Інститути громадянського суспільства зможуть подавати пропозиції своїх проєктів та в разі перемоги отримувати державні гранти на їх реалізацію.
Відповідний сервіс електронних конкурсів на платформі ВзаємоДія запустили Мінцифра та партнери.
Відтепер усі етапи — від оголошення конкурсу до визначення переможців — відбуватимуться онлайн. Наступний етап — зробити підписання договору організатора з переможцем теж безпаперовим.
Що саме змінилося:
- процедура проведення конкурсу стала електронною;
- з’явилися єдині правила для учасників та максимально уніфіковані форми документів для участі в конкурсах від різних держорганів;
- рейтинги проєктів формуються автоматично без втручання організаторів;
- проведені конкурси та ухвалені щодо них рішення зберігаються в єдиній базі;
- процедури звітності та розподілу коштів між проєктами переможців стали прозорими;
- громадяни зможуть брати участь у відборі до конкурсної комісії;
- громадяни зможуть голосувати за визначення переможців проєктів;
- органи виконавчої влади зможуть проводити конкурси за допомогою онлайн-інструментів.
«Запровадження електронного конкурсу проєктів значно розширює доступ громадських організацій до державної фінансової підтримки своїх суспільних ініціатив. Кілограми паперів, вимоги особисто везти проєкти в столицю, непрозорі конкурсні процедури йдуть у минуле. Тепер кожна організація зможе відправити свій проєкт у міністерство або обласну адміністрацію електронно, через платформу ВзаємоДія, а участь у захисті проєкту також можна взяти онлайн. Інформація про всі актуальні урядові конкурси проєктів буде зібрана в одному місці. Також можна легко ознайомитися з переліком переможців конкурсів, описом їхніх проєктів і результатом виконання», — зазначив керівник програми розвитку громадянського суспільства Українського незалежного центру політичних досліджень Максим Лациба.
Незабаром на платформі з’явиться новий функціонал, який зараз розробляється і тестується. На порталі можна буде:
- знаходити актуальні контакти органів влади;
- переглядати звіти про результати роботи органів влади за попередній рік;
- аналізувати матеріали громадських експертиз;
- надавати експертну допомогу під час створення політик;
- знаходити рекомендації та найкращі практики у сфері електронної демократії.
Наступного року сервісів е-участі стане ще більше. Планується запустити оновлені петиції до Кабміну, звернення та запити; публічні консультації, опитування, всеукраїнський громадський бюджет і голосування за членів громадських рад.