Інформація Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області від 24.06.2019 та органів ДФС України

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України

 

Сплачуєте ЄСВ? Перевірте правильність рахунків!

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 2 травня 2019 року вступили у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС. Старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, діяли до 26 квітня 2019 року.

Платники Харківщини спрямували до соціальних фондів близько 6 мільярдів грн ЄСВ

В Головному управлінні фіскальної служби Харківської області проінформували, що протягом січня-травня 2019 року платники регіону сплатили 5 927,9  млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 1 134,3  млн. грн (+ 23,7 відс.).

За травень 2019 року ЄСВ надійшло 1 184,4 млн. грн.  У  порівнянні з  травнем минулого року  сума збільшилась на 203,5 млн. грн. (+ 20,7 відс.).

У фіскальному відомстві Харківщини наголошують, що нелегальна праця знижує доходи Пенсійного фонду та фондів соціального страхування. Дуже важливо, щоб громадяни усвідомлювали необхідність  легального працевлаштування, яке дає право на отримання соціальних гарантій у разі втрати працездатності, права на відпустку, на субсидію, а у майбутньому – на гідне пенсійне забезпечення.

Податкова міліція розшукує ділків, що торгують цигарками без ліцензії

Працівники податкової міліції Харківщини в рамках операції «Акциз-2019» виявили факти незаконної реалізації тютюнових виробів.

Так, співробітниками податкової міліції при здійсненні заходів виявлено 4 факти незаконної реалізації тютюнових виробів громадянами без державної реєстрації в якості суб’єктів підприємницької діяльності та ліцензій на зайняття даним видом діяльності. Торгівля здійснювалась з  кіосків, розташованих на території м. Харкова.

За даними фактами у відношенні громадян складено протоколи про адміністративні правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП, з незаконного обігу вилучено тютюнових виробів в кількості 6086 пачок на загальну суму майже 237 тис. грн.

Рекомендована форма заяви для реєстрації платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового!

Згідно з нормами ПКУ, які з 01.07.2019 здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку та до 01.07.2019 мають зареєструвати усі акцизні склади, розпорядниками яких вони є. Питання такої реєстрації визначені:

п.п. 212.3.4 п. 212.3 статті 212, п.п. 230.1.1, 230.1.2 п. 230.1 статті 230 Кодексу (у редакції з 01.07.2019) та пунктом 22 підрозділу 5 розділу XX Кодексу;

п. 1 – 18 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою КМУ від 24.04.2019 № 408, які є чинними.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів (далі – Заява), форма якої затверджується Мінфіном України. Заява складається та подається з використанням засобів електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Проект форми Заяви 15.04.2019 оприлюднений на сайті Мінфіну в розділі «Аспекти роботи / Законодавство / Регуляторна активність / Проекти регуляторних актів для обговорення 2019 /Проект наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового».

Для забезпечення виконання передбаченого Кодексом обов’язку суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію пального та спирту етилового, зареєструватися як платники акцизного податку та/або зареєструвати акцизний склад Міністерство фінансів України направило до ДФС рекомендовану форму Заяви для розміщення на офіційному вебпорталі ДФС та рекомендувало використовувати таку форму Заяви при здійсненні реєстрації платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового до затвердження в установленому порядку зазначеної форми.

Рекомендована форма Заяви розміщена на офіційному вебпорталі ДФС  та, починаючи з 19.06.2019, може застосовуватись для реєстрації, у тому числі в Електронному кабінеті.

УВАГА! Скасовано обов’язковий продаж валютних надходжень

З метою подальшого спрощення ведення бізнесу в Україні Національний банк скасовує вимогу щодо обов’язкового продажу валютних надходжень. Норма, яка зобов’язує підприємців продавати 30% валютних надходжень на міжбанківському валютному ринку, перестала діяти з 20 червня 2019 року. Зазначені зміни затверджені Постановою Правління Національного банку від 18.06.2019 р. №78 «Про внесення зміни до Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті».

Легалізація найманої праці – на Харківщині  триває операція «Урожай-2019»

До відома  сільськогосподарських товаровиробників , Лозівське управління ГУ  ДФС у Харківській області нагадує про те, що в Україні триває операція «Урожай-2019». Її мета – забезпечення повноти нарахування та сплати податків юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та громадянами, які є власниками земельних ділянок та власними силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу.

