Новини від 29.08.2016р.

І. ІнформаціящододіяльностіЛозівськоїОДПІтаорганівДФСУкраїни

«Тіньові» зарплатисвоїмпрацівникамвиплачують 60,6 відс. перевіренихпідприємців

Під час перевірок платників податків на дотримання податкового законодавства щодо повноти нарахувань і виплат заробітної плати та інших доходів своїм працівникам порушення зафіксовано в 60,6% перевірених платників.

Несумлінні роботодавці завдають шкоди не лише бюджету, оскільки не сплачують відповідні податки та єдиний внесок, а, у першу чергу, самим працівникам, позбавляючи їх права на соціальний захист та достойну пенсію. За результатами перевірок до бюджетів донараховано близько 272 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 61 млн. грн. єдиного внеску та понад 6 млн. грн. військового збору.

Завдяки вжитим заходам протягом січня-липня поточного року співробітниками ДФС було виявлено понад 92 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася без укладання трудових угод. До бюджетів сплачено понад 28 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та понад 31 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, виявлено понад 32 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без офіційної реєстрації. Вони сплатили до бюджету близько 15 млн. грн. податків.

 

Землекористувачі та власники землі Харківщини сплатили до бюджету майже 682 мільйони гривень

У Харківській області юридичні та фізичні особи сплатили протягом січня-липня  2016 року 681,9 млн. грн. плати за землю. Ці кошти було спрямовано до місцевих бюджетів регіону. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року до місцевих скарбниць перераховано на 215,3 млн. грн. більше.

Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами ДФС. Податкові повідомлення-рішення фізичні особи отримали до 1 липня 2016 року. Сплатити податок необхідно протягом 60 днів з дня його вручення.

 

За серпень необхідно звітувати за новою формою декларації з ПДВ

Наказом Мінфіну від 25.05.16 № внесено зміни, зокрема до форми податкової декларації з ПДВ.

Подання податкової звітності за новою формою вперше надається за звітний період серпень 2016 року (граничний термін подання 20.09.2016), IV квартал 2016 року (граничний термін подання 10.02.2017).

Крім того, викладено в новій редакції додатки 2 (Д2) та 3 (Д3) до податкової декларації з податку на додану вартість.

Детальніше про внесені зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість можна ознайомитися у листі Державної фіскальної служби України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17.

 

До уваги керівників неприбуткових установ та організацій

Відповідно до Постанови  Кабміну  від 13.07.2016р. №440  до 13 жовтня 2016 року до Лозівської ОДПІ мають бути надані копії статутних документів, що підтверджують їх відповідність вимогам Податкового кодексу, щодо віднесення  установи чи організації до неприбуткової.

Житлово-будівельними кооперативами також надаються завірені копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

У випадку ненадання документів, такі платники податків з 01січня 2017 року  виключатимуться з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Семінар з питання перереєстрації неприбуткових організацій буде проведено у актовій залі Лозівської ОДПІ о 10-00 годині  02 вересня 2016 року.  Довідки за тел. 7-01-99.

 

На соціальні потреби направлено більше 138 млн. гривень ЄСВ

Це на 6,7млн. гривень більше доведеного завдання. Лише за липень платники єдиного внеску, що обліковуються Лозівською ОДПІ, сплатили на рахунки Держказначейства 20,7 млн. грн. ЄСВ.

З метою стабільної  сплати єдиного соціального внеску та якісного обслуговування платників,  фіскальна служба  пропонує цілий комплекс сучасних електронних сервісів. Платники можуть подавати звітність в електронному вигляді. Для цього необхідно отримати безоплатний електронний ключ. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для органів ДФС. Така звітність не потребує дублювання на паперових носіях та їх зберігання.

Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування єдиного внеску. Крім того ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

 

Єдинники можуть звітувати через «Електронний кабінет платника»

Електронний сервіс «Електронний кабінет платника» дозволяє:

  • у відкритій частині «Електронного кабінету» (оновлена версія) в режимі «Бланки податкової звітності» заповнити, завантажити й роздрукувати декларацію платника єдиного податку-підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку групи 3 — юридичної особи;
  • у приватній частині (особистий кабінет) у режимі «Введення звітності»  підготувати й надіслати до контролюючого органу відповідну звітність в електронному вигляді.

За результатами обробки декларацій квитанції 1 та 2 будуть розміщені в режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету

Перелік послуг і режим роботи ЦОП

Наказом ДФС від 20.05.2016 № 458 затверджено перелік послуг, які надаються у ЦОП:

–  адмінпослуги  та усні консультації;

–  прийом та реєстрація вхідної кореспонденції;

–  приймання звітності, винятково на папері або із додаванням копій на електронних носіях (носії повертають суб’єктам звернень після зчитування даних);

–  видача ключів ЕЦП та доступ до електронних сервісів;

–  доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію;

–  попередній запис громадян на особистий прийом;

–  супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярії, надання банківських послуг тощо),  при цьому забороняється надання платних супутніх послуг.

