новини Лозівської ОДПІ від 09.08.2017р.

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Про роботу ЦОП у святкові дні

Державна фіскальна служба України повідомляє про режим роботи Центрів обслуговування платників у святкові та вихідні дні:

19 серпня 2017 року — робочий день до 16 год. 45 хв.;

25 серпня 2017 року — робочий день у режимі чергування до 13 год. 00 хв,;

24, 26, 27 серпня 2017 року — вихідні дні.

 

Харківщині на розвиток – місцева казна з початку року отримала 6,3 мільярди гривень

 податків і зборів

Це на 34,4 % або на 1,6 млрд. грн. більше минулорічного показника. Так, у липні 2017 року до місцевого бюджету надійшов 1 млрд. грн., що на 204 млн. грн. більше ніж у липні 2016 року. Додаткові доходи бюджету склали 131,5 млн. гривень.

У фіскальній службі регіону відзначають, що прагнення громадян жити у цивілізованому суспільстві повинно бути підкріплено свідомою позицією – сплатою податків. І саме від того, наскільки кожен мешканець Харківщини розуміє це – залежить наповнення місцевих бюджетів. Адже це передусім і розвинена інфраструктура, і відремонтовані дороги, і виконання соціально-економічних програм, заробітна платня лікарям, вчителям та багато інших корисних речей.

 

Комісією ДФС винесено рішення по 16,5 тис. зупиненим податковим накладним/розрахункам коригування

Станом на 2 серпня 2017 року комісією ДФС прийнято до розгляду майже 47,9 тис. податкових накладних, реєстрація яких була зупинена, від 5 тис. платників. За результатами розгляду вже прийнято рішення по 16,5 тис. документів.

Так, позитивні рішення винесено майже по 10 тис. податкових накладних, відмовлено у реєстрації – 6,6 тис. У переважній більшості причина відмови у реєстрації – надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Із надісланих на розгляд комісії ДФС таблиць платника позитивні рішення прийнято по майже 8,7 тис. з них, надано відмову майже по 5,6 тис.

Загалом, станом на  2 серпня 2017 року, в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано майже 20,4 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ майже 107,7 млрд. гривень. Із загальної кількості податкових накладних/розрахунків коригування, що реєструвалися, зупинено лише 0,81%. Так, зокрема, у перший день серпня кількість зупинених накладних складала лише 0,34% від загальної кількості документів. 

 

За користування автомобілем з іноземною реєстрацією, строк перебування якого в України минув, передбачено штрафні санкції

Відповідальність за перевищення встановленого строку транзитного переміщення транспортних засобів передбачена ст. 470 Митного кодексу України. Якщо таке перевищення не більше однієї доби, то власнику загрожує попередження або штраф у розмірі 170 грн. У випадку перевищення більш ніж на 1 добу, але не більше ніж на 10 діб, штраф складає 3400 грн, якщо понад 10 діб, то сума штрафу зростає до 8500 гривень.

За 7 місяців поточного року працівниками митниць ДФС було виявлено 8979 таких правопорушень. Власникам нараховано штрафів на суму 46,6 млн. гривень.  За порушення термінів тимчасового ввезення транспортних засобів з іноземною реєстрацією (ст.. 481 Митного кодексу України) суми штрафів значно більші.  За перевищення не більш ніж на 3 доби загрожує штраф у розмірі 850 грн., більш ніж на 3 доби, але не більш ніж на 10 діб та у разі, якщо протягом року ця особа вже притягалась до відповідальності за вчинення такого правопорушення – 5100 грн. За перевищення більш ніж на 10 діб доведеться сплатити вже 17 тис. грн.

За порушення ст. 481 Митного кодексу лише протягом січня-липня 2017 року порушникам нараховано до сплати 22,1 млн. грн., що вже перевищило показник всього 2016 року.

Однак найбільші суми штрафів доведеться сплатити тим громадянам., які використовують ввезені транспортні засоби з іноземною реєстрацією в інших цілях, наприклад, комерційних. Штраф за таке порушення складає 300% несплаченої суми митних платежів.

 

Про отримання витягу з Реєстру платників єдиного податку

Платник єдиного податку, який виявив бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до органу фіскальної служби за місцем своєї податкової адреси.

