Повідомити новину
Замовити вітання

ТРК Сігма

21жовтня2017

Блоги

Новини від 29.08.2016р.

Створено: 29 серпня 2016

І. ІнформаціящододіяльностіЛозівськоїОДПІтаорганівДФСУкраїни

«Тіньові» зарплатисвоїмпрацівникамвиплачують 60,6 відс. перевіренихпідприємців

Під час перевірок платників податків на дотримання податкового законодавства щодо повноти нарахувань і виплат заробітної плати та інших доходів своїм працівникам порушення зафіксовано в 60,6% перевірених платників.

Несумлінні роботодавці завдають шкоди не лише бюджету, оскільки не сплачують відповідні податки та єдиний внесок, а, у першу чергу, самим працівникам, позбавляючи їх права на соціальний захист та достойну пенсію. За результатами перевірок до бюджетів донараховано близько 272 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 61 млн. грн. єдиного внеску та понад 6 млн. грн. військового збору.

Завдяки вжитим заходам протягом січня-липня поточного року співробітниками ДФС було виявлено понад 92 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася без укладання трудових угод. До бюджетів сплачено понад 28 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та понад 31 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, виявлено понад 32 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без офіційної реєстрації. Вони сплатили до бюджету близько 15 млн. грн. податків.

 

Землекористувачі та власники землі Харківщини сплатили до бюджету майже 682 мільйони гривень

У Харківській області юридичні та фізичні особи сплатили протягом січня-липня  2016 року 681,9 млн. грн. плати за землю. Ці кошти було спрямовано до місцевих бюджетів регіону. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року до місцевих скарбниць перераховано на 215,3 млн. грн. більше.

Відповідно до податкового законодавства, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами ДФС. Податкові повідомлення-рішення фізичні особи отримали до 1 липня 2016 року. Сплатити податок необхідно протягом 60 днів з дня його вручення.

 

За серпень необхідно звітувати за новою формою декларації з ПДВ

Наказом Мінфіну від 25.05.16 № внесено зміни, зокрема до форми податкової декларації з ПДВ.

Подання податкової звітності за новою формою вперше надається за звітний період серпень 2016 року (граничний термін подання 20.09.2016), IV квартал 2016 року (граничний термін подання 10.02.2017).

Крім того, викладено в новій редакції додатки 2 (Д2) та 3 (Д3) до податкової декларації з податку на додану вартість.

Детальніше про внесені зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість можна ознайомитися у листі Державної фіскальної служби України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17.

 

До уваги керівників неприбуткових установ та організацій

Відповідно до Постанови  Кабміну  від 13.07.2016р. №440  до 13 жовтня 2016 року до Лозівської ОДПІ мають бути надані копії статутних документів, що підтверджують їх відповідність вимогам Податкового кодексу, щодо віднесення  установи чи організації до неприбуткової.

Житлово-будівельними кооперативами також надаються завірені копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

У випадку ненадання документів, такі платники податків з 01січня 2017 року  виключатимуться з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Семінар з питання перереєстрації неприбуткових організацій буде проведено у актовій залі Лозівської ОДПІ о 10-00 годині  02 вересня 2016 року.  Довідки за тел. 7-01-99.

 

На соціальні потреби направлено більше 138 млн. гривень ЄСВ

Це на 6,7млн. гривень більше доведеного завдання. Лише за липень платники єдиного внеску, що обліковуються Лозівською ОДПІ, сплатили на рахунки Держказначейства 20,7 млн. грн. ЄСВ.

З метою стабільної  сплати єдиного соціального внеску та якісного обслуговування платників,  фіскальна служба  пропонує цілий комплекс сучасних електронних сервісів. Платники можуть подавати звітність в електронному вигляді. Для цього необхідно отримати безоплатний електронний ключ. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато переваг як для платників податків, так і для органів ДФС. Така звітність не потребує дублювання на паперових носіях та їх зберігання.

Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування єдиного внеску. Крім того ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

 

Єдинники можуть звітувати через «Електронний кабінет платника»

Електронний сервіс «Електронний кабінет платника» дозволяє:

  • у відкритій частині «Електронного кабінету» (оновлена версія) в режимі «Бланки податкової звітності» заповнити, завантажити й роздрукувати декларацію платника єдиного податку-підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку групи 3 — юридичної особи;
  • у приватній частині (особистий кабінет) у режимі «Введення звітності»  підготувати й надіслати до контролюючого органу відповідну звітність в електронному вигляді.

За результатами обробки декларацій квитанції 1 та 2 будуть розміщені в режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету

Перелік послуг і режим роботи ЦОП

Наказом ДФС від 20.05.2016 № 458 затверджено перелік послуг, які надаються у ЦОП:

-  адмінпослуги  та усні консультації;

-  прийом та реєстрація вхідної кореспонденції;

-  приймання звітності, винятково на папері або із додаванням копій на електронних носіях (носії повертають суб’єктам звернень після зчитування даних);

-  видача ключів ЕЦП та доступ до електронних сервісів;

-  доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію;

-  попередній запис громадян на особистий прийом;

-  супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярії, надання банківських послуг тощо),  при цьому забороняється надання платних супутніх послуг.

 Безоплатно мають надаватися платникам в ЦОП і бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів, необхідні для звернення щодо надання адмінпослуг.

Час прийому відвідувачів ЦОП — з понеділка по четвер з 09:00 до 18:00, у п’ятницю — з 09:00 до 16:45, у суботу — з 09:00 до 13:00. Обідня перерва — з 13:00 до 13:45.

В останній день граничного строку подання звітності час роботи ЦОП подовжується до 20:00.

 

Захист конституційних прав у зверненнях громадян

Можливість громадян брати участь в управлінні державними і громадськими справами, впливати на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечена Законом України «Про звернення громадян».

За номером телефону: (044) 284 00 07 Ви маєте можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників Служби.

Інформація приймається цілодобово.

При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.

Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.

Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Про нараховування і сплату ЄСВ за відокремлені підрозділи

Облік платників ЄСВ що є відокремленими підрозділами  здійснюється з урахуванням таких особливостей:

- у разі отримання відомостей з ЄДР про створення відокремленого підрозділу юридичної особи такий новостворений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник»;

- у разі прийняття рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та самостійне ведення розрахунків із застрахованими особами, юрособа повідомляє про це в 10-денний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.

На підставі такого повідомлення,  відокремлений підрозділ обліковується як платник єдиного внеску;

- якщо прийнято рішення про реорганізацію відокремленого підрозділу в такий, що не має обов’язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та ведення розрахунків із застрахованими особами, юридична особа такоє повідомляє про це в 10-денний строк з дня прийняття такого рішення за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу. За умови відсутності заборгованості та на підставі такого повідомлення юрособи відокремлений підрозділ обліковується як «Неплатник»;

- наявність у відокремленого підрозділу окремого балансу, самостійного ведення розрахунків з оплати праці із застрахованими особами може бути встановлена контролюючим органом під час проведення перевірки платника єдиного внеску, при опрацюванні його звітності.

 

Якщо підприємствоє посередником при реалізації пального

Згідно із п. 212.3.4 ПКУ, обов’язковій реєстрації платниками акцизного податку підлягають особи, які реалізують пальне в розумінні пп. 14.1.212  ПКУ, тобто, зокрема, безпосередньо здійснюють операції з його передачі (відпуску, відвантаження).

У разі якщо суб’єкт господарювання не здійснює операцій із фізичного отримання та відпуску пального, тільки є посередником між продавцем (постачальником) і покупцем (отримувачем) пального, не має при цьому власних автозаправних станцій, місць зберігання пального й інших об’єктів,реєструватися платником акцизного податку та, відповідно, подавати Декларацію акцизного податку він не повинен (за умови нездійснення інших операцій, які є об’єктами обкладення акцизним податком.

Лист ДФСУ від 04.05.2016 р. № 10018/6/99-99-12-03-03-15

 

Граничний термін подання декларації з податку на прибуток виробниками сільськогосподарської продукції - 29 серпня

Підприємства-виробники сільгосппродукції, дохід яких від продажу продукції власного виробництва за попередній податковий рік перевищує 50% загальної суми доходу, для податку на прибуток можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року. Податкова декларація подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Останній день подання декларації з податку на прибуток такими виробниками сільськогосподарської продукції - 29 серпня 2016 року. Останній день сплати –  8 вересня 2016 року.

 

Можливо  повернути  митні платежі, що помилково сплачені при митному оформленні товарів?

Статтею 301 Митного кодексу України регламентовано повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів.

Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами затверджено наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 № 618, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.09.2007 за № 1097/14364.

 

При виплаті дивідендів, платник єдиного податку IVгрупи, сплачує авансовий внесок з податку на прибуток

Якщо юрособа здійснює виплату своїм акціонерам і такий платіж називається дивідендом, то він оподатковується під час виплати згідно з нормами п. 57.1 -1 ст. 57 ПКУ, незалежно від того, чи є особа платником податку на прибуток.

Тобто емітент корпоративних прав (незалежно від того, є він платником податку на прибуток, чи ні) у разі прийняття рішення про виплату дивідендів, повинен нараховувати та вносити до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток підприємств. При цьому, авансовий внесок з податку на прибуток не справляється у разі виплати дивідендів, зокрема, фізичним особам.

Отже, юридична особа - платник єдиного податку четвертої групи зобов'язана при виплаті дивідендів (за винятком виплати дивідендів фізичним особам) нарахувати та внести до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за ставкою 18%.

Такий авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів. При цьому суми нарахованого податкового зобов'язання з єдиного податку не зменшуються на суму авансового внеску податку на прибуток, сплаченого у зв'язку з виплатою дивідендів.


Якщо змінилась номенклатура товарів, за які отримано попередню оплату

У разі зміни номенклатури постачання товарів продавець в обов’язковому порядку повинен скласти розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, до якої вносяться зміни, на товари, кількість (вартість) яких зменшується, та зазначається інформація про товари, що постачаються на їх заміну.

Окрім того, у разі зміни номенклатури товарів, за які отримано попередню оплату, розрахунок коригування складається на дату постачання товарів.

 

Округлення ціни у податковій накладній

Необхідною кількістю знаків після коми у кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для правильного розрахунку вартісного показника у рядках V-IX податкової накладної. Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається правильним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знака після коми округлення не призводить до збільшення такого знака на «1» (одиницю).

Податкова накладна з помилками в обов’язкових реквізитах (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар чи послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум ПДВ до податкового кредиту (п. 201.10 ПКУ). Лист ДФС від 05.05.2016 р. № 10101/6/99-99-15-03-02-15

 

Про заповнення платіжки при сплати ПДФО за відокремлений підрозділ

Під час сплати ПДФО до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних чи орендованих приміщень (будівель), у яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, і який узятий на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі, у розрахункових документах при сплаті ПДФО в полі № 3 «Призначення платежу» друкуються: розділовий знак ";" і код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання.

 

Якщо договір оренди розірвано: доки сплачувати орендну плату

У разі припинення або розірвання договору оренди земельної ділянки державної (комунальної) власності орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором, та сплачує орендну плату за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати повернення земельної ділянки орендодавцю (відповідному органу виконавчої влади чи відповідній сільській, селищній, міській раді).

 

Дохід сільськогосподарського товаровиробника

При визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва відсотки за депозитом та сума безповоротної фінансової допомоги включаються до загальної суми доходу, оскільки відповідають умовам визначення доходу.

Сума поворотної фінансової допомоги не включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва, оскільки така допомога є обов’язковою до повернення у визначений  договором термін.  У разі якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений  договором термін, вона включається до загальної суми доходу при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва.

