Інформація Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області від 11.03.2020року

 

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області  та органів ДПС України

Протягом січня-лютого на усунення заподіяної довкіллю шкоди до держбюджету сплачено 964 млн грн екологічного податку.

Протягом січня-лютого цього року на усунення заподіяної довкіллю шкоди платники екологічного податку сплатили до державного бюджету майже 964 млн грн, що на 19,9 %, або на 160 млн грн більше ніж за січень-лютий 2019 року.

Детальну інформацію про особливості сплати екологічного податку можна переглянути тут.

 

Шановні державні службовці, подайте вчасно декларації за 2019 рік

Звертаємо увагу осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що 31 березня 2020 року завершується термін подання щорічних декларацій за 2019 рік.

Для полегшення процесу заповнення декларацій та з метою однакового застосування законодавства стосовно вимог фінансового контролю, Національним агентством з питань запобігання корупції на офіційному вебсайті опубліковано роз’яснення від 13.02.2020 № 1 ,,Щодо застосування окремих положень Закону України ,,Про запобігання корупції” стосовно заходів фінансового контролю” (https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2020/02/Rozyasnennya-2020-finish-12.02.2020.pdf).

Крім цього, повідомляємо, що працює «гаряча лінія» технічної допомоги щодо роботи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: +38(044)200-06-94 або e-mail: [email protected].

ДПС публікує Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу

Державна податкова служба України інформує, що з метою реалізації вимог Закону № 128, зокрема, в частині забезпечення інтеграції фіскального сервера контролюючого органу з програмними реєстраторами розрахункових операцій (далі – ПРРО) через програмний інтерфейс (АРІ), ДПС розроблено Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу.

Цей Опис містить інформацію щодо режимів роботи ПРРО, включаючи офлайн, опис елементів даних, які використовуються в методах АРІ, ХML-формати розрахункового документа та фіскального звітного чека (z-звіту) тощо.

Опис АРІ фіскального сервера контролюючого органу до 19.04.2020 може застосовуватись як тестовий варіант розробниками ПРРО, суб’єктами господарювання, які мають намір використовувати ПРРО після набрання чинності Законом № 128 – з 19.04.2020.

У разі наявності пропозицій, зауважень до опису АРІ фіскального сервера контролюючого органу, просимо їх надсилати на електронну адресу: [email protected].

В Положення про реєстрацію ПДВ внесено зміни

З 9 березня 2020 року набирає чинності  наказ Міністерства фінансів України від 29.01.2020 №30, яким затверджено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.

Зокрема, для фізичних осіб індивідуальний податковий номер становитиме 12-розрядний числовий номер такої структури: 1 – 10-й знаки – реєстраційний номер облікової картки платника податків, 11-й та 12-й знаки – контрольні розряди, алгоритм формування яких встановлює Державна податкова служба України.

Державна податкова служба України тепер здійснюватиме розгляд скарг, поданих в адміністративному порядку відповідно до статей 55, 56 розділу II Податкового кодексу України, або звернень про перегляд рішень контролюючих органів з питань реєстрації, анулювання реєстрації, перереєстрації платників податку або про внесення записів чи змін до Реєстру платників податку на додану вартість.

Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість за формою N 1-ЗВР може подаватися як особисто платником ПДВ так і представником платника, або надсилатися поштою до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Також Положення доповнено нормами, якими визначено, що у день отримання контролюючим органом з Єдиного державного реєстру відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця або в день внесення до реєстру платників єдиного податку запису про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, до Реєстру вноситься відмітка “Реєстрація особи підлягає анулюванню”. Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до п. 184.1 ст. 184 розд. V ПКУ та дата виникнення такої підстави.

Офіційне працевлаштування має певні переваги

Лозівське управління Головного управління ДПС у Харківської області доводить до відома роботодавців та найманих осіб, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.
Звертаємо увагу на переваги офіційного працевлаштування, зокрема:

– економічні й соціальні гарантії.

Це означає, що після офіційного укладання трудового договору працівник користується такими правами:

– правом на гарантований розмір заробітної плати (у тому числі доплати, надбавки й заохочувальні виплати);

– правом на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами;

– правом на оплату лікарняного;

– правом на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;

– правом на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці;

– правом не працювати у вихідний і святковий день;

– правом не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника;

– правом на допомогу в зв’язку з безробіттям;

– правом на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;

– правом на зарахування виробничого стажу;

– правом на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості;

– правом на гарантії за колективним договором.

Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи зараховується у повному обсязі до трудового стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійних виплат;

– трудові гарантії.

Це означає, що офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника відповідно до чинного трудового законодавства у разі порушення його прав, а саме: якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати; відмовляється оплатити виконану роботу; не додержується інших своїх трудових зобов’язань.
Відсутність офіційно оформлених трудових відносин між роботодавцем і працівником призводить до того, що працівник не матиме всіх перелічених гарантій і права на достойну пенсію у майбутньому.

До уваги платників ПДВ!

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок № 1165).

Відповідно до п. 12 Порядку № 1165 платник ПДВ має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою (додаток 5).
У Таблиці зазначаються:

– види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

– коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником ПДВ, ввозяться на митну територію України;

– коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником ПДВ, ввозяться на митну територію України (п. 13 Порядку № 1165).

Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ (п. 14 Порядку № 1165).

Згідно з підпунктами 15 та 16 Порядку № 1165 Таблиця з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня, яка приймає рішення про врахування або неврахування Таблиці.

Відповідно до п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 Порядку № 1165, зокрема, якщо у ПН/РК відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, врахованій контролюючим органом, реєстрація таких ПН/РК не зупиняється в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Отже, Таблиця – це інформація про специфіку діяльності платника ПДВ, подання якої є правом платника незалежно від факту зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН ПН/РК, платнику податків не потрібно.

Інформаційний лист № 6. Земельний податок. Які нюанси треба знати?

ДПС продовжує серію публікацій інформаційних листів. У шостому випуску читайте про звільнення від обов’язку сплачувати земельний податок фізичної особи – підприємця, який є платником єдиного податку четвертої групи і використовує земельні ділянки для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Крім того, пропонуємо дізнатися, коли виникає обов’язок зі сплати податку на земельну ділянку, хто є платниками земельного податку, як сплачується плата за землю у разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою.

Також пропонуємо дізнатися, хто є безпосереднім платником земельного податку у випадку державної реєстрації прав на земельну ділянку під багатоквартирним будинком.

Інформаційний лист можна завантажити тут.

 

Процедури реєстрації/перереєстрації програмного РРО/РРО/КОРО: нові документи в «Єдиному вікні подання електронної звітності»

03.03.2020 вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.28.7.0. Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 28.12.2019 по 03.03.2020 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.28, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Перелік змін та доповнень:

Нові версії документів: З метою забезпечення вимог в частині запровадження електронного документообігу при виконанні процедури реєстрації/перереєстрації програмного РРО/РРО/КОРО між суб’єктами господарювання – власниками програмного РРО/РРО, центрами сервісного обслуговування та контролюючими органами додано нові форми:

– F/J 1316601 – Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій – форма № 1-ПРРО;

– F/J 1316701 – Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій – форма № 2-ПРРО;

– F/J 1316801 – Повідомлення про відкриття зміни програмним реєстратором розрахункових операцій – форма № 3-ПРРО;

-F/J 1316901 – Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером – форма № 4-ПРРО.

Для інформування платників податків про результати розгляду документів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» додано форму:

– F/J 1402201 – Повідомлення.

У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (далі – Держстат), додано нові версії документів:

– S1001013 – Звіт підприємства з іноземними інвестиціями № 10-зез (квартальна) (наказ Держстату від 13.06.2019 № 206);

– S1616008 – Звіт про перевезення автомобільним транспортом вантажів за видами вантажів та пасажирів за видами сполучення № 31-авто (квартальна) (наказ Держстату від 14.06.2019 № 214);

– S1803108 – Звіт про перевезення вантажів і пасажирів водним транспортом № 31-вод (квартальна) (наказ Держстату від 14.06.2019 № 212);

– S2601003 – Звіт про обсяги реалізованих послуг № 1-послуги (квартальна) (наказ Держстату від 13.06.2019 № 208).

 

Як самостійно отримати довідку про доходи в Електронному кабінеті

Триває період подання декларацій державними службовцями та особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. У цей період традиційно зростає кількість користувачів Електронного кабінету. Сервіс дозволяє оперативно та у будь-який час отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків, необхідні для заповнення декларації.

Щоб скористатися послугою «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків», користувачу необхідно мати кваліфікований електронний підпис. Запит на отримання такої інформації надсилається у приватній частині Електронного кабінету, вхід до якої здійснюється саме за допомогою такого електронного підпису.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Чи подаються пояснення та копії документів для реєстрації помилково складеної податкової накладної, що була зупинена?

