Новини Лозівської ОДПІ від 09.03.2017

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Деклараційна кампанія 2017 року триватиме по 3 травня включно

Звертаємо увагу, для зручності та скорочення часу, що витрачається платниками податків на заповнення декларації з 1 січня 2017 року запроваджено нову форму декларації про майновий стан та доходи, яка затверджена наказом Мінфіну від 15.09.16 р. № 821.

Подавати декларацію потрібно за податковою адресою, тобто місцем, де особу взято на податковий облік. За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою (не пізніше ніж 5 днів до завершення кінцевого терміну подання) або в електронному вигляді через сервіс «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі ДФС.

З метою зберігання Вашого часу та упередження виникнення черг,  запрошуємо, не очікуючи кінцевого терміну для подання декларацій, до Центрів обслуговування платників Лозівської ОДПІ за адресою: м. Лозова, мікрорайон 3 буд.5 або м.Первомайський, вул. Бугайченко, 25.

За додатковою інформацією Ви можете звернутись безпосередньо до працівників ЦОПП або за телефонами у Лозовій – (05745)-5-12-07, у Первомайську- (05745)-3-40-93.

Зробіть свідомий крок з декларування доходів. Самостійне декларування доходів – формування високої податкової культури та підвищення рівня добробуту!

 

Про надходження до скарбниці

Платники податків, що обслуговуються Лозівською ОДПІ, впродовж січня-лютого спрямували до місцевих бюджетів 74,4 млн грн податкових надходжень, проти 50,4 млн.грн. сплачених протягом такого ж періоду минулого року.  Найбільше, а це 40,5 млн грн, склали надходження податку на доходи з фізичних осіб, майже 14,0 млн.грн. забезпечено зі сплати єдиного податку.

Найбільший відсоток зростання платежів обліковується від надходження майнових податків – 164 відсотки, протягом двох місяців місцеві скарбниці отримали 14,3 млн грн. в т.ч.

м Лозова – 6,2 млн.грн. що становить 230% від рівня сплати у 2016 році;

Лозівський район – 1,8 млн.грн, ( 137,2%);

Близнюківський район – 2,6 млн.грн,  (150,5%);

м. Первомайський – 1,4 млн. грн. (136%);

Первомайський район -2,3 млн.грн. (116%).

Нагадуємо, до майнових віднесено – податок на нерухоме майно, транспортний  та земельний. Зокрема, внесок наших земляків у вигляді плати за землю склав 13,1 млн грн

 

Раритетні речі залишились в Україні

На  митному посту «Плетенівка» харківськими  митниками в результаті відпрацювання інформації СБУ області виявлені старовинні речі.

30-річний громадянин України намагався не задекларувавши вивезти в Росію раритетні речі: шість бубенців з металу жовтого кольору, з написом «VICTORIA», кожен з яких знаходився в окремій дерев’яній скриньці з одного боку закритої склом; самовар з металу жовтого кольору з написом «БРАТЬЕВЬ ПЕТРОВИХЬ ВЬ ТУЛЬ» «СЬ 1850 гг.» та друкарську машинку з металу чорного кольору з написом «Contine». Предмети знаходились на задньому сидінні автомобілю громадянина.

Відносно чоловіка складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.

В Харківській митниці ДФС нагадують, що предмети, які виготовлені до 1950 року, та твори друку, які видані до 1945 року, при переміщенні потребують подання дозволу Державної служби контролю за переміщенням культурних цінностей через державний кордон України або експертного висновку, виданого державними установами, закладами культури, іншими організаціями, уповноваженими на проведення державної експертизи культурних цінностей.

 

Електронний кабінет платника: як отримати відомості про суми виплачених доходів

В Електронному кабінеті платника фізособа – платник податків може в електронному вигляді сформувати запит та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Для цього фізичній особі з  використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) необхідно:

1. Зайти на сайт Електронного кабінету платника «cabinet.sfs.gov.ua»

2. Увійти в особистий кабінет (віконце у верхньому куті праворуч)

3. Ідентифікувати себе через електронний особистий ключ

4. Активувати вікно «Заяви, запити для отримання інформації» та активувати рядок – «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО – для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про майно і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій»

5. Заповнити запит, підписати (електронним особистим ключем) та надіслати

Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

 

Перші задекларовані мільйони

З початком деклараційної кампанії, яка стартувала з 1 січня, громадяни  досить активно почали легалізовувати свої доходи. Станом на 1березня до Лозівською ОДПІ подано 1163 декларацій про майновий стан і доходи.

