Інформація Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області від 13.04.2020р.

 

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області  та органів ДПС України

 

ДПС: на час карантину змінено процедури подачі/видачі документів для отримання адміністративних послуг, визначених законом № 481/95-ВР

Відповідно до Закону України від 17.03.2020 № 530 про внесення змін до деяких законодавчих актів України,  з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

ДПС України повідомляє, що документи щодо надання адміністративних послуг(у т.ч. внесення чергового платежу за ліцензію) визначених Законом № 481, на час карантину приймаються виключно через поштові скриньки органів ДПС та поштою.

Інформація щодо реєстрів діючих ліцензій та Єдиний державний реєстр місць зберігання оприлюднюються у розділі «Реєстри» вебпорталу ДПС.

У зв’язку з цим надання оригіналів документів буде здійснюватися після закінчення карантину.

Харківщина: Майже 10 тис громадян вже надали декларації про свої доходи

Як повідомили в податковій службі області за 1 квартал 2020 року 9 947 громадян надали декларації про майновий стан і доходи, отримані у минулому році. З них,  7 731 – це ті, хто зобов’язаний прозвітувати, та 2 216 –  скористалися своїм правом на отримання податкової знижки.

Згідно із даними декларацій, сума податкових зобов’язань, які необхідно сплатити до бюджету складає:  податку на доходи з фізичних осіб  – 30,8 млн грн, військового збору – 5,3 млн гривень.

В той же час, з бюджету громадянам буде повернуто більше ніж 6,0 млн грн у вигляді податкової знижки за окремими витратами.

Нагадаємо, що в цьому році Кампанію декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року, продовжено до 01 липня 2020 року.

Акцизний податок: результати першого кварталу

В Головному управлінні ДПС у  Харківській області проінформували, що протягом січня – березня 2020 року платники регіону сплатили  83,4 млн  грн акцизного податку. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на  17,8 млн грн (+ 27,2 %). Доведене завдання виконано на 129,9% (+19,2 млн грн).

Податкова служба Харківщини висловлює подяку всім виробникам підакцизної продукції, які працюють легально та забезпечують країну бюджетними надходженнями.

За І квартал до Державного бюджету сплачено понад 1,7 млрд грн ПДВ

Як повідомили в Головному  управлінні ДПС у Харківській області протягом січня – березня 2020 року забезпечено збір податку на додану вартість до Державного бюджету у сумі 1774,4 млн гривень.

При цьому, простежується позитивна динаміка в частині збільшення рівня декларування та збору податку на додану вартість в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Надходження збільшилися на 342,0 млн грн або 23,9 відс. у порівнянні з відповідним періодом 2019 року.

Разом з тим, звертаємо увагу платників ПДВ, що Законом № 533 внесено зміни до ПКУ, які передбачають звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, які вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року. Але Закон № 533 не звільняє платників від застосування до них фінансової відповідальності контролюючими органами, зокрема, за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з ПДВ, несплату (несвоєчасну) сплату податкових зобов’язань з ПДВ.

Тому нагадуємо, що 21.04.2020 року настає останній день подання податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2020 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю. А 30.04.2020 року останній термін сплати податку на додану вартість за березень 2020 року.

Власники землі та землекористувачі звільнені від плати за землю за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року

Відповідно до Закону № 533 про внесення змін до ПКУ власники землі та землекористувачі звільнені від плати за землю за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року.

Зокрема, не нараховується та не сплачується земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності за період з 1 березня по 30 квітня поточного року.

При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам – платникам плати за землю перерахунок здійснюється органами ДПС.

