новини Лозівської ОДПІ від 20.02.2018

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Павло Дроняк: Платники зобов’язані подати декларацію, якщо отримували доходи без податкових агентів

Якщо у 2017 році платник податків отримував доходи лише за участі податкових агентів, подавати декларацію про доходи йому не потрібно. Якщо ж такі доходи він отримав без податкових агентів або отримав доходи, при отриманні яких особа зобов’язана подати декларацію, то така особа за результатами 2017 року повинна подати декларацію про доходи до 2 травня 2018 року. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк в інтерв’ю виданню «Факти».

За його словами, до податкових агентів належать усі підприємства, підприємці, а також особи, які займаються незалежною професійною діяльністю, які нараховують та виплачують фізичним особам доходи у вигляді зарплатні, гонорарів, винагород за разову роботу, дивідендів, премій тощо. Саме такі податкові агенти відповідно до ПКУ несуть відповідальність за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Без участі податкових агентів можна отримати винагороди які виплачуються людям, що працюють за наймом у приватних осіб. Це – хатні робітниці, садівники, няні, гувернантки, будівельники тощо. Крім того, до таких доходів належать і кошти, які отримують люди від здачі свого житла в оренду.

При цьому податок сплачується не тільки при здачі в оренду житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок, а також при наданні в оренду транспортних засобів.

«Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа-підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Якщо майно здається в оренду фізичній особі, то податок та військовий збір сплачує орендодавець», – пояснив Павло Дроняк.

Він також наголосив, що не потрібно декларувати доходи тим громадянам, які протягом року продали не більше одного житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, дачного будинку, а також земельної ділянки у розмірі, передбаченому для безкоштовної приватизації. При цьому таке майно має бути у володінні особи більше трьох років.  Також не оподатковується дохід, отриманий від продажу успадкованого майна.

Якщо ж людина продає другу квартиру за рік, то вона сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Не підлягають оподаткуванню також операції з продажу (обміну) протягом року одного легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда. Разом з тим, продаж таких транспортних засобів більше ніж один раз на рік або продаж інших видів транспортних засобів підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

При цьому згідно з ПКУ, нотаріус зобов’язаний перевіряти сплати податку перед тим, як завірити угоду купівлі-продажу. Після цього податок вважається сплаченим і подавати декларацію громадянам не потрібно.

 

Харківська митниця ДФС щодо ситуації на митному пункті пропуску «Гоптівка –Нехотєєвка»

Починаючи з 17.02.2018 у пункті пропуску «Гоптівка-Нехотєєвка» (на кордоні з Російською Федерацією) та перед ним спостерігається накопичення вантажних автомобілів, що слідують в напрямку виїзду з України. Так, станом на 19.02.2018 перед пунктом пропуску «Гоптівка» перебуває понад 100 вантажівок в очікуванні в’їзду на його територію, на якій вже знаходяться близько 70 вантажних автомобілів, що оформлені у митному відношенні українською стороною, але очікують в’їзду до пункту пропуску «Нехотєєвка» (Російська Федерація).

За наявною в Харківській митниці ДФС інформацією зазначене накопичення вантажних транспортних засобів з товарами спричинене виходом з ладу інспекційно-оглядового рентгенівського комплексу суміжної сторони, в зв’язку з чим огляд вантажівок з товаром здійснюється в пункті пропуску «Нехотєєвка» неавтоматизовано та з відповідним суттєвим зменшенням пропускної спроможності.

З урахуванням наведеного, з метою уникнення затримок у пропуску через державний кордон України у пункті пропуску «Гоптівка-Нехотєєвка» представникам перевізників можна запропонувати найближчим часом (до врегулювання суміжною стороною проблем у пропуску вантажівок з товарами) використовувати інші маршрути переміщення товарів до Російської Федерації, зокрема, переміщення через пункт пропуску «Плетенівка-Шебекіно» Харківської митниці ДФС або через автомобільні пункти пропуску інших митниць.   

