І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Про ставки податків у 2017 році, що затверджені рішеннями місцевих рад
Із 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 ріквідповідно до Закону України від 20.12.2016 р. № 1791-VIII установлені таким органом місцевого самоврядування ставки єдиного податку для платників першої групи, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і збору за місця для паркування транспортних засобів застосовуються з коефіцієнтом 0,5.
У 2017 році до прийнятих рішень органів місцевої влади не застосовуються вимоги:
- пп. 4.1.9 п. 4.1 і п. 4.5 ст. 4 ПКУ(щодо заборони на внесення змін пізніш як за 6 місяців до початку нового бюджетного періоду, у якому діятимуть нові правила та ставки; установлення чи розширення існуючих податкових пільг такі пільги застосовуються з наступного бюджетного року);
- пп. 12.3.4 п. 12.3, пп. 12.4.3 п. 12.4 і п. 12.5 ст. 12 ПКУ(стосовно норми, що рішення про встановлення місцевих податків і зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період; до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов’язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду);
- Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відповідні норми визначено в п.п. 3, 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1791 від 20.12.2016р.
За 12 місяців від мешканців Харківщини до бюджетів країни надійшло понад 31 мільярд гривень
У Головному управлінні ДФС області проінформували, що протягом 2016 року від платників регіону надійшло 31,3 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 7,2 млрд. грн. більше ніж за минулий рік. Темп росту збору платежів до 2015 року склав 130,0 %.
Так, зокрема, до Зведеного бюджету протягом року надійшло:
Податку на доходи фізичних осіб – 6,5 млрд.грн., або 151,1 відс. (плюс 2,2 млрд.грн.) від минулорічного показника;
ПДВ – 3,3 млрд.грн., або 154,3 відс. (плюс 1,1 млрд.грн.) від минулорічного показника;
Податку на прибуток – 1,0 млрд.грн., або 116,2 відс. (плюс 143,9 млн.грн.) від минулорічного показника.
За грудень до бюджетів усіх рівнів надійшло – 4,8 млрд.грн., додатково отримано 0,9 млрд. грн.
За словами очільника фіскальної служби регіону Миколи Рибакова, завдання із наповнення коштами бюджету – виконано. «Дякуємо усім сумлінним платникам податків нашого регіону за громадянську позицію та свідоме ставлення до сплати податків. Адже стале наповнення бюджетів – головна складова економічної стабільності», – відзначає посадовець
Щоденно ДФС опрацьовує понад 1000 запитів щодо доходів громадян, які звернулися за призначенням житлових субсидій
Протягом 2016 року ДФС надано понад 40 млн. відповідей на запити підрозділів соціального захисту населення щодо доходів близько 14 млн. фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій.
Щоденно ДФС забезпечує своєчасну обробку понад 1000 запитів стосовно більше ніж 250 тис. фізичних осіб. Запити обробляються в середньому за годину, але не більше одного робочого дня.
Як працюватиме Центр обслуговування платників Лозівської ОДПІ
у період новорічно-різдвяних свят
З метою організації якісного обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг режим роботи Центрів обслуговування платників у святкові та вихідні дні буде таким:
6 січня 2017 року – до 15год. 45хв.;
9 січня 2017 року – робочий день у режимі чергування до 18 год. 00 хв.;
3, 4, 5 січня 2017 року – до 18 год. 00хв;
7, 8 січня 2017 року – вихідні дні.
Щодо проведеного всеукраїнського он-лайн опитування
З метою поліпшення якості обслуговування та підвищення рівня довіри громадян до фіскальних органів за ініціативи ДФС дослідницька компанія ГФК Юкрейн за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва (GIZ) наприкінці 2016 року провела опитування платників податків щодо якості обслуговування у службі.
В опитуванні взяли участь 1345 респондентів з усіх регіонів України. Найбільша кількість з них була з Києва (25,4%), Харківської (7,8%) та Дніпропетровської (7%) областей.