До затвердження відповідних форм запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку, подається заява на отримання витягу в довільній формі, на підставі якої видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

 

Обережно — шахраї вдають із себе податківців!

В органи державної фіскальної служби Харківщини надходить інформація про осіб, які представляються начебто працівниками фіскальної служби, та вимагають кошти у бізнесменів. 
У підприємців шахраї вимагають гроші для залагодження питань щодо «перевірок», чи на якісь інші потреби. 

Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. 
Якщо ж траплятимуться (чи були) такі телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, негайно повідомляйте до правоохоронних органів. 

Телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. 0-800-501-007 (напрямок 4) або до управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області за телефонами – (095) 356-72-72, (068) 356-72-72.

 

Оновлено програмне забезпечення для формування та подання звітності в електронному вигляді

На головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.19.0) станом на 31.07.2017.

1. Додано нові документи (початок дії 01.08.2017):

J/F0209506 – Декларація акцизного податку;    J/F0295006 – Додаток 11;  J/F0295106 – Додаток 1;   J/F0295206 – Додаток 2;   J/F0295306 – Додаток 3;  J/F0295406 – Додаток 4;  J/F0295506 – Додаток 5;  J/F0295606 – Додаток 6;  J/F0295706 – Додаток 7;   J/F0295806 – Додаток 8;  J/F0295906 – Додаток 10;  J/F0296006 – Додаток 9.

 2. додано наступні форми:

F/J0209702 – Заявка на поповнення (коригування) залишку пального;

F/J1203002 – Акцизна накладна;

F/J1203102 – Розрахунок коригування показників до акцизної накладної.

3. допрацьовано форми:

S0100113 – Форма №1. Баланс (Звіт про фінансовий стан);

S0100309 – Форма №3. Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом);

S0103353 – Форма №3-н. Звіт про рух грошових коштів (за непрямим методом);

S0105007 – Форма №5. Примітки до річної фінансової звітності;

S1391101 – Заявка на реєстрацію електронних цифрових підписів у системі електронної звітності органів державної статистики.

 

Система призупинки реєстрації ризикових податкових накладних: збір відгуків та пропозицій

Наразі Мінфін та ДФС працюють із залученням максимальних додаткових ресурсів, аби:

– пришвидшити процес розгляду технологічних карт, що дозволять чесним платниками уникнути призупинення реєстрації накладних у майбутньому;

– прискорити роботу комісій ДФС, які розглядають призупинені накладні та виносять щодо них рішення;

– підвищити спроможність електронного Кабінету платника податків за рахунок ІТ-рішень та залучення додаткового фахового ресурсу;

– напрацювати фахові рішення для покращення алгоритмів та критеріїв призупинки ризикових декларацій;

– покращити донесення інструкцій щодо коректного заповнення всієї документації, необхідної для поновлення реєстрації податкових накладних.

Відгуки та пропозиції щодо роботи системи від представників бізнесу та експертів Мінфін та ДФС просять направляти на адресу [email protected].

 

Як новоствореному платнику податків стати на облік в органах ДФС

Після внесення відомостей про реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця в Єдиний державний реєстр юросіб, фізосіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідні відомості передаються до ДФС України у день проведення реєстраційної дії  для взяття на облік як платника податків та як страхувальника-платника ЄСВ.

Інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами ДФС здійснюється у робочий час з інтервалом не більше ніж 2 години.

Взяття на облік юридичних осіб та ФОП як платників податків та як платників ЄСВ здійснюється на підставі відомостей з ЄДР про державну реєстрацію створення юридичної особи та державну реєстрацію ФОП у день отримання таких відомостей.

 

У касовому чеку з’явиться новий обов’язковий реквізит

Для приведення форми касового чека у відповідність до норм чинного законодавства запропоновано доповнити його обов’язкові реквізити кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, що зазначатиметься у випадках, передбачених чинним законодавством.

