новини Лозівської ОДПІ від 19.12.2016р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Запрошуємо платників на семінар, який відбудеться 23 грудня 2016 року

З метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства відбудеться безкоштовний семінар для платників податків на тему: «Оподаткування 2016: підсумки податкового року»

Семінар відбудеться 23 грудня 2016 року за адресою: м. Київ, Львівська площа, 8, приміщення Конгрес-холу. Початок семінару о 11-00 годині,реєстрація розпочинається о 10-00 годині.

Семінар проводиться державним підприємством «Сервісно-видавничий центр» за участі провідних фахівців ДФС України.

Дізнатись більше про семінар можна на сайті www.visnyk.ua.

З питань реєстрації та участі звертатись за телефонами: 501-06-42, 425-93-91, (067)506-32-64, 591-65-66.

 

Нагадуємо про збільшення з 1 грудня мінімальної зарплати та про підвищену відповідальність роботодавців

З 1 грудня мінімальна заробітна плата для працездатних осіб становить 1600 гривень, у погодинному розмірі 9,59 гривні. Збільшився до 1600 грн. з 1 грудня і прожитковий мінімум для працездатних осіб. Вказане зростання соціальних стандартів передбачено Держбюджетом на 2016 рік.

Роботодавці не повинні нараховувати своїм працівникам менше 1600 грн. за просту, некваліфіковану працю, за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт).Тож, якщо розмір окладів встановлений роботодавцем на рівні мінімальної зарплати, слід обов’язково провести підвищення розмірів таких окладів з 1450 грн. до 1600 грн. За недодержання роботодавцями мінімально встановлених розмірів зарплати може бути притягнуто до відповідальності відповідно до ст. 265 КЗпП.

Із зростанням мінімальної заробітної плати збільшились і штрафи за недотримання норм трудового законодавства. Зокрема за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, передбачено застосування органами Держпраці штрафу утридцятикратномурозмiрімiнiмальної заробiтної плати,встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працiвника, щодо якого скоєно порушення(з 1 грудня 201648000 грн.) та адміністративного штрафу.

Тож роботодавцям варто пам’ятати про обов’язкове попереднє укладення трудового договору з новоприйнятим працівником, оформленого наказом чи розпорядженням та повідомлення за встановленою формою ДФС до початку допущення працівника до роботи.

Органи ДФС застосовують за результатами перевірок санкції за заниження податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску.

 

У Центрах обслуговування платників Лозівської ОДПІ надано

125,8 тисяч адміністративних послуг

Серед всіх адміністративних послуг, що надають Центри, найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки – 61,9% від загальної кількості. З початку року фізичним особам-платникам податків  надано 10707 цих послуг.

Друге місце посідає послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного – 916 послуг, третє – реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 708 послуг.

У Центрах надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг по оподаткуванню.

Про роботу Лозівської ОДПІ щодо скорочення податкового боргу

В.о. начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець доповіла про заходи  та результати роботи інспекції по скороченню податкового боргу платників, що обслуговуються Лозівською ОДПІ за підсумками  січня-листопада 2016 року.

Загальна кількість боржників, без банкрутів, з початку рокускоротилась на17 платників.

До Державного бюджету заборгованість складає 10,1 млн.грн, з початку року борг скорочено на 5,9 млн.грн.  Без банкрутів та пені заборгованість до Місцевих бюджетів за січень-листопад 2016 року скорочено на 0,2 млн.грн ( на 01.01.16 – 3,9 млн.грн, на 01.12.16 -3,7 млн.грн.). Скорочено також борг по сплаті єдиного соціального внеску на 1,4 млн.грн.

Основними заходами по стягненню боргу є  направлення позову до суду про стягнення заборгованості через виконавчу службу, стягнення з розрахункових рахунків боржника, арешт активів та реалізація описаного майна податковим органом.

 

Журнал «Вісник. Право знати все про податки і збори» єдине офіційне видання ДФС України

Журнал «Вісник. Право знати все про податки і збори» – єдине офіційне видання Державної фіскальної служби України, який оперативно надає платникам офіційні роз’яснення по суті законодавчих змін.