На думку платників, потрібно підвищити швидкість обслуговування під час відвідування органу ДФС, зрозумілість наданих консультацій, рівень професійної компетенції фахівців, онлайн послуги тощо.
Відзначили респонденти і роботу Центрів з обслуговування платників, зокрема, дві третини з них вважають, що ЦОП мають бути в кожному населеному пункті. При цьому 80% опитаних вважають, що у кожному Центрі мають бути відділення Акредитованого Центру сертифікації ключів.
Серед першочергових змін, які необхідно здійснити в обслуговуванні в органах ДФС, майже 50% платників назвали підвищення професіональності та кількості персоналу, 19% – покращення онлайн послуг (без необхідності відвідування органу ДФС особисто), 6% – спрощення надання послуг електронного цифрового підпису тощо.
Про результат опитування дивись http://sfs.gov.ua/data/material/000/206/279343/DFS_GIZ.pdf
Індивідуальні податкові консультації, отримані до 31 березня 2017 року, з 2018 року не застосовуватимуться
1 квітня 2017 року набере чинності п. 22 р. І Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII, яким буде унесено зміни до ст.ст. 52, 53 ПКУ, що регулюють правовий статут на наслідки застосування податкових консультацій.
По-перше, скорочено строк для надання індивідуальної податкової консультації, — із 30 до 25 днів.
По-друге, вилучено згадку про електронну форму податкових консультацій.
По-третє, визначено реквізити звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі, а також установлено, що на звернення платника податків, яке не відповідає вимогам кодексу, податкова консультація не надається.
Окрім того, індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті ДФС, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси. Доступ до зазначених даних єдиної бази й офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним.
Індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), звільняє платника податків (податкового агента й/або його посадову особу) від відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню), за діяння, що містять ознаки податкового правопорушення, учинені до 31 грудня 2017 року (включно).
Із 1 січня 2018 року індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), не підлягатиме застосуванню.
Поштове відправлення – не для заяви за формою №3-ПДВ
Відповідно до п. 5.3 р. V Положення про реєстрацію платників ПДВ, для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою №3-ПДВ.
До документів, які можуть надсилатися поштою, віднесено:
– рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за формами №6-РПДВ та №7-РПДВ;
– рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування за формою № 6-РРС;
– запит про отримання витягу з реєстру платників ПДВ за формою №1-ЗВР;
– витяг з реєстру платників ПДВ за формою №2-ВР).
Тому, надсилання поштою до контролюючого органу заяви про анулювання реєстрації платника ПДВ за формо №3-ПДВ нормативною базою не передбачено.
Шановні клієнти!
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ГФС від 15.12.2016 р. № 180 «Про внесення змін до наказу ІСД ГФС від 17.02.2015 №15» затверджена нова редакція наступних реєстраційних форм:
• Реєстраційна картка (для юридичної особи);
• Реєстраційна картка (для фізичної особи / фізичної особи – підприємця);
• Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набирають чинності з 22 грудня 2016 року. Форми реєстраційних документів старого зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ГФС до 31 березня 2017 включно.
Переглянути і завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів».
Скасовано щомісячний звіт при роздрібній торгівлі алкогольними напоями та тютюном
При цьому, роздрібних торговців алкогольно-тютюновою продукцією, що не звітували про обсяги її обігу в 2016 році, не штрафуватимуть
Відповідні зміни внесено Законом від 20.12.2016р. № 1791-VIII, яким уточнено ч. 3 ст. 16 Закону № 481). Штрафи за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів не застосовуються до суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, з дати виникнення зобов’язання щодо подання такого звіту.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Із 4 січня знижено до 50 тис. грн граничну суму розрахунку готівкою з фізособами
НБУ затвердивзниження з 04 січня 2017 року граничної суми розрахунків готівкою за участю фізосіб зі 150 тис. грн до 50 тис. грн (постанова НБУ від 25.11.2016 р. № 407).
Постановою передбачено граничну суму розрахунків готівкою між фізособою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 тис. грн, а також фізосіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 50 тис. грн.