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення).

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня  2019 року № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок прийняття рішень).

Відповідно до п. 10 Порядку зупинення у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику ПДВ квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначається, зокрема пропозиція щодо надання платником ПДВ пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку зупинення).

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. При цьому платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

У разі зайвого (помилкового) складання ПН/РК первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зазначених у такій ПН/РК, відсутні, тому для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію зайво (помилково) складеної ПН/РК в ЄРПН платник податків може подати лише письмові пояснення.

Звертаємо увагу, що Порядком прийняття рішень визначено право, а не обов’язок платника податків надавати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Враховуючи норми Порядку прийняття рішень та п. 44.1 ст. 44 ПКУ платник ПДВ може не подавати пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в ЄРПН зайво (помилково) складених ПН/РК.

 

У разі закриття розрахункових рахунків виконавчою службою платник податків самостійно визначає як сплачувати податкові зобов’язання

Платник податків зобов’язаний сплатити податкові зобов’язання незважаючи на блокування розрахункових рахунків виконавчою службою. Як сплачувати дані суми платник визначає сам.
Крім того слід відмітити, що у разі порушення строків сплати платник податків зобов’язаний сплатити штраф у розмірах, визначених ст.126 ПКУ.

 

Що необхідно знати, щоб  уникнути податкового боргу  

Пересвідчитись у наявності або відсутності податкового боргу можна самостійно, навіть, якщо фізична особа не є суб’єктом господарювання.

Для цього необхідно скористатись Електронним кабінетом. Вхід до кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (tax.gov.ua).

У приватній частині Електронного кабінету режим «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника).
При цьому, червоним кольором позначено суми заборгованості перед бюджетом.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Крім цього, у разі виникнення у платника податків податкового боргу, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Слід зазначити, що фізичні особи – громадяни мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу:

за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо нарахованої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо нарахованої суми транспортного податку;

за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо нарахованої суми плати за землю.

 

Підвищення кваліфікації штатного працівника, який виконує роботи згідно з цивільно-правовим договором:що з єдиним внеском?

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців, є, зокрема сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за ЦПД (абзац перший п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464).

Згідно з п.п. 2.1.8 розділу ІІ Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5), оплата праці (включаючи гонорари) працівників, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що розрахунки проводяться підприємством безпосередньо з працівниками) за виконання робіт згідно з ЦПД, включаючи договір підряду (за винятком фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності), належить до фонду оплати праці, на яку нараховується єдиний внесок за виконану роботу.

Одночасно, згідно п. 3.24 Інструкції № 5 витрати підприємства на підготовку та перепідготовку кадрів, зокрема, на навчання працівників в установах підвищення кваліфікації, професійної підготовки та перепідготовки кадрів не віднесені до фонду оплати праці та не включаються до бази нарахування єдиного внеску.

Постановою Кабінету Міністрів від 22 грудня 2010 року № 1170 із змінами затверджено Перелік видів виплат, що здійснюється за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Перелік № 1170).

Згідно з п. 9 розділу ІІ Переліку № 1170 до таких витрат відносяться витрати на оплату навчання працівників у вищих навчальних закладах та установах підвищення кваліфікації, професійну підготовку та перепідготовку кадрів.

Отже, сума витрат, понесених підприємством (роботодавцем) у зв’язку з підвищенням кваліфікації працівника, який виконує роботи згідно з ЦПД, нє є базою нарахування єдиного внеску.

 

Продаж нерухомого майна фізичною особою: оподаткування

Підпунктом 14.14.54 п. 14.1 ст. 14 ПКУ передбачено, що дохід з джерелом їх походженням з України – це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключно (морській) економічній зоні.

Зокрема, п.п. «в» п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що до зазначених доходів належать доходи від продажу нерухомого майна.

Об’єктом оподаткування резидента є доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (п.п. 163.1.2 п. 163.1 ст. 163 ПКУ).

Слід зазначити, що відповідно до п. 172.1 ст. 172 ПКУ дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника ПДФО понад три роки, не оподатковується.

Пунктом 172.2 ст. 172 ПКУ встановлено, що дохід, отриманий платником ПДФО від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст.172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 ст. 172 ПКУ, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ, тобто 5 %. Крім того, такий платник до 01 травня, року, що настає за звітним,подає податкову декларацію про майновий стан і доходи.

При цьому, згідно з п. 172.7 ст. 172 ПКУ, якщо стороною договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа є податковим агентом платника ПДФО щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів, отриманих платником ПДФО від такого продажу (обміну).

