Повідомити новину
Замовити вітання

ТРК Сігма

24листопада2017

новини Лозівської ОДПІ від 17.10.2017

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

На Харківщині у фіскальній службі попереджають про активізацію шахраїв

В органи фіскальної служби Харківщини надходить інформація про осіб, які представляються начебто працівниками фіскальної служби, та вимагають кошти у бізнесменів. У підприємців шахраї вимагають гроші для залагодження питань щодо «перевірок», чи на якісь інші потреби. 

Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться (чи були) такі телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, негайно повідомляйте до правоохоронних органів. 

Телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. 0-800-501-007 (напрямок 4) або до управління внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Харківській області за телефонами – (095) 356-72-72, (068) 356-72-72.

 

Керівник фіскальної служби Харківщини Микола Рибаков зустрівся

з підприємцями - учасниками АТО

За інціативою податківців відбулась зустріч керівника ДФС у Харківській областіі Миколи Рибакова з учасниками  АТО, що повернулись до мирного життя. Запрошені – починаючі бізнесмени. Серед них – і будівельники, і  фермери, юристи, фахівці в галузі ІТ, та автосервісу. Присутні ділилися своїми проблемами, задавали питання, надавали пропозиції. Пропонували також свою допомогу у протидії тіньовому бізнесу.

 «Наша задача допомогти їм розібратися в нюансах податкового законодавства, підтримати та проконсультувати. Перші кроки у веденні бізнесу повинні бути впевненими. Ці мужні чоловіки заслуговують на це. Для нас є честю допомогти їм», - відзначає Микола Рибаков.

 За підсумками зустрічі було досягнута домовленість зробити проведення консультативних зустрічей постійними, підписати Меморандум про співпрацю, а серед найближчих планів – семінар по роз’ясненню податкового законодавства для підприємців – учасників АТО.

Знаково, що зустріч проходила напередодні свята Дня захисника Вітчизни, тож від імені усього колективу фіскальної служби Харківщини Микола Рибаков привітав присутніх зі святом, подякував за мужність та мирне небо над країною. 

 

Пес митників відловлює порушників

В пункті пропуску «Гоптівка» службовий собака митників Ів Сент Лоран виявив двох порушників з «травичкою». В ході митного контролю автомобілів, які рухались в напрямку Російської Федерації, митний пес спрацював на особисті речі двох пасажирів.

При подальшому огляді в одного з чоловіків в барсетці було виявлено згорток з наркотичним засобом. Інший приховав наркотики в пачці з-під цигарок.

Відносно правопорушників складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

ДФС України затверджено Реєстр великих платників податків на 2018 рік

ДФС України) наказом від 26.09.2017 №632  затвердила Реєстр великих платників на 2018 рік. Наказ №632 і Реєстр розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/72512.html

 

Дні відкритих дверей в університеті Державної фіскальної служби України

Університет Державної фіскальної служби України запрошує майбутніх абітурієнтів навчальних закладів та їх батьків на Дні відкритих дверей.

21 жовтня та 18 листопада 2017 року об 11.00 годині (Київська область, м. Ірпінь, вул. Університетська, 31). Додаткова інформація за тел.: (04597) 56-595. www.nusta.edu.ua е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Також ДФС України,  Університет  державної фіскальної служби  запрошує учнів 1-9 класів з усіх регіонів України до участі в мистецькому конкурсі «Податківець майбутнього». Умови участі на сайті Університету:  www.nusta.edu.ua

 

Фінансову звітність можна подати за допомогою Електронного кабінету платника

ДФСУ повідомляє про можливість подання засобами Електронного кабінету платника Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 20.10.2015 р. № 897 у редакції наказу Мінфіну від 28.04.2017 р. № 467, для платників податку на прибуток з базовим звітним періодом квартал.

Відповідно до  п. 46.2 ПКУ платник податку на прибуток подає разом з Декларацією фінансову звітність, яка є невід’ємною частиною Декларації.

Оскільки форма Декларації містить обов’язкові для заповнення позначки щодо наявності поданих до Декларації додатків - форм фінансової звітності (абзац 11 п. 48.3 Кодексу), то Декларація подається після подання фінансової звітності і отримання квитанцій щодо її прийняття.