Фізособи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 50 тис. грн, шляхом перерахування коштів із поточного рахунка на поточний рахунок, унесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у т.ч. у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).
Безготівкові розрахунки можуть здійснюватися без будь-яких обмежень, і банки зобов’язані забезпечити безготівкові перерахування на вимогу клієнтів у повному обсязі.
Водночас гранична сума розрахунків готівкою підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня лишається незмінною й становить 10 тис. грн.
Контроль за дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) згідно з ПКУ здійснюватимуть органи ДФС.
Як у податковій накладній з 2017 року зазначати код товару УКТ ЗЕД або коду послуги
Законом України щодо внесення змін до Податкового кодексу від 21.12.2016 р. № 1797-VІІІ доповнено перелікобов’язкових реквізитів податкової накладної з п. 201.1 ПКУ.
З 1 січня 2017 року платники ПДВ обов’язково зазначають у податковій накладній «код товару згідно з УКТЗЕД, для послуг — код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду».
При цьому з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року вводиться перехідний період, у якому не застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 1201.3 ПКУ, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД і/або коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Зміни до ПКУ-2017 для неприбутківців: уточнено порядок звітування
Законом України про внесення змін до ПКУ щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 р. № 1797-VIII, для неприбутківців установлено річний звітний період для подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
Разом із поданням звіту потрібно подати річну фінзвітність, яка відтепер є невід’ємною частиною податкового звіту .
Законом також уточнено порядок переходу на загальну систему оподаткування в разі втрати неприбуткового статусу.
Якщо неприбутковою організацією не дотримано вимоги, визначені п. 133.4 ПКУ, така неприбуткова організація зобов’язана подати в строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період із початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, у якому вчинено таке порушення, та зазначити й сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.
Така неприбуткова організація виключається з Реєстру неприбуткових установ й організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
За період із першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток(із наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, установленому для платників податку на прибуток.
Сільгосппідприємства на спецрежимі маютьзареєструвати податкові накладні до 16 січня 2017 року
Із 1 січня 2017 року втрачає чинність ст. 209 ПКУ, яка регламентує спеціальний режим оподаткування ПДВ для сільгоспвиробників, тобто, скасовується спецрежим по ПДВ.
Зміни внесено Законом України від 20.12.2016 р. № 1791-VIII.
Так, Законом №1791 передбачено закриття додаткових електронних ПДВ-рахунків сільгосппідприємств-спецрежимників із дня, наступного за граничним строком сплати податкових зобов’язань за грудень 2016 року, для платників, які обрали квартальний податковий період, — за четвертий квартал 2016 року.
При цьому сільгосппідприємства, які до 01.01.2017 р. застосовували ПДВшний спецрежим, повинні зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, визначені п. 209.7 ПКУ, не пізніше 15 січня 2017 року.
Самостійне виправлення помилок у формі № 1ДФ
У разі самостійного виправлення помилки, що призвела до зменшення податкового зобов’язання з ПДФО та військового збору, на суму несвоєчасно сплаченого податку податковим агентом нараховується пеня згідно зі ст. 129 ПКУ.
При цьому мають бути внесено відповідні зміни до податкового розрахунку за формою № 1ДФ, до цього податкового агента застосовується відповідальність згідно з п. 119.2 ПКУ. Уточнюючий податковий розрахунок подається в разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Такий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.
Для проведення коригування у ф. № 1ДФ необхідно виключити рядок, у якому була допущена помилка. Для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка та в графі 9 указати «1» — на виключення рядка.
Після чого для введення нового рядка з відображенням правильної суми податку потрібно повністю заповнити всі його графи та в графі 9 указати «0» — на введення рядка.