Найбільш активно декларують доходи громадяни, що самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї). І це зрозуміло, для створення найбільш сприятливих умов для громадян, працівники Лозівської ОДПІ здійснюють виїзди до сільських рад, наразі вже відвідано 11 з 60 сільських та селищних рад нашого регіону.

Громадянами задекларовано 17,4 млн грн доходів, з яких належить сплатити 1,9 млн. грн податку на доходи та 260  тис. грн військового збору.

Розпочинають надходити декларації від громадян, що реалізують право на податкову знижку. За підсумками проведеного перерахунку громадянам буде повернуто зайво сплачені суми податку з доходів фізичних осіб.

Нагадуємо, що отримати фахову консультацію та практичну допомогу у заповненні Декларації можна у Центрах обслуговування платників. Телефони для довідок: у Лозовій – (05745)-5-12-07, у Первомайську- (05745)-3-40-93.

 

Перелік технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, в цілях застосування РРО. Оприлюднено проект Постанови

Законом України від 20.12.2016 № 1791-ІІІ передбачається обов’язкове застосування реєстраторів касових апаратів суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування при реалізації  технічно складних побутових товарів.

Для запобігання можливим порушенням з боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари, а також забезпечення реалізації прав споживачів у разі придбання товарів неналежної якості Урядом встановлюється Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО.

Мінекономрозвитку підготувало нормативно-правовий акт, яким затверджується Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Ця постанова набере чинності з першого числа кварталу, що настає за кварталом її опублікування. Відповідно постанови вимоги застосування РРО поширюються на випадки реалізації побутових товарів наступних груп згідно УКТЗЕД:

Група 73 “Вироби з чорних металів” Товарна позиція згідно УКТЗЕД 7321

Група 84 “Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини” Товарна позиція згідно УКТЗЕД – 8403, 8414, 8415, 8416, 8418, 8420, 8421, 8422, 8423, 8443, 8447, 8450, 8451, 8452, 8467, 8471

Група 85 “Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя” Товарна позиція згідно УКТЗЕД – 8504, 8508, 8509, 8510, 8516, 8517, 8518, 8519, 8521, 8525, 8526, 8527, 8528, 8531, 8542

Група 87 “Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання” Товарна позиція згідно УКТЗЕД- 8703, 8711, 8712, 8713, 8715, 8716

Група 90 “Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя” Товарна позиція згідно УКТЗЕД –  9004, 9006, 9007, 9013, 9018, 9021, 9027

Група 91 “Годинники всіх видів та їх частини” Товарна позиція згідно УКТЗЕД9101, 9102,  9103, 9104 00 00, 9105, 9106, 9107 00 00

Група 92 “Музичні інструменти; їх частини та приладдя” Товарна позиція згідно УКТЗЕД – 9207

   

Група 93 “Зброя, боєприпаси; їх частини та приладдя” Товарна позиція згідно УКТЗЕД- 9304 00 00 00

Група 95 “Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя” Товарна позиція згідно УКТЗЕД – 9504

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Про окремі питання трудового законодавства та нарахування ЄСВ на суми виплаченої винагороди за договорами цивільно-правового характеру

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати ( основна та додаткова), інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, та сума винагороди фізособам за цивільно-правовими договорами (ЦПД).

Для осіб, які працюють у сільському господарстві, виконують роботи (надають послуги) за ЦПД та отримують заробітну плату за виконану роботу ( послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, ЄСВ нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована.

Єдиний внесок становить 22%  до бази нарахування ЄСВ. У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума  внеску розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати та ставки єдиного внеску.

Якщо працівник підприємства, перебуваючи у трудових відносинах з роботодавцем, одержує дохід у вигляді заробітної плати та виконує роботу (надає послуги) відповідно до ЦПД отримуючи винагороду, то до бази нарахування єдиного внеску за звітний місяць включаються як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди. При цьому, якщо база нарахування єдиного внеску буде меншою за розмір мінімальної заробітної плати, то єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки єдиного внеску у розмірі 22 відсотка.