Граничний термін подання Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 3 квартал 2017 року – 09.11.2017 р.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Порядок виправлення помилки в індивідуальному податковому

номері платника ПДВ

Виправлення помилки, допущеної в індивідуальному податковому номері (ІПН) покупця податкової накладної (ПН), зареєстрованої в ЄРПН, здійснюється наступним чином:

1) продавець повинен скласти розрахунок коригування (РК) до такої ПН з урахуванням таких особливостей:

• у заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини ПН з помилкою (тобто з «невірним» ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком «-» обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній;

• у полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку у ІПН покупця;

2) такий РК підлягає реєстрації в ЄРПН платником податку, чий помилковий ІПН був зазначений у графі «ІПН покупця» ППН, до якої складається такий РК;

3) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу ПН із урахуванням таких особливостей:

• реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі «ІПН покупця» зазначається правильний ІПН покупця;

• у полі «Дата складання» зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання ПН із «невірним» ІПН;

• такій ПН присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера ПН із «невірним» ІПН покупця;

• в табличній частині такої ПН зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, то були зазначені в ПН із «невірним» ІПН.

Порушення платниками ПДВ граничного строку, для реєстрації ПН та/або РК до такої ПН в ЄРПН тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог ст.192 та ст.201 ПКУ покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у відповідних розмірах. Порядок притягнення платників податку до відповідальності за порушення строків реєстрації ПН та/або РК в ЄРПН встановлено ст.120¹ ПКУ.

 

Екологічний податок: нова форма декларації з 01.10.2017

З 30.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2017 №495 «Про внесення змін до форми Податкової декларації екологічного податку», яким внесені зміни до форми Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Мінфіну від 17.08.2015 №715.

З огляду на те, що базовим податковим (звітним) періодом для екологічного податку є календарний квартал, то форма Податкової декларації екологічного податку, затверджена Наказом №715 із змінами, внесеними Наказом №495, буде використовуватися для складання звітності починаючи з 01.10.2017, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.

 

Про зведену податкову накладну при роздрібній продажі кінцевим споживачам

Зведені ПН можна складати у разі здійснення поставок, які мають безперервний/ритмічний характер, Їхня суть полягає в тому, щоб дати платникові можливість складати ПН не на кожне окреме відвантаження (особливо якщо їх протягом місяця багато), а на їх сукупність.

Поставки набувають ритмічного характеру в тому випадку, якщо здійснюються на користь одного покупця двічі й більше разів на місяць. У разі продажу товарів кінцевому споживачу, такі продажі не можна вважати безперервними/ритмічними, а тому й поєднувати їх у зведені ПН наприкінці місяця не слід (лист ДФСУ від 11.09.2017 р. № 1895/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

 

Нова Таблиця даних платника податку та зміни щодо блокування ПН для аграріїв - в дії

13 жовтня 2017р.  набрав чинності наказ Мінфіну №776, яким внесено зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Документом передбачено, що платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою щодо:

- видів економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;

- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

- кодів послуг згідно з ДК 016-2010, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Інформація розглядається ДФС протягом п'яти робочих днів, що настають за днем її отримання.

Інформація за встановленою формою враховується автоматично системою Моніторингу, якщо така інформація подається платниками - сільськогосподарськими товаровиробниками, що внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими підприємствами, що на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) і мають власну чи орендовану земельну ділянку загальною площею понад 200 га включно станом на 01 січня 2017 року, що задекларована до 20 лютого 2017 року, і у яких за період з 01 січня 2017 року не було одночасної зміни засновника і керівника та в якій зазначено коди, згідно з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) таких груп товарів:

01

Живі тварини;

03

Риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні;

04

Молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного погодження, в іншому місці не зазначені;

07

Овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби;

08

Їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь;

10

Зернові культури;

12

Насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж.

Крім того, у новій редакції викладено Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - Таблицю данних платника (додано позначки для сільськогосподарських товаровиробників).