 

Адміністративна відповідальність при порушенні терміну реєстрації податкових накладних

Відсутність факту реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) податкової накладної або порушення строків такої реєстрації не є підставою для не відображення продавцем товарів/послуг суми ПДВ за такими податковими накладними в податкових зобов’язаннях відповідного звітного періоду, а отже, не призводить до порушення порядку ведення податкового обліку.

Тобто відсутність факту реєстрації податкової накладної в ЄРПН за умови відображення сум ПДВ за такою податковою накладною у податкових зобов’язаннях звітного податкового періоду не передбачає притягнення до адміністративної відповідальності платника податку-продавця товарів/послуг.

 

Акцизний податок: куди сплачувати

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, у тому числі не за основним місцем перебування на обліку, або який перебуває на основному обліку в спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників, повинен подавати податкові декларації до контролюючих органів, які територіально обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу таких товарів.

Сплата акцизного податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів.

 

Як визначити середньоринкову вартість авто задля сплати транспортного податку

Уряд затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів постановою від 18.02.2016 р. № 66.  Згідно з методикою, Мінекономрозвитку розраховуватиме середньоринкову вартість легкових автомобілів і щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду надаватиме до ДФС інформацію щодо автомобілів, із року випуску яких минуло не більше ніж 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів МЗП, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Мінекономрозвитку на офіційному веб-сайті оновлюватиме інформацію про середньоринкову вартість автомобіля з урахуванням марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач і пробігу.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Продаж фізичною особою майнового паю юридичній особі підлягає оподаткуванню

Відповідно до ст. 7 Закону від 14.02.92р. № 2114 «Про колективне сільськогосподарське підприємство» майно у підприємстві належить на праві спільної часткової власності його членам. Пай є власністю члена підприємства. Право розпоряджатися своїм паєм за власним розсудом член підприємства набуває після припинення членства у підприємстві. Пай може успадковуватися відповідно до цивільного законодавства України та статуту підприємства.

Майновий пай члена підприємства документально підтверджується Свідоцтвом про право власності на майновий пай члена підприємства (майновим сертифікатом), яке видається сільською, селищною або міською радою. У разі набуття у власність майнового паю (його частини) на підставі угоди міни, дарування та інших цивільно-правових угод, а також спадкування видається нове свідоцтво.

Зміст прав особи, який засвідчує майновий сертифікат, є тотожнім змісту корпоративних прав. До складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку включається позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками такого звітного (податкового) року (п. 170.2 ст. 170 ПКУ). Для цілей оподаткування інвестиційного прибутку звітним періодом вважається календарний рік. Ставка податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлюється у розмірі 18%.

Фізична особа, яка протягом звітного року продає інвестиційний актив (корпоративні права) ЮО (ТОВ) та отримує інвестиційний прибуток, повинна подати річну декларацію про майновий стан і доходи у встановленому порядку та сплатити ПДФО. При цьому ЮО виступає як податковий агент у частині відображення виплаченого доходу у податковому розрахунку за формою № 1ДФ.

 

Платники транспортного податку – фізособи мають право провести звірку у контролюючих органах

Фізичні особи - платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою та підтверджуючими документами до Центру обслуговування платників податкової інспекції за місцем проживання для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування, документів, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і вручає йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим.

 

Повідомлення за ф.№ 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після державної реєстрації

Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків ( п. 63.3 ст. 63 ПКУ).

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Взяття на облік фізосіб-підприємців здійснюється за місцем їх державної реєстрації на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».  Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням контролюючий орган за основним місцем обліку.

Внесення змін до облікових даних фізичної особи-підприємця (у т.ч. про зміну його місцезнаходження (місця проживання)) здійснюється контролюючим органом на підставі інформації з Єдиного держреєстру юросіб, фізосіб – підприємців та громадських формувань.

У разі, якщо місце проживання фізичної особа-підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то фізична особа-підприємець повинна подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф.№ 20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

 

При перевищенні доходу 1 млн. грн. платником єдиного податку II - III груп необхідно застосовувати касовий апарат

Фізичним особам – платникам єдиного податку ІІ та ІІІ груп  у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО є обов'язковим.  Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1 млн. грн. та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

У разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту не проведення розрахункових операцій  через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції:

– вчинене вперше – 1 гривня;

–за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих товарів чи послуг.

 

Щодо обмеження кількості видів діяльності у реєстрі платників єдиного податку

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010. До реєстру вносяться, зокрема відомості про види господарської діяльності.

На підставі поданої підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. При цьому Кодексом не передбачено обмежень для фізичних осіб - підприємців щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

 

Податкова соціальна пільга для працюючих пенсіонерів

Громадянин, що одночасно з доходами у вигляді пенсії з Пенсійного фонду України отримує доходи у вигляді заробітної плати, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги за умови дотримання вимог пп. 169.1 ст. 169 ПКУ та подання роботодавцю заяви про застосування пільги.

ФОП - єдинник одночасно є найманим працівником, чи треба сплачувати ЄСВ?

Законом № 2464 не передбачено звільнення від сплати єдиного внеску фізособи-підприємця, яка застосовує спрощену систему оподаткування та одночасно є найманим працівником на підприємстві. Така особа має обов’язок щодо сплати єдиного внеску на загальних підставах.

Оскільки підприємець, що застосовує спрощену систему оподаткування, у період протягом одного  місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, що триває 30 і більше календарних днів, залишається платником єдиного податку, то він має обов’язок щодо сплати ЄСВ у зазначений період.

 ЄСВ нараховується у розмірі 22% на суми, що визначаються платником самостійно для себе не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, але не менше ніж розмір мінімального страхового внеску (п. 3 ч. 1 ст.7, ч. 5 ст. 8 Закону № 2464).

 

Касовий апарат при роздрібній торгівлі пивом єдинниками

З 01.07.2015 діяльність з роздрібної торгівлі пивом підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв, то підприємці - платники єдиного податку 2 та 3 груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування при проведенні розрахунків РРО.