У разі якщо працівник отримує дохід у вигляді винагороди за договором цивільно-правового характеру, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, єдиний внесок нараховується виходячи з розміру єдиного внеску 22%. на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

 

З 1 березня 2017 року діє нова форма податкової накладної та декларації з ПДВ

Наказом Мінфіну № 276 від 23.02.2017 року затверджено в новій редакції форму податкової накладної та податкової декларації з ПДВ.  Також внесено ряд змін щодо порядку складання податкової накладної. Наказ чинності з 1 березня 2017 року.

З 1 березня 2017 року податкові накладні та розрахунки коригування до них слід реєструвати за новою формою. А звітувати за оновленою формою декларації з ПДВ потрібно буде за березень 2017року. Для звітності за лютий 2017 року діє попередня форма (п. 46.6 ПКУ).

 

Помилково перерахували кошти не тому отримувачу: чи нараховувати ПДВ

Підприємства незалежно від їх форм власності мають повертати платникам у 5-денний строк помилково зараховані на їхні рахунки кошти. У разі якщо власник рахунка не повернув у зазначений строк помилково одержані кошти, то їх повернення має здійснюватися в загальному претензійно-позовному порядку (ст. 6 Указу Президента України «Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України» від 16.03.1995 р. № 227/95).

Якщо договірні відносини щодо постачання товарів/послуг між суб’єктами господарювання відсутні, то отримані неналежним отримувачем кошти, які повернено в установлені строки, не підлягають обкладенню ПДВ.

Лист ГУ ДФС у м. Києві від 21.02.2017 р. № 3805/10/26-15-12-01-18

 

Коли не справляється авансовий внесок із податку на прибуток при виплаті дивідендів

Авансовий внесок із податку на прибуток при виплаті дивідендів не справляється у разі виплати дивідендів:

– фізичним особам;

– на користь власників корпоративних прав материнської компанії, що сплачуються в межах сум доходів такої компанії, отриманих у вигляді дивідендів від інших осіб. Якщо сума виплат дивідендів на користь власників корпоративних прав материнської компанії перевищує суму отриманих такою компанією дивідендів, дивіденди, сплачені в межах такого перевищення, підлягають оподаткуванню.

– платником податку на прибуток, прибуток якого звільнений від оподаткування відповідно до положень Податкового кодексу, у розмірі прибутку, звільненого від оподаткування у період, за який виплачуються дивіденди;

Інститути спільного інвестування звільняються від обов’язку сплати авансових внесків з податку на прибуток у разі виплати дивідендів.

Виплата дивідендів на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюється з метою оподаткування до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням.

При цьому така виплата не підлягає оподаткуванню як дивіденди ПДФО.

 

Анулювання реєстрації платника ПДВ, якщо загальна вартість оподатковуваних поставок не перевищує 1 000 000 грн.

Платник податків, у якого обсяг оподатковуваних ПДВ операцій за останні 12 календарних місяців не перевищує 1 000 000 грн. (Без урахування ПДВ), має право подати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Таке анулювання реєстрації здійснюється відповідно до п.п. 184.1 “а” ст. 184 ПКУ виключно з ініціативи платника податків на підставі його заяви за формою № 3-ПДВ.

При цьому анулювання може бути ініційовано після закінчення 12 календарних місяців з моменту реєстрації особи як платника ПДВ починаючи з наступного дня після дня, який відповідає числу та місяцю реєстрації особи платником ПДВ. Тобто до закінчення 12-місячного строку особа не може скасувати реєстрацію на даному підставі.

Докладніше у листі від 30.12.2016 р № 28690/6/99-99-15-03-02-15

 

Складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій

Пунктом 201.4 ст. 201 ПКУ передбачено, що податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

У верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) – покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний Індивідуальний податковий номер «100000000000».

Платник податку згруповує в податковій накладній в графі «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, та графи 4, 5, 6 та 7 не заповнює.

Для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні. У податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, у графі «Складена на операції, звільнені від оподаткування» верхньої лівої частини робиться помітка «Без ПДВ».