Лист ДФСУ від 23.11.2016 р. № 20232/5/99-99-13-01-01-16
Із 31 грудня припиняється дія норми, яка скасовувала штрафи платнику податку за донараховані податкові зобов’язання
Звертаємо увагу, що 31 грудня 2016 року припиняє діяти норма п. 35 підрозділу 10 р. XX ПКУ, відповідно до якої скасовуються штрафні (фінансові) санкції в тому випадку, якщо платник податків самостійно сплатив суму податкового зобов’язання протягом 10-ти календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (без застосування процедури оскарження податкового повідомлення-рішення).
Лист ДФСУ від 14.12.2016 р. № 27123/6/99-99-14-03-03-15.
Про дію мораторію на перевірки у 2017 році
1 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 р. № 1728-VIII.
Строком на 1 рік (до 31.12.2017 р.) установлюється мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Дія Закону № 1728 не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів контролю:
- Національною комісією по державному регулюванню у сферах енергетики та комунальних послуг;
- Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
- Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів;
- Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів та її територіальними органами;
- ДФСУ та її територіальними органами;
- Державною аудиторською службою України та її територіальними органами;
- Державною службою експортного контролю України;
- Державною інспекцією ядерного регулювання України та її територіальними органами;
- Державною службою України з питань праці та її територіальними органами;
- Державною авіаційною службою України;
- Державною архітектурно-будівельною інспекцією України;
- Міністерством екології та природних ресурсів України;
- Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення;
- Національним банком України;
- Антимонопольним комітетом України.
Змінили прізвище? Подбайте й про зміну електронного цифрового підпису
При зміні прізвища керівником юридичної особи або самозайнятою особою, необхідно переукласти договір про визнання електронних документів (далі – договір) з контролюючим органом за основним місцем обліку.
Разом з цим, при зміні прізвища іншою посадовою особою суб’єкта господарювання (бухгалтером, особою, якій делеговано право підпису податкових накладних тощо) інформація щодо нового сертифікату такої особи може бути внесена до системи подання документів в електронному вигляді шляхом надання Повідомлення. У такому випадку договір переукладати не потрібно.
Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності» розроблено новий електронний формат Повідомлення за кодом J(F)1391102.
До Повідомлення додаються нові сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб.
За порушення порядку готівкових розрахунків застосовують ще й адміністративну відповідальність
Згідно з п. 111.1 ст. 111 Податкового кодексу України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема адміністративна відповідальність.
За порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) адміністративне стягнення може бути накладено контролюючим органом на посадових осіб юридичної особи (головного бухгалтера, директора) та фізичних осіб – підприємців не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а в разі триваючого правопорушення – два місяці з дня його виявлення.
При відмові в порушенні кримінальної справи або її закритті адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або її закриття.
Земельний податок: що слід пам’ятати юридичним особам
Відповідно до статті 269 ПКУ платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі таку довідку необхідно подавати за умови затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Ставки земельного податку визначаються рішенням органів місцевого самоврядування, які оприлюднюються до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники податку. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку є 25 грудня, що передує звітному.
При цьому необхідно звернути увагу, що за відсутності рішення місцевої ради, плата за землю справляється із застосуванням ставок, що діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
Детальніше у листі ДФС України від 21.12.2016 №40373/7/99-99-12-03-05-17.
На скільки оштрафують за недопуск інспекторів праці на підприємство з 2017 року
Із 2017 року для юридичних осіб і фізосіб-підприємців, які використовують найману працю, додали нові штрафи в разі вчинення таких правопорушень, як:
- недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні — штраф у 3-кратному розмірі мінімальної зарплати, установленої законом на момент виявлення порушення;
- недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю при проведенні перевірки з питань виявлення порушень щодо фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час — штраф у 100-кратному розмірі мінімальної зарплати, установленої законом на момент виявлення порушення.
До того ж органи місцевого самоврядування при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення отримали можливість проводити перевірки на підприємствах, в установах й організаціях, що перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади.
До відання виконавчих органів міських рад міст обласного значення й об’єднаних територіальних громад тепер також належатимуть:
1) здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення в порядку, установленому законодавством;
2) накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення в порядку, установленому законодавством.