 

Чи може підприємець, платник єдиного податку, використовувати кошти з поточного рахунку, відкритого для здійснення підприємницької діяльності?

ФОП– платник єдиного податку має право вільно користуватися коштами для власних потреб з поточного рахунку, який відкрито для здійснення підприємницької діяльності, за умови сплати всіх податків, зборів та інших платежів, передбачених чинним законодавством, від підприємницької діяльності.

Більш детально з цим роз’ясненням ви можете ознайомитись на ЗІР ДПС України (категорія питання 107.05).

 

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Відбулись зміни у особистих даних – завітайте до податкової!

Звертаємо увагу громадян, що відповідно до вимог ПКУ (пункт 70.7 статті 70 ПКУ) фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, місце народження, дата народження, серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий) протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними у Положенні про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженому наказом Мінфіну України від 29 вересня 2017 № 822.

Внесення змін здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою Заяви за формою № 5ДР (стосовно даних, які вносяться до Облікової картки) або Заяви за формою № 5ДРП (стосовно даних, які вносяться до Повідомлення для осіб, які через релігійні переконання відмовились від реєстраційного номера облікової картки платника податків), до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до контролюючого органу не за місцем проживання строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.

 

Строки подання податкової декларації про майновий стан і доходи у 2020 році

Нагадуємо платникам податків щодо строків подання податкової декларації про майновий стан і доходи у 2020 році.

Звертаємо увагу!30.04.2020 – для громадян, які зобов’язані подати декларацію (до  01 травня року, що настає за звітним).

30.04.2020 – для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (до  01 травня року, що настає за звітним).

31.12.2020 – для громадян, які мають право на податкову знижку (по 31 грудня (включно)  наступного за звітним податкового року).

30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності – для фізичних осіб – підприємців, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.

У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду – для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання.

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем  (п. 49.20 ст. 49 ПКУ).

При отриманні іноземних доходів: у разі відсутності у платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, то згідно з п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 ПКУ у такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. Заява подається до 01.05.2020 (граничний термін подання декларації).

Також, звертаємо увагу, що платники податків подають декларацію про майновий стан і доходи за новою формою. Зміни до форми податкової декларації внесені наказом Мінфіну України від 25.04.2019 № 177 «Про внесення змін до наказу Мінфіну України від 02 жовтня 2015 року № 859».
Декларацію про майновий стан і доходи платники податків подають до державної податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси (реєстрації).

 

Як задекларувати спадщину чи подарунок, отримані впродовж 2019 року

Для декларування доходів громадян-спадкоємців або громадян, які отримали подарунок, розподіляють на дві категорії: ті, хто зобов’язані подати річну декларацію та ті, хто має право подати декларацію. До якої з категорій віднести спадкоємця залежить від ступеня його споріднення зі спадкодавцем, а також резидентського статусу.

До членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення спадкодавця чи дарувальника відносяться: його батьки, чоловік/дружина, діти, у тому числі усиновлені, рідні брати та сестри, дід та баба збоку матері і збоку батька, онуки.

Отож, якщо у 2019 році ви отримали спадщину або дарунок від фізичної особи-резидента, але, при цьому, не належите до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, наступає обов’язок подати Декларацію про майновий стан і доходи. Згідно з чинним законодавством вартість будь-якої спадщини (дарунка) оподатковується податком на доходи фізичних осіб ( далі ПДФО) за ставкою 5 відсотків та військовим збором. Якщо ж така спадщина (подарунок) успадковується (отримується) спадкоємцем (обдаровуваним) резидентом від нерезидента або навпаки, то у цьому випадку будь-який об’єкт спадщини (подарунка), що успадковується (отримується), окрім військового збору за ставкою 1,5 відсотка, оподатковується ПДФО за ставкою 18 відсотка.

Дохід у вигляді вартості успадкованого (подарованого) майна від членів сім’ї спадкодавця (дарувальника) першого та другого ступенів споріднення оподатковується за нульовою ставкою ПДФО та звільняється від оподаткування військовим збором.

 

Як оподатковуються доходи від продажу рухомого майна громадянами у 2019 році

Триває кампанія декларування доходів громадян за 2019 рік та повідомляє, що відповідно до п.173.1 ст.173 ПКУ дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною в п.167.2 ст. 167 ПКУ.

Дохід від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості цього об’єкта, визначеної згідно із законом.