При складанні податкової накладної для операцій, що оподатковуються ПДВ, у графі 10 відображається загальний обсяг постачання (база оподаткування) товарів/послуг без урахування ПДВ.

До розділу А податкової накладної (рядки I – X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме:

у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;

у рядках II – IV зазначаються суми ПДВ, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках V та VI;

у рядках V – IX зазначаються загальні обсяги постачання товарів/послуг в розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 нижньої табличної частини податкової накладної.

У разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, рядки II – VIII не заповнюються.

 

Скасувати посилені сертифікати АЦСК ІДД ДФС можна за електронним запитом

З метою пришвидшення надання послуг електронного цифрового підпису та розвантаження телефонної лінії АЦСК ІДД ДФС повідомляємо про можливість скасування посилених сертифікатів за електронним запитом. Такий варіант скасування посиленого сертифіката є найшвидшим та не потребує заповнення паперових документів та відвідування представництва АЦСК ІДД ДФС.

Для цього необхідно використовувати надійний засіб електронного цифрового підпису ІІТ «Користувач ЦСК-1», який безкоштовно надається усім клієнтам АЦСК ІДД ДФС. Детальну відеоінструкцію щодо скасування посилених сертифікатів шляхом подання електронного запиту можна переглянути ТУТ.

Скасувати посилені сертифікати також можливо у представництвах АЦСК ІДД ДФС, у тому числі, з одночасним формуванням нових посилених сертифікатів. Для цього комплект реєстраційних документів необхідно доповнити Заявою про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа, яку розміщено у розділі «Блокування, поновлення, скасування сертифікатів».

 

Як неприбуткова організація може отримати копію рішення про включення до Реєстру

Копія (дублікат) рішення про включення неприбуткової установи (організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій видається контролюючим органом за основним місцем обліку такої установи (організації) на її звернення в письмовому вигляді.

 

Чи можуть бути повернені надміру сплачені кошти платнику податків, якого ліквідовано та знято з обліку в контролюючому органі?

Згідно з п. 97.6 ст. 97 ПКУ у разі якщо суми надміру сплачених грошових зобов’язань або суми невідшкодованих податків з відповідного бюджету перевищують суми грошових зобов’язань або податкового боргу перед таким бюджетом, суми перевищення використовуються для погашення грошових зобов’язань або податкового боргу перед іншими бюджетами, а за відсутності таких зобов’язань (боргу) перераховуються у розпорядження такого платника податків.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Інтегровані картки платника закриваються із встановленням дати закриття за умов:

погашення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;

повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджету за заявою платника;

повернення платнику помилково та/або надміру сплачених коштів єдиного внеску та/або списання до фондів соціального страхування за заявою платника;

відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань або податкового боргу, не погашених на дату закриття ІКП.

Після припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця на підставі судового рішення та/або після проведення державним реєстратором спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання та кошти єдиного внеску (у разі відсутності заяви платника податків про їх повернення) списуються до бюджету та до фондів соціального страхування за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС.

Отже, повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов’язань платнику податків, що ліквідується можливе у період, що передує зняттю з обліку у контролюючих органах та виключно на підставі заяви платника податків.

 

ДФС визначить умовні коди для товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД

ДФС визначить умовні коди для товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД. Їх оприлюднення для використання платниками податку під час складання податкових накладних забезпечуватиметься ДФС на власному офіційному веб-сайті.

Щодо цього з’явилася нова норма в абз. 5 пп. 2 п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 31.12.2015 р. № 1307 (згідно з наказом Мінфіну України від 23.02.2017 р. № 276).

 

Про оподаткування дарунків у 2017 році

У разі якщо вартість дарунка, який надається платнику податків, не перевищує 25% мінімальної зарплати (у розрахунку на місяць), установленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017 року — 800 грн), то вона не є об’єктом обкладення ПДФО.

Якщо ж вартість дарунка перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення обкладається ПДФО як додаткове благо з урахуванням п. 164.5 ПКУ, тобто коефіцієнт застосовується винятково до суми перевищення.