 

До уваги посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування

Відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції» починаючи з 01 січня до 01 квітня особи зазначені в пункті 1, підпунктах “а” і “в” пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону (далі – суб’єкти декларування), зобов’язані щорічно подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) отриманий для виконання своїх службових обов’язків. Разом з цим, особи, які припинили діяльність пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.

Таким чином, для безперешкодного та комфортного отримання послуг ЕЦП рекомендуємо завчасно звернутися до АЦСК ІДД ДФС.

Додатково повідомляємо, що для початку заповнення вказаної декларації необхідно перейти на веб-портал НАЗК та авторизуватись за допомогою особистого ключа ЕЦП (файл Key-6.dat) та ввести актуальну адресу електронної поштової скриньки (бажано використовувати поштові скриньки доменних зон «ua», «net» або «com»). Детальну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування розміщено на веб-сайті НАЗК.

«Рекомендації при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій» та «Рекомендації до чергового етапу електронного декларування» розміщено на веб-сайті НАЗК у розділі «Декларування».

Довідкові служби НАЗК: Довідка щодо заповнення декларацій: +38 (044) 200-08-29. Технічна допомога: +38 (044) 200-06-94, [email protected].

 

Харків’яне допомогли армії на 60 мільйонів гривень

Надходження військового збору до бюджету від мешканців Харківщини склали 59,8 млн. грн. Зазначену суму жителі регіону сплатили у січні поточного року.

            У зрівнянні з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 11,7 млн. грн. ( за січень 2017 року  зібрано 48,1 млн.грн.).

Податківці звертають увагу платників, що військовий збір справляється із доходів, які відповідно до податкового законодавства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. Зокрема, до таких доходів належать заробітна плата, пасивні доходи (роялті, дивіденти,страхові виплати тощо), виграші в лотерею, плата за надання майна в оренду та інші.  

Нагадаємо, протягом минулого року мешканці Харківщини сплатили на допомогу армії  майже 810  млн. грн. гривень.

 

Про послуги, які можна отримати в Центрі обслуговування платників Лозівської ОДПІ

В  Центрі обслуговування платників Лозівської ОДПІ суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.

Найчастіше мешканці Лозівщини звертаються до Центру обслуговування з метою видачі їм облікової картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Незмінно популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та надання витягу з реєстру платників єдиного податку .

З початку року до ЦОП Лозівської ОДПІ звернулося 10633  громадян, протягом січня 2018 року платникам податків надано 1185 адміністративних послуг, що на 207 послуг більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Зокрема, платники податків отримали 502 реєстраційних номерів, 475 надано відомостей з Державного реєстру фізичних осіб про доходи 37 – зареєструвалися платниками єдиного податку, крім того, надано витягів з реєстру платників єдиного податку – 56, зареєстровано 37 книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку,  6 РРО взято на податковий облік, реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 45, реєстрація розрахункових книжок – 6.

Слід зазначити, що одним із нових сервісів є надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо отриманих доходів засобами телекомунікаційного зв’язку у безкоштовному програмному забезпеченні «Єдине вікно подання електронної звітності» (http://sfs.gov.ua) та Електронному кабінеті платника податків (http://cabinet.sfs.gov.ua).

Очільник Лозівської ОДПІ Яна Валеріївна  підкреслила, що електронні сервіси ДФС покликані зробити обслуговування платників податків якісним, простим та доступним, та закликала до активного використання електронних сервісів у своїй діяльності. Також нагадала, що адміністративні послуги та консультації з питань оподаткування можна отримати  на особистому прийомі в Центрі обслуговування платників за адресою м.Лозова м-н 3 буд.5,  або за телефоном (05745) 5-12-07.

 

IІ. Інформація для бухгалтерів

Завчасно перевіряйте своїх контрагентів, щоб не потрапити у податкові ризики

Зараз це нескладно зробити завдяки електронному сервісу «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», що функціонує на офіційному Веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/businesspartner).

