новини Лозівської ОДПІ від 02,08,2017р.

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Від Харківщини до бюджету надійшло 370,6 млн. грн. військового збору

Зазначену суму мешканці регіону сплатили за перше півріччя поточного року.  Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області та відзначили, що у зрівнянні з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 103,4 млн. грн.. ( за 6 місяців 2016 року  зібрано 267,2 млн.грн.).

Також  у фіскальному відомстві відзначають стабільну динаміку  надходжень «податку на підтримку армії» від представників усіх сфер економіки регіону.

Так, у січні 2017 року сума вказаного збору склала 48,1 млн.грн., лютому – 58,4 млн.грн., березні, квітні, травні в середньому по 63 млн.грн., а вже червні – 75,3 млн.грн.

Закликаємо роботодавців дотримуватися вимог трудового законодавства, не використовувати працю неоформлених співробітників, своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників.  Будьмо справжніми патріотами,  не на словах, а на ділі.

 

На Харківщині у фіскальній службі протидіють корупції

У роботі з протидії корупційним проявам серед співробітників, основний акцент робиться на попереджувально-профілактичні заходи.  Роз’яснити  та довести до відома колективу законодавчі норми, попередити про руйнівні наслідки вчинення корупційних діянь – ці профілактичні засоби мають дієвий механізм впливу.

Усього, повідомляють в податковому відомстві, з початку року проведено більш 600 таких заходів.  Що також включає в себе і інформаційні повідомлення, які регулярно розміщуються в засобах масової інформації та мережі інтернет. І бесіди та лекції  в колективах,  індивідуальні співбесіди як  із співробітниками, так і з кандидатами на заміщення вакантних посад.

Нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого  – 0-800-501-007 (НАПРЯМОК 4) – можна  цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Порядок дій платників для незастосування штрафних санкцій через кібератаку

Законом  від 13.07.2017 №2143-VIII передбачено, що тимчасово до 31 грудня 2017 року у разі втрати та/або пошкодження інформації (у тому числі, інформації, яка  міститься у базах даних обліку платника податків) унаслідок несанкціонованого втручання  у роботу комп’ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що  підтверджують зазначені події, платник податків  протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону зобов’язаний  письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності.

Документами, які підтверджують несанкціоноване втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків, зокрема, є копії заяви до правоохоронних органів або повідомлення про кримінальне правопорушення та документу, що підтверджує її прийняття і реєстрацію тощо.

Відповідно до абзацу першого пункту 6.10 наказу Мінфіну від 24.05.95р.  №88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітності керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 60 Кримінального процесуального кодексу заявник має право, зокрема, отримати від органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію.

 

Продаж продукції власного виробництва: чи застосовують незареєстрований РРО

Підприємствам дозволено не застосовувати РРО у разі торгівлі продукцією власного виробництва. У такому разі розрахунки проводять у касах підприємств із оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і засвідчених печаткою у встановленому порядку.

Якщо підприємство не бажає скористатися пільгою щодо незастосування РРО під час продажу продукції власного виробництва і розраховуватися через касу, воно мусить застосовувати зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Тобто під час торгівлі продукцією власного виробництва проводити розрахунки через не зареєстрований у органах ДФС РРО не можна.

Лист ДФС від 18.07.2017 р. № 1258/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

 

Податковий кредит за касовим методом, якщо оплата відбувається у різних місяцях

Якщо платник податку застосовує касовий метод податкового обліку, суми ПДВ включають до податкового кредиту за податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, за умови їх оплати.

 Якщо оплату товарів/послуг на підставі однієї податкової накладної проводять у різних звітних податкових періодах, суми ПДВ включають до податкового кредиту тих звітних періодів, коли списували кошти з банківського рахунку (видавали з каси) платника податку. Але слід зважати на допустимі строки віднесення сум ПДВ до податкового кредиту.