 Безоплатно мають надаватися платникам в ЦОП і бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів, необхідні для звернення щодо надання адмінпослуг.

Час прийому відвідувачів ЦОП — з понеділка по четвер з 09:00 до 18:00, у п’ятницю — з 09:00 до 16:45, у суботу — з 09:00 до 13:00. Обідня перерва — з 13:00 до 13:45.

В останній день граничного строку подання звітності час роботи ЦОП подовжується до 20:00.

 

Захист конституційних прав у зверненнях громадян

Можливість громадян брати участь в управлінні державними і громадськими справами, впливати на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечена Законом України «Про звернення громадян».

За номером телефону: (044) 284 00 07 Ви маєте можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників Служби.

Інформація приймається цілодобово.

При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.

Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.

Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Про нараховування і сплату ЄСВ за відокремлені підрозділи

Облік платників ЄСВ що є відокремленими підрозділами  здійснюється з урахуванням таких особливостей:

– у разі отримання відомостей з ЄДР про створення відокремленого підрозділу юридичної особи такий новостворений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник»;

– у разі прийняття рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та самостійне ведення розрахунків із застрахованими особами, юрособа повідомляє про це в 10-денний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.

На підставі такого повідомлення,  відокремлений підрозділ обліковується як платник єдиного внеску;

– якщо прийнято рішення про реорганізацію відокремленого підрозділу в такий, що не має обов’язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та ведення розрахунків із застрахованими особами, юридична особа такоє повідомляє про це в 10-денний строк з дня прийняття такого рішення за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу. За умови відсутності заборгованості та на підставі такого повідомлення юрособи відокремлений підрозділ обліковується як «Неплатник»;

– наявність у відокремленого підрозділу окремого балансу, самостійного ведення розрахунків з оплати праці із застрахованими особами може бути встановлена контролюючим органом під час проведення перевірки платника єдиного внеску, при опрацюванні його звітності.

 

Якщо підприємствоє посередником при реалізації пального

Згідно із п. 212.3.4 ПКУ, обов’язковій реєстрації платниками акцизного податку підлягають особи, які реалізують пальне в розумінні пп. 14.1.212  ПКУ, тобто, зокрема, безпосередньо здійснюють операції з його передачі (відпуску, відвантаження).

У разі якщо суб’єкт господарювання не здійснює операцій із фізичного отримання та відпуску пального, тільки є посередником між продавцем (постачальником) і покупцем (отримувачем) пального, не має при цьому власних автозаправних станцій, місць зберігання пального й інших об’єктів,реєструватися платником акцизного податку та, відповідно, подавати Декларацію акцизного податку він не повинен (за умови нездійснення інших операцій, які є об’єктами обкладення акцизним податком.

Лист ДФСУ від 04.05.2016 р. № 10018/6/99-99-12-03-03-15

 

Граничний термін подання декларації з податку на прибуток виробниками сільськогосподарської продукції – 29 серпня

Підприємства-виробники сільгосппродукції, дохід яких від продажу продукції власного виробництва за попередній податковий рік перевищує 50% загальної суми доходу, для податку на прибуток можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року. Податкова декларація подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Останній день подання декларації з податку на прибуток такими виробниками сільськогосподарської продукції – 29 серпня 2016 року. Останній день сплати –  8 вересня 2016 року.

 

Можливо  повернути  митні платежі, що помилково сплачені при митному оформленні товарів?

Статтею 301 Митного кодексу України регламентовано повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів.

Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами затверджено наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 № 618, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за № 1097/14364.

 

При виплаті дивідендів, платник єдиного податку IVгрупи, сплачує авансовий внесок з податку на прибуток

Якщо юрособа здійснює виплату своїм акціонерам і такий платіж називається дивідендом, то він оподатковується під час виплати згідно з нормами п. 57.1 -1 ст. 57 ПКУ, незалежно від того, чи є особа платником податку на прибуток.

Тобто емітент корпоративних прав (незалежно від того, є він платником податку на прибуток, чи ні) у разі прийняття рішення про виплату дивідендів, повинен нараховувати та вносити до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток підприємств. При цьому, авансовий внесок з податку на прибуток не справляється у разі виплати дивідендів, зокрема, фізичним особам.

Отже, юридична особа – платник єдиного податку четвертої групи зобов’язана при виплаті дивідендів (за винятком виплати дивідендів фізичним особам) нарахувати та внести до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за ставкою 18%.