 

Довіреність на авто не означає, що особа — його власник

Довіреність на право володіння, користування й розпорядження автомобілем не свідчить про укладення договору купівлі-продажу автомобіля, тому відсутні правові підстави для визнання за позивачем права власності на спірний автомобіль.Продаж транспортного засобу, що має ідентифікаційний номер, передбачає відповідне оформлення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу, зняття його з обліку, отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Довіреність свідчить про наявність між особою, що її видала, та особою, якій її видано, правовідносин, які є представницькими відносинами.Видача довіреності на володіння, користування й розпорядження транспортним засобом без належного укладення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу не вважається укладеним відповідно до закону договором і не є підставою для набуття права власності на транспортний засіб особою, яка цю довіреність отримала.

 

Про включення до доходу єдинника транзитних коштів

Транзитні кошти, які одержуються фізособою-єдинником на третій групі від клієнта для виконання чи організації виконання визначених договором транспортного експедирування послуг, не включаються до обсягу доходу, а відтак — не впливають на граничний обсяг доходу.

Доходом є винагорода експедитора, отримана від клієнта за посередницькі послуги.

 

ЄСВ для новостворених фізособ-підприємців

Новостворені фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок за кожен повний або неповний відпрацьований місяць в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

При цьому платники можуть сплачувати ЄСВ у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.

Перегляди: 245

Новини для громадян та підприємців від 24.08.2016

Створено: 24 серпня 2016

Вартість придбаної літератури, Інтернет–послуг: право підприємця на витрати

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється ст. 177 ПКУ. Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою підприємцем, які провадять діяльність на загальній системі оподаткування, визначено у п. 177.4 ст. 177 ПКУ, зокрема передбачені інші витрати на послуги зв’язку, реклами.

Доходи та витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів або здійснення витрат, обов’язковість ведення і зберігання відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Враховуючи зазначене, доходи (витрати) про отримані послуги через Інтернет та вартість придбаної літератури враховуються у складі доходу (витрат) платника податку за умови, що вони безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою підприємцем від господарської діяльності та за наявності первинних документів, а саме документів, які фіксують факт витрачання коштів на придбання таких послуг, тобто відповідних платіжних документів (банківські платіжні документи, роздруківка про рух коштів від банківської установи із зазначенням даних контрагентів та вартості товарів (робіт, послуг), касовий чек, угоди тощо).

 

Вантажні перевезення: право підприємця на формування податкового кредиту

Загальний порядок формування податкового кредиту з ПДВ як для юридичних осіб, так і для фізичних осіб, зареєстрованих платниками ПДВ, регламентується ст. 198 ПКУ. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником протягом такого звітного періоду у зв’язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Таким чином, до податкового кредиту фізичної особи – підприємця, платника ПДВ, який здійснює вантажні перевезення, можливе включення сум ПДВ, нарахованих (сплачених) у зв’язку з придбанням пально-мастильних матеріалів та отриманням послуг з ремонту вантажних автомобілів, за умови підтвердження відповідних витрат та відображення їх в бухгалтерському та податковому обліку.

 

Подарунок як додаткове благо: особливості оподаткування

До загального оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми, знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку (п.п. «е» п.п. 164.2.17 ст. 164 ПКУ.

Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ.

Не оподатковується дохід у вигляді дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% мінімальної зарплати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, тобто в 2016 році – 689,0 грн, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 ст. 165 ПКУ).

Отже, вартість подарунку, отриманого платником податку - фізичною особою від юридичної особи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується за ставкою 18% у джерела виплати, з урахуванням вимог п.п.165.1.39 ст.165 ПКУ.

 

Зайнятість неповний робочий день: право на податкову соціальну пільгу

Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї виплат), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Нагадаємо, що у 2016 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 1930 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1378 грн х 1,4), у 2014, 2015 роках – 1710 грн (1218 грн х 1,4).

Тобто, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

 

Чи зобов’язаний підприємець заповнювати власну трудову книжку

Фізособа-підприємець не вносить запису до власної трудової про період зайняття особою підприємницькою діяльністю. Трудові книжки працівників, які трудяться на умовах трудового договору у фізосіб-суб'єктів підприємницької діяльності без створення юрособи з правом найму, і фізичних осіб, які використовують найману працю, пов'язану з наданням послуг, зберігаються безпосередньо в працівників.

Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які трудяться на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи понад 5 днів. Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, студентів вищих й учнів професійно-технічних навчальних закладів, які проходять стажування на підприємстві, в установі, організації.

Лист Мінсоцполітики від 29.06.2016 р. № 3475/0/10-16/06.

 

Чи нараховувати ЄСВ на лікарняні та декретні, отримані підприємцями

Отримані суми допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності й вагітністю та пологами фізичних осіб — підприємців, у т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування, й осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, не є базою нарахування ЄСВ.

 

Щодооподаткуванняіутриманнязпенсійпрацюючихпенсіонерів

Законом України від 02.06.2016 №1411-VIII внесено зміни до пп 164.2.19 ПКУ, які набрали чинності з 1 липня 2016 року. Цими змінами передбачено, що оподатковуються лише суми пенсій, які перевищують 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року (10 740 грн. (1074 х 10), і збільшено розмір податку з 15 до 18%.

Відповідно також змінено і базу оподаткування для утримання військового збору. Зазначений вище податок утримується із сум пенсій як непрацюючих, так і працюючих пенсіонерів. Тому якщо, наприклад, пенсіонеру була призначена пенсія 7 тисяч гривень і він продовжував працювати, то до 1 липня 2016 року із суми його пенсії, що перевищувала три розміри мінімальної заробітної плати утримувався податок 15 % і військовий збір 1,5% (із суми понад 4134 грн. (1378 грн. х 3).

 З 1 липня 2016 року із цієї пенсії податок (і військовий збір) не утримується, оскільки розмір пенсії складає менше ніж 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Положення пп. 164.2.19 ст.164 ПКУ не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту.

 

Про укладання договору про добровільне страхування пенсіонером

Підстави для відмови в укладенні договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування для непрацюючих пенсіонерів відсутні. Сплачені суми єдиного внеску відповідно до укладеного договору про добровільну участь поверненню не підлягають.