На сторінках журналу висвітлюються та аналізуються проблемні питання оподаткування та бухгалтерського обліку, публікуються нормативні акти, документи, консультації та коментарі фахівців Державної фіскальної служби України.

Передплатники мають можливість ознайомитися з новинами щодо податкового законодавства та діяльності ДФС України

Для всіх передплатників журналу «Вісник. Право знати все про податки і збори» є доступним Електронний архів номерів журналу за останні 12 місяців.

Журнал виходить щопонеділка українською мовою.

З інформацією щодо передплати на 2017 рік можна ознайомитись на сайті http://www.visnuk.com.

 

 «Електронний кабінет платника» працює при укладанні договору

про визнання електронних документів

Платники податків мають про можливість за допомогою онлайн-сервісу «Електронний кабінет платника»:

  • безкоштовно готувати й подавати в режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність;
  • переглядати інформацію щодо стану їх розрахунків із бюджетом, зокрема, інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.

Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) необхідно укласти договір про визнання електронних документів між контролюючим органом і платником податків.

 

Порядок листування фізичних осіб-підприємців з органами фіскальної служби

Господарським кодексом України визначено, що громадянин може здійснювати підприємницьку  діяльність безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство.

Закон «Про звернення громадян» не поширюється на порядок листування з органами фіскальної служби фізичних осіб-підприємців, якщо тематика листа стосується їх підприємницької діяльності.  

Для вирішення питань, пов’язаних з їх підприємницької діяльністю, слід надсилати кореспонденцію через відділення  поштового  зв’язку, або надавати особисто за адресою: м. Харків, вул. Пушкінська, 46. Нагадуємо, що така кореспонденція має бути підписана автором із зазначенням його прізвища, ім’я по батькові та адреси.

Також, відповіді на будь-які питання відносно податкового законодавства можна отримати на офіційному сайті Державної фіскальної служби України в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) у рубриці «Запитання-відповіді» або звернувшись до інформаційно-довідкового департаменту ДФС (у режимі on-line за тел. 0-800-501-007 з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі) зі стаціонарних телефонів безкоштовно та за електронною адресою:Е-пошта: [email protected] (цілодобово).

 

Діяльність пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС

У складі Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (ІДД ДФС) функціонує Акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК ІДД), метою діяльності якого є безкоштовне надання послуг електронного цифрового підпису (ЕЦП) органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.

Порядок отрмання послуг ЕЦП, правила оформлення документів, та інша інформація розміщена на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Громадські об’єднання мають підтвердити статус неприбутковості до 1 січня 2017 року

 Податковий кодекс України у пп.. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ визначає необхідні умови набуття статусу неприбуткової організації.

Внесені до Реєстру неприбуткових установ і організацій, громадські об’єднання не сплачують податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих від статутної діяльності, за умови, що такі доходи використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, та не здійснюється розподіл доходу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Будь-яка виплата доходу (прибутків) засновнику (учаснику), працівнику або члену неприбуткової організації на підставі цивільно-правового договору вважається використанням доходу такої неприбуткової організації для вигоди такого учасника, тобто не за цільовим призначенням.

Якщо неприбуткові організації не відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ, то з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ і організацій, вони зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до норм ПКУ та подати копії таких документів до місцевих податкових інспекцій.

В іншому випадку такі неприбуткові організації після 1 січня 2017 року виключаються з Реєстру.

 

Як єдиннику отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку та строк його дії   

Відповідно до п. 299.9 ст. 299 ПКУ за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Форма запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

 

Про відображення у розрахунку за ф. № 1ДФ коштів виданих на відрядження або під звіт

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Відповідно до «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 № 4, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, у тому числі надміру витрачені та не повернуті у встановлені законодавством строки відображаються у податковому розрахунку за ф. №1ДФ під ознакою доходу «118».

Отже, в податковому розрахунку за формою №1ДФ під ознакою доходу «118» відображаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, які надміру витрачені та не повернуті в установлені законодавством строки.

 

Уточнення житлової та нежитлової нерухомості через окремі розрахунки

Платники податку – юрособи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Якщо платником після закінчення граничного терміну подання декларації виявлено помилку, то він має право виправити її шляхом подання декларації з типом «Уточнююча».