Саме із цією метою ДФС оприлюднила проект наказу Мінфіну «Про внесення Змін до Положення про форму і зміст розрахункових документів», пропозиції щодо якого можна направляти протягом місяця на адресу фіскалів.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Внесено зміни до форми Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва

18.07.2017 набрав чинності наказ Мінагрополітики від 17.05.2017 №245, (реєстрація у Мінюсті 13.06.2017 за №731/30599).  Наказом №245 з метою приведення у відповідність до чинного законодавства внесені зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Відповідно до п.п.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПКУ сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку 4 групи подають до 20 лютого розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

 

Про своєчасне декларування та сплату частини чистого прибутку за півріччя 2017 року

Частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства.

Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.  Граничний термін подання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за півріччя поточного року, – 9 серпня 2017 року.

Форма Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затверджена наказом ДПА України від 16.05.2011 №285.

Останній день сплати частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за 2-й квартал 2017 року – 18 серпня 2017 року.

 

Коли буде штраф за ненадання документації з ТЦ

У разі коли подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не містить інформацію в обсязі, визначеному в пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 ПКУ, або у разі належного обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» ДФС надсилає такому платнику запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з моменту його отримання інформацію відповідно до пп. 39.4.6 п. 39.4. ст. 39 цього Кодексу та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки».

Зазначена додаткова інформація або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» є невід’ємною частиною документації з трансфертного ціноутворення. Запит вважається надісланим (врученим), якщо його вручено платнику податків особисто чи його представнику, надіслано на адресу останнього відомого місцезнаходження платника податків з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному ст. 42 Кодексу.

 

Разова матеріальна допомога на оздоровлення дитини: що з ЄСВ

Базою нарахування ЄСВ для роботодавців, які використовують працю фізосіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі зарплати за видами виплат, які включають основну та додаткову зарплату, інші виплати, у тому числі в натуральній формі, відповідно до Закону про оплату праці, та суму винагороди фізособам за виконання робіт (послуг) за ЦПД (п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону про ЄСВ).

Матеріальна допомога, щo має cистематичний характер, нaдана всім aбо більшості пpацівників у pозмірах, передбачених нoрмативно – правовими aктами, або визнaчена у колективному договорі пiдприємства, що нaдається працівникам як зa умови пoдання заяви, тaк і бeз неї (нa оздоровлення, y зв’язкy з eкологічним станом), нaлежить до зарплати як iнші заохочувальні тa компенсаційні виплати, a отже, є базою для нарахування тa утримання єдиного внеску.

 

Порядок заповнення банківських документів для сплати податків

Поле «Призначення платежу» платіжного доручення при сплаті податків, у т. ч. ЄСВ заповнюється згідно з вимогами  Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Мінфіну від 24.07.2015 року №666.

У Наказі № 666 наведено алгоритм і приклади заповнення поля «Призначення платежу.  У разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог Порядку, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов’язання (код виду сплати 101).

Отже, якщо платник податків сплачує податковий борг, то у полі «Призначення платежу» розрахункового документа вказується код виду сплати 140.

Нагадуємо, що пробіли між словами та службовими знаками при заповненні полів розрахункового документа не допускаються.

 

Як відображати у формі № 1ДФ дохід від спадщини

Видача свідоцтва про право на спадщину спадкоємцям, які прийняли спадщину, здійснюється нотаріусом або в сільських населених пунктах — уповноваженою на це особою відповідного органу місцевого самоврядування й за наявності документа про сплату таким спадкоємцем ПДФО та військового збору з вартості об’єкта спадщини.

Згідно з унесеними у 2017 році до ст. 174 ПКУ змінами, інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину до контролюючого органу щокварталу подають: нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори чи робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах — уповноважена на це особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

У податковому розрахунку за формою № 1ДФ обов’язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, отриманого платником податку, а саме — спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

 

Як повідомити податківців про тимчасову заміну директора, головбуха

Електронний сервіс «Управління електронних цифрових підписів» створений для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів, а також на тимчасове виконання обов’язків директора чи бухгалтера шляхом надання Повідомлення в електронному вигляді за кодом форми J(F)1391102.

У Повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифіката) або бухгалтера.

У Повідомленні необхідно заповнювати всі поля документа, а саме:

  • дату й номер;
  • найменування органу ДФС, до якого подається Повідомлення;
  • найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податків;
  • код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника або серія та номер паспорта.