А саме, платник податку, який застосовує касовий метод податкового обліку, може віднести суму ПДВ до податкового кредиту в будь-якому наступному звітному періоді, але не пізніше за 365 календарних днів із дати складення відповідної податкової накладної.

Лист ДФС від 18.07.2017 № 1254/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Податкові зобов’язання за безоплатним постачанням

Безоплатна передача товарів/послуг є об’єктом оподаткування ПДВ (ст.185ПКУ). Базу оподаткування ПДВ такої операції визначають за загальними правилами. При цьому податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 ПКУ не нараховують.

Якщо вартість безоплатно переданих товарів/послуг включена до вартості оподатковуваних постачань самостійно виготовлених товарів/послуг і компенсується їх споживачами, збільшуючи базу оподаткування ПДВ, такі товари/послуги вважають використаними в оподатковуваних операціях.

Тому передача таких товарів/послуг не є окремим постачанням, у т. ч. безоплатним, яке підлягає оподаткуванню ПДВ. У разі якщо вартість безоплатно переданих товарів/послуг не включена до складу вартості оподатковуваних постачань самостійно виготовлених товарів/послуг, така передача є безоплатним постачання товарів/послуг, що оподатковується ПДВ.

За такою операцією платник складає дві податкові накладні (одну — на ціну постачання, другу — на суму перевищення звичайної ціни над ціною постачання) і реєструє їх в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 Лист ДФС від 18.07.2017 № 1262/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

ДФС про заповнення коду ДКПП в ПН та в Таблиці платника податків

Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН має право подати на розгляд комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації інформацію за встановленою формою J(F)1312301 (далі – Таблиця) щодо:

видів економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;

кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

При заповненні Таблиці просимо звертати увагу на те, що код послуги заповнюється відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг (ДК 016-2010) та має містити від 5 до 14 символів.

При складанні податкової накладної/розрахунку коригування рекомендуємо відображати коди послуг, зазначені у Таблиці, яка врахована Комісією.

Код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні  і розуміються як різні коди.

 

Уточнюючу декларацію надає юрособа- платник єдиного податку 3 групи

У разі самостійно виявлених помилок  юридична особа має надати податкову декларацію з відповідною позначкою «Уточнююча» у рядку 1 розділу І «Загальні відомості» податкової декларації.

Уточнюючі податкові декларації подаються окремо за кожний звітний період, що уточнюється. У рядку 3 розділу І  ставиться відмітка в одній із клітинок: І квартал, півріччя , три квартали або рік та проставляється рік.

В розділах ІІ та ІІІ уточнюючої декларації зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень наростаючим підсумком.

У  рядку 11 ІV розділу – сума податку за даними раніше поданої декларації, що уточнюється;

– у рядку 12 ІV розділу – уточнена сума податкових зобов’язань за податковий (звітний) період, у якому виявлена помилка;

– у рядку 13 – сума податку (недоплата), яка збільшує податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки (рядок 12 – рядок 11 декларації);

– у рядку 14 – сума податку, яка зменшує податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки (зазначається тільки позитивне значення: рядок 11 – рядок 12 декларації);

– у рядку 15 – сума штрафу в розмірі 3 % суми недоплати (рядок 13 х 3%);

– рядок 16 – в уточнюючій декларації не заповнюється;

– у рядку 17 – самостійно нарахована сума пені.

Якщо помилки, зроблені в розділі ІІ та розділі ІІІ податкової декларації, не призвели до заниження податкового зобов’язання за звітний календарний квартал (рядок 10 податкової декларації заповнено вірно), то в уточнюючій податковій декларації у розділі ІV заповнюються показники рядків 11 та 12, а рядки 13-17 прокреслюються.

 

Підприємства, вилучені з реєстру неприбуткових, звітують за оновленою формою Звіту

 Неприбуткові підприємства складатимуть за оновленою формою Звіт неприбуткової організації починаючи з податкового періоду — 2017 рік.