 

У декларації з ПДВ не зазначають помилкових податкових накладних і розрахунків до них

Якщо платник податку помилково складав податкові накладні за операцією з постачання товарів/послуг і зареєстрував їх в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), він мусить скласти розрахунки коригування до таких помилкових податкових накладних, аби виправити помилку.

Такі розрахунки коригування покупець (отримувач) товарів/послуг має зареєструвати в ЄРПН, дотримуючи визначених строків реєстрації. Платникам податків заборонено формувати показники податкової звітності на підставі даних, не підтверджених первинними документами.

У податковій декларації з ПДВ платник зазначає дані зі складеної на підставі первинних документів податкової накладної. Тому обсягів постачання товарів/послуг і сум ПДВ, зазначених у помилкових податкових накладних і розрахунках коригування до них, не відображають у податковій декларації з ПДВ.

Лист ДФС від 03.10.2017 р. № 2095/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, № 2096/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Якщо втрачено первинні документи

Необхідність зберігати документи передбачено в п. 6.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 р. № 88).

У разі втрати первинних документів, облікових регістрів чи бухгалтерських звітів керівник підприємства повинен письмово повідомити про це правоохоронні. Форму такого повідомлення не затверджено, тому керівник складає його в довільній формі.

Відновлення втрачених чи знищених документів здійснюється протягом 90 календарних днів від дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

 

Продаємо співробітнику путівки на санаторно-курортне лікування: чи буде ПДВ

Операції платника ПДВ (у т.ч. закладу санаторно-курортного лікування) з продажу фізособам віком до 18 років, інвалідам і дітям-інвалідам путівок на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України звільняються від обкладення ПДВ.

Таке звільнення відбувається незалежно від того, яким чином здійснено придбання путівки на санаторно-курортне лікування, оздоровлення та відпочинок на території України для дітей (фізосіб віком до 18 років), — частково за рахунок коштів підприємства-роботодавця, а частково — за рахунок співробітника.

 

Право не сплачувати податок на нерухомість залежить від зареєстрованих видів діяльності

Згідно з пп. «є» пп. 266.2.2 ПКУ, не є об’єктом обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі промисловості, зокрема, виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.

Детальніше про особливості звільнення від сплати податку на нерухомість уІПК ДФСУ від 09.10.2017 р  № 2172/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

 

Чи є помилкою відсутність (наявність) нулів перед 10-значним ІПН у ПН

Заповнення рядка «Індивідуальний податковий номер» отримувача (покупця) у податковій накладній здійснюється залежно від статусу отримувача (покупця), зокрема, юридична особа, фізособа-підприємець, неплатник ПДВ. ІПН для фізичних осіб становить 10-значний реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Реквізити заголовної частини податкової накладної, які містять цифрові значення, не повинні мати жодних інших знаків і символів. Для формування податкових накладних в електронному вигляді платник податків самостійно обирає будь-яке програмне забезпечення, що формує вихідний файл у форматі електронного документа звітності суб’єктів господарювання.

Алгоритм контролю реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування не дає можливості реєстрації податкових накладних, у яких ІПН платника ПДВ не внесено до реєстру платників ПДВ, а наявність або відсутність у податковій накладній перед 10-значним ІПН нулів не впливає на її реєстрацію в ЄРПН.

При цьому податкова накладна, складена й зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

 

Строки подання заяви при добровільній реєстрації платника ПДВ

У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п.п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ, реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.

У разі переходу осіб зі спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, на сплату інших податків і зборів, реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку.

У разі зміни ставки єдиного податку (пп. «б» п. п. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ) реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ.

Особи, зазначені у п. 183.3 ст. 183 ПКУ, можуть навести у заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника податку, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних. Реєстрація осіб, зазначених в абзаці другому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, діє з першого числа календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ.

У разі якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.

 

Якщо під час підписання документа виникла помилка

«Невірний пароль або ключ пошкоджено»

У разі якщо під час підписання документа виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», платник насамперед має перевірити, який ключ ЕЦП використовується першим.

Варто пам’ятати, що правильна послідовність підписів для податкової звітності така: бухгалтер – директор – електронна печатка.

Далі необхідно перевірити правильність введення пароля, а саме — регістр введення пароля, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи).