Такий авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів. При цьому суми нарахованого податкового зобов’язання з єдиного податку не зменшуються на суму авансового внеску податку на прибуток, сплаченого у зв’язку з виплатою дивідендів.

Якщо змінилась номенклатура товарів, за які отримано попередню оплату

У разі зміни номенклатури постачання товарів продавець в обов’язковому порядку повинен скласти розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, до якої вносяться зміни, на товари, кількість (вартість) яких зменшується, та зазначається інформація про товари, що постачаються на їх заміну.

Окрім того, у разі зміни номенклатури товарів, за які отримано попередню оплату, розрахунок коригування складається на дату постачання товарів.

 

Округлення ціни у податковій накладній

Необхідною кількістю знаків після коми у кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для правильного розрахунку вартісного показника у рядках V-IX податкової накладної. Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається правильним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знака після коми округлення не призводить до збільшення такого знака на «1» (одиницю).

Податкова накладна з помилками в обов’язкових реквізитах (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар чи послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум ПДВ до податкового кредиту (п. 201.10 ПКУ). Лист ДФС від 05.05.2016 р. № 10101/6/99-99-15-03-02-15

 

Про заповнення платіжки при сплати ПДФО за відокремлений підрозділ

Під час сплати ПДФО до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних чи орендованих приміщень (будівель), у яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, і який узятий на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі, у розрахункових документах при сплаті ПДФО в полі № 3 «Призначення платежу» друкуються: розділовий знак “;” і код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання.

 

Якщо договір оренди розірвано: доки сплачувати орендну плату

У разі припинення або розірвання договору оренди земельної ділянки державної (комунальної) власності орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором, та сплачує орендну плату за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати повернення земельної ділянки орендодавцю (відповідному органу виконавчої влади чи відповідній сільській, селищній, міській раді).

 

Дохід сільськогосподарського товаровиробника

При визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва відсотки за депозитом та сума безповоротної фінансової допомоги включаються до загальної суми доходу, оскільки відповідають умовам визначення доходу.

Сума поворотної фінансової допомоги не включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва, оскільки така допомога є обов’язковою до повернення у визначений  договором термін.  У разі якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений  договором термін, вона включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва.

 

Адміністративна відповідальність при порушенні терміну реєстрації податкових накладних

Відсутність факту реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) податкової накладної або порушення строків такої реєстрації не є підставою для не відображення продавцем товарів/послуг суми ПДВ за такими податковими накладними в податкових зобов’язаннях відповідного звітного періоду, а отже, не призводить до порушення порядку ведення податкового обліку.

Тобто відсутність факту реєстрації податкової накладної в ЄРПН за умови відображення сум ПДВ за такою податковою накладною у податкових зобов’язаннях звітного податкового періоду не передбачає притягнення до адміністративної відповідальності платника податку-продавця товарів/послуг.

 

Акцизний податок: куди сплачувати

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, у тому числі не за основним місцем перебування на обліку, або який перебуває на основному обліку в спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників, повинен подавати податкові декларації до контролюючих органів, які територіально обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу таких товарів.

Сплата акцизного податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів.

 

Як визначити середньоринкову вартість авто задля сплати транспортного податку

Уряд затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів постановою від 18.02.2016 р. № 66.  Згідно з методикою, Мінекономрозвитку розраховуватиме середньоринкову вартість легкових автомобілів і щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду надаватиме до ДФС інформацію щодо автомобілів, із року випуску яких минуло не більше ніж 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів МЗП, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Мінекономрозвитку на офіційному веб-сайті оновлюватиме інформацію про середньоринкову вартість автомобіля з урахуванням марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач і пробігу.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Продаж фізичною особою майнового паю юридичній особі підлягає оподаткуванню

Відповідно до ст. 7 Закону від 14.02.92р. № 2114 «Про колективне сільськогосподарське підприємство» майно у підприємстві належить на праві спільної часткової власності його членам. Пай є власністю члена підприємства. Право розпоряджатися своїм паєм за власним розсудом член підприємства набуває після припинення членства у підприємстві. Пай може успадковуватися відповідно до цивільного законодавства України та статуту підприємства.

Майновий пай члена підприємства документально підтверджується Свідоцтвом про право власності на майновий пай члена підприємства (майновим сертифікатом), яке видається сільською, селищною або міською радою. У разі набуття у власність майнового паю (його частини) на підставі угоди міни, дарування та інших цивільно-правових угод, а також спадкування видається нове свідоцтво.

Зміст прав особи, який засвідчує майновий сертифікат, є тотожнім змісту корпоративних прав. До складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку включається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками такого звітного (податкового) року (п. 170.2 ст. 170 ПКУ). Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік. Ставка податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлюється у розмірі 18%.