Неприбутковим підприємствам, яких вилучили з Реєстру неприбуткових установ та організацій через порушення вимог пункту 133.4 ПКУ рекомендовано подавати Звіт за оновленою формою починаючи з податкового періоду — липень 2017 року у строк, визначений для місячного податкового періоду.

Лист ДФС від 19.07.2017 № 19001/7/99-99-15-02-01-17

 

Знижено ціну товару неплатнику: чи може постачальник зменшити податкові зобов’язання 

Постачальник під час передачі товару комерційному агенту — неплатнику ПДВ для подальшої реалізації зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ. Постачальник визначає базу оподаткування ПДВ відповідно до пункту 189.4 ПКУ, складає податкову накладну та реєструє її в ЄРПН.

Якщо після постачання товару ціну на нього знижено, постачальник зменшує податкові зобов’язання за умови повернення товару постачальнику або попередньої оплати постачальником на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зареєстрованого в ЄРПН (п. 192.1 ПК).

Норма пункту 192.1 ПКУ не стосується ситуацій, коли постачальник товарів не є платником на кінець звітного періоду, в якому зробили такий перерахунок. Постачальник — платник ПДВ може зменшити податкові зобов’язання у разі зміни суми компенсації вартості товарів, наданих неплатникам, лише за умови повернення раніше поставлених товарів у власність постачальника з наданням отримувачу повної грошової компенсації їх вартості (п. 192.2 ПК).

Лист ДФС від 18.07.2017 № 1257/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Як штрафують за несплату/несвоєчасну сплату ПДФО

Якщо дохід надають у негрошовій формі чи виплачують готівкою з каси податкового агента, ПДФО сплачують протягом банківського дня, що настає за днем такої виплати (надання) доходу. Зауважимо, що з 01.01.2017 ПДФО сплачують протягом трьох банківських днів із дня, що настає за днем виплати (надання).

 

Дії у разі надмірного перерахування ПДФО

 Податковий агент має право на підставі поданої заяви повернути або врахувати в рахунок сплати наступних платежів тільки ту суму надміру сплаченого податку на доходи фізичних осіб, яка була перерахована до бюджету понад суму грошових зобов’язань, граничний строк сплати якої настав на таку дату.

При цьому у разі наявності переплати, податковий агент має право не сплачувати податок на доходи фізичних осіб в межах такої переплати.

 

Несвоєчасно подали Заяву на реєстрацію платником ПДВ: податкові наслідки

Згідно з п. 201.8 ПКУ, право на нарахування ПДВ і складання податкових накладних надається винятково особам, зареєстрованим як платники ПДВ у порядку, передбаченому ст. 183 ПКУ.

Тож особа, яка не подала своєчасно заяву на реєстрацію платником ПДВ, але при цьому підлягала обов’язковій реєстрації, не має змоги самостійно сплатити до бюджету суму податку, нараховану до моменту її реєстрації як платника ПДВ.

 

Відновили реєстрацію платника ПДВ: чи можна відновити податковий кредит

Починаючи з наступного дня після дати виключення особи з Реєстру платників ПДВ і до дати відновлення в Реєстрі, у такої особи відсутні обов’язок щодо складання податкових накладних і право на формування податкового кредиту й отримання бюджетного відшкодування ПДВ. Крім цього, така особа податкову звітність із ПДВ за цей період не подає.

У разі якщо в платника ПДВ на дату виключення його з Реєстру обліковувалися товари/послуги, необоротні активи, суми ПДВ за якими були включені до складу податкового кредиту, які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник ПДВ в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати виключення з Реєстру зобов’язаний був визначити податкові зобов’язання за такими товарами/послугами, необоротними активами, виходячи з їх звичайної ціни, та задекларувати їх у податковій декларації з ПДВ, поданій до контролюючого органу за останній звітний (податковий) період.