З метою уникнення непорозумінь  рекомендуємо непрацюючим пенсіонерам звертатися до Пенсійного фонду України з питання доцільності укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування для перерахунку пенсії.

 

Якщолегковий автомобіль викрадено

У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об'єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується із місяця, наступного за місяцем, у якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом (пп. 267.6.8 ПКУ).

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується із місяця, у якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10-ти днів із моменту отримання.

Водночас фізичні особи — платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо: об'єктів оподаткування, котрі перебувають у власності платника податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

 

Чи є право на пільгу по земельному податку, якщо не оформлено право власності на землю

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.

Фізична особа, яка не оформила відповідно до законодавства право власності або право користування землею, проте набула це право відповідно до рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування або відповідно до цивільно-правових угод та відноситься до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку і використовує земельну дiлянку за кожним видом використання в межах граничних норм, зазначених в статті 281 ПКУ, то їй надано право на звiльнення вiд сплати земельного податку.

 

Як підприємець має повідомити про зміну облікових даних?

Самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін.

Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

 

Чи передбачена відповідальність до ФОП ЄП за несплату (неперерахування) ЄСВ?

 Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

У разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) ЄСВ починаючи з 20-го числа місяця, наступного за кварталом, за який сплачується єдиний внесок, до фізичних осіб - підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, та допустили зазначене порушення накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Також, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску фізичні особи - підприємці несуть адміністративну відповідальність.

Перегляди: 265

Новини для бухгалтерів від 24.08.2016р

Створено: 24 серпня 2016

Інформація для бухгалтерів

Щодо обкладення ПДВ операцій із безоплатного розповсюдження продукції в рекламних цілях

Якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т.ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, а тому під час здійснення операцій із безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення податкові зобов’язання з ПДВ, відповідно до п. 198.5 ПКУ, не нараховуються.

Лист ДФСУ від 22.07.2016 р. № 15920/6/99-99-15-03-02-15

 

Щодо обкладення ПДВ операцій із постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів

У разі постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів, платник ПДВ повинен нарахувати податкові зобов’язання виходячи із ціни їх придбання та скласти дві податкові накладні:

  • одну — на суму податкових зобов’язань, обчислених виходячи із фактичної ціни постачання (1 грн);
  • другу — на суму податкових зобов’язань, обчислених виходячи із перевищення ціни придбання таких товарів над їх фактичною ціною.

Лист ДФСУ від 22.07.2016 р. № 15920/6/99-99-15-03-02-15

 

Про опломбування РРО та надання довідки про опломбування до органу ДФС

Довідку за формою № 1-ЦСО про опломбування РРО надає центр сервісного обслуговування. Довідка складається у 2-х примірниках, один із яких надається суб'єкту господарювання, другий — зберігається в ЦСО. Копію кожної довідки про опломбування суб'єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

У разі перереєстрації та наступного переопломбування РРО копію довідки про опломбування суб'єкт господарювання повинен надати до контролюючого органу протягом 5-ти робочих днів із дня переопломбування РРО.

 

Реєструємо, перереєстровуємо та скасовуємо реєстрацію РРО по-новому

Доповнено перелік документів, які суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО):

- копію паспорта (формуляра) РРО;

- копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);

- копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування (далі – ЦСО) на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.

Для перереєстрації РРО необхідно додати:

- довідку про опломбування РРО (при внесенні змін, які потребували переопломбуванню РРО);

- копію договору суб’єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО (при перереєстрації з метою використання РРО в іншій господарській одиниці).

Доповнено перелік підстав для скасування РРО. Так, скасування реєстрації РРО відбувається при наявності судового рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці. Скасування реєстрації за цією підставою може здійснюватися за заявою суб’єкта господарювання або за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

Детальніше у листі ДФС України від 09.08.2016 р. №26897/7/99-99-08-01-03-17.

 

Які операції відтермінують реєстрацію платника ПДВ

Якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1млн. гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку 1– 3 групи.

Якщо у періоді, за який визначається встановлений для реєстрації обсяг постачання товарів/послуг, продавцю було повернуто раніше поставленні ним товари/послуги, або повернено продавцем суми попередньої оплати за такі товари/послуги, то обсяги повернення вираховуються із загального обсягу постачання товарів/послуг, що встановлений для реєстрації.

 

 Коли продаж пального дозволить не реєструватись таким платником

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Нагадаємо, що реалізація пального – це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.

Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює реалізацію талонів, смарт-карт тощо на отримання пального в пунктах реалізації такого пального, що належать іншим суб’єктам господарювання, не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне.

 

Прийняли на роботу нового працівника – повідомте податкову

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому КМУ.

Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без відповідного повідомлення Державної фіскальної служби для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, визначена ч. 3 та 4 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 8500 до 17000 гривень, при повторному - від 17000 до 34000 гривень).

 

З 2 серпня - нова форма звітності для «неприбутківців»

Мінфін наказом від 17.06.2016 №553 затвердив форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними  п. 133.4 Податкового кодексу України, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток.

Вищезазначеним наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 27.01.2014 №85 "Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій".

Наказ №533 зареєстрований в Мін’юсті 07.07.2016р. за №932/29062 та набрав чинності з 02.08.16р.

 

Оренда рухомого та нерухомого майна: нюанси оподаткування

Листом ДФС від 04.08.2016 р. №26595/7/99-99-99-99-15-03-02-17 „Про податок на додану вартість” надано роз’яснення щодо порядку застосування норм податкового законодавства в частині податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з надання в оренду рухомого та нерухомого майна.

 

Постачання сільськогосподарської продукції за аграрною розпискою обкладається ПДВ

Якщо в межах виконання товарної аграрної розписки відбувається одна з подій — або відвантаження товару, або оплата вартості товарів, що будуть відвантажені надалі, тоді в платника ПДВ на дату події, яка відбулася раніше, виникають податкові зобов’язання з ПДВ за вказаною операцією.