У табличну частину Повідомлення необхідно внести дані про відповідальних осіб, яким надано право підпису податкових документів, а також у разі необхідності — дані про отриману печатку підприємства.

До Повідомлення додаються нові сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, і таке Повідомлення спочатку підписується електронними цифровими підписами відповідальних осіб, указаних у табличній частині Повідомлення.  Сформоване Повідомлення обов’язково підписується ЕЦП керівника, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.

 

Про складання договору про визнання електронних документів

У рядку «який діє на підставі» Примірного договору про визнання електронних документів зазначається:

  • для юросіб — вид установчого документа (статут підприємства чи інший установчий документ), відомості про який включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців і громадських формувань (далі — ЄДР) (із зазначенням дати внесення);
  • для фізосіб-підприємців — зареєстрований як фізична особа — підприємець, про що містяться відомості в ЄДР (із зазначенням дати внесення);
  • для фізосіб, які провадять незалежну професійну діяльність, — закон, на підставі якого особа здійснює незалежну професійну діяльність, про що внесено запис до відповідного реєстру (із зазначенням дати).

 

Як повідомляти ДФС про використання посилених сертифікатів ЕЦП,

отриманих в іншому АЦСК

Платник податків до спливу строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів, якими був підписаний Договір про визнання електронних документів має право шляхом надання Повідомлення «Про надання інформації щодо електронного цифрового підпису» (за кодом J(F)1391102) подати до контролюючого органу нові посилені сертифікати ЕЦП, отримані в іншому АЦСК. У такому випадку Договір вважається пролонгованим до закінчення строку чинності нових посилених сертифікатів ключів.

Раніше імпортовані сертифікати ЕЦП (у т.ч. якщо не сплив строк їх дії) закриваються, тобто платник податку має право користуватись одним сертифікатом ЕЦП, отриманим у будь-якому АЦСК.

У випадку відхилення Повідомлення органом ДФС висилається квитанція із зазначенням причини відмови.

 

Змінилась назва підприємства — переоформіть ЕЦП

Клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті; виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.

Крім того, замовник відповідно Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці. Для отримання послуг електронного цифрового підпису суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати комплект документів, перелік яких визначено Регламентом АЦСК ІДД ДФС.

У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

 

На які види готівкових розрахунків не поширюється десятитисячне обмеження

Постановою Правління Нацбанку України від 15.12.04р. №637, визначено, що підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах граничних сум розрахунків готівкою, встановлених відповідною постановою Правління Національного банку України.

Платежі понад встановлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки. Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, що придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівкових коштів, одержаних за допомогою електронного платіжного засобу.

Обмеження не поширюються на:

1) розрахунки підприємств (підприємців) з бюджетами та державними цільовими фондами;

2) добровільні пожертвування та благодійну допомогу;

3) використання коштів, виданих на відрядження.

 

Нюанси ведення обліку в юросіб – єдинників групи 3

Питання: чи розраховується дохід із метою обкладення єдиним податком як різниця між доходом без ПДВ і витратами на господарську діяльність;

  • чи повинна на підприємстві вестися книга доходів;
  • чи включається сума ПДВ до складу доходу в розумінні п. 292.11 ПКУ.

Урахування витрат під час визначення доходу для цілей обкладення єдиним податком ПКУ не передбачено. Водночас згідно із ч. 1 п. 292.11 ПКУ до складу доходу не включаються суми ПДВ. Зазначена норма ПКУ застосовується за умови визначення податкового зобов’язання з ПДВ відповідно до  вимог р. V ПКУ.

Юрособи-платники ЄП ведуть спрощений бухгалтерський облік згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та/або іншими нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України з питань бухгалтерського обліку. Ведення юридичними особами книги доходів ПКУ не вимагається.

 

Чи можна реєструвати податкову накладну у вихідний день, якщо це граничний день її реєстрації

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

– для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) місяця, — до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

– для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 16 по останній календарний день (включно) місяця, — до 15 календарного дня (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години. Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня (включно), передбаченого п. 201.10 ст. 201 ПКУ в залежності від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної.