Відповідно до п.173.2 ст.173 ПКУ як виняток із положень п.173.1 ст.173, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст.167 ПКУ.

Одночасно зазначаємо, що відповідно до п.173.3 ст.173 ПКУ у разі якщо стороною договору купівлі-продажу об’єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов’язана виконати всі визначені цим розділом функції податкового агента.При цьому податковий агент утримує податок за ставками, визначеними відповідно до п.173.1 або п.173.2 ст.173 ПКУ з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.

Також повідомляємо, що фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до контролюючого органу за місцем реєстрації (паспортними даними) до 01 травня та сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій декларації.

Надаєте майно в оренду – задекларуйте доходи!

Якщо громадяни надають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати.

Відповідно до вимог  статей 164.2.5 та 170.1 ПКУ, доходи, отримані  від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок підлягають декларуванню. Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% сплачує орендодавець.

Також, оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в оренду автотранспорту та іншого рухомого майна.

Нагадаємо, декларації про майновий стан і доходи громадяни повинні подавати до ДПІ за місцем своєї податкової адреси.

Податкова  служба Харківщини запрошує декларантів, які надають в оренду майно, до Центрів обслуговування платників за місцем свого проживання, де вони можуть отримати безоплатну консультацію щодо порядку заповнення декларації про майновий стан і доходи.

 

Я зареєстрована у м. Лозова, проживаю у м. Дніпро, чи можу я подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем фактичного проживання?

Ні, податкова декларація про майновий стан і доходи подається платником за місцем своєї податкової адреси. Податкова адреса платника податків – фізичної особи – це місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

У разі якщо платник проживає не за місцем реєстрації (прописки) – Декларація подається до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

Ви можете обрати зручний для себе спосіб подання декларації:

особисто або уповноваженою на це особою;

надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

У разі надсилання декларації поштою необхідно здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання декларації.

При поданні декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк. Для подання декларації в електронній формі у режимі онлайн необхідно отримати електронний цифровий підпис, який видається Акредитованими центрами сертифікації ключів. Перелік таких центрів можна знайти у відкритій частині «Електронного кабінету».

 

 

 

Я отримала спадщину від двоюрідного брата у Лозівському районі, чи потрібно мені подавати декларацію і де я повинна це зробити, якщо прописана у м. Харкові?

Так, Ви повинні подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї податкової адреси, тобто у м. Харкові.

Відповідно до норм ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються об’єкти спадщини, отримані від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення. Двоюрідний брат не належить до цих категорій.

 

Чи необхідно декларувати кошти, отримані з-за кордону?

Так, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача. В цьому разі громадянин зобов’язаний подати річну податкову декларацію. Дохід оподатковуватиметься податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відс. та військовим збором 1,5 відс. Сума іноземного доходу перераховується у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діяв на момент отримання таких доходів.

 

Мій син навчається на військовій кафедрі, чи можу я оформити податкову знижку?

Ні, навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом і оплачується окремо від плати за навчання згідно з укладеним з ВУЗом договором.

Включення витрат на навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно з окремим договором, до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.

 

Моя донька навчається за кордоном, чи можна отримати податкову знижку за її навчання?
Ні. Відповідно до вимог ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

 

Оподаткування доходів репетиторів

Річну податкову декларацію про доходи за минулий рік зобов’язані заповнити і подати до 1 травня 2020 року громадяни, котрі отримали доходи, з яких торік  не сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Дохід, отриманий педагогом-репетитором за навчання, підлягає обов’язковому декларуванню.

Вчителям, викладачам та особам, які надають репетиторські послуги, варто враховувати наступне:

відповідно до п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПКУ дохід з джерелом їх походження з України – будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у т.ч. від будь-яких видів їх на території України. Якщо викладач-репетитор не є ФОП, але постійно надає репетиторські послуги фізичним особам, то він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ).

Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік викладач-репетитор подає до 1 травня 2020 року за місцем податкової адреси (реєстрації) чи онлайн з використанням електронного підпису. Суму податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору, зазначену в річній податковій декларації такий викладач-репетитор самостійно сплачує до 1 серпня 2020 року.

Слід зазначити, що доходи від репетиторства відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ, оподатковуються:

податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків;

військовий збір за ставкою 1,5 відсотків.

Репетиторські послуги це, зокрема підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових, дипломних робіт тощо.

За бажанням, викладач – репетитор може здійснити державну реєстрацію та проводити діяльність як фізична особа – підприємець.