 

Увага! Звіт з транспортного податку подається за новою формою

Для суб’єктів господарювання – юридичних осіб, що з 1 січня 2018 року діє оновлена форма Податкової декларації з транспортного податку (затверджена наказом Мінфіну від 10.04.2015 №415, у редакції наказу Мінфіну від 27.06.2017 №595).

Декларацію доповнено наступними показниками:

–                           міжнародний ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN – код);

–                           тип пального.

Податкову декларацію з транспортного податку подають платники транспортного податку – виключно юридичні особи. Вони самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування Декларацію за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

 

До 20 лютого платникам єдиного податку четвертої групи слід подати податкову декларацію на 2018 рік

Сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки;

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок.

Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва є невід’ємною частиною податкової декларації.

Форма розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772 «Про затвердження Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва».

У 2018 році платникам єдиного податку IV групи потрібно подавати декларацію з єдиного податку за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року N 578 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України № 369 від 17.03.2017 року.

Юридична особа – платник єдиного податку подає розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва разом з податковою декларацією платника єдиного податку четвертої групи та довідкою про наявність земельних ділянок до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок.

 

Без якого реквізиту податкова накладна буде недійсною

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПКУ у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:

  • а) порядковий номер податкової накладної;
  • б) дата складання податкової накладної;
  • в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – продавця товарів/послуг;
  • г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства – платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
  • д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – покупця (отримувача) товарів/послуг;
  • е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
  • є) ціна постачання без урахування податку;
  • ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
  • з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
  • і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

 

Виправляємо помилку у звіті з ЄСВ до закінчення терміну його подання

При виявленні помилки у звіті з ЄСВ до закінчення терміну подання звіту страхувальник повторно формує та подає звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку.

Чинним вважається останній електронний або паперовий звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності.

Якщо страхувальником до закінчення терміну подання звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період звіту зі статусом «скасовуюча», «додаткова», цей звіт не вважається звітом і вважається таким, що не подавався.

При виявленні помилки у звіті до закінчення терміну його подання, страхувальник (у тому числі ФОП та особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, що подають звітність самі за себе) повторно формує та подає звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку.

 

Граничний розмір, який дозволяє у 2018 році застосовувати податкову соціальну пільгу становить – 2470 гривень

Розмір податкової соціальної пільги безпосередньо залежить від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року.

Оскільки, прожитковий мінімум для працездатних осіб  станом на 1 січня поточного року, згідно із прийнятого держбюджету на 2018, становить 1762 гривень. Так, відповідно податкова соціальна пільга має наступний розмір:  100% – 1762 х 0,5 = 881 грн; 150% – 1321,50 грн.; 200% – 1762 грн.

Слід знати, податкова соціальна пільга у 2018 році, як і раніше, застосовується до доходу у вигляді зарплати, a також прирівняних до неї виплат, якщо розмір такого доходу не перевищує розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 1 січня 2018 року, помноженого нa коефіцієнт 1,4 та округленої до найближчих 10 грн.

Тобто максимальний розмір зарплати, до якого може бути застосована звичайна податкова соціальна пільга у 2018 році – 2 470 грн. (1762 грн. х 1,4).

 

Увага! Звітують неприбуткові організації!

Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  (далі – звіт) за 2017 рік подають до контролюючого органу за місцем реєстрації до 1 березня 2018 року.

       Форма звіту затверджена наказом Мінфіну від 17.06.2016 №553 (у редакції наказу Мінфіну від 28.04.2017  №469).

      Обов’язковими реквізитами форми звіту є інформація про дату та номер Рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (рядок 7) та ознака неприбутковості (рядок 8).

    Звертаємо увагу, що разом зі звітом обов’язково подають до контролюючих органів річну фінансову звітність, яка є її додатком та невід’ємною частиною.

Неподання до органу ДФС разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації фінансової звітності спричинить його невизнання як податкової декларації, що  тягне  за собою застосування  штрафних санкцій.