У разі відновлення особи в Реєстрі (у т.ч. за рішенням судового органу, що набрало законної сили) така особа має право відкоригувати суми податкових зобов’язань, що були задекларовані в податковій декларації з ПДВ за останній звітний  період, шляхом подання до контролюючого органу уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань із ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.

ІПК ДФСУ від 29.06.2017 р.  № 888/6/99-99-12-03-01-15/ІПК

Як встановити ліміт залишку готівки іноземної валюти в касі підприємства?

Ліміт залишків іноземної валюти в касі суб’єктів підприємницької діяльності, яким дозволяється використовувати готівкову іноземну валюту як засіб платежу, установлює уповноважений банк якщо залишки іноземної валюти залишаються в неробочі часи доби в касі.     

При цьому, готівкова іноземна валюта, яка знаходиться в касі підприємства для виплат на відрядження працівників за кордон, не включається до розрахунку такого ліміту каси.

 

9 серпня 2017 року закінчується строк подання:

– Звіту про суми податкових пільг за II квартал 2017 р.;

– декларації з ПДВ за ІІ квартал 2017 р. для платників  з квартальним податковим періодом;

– декларації з податку на прибуток за півріччя 2017 р. для платників  з квартальним податковим періодом;  

– розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, за півріччя 2017 р.;

– декларації  єдиного податку юрособи та  фізособи-підприємці за півріччя 2017 р. єдинниками 3 групи;

– звіту за формою  № 1ДФ за ІІ квартал 2017 р.;

– декларації екологічного податку за ІІ квартал 2017 р.;

– декларації з рентної плати за ІІ квартал 2017 р. платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;

– звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень (форма № 1-ОА)

– звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за липень (форма № 1-ОТ)

– податкової декларації про майновий стан і доходи фізособами-підприємцями, які у ІІ кварталі почали працювати на загальній системі оподаткування.

 

Як правильно подати декларацію при придбанні транспортного засобу

Суб’єкт господарювання, який вперше подає декларацію за новопридбаний об’єкт оподаткування (легкові автомобілі) та звітує за рік, у полі «Тип декларації» зазначає «Звітна».

Якщо перехід права власності на новопридбаний об’єкт оподаткування (легкові автомобілі) відбувся до 20 лютого, а звітну декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків – юридичною особою декларація подається з типом «Звітна нова».

При переході права власності на об’єкт оподаткування після закінчення граничного терміну подання декларації (після 20 лютого звітного року), юридичною особою подається декларація з типом «Уточнююча» протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.

Тобто, якщо платник податку на поточний рік подав звітну податкову декларацію за об’єкти оподаткування (легкові автомобілі), що перебувають у його власності, а протягом року отримав право власності на новопридбані об’єкти оподаткування (легкові автомобілі), то такий платник має надати уточнюючу декларацію контролюючому органу за місцем реєстрації об’єктів оподаткування (транспортних засобів), з урахуванням показників останньої поданої декларації за рік, що уточнюється, протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.

 

Як платнику визначити правильність нарахування плати за землю

Базою оподаткування платою за землю є вартість земельної ділянки визначена як величина рентного доходу – доходу, який можна отримати від землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки, що визначений за встановленими і затвердженими нормативами у порядку виконання нормативної грошової оцінки (ст. 1 Закону України “Про оцінку земель”).

Нормативна грошова оцінка – оцінка, яка на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону), може проводитися з періодичністю не рідше ніж один раз на:

– 5 – 7 років для земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, а також земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів;

– 7 – 10 років для земельних ділянок несільськогосподарського призначення, розташованих поза межами населених пунктів.

Нормативна грошова оцінка виконується розробниками документації із землеустрою для визначення: розміру земельного податку,  орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Прийняття рішення рад щодо затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період), а у іншому разі, наприклад, офіційне оприлюднення відповідного рішення рад відбулося після встановленого строку, норми відповідних рішень щодо затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Лист ДФС України від 13.07.2017 № 18473/7/99-99-12-02-03-17.