З метою коригування податкового зобов’язання платнику необхідно подати дві уточнюючі декларації окремо для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих періодів,  зобов’язаний до подання уточнюючого розрахунку сплатити суму недоплати та штраф.

Сума штрафу, нарахована на суми недоплати податкового зобов’язання минулих періодів або періодів поточного року, термін сплати яких на момент подання декларації минув, відображається у рядку 12 декларації.  Сума пені нараховується платником самостійно відповідно до пп. 129.1.2 ст. 129 ПКУ та відображається у рудку 13.

З прикладом уточнення показників декларації по житловій нерухомості можн детально ознайомитися у листі ДФС України від 12.12.2016 № 39533/7/99-99-12-03-05-17 «Про подання уточнюючих розрахунків».

 

Єдинник юридична особа виплачує дивіденди, чи можна зменшити сумму єдиного податку на суму авансового внеску?

Юридична особа – платник єдиного податку зобов’язана при виплаті дивідендів (за винятком виплати дивідендів фізичним особам) нарахувати та внести до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за правилами, встановленими п. 57.1 прим.1 ст. 57 Податкового кодексу України. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.

При цьому суми нарахованого податкового зобов’язання з єдиного податку не зменшуються на суму авансового внеску податку на прибуток, сплаченого у зв’язку з виплатою дивідендів.

 

Зарплата за грудень 2016 року + перерахунок з ПДФО за 2016 рік

Під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року роботодавець платника податку зобов’язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку.

Перахунок ПДФО – це  самостійна перевірка податковим агентом сум нарахованих платнику податку протягом календарного року доходів у вигляді заробітної плати окремо за кожний місяць такого періоду та наданих податкових соціальних пільг.

Метою проведення такого перерахунку є забезпечення виконання визначеної Кодексом умови щодо обмеження граничного розміру заробітної плати звітного податкового місяця, який дає право платнику податку на застосування податкової соціальної пільги (у 2016 році – 1930 грн.), перевірки (уточнення) наявності підстав у платника податку для застосування податкової соціальної пільги, та правильності нарахування податку з доходів фізичних осіб за податковий період (рік).

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

Факт проведеного перерахунку та його результати підтверджуються складеною у довільній формі бухгалтерською довідкою з подальшим відображенням у  ф.№1ДФ за 4 квартал 2016 року.

Оскільки для відображення результатів річного перерахунку у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку ( ф.№ 1ДФ) не передбачено окремих реквізитів чи рядків, у графах 4а та 4 сума ПДФО декларується з врахуванням проведеного перерахунку.

 

З 16.12.2016 р. застосування РРО при купівлі-продажу іноземної валюти є обов’язковим

Відповідно до вимог Закону України від 06.07.95 р. № 265/95-ВР  Закону про РРО та з урахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління Нацбанку України від 12.12.2002 р. № 502, з 16.12.2016 р. Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, зобов’язані використовувати у своїй діяльності РРО.

Для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти розроблено та включено до Державного реєстру РРО модель В1-1, яка є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором для зазначених операцій і належить до РРО, дозволених до первинної реєстрації.

Водночас слід звернути увагу, що у разі недотримання порядку проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до суб’єктів господарювання, які здійснюють такі операції за рішенням відповідних контролюючих органів, застосовуються фінансові санкції, передбачені ст. 18 Закону про РРО.

 

Про відображення у Звіті ЄСВ, якщо сумісника серед місяця переоформили

на основного працівника

У випадку зміни протягом звітного періоду сумісництва на основне місце роботи без припинення трудових відносин для такого працівника в таблиці 6 звіту з ЄСВ необхідно заповнювати два рядки.

У кожному з них слід окремо зазначити зарплату й нарахований на неї єдиний внесок як для основного працівника та як для сумісника, проставивши відповідну ознаку в графі 22. А в графі 15 таблиці 6 інформацію про кількість календарних днів трудових відносин у звітному місяці слід зафіксувати лише в одному рядку — де відображено дані про зарплату за основним місцем роботи.

Лист ПФУ від 16.11.16 р. № 36884/05-10.