Для дистанційного спілкування з податковою користуйтесь електронними сервісами

Для вирішення питань, що виникають у платників податків, пропонуємо у період карантину спілкуватись онлайн, використовуючи електронні сервіси ДПС за допомогою:

спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення “Єдине вікно подання електронної звітності”, яке розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/ Електронна звітність/ Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»/»;

інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У приватній частині Електронного кабінету платнику надано можливість:

– відправити до будь-якого контролюючого органу листа в електронному вигляді (меню «Листування з ДПС»);

– доступу до особистої інформації, зокрема реєстраційних та облікових даних (меню «Облікові дані»), даних інтегрованих карток (меню «Стан розрахунків з бюджетом»), переліку отриманих документів та поданої звітності платника податків (меню «Вхідні/вихідні документи»);

– переглянути стан розрахунку з бюджетом (меню «Стан розрахунків з бюджетом»);

– отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС, надіславши запит на його отримання;

– отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

– надіслати запити на отримання інформації, заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримати витяги з реєстрів;

– створювати та надсилати електронні документи: податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

– скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.

До уваги громадян – телефонні шахраї представляються податківцями!

Шановні платники податків Харківщини! Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що мають місце випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.

Шахраї телефонують начебто від імені керівництва органів ДПС регіону та вимагають гроші.

Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації.

У разі таких телефонних дзвінків не замовчуйте факти, негайно телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДПС України «Пульс» за тел. 0-800-501-007 (напрямок 4) та до правоохоронних органів.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Нові граничні обсяги доходів для платників єдиного податку І-ІІІ груп

Законом України від 30 березня 2020 року №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» внесено зміни до п. 291.4 ст. 291 глави 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV «Спрощені податкові режими»  ПКУ, відповідно до яких збільшено граничні  обсяги доходів для фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку.

Так, з 02.04.2020 року  збільшено граничні обсяги доходу платникам єдиного податку:
для  першої групи – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу протягом календарного року не повинен перевищувати  1 млн грн замість 300 тис  грн;

– для  другої групи – фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у т.ч. побутових платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними в трудових відносинах одночасно не перевищує 10 осіб, обсяг доходу не повинен перевищувати  5 млн грн замість 1,5 млн грн;

– для третьої групи – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не повинен перевищувати  7 млн грн замість 5 млн гривень.

Звертаємо увагу, що платники єдиного податку, у разі збільшення граничних обсягів доходу, мають право за власним бажанням змінити групу платника єдиного податку, тільки з III кварталу 2020 року за умови дотримання вимог  глави 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV «Спрощені податкові режими»  ПКУ. Платник єдиного податку подає заяву відповідно до пп 298.1.1 п.298 статті 298 ПКУ, не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу тобто не пізніше 15 червня 2020 року.

 

Щодо проведення податкових перевірок: зміни до Податкового кодексу України

18 березня 2020 року набрав чинності Закон № 533 про внесення змін до ПКУ.

Законом № 533 встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПКУ (щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з ПДВ, яке становить більше 100 тис. гривень).

Слід зазначити, що зміни, внесені Законом № 533 не передбачають обмежень щодо проведення камеральних перевірок, відповідно до ст. 76 ПКУ. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність платників податків за кожний звітний (податковий) період.

Інформація про перенесення документальних планових перевірок, які відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок мали розпочатися у період з 18 березня по 31 травня 2020 року та на день набрання чинності Закону № 533 не були розпочаті, внесена до оновленого плану-графіку (з урахуванням коригування), який оприлюднюється на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/402509.html.

Допомога для боротьби з коронавірусом неприбутковим організаціям – без збільшення фінрезультату

Відповідно до Закону України від 30.03.2020 № 540-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)” підрозділ 4 розділу ХХ Податкового кодексу України доповнено пунктами 51¹ – 51³. Цими новими пунктами перерахування допомоги або безоплатне надання товарів для боротьби з коронавірусом неприбутковим організаціям, МОЗ, лікарням не тягне за собою збільшення фінрезультату.

Так, зокрема, відповідно до п. 51¹ у 2020 році коригування, встановлені абз. 1 пп. 140.5.9 ПКУ (щодо збільшення фінрезультату у разі надання допомоги у розмірі більше 4% оподатковуваного прибутку за минулий рік) не застосовуються до сум коштів або вартості лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторне обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо), засобів особистої гігієни, продуктів харчування  та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Але слід враховувати, що таке звільнення від збільшення фінрезультату буде за умови, що цей перелік медвиробів та обладнання були добровільно перераховані (передані) громадськім об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або МОЗ та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом дії карантину.