 

Яка сума нарахованого доходу відображається у рядку «Військовий збір» податкового розрахунку за ф. 1ДФ?

Порядок відображення відомостей у розділі II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» податкового розрахунку за ф. 1ДФ  визначено п. 3.11 Порядку заповнення Податкового розрахунку затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4, зокрема:

у рядку «Військовий збір» загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками).

Відомості про фізичну особу – платника податку, якій нараховані доходи, з яких утримується військовий збір, не зазначаються.

 

Як заповнюється у видатковому касовому ордері рядок «Видати» при виплаті заробітної плати з оформленням видаткової відомості?

У разі видачі заробітної плати за видатковою відомістю касиром або іншою особою, на яку за письмовим наказом керівника покладаються обов’язки, установлені для касирів, у рядку «Видати» касового ордеру, що оформляється на загальну суму проведених касових операцій (видачі готівки за видатковою відомістю) вказуються прізвище, ім’я, по батькові особи, відповідальної за здійснення вказаної господарської операції і правильність її оформлення.

 

Чи необхідно отримувати нові посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП у разі зміни основного місця обліку СГ чи ФО?

У разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

 

Який порядок проведення фактичної перевірки?

Фактична перевірка здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Питання, що  перевіряються:  дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення  розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

До початку фактичної перевірки може бути проведена контрольна розрахункова операція.

Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб’єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.

Під час проведення перевірки може проводитися хронометраж господарських операцій. За результатами хронометражу складається довідка, яка підписується посадовими особами контролюючого органу та посадовими особами суб’єкта господарювання або його представника та/або особами, що фактично здійснюють господарські операції.

На початку фактичної перевірки пред’являються направлення на проведення такої перевірки, копія наказу про проведення перевірки та службове посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Акт (довідка) про результати фактичних перевірок, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

 

Про вимоги до оформлення копій документів, які надаються контролюючому органу

Контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

 

Чи має право СГ під час або після закінчення перевірки подати уточнюючу звітність за період, що перевірявся?

Суб’єкти господарювання не мають права подавати під час проведення документальних планових та позапланових перевірок уточнюючу звітність до поданої ними раніше звітності.

Це правило не поширюється на випадки, встановлені ст. 177 ПКУ, коли фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) отримують інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, які оподатковуються за загальними правилами, встановленими для платників податку – фізичних осіб.

 

Ви нас запитували

Яким чином заповнюється Повідомлення за кодом форми J(F)1391102 при поданні інформації з типом підпису: директор, бухгалтер, підпис окремого співробітника для підпису податкових накладних, підпис особи, яка має право підпису під час тимчасової відсутності директора, головного бухгалтера, печатка?

У Повідомленні за кодом форми J(F)1391102 необхідно заповнювати всі поля документу, а саме:

– дату та номер;

– найменування органу ДФС до якого подається Повідомлення;

– найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податків;

– код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорту.

В табличну частину Повідомлення необхідно внести дані про відповідальних осіб, яким надано право підпису податкових документів, а також у разі необхідності – дані про отриману печатку підприємства. До Повідомлення додаються нові сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення спочатку підписується електронними цифровими підписами відповідальних осіб, вказаних у табличній частині повідомлення.

Сформоване Повідомлення обов’язково підписується ЕЦП керівника, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.

 

Чи можна повторно надати звітність на паперовому носії, якщо не отримано квитанцію про прийняття звітності у електронноми вигляді?

Суб’єкти господарювання, у разі не отримання квитанції про прийняття податкової звітності у електронній формі, мають право надати повторно податкову звітність у електронній формі або на паперовому носієві, якщо це не суперечить вимогам п. 49.4 ст. 49 ПКУ.

Нова податкова декларація, подана після подачі такої декларації за звітний період до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період (абзац 6 п. 50.1 ст. 50 ПКУ), буде вважатись прийнятою, за умови дотримання при її поданні вимог, встановлених статтями 48 і 49 ПКУ.