При цьому база обкладення ПДВ при здійсненні операції з постачання сільськогосподарської продукції під забезпечення боргових зобов'язань покупця визначається відповідно до п. 189.7 ПКУ виходячи з договірної вартості, прописаної в порядку, установленому п. 188.1 ПКУ, без урахування дисконтів або інших знижок.

Детальніше у листі ДФС від 22.07.2016 р. № 15912/6/99-99-15-03-02-15.

 

Рішення про ставки місцевих податків і зборів на 2017 рік мало бути прийнято до 15 липня

Згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р.  № 1160 рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів і потребують реалізації процедур, передбачених Законом. Дозвіл не застосовувати  такі вимоги по відношенню до актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів поширюється винятково на рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік.

Тобто рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2017  та подальші роки повинні прийматися відповідно до вимогЗакону № 1160.

Таким чином, у разі якщо орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на 2017 рік до 15 липня 2016 року, такі податки й збори в 2017 році справлятимуться із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю — із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2016 року.

 

Якщо відсутній бухгалтерський облік для нарахування ЄСВ

Відповідно до п. 5 ч. 11 ст. 25 Закону України від 08 .07.10 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, накладається штраф у розмірі від 136 грн.  до 255 грн.

 

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?
     Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

 

До уваги платників податку на додану вартість!

Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спецрахунки, сільгоспідприємствам, які станом на 01.01.2016 зареєстровані суб’єктами спецрежиму Казначейською службою відкрито додаткові електронні рахунки з електронного адміністрування ПДВ операції з:

-   постачання сільськогосподарських товарів/послуг, (крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва), які обрали спеціальний режим оподаткування за балансовим рахунком 3753. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

50% – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

50% – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів;

постачання зернових і технічних культур, які обрали спеціальний режим оподаткування за балансовим рахунком 3754. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

85% – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

15 % – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банкі;

постачання продукції тваринництва, які обрали спецрежим оподаткування за балансовим рахунком 3755. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

20 % – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

80 % – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банків.

Після надходження від Державної казначейської служби України повідомлень про відкриття електронних рахунків платника податку ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.

Звертаємо увагу, що ДФС впроваджено електронний сервіс для платників податку за формою  (J/F1302301), скориставшись яким є можливість за запитом отримати реквізити електронного рахунку та інформацію щодо залишку коштів на такому рахунку.

 

У якому розмірі можна видати позику готівкою в день

Сума розрахунків готівкою при отриманні та поверненні позики від директора підприємства не може перевищувати 15 тис. грн протягом одного дня (відповідно до вимог постанови Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 р. № 210 і п. 2.3 гл. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637).

Лист НБУ від 21.06.2016 р. № 50-0004/51974.

 

Застосування єдиного внеску за ставкою 8,41% для працюючих інвалідів

Для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, єдиний соціальний внесок встановлюється у розмірі 8,41%  суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, що визначаються відповідно до Закону «Про оплату праці» для працюючих інвалідів.

Підставою для застосування цього розміру ЄСВ є завірена копія довідки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Отже, нарахування роботодавцем ЄВ у розмірі 8,41 відс. на заробітну плату працюючим інвалідам здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання підприємством завіреної копії довідки з акту огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

 

Чи є резервуари для навантаження-розвантаження, зберігання пального акцизним складом

Резервуари, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального винятково для потреб власного споживання пального, не є акцизним складом.

Якщо суб’єкт господарювання, котрий надає послуги зі зберігання пального третім особам у ємностях на підставі договорів зберігання та здійснює його навантаження/розвантаження, ємності, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального є частиною акцизного складу, і мають бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, що внесені до реєстру, із 01.01.2017 р.

Лист ДФСУ від 05.08.2016 р. № 17060/6/99-99-12-02-02-15

 

Чи сплачувати акциз під час використання пального для службового транспорту

Якщо під час виконання автосервісними підприємствами робіт із технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів підакцизні товари (продукція), зазначені в пп. 215.3.4 ПКУ, використовуються як витратний матеріал і безпосередньо реалізація цих підакцизних товарів не відбувається, то така операція не є операцією з реалізації пального та, відповідно, об’єктом обкладення акцизним податком.

Операції з переміщення пального в межах одного підприємства між складами чи відокремленими підрозділами (філіями), використання пального для службового транспорту не є операціями з реалізації пального в розумінні абзаців 2 і 3 пп. 14.1.212 ПКУ, тому в особи, котра здійснює винятково такі операції, не виникає об’єкт обкладення акцизним податком із реалізації пального.

Лист ДФСУ від 10.08.2016 р. № 17343/6/99-99-12-03-03-15

 

Знижена ставка акцизного податку на авто: чи можлива для юрособи?

За умови виконання вимог, встановлених п. 15 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ, госпсуб'єкт при ввезенні на митну територію України для вільного обігу транспортного засобу, що використовувався, може застосовувати знижені ставки акцизного податку.

При цьому до внесення змін до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України при митному оформленні б/в легкових автомобілів за ставками акцизного податку, встановленими п. 15 підрозд. 5 розд. XX ПКУ, у графі 36 митної декларації зазначається код пільги з оподаткування товару акцизним податком «172». 

 

Про базу оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) для заповнення графи 3 додатку 6 до декларації акцизного податку?

При здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) базою оподаткування акцизним податком є вартість (з податком на додану вартість) алкогольних напоїв (тютюнових виробів), що реалізовані суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі.

Отже, у графі 3 Додатку 6 до декларації зазначається вартість алкогольних напоїв (тютюнових виробів) з податком на додану вартість і без 5-відсоткового акцизного податку.

Перегляди: 253

Новини лозівської ОДПІ від 24.08.2016

Створено: 24 серпня 2016

Зі святом!

Від імені колективу Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області щиро вітаю усіх платників податків з річницею Незалежності Української держави.

Доброго Вам здоров'я, благополуччя, добробуту, миру, натхнення та успіхів у справі служіння на благо нашої рідної України.