Відповідні норми визначено Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 р. № 1774-VIII, який набрав чинності із 01.01.2017 р.
Якщо нарахована місячна зарплата менше мінімальної, тоді проводимо доплату
Із 1 січня 2017 року мінімальна зарплата це, мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці. Мінімальна зарплата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності й господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.
Виключено норму, за якою до мінімальної зарплати не включаються доплати, надбавки, заохочувальні та компенсаційні виплати. Розмір зарплати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної зарплати.Якщо ж нарахована зарплата за виконану місячну норму праці є нижчою за розмір мінімальної зарплати, тоді роботодавець має провести доплату до рівня мінімальної зарплати, яку слід виплачувати щомісяця одночасно з виплатою зарплати.
Якщо розмір зарплати у зв’язку з періодичністю виплати її складових є нижчим за розмір мінімальної зарплати, проводиться доплата до рівня мінімальної заробітної плати.
У разі укладення трудового договору про роботу на умовах неповного робочого часу, а також при невиконанні працівником у повному обсязі місячної (годинної) норми праці мінімальна заробітна плата виплачується пропорційно до виконаної норми праці.
Відповідні норми передбачає Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 р. № 1774-VIII, який уносить зміни до ст.ст. 95, 96 КЗпП і ст.ст 3, 31, 6 Закону про оплату праці.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
ДФС наводить зразок заповнення оновленої форми декларації про доходи за 2016 рік
З 01.01.2017 р. розпочинається кампанія декларування громадянами доходів та майнового стану, оновлена форма декларації починає діяти з 01.01.2017 р.;
Для підприємців на загальній системі оподаткування з 01 січня 2016 року авансові платежі з ПДФО розраховують та сплачують згідно фактичного доходу, щоквартально до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня та до 20 жовтня). Авансовий платіж за 4-й календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Протягом звітного (податкового) року, авансові платежі з податку на доходи фізосіб формуються в платника податку в ІКП як переплата, а нарахування податкових зобов’язань здійснюються за даними податкової декларації за відповідний звітний (податковий) період. При цьому платник податків визначає суму податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, за результатами звітного (податкового) року в рядку 1.1 додатка Ф2, яка переноситься до графи 6 рядка 10.7 податкової декларації.
Платник податків у рядках 1.2–1.4 додатка Ф2 зазначаєсуму сплачених авансових платежів із податку на доходи фізичних осіб; залишок суми ПДФО, що підлягає сплаті або поверненню з урахуванням сплачених авансових платежів, при цьому такі показники в ІКП платника податків не відображаються.
Докладніше у листі ДФСУ від 12.12.2016 р. № 39537/7/99-99-13-01-03
Нові правила застосування податкової знижки з ПДФО за оплату вартості навчання
Законом № 1797 унесені зміни до правил включення до податкової знижки з ПДФО оплаченої вартості навчання фізособи.
Відтепер, до включення до податкової знижки дозволяються витрати у вигляді суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих і професійно-технічних навчальних закладів (раніше в нормі було просто вказано «на користь закладів освіти»).
З 2017 року для отримання податкової знижки в разі оплати вартості навчання членів сім’ї І ступеня споріднення не обов’язково, щоб такий член сім’ї не одержував заробітної плати. Тобто такий член сім’ї може бути працевлаштованим, отримувати зарплату, а особа, яка оплачує на його користь вартість навчання, може включити витрати до податкової знижки.
До 01.01.2017 р. сума витрат, дозволена до включення до податкової знижки, не могла перевищувати суми прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 й округленого до найближчих 10 грн (у 2016 році — 1930 грн). Із нового року всі обмеження щодо розміру витрат скасовані.
Підприємці з 2017 року сплачуватимуть ЄСВ незалежно від отримання доходу
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 р. № 1774-VIII уносить зміни й до Закону про ЄСВ, які чинні із 01.01.2017 р.
Серед ключових змін:
1. Звільняються від сплати за ЄСВ усі фізособи-підприємці, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами й отримують, відповідно до закону, пенсію чи соціальну допомогу.
