься у разі якщо ділянка буде відчужена протягом трьох років з моменту купівлі.

Документ міститиме вимогу щодо продажу земель державної та комунальної власності виключно через електронні торги. Але чи купувати землю з рук на підставі договорів купівлі-продажу, чи брати участь в торгах — вирішуватимуть самі громадяни.