 

За працевлаштування учасників АТО роботодавці отримають компенсацію

30.08.2016 року набув чинності Закон України від 07.07.2016р. «Про внесення зміни до статті 14 Закону України «Про занятість населення», яким встановлені додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення.

Зміни розширюють перелік категорій громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, і включають в нього учасників бойових дій, зазначених у пунктах 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Зокрема, осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах  АТО в період її проведення. Зміни стосуються тільки осіб, зареєстрованих у Державній службі зайнятості, що знаходяться на обліку як безробітні.

Відповідно до законодавства, роботодавцю, який влаштував на нове робоче місце (за направленням Держслужби зайнятості) зазначених осіб терміном не менше ніж на 2 роки, щомісяця компенсуються фактичні витрати в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

Повернено аванс неплатнику ПДВ: чи можна коригувати податкове зобов’язання

Якщо продавцем – платником ПДВ на дату отримання авансової оплати від неплатника ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг, а аванс повернуто, то він має право скласти розрахунок коригування та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У верхній лівій частині розрахунку коригування, який складеться продавцем при поверненні авансу покупцю – неплатнику ПДВ, у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка «X» та зазначається тип причини 02 – Складена на постачання неплатнику податку.

У графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000».

При цьому розділи А та Б розрахунку коригування заповнюються у порядку визначеному для складання податкових накладних.

 

Про відповідальність до податкового агента у разі самостійного виправлення помилки при нарахуванні та перерахуванні ПДФО до бюджету

У разі самостійного виправлення помилки, що призвело до збільшення податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, до податкового агента застосовується відповідальність відповідно до ст. 129 ПКУ, тобто нараховується пеня.

При цьому, у разі самостійного виправлення помилки, що призвело до зменшення податкового зобов’язання – відповідальність не застосовується.

 

Відповідальність податкового агента у разі встановлення порушень при нарахуванні ПДФО

Якщо в ході перевірки виявлено, що податковий агент під час виплати доходу не нараховує або нараховує не в повному обсязі податок на доходи фізосіб, контролюючим органом визначається сума податкового зобов’язання по ПДФО та застосовується  штрафна санкція, а саме накладається штраф в розмірі 25% суми нарахованого податкового зобов’язання.

При повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов’язання, накладається штраф у розмірі 50% суми нарахованого податкового зобов’язання.

При цьому, якщо за результатами не нарахування (неповного нарахування) ПДФО було подано податковий розрахунок за ф. 1ДФ з недостовірними відомостями про суми доходу, то також застосовується штраф у розмірі 510 грн., а при повторному такому порушенні протягом року – штраф у розмірі 1020 гривень.

Крім того, винні посадові особи притягаються до адміністративної відповідальності згідно з ст. 163 прим. 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

На підставі яких документів визначається належність будівлі до класу 1251 « Будівлі промислові»?

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості  обчислюється  на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.  

Визначення належності будівлі до того чи іншого класу будівель проводиться на підставі документів, що підтверджують їх право власності з врахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000, затверджений  Держкомітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 № 507.

Об’єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.

 

Сільгосппідприємство використовує будівлі не за призначенням, чи сплачувати податок на нерухоме майно?

Не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, що використовуються ними для виробництва сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, що використовуються не за призначенням, оподатковуються на загальних підставах.

 

Про підтвердження інформації про наявність земельних ділянок єдинниками 4 групи

Сільськогосподарські товаровиробники для отримання інформації щодо земельних ділянок, які перебувають у їх власності або надані ним у користування, у тому числі на умовах оренди, мають звернутися до відповідних територіальних органів Держгеокадастру та/або Міністерства юстиції України за місцем знаходження земельних ділянок.

Для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку, до 20 лютого поточного року контролюючому органу за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок перелік документів, надаються відомості про наявність земельних ділянок.

У відомостях зазначають дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Податкова декларація платника єдиного податку 4 групи подається разом з додатком «Відомості про наявність земельних ділянок», який є невід’ємною її частиною та заповнюється на підставі документів, що підтверджують право власності та/або користування земельними ділянками.

Відомості (довідка) про наявність земельних ділянок як окремий документ до контролюючих органів не подається.