Особливий акцент працівники фіскальної служби роблять на упередженні схем ухилення від оподаткування, виявленні й реєстрації неоформлених найманих працівників та легалізації їх заробітної плати.

Тому фіскальна служба нагадує сільгоспвиробникам та фермерам, що найманий працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та подання повідомлення до територіальних органів ДФС.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до територіальних органів ДФС за місцем обліку роботодавця як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови КМУ від 17 червня 2015 р. №413.

 

Є питання по РРО? Звертайтеся за інформацією до Електронного кабінету ДФС!

ДФС України здійснено комплекс заходів, спрямованих на максимальну автоматизацію процесів, пов’язаних із реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій (РРО), побудову комунікації між виробниками РРО, центрами сервісного обслуговування (ЦСО), користувачами РРО та ДФС, в основу якої покладено електронний документообмін.
Створення електронних реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО не лише вивільнило суб’єктів господарювання – користувачів РРО від паперової рутини та візитів до контролюючих органів, а й дозволило акумулювати на державному інформаційному ресурсі актуальні відомості про всі моделі РРО, які дозволені до застосування, їх виробників та ЦСО, які мають право на обслуговування РРО.
Інформація цих реєстрів є відкритою та доступною для будь-якої особи, що у ній зацікавлена.
Отримати інформацію можливо безкоштовно, скориставшись електронними сервісами, створеними ДФС у відкритій частині Електронного кабінету, зокрема.
1. Інформацію про екземпляри РРО, зареєстровані РРО та/або книги ОРО можливо отримати засобами таких електронних сервісів:
«Інформація про РРО» .
«Інформація про книги КОРО».
«Екземпляри РРО».
2. Інформацію про ЦСО, що перебувають у реєстрі ЦСО, можливо отримати, скориставшись електронним сервісом «Реєстр ЦСО» .
3. Інформацію щодо легітимності розрахункових документів (чеків), виданих покупцеві (споживачеві послуг) можливо отримати засобами електронного пошукового сервісу «Пошук фіскального чека» .
4. Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, що містить інформацію про РРО, дозволені до реєстрації та застосування розміщений на офіційному вебпорталі ДФС у розділі «Довідники, Реєстри, Переліки / Реєстри».

 

Щодо отримання інформацію про стан розрахунків з бюджетом засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника»

Відповідно до Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 формування та надання актів звірок платникам податків не передбачено.
Отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом можливо в режимі он-лайн засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України (sfs.gov.ua).
Робота у приватній частині електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.
Платник податків має право надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС за формою «F/J1300203» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.
Відповідь на запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400203». Витяг формується за період вибраний платником податків при створенні запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення запиту до органів ДФС.

 

Умови, за яких кваліфікований сертифікат, виданий АЦСК ІДД ДФС, скасовується у телефонному режимі

Відповідно до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі –  АЦСК ІДД ДФС) заява в усній формі подається клієнтом (користувачем) до АЦСК ІДД ДФС засобами телефонного зв’язку за номером, який опублікований на власному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС, при цьому клієнт (користувач) повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:

– ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката;

– ключову фразу голосової автентифікації. Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).

 

Нелегальна заробітна плата: негативи для працюючих

Лозівське  управління Головного управління ДФС у  Харківській  області повідомляє, що легалізація заробітної плати, прихованої зайнятості на сьогодні є одним із основних напрямків роботи органів ДФС.
На жаль, для багатьох зарплата «у конверті» стала звичайним явищем і нормою. При цьому, нелегальне працевлаштування позбавляє працівника права не лише на достойну пенсію, а й знижує його соціальну захищеність.
Мінуси заробітної плати «у конверті» очевидні:

– трудовий стаж не зараховується, не виплачується гарантований розмір заробітної плати (зокрема, доплати, надбавки та заохочувальні виплати);

–  відсутні жодні соціальні гарантії, передбачені для працівника, а саме: права на відпустку, зокрема, додаткову та без збереження зарплати, відпустку по вагітності та пологах; права на оплату листа непрацездатності; права на соціальне страхування на випадок безробіття; права на достроковий вихід на пенсію, якщо ви працюєте в шкідливих умовах; права на скорочений робочий день, тиждень, якщо ви працюєте в шкідливих умовах; права не працювати у вихідний та святковий день; права не залучатися до наднормових робіт без вашого бажання; права на охорону праці; права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; права на гарантії за колективним договором. Якщо умови оплати праці не обумовлені у трудовому договорі, їх виконання або невиконання визначатиметься тільки особистим ставленням керівника до конкретної людини;

– звільнення може відбутися у будь-який момент і без вихідної допомоги.

Додатково, звертаємо увагу, що відповідальним за сплату (перерахування) до бюджету ПДФО при виплаті доходу фізичній особі є податковий агент (роботодавець).
Так, нормами п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ визначено, що податковий агент (роботодавець), який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати ПДФО із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку ПДФО, визначену ст. 167 ПКУ.
Згідно із п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ ПДФО сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Нюанси заповнення книги обліку доходів/книги обліку доходів і витрат при поверненні авансу, передоплати покупцю

В день отримання суми коштів (авансу, передоплати) за продані товари, виконані роботи, надані послуги фізичною особою – підприємцем платником єдиного податку першої і другої груп та платником єдиного податку третьої групи, який не є платником податку на додану вартість, у Книзі обліку заповнюється графа 2 «сума», платником єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість – графа 2 «сума без податку на додану вартість» розд. I «Доходи».

Якщо при розірванні договору сума коштів (авансу, передоплати) за продані товари, виконані роботи, надані послуги повертається фізичною особою – підприємцем у наступних звітних періодах, то в день їх повернення в Книзі обліку платником єдиного податку першої і другої груп та платником єдиного податку третьої групи, який не є платником податку на додану вартість, заповнюється графа 3 «сума повернутих коштів за товар (роботи, послуги) та/або передоплати», платником єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість – графа 3 «сума повернутих коштів за товар (роботи, послуги) та/або передоплати без податку на додану вартість» розд. I «Доходи».

Як зареєструвати неприбуткову організацію чи установу?

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою КМУ від 13 липня 2016 року №440 (далі – Порядок).

Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом трьох робочих днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:

– включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру;

– виключення неприбуткової організації з Реєстру;

– зміну ознаки неприбутковості.

При відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, внести до Реєстру відповідний запис про включення (повторне включення) такої неприбуткової організації до Реєстру, присвоєння (зміну) ознаки неприбутковості.

При наявності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості або для виключення неприбуткової організації з Реєстру контролюючим органом готується відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку у двох примірниках, один з яких вручається такій організації у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, а другий залишається в контролюючому органі.

Форми фінансової звітності для подання неприбутковими організаціями

Відповідно до ст. 2 Закону №996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підприємства (крім бюджетних установ) можуть належати до мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств, а також визначено критерії, за якими підприємства відносяться до відповідної категорії.

Неприбутковими установами та організаціями (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми № 1 – 5).

Неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва, Спрощений  фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати.

Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають наступні форми фінансової звітності: Баланс та Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал, Примітки до річної фінансової звітності.

Підтвердженням подання фінансової звітності разом зі Звітом є позначка «+» в Звіті у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації додатків – форм фінансової звітності».

Чи може уповноважений представник юридичної особи, установи та організації, органів місцевого самоврядування отримати за довіреністю кваліфіковані сертифікати відкритих ключів?

Уповноважений представник юридичної особи, установи, організації, органів місцевого самоврядування не може отримати за довіреністю кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на посадових осіб (керівника, бухгалтера тощо) чи інших працівників таких установ, організацій, органів місцевого самоврядування, оскільки під час формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа здійснюється ідентифікація особи за умови її особистої присутності.

Терміни для добровільної реєстрації платником ПДВ

У разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п. п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ, реєстраційна заява подається згідно з п. 183.7 ст. 183 ПКУ не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.

При переході осіб зі спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку, на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ, у випадках, визначених гл. 1 розд. XIV ПКУ, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним п. 182.1 ст. 182 ПКУ, реєстраційна заява подається у строк, визначений п. 183.3 ст. 183 ПКУ.

При зміні ставки єдиного податку відповідно до п. п. «б» п. п. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ (п. 183.4 ст. 183 ПКУ).

Згідно з п. 183.5. ст. 183 ПКУ особи, зазначені у п. 183.3 ст. 183 ПКУ, можуть навести у заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника податку, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних.

Реєстрація осіб, зазначених в абзаці другому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, діє з першого числа календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість.

Якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.

 

Збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ

Відповідно до п. 200 1.3 ст. 200 1 ПКУ обчислюється реєстраційна сума, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН на суму податку (åНакл). Складовою формули обчислення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ є сума поповнення електронного рахунку (ПопРах). ПопРах – це загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку. Тобто, збільшення реєстраційної суми за рахунок поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку з інших джерел законодавством не передбачено.

