інтернет-конференція

Податкова: звітуємо про результати та розповідаємо про плани на майбутнє

Наталіє Іванівно, на початку Нового 2013 року, хотілося б дізнатись яким для Вашої служби був рік, що минув, які підсумки та які спогади по собі він залишив?

Спочатку, хочу ще раз привітати усіх лозівчан з Новим роком та Різдвом та побажати усім миру та злагоди у Ваших оселях, міцного здоров’я та благополуччя.

А також доповісти, що Лозівською ОДПІ до Зведеного бюджету  України забезпечено надходження в сумі 313,3 млн.грн., що на 16,4 млн. грн. більше ніж торік. Планове завдання надходжень до Державного бюджету виконано на 100,7 відсотки.

Напруженим був 2012 рік, але місцеві скарбниці також отримали коштів більше ніж у 2011 році. По місту Лозова надходження становлять майже 101 млн.грн. по Лозівському району – 319,9 млн.грн. Проти рівня минулого року додаткові надходження становлять 7,9 та 9,2 млн.грн відповідно.

Чим ще запам’ятався рік 2012? Це перший рік роботи в умовах нового порядку сплати єдиного податку. Сумно звісний «податковий майдан» не повторився. Ми можемо констатувати, що кількість підприємців-єдинників тільки збільшилась, суттєво зросли і надходження місцевого бюджету. Для Лозової це майже 5,8 млн.грн., Лозівського району – 1,2 млн.грн., що втричі більше ніж у 2011 році. Додатково 1200 підприємців скористались можливістю працювати за спрощеною системою оподаткування  у 2012 році.

Для комфортного переходу роботи за новими правилами податковою службою, окрім значної роз’яснювальної роботи, надання індивідуальних консультацій, запроваджено також скасування фінансових санкцій на перехідний період та звільнення малого бізнесу від перевірок.

Особливу гордість викликає створення Центру обслуговування платників податків при Лозівській ОДПІ. Приємно чути позитивні відгуки платників під час відвідування Центру. Податковою службою України уніфіковано порядок їх роботи. Відтепер, у будь-якому регіоні України ні один з платників не буде почуватися розгубленим. Всі Центри працюють за єдиними правилами та єдиним графіком. Мають у складі зал приймання звітності та кореспонденції, зал надання консультацій, зал реєстрації та прийняття на облік.

Багато з платників податків можуть згадати черги, що виникали під час надання звітності, чи вдалося Вам вирішити цю проблему після створення Центру?

Сьогодні таке явище ми подолали. І насамперед завдяки інтенсивному впровадженню електронної форми звітності засобами Інтернету.

В ефірі місцевих телеканалів протягом року виходили передачі, щодо переваг надання податкової звітності дистанційно. Навіть ті платники, що скептично ставились до цих новацій зараз надають звіти в електронному вигляді не виходячи з дому або офісу. Погодьтесь, що це не тільки зручно, але й зводить нанівець так званий «людський фактор» та перешкоджає корупційним проявам. Адже боротьба з корупцією керівництвом податкової служби визначена як один з пріоритетів діяльності.

 Майже сто відсотково надають звіти в електронному вигляді платники ПДВ, активно залучаються до цього також платники єдиного податку.

Ще на початку 2012 року ДПС України проголосила, що податкова служба стратегічною метою визначила перехід від фіскального органу до сервісного, тому кожне перетворення або новація, що втілена у 2012 році або буде втілюватись у подальшому є виконанням цього завдання.

Аби створити найбільш комфортні умови для платників податків у червні, при обласній ДПА було відкрито Центр сертифікації ключів. Тут можна безкоштовно отримати електронний ключ, це і є першим кроком аби надавати податкову звітність в електронному вигляді. Зараз юридичній особі така послуга у комерційних структурах коштуватиме близько 300 грн., а для підприємців – 60грн. Повторюю, податкова надасть ключі безкоштовно.

Враховуючи віддаленість Лозової від обласного центру, наприкінці 2012 року у ЦОППі  нашої інспекції почав роботу філіал Центру сертифікації ключів. Відтепер, послугу з отримання ключів можна отримати за місцем реєстрації платника у Лозівській ОДПІ.

З огляду на реформування служби та створення нового Міністерства доходів та зборів чого слід чекати бізнесу у новому році?

Щодо створення нового Міністерства, можу сказати наступне. Олександр Клименко, який очолив нове Міністерство, запевнив, що платники податків ніяким чином не відчуватимуть реорганізацію роботи податкових органів. Ми, зі свого боку, також докладемо максимум зусиль аби ці зміни не вплинули на роботу податкової.

У передноворічному зверненні до працівників служби Олександр Клименко підкреслив, що 2013 рік стане роком масштабного впровадження електронних сервісів. І наступним кроком, на цьому шляху  стане «Електронний кабінет платника податків» — кожен платник матиме персональний акаунт на нашому сервері, де зберігатиметься вся історія його відносин з податковою службою: установчі дані, сплачені податки, подані звити й iнша необхідна інформація, — а також надаватиметься цілодобовий доступ до онлайн-консультацій.

У наступному році громадяни також отримають можливість в електронному форматі подати декларацію про доходи фізичних oci6 та отримати свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ. Для власників касових anapaтів уже передбачено дистанційне подання звітності через електронну касову стрічку.