 

Якщо є розбіжності у відомостях щодо фактичного пробігу авто з метою проведення перерахунку суми податку

Податковим кодексом України не передбачено переліку документів, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля, та не визначено органи, які мають право видавати такі документи, оскільки визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком покладено виключно на  Мінекономрозвитку.

Якщо у ході звірки з фізичними особами-платниками податку будуть виявлені розбіжності між даними контролюючих органів та документами платника податку, які впливають на середньоринкову вартість автомобіля (наприклад, акт передавання-приймання транспортного засобу, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту тощо), то визначення середньоринкової вартості легкового автомобіля проводить виключно Мінекономрозвитку.

Враховуючи зазначене вище, проведення перерахунку суми податку, надсилання (вручення) нового податкового повідомлення-рішення буде здійснюватися контролюючим органом лише після отримання визначеної Мінекономрозвитку інформації про середньоринкову вартість автомобіля, з урахуванням таких документів.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Рахуємо податки із заробітної плати: прості приклади

З 1 грудня підвищено до 1600 гривень мінімальну заробітну плату і прожитковий мінімум для працездатних осіб. Із збільшенням мінімальної заробітної плати відповідно збільшуються відрахування. Тож у зв’язку з питаннями громадян, нижче наведені приклади розрахунку податків із заробітної плати.

  Приклад 1. Працівникові нараховані зарплату 1600 грн. Він має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 689 грн.  та подав відповідну заяву роботодавцю.

  1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (1600 – 689) х 18% (ставка податку на доходи фізосіб) = 163,98грн.,

де 689 – податкова соціальна пільга (ПСП), згідно п. 169.1 ст.169 Податкового кодексу 

2. Рахуємо військовий збір: 1600 х 1,5% (ставка військового збору) = 24 грн.

3. Рахуємо єдиний внесок: 1600 х 22 % (ставка ЄСВ) = 352 грн.

  Приклад 2. Працівникові (самотня мати,  інвалід ІІ групи з дитинства, чорнобилець 1,2 група) нараховано 1600 грн. Про право на пільгу роботодавця повідомлено у  заяві та надано відповідні документи.  

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (1600 – 1033,5)х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 101,97 грн.,

де 1033,5 – податкова соціальна пільга (ПСП), згідно п. 169.1,3 ст.169 Податкового кодексу 

2. Рахуємо військовий збір: 1600 х 1,5% (ставка військового збору) = 24 грн.

3. Рахуємо єдиний внесок: 1600 х 22 % (ставка ЄСВ) = 352 грн.

  Приклад 3. Працівникові (має  3-х дітей до 18 років, одна з яких інвалід) нараховано 3500 грн.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (3500 – 2411,50)х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 195,93 грн.,

де 2411,5 –  сумарна податкова соціальна пільга (ПСП), згідно п. 169.1.2 (689х2 = 1378, для 2-х дітей) та п. 169.1.3 (1033,5 – на дитину- інваліда) ст.169 Податкового кодексу 

2. Рахуємо військовий збір: 3500 х 1,5% (ставка військового збору) = 52,5грн.

3. Рахуємо єдиний внесок: 3500 х 22 % (ставка ЄСВ) = 770 грн.

Приклад 4. Працівник (інвалід ІІ групи, учасник бойових дій– «афганець») нараховано 1600 грн.

1. Рахуємо податок на доходи фізичних осіб: (1600 – 1378)х 18% (ставка податку на доходи фізичних осіб) = 39,96 грн.,

де 1378 – податкова соціальна пільга (ПСП), згідно п. 169.1.4 ст.169 Податкового кодексу 

2. Рахуємо військовий збір: 1600 х 1,5% (ставка військового збору) = 24 грн.

3. Рахуємо єдиний внесок: 1600 х 22 % (ставка ЄСВ) = 352 грн.

 

Про відшкодування гарантованих сум вкладникам

Відповідно до Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» Фонд гарантування вкладів фізичних осіб гарантує кожному вкладнику банку відшкодування коштів за його вкладом. Фонд відшкодовує кошти в розмірі вкладу, включаючи відсотки, станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, але не більше суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на цей день, незалежно від кількості вкладів в одному банку. Граничний розмір відшкодування таких коштів не може бути меншим 200 тис. гривень.