В.о.начальника Лозівської ОДПІ Алла Корєнєва

 

Майже 12 мільйонів гривень спрямували жителі нашого регіону на обороноздатність держави

З початку 2016 року до Державного бюджету України з доходів платників податків, що обслуговуються Лозівською ОДПІ перераховано 11,8 млн гривень військового збору, що на 2,3 мільйони гривень більше за аналогічний період минулого року.

Зауважимо, що військовий збір нараховується та сплачується із  всіх доходів, з яких утримується податок на доходи фізичних осіб. Згідно із змінами до Податкового кодексу справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10 тис. 740 грн.), та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.

 

Співуча Харківщина

Напередодні великих національних свят: Дня незалежності України та Дня державного прапора, працівники ДФС Харківщини долучилися до Всеукраїнського медіа-проекту. Вбрані у традиційні українські вишиванки, податківці та митники заспівали гімн України біля однієї з «візитних карток» Харкова: Дзеркального струменю.

Наснаги та завзяття, успіхів та творчих здобутків на благо нашої Вітчизни – все це від щирого серця побажали співробітники фіскальної служби всім українцям.

 

На Харківщині фіскальна служба виводить з тіні «урожай»

В регіоні триває операція «Урожай – 2016», в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі.

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби, за даними, що надійшли в об’єднані державні податкові інспекції області від Прокуратури області,  незаконно здійснено посіви на площі 5143,8 га по 108 земельних ділянках. Власників вказаних ділянок не встановлено. Наразі триває робота по факту визнання безхазяйним врожаю з земельних ділянок.

Так,  Південною ОДПІ спільно з Кегичівським відділом Первомайської місцевої прокуратури проведено збирання кукурудзи на силос на площі 7 га. на території Бесарабівської сільської ради Кегичівського району. Зібрано 42 т. силосу. На теперішній час проводиться постановка на облік зазначеного майна з ознаками безхазяйного. Харківською ОДПІ під час уборки зернових на території Таранівської сльської ради Зміївського району на площі 226,8 га було встановлено власника посівів.

Тож фіскальна служба звертається до власників та орендарів земельних ділянок на Харківщині та закликає їх вчасно оформлювати документи, які б підтверджували право власності або договори оренди на такі ділянки.

 

У активі операції „Урожай” вже 2,0 млн.грн. легалізованих доходів

За словами в. о. начальника Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Алли Корєнєвої, понад 1,2 млн.грн цих доходів вдалось забезпечити за рахунок підвищення розміру заробітної плати 1743 найманим працівникам. Ще близько 8,0 млн.грн. – за рахунок офіційного оформлення трудових відносин з 300 працюючими.

Такі заходи з легалізації доходів дозволили збільшити майже на 0,4 млн.грн. надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб та понад 0,44 млн.грн.  єдиного соціального внеску.

На обліку у інспекції знаходяться  569 суб’єктів господарювання, що здійснюють  діяльність у галузі сільського господарства. Всі вони перебувають під пильним контролем фіскальної служби. Відтак, у разі підозри на здійснення ризикових операцій – перевіряються. Під час відпрацювання сільгоспвиробників в рамках цьогорічної операції „Урожай”  станом на  20.08.2016року  було здійснено 4 перевірки. За їхніми результатами сума донарахованого податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску склала 35 тисяч гривень, виявлено 6 найманих працівників.

Отже, нагадуємо аграріям, що операція „Урожай”, в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі, триває та радить бути чесним у стосунках із державою та найманими працівниками.

 

Як працює принцип «єдиного вікна» у разі електронного декларування товарів

Інформаційний обмін між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна», запровадженого постановою Кабміну від 25.05.2016 р. № 364.  Рішення про здійснення видів державного контролю товарів із застосуванням положень Порядку № 364 приймається підприємством у разі електронного декларування товарів шляхом надсилання органу доходів і зборів електронного повідомлення.

Докладніше у  листі ДФС від 01.08.2016 р. № 26083/7/99-99-18-03-01-17

 

Звернувшись за субсидією - маєш можливість отримати інформацію про стан обробки запитів щодо своїх доходів

ДФС запроваджено новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

Зазначений сервіс надасть можливість у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС, як громадянам так і працівникам органів соціального захисту населення, вказавши при цьому реєстраційні дані фізичної особи.

Контактні телефони для отримання інформації: 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)

Старовинні монети залишилися в Україні

Напередодні харківські митники за участю співробітників прикордонної служби та УСБУ в Харківській області в пункті пропуску «Піски» виявили старовинні монети.

46-річний громадянин РФ в пішому порядку прямував до Росії та під час здійснення усного та письмового декларування заявив про відсутність товарів, обмежених або заборонених до переміщення через державний кордон України.

Однак, в ході поглибленого огляду валізи громадянина під особистими речами були виявлені приховані від митного контролю 12 старовинних монет кінця XIX – початку ХХ століття.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Перегляди: 219

Інформація від Лозівської ОДПІ 23.08.2016 року

Створено: 23 серпня 2016

І. ІнформаціящододіяльностіЛозівськоїОДПІтаорганівДФСУкраїни

Зі святом!

Від імені колективу Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області щиро вітаю усіх платників податків з річницею Незалежності Української держави.

Доброго Вам здоров'я, благополуччя, добробуту, миру, натхнення та успіхів у справі служіння на благо нашої рідної України.

В.о.начальника Лозівської ОДПІ Алла Корєнєва

 

Майже 12 мільйонів гривень спрямували жителі нашого регіону на обороноздатність держави

З початку 2016 року до Державного бюджету України з доходів платників податків, що обслуговуються Лозівською ОДПІ перераховано 11,8 млн гривень військового збору, що на 2,3 мільйони гривень більше за аналогічний період минулого року.

Зауважимо, що військовий збір нараховується та сплачується із  всіх доходів, з яких утримується податок на доходи фізичних осіб. Згідно із змінами до Податкового кодексу справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10 тис. 740 грн.), та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.

 

Співуча Харківщина

Напередодні великих національних свят: Дня незалежності України та Дня державного прапора, працівники ДФС Харківщини долучилися до Всеукраїнського медіа-проекту. Вбрані у традиційні українські вишиванки, податківці та митники заспівали гімн України біля однієї з «візитних карток» Харкова: Дзеркального струменю.

Наснаги та завзяття, успіхів та творчих здобутків на благо нашої Вітчизни – все це від щирого серця побажали співробітники фіскальної служби всім українцям.

 

На Харківщині фіскальна служба виводить з тіні «урожай»

В регіоні триває операція «Урожай – 2016», в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі.

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби, за даними, що надійшли в об’єднані державні податкові інспекції області від Прокуратури області,  незаконно здійснено посіви на площі 5143,8 га по 108 земельних ділянках. Власників вказаних ділянок не встановлено. Наразі триває робота по факту визнання безхазяйним врожаю з земельних ділянок.

Так,  Південною ОДПІ спільно з Кегичівським відділом Первомайської місцевої прокуратури проведено збирання кукурудзи на силос на площі 7 га. на території Бесарабівської сільської ради Кегичівського району. Зібрано 42 т. силосу. На теперішній час проводиться постановка на облік зазначеного майна з ознаками безхазяйного. Харківською ОДПІ під час уборки зернових на території Таранівської сльської ради Зміївського району на площі 226,8 га було встановлено власника посівів.

Тож фіскальна служба звертається до власників та орендарів земельних ділянок на Харківщині та закликає їх вчасно оформлювати документи, які б підтверджували право власності або договори оренди на такі ділянки.

 

У активі операції „Урожай” вже 2,0 млн.грн. легалізованих доходів

За словами в. о. начальника Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Алли Корєнєвої, понад 1,2 млн.грн цих доходів вдалось забезпечити за рахунок підвищення розміру заробітної плати 1743 найманим працівникам. Ще близько 8,0 млн.грн. – за рахунок офіційного оформлення трудових відносин з 300 працюючими.

Такі заходи з легалізації доходів дозволили збільшити майже на 0,4 млн.грн. надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб та понад 0,44 млн.грн.  єдиного соціального внеску.

На обліку у інспекції знаходяться  569 суб’єктів господарювання, що здійснюють  діяльність у галузі сільського господарства. Всі вони перебувають під пильним контролем фіскальної служби. Відтак, у разі підозри на здійснення ризикових операцій – перевіряються. Під час відпрацювання сільгоспвиробників в рамках цьогорічної операції „Урожай”  станом на  20.08.2016року  було здійснено 4 перевірки. За їхніми результатами сума донарахованого податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску склала 35 тисяч гривень, виявлено 6 найманих працівників.

Отже, нагадуємо аграріям, що операція „Урожай”, в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі, триває та радить бути чесним у стосунках із державою та найманими працівниками.

 

Як працює принцип «єдиного вікна» у разі електронного декларування товарів

Інформаційний обмін між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна», запровадженого постановою Кабміну від 25.05.2016 р. № 364.  Рішення про здійснення видів державного контролю товарів із застосуванням положень Порядку № 364 приймається підприємством у разі електронного декларування товарів шляхом надсилання органу доходів і зборів електронного повідомлення.

Докладніше у  листі ДФС від 01.08.2016 р. № 26083/7/99-99-18-03-01-17

 

Звернувшись за субсидією - маєш можливість отримати інформацію про стан обробки запитів щодо своїх доходів

ДФС запроваджено новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

Зазначений сервіс надасть можливість у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС, як громадянам так і працівникам органів соціального захисту населення, вказавши при цьому реєстраційні дані фізичної особи.

Контактні телефони для отримання інформації: 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)

Старовинні монети залишилися в Україні

Напередодні харківські митники за участю співробітників прикордонної служби та УСБУ в Харківській області в пункті пропуску «Піски» виявили старовинні монети.

46-річний громадянин РФ в пішому порядку прямував до Росії та під час здійснення усного та письмового декларування заявив про відсутність товарів, обмежених або заборонених до переміщення через державний кордон України.

Однак, в ході поглибленого огляду валізи громадянина під особистими речами були виявлені приховані від митного контролю 12 старовинних монет кінця XIX – початку ХХ століття.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Перегляди: 187

Лозівською ОДПІ проведено інтернет-семінар на тему: "Деклараційна кампанія -2016"

Створено: 08 квітня 2016

В.о. начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець надала відповіді на питання платників податків з питання річного декларування громадянами доходів.

Перегляди: 413

Електронне адміністрування ПДВ

Створено: 21 травня 2015

Начальник Лозівської ОДПІ Валентин Тетянчук відповідає на питання від платників податків на тему: «Податок на додану вартість: електронне адміністрування».

Перегляди: 595

Декларування доходів -2015

Створено: 16 квітня 2015

З 1 січня до 1 травня 2015 року триватиме кампанія декларування майнового стану і доходів, одержаних громадянами у 2014 році. У вказаний період громадяни зобов'язані подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію), якщо протягом 2014 року вони, зокрема, отримували:

Перегляди: 708

28 жовтня інтернет-семінар

Створено: 28 жовтня 2014

З 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31.07.14 р. № 1621, внесено зміни до Податкового кодексу та встановлено військовий збір.

Перегляди: 4367

інтернет-конференція

Створено: 31 березня 2014

Інтернет-конференція начальника Лозівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Тетянчука В.О. на тему: « Деклараційна кампанія -2014» 

 З 1 січня  2014 року розпочалась кампанія декларування доходів громадян. Податкова декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2013 році, подається до 1 травня 2014 року. Декларація подається громадянами до органів доходів і зборів за місцем реєстрації.

Станом на 28.03.2014 року від громадян надійшло 2286 декларацій.

Перегляди: 19622

Дочірні категорії

ТОВ "ТРК "Сігма". Усі права захищені.
Під час будь-якого використання матеріалів сайту гіперпосилання на sigmatv.net.ua обов'язкове. 2009 – 2017 р.p.