 

Про термін подання декларації з податку на прибуток сільгосппідприємством

Останнім днем подачі виробниками сільськогосподарської продукції річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за податковий (звітний) період, який починається з 01 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року є 29 серпня.     

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Який термін розгляду договору «Про визнання електронних документів»?

Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів ДФС не перевищує 5 робочих днів.

Квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки для юридичної особи або фізичної особи – підприємця, а у разі відсутності у фізичної особи – підприємця печатки –ключем його підпису. Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів ДФС.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня

Громадяни, які задекларували доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня 2017 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ними декларації про майновий стан і доходи, отримані протягом 2016 року.

Якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, то згідно статті 126 Кодексу такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

 

Оподаткування основної суми кредиту, прощеного кредитором за його самостійним рішенням

Основна сума кредиту, отриманого фізичною особою – платником податку на підставі укладеного кредитного договору з фінансовою установою протягом його дії, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такої фізичної особи, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

Разом з тим, якщо кредитором приймається рішення щодо анулювання зазначеного кредитного договору до закінчення строку його дії, тобто у фізичної особи припиняються зобов’язання за цим договором, то з метою оподаткування сума анульованого кредиту у розмірі неповернутої його частини включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи як додаткове благо з урахуванням норм пп. “д” пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

Не включається до загального оподатковуваного доходу основна сума боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності у сумі, що не перевищує 50% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного (у 2017 р. – 1600 грн.), та сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

 

Чи може дитина відмовитись від ІПН

Обов’язкова реєстрація дітей у Державному реєстрі фізосіб-платників податків ПКУ не встановлена. Примусово чи без подання належно оформленої і підписаної Облікової картки фізособи-платника податків за формою № 1ДР відомостей про дитину не включають до Держреєстру.

 Облікову картку неповнолітної фізичної особи подає один із батьків за наявності свідоцтва про народження дитини та паспортного документа одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконують їхні батьки до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі. Батьки у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

Громадянин України після досягнення чотирнадцятирічного віку під час оформлення паспорта громадянина України може реалізувати право щодо внесення до такого паспорта інформації про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в установленому порядку.

Лист ДФС від 17.07.2017 № 1202/Щ/99-99-08-02-01-14/ІПК

 

Фізична особа – засновник юридичної особи не має права на пільгу зі сплати

 податкунанерухомемайно

Пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не надаються, зокрема, на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності) (п.п. 266.4.3 ПКУ).

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі п. 45.1 ПКУ). 

Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у ЄДР. Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Отже, фізична особа – засновник юридичної особи не може застосувати пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до об’єкта житлової нерухомості, за адресою якого зареєстрована дана юридична особа.

 

В який момент виникає об’єкт оподаткування при нотаріальному посвідченні спадкового договору

Об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб виникає у фізичної особи в момент прийняття спадкоємцем об’єкта спадщини.

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Фізичні особи – резиденти, які отримують спадщину (подарунок) від фізичної особи – резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків від вартості будь-якої спадщини (подарунку).

 

Податкова знижка на навчання: розрахунок за наслідками 2016 року

Алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного 2016 року розраховується наступним чином:

– визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої зарплати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму ПСП за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого податку на доходи фізичних осіб фізособи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);

– на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової знижки, яка не повинна перевищувати для студентів, які навчаються на заочній, вечірній, дистанційній формі навчання – 23160 грн. (1930 грн. х 12 міс.), для денної форми навчання – 19300 грн. (1930 грн. х 10 міс.);

– розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку: з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату за навчання, та ставки податку.

Сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника податку, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

 

Чи може пара, яка не перебуває у шлюбі, скористатися ПСП на спільних дітей

Будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (у 2017 році – 800,0 гривень).  ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (у 2017 році – 2240,0 грн. (1600 грн. х 1,4)).