 

Чи існують обмеження щодо кількості видів діяльності, які зазначаються у реєстрі платників єдиного податку?

На підставі поданої ФОП заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. При цьому ПКУ не передбачено обмежень для ФОП щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

 

Чи включаються до доходу ФОП єдиного податку проценти (відсотки), отримані від банку за користування коштами на рахунку (депозитному, поточному)?

Проценти, отримані від банку за користування коштами на рахунку (як депозитному, так і поточному) не включаються до доходу ФОП – платника єдиного податку.

 

Який термін сплати ЄВ ФОП, які використовують працю найманих працівників?

ФОП, які використовують працю найманих працівників, сплачують нараховані за відповідний календарний місяць суми ЄСВ не пізніше 20 числа наступного місяця незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується ЄСВ.
При цьому, під час кожної виплати заробітної плати, на суми якої нараховується ЄСВ , одночасно з видачею зазначених сум роботодавці зобов’язані сплачувати нарахований на ці виплати ЄСВ у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

 

Чи є базою нарахування ЄВ суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та по вагітності та пологах, отримані ФОП, в тому числі, ФОП  платниками єдиного податку та особами, які провадять незалежну професійну діяльність?

Суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та по вагітності та пологах, отримані ФОП, в т.ч., тими які обрали спрощену систему оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не є базою нарахування єдиного внеску.

 

До якого фіскального органу подається звітність та сплачується ЄВ, у разі зміни суб’єктом господарюванням протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району?

У разі зміни суб’єктом господарювання протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого єдиного внеску подається та сплачується до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання).

Нарахування єдиного внеску на виплати за договором підряду

Якщо фізична особа виконує роботи (надає послуги) за ЦПД (договором підряду), вимоги ч. 5 ст. 8 Закону № 2464 із змінами та доповненнями щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на дохід у вигляді винагороди за ЦПД, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який здійснюється нарахування, не застосовуються. У цьому випадку єдиний внесок нараховується на суми доходу у вигляді винагороди за ЦПД незалежно від суми такого доходу, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

Термін, коли надсилають контролери вимогу про сплату боргу платнику єдиного внеску

Відповідно до п. 3 розд. VІ Інструкції № 449 із змінами і доповненнями, контролюючі органи надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки), якщо:

– дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) контролюючими органами;

– платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати ЄВ;

– платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій.

У випадку, передбаченому абзацом другим п. 3 розд. VІ Інструкції №449, вимога про сплату боргу (недоїмки) приймається відповідним контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем вручення платнику акта перевірки, а за наявності заперечень платника ЄВ до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки.

Контролюючий орган надсилає (вручає) вимогу про сплату боргу (недоїмки) платнику ЄВ протягом 3 робочих днів з дня її винесення.

У випадках, передбачених абзацами третім та/або четвертим п. 3 розд. VІ Інструкції № 449, вимога про сплату боргу (недоїмки) надсилається (вручається):

– платникам, зазначеним у підпунктах 1, 2 п. 1 розд. II Інструкції №449 (страхувальникам, які використовують найману працю), протягом 10 робочих днів, що настають за календарним місяцем, у якому виникла, зросла або частково зменшилась сума недоїмки зі сплати ЄВ (заборгованість зі сплати фінансових санкцій);

– платникам, зазначеним у підпунктах 3, 4, 6 п. 1 розд. II Інструкції №449 (фізичним особам – підприємцям, у тому числі тим, які обрали спрощену систему оподаткування, особам, які провадять незалежну професійну діяльність, та членам фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах), протягом 15 робочих днів, що настають за календарним місяцем, у якому виникла, зросла або частково зменшилась сума недоїмки зі сплати ЄВ (заборгованість зі сплати фінансових санкцій).

При цьому протягом 10 календарних днів із дня одержання вимоги про сплату боргу (недоїмки) платник зобов’язаний сплатити зазначені у п. 1 вимоги суми недоїмки, штрафів та пені (п. 5 розд. VІ Інструкції №449).

Імпортні операції без увезення товару на територію України за зовнішньоекономічними договорами: можливість здійснення розрахунків

Чинним законодавством не заборонено здійснення імпортних операцій без увезення товару на територію України за зовнішньоекономічними договорами.