 

Перелік форм фінансової звітності які повинні подаватися платниками податку на прибуток та неприбутковими організаціями

Платниками податку на прибуток (крім суб’єктів мікропідприємств, малого підприємництва, неприбуткових установ та організацій, представництв іноземних суб’єктів господарювання) разом з відповідною податковою декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали подається квартальна фінансова звітність, складена за національними чи міжнародними стандартами, яка включає: баланс та звіт про фінансові результати. До річної податкової декларації такі платники подають відповідну річну фінансову звітність, яка включає Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річної фінансової звітності (форми №№ 1-5).

Платниками податку на прибуток – суб’єктами мікропідприємств, малого підприємництва, представництвами іноземних суб’єктів господарювання, крім тих, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами, подається разом з квартальною або річною податковою декларацією скорочена за показниками фінансова звітність у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (ф. № 1-м, ф. № 2-м), Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (ф. № 1-мс, ф. № 2-мс)).

Неприбутковими установами та організаціями (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) подається разом зі Звітом Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річної фінансової звітності (форми №№ 1-5).

Неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (ф. № 1-м, ф. № 2-м), Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (ф. № 1-мс, ф. № 2-мс)).

Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають форми фінансової звітності у складі Балансу (форма № 1-дс), Звіту про фінансові результати (форма № 2-дс), Звіту про рух грошових коштів (форма № 3-дс), Звіту про власний капітал (форма № 4-дс), Приміток до річної фінансової звітності (форма № 5-дс).

 

Як враховується у декларації з прибутку фінрезультат, якщо у фінансовій звітності він відображається у тисячах гривень?

ДФСУ у підкатегорії 102.23.02 ресурсу “ЗІР”  нагадує, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ПКУ). 

Отже, декларація з податку на прибуток заповнюється на підставі первинних документів, складених відповідно до бухгалтерського обліку, у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

 

Чи сплачуються авансові внески при виплаті дивідендів “єдинниками” за минулі роки?

З 01.01.2018 р., для платників єдиного податку відмінено обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску при виплаті дивідендів. Проте чи стосується таке звільнення дивідендів, які виплачуються у 2018 році за результатами госпдіяльності минулих років (наприклад, 2016 та 2017 років)?

Лист ДФС України  від 07.02.2018 р. №517/6/99-99-15-02-02-15/ІПК, в якому зазначено, що при виплаті дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 роки, платники єдиного податку у 2018 році не нараховують та не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток.

 

IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Про отримані доходи – офіційно та он-лайн: покрокова інструкція

Фізична особа – платник податків може сформувати Запит щодо отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (далі – Запит)  виключно для отримання інформації про себе.

Для формування Запиту доопрацьовано «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-сайті ДФС та є загальнодоступним для використання.

Для полегшення користування спеціалізованим програмним забезпеченням розроблено та розміщено на офіційному веб-сайті ДФС «Порядок формування запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису та отримання відповіді на запит з ДФС».

Запит має підписуватися електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС на єдину електронну адресу подання звітності. Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи – платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально),  відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів  після його закінчення.

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків надаються відповідно до:

– Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, форма № 1ДФ;

– Податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи – підприємця;

– Податкової декларації про майновий стан і доходи.

 

Нововведення по сплаті у 2018 році єдиного внеску підприємцями, які перебувають на загальній системі оподаткування

   Починаючи з 1 січня 2018 року підприємці на загальній системі оподаткування сплачують єдиний внесок за себе за результатами кожного кварталу.

Такі платежі потрібно здійснювати до 20-го числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачують єдиний внесок.

        Перший раз за такою схемою єдиний внесок підприємці-загальносистемники сплачують до 20 квітня за 1 квартал 2018 року.

 

«Деклараційна кампанія – 2018»: коли декларація про майновий стан і доходи не подається

Незалежно від виду та суми отриманих доходів, декларацію не подають:

малолітні, неповнолітні та недієздатні особи, які  перебувають на повному утриманні інших осіб чи держави;

особи, що перебувають на строковій військовій службі;

перебувають під арештом, затримані, засуджені, ув’язнені,  тощо.