Крім того, заклади охорони здоров’я  державної та/або комунальної власності зможуть зменшувати фінрезультат до оподаткування на суму  доходів, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, в наслідок отримання ними лікарських засобів, медвиробів, продуктів харчування  або   товарів, за переліком визначеним Кабінетом Міністрів України, для боротьби з корона вірусом. Але  при використанні таких отриманих активів ці платники податку на прибуток повинні будуть збільшити фінрезультат оподаткування на суму витрат, визнаних у бухобліку.

Періоди, за які у 2020 році не застосовуються штрафні санкції та пеня

Законом України від 30 березня 2020 року № 540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 02.04.2020, зокрема, п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ викладено в новій редакції.

Відповідно до п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

– порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

– відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

– порушення вимог законодавства в частині:

– обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

– цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

– обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

– здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

– здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;

– порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Інформаційний лист №9. Карантинні нововведення для бізнесу. Частина 2. Податок на доходи фізичних осіб, місцеві податки, ЄСВ, адміністрування

ДПС продовжує серію публікацій інформаційних листів. У дев’ятому номері йдеться про нововведення та тимчасові норми для бізнесу, запроваджені у зв’язку із оголошенням пандемії.

Зокрема роз’яснюємо, які зміни передбачені Законом від 30.03.2020 № 540-IX (раніше законопроект № 3275) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Детальніше про нововведення щодо податку на доходи фізичних осіб, плати за землю та нерухоме майно, а також щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності читайте тут.

До уваги розпорядників акцизних складів: з 1 квітня 2020 передбачено застосування штрафних санкцій

З 1 квітня 2020 року застосовуються штрафи за необладнання та/або відсутність реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 куб. метрів.

Так, відповідно до п. 1281.1 ст. 1281 ПКУ необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі,

– тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з вказаних вище порушень тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Крім цього, з 1 квітня 2020 року будуть застосовуватися штрафи за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів відповідно до норм п. 128-1.3 ПКУ.

Слід зазначити, що Законом № 533 про внесення змін до ПКУ передбачено незастосування з 01 березня по 31 травня 2020 року штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, крім санкцій за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, які застосовуються на загальних підставах.

Контролюючий орган в якому має перебувати на обліку юридична особа

Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Згідно з пунктом 63.3 статті 63 ПКУ платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Отже, юридична особа повинна стати на облік в контролюючому органі за місцем розташування офісу, тобто основне місце обліку, а також, в контролюючому органі за місцем розташування (реєстрації), у разі наявності, підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

 

 

 

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Режим роботи податкової  в умовах надзвичайної ситуації

Шановні платники податків! На період карантину встановлено такий режим роботи ЦОПів:

з 10-00 до 13-00

У ЦОПах Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області   в умовах надзвичайної ситуації послуги надаються в онлайн режимі. Але якщо ви маєте крайню необхідність в отриманні послуги, ви можете відвідати ЦОП, попередньо здійснивши запис за такими телефонами:

Лозівська ДПІ Лозівського управління

м. Лозова, м-н 3, буд. 5                                            Тел.: (05745)5-12-14,5-12-07

Первомайська ДПІ Лозівського управління

м. Первомайський, вул.Бугайченко, 25                    Тел.: (05748)3-40-93

Перелік невідкладних послуг:

видача картки платника податків, внесених до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків

внесення до паспорту громадянина України ( у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь – які платежі за серією та номером паспорта .

Також, приймання вхідної кореспонденції, здійснюється через поштову скриньку, яка розміщена при вході до ЦОПу або засобами поштового зв’язку. Інформацію про реєстрацію документів, що надійшли до Лозівського управління можливо отримати за телефоном: тел.(05745)5-12-07,5-12-14, (057248)3-40-93  (крім вихідних та святкових днів з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв., у п’ятницю з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.) та отримати вхідний номер Вашого документа. Документи, що були залишені у поштовій скриньці Лозівського управління ГУ ДПС реєструються у день їх надходження та обробляються протягом доби.

Для більш плідної комунікації на період карантинних обмежень, що діють у нашій державі на даний момент, платники податків території обслуговування Лозівського управління можуть звертатись до керівників та фахівців структурних підрозділів Лозівського управління:

–        (05745)5-12-14,5-12-07 – ЦОП Лозівського управління;

–        (05748)3-40-93  – ЦОП Первомайської ДПІ;

–        (05745)5-12-14- сетор податкових сервісів;

–      ( 05745)7-00-99- відділ податків і зборів з юридичних осіб;

–        (05745)7-04-99- відділ адміністрування податків і зборів з фізичних осіб;

–        (05745)7-04-05- сектор податкового моніторингу;

–        (05745)5-12-12 – відділ по роботі з податковим боргом;

Податківці Лозівського управління закликають платників податків  користуватися електронними сервісами ДПС для надання податкової звітності, листування з ДПС та отримання багатьох послуг в on-line режимі! У разі виникнення питань щодо користування “Електронним кабінетом” слід звертатися до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрям 0) або за тел.Лозівської ДПІ Лозівського управління: (05745) 5-12-14,5-12-07,  Первомайської ДПІ Лозівського управління : (05748)3-40-93.

 

Увага! Подати декларацію про доходи за 2019 рік можна без візиту до податкової інспекції

Подати річну податкову декларацію про доходи, отримані у 2019 році, можна без візиту до державної податкової інспекції.

В зв’язку зі спалахом та поширенням коронавірусу COVID-19 Центри обслуговування платників не працюють з відвідувачами. Це означає, що паперові декларації на період карантину громадяни подати не зможуть. Натомість, ми пропонуємо кожному декларанту через електронний сервіс в Електронному кабінеті сформувати декларацію з вже частково заповненими даними. Тобто, на підставі  облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна, кожен декларант має можливість заповнити і подати декларацію про доходи. Це зручно, просто та не вимагає спілкування з податковим інспектором та відвідування Центру обслуговування платника.

Важливо, що декларацію про доходи через Електронний кабінет можуть подати громадяни для отримання податкової знижки. Такі декларанти повинні врахувати, що на податкову знижку можуть претендувати лише громадяни, які працюють легально. Розмір податкової знижки вираховується на підставі розміру офіційного доходу та сплаченого з нього податку на доходи фізичних осіб.

Всі витрати, які вказуються для отримання податкової знижки, мають бути фактично здійснені у звітному, тобто 2019  році та обов’язково підтверджені документально. Це можуть бути платіжні та розрахункові документи, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери тощо. Такі документи обов’язково мають містити інформацію про вартість товарів, робіт, послуг та строк їх продажу, виконання, надання. До поданої декларації для отримання податкової знижки підкріплюються скановані копії документів.

Довідково: на податкову знижку можуть претендувати громадяни, які сплачують за навчання, користуються іпотечним кредитом, орендують житло як внутрішньо переміщені особи чи понесли витрати в зв’язку з усиновленням, сплатою страхових внесків за довгостроковими договорами страхування життя, або ж пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного страхування, чи отримали послуги репродуктивної медицини.

 

Яким чином декларуються іноземні доходи?

Фізичні особи, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи, є платниками податку на доходи фізичних осіб.

Отже, платник, що отримує іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок та військовий збір з таких доходів.

Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).

Сума іноземних доходів вказується фізичною особою у графі 3 рядка 10.7 «доходи, отримані з джерел за межами України») розд. ІІ «Доходи, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу» Декларації про майновий стан і доходи. Такі іноземні доходи перераховуються у гривні за валютним курсом НБУ, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів.