Граничні строки розрахунків за операціями з імпорту товарів без ввезення цих товарів на територію України становлять 365 календарних днів.

 

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Коли продаж власної сільськогосподарської продукції оподатковується

Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами ПКУ.Відповідно до п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена на земельних ділянках площею понад 2 гектари, підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Такий платник податків зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного року, а також сплатити податок з таких доходів.

У разі надання власних земельних ділянок (паїв) в оренду іншій фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання, та отримання доходу у вигляді орендної плати, такі фізичні особи – орендодавці також мають обов’язок стосовно декларування отриманих доходів та сплати відповідних податків і зборів (п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПКУ).

Відповідно до вимог ПКУ доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі, підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

Самостійно сплатити узгоджені податкові зобов’язання платники податку зобов’язані до 01 серпня року, що настає за звітним.

Нагадуємо, що з травня 2019 року у Харківській  області проводиться операція «Урожай». Метою  проведення операції є перевірка повноти нарахування та сплати податків юридичними особами, фізичними особами-підприємцями, громадянами, які є власниками земельних ділянок та власними силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу, упередження схем ухилення від оподаткування, виявлення та реєстрація не облікованих найманих працівників та легалізація їх заробітної плати.

Задекларовані суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня

Громадяни,  які під час кампанії декларування доходів  задекларували до сплати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, зобов’язані їх  сплатити до 01 серпня 2019 року.

Сплатити  задекларовані  зобов’зання  до 01 серпня  п.р. також мають  і особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Сплачувати  податок на доходи фізичних осіб та військовий збір необхідно за наступними  кодами платежів:

«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

 

Особливі терміни подання декларацій:

Для ФОП, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням,  – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. В такому разі декларація подається за період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

– для резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

 

Перенести строки подання декларації

До 31 грудня п.р. може особа, яка отримувала звітного року іноземні доходи та має право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном – для усунення подвійного оподаткування. Це можливо у разі відсутності підтверджуючих документів щодо суми отриманого доходу з іноземних джерел та суми сплаченого податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 Податкового кодексу України, та за умови подання платником до ДФС відповідної заяви про перенесення строку подання податкової декларації.

 

Про відповідальність декларантів

За неподання або несвоєчасне подання декларації до особи застосовується попередження або штраф від 51 грн. до 136 грн., як визначено статтею 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку). Крім того, якщо платник не подав в установлений термін декларацію, ДФС на підставі наявної податкової інформації за результатами документальної позапланової перевірки має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податку.   При цьому, у відповідності до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України до платника податків застосовується фінансова відповідальність (штраф у розмірі 25% або 50% суми донарахованого податкового зобов’язання). Аналогічні дії ДФС і відповідальність платника – якщо торік платник перерахував лише податок на доходи фізичних осіб, а військовий збір – ні.

 

За несвоєчасну сплату визначених у декларації податкових зобов’язань (тобто сплату після 31 липня 2019 року) штраф від 10% до 20% суми до сплати. Крім того, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.

 

Чи потрібно фізичній особі, яка здає в оренду майно (житло) реєструватися ФОП ?

Відповідно до ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності. Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами  як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п. 170.1 ст. 170 ПКУ без реєстрації орендодавця як ФОП.

 

Отримана фізичною особою безповоротна фінансова допомога оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків

Сума безповоротної фінансової допомоги, отриманої фізичною особою від податкового агента (юридичної особи, фізичної особи – підприємця) включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу такої фізичної особи. Оподаткування зазначених доходів за ставкою 18 відсотків провадить податковий агент (юридична особа, ФОП).

Крім того, відповідно до ПКУ об’єктом оподаткування військовим збором (1,5 відсотка) є доходи, визначені ст.163 ПКУ.

Вид діяльності заборонено для ведення спрощеної системи оподаткування: чи є підставою для відмови у такій реєстрації

Відповідно до п. 299.6 ст. 299 ПКУ підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації СГ як платника єдиного податку є виключно:

1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ;

2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;

3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених п. п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

Види діяльності, які не дають права СГ(юридичним особам) бути платниками єдиного податку у разі їх здійснення, наведено у п. п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

Юридичні особи – платники єдиного податку відповідно до п. п. 5 п. п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Отже, наявність у Єдиному державному реєстрі або у статуті юридичної особи таких видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, не є підставою для відмови у реєстрації платником єдиного податку за умови, що такі види діяльності не здійснюються.