Відповідно до п.п. 165.1.29 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума депозиту (вкладу), внесеного платником податку до банку чи небанківської фінансової установи, яка повертається йому.

Таким чином, на оподаткування фізичної особи – вкладника, яка отримала  відшкодування коштів за своїм вкладом,  не впливає, яким чином здійснено таке відшкодування – за рахунок перерахованих коштів Фонду чи за рахунок коштів банку-агента, за умови дотримання інших умов Закону № 4452, Положення та умов договору банку-агента з Фондом.

Лист ДФС України від  29.11.2016 № 25752/6/99-99-13-02-03-15.

 

Чи включаються до бази оподаткування «роздрібним» акцизом суми розрахунку, помилково проведені через РРО

Базою обкладення акцизним податком із реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв (тютюнових виробів) є вартість таких підакцизних товарів (із ПДВ та без урахування «роздрібного» акцизу) без урахування помилково проведених через РРО сум розрахунку.

Згідно Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547 скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.

У разі якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків:

  • дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача»;
  • забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».

Під час скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку складається акт, у якому вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання та зберігаються протягом 3-х років.

 

Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2017 року повинна бути подана не пізніше 21 грудня 2016 року

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Для добровільної відмови від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2017 року заява повинна бути подана не пізніше 21 грудня 2016 року.

 

Оподаткування податком на доходи фізосіб доходу, отриманого за договором довічного утримання

За договором довічного утримання (догляду) одна сторона (відчужувач) передає другій стороні (набувачеві) у власність житловий будинок, квартиру або їх частину, інше нерухоме майно або рухоме майно, яке має значну цінність, взамін чого набувач зобов’язується забезпечувати відчужувача утриманням та/або доглядом довічно. За своєю правовою природою договір довічного утримання є відчуженням нерухомого майна, що передається у власність другій стороні і для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб розглядається як продаж такого майна.

Дохід, отриманий платником податку від продажу не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.

У разі якщо за договором довічного утримання відчужувач отримує дохід у вигляді матеріального забезпечення (грошової компенсації) такий дохід оподатковується за ставкою 18 %.

 

Не забудьте скористатись правом на податкову знижку

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року. Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Тообто, платники податків можуть скористатись правом на нарахування податкової знижки за 2015 рік до кінця 2016 року.

 

Як повернути ПДФО помилково сплачений при укладанні договору купівлі-продажу  нерухомого майна?

Якщо у фізичної особи при здійсненні операції з продажу (обміну) нерухомого майна відповідно не виникає обов’язку щодо сплати податку на доходи фізичних осіб, то сума податку, самостійно визначена нею та сплачена до бюджету за місцем нотаріального посвідчення такого договору, підлягає поверненню платнику, як помилково сплачена.

При цьому обов’язковою умовою для повернення помилково сплаченої суми податку є подання фізичною особою до контролюючого органу за місцем сплати податку заяви про таке повернення та підтвердних документів про фактичну сплату податку протягом 1095 днів від дня виникнення помилково сплаченої суми.

Помилково сплачена сума податку підлягає поверненню платнику відповідно до ст. 43 ПКУ, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

 

Про оподатковується нецільової  благодійної  допомоги

Сума нецільової благодійної допомоги, яка надається юридичною особою своєму працівнику або іншій фізичній особі та не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2016 році -1930 грн.), не оподатковується, незалежно від того, чи поширюється право на застосування податкової соціальної пільги на працівника.

 

Чи є право на пільгу по податку на нерухомість у випадку надання її в оренду?

Якщо фізична особа – власник об’єкта житлової нерухомості протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду, пільга зі сплати податку на такий об’єкт не застосовується починаючи з того місяця, в якому фактично об’єкт здавався в оренду та до кінця місяця, в якому припинено здачу в оренду такого об’єкта.

Для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку, фізична особа має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації).

 

Податковий борг у платника єдиного податку, які наслідки?

Платник єдиного податку, у разі наявності у них податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, в останній день другого із двох послідовних кварталів або ж реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ) шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.

У разі несплати боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.