Потім слід звернути увагу, чи відповідає набраний пароль ключу, який використовується. Наприклад: пароль до ключа бухгалтера використовується лише з ключем бухгалтера. Окрім того, помилка може виникати, якщо змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі якщо жодна із зазначених вище рекомендацій не допомагає вирішити проблему, треба звернутися до представництва АЦСК ІДД, у якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ й отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Обмежень щодо надсилання повторної електронної звітності протягом дня немає

Якщо платник податків надіслав декілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючого органу останнім до закінчення граничного строку, за умови, якщо його було сформовано правильно, прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Тобто немає обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями. Крім того, платник податків має право повторно відправляти податкові декларації в разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, водночас указавши тип документа «звітний новий».

 

Чи потрібно філії, яка уповноважена самостійно подавати звітність, заключати договір про визнання електронних документів за його місцезнаходженням?

Відокремлений підрозділ (філія, представництво) юридичної особи, який уповноважений самостійно подавати звітність, відомості про якого містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, подає звітність засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису на підставі Договору про визнання електронних документів укладеного за основним місцем обліку.

 

Повторно звітність надано на паперовому носії, яка з них буде вважатись прийнятою?

Суб’єкти господарювання, у разі не отримання квитанції про прийняття податкової звітності у електронній формі, мають право надати повторно податкову звітність у електронній формі або на паперовому носієві, якщо це не суперечить вимогам п. 49.4 ст. 49 ПКУ.

Нова податкова декларація, подана після подачі такої декларації за звітний період до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період (абзац 6 п. 50.1 ст. 50 ПКУ), буде вважатись прийнятою, за умови дотримання при її поданні вимог, встановлених статтями 48 і 49 ПКУ.

 

Чи можна надати пояснення до декларації  в електронному вигляді?

Платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, можуть надати пояснення до них в контролюючі органи в електронній формі.

Для забезпечення можливості платниками податків подання в електронному вигляді доповнення до декларації з поясненням його подання в усіх формах податкової звітності, затверджених в установленому порядку, передбачено спеціально відведене місце для складання такого доповнення за довільною формою.

 

Санітарно-гігієнічні потреби та сплата податку підприємством торгівлі

Під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

А приміщення – це частина внутрішнього об’єму будівлі, обмежена будівельними елементами, з можливістю входу і виходу. Якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ (п. 5.2 ст. 5 ПКУ).

Тобто під використанням води для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані слід розуміти використання води для підтримання чистоти безпосередньо в будівлях (зокрема, миття підлоги, вікон, стін, підвіконня).

Оскільки торговельне та механічне обладнання, вітрини та інвентар, що знаходяться в приміщеннях, не належать до категорії будівлі чи будівельних елементів, використання води для миття обладнання, вітрин та інвентарю не є використанням води для санітарно-гігієнічних потреб.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Як сплачуватимуть ЄСВ самозайняті особи завдяки пенсійній реформі

Фізособи-підприємці, у т.ч. спрощенці; особи, котрі провадять незалежну професійну діяльність; члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ. Раніше для самозайнятих осіб, окрім спрощенців, застосовувався річний період сплати ЄСВ.

Окрім того, платники єдиного податку групи 1 втрачають право на сплату ЄСВ у сумі не менш ніж 0,5 мінімального страхового внеску. Тож будуть вимушені  сплачувати його в мінімальному розмірі, як і всі решта спрощенців.

Таку новацію передбачають зміни до Закону про ЄСВ, які привносить Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 р. № 2148-VIII.

Наведені зміни запрацюють із 01.01.2018.

 

Заборгованість з єдиного соціального внеску розстроченню не підлягає

ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із Законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

Чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

 

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання звіту по ЄCВ

Неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо ЄСВ, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу – підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Про застосування ПСП до сум середнього заробітку призваних на військову службу

Згідно із п.п. 169.2.3 ПКУ податкова соціальна пільга  (ПСП) не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді грошового чи майнового (речового) забезпечення військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

У разі якщо працівник, призваний на військову службу за призовом під час мобілізації на особливій період отримує заробітну плату (середній заробіток) та одночасно грошове чи майнове (речове) забезпечення військовослужбовця, що виплачуються з бюджету, фізична особа – підприємець, як роботодавець під час нарахування заробітної плати такому працівнику не має право на застосування податкової соціальної пільги.

 

Що робити «спрощенцю» при перевищенні встановленого обсягу доходу

Платники єдиного податку 1 групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу 300 тис. грн, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку 2 або 3 групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Платники єдиного податку 2 групи, які перевищили  обсяг доходу 1,5 млн грн, в наступному звітному кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку 3 групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Фізособи –платники єдиного податку 3 групи, які перевищили у звітному періоді обсяг доходу 5 млн грн, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15%, а також зобов’язані перейти на загальну систему оподаткування.    

Заява про перехід на загальну систему оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

 

Довідка про відсутність електроенергії не виправдовує неоприбуткування готівки

На період виходу з ладу РРО, у разі його тимчасового ремонту (не більш ніж 7 робочих днів), відключення електроенергії розрахункові операції здійснюються з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням резервного РРО.

Після встановлення відремонтованого (резервного) РРО чи відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) — за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою ПДВ, акцизного податку чи іншого податку (збору), після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків (п. 10 р. III Порядку щодо реєстрації РРО та КОРО).

 ІПК від 10.10.2017 р. № 2188/ІПК/28-10-01-03-11

 

Провели не зазначену у видах діяльності операцію – попрощайтесь зі «спрощенкою»

До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема види господарської діяльності.

Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, при здійсненні видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Отже, фізична особа – підприємець на єдиному податку не має права здійснювати, в межах підприємницької діяльності, такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

Платник єдиного податку, що здійснює види діяльності, не зазначені в її облікових даних та в реєстрі платників єдиного податку, у тому числі, якщо договір складається від імені суб’єкта господарювання з іншим суб’єктом господарювання, зобов’язана перейти на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування) з першого числа місяця, наступного за звітним кварталом, у якому здійснювалися види діяльності, які не зазначені в його облікових даних та реєстрі платників єдиного податку. 

 

З якого періоду підприємець-пенсіонер припиняє сплачувати ЄСВ?

Підприємці на загальній та спрощеній системі оподаткування звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами й отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ лише за умови їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Умови призначення пенсії за віком установлено ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058, згідно з якою особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60-річного віку та за наявності страхового стажу не менш ніж 15 років.

Наприклад, якщо фізособі-підприємцю незалежно від системи оподаткування з 01.03.2017 р. призначено пенсію за віком, то останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, будуть січень та лютий 2017 року. Починаючи з березня 2017 року сплачувати єдиний внесок зазначеній особі за себе не потрібно.

 

Сплата єдиного внеску в період бездіяльності підприємця

Починаючи з 2017 року, якщо фізичні особи-підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ.

При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць ( у 2017 році 3200х22%=  704,0 грн.).

 

Як повторно отримати ідентифікаційний код, якщо також втрачено паспорт?

У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків з одночасною втратою паспорта громадянина України, фізичній особі необхідно:

- отримати в установленому порядку новий паспорт громадянина України, замість втраченого або викраденого;
     - звернутися до відповідного органу ДФС з новим паспортом для отримання картки платника податків;
     - у разі необхідності подати заяву за формою № 5ДР.

 

На який системі оподаткування знаходиться СГ з моменту взяття на облік в контролюючому органі?

З моменту взяття на облік в контролюючому органі платник податків вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, якщо ним не обрано інший спосіб оподаткування відповідно до законодавства.

 

Декларація про отримані доходи не подана: що чекає підприємця?

Неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, - тягнуть за собою штраф в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання ( п. 120.1 ст. 120 ПКУ).

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою штраф в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Крім того, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, - тягне за собою попередження або накладення адмінштрафу у розмірі від 51 грн до 136 грн. Повторне порушення – адмінстягнення від 85 грн до 136 грн.


ТОВ "ТРК "Сігма". Усі права захищені.
Під час будь-якого використання матеріалів сайту гіперпосилання на sigmatv.net.ua обов'язкове. 2009 – 2017 р.p.