Докладніше у листі ДФС від 24.02.2017 р. № 2985/5/99-99-13-02-03-16.

 

 

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Хто у 2017 році буде сплачувати транспортний податок

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування транспортним податком у 2017 році є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Тобто, легковий автомобіль, середньоринкова вартість якого перевищуватиме 1,2 млн.грн. (мінімальна заробітна плата – 3 200 грн. х 375) є об’єктом оподаткування. Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі станом на 1 січня звітного року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Для фізосіб обчислення суми податку здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника та надсилається до 1 липня  звітного року податкове повідомлення-рішення про сплату суми транспортного податку. Платники мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

б) розміру ставки податку;

в) нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

Зарплата в «конвертах» – порушення трудового законодавства

Питання легалізації заробітної плати та підвищення її рівня були і залишаються найважливішими напрямами роботи фіскальної служби, адже працюючи легально працівники отримують не тільки заробітну плату, а й соціальні гарантії. Багато роботодавців малого та середнього бізнесу  не укладають трудові договори з найманими працівниками з метою мінімізації витрат та отримання максимального прибутку.

Держава зробила крок на зустріч бізнесу, знизивши ставку нарахування ЄСВ майже вдвічі – до 22%, з 01.01.2017 року встановила мінімальну заробітну плату на рівні 3 200 гривень.

Звертаємо увагу на те, що з 01.01.2017 року посилено відповідальність юридичних осіб та ФОП за не допуск державних інспекторів до проведення перевірки та запроваджено нові штрафи.

Наголошуємо, що кожен працюючий громадянин має стати на захист своїх прав, вимагаючи офіційного оформлення трудових відносин, інакше це сприятиме розвиткові тіньових схем ухилення від сплати роботодавцями податків, і в результаті – відсутності  стабільних надходжень до бюджету.

 

Чи можна подати заяву на спрощену систему оподаткування в електронній формі

Фізособи – підприємці мають можливість подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, внесення змін до реєстру платників єдиного податку та відмови від спрощеної системи оподаткування до контролюючого органу особисто або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

При цьому можливість подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб наразі не реалізована.

 

Працюючи неповний робочий день все одно можна розраховувати на податкову пільгу

Відповідно до п. 169.1 Податкового кодексу платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.  У 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2240 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1600 грн.  × 1,4), у 2016 році — 1930 грн., а у 2015 році — 1710 грн.

Тобто фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

 

Будинок від бабусі – оподаткуй своєчасно

У 2016 році платником податків отримано у спадщину будинок від бабусі. Відповідно до норм Податкового кодексу членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

Отоже, якщо платником податків отримано доходи у вигляді майна, що успадковується спадкоємцем, який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, та підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% (п. 167.2 ст. 167 ПКУ) і військовим збором 1,5 %.

Розраховуємо податок на доходи фізичних осіб до сплати.

Наприклад, вартість будинку становить 200000,00 грн., то 200000,00 грн. х 5% = 10000,00 грн.

Отриману суму податку, нараховану до сплати, відображаємо в колонці 6 рядка 10,5 розділу II Декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація).

Для розрахунку військового збору до сплати необхідно: 200000,00 грн. х 1,5% = 3000,00 грн.

Суму вирахуваного збору до сплати ставимо у колонці 7 рядка 10.5 розділу II декларації.

Також необхідно відобразити інформацію щодо наявного у власності майна у розділі «Відомості про власне нерухоме (рухоме) майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду)».

Нагадаємо, що останній день подання декларації за 2016 рік – 3 травня 2017 року.

 

Бажаючим стати «спрощенцями» з другого кварталу потрібно подати заяву

Останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 квітня 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 16 березня 2017 року.

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Також до поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. 

 

Чи обов’язково реєструватись підприємцем щоб здавати в оренду власне нерухоме майно

Статтею 170 Податкового кодексу визначено особливості оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм).

Відповідальною особою під час отримання доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар.

Якщо орендар є фізособою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку – орендодавець.

При цьому, такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету протягом 40 календарних днів, після закінчення кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом року податку та податкового зобов’язання відображаються у річній податковій декларації.

Податкова декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним.

Отже, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і без реєстрації фізичною особою – підприємцем.