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 % суми пільги визначеної п.п. 169.1.1  ПКУ (у 2017 році – 800,0 грн.) – у розрахунку на кожну таку дитину. При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків визначається як добуток суми, визначеної у абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та відповідної кількості дітей.

Отже, батьки, які утримують двох спільних дітей віком до 18 років, разом проживають, але не перебувають у офіційно зареєстрованому шлюбі, при отриманні доходу у вигляді заробітної плати мають право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 800 грн у розрахунку на кожну дитину, при додержанні всіх вимог ст. 169 ПКУ. При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у 2017 році – 4480 грн на місяць, другому – 2240 грн.

 

Якщо заява про застосування спрощеної системи оподаткування надіслано поштою

При надсиланні заяви про застосування спрощеної системи оподаткування поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення датою подання заяви вважається дата подання письмової кореспонденції для пересилання (дата відправлення), яка відбивається на адресному боці поштового відправлення та описі.

 

Як діяти спадкоємцям у разі смерті підприємця-єдинника?

Виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу підприємця у разі  смерті або оголошення судом померлим здійснюється спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.

Оскільки повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізособи-підприємця у разі смерті, а також відомості відповідної реєстраційної картки є підставою для зняття його з обліку в органах державної фіскальної служби, то заява про відмову від спрощеної системи оподаткування спадкоємцями не подається.

При цьому Податковим кодексом не передбачено у такому випадку подання звітності за останній звітний період на який припадає дата смерті.

 

При укладанні  договору про добровільну сплату ЄСВ необхідно надавати звіт щодо сум нарахованого внеску

Платник ЄСВ зобов’язаний подавати звітність та сплачувати до контролюючого органу за основним місцем обліку платника у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

 Звітним періодом є тривалість дії договору, а якщо договором про добровільну участь передбачено одноразову сплату особою ЄВ за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, – період, за який одноразово сплачено ЄВ за попередні періоди.

У договорі про добровільну участь зазначаються, зокрема, права та обов’язки сторін, відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору.

Чинним законодавством не передбачено відповідальності до фізичної особи, яка уклала договір про добровільну сплату ЄСВ, але не подала (несвоєчасно подала, подала за невстановленою формою) звіт щодо сум нарахованого ЄСВ.

При цьому фізична особа, яка уклала договір про добровільну сплату ЄСВ, але не подала звіт щодо сум нарахованого ЄСВ, втрачає право на отримання допомоги при настанні страхового випадку, який визначений в укладеному договорі.

 

Чи може спадкоємець отримати інформацію про джерела отриманих доходів з ДРФО, у разі смерті фізичної особи?

На підставі отриманого від органів державної реєстрації актів цивільного стану Повідомлення про фізичну особу, яка померла, відомості про таку особу в Державному реєстрі закриваються і не підлягають подальшому використанню.

Спадкоємець звертаючись до контролюючого органу не може отримати з Державного реєстру інформацію про джерела отриманих доходів фізичної особи, яка померла.

 

В який строк та на підставі яких документів орган ліцензування проставляє відмітку про чергову сплату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами)?

Внесення інформації до ліцензії про сплату чергового щоквартального платежу органом ліцензування здійснюється протягом 30 календарних днів за умови надання необхідних документів:

поданої заявником заяви (довільної форми щодо внесення інформації про сплату за таку ліцензію);

копії платіжного документа з відміткою банку про сплату;

оригіналу ліцензії.

 

Як швидко можна відновити втрачену довідку про реєстрацію

у ДРФО ( ідентифікаційний номер)?

 Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО), надається протягом 5 робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Внесення змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру здійснюється протягом 5 робочих днів від дня подання Заяви до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи. У разі звернення до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до 10 робочих днів.

Фізичні особи – громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до 10 робочих днів.

 

Чи підлягає подальшому використанню реєстраційний номер

облікової картки у разі смерті ФО?

В разі смерті фізичної особи реєстраційний номер облікової картки закривається і не підлягає подальшому використанню.