У графі 6 рядка 10.7 декларації вказується сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, розрахована за ставкою 18%.

У графі 7 рядка 10.7 вказується сума військового збору, що підлягає сплаті до бюджету, розрахована за ставкою 1,5%.

У цьому рядку 10.7 необхідно зазначити назву країни, з якої отримано іноземні доходи, та назву валюти.

Звертаємо увагу, що відповідно до змін, запроваджених Законом №533, громадяни мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 1 липня 2020 року.

Тобто, останній день подання декларації – 30 червня 2020 року.

Податкові зобов’язання, визначені фізичними особами у таких деклараціях, мають бути сплачені до 1 жовтня 2020 року.

Також нагадуємо про можливість подання декларацій в електронній формі у режимі онлайн через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.

 

Якщо фізична особа є платником єдиного податку, чи можна подати декларацію на отримання податкової знижки?

Однією з умов отримання права на податкову знижку є те, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу, нарахованого як заробітна плата (заробітна плата виплачуються у зв’язку з відносинами трудового найму).

Фізична особа – підприємець на зальній системі оподаткування та платник єдиного податку не має право на податкову знижку щодо доходів, одержаних ними від підприємницької діяльності.

Право на податкову знижку має тільки фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування та платник єдиного податку, що є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

 

Чи є випадки коли фізична особа може не подавати декларацію?

Обов’язок фізичної особи – платника податку щодо подання декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним і декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

– виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу;

– від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

– від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб;

– у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку.

Фізичні особи звільняються від обов’язку подання декларації і в таких випадках:

– є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

–  перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

–    перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

– перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

– в інших випадках, визначених ПКУ.

 

 

 

 

Деклараційна кампанія 2020: декларування доходів від продажу об’єктів рухомого майна

Звертаємо увагу, що ст.173ПКУ визначено порядок оподаткування операцій з продажу або обміну рухомого майна.

Слід зазначити, що відповідно до п. 173.2 ст. 173 ПКУ, як виняток із положень п 173.1, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Водночас, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ. При цьому, дохід від продажу/обміну легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Так, при продажу/обміні легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів:

нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи із зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів;

якщо при продажу/обміні легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів проводиться їх оцінка відповідно до закону, нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.Фізична особа (продавець) у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу майна є відповідальною за нарахування й утримання податку на доходи фізичних осіб, та самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банківські установи за місцем нотаріального посвідчення такого договору.

Звертаємо увагу, що відповідно до пп. 14.1.105 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ поняття “майно” вживається у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України.Згідно із п. 2 ст. 181 Цивільного кодексу України рухомими речами (майном) є речі (майно), які можна вільно переміщувати у просторі. Тому, відповідно до ст. 173 ПКУ оподаткуванню підлягає дохід від продажу будь-яких об’єктів рухомого майна (зокрема побутової техніки та електроніки, одягу, предметів особистого вжитку тощо), а не виключно транспортних засобів.

Отже, наголошуємо, що при отримані фізичною особою протягом 2019 року доходу від продажу іншій фізичній особі двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда визначеного відповідно до п.173.1 ст. 173 ПКУ або об’єктів рухомого майна, які не входять до цього переліку, фізична особа – продавець самостійно  сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставками: для резидентів – 5 відс., нерезидентів – 18 відс., а також військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

 

Що необхідно знати про податкову знижку?

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначений п.166.3 ст. 166 ПКУ.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку та резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має про це відмітку у паспорті.

Загальна сума податкової знижки, нарахована в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу, нарахованого як заробітна плата.

Витрати, які включаються до податкової знижки мають бути документально підтверджені платіжними та розрахунковими документами, це можуть бути: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Фізичні особи, як заявляють право на податкову знижку, мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 31 грудня 2020 року. Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).

Звертаємо увагу на можливість подання декларацій в електронній формі у режимі онлайн через Електронний кабінет платника, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua  або через офіційний вебпортал ДПС.