        Також, обов’язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним і декларація не подається, якщо платник податку отримував доходи:

виключно від податкових агентів;

від операцій продажу, обміну, дарування майна, якщо при нотаріальному посвідченні договорів податок був сплачений та в інших випадках, визначених Податковим Кодексом.

 

Запрошуємо репетиторів до декларування доходів

Запрошує вчителів та викладачів, які минулого року надавали репетиторські послуги, проте не були зареєстровані як суб’єкти господарської діяльності, зареєструватися, а також включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та задекларувати їх шляхом подання до територіальних органів ДФС декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік. Зробити це слід до 2 травня включно поточного року за місцем своєї податкової адреси.

Доходи від надання репетиторських послуг оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором 1,5%.

До репетиторських послуг належить підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових, дипломних робіт тощо.

Подати декларацію про майновий стан і доходи можна як у паперовому вигляді, так і засобами сучасних інформаційних технологій.

 

            Надання послуг з оренди нерухомості: про що необхідно інформувати ріелтору?

Згідно з п. п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 ПКУ суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (ріелтори), зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації ріелтор несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу, подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п. п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).

Відповідно до п. 119.2 ст. 119 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

 

ЩОДО ПОДАННЯ ПОДАТКОВИХ ДЕКЛАРАЦІЙ ПРО МАЙНОВИЙ СТАН І ДОХОДИ ГРОМАДЯНАМИ, ЗАРЕЄСТРОВАНИМИ У ВЕЗ «КРИМ»

До якого контролюючого органу необхідно звернутися фізичній особі з метою подання річної декларації про майновий стан і доходи, якщо вона зареєстрована (прописана) у ВЕЗ «Крим», однак там не проживає?

      Згідно із постановою КМУ від 06.08.2014р. № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» територіальні органи Міндоходів Автономної Республіки Крим та міста Севастополя реорганізовано шляхом приєднання до Генічеської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби в Херсонській області.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа, зареєстрована (прописана) у ВЕЗ «Крим», але там не проживає, подає річну декларацію про майновий стан і доходи до Генічеської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби в Херсонській області (див. категорія 103.24 розділу «Запитання – відповіді з бази знань» ЗІР ІДД ДФС України  (http://zir.sfs.gov.ua)).

 

Чи має право чоловік скористатися податковою знижкою за навчання дружини, якщо вона не працює та квитанції оформлені на її ім’я?

       Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

        Отже, з метою використання права на компенсацію вартості навчання непрацюючого члена сім’ї першого ступеня споріднення (дружини) чоловік може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

 

         Чи має право платник податку, який навчається в аспірантурі на отримання податкової знижки за витратами, понесеними на користь закладу освіти за навчання в аспірантурі?

        Платник податку, який навчається в аспірантурі, є здобувачем вищої освіти і, відповідно, має право на податкову знижку за витратами, понесеними на користь закладу освіти за навчання в аспірантурі за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 ПКУ із змінами.

Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, є здобувачами вищої освіти, серед яких є аспірант.
        Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

      Чи можна включати до складу податкової знижки витрати, понесені ФО на лікування в 2017 році?

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України сплачених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів), а також сума коштів, сплачених платником податку, визнаного в установленому порядку інвалідом, на користь протезно-ортопедичних підприємств, реабілітаційних установ для компенсації вартості платних послуг з реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, наданих такому платнику податку або його дитині-інваліду у розмірах, що не перекриваються виплатами з фондів загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування

Разом з тим, пунктом 1 розд. ХІХ ПКУ встановлено, що п.п 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинність закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Станом на 01 січня 2017 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тому податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї першого ступеня споріднення, за наслідками 2017 року платникам не надається.

 

Вирішили заощадити на бензині – зверніться за податковою знижкою

Фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива) з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

 

Витрати за навчання на військовій кафедрі до податкової знижки не включаються

Навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом, і оплачується окремо (додатково) від плати за навчання згідно з укладеним з вузом договором на навчання за певним фахом, тому включення таких витрат до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.