Розкажіть детальніше, що таке електронна касова стрічка?

З 1 січня 2013 року впроваджується електронна контрольна стрічка реєстраторів розрахункових операцій. На цій стрічці в пам’яті касового апарату або модему, який до нього приєднаний, формуватимуться копії розрахункових документів та звітів. Один раз на добу цей звіт автоматично передаватиметься до серверу обробки інформації ДПС України.

Як очікують фахівці податкової служби, такі умови роботи при готівкових розрахунках дозволять значно скоротити податкові перевірки, тому що можливі розбіжності між поданою звітністю та первинною документацією виявлятимуться дистанційно та заздалегідь.

Самі ж первинні документи, відтепер, зберігатимуться в електронному вигляді, а не на паперовій стрічці, що знімає з платників клопоти зі зберігання цих відомостей.

Аби впровадження електронної стрічки проходило більш комфортно, платникам дадуть півроку на адаптацію до нових вимог законодавства – протягом першого півріччя 2013 року  не буде застосовувати штрафні санкції до користувачів касових апаратів за неподання такої звітності в електронній формі.

За багато років наші громадяни вже звикли, що по закінченні року можуть одержати з бюджету повернення певної суми податку, спла­ченої впродовж минулого року із своєї заробітної плати.Чи не змінились правила, хто має право на такий перерахунок?             

Ви маєте на увазі, право громадян на податкову знижку. Ні, правила проведення перерахунку залишаються незмінними. Скористатись правом на податкову знижку можуть громадяни, які у 2012 році сплачували:

– проценти за користування іпотечним житловим кредитом;

– надавали пожертви або сплачували благодійні внески неприбутковим організаціям;

– сплачували кошти  навчальним закладам за здобуття середньої професійної або вищої освіти;

– мали витрати на сплату страхових платежів у недержавні пенсійні фонди, або банку за договором довгострокового страхування життя, тощо;

– здійснювали оплату допоміжних репродуктивних технологій;

– сплачували вартість державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;

– мали витрати на переобладнання транспортного засобу з традиційного пального на біопаливо.

Кампанія з декларування розпочалась 1 січня 2013 року, декларації про доходи  приймаються до 1 травня 2013 року.

І знову, вкотре, хочу звернути увагу читачів, на розширення переліку електронних послуг податкової служби.

Для зручності обслуговування підприємців Державна податкова служба впровадила сервіс «Заповнення декларації про майновий стан і доходи», що дозволяє заповнити декларацію в електронному вигляду.  На офіційному веб-порталі податкової служби (www.sts.gov.ua) вже з’явився спеціальний банер, у якому детально пояснюється порядок заповнення декларації та її додатків.

Не можна не відмітити, що за останній рік суттєво збільшився рівень спілкування з боку податкової служби. У місцевих ЗМІ повідомлялось що податкова служба зверталась до представників бізнесу для отримання пропозицій щодо удосконалення податкового законодавства. Які пропозиції надійшли та яка їх подальша доля?

Так, у жовтні-листопаді 2012 року Лозівською податковою на виконання доручення Президента проводилась робота по збору та узагальненню пропозицій до Програми лібералізації податкової політики на 2013-2014 роки.

З представниками бізнесу Лозівщини зустрічався заступник голови ДПА у Харківській області В.Кизима. Спілкування тривало більше двох годин. Було почуто і зауваження щодо роботи податкової та надано пропозиції до окремих положень Податкового кодексу. Пропозиції стосувались питань відшкодування ПДВ, екологічного податку, питань оподаткування сільгоспвиробників, надання звітності. Надавали пропозиції також і приватні підприємці. 

По Україні отримано більше 5 тис. пропозицій. Більшість з них це зниження кількості податків. Приватні підприємці хотіли б подавати звітність щороку, а не щоквартально, як це відбувається зараз. Крім того, платники єдиного податку пропонують об’єднати його із єдиним соціальним внеском, який сьогодні сплачується окремим платежем до Пенсійного фонду. Ставку внеску при цьому пропонується понизити – тільки так, на думку підприємців, можна стимулювати виведення з «тіні» заробітних плат найманих працівників.

Підтримали платники і розвиток систем електронного звітування та за доцільне вважають можливість мати індивідуальний аккаунт. Який має містити інформацію про сплачені податки та повну історію взаємин з податковою: електронні копії реєстраційних документів, прийняті звіти, реквізити рахунків для сплати податків.

Підприємці зацікавлені в тому, щоб оперативно отримувати на електронну пошту або за допомогою SMS-повідомлення «звіт про доставку» – підтвердження від податкової служби, що надіслані в електронному вигляді декларації та звіти  були прийняті. Є бажання отримувати консультацій у режимі реального часу  задля оперативного коригування звітів, податкових накладних та іншої документації.

А це і є основні риси нового електронного сервісу  –  «Електронний кабінет платника».

Хочу завершити наше спілкування словами О.Клименка: «Серед прі­оритетів роботи на найближчі п’ять років — автоматизація процесів адміністрування податків, оптимізація організаційної та функціональної структури ДПС України, підвищення кваліфікації працівників, створення систем внутрішнього моніторингу для попередження корупційних проявів. Ми прагнемо бути динамічними, залишаючись при цьому зрозумілими та прогнозованими для бізнесу.»