 

Добові у складі витрат на відрядження

Згідно з пп. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Кодексу до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 евро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день.

Сума добових визначається у разі відрядження, зокрема у межах України та країн, в’їзд громадян України на територію яких не потребує наявності візи (дозволу на в’їзд), – згідно з наказом про відрядження та відповідними первинними документами.

За відсутності зазначених відповідних підтвердних документів, сума добових включається до оподатковуваного доходу платника податку.

Будь-які витрати на відрядження не включаються до оподатковуваного доходу платника податку за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з господарською діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає.

 

Майно – не для погашення податкового боргу

Відповідно до п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу України не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:

– майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;

– майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;

– майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;

– кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;

– майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;

– майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;

– кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.

 

Про оприбуткування, зберігання, передачу до банку готівки із застосуванням РРО

Внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій “службове внесення” та “службова видача”, якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій.

Крім того, операція “службове внесення” використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

У випадку якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у ящику РРО, частину готівки можна зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у ящику РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора.

Детальніше і ІПК  від 03.07.2017 р. N 937/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Спадщина й ПДФО

До об’єктів спадщини відносять: об’єкти нерухомого та рухомого майна,  об’єкти комерційної власності,  суми страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також суми, що зберігаються на спеціальних пенсійних рахунках,  готівку або кошти, що зберігаються на рахунках спадкодавця.

При цьому Кодексом встановлено, що скористатися пільговою ставкою оподаткування спадщини (0%)  можуть громадяни, які:

–  успадковують об’єкти спадщини від  членів сім’ї  першого та другого ступенів споріднення;

( стосовно другого ступеня споріднення дана норма  застосовується до доходів, отриманих починаючи з 1 січня 2017 року платником податків у вигляді спадщини/дарунка).

– є інвалідами I групи або мають статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування – щодо  об’єкта нерухомості, об’єкта рухомого майна, суми страхового відшкодування за страховими договорами, а також суми, що зберігаються на спеціальних пенсійних рахунках,  або є дітьми-інвалідами – щодо  об’єкта нерухомості та об’єкта рухомого майна;

– успадковують грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадбанку та держстрахування СРСР, а також у державні цінні папери СРСР, та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадбанку та колишнього Укрдержстраху протягом 1992-1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем;

Для інших категорій платників Кодекс визначає ставку:

5%– для спадкоємців-резидентів, що отримують спадщину від спадкодавців-резидентів

18 % – для спадкоємців, що успадковують об’єкти оподаткування від спадкодавця-нерезидента, та для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Особами, відповідальними за сплату податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

При цьому спадкоємці – резиденти зобов’язані за результатами звітного року подати річну податкову декларацію  із зазначенням вартості успадкованого майна.

Спадкоємці-нерезидентизобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини.  

 

Умови, за якими обчислюється сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних осіб

Відповідно до статті 266 ПКУ база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Обчислення суми податку здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації власника житлової нерухомості у такому порядку:

– за однин  об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної на розмір пільгової площі та відповідної ставки податку;

– за наявності більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу (їх часток), податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів зменшеної на розмір пільгової площі та відповідної ставки податку;

– за наявності об’єктів житлової нерухомості різних видів ( часток), податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної на розмір пільгової площі та ставки податку;

– сума податку розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості;

– якщо загальна площа  квартири перевищує 300 кв.м. та/або 500 кв.м. для будинку, сума податку, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Податкове/податкові повідомлення з платіжними реквізитами надсилаються платнику за місцем його реєстрації до 1 липня року, що настає за звітним роком.

За новостворені об’єкти житлової ( нежитлової) нерухомості податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

Продаж транспортних засобів: як оподатковується дохід

Згідно ст. 173 Кодексу дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

 Як виняток, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню (абз.1 п. 173.2 цієї статті).

Водночас отриманий платником податку дохід від продажу (обміну) протягом звітного податкового року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла та/або мопеда підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого згідно з Кодексом включається частина доходів від операцій з майном, є об’єктом оподаткування військовим збором, за ставкою 1,5 %.