 

Інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів можна знайти на сайті ДФС

ДФС України  оприлюднила на веб сайті  інформацію про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів. Ознайомитись з даною інформацією можна в розділі Довідники – Інформація про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів.

Показники НГО земель населених пунктів наведено відповідно до технічної документації, затвердженої відповідними сільськими, селищними, міськими радами згідно із ст. 23 Закону України “Про оцінку земель” (за інформацією територіальних органів Держземагентства/Держгеокадастру).

Зокрема, оприлюднена інформація містить відомості про:

рік останнього проведення НГО земель населеного пункту;

дату та номер рішення про затвердження технічної документації з НГО земель населеного пункту;

середню (базову) вартість одного квадратного метра земель населеного пункту (станом на  1 січня року останнього проведення оцінки) тощо.

 

ПРО ІНДЕКСАЦІЮ НОРМАТИВНОЇ ГРОШОВОЇ ОЦІНКИ ЗЕМЕЛЬ

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання статті 289 ПКУ листом від 11.01.2018          № 6-28-0.22-244/2-18 повідомила, що індекс споживчих цін за 2017 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь,  земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2017 рік становить 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік -1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0, 2014 рік – 1,249, 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік – для сільськогосподарських угідь ( рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) – 1,0, для земель несільськогосподарського призначення – 1,06.  

Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки подається суб’єктом господарювання разом з першою декларацією (фактичний початок діяльності як платника плати за землю), а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

 

Громадянам, які є власниками декількох земельних ділянок та мають право на пільгу необхідно до 1 травня подати відповідну заяву до фіскальної служби

Ст.281 ПКУ визначено категорії фізичних осіб, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та надано перелік видів земельних ділянок та їх розмір, щодо яких зазначені категорії фізичних осіб мають право скористатися пільгами.

Однак, до цієї статті внесено зміни щодо вибору пільги щодо сплати земельного податку фізичною особою, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання. Так, у разі якщо громадянин, який має право на пільгу, є власником декількох земельних ділянок одного виду використання, то йому до 1 травня поточного року необхідно подати письмову заяву до фіскальної служби за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Від сплати податку звільняються такі категорії громадян: інваліди першої і другої групи;

фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;пенсіонери (за віком);

ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище категорій громадян, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як2 гектари;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

 

            Сплата ПДФО за найманих працівників фізичною особою – підприємцем

Фізична особа, відповідальна за нарахування та утримання податку, сплачує його до відповідного бюджету :

–    у разі, коли така фізична особа є податковим агентом, – за місцем реєстрації у контролюючих органах;

–    у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі – продажу майна резидентами та нерезидентами, посвідчення договорів дарування чи видачі свідоцтв про право на спадщину нерезидентам – за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтва);

–   в інших випадках – за її податковою адресою.

Враховуючи викладене, у разі нарахування (виплати) ФОП на користь своїх найманих працівників доходів у вигляді зарплати за виконання робіт, які мають роз’їзний характер, сплата (перерахування) ПДФО із доходів у вигляді заробітної плати повинна здійснюватись за місцем реєстрації такої фізичної особи – підприємця.

 

Члени фермерського господарства повинні подати заяву за формою № 1- ЄСВ

Для взяття на облік платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування членам фермерських господарств, на яких не поширюється дія ЗУ«Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», необхідно подати до контролюючого органу за місцем проживання заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ згідно з додатком 1 до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 У заяві члену фермерського господарства необхідно обов’язково зазначити додаткову інформацію: податковий номер та найменування фермерського господарства, членом якого він є. Така Заява повинна бути додатково підписана Головою фермерського господарства.

 Лист ДФС України від 19.01.2018 №1638/7/99-99-13-02-01-17.

 

Коли обійдеться без нарахування штрафної санкції

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно з п. п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове повідомлення-рішення у строки, встановлені п. п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

У 2018 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2017 рік. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок здійснюється на підставі відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення. За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.