Фізична особа, яка протягом звітного року продає інвестиційний актив (корпоративні права) ЮО (ТОВ) та отримує інвестиційний прибуток, повинна подати річну декларацію про майновий стан і доходи у встановленому порядку та сплатити ПДФО. При цьому ЮО виступає як податковий агент у частині відображення виплаченого доходу у податковому розрахунку за формою № 1ДФ.

 

Платники транспортного податку – фізособи мають право провести звірку у контролюючих органах

Фізичні особи – платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою та підтверджуючими документами до Центру обслуговування платників податкової інспекції за місцем проживання для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

– розміру ставки податку;

– нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування, документів, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і вручає йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.

 

Повідомлення за ф.№ 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після державної реєстрації

Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків ( п. 63.3 ст. 63 ПКУ).

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Взяття на облік фізосіб-підприємців здійснюється за місцем їх державної реєстрації на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».  Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням контролюючий орган за основним місцем обліку.

Внесення змін до облікових даних фізичної особи-підприємця (у т.ч. про зміну його місцезнаходження (місця проживання)) здійснюється контролюючим органом на підставі інформації з Єдиного держреєстру юросіб, фізосіб – підприємців та громадських формувань.

У разі, якщо місце проживання фізичної особа-підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то фізична особа-підприємець повинна подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф.№ 20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

 

При перевищенні доходу 1 млн. грн. платником єдиного податку II – III груп необхідно застосовувати касовий апарат

Фізичним особам – платникам єдиного податку ІІ та ІІІ груп  у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО є обов’язковим.  Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1 млн. грн. та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

У разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту не проведення розрахункових операцій  через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції:

– вчинене вперше – 1 гривня;

–за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих товарів чи послуг.

 

Щодо обмеження кількості видів діяльності у реєстрі платників єдиного податку

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010. До реєстру вносяться, зокрема відомості про види господарської діяльності.

На підставі поданої підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. При цьому Кодексом не передбачено обмежень для фізичних осіб – підприємців щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

 

Податкова соціальна пільга для працюючих пенсіонерів

Громадянин, що одночасно з доходами у вигляді пенсії з Пенсійного фонду України отримує доходи у вигляді заробітної плати, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги за умови дотримання вимог пп. 169.1 ст. 169 ПКУ та подання роботодавцю заяви про застосування пільги.

ФОП – єдинник одночасно є найманим працівником, чи треба сплачувати ЄСВ?

Законом № 2464 не передбачено звільнення від сплати єдиного внеску фізособи-підприємця, яка застосовує спрощену систему оподаткування та одночасно є найманим працівником на підприємстві. Така особа має обов’язок щодо сплати єдиного внеску на загальних підставах.

Оскільки підприємець, що застосовує спрощену систему оподаткування, у період протягом одного  місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, що триває 30 і більше календарних днів, залишається платником єдиного податку, то він має обов’язок щодо сплати ЄСВ у зазначений період.

 ЄСВ нараховується у розмірі 22% на суми, що визначаються платником самостійно для себе не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, але не менше ніж розмір мінімального страхового внеску (п. 3 ч. 1 ст.7, ч. 5 ст. 8 Закону № 2464).

 

Касовий апарат при роздрібній торгівлі пивом єдинниками

З 01.07.2015 діяльність з роздрібної торгівлі пивом підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв, то підприємці – платники єдиного податку 2 та 3 груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування при проведенні розрахунків РРО.

 

Довіреність на авто не означає, що особа — його власник

Довіреність на право володіння, користування й розпорядження автомобілем не свідчить про укладення договору купівлі-продажу автомобіля, тому відсутні правові підстави для визнання за позивачем права власності на спірний автомобіль.Продаж транспортного засобу, що має ідентифікаційний номер, передбачає відповідне оформлення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу, зняття його з обліку, отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Довіреність свідчить про наявність між особою, що її видала, та особою, якій її видано, правовідносин, які є представницькими відносинами.Видача довіреності на володіння, користування й розпорядження транспортним засобом без належного укладення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу не вважається укладеним відповідно до закону договором і не є підставою для набуття права власності на транспортний засіб особою, яка цю довіреність отримала.

 

Про включення до доходу єдинника транзитних коштів

Транзитні кошти, які одержуються фізособою-єдинником на третій групі від клієнта для виконання чи організації виконання визначених договором транспортного експедирування послуг, не включаються до обсягу доходу, а відтак — не впливають на граничний обсяг доходу.

Доходом є винагорода експедитора, отримана від клієнта за посередницькі послуги.

 

ЄСВ для новостворених фізособ-підприємців

Новостворені фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок за кожен повний або неповний відпрацьований місяць в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

При цьому платники можуть сплачувати ЄСВ у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.