Отже, незалежно від черговості продажу дохід, отриманий від продажу протягом року одного легкового автомобіля, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, а дохід від продажу інших транспортних засобів оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором – за ставкою 1,5%.

 

Батько трьох неповнолітніх дітей у різних шлюбах для застосування податкової пільги повинен підтвердити факт утримання дітей

Якщо батько, який має трьох дітей віком до 18 років, але двоє із них проживають з дружиною від першого шлюбу, бажає скористатися правом на застосування до його доходу податкової соціальної пільги, то разом із поданням до підприємства заяви щодо її застосування подаються, крім документів, визначених у Порядку надання документів для застосування податкової соціальної пільги, документи, що підтверджують факт утримання ним дітей.

Такими документами може бути довідка органу опіки, рішення суду або нотаріально завірений договір між колишніми чоловіком та дружиною щодо здійснення батьківських прав та виконання обов’язків тим з них, хто проживає окремо від дитини, рішення суду про аліменти.

Для застосування пільги платник, який має двоє чи більше дітей віком до 18 років, крім заяви подає: копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ, що підтверджує встановлення батьківства, чи документи, які підтверджують вік дитини (дітей), затверджені відповідним органом країни, в якій іноземна фізична особа – платник податку постійно проживав (проживала) до прибуття в Україну; копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник).

 

Податкова знижка на навчання непрацюючого члена сім’ї першого ступеня споріднення

     Платник податку має право скористатися податковою знижкою на навчання непрацюючого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, за умови, що в квитанції вказано прізвище такого члена його сім’ї, наявна копія укладеного договору про навчання та платник документально підтвердив родинні стосунки (ступінь споріднення) з такою особою.

     При цьому, якщо член сім’ї першого ступеня споріднення після реєстрації шлюбу змінює прізвище та в квитанціях зазначено нове прізвище, то потрібно надати ще і копію Свідоцтва про шлюб.

 

Несвоєчасна сплата плати за землю фізособою: яка відповідальність?

Нарахування фізособам сум податку за землю проводиться фіскальними органами за місцем знаходження земельної ділянки. Платнику податків до 01 липня  вручається податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Податок фізособами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. У аналогічному порядку здійснюється нарахування фізособам орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та визначаються строки її сплати.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом встановлених строків, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

–  при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

–  при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

 

Декларацію на податкову знижку можна подати по 31 грудня 2017 року включно

Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, закінчилася, але не для осіб, які мають право подати декларацію з метою реалізації свого права на податкову знижку.

Такі особи можуть подати декларацію по 31 грудня 2017 року включно.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

 

Чому ФОПу-загальносистемнику не можна амортизувати вантажні авто

Із 01 січня 2017 року підприємці на загальній системі оподаткування мають право включати до складу господарських витрат амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. Амортизації підлягають: витрати на придбання основних засобів і нематеріальних активів; витрати на самостійне виготовлення основних засобів (пп. 177.4.6 ПКУ).

Не підлягають амортизації такі основні засоби подвійного призначення, як: земельні ділянки; об’єкти житлової нерухомості; легкові та вантажні автомобілі.  Крім того, не включаються до складу витрат підприємця витрати на придбання й утримання основних засобів подвійного призначення, визначених ст. 177 ПКУ. Детально у ІПК від 25.07.2017 р. № 1351/Б/99-99-13-01-02-14/ІПК

 

До уваги громадян – власників земельних ділянок

Громадянам – власникам земельних ділянок нарахування контролюючими органами до 1 липня вручається податкове повідомлення-рішення про внесення земельного податку, який сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Якщо платник не отримав податкове повідомлення – рішення по платі за землю, виникнення необхідності уточнення сум земельного податку, а також при зміні власника земельної ділянки, набуття права на пільги та інше, слід звернутися до органів фіскальної служби області за місцем знаходженням земельної ділянки та пред’явити відповідні документи (план-схему земельної ділянки, підтвердження права власності, ксерокопії документів про право на пільги).

У сільській та селищній місцевості земельний податок можна сплачувати через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про приймання податкових платежів.

Зауважимо, що останній день сплати земельного податку з фізичних осіб – 29 серпня.

 

Вік автомобіля досягає 5 років: період для не нарахування податку

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

При спливі п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.