2. Фізособи — підприємці на загальній системі оподаткування й особи, які провадять незалежну професійну діяльність, визначають суму ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску на місяць (із 01.01.2017 р. — 3200 грн х 22% = 704 грн). Тобто, незалежно від того, отримували вони цього місяця дохід чи ні. Це вже стає їх обов’язком сплачувати ЄСВ.
Пом’якшення зробили лише для платників, віднесених до першої групи платників єдиного податку, для яких ця сума не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску із зарахуванням відповідних періодів провадження підприємницької діяльності до страхового стажу, пропорційно до сплаченого ЄСВ.
Якими будуть податкова соціальна пільга та граничний дохід для неї в 2017 році
Згідно Держбюджету на 2017 рік, мінімальна зарплата з 01.01.2017 року встановлена у розмірі 3200 грн і прожитковий мінімум для працездатних осіб — 1600 грн. При такому розмірі прожиткового мінімуму для працездатної особи у 2017 році граничний дохід для застосування податкової соціальної пільги (ПСП) становитиме: 1600 грн х 1,4 = 2240 грн.При розмірі мінімальної зарплати з 01.01.2017р. у 3200 грн, ПСП не застосуватиметься для переважної більшості працівників, бо їх розмір зарплати буде вищим за граничний дохід для ПСП у сумі 2240 грн.
Винятком будуть категорія працівників, що мають двох та більше дітей віком до 18 років. Для них ПСП надається одному з батьків, при цьому граничний розмір доходу визначається як добуток граничного розміру доходу для застосування ПСП і відповідної кількості дітей (у 2017 році — 2240 грн х кількість дітей).
Тобто, якщо граничний розмір доходу для одного з батьків у сумі, що не перевищує (2240 грн. х кількість дітей віком до 18 років), розмір ПСП для таких категорій осіб у 2017 році становитиме:
1)для осіб, які утримують двох і більше дітей віком до 18 років, — 100% розміру ПСП (800 грн х кількість дітей віком до 18 років);
2) для одинокої матері (батька), вдови (вдівця) або опікуна, піклувальника, які мають дитину (дітей) до 18 років, – 150% розміру ПСП (1200 грн х кількість дітей віком до 18 років);
3) для осіб, які утримують дитину-інваліда (дітей-інвалідів) віком до 18 років, — 150% розміру ПСП (1200 грн х кількість дітей віком до 18 років).
Отримав дохід більше мільйона гривень – застосовуй РРО
Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку 2 і 3 груп, що у відповідності до норм п. 296.10 ст. 296 ПКУ у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень для таких платників єдиного податку незалежно від обраного виду діяльності є обов’язковим застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Що підприємець має право включити до складу витрат
Законом від 21.12.2016 № 1797-VIII , який набрав чинності 1 січня 2017 року, внесено зміни в порядок визначення доходів та расходів фізичних осб – підприємців на загальній системі оподаткування.
Не включаються до доходу фізособи – підприємця суми акцизного податку з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів
Розширено перелік витрат підприємця від провадження господарської діяльності на суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності підприємця (крім ПДВ, акцизного податку, ПДФО від господарської діяльності, податку на майно); суми ЄСВ у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензії, іншого документа дозвільного характеру, що пов’язані з господарською діяльністю.
До складу витрат можна включати амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають:
– витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
– витрати на самостійне виготовлення основних засобів.
Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат:
– проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів;
– ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).
Про визначення кількості працівників єдинника групи 2 у 2017 році
Із 2017 року працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період, не враховуються при розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах із платником єдиного податку — фізичною особою.
До цього часу не враховувались лише працівники, що перебували у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами та у відпустці по догляду за дитиною.
Нагадаємо: на 2 групі єдиного податку можуть працювати фізособи-підприємці, обсяг доходу яких не перевищує 1500000 грн і в яких кількість осіб, які перебувають із ними в трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб.