І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
У першу добу безвізу загальна кількість пасажирів, які перетнули митний кордон, зросла на 7%
З початку дії безвізового режиму загальна кількість пасажирів, які перетнули митний кордон у зоні діяльності митниць, які є суміжними з країнами Європейського Союзу склала 53 428 осіб. Порівняно із загальним середньодобовим показником у 2017 році (49 817) їх кількість зросла на 7%. Здійснено митне оформлення 16 263 легкових та 2 338 вантажних авто.
Безвізовий режим України з країнами ЄС діє з 11 червня 2017 року. Для зручності громадян ДФС України було розроблено буклети та пам’ятки для подорожуючих за кордон у рамках дії безвізового режиму з ЄС, в яких коротко викладені правила перетину митного кордону.
Громадяни також можуть скористатися послугами митників та отримати усю необхідну інформацію, у тому числі і щодо заповнення митної декларації, на інформаційних стійках, розміщених на митних постах.
На веб-порталі ДФС в режимі on-line працює сервіс «Кордон» http://kordon.sfs.gov.ua/, за допомогою якого можна перевірити завантаженість пунктів пропуску і таким чином планувати оптимальний маршрут та розрахувати час на перетин кордону.
Про план-графік проведення документальних планових перевірок на 2018 рік
Відповідно до пункту 77.1 статті 77 ПКУ план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Відповідно до наказу Мінфіну від 27.02.2017 № 294 передбачено, що річний план-графік складається починаючи з 2018 року.
Платники податків зможуть ознайомитись з планом-графіком на 2018 рік на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України в термін, визначений Податковим кодексом України.
Електронний сервіс ДФС «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці веб-порталу (http://sfs.gov.ua/businesspartner).
Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Оновлено перелік обставин і підстав відстрочення податкового боргу
Якщо є загроза виникнення або накопичення податкового боргу та докази її (загрози) існування, орган контролю може відстрочити або розстрочити сплату податкового боргу (п. 100.4 та 100.5 ПКУ).
Перелік обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин затверджено постановою КМУ від 27.12.2010 № 1235.
Постановою КМУ від 07.06.2017 № 393 приведено у відповідність Перелік та Закон України «Про торгово-промислові палати в Україні» 02.12.1997 № 671/97-ВР.,
Так, поняття форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) повністю відповідатиме визначенню у Законі № 671.
«Пульс» – унікальний сервіс зворотного зв’язку податкової служби з платниками податків
Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку за номером гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс» – (044)284-00-071
Інформація приймається цілодобово.
Які послуги надає Акредитований центр сертифікації ключів ІДД?
Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно – довідкового департаменту надає наступні послуги електронного цифрового підпису:
реєстрація заявників;
надання у користування надійних засобів ЕЦП;
допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
обслуговування посилених сертифікатів ключів заявника (сертифікація відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів);
надання послуг фіксування часу;
консультативні послуги за зверненнями підписувачів
Як оформити довіреність повіреній особі для отримання послуг ЕЦП?
Довіреність має бути посвідчена нотаріально та оформлена на номерному бланку суворої звітності. Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг електронного цифрового підпису.
Університет державної фіскальної служби запрошує на навчання майбутніх студентів
Багаторічний досвід висококваліфікованої підготовки майбутніх кадрів фіскальних органів має вищий навчальний заклад Державної фіскальної служби України. Молодь, яка обрала для себе професійну сферу, що є однією з найважливіших для економічного розвитку країни, отримує у цьому ВУЗі ґрунтовні знання. Підвідомчий університет ДФС визнаний в Україні і за її межами як навчальний та науковий центр, у якому напрацьовано значний досвід міжгалузевого об’єднання економічної та правової освіти, науки і практики при здійсненні профільної підготовки майбутніх фахівців податкової справи.
Цьогоріч вступна кампанія до вищих навчальних закладів, у тому числі і до УДФСУ розпочинається 12 липня 2017 року.
Усю необхідну інформацію щодо змін та правил у порядку прийому на навчання можна отримати за посиланням: http://nusta.edu.ua/.
Оновлено форму звіту для неприбутківців
Мінфін виклав у новій редакції форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, що затверджений наказом від 17.06.2016 р. №553.
Зокрема:
- вилучено згадку про квартальний звітний період;
- уточнено перелік доходів і видатків неприбуткових організацій;
- серед сум операцій нецільового використання активів поряд із гуманітарною допомогою виокремлено вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), які використані на цілі інші, ніж фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами, та/або для провадження неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій;
- додано комірку для проставлення відмітки про те, що разом зі Звітом подається фінансова звітність (як додаток);
- додано поле для розрахунку суми штрафу (3%) у разі подання уточнюючого Звіту тощо.
Ці й інші зміни внесені наказом Мінфіну від 28.04.2017 р. №469, що готується до опублікування в «Офіційному віснику України» № 48 за 20.06.2017 р.
Харківські митники виявили у провідника потягу приховані 7 кг канабісу
На митному посту «Харків-пасажирський» митниками в ході проведення спільних заходів зі співробітниками СБУ та прокуратури Київської області було виявлено велику партію наркотиків.
Провідник потягу сполученням «Харків-Москва» приховав 10 пакетів з канабісом вагою 700 грамів кожен в міжстельовому просторі вагону. При цьому під час проведення усного декларування він заявив про відсутність предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Предмети правопорушення передані до правоохоронних органів.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Як діяти платнику податків, якщо зупинено реєстрацію податкової накладної
У разі зупинення реєстрації, протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначається, зокрема пропозиція щодо надання платником пояснень та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у п.п. «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПКУ).
Зазначена комісія приймає рішення про:
– реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;
– відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, яке надсилається платнику податку протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Коли подавати звітність за новою формою декларації з податку на прибуток
З 9 червня 2017 року набуває чинностінова форма декларації з податку на прибуток, затверджена наказом Мінфіну від 28.04.2017 р. № 467.
Оновлена форма декларації вперше повинна подаватися за період, що наступає за періодом її оприлюднення(п. 46.6 ПКУ). Оскільки нова форма декларації опублікована 09.06.2017р., то відповідно до ПКУ вперше її слід подавати:
• якщо платник податку на прибуток звітує поквартально – за підсумками трьох кварталів 2017 року;
• якщо платник податку на прибуток звітує раз на рік – за підсумками 2018 року.
Реєструватися платником ПДВ під час добровільного переходу на загальну систему
Для добровільної відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, та добровільної реєстрації платником ПДВ необхідно одночасно подати заяву про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування та заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВдо контролюючого органу за місцезнаходженням особи не пізніше ніж за 20 к.дн. до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податків і матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.
Право на офіційне отримання знижки на товари та послуги підприємств мають лише ті особи, що мають ІПН
До оподатковуваного доходу фізособи включають дохід, отриманий нею як додаткове благо. Під додатковим благом розуміють, зокрема, суми знижки звичайної ціни/вартості товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для фізособи (пп. 163.1.1 ПКУ).
Тому підприємство, що повертає фізособі частину сплаченої нею вартості товарів/послуг, придбаних за допомогою сервісу, та надає суму знижки вартості товарів/послуг, включає суму повернутих коштів і знижку до оподатковуваного доходу такої особи як додаткове благо. Суму винагороди фізичній особі за публічною обіцянкою також включають до оподатковуваного доходу як інші доходи. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь фізособи, має утримати із суми такого доходу ПДФО за ставкою 18%.
А фізособа – подати інформацію про реєстраційний номер облікової картки платника підприємству, що виплачує їй доходи (пп. 70.12.1 ПК). Документи, пов’язані з проведенням передбачених п. 70.12 ПКУ операцій, які не мають реєстраційного номера облікової картки платника, вважають оформленими з порушенням вимог законодавства (п. 70.13 ПК).
Лист ДФС від 02.06.2017 № 459/6/99-99-13-02-03-15/ІПК
Коригуємо єдиний податок у разі повернення авансу покупцю
Платники єдиного податку 3 групи (юрособи) визначають дохід на підставі даних спрощеного бухобліку. До доходу не включають кошти (аванс, передоплату), які платник єдиного податку повертає покупцю товару (робіт, послуг) лише у разі повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів (ч. 5 п. 292.11 ПКУ).
Єдиноподатник 3 групи (юрособа) у декларації платника єдиного податку за звітний період, у якому повертав кошти в зазначених вище випадках, має право відкоригувати податкові зобов’язання. Для цього він зазначає дохід наростаючим підсумком з урахуванням скоригованої суми доходу та визначає суму податкового зобов’язання до сплати.
Лист ДФС від 06.06.2017 р. № 470/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Як заповнити податкову накладну на реалізовані через РРО товари
На операції постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві, за які розраховуються через РРО, платник ПДВ може складати податкову накладку за щоденними підсумками операцій (п. 201.4 ПКУ).
У верхній лівій частині податкової накладної за щоденними підсумками операцій ставлять позначку «×» і зазначають тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) – покупець» зазначають «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» — умовний ІПН «100000000000».
Z-звіт містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари/надані послуги за кожним запрограмованим кодом товару/послуги із зазначенням його найменування, реалізованої кількості. Тому платник податку згруповує у податковій накладній у графі «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; графи 4-7 не заповнює.
Лист ДФС від 02.06.2017 № 450/ІПК/28-10-01-03-11
Про підписання електронної звітності
Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або вповноваженою особою, а також особою, котра відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації. Безпосередньо керівник підписує податкову декларацію, якщо він веде бухоблік одноособово.
Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
Фізособою – підприємцем електронні цифрові підписи накладаються в зазначеному далі порядку: першим — ЕЦП платника податків — фізичної особи, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).
За відсутності в платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються в такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
Електронний сервіс «Управління ЕЦП» створений для керівників підприємств, установ та організацій, які надають своїм працівникам право підпису податкових документів шляхом надання Повідомлення в електронному вигляді. Також в Повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до спливу строку дії попереднього сертифіката) або бухгалтера.
Сформоване Повідомлення керівник обов’язково підписує своїм ЕЦП, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника.
Чи потрібно подавати підприємству звітність, якщо у звітному періоді не було жодної діяльності найманих працівників?
Підприємство на власний розсуд обирає форму ведення бухобліку та складання звітності. Зокрема її може виконувати безпосередньо власник або керівник підприємства. Податкову декларацію підписує керівник платника податків або уповноважена особа, а також особа, відповідальна за ведення бухобліку і подання податкової звітності до органу контролю. Якщо керівник платника податків самотужки веде бухоблік і подає податкову декларацію, він її і підписує.
Тож підприємство має вести податкову, бухгалтерську, звітність з ЄЄВ, фінзвітність та подавати податкову звітність навіть за умови припинення трудових взаємовідносин із директором підприємства й відсутності на підприємстві штатних працівників. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухобліку і недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали й підписали ці документи.
Разом із цим юридичні особи, які не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, не подають Звіту з ЄСВ за найманих працівників до органів контролю.
Лист ДФС від 01.06.2017 № 435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК
Відображення у ф. № 1ДФ компенсації середнього заробітку мобілізованого працівника
У разі повернення коштів з державного бюджету у межах компенсації середнього заробітку працівника, призваного на військову службу під час мобілізації, на особливий період, роботодавець проводить перерахунок на повернення податку і зазначає результати перерахунку у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ у періоді в якому було проведено таке повернення, з від’ємним значенням.
Наприклад:
Найманому працівнику, призваному на військову службу за призовом під час мобілізації, роботодавцем за І квартал 2015 року нараховано середньомісячний дохід у сумі 12000 грн., з них відраховано податку на доходи фізичних осіб 1735,20 грн. та військового збору — 180 грн. Відображення у податковому розрахунку ф. № 1ДФ за І квартал 2015 року:
у розділі І: – графи 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» — 12000 грн;
– графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» — 1735,20 грн;
– графа «Ознака доходу» — «101»;
у розділі II: – графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» — 12000 грн;
– графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» — 180 грн.
У I кварталі 2017 року повернуто кошти підприємству з державного бюджету на виплати компенсації у межах середнього заробітку працівника за І квартал 2015 року.
Відображення у податковому розрахунку ф. № 1ДФ за І кварталі 2017 року:
-у розділі І: – графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» — 12000 грн;
– графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» — 0 грн;
– графа «Ознака доходу» — «128».
При цьому необхідно провести сторно за ознакою «101» щодо сум, відображених у звітності за І квартал 2015 року, та проставити їх у звітності за I квартал 2017 року зі знаком мінус щодо сум нарахованого та виплаченого доходу, тобто:
– графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» — «-12000 грн»;
– графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» — «- 1735,20 грн»;
у розділі II: – графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» — 12000 грн;
– графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» — «-180 грн».
Про сплату акциз у разі переобладнання автомобіля
Підпунктом 212.1.14 ПКУ до платників акцизного податку віднесено в тому числі й власників увезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується в легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок.
Керуючись п.216.11 ПКУ, датою виникнення податкових зобов’язань у разі здійснення переобладнання вантажного транспортного засобу, який відповідає товарній позиції 8704 за УКТ ЗЕД, у легковий автомобіль, який відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху. У цьому випадку акцизний податок сплачується власником такого транспортного засобу не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації чи перереєстрації такого транспортного засобу.
Акцизний податок щодо переобладнаного автомобіля обчислюється за ставками, визначеними в пп. 215.3.51 ПКУ, розмір яких диференціюється залежно від коду продукції згідно з УКТ ЗЕД, робочого об’єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації (нові транспортні засоби, або ті, що використовувалися не більш як/понад 5 років).
Визначена сума акцизного податку сплачується за місцем знаходження (проживання) особи, яка є власником переобладнаного транспортного засобу, за кодом бюджетної класифікації 14020800 «Акцизний податок з вироблених в Україні транспортних засобів — Транспортні засоби (крім мотоциклів і велосипедів)».
Індивідуальна податкова консультаціяГУ ДФС у м. Києвівід 01.06.2017 р. № 447/ІПК/8/26-15-40-04-15
Чи повинен код послуг за ДКПП відповідати коду КВЕД
Оскільки ДКПП узгоджений із Класифікацією видів економічної діяльності ДК 009:2010, то класи послуг у ДКПП відповідають видам діяльності в класах КВЕД-2010.
Тобто згідно з ДКПП продукція/послуга — це результат окремого виду економічної діяльності, визначеного в КВЕД-2010. Таким чином, код продукції згідно з ДКПП має відповідати коду КВЕД для відповідного виду діяльності.
Уподатковій накладній платник ПДВ має зазначити код ДКПП, незалежно від того, чи внесено відповідний код діяльності до ЄДРПОУ.
Індивідуальна податкова консультація від 25.05.2017 р. № 368/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Як скасувати подані до ДФС відомості про прийнятого працівника?
Для цього слідподати ще раз Повідомлення про прийняття працівника на роботу у якому в п. 2 зазначити тип «скасовуюче».
У листі Мінсоцполітики від 29.04.16 р. № 492/13/84-16, визначено, якщо роботодавець подав Повідомлення, але працівник так і не приступив до виконання своїх обов’язків, то роботодавець подає повідомлення про прийняття працівника на роботу типу «скасовуюче».
У такій ситуації роботодавець має видати наказ (або розпорядження) про скасування наказу (або розпорядження) про прийняття на роботу. Підставою може бути або заява потенційного працівника, або акт про відмову приступити до роботи.
Визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств
Якщо платник податку на прибуток, який з 01.01.2017 р. перейшов зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему і річний дохід якого за 2016 рік не перевищив 20 млн. грн., не приймає рішення про незастосування коригування фінансового результату до оподаткування, то такий платник має збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму доходу, отриману у 2017 році за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.
Лист ДФС України від 30.05.2017 р. № 413/6/99-99-15-02-02-15/ІПК
Відрядження не відбулося: у який строк працівник повинен повернути кошти?
Згідно з п. 11 розд. II Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 р. № 59, якщо працівник отримав аванс на відрядження і не поїхав у нього, він повинен протягом 3 банківських днів із дня прийняття рішення про скасування поїздки повернути в касу підприємства отримані грошові кошти.
При цьому нормами законодавства не передбачено додаткових строків для здачі коштів у касу підприємства, отриманих як аванс на відрядження, у випадках, якщо відрядження не відбулося з поважних причин (у т. ч. у разі хвороби працівника).
Виплата дивідендів фізичним особам: дія п’ятдесятитисячного обмеження
Гранична сума розрахунків готівкою фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) встановлена у розмірі 50000 (п’ятдесяти тисяч).
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки. Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.
Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем), (50 тис. грн.), стосуються розрахунків за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, в тому числі виплат суб’єктами господарювання дивідендів фізичним особам.
Яку заборгованість визнаємо безнадійною?
Згідно ст. 14 ПКУ безнадійна заборгованість – це заборгованість, що відповідає одній з ознак:
а) заборгованість за зобов’язаннями, щодо яких минув строк позовної давності;
б) прострочена заборгованість померлої фізичної особи, за відсутності у неї спадкового майна, на яке може бути звернено стягнення;
в) прострочена заборгованість осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, оголошені померлими;
г) заборгованість фізосіб, прощена кредитором, за винятком заборгованості осіб, пов’язаних з таким кредитором, та осіб, які перебувають з таким кредитором у трудових відносинах, та осіб, які перебували з таким кредитором у трудових відносинах, і період між датою припинення трудових відносин таких осіб та датою прощення їх заборгованості не перевищує три роки;
ґ) прострочена понад 180 днів заборгованість особи, розмір сукупних вимог кредитора за якою не перевищує мінімально встановленого законодавством розміру безспірних вимог кредитора для порушення провадження у справі про банкрутство, а для фізичних осіб – заборгованість, що не перевищує 25% мінімальної зарплати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у разі відсутності законодавчо затвердженої процедури банкрутства фізичних осіб);
д) актив у вигляді корпоративних прав або не боргових цінних паперів, емітента яких визнано банкрутом або припинено як юридичну особу у зв’язку з його ліквідацією;
е) сума залишкового призового фонду лотереї станом на 31 грудня кожного року;
є) прострочена заборгованість фізичної або юридичної особи, не погашена внаслідок недостатності майна зазначеної особи, за умови, що дії щодо примусового стягнення майна боржника не призвели до повного погашення заборгованості;
ж) заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв’язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс-мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством;
з) заборгованість суб’єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв’язку з їх ліквідацією.
РРО вичерпав термін дії експлуатації: наслідки використання
У порядку технічного обслуговування та ремонту реєстратора розрахункових операцій визначено, що строк служби – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора розрахункових операцій, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. При цьому жоден виробник не передбачає продовження такого строку залежно від того, більше чи менше днів на тиждень працював апарат.
Якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби, слід керуватися нормою щодо семирічного з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби аппарата.
При використанні суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО. Подальше використання такого пристрою є порушенням вимог Закону №265, що тягне до застосування фінансових санкцій у розмірі:
– вчинене вперше – 1 гривня;
– за кожне наступне порушення – 100% вартості проданих з порушеннями товарів (послуг).
Крім того, відповідно до ст. 155 прим.1 КУпАП за порушення порядку проведення розрахунків застосовується штраф в розмірі від 34 грн. до 85 грн. на осіб, які здійснюють розрахункові операції та на посадових осіб – від 885 грн. до 170 грн.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
До уваги громадян, перетинаючих кордон
З настанням сезону відпусток Харківська митниця ДФС нагадує про норми переміщення через митний кордон України товарів, продуктів харчування, алкоголю, тютюнових виробів та про предмети, переміщення яких обмежено або заборонено.
Слайд «В’їзд» , Слайд «Виїзд», Слайд «Переміщення заборонено»
Якщо не вистачає до страхового стажу декілька місяців
Особа, якій не вистачає до страхового стажу декількох місяців, може заключити договір про добровільну участь, яким передбачена одноразова сплата єдиного внеску за попередні періоди (у т.ч. за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 р.), в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню на будь-який період, але не менше одного місяця.
При цьому сума сплаченого ЄСВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму єдиного внеску, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановлених на дату укладення договору.
Про включення до складу витрат сум військового збору
Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, зокрема фізособа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.
Ставка збору складає 1,5 % об’єкта оподаткування. Об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування фізособи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.
Пунктом 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи – підприємця (крім ПДВ для фізособи – підприємця, зареєстрованого як платник ПДВ та акцизного податку, податку на доходи фізосіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно).
Таким чином, підприємець на загальній системі оподаткування не має право включати до складу витрат суму сплаченого військового збору в розмірі 1,5 % чистого оподатковуваного доходу.
Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування можна подати не пізніше 15 червня 2017 року
За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених Податковим кодексом для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
При цьому, у платника єдиного податку 3 групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ у порядку, встановленому нормами ПКУ, у разі обрання ним 1 або 2 групи чи ставки єдиного податку, встановленого для 3 групи, яка включає ПДВ.
Про застосування РРО у разі продажу алкоголю
Роздрібна торгівля алкогольними напоями повинна здійснюватись тільки за наявності ліцензії.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, у якій, зокрема, зазначається перелік РРО (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться в місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться в місці торгівлі, і дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби. У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказується перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться в місці торгівлі.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та / або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Докладніше у листі ДФС України від 02.06.2017 N 455/6/ 99-99-14-05-01-15/ ІПК.
Укладення договору про одноразову сплату ЄСВ
Термін дії договору про одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування – 10 календарних днів з дня його підписання. Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, подається протягом 30 календарних днів після закінчення строку дії Договору.
При цьому одноразова сплата єдиного внеску здійснюється однією сумою протягом 10 календарних днів з моменту підписання Договору.
Ліквідація підприємця: придбані і не реалізовані ТМЦ
Згідно з п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування для фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Разом з цим, якщо фізична особа – підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими для платників податку – фізичних осіб (п 177.6 ст. 177 ПКУ).
Залишки товарно-матеріальних цінностей, придбаних, але нереалізованих підприємцем під час здійснення господарської діяльності, після скасування реєстрації такого суб’єкта господарювання залишаються у власності платника податку. При цьому вартість таких залишків не включається до доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, та загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку.
Торгівля пивом на розлив для ФОП єдинників груп 2 та 3 — виключно
з застосуванням РРО
Оскільки з 01.07.2015 року діяльність з роздрібної торгівлі пивом підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв, то фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку груп 2 та 3 мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування при проведенні розрахунків РРО.
Податкова знижка для студента після одруження
Платник податку має право скористатися податковою знижкою на навчання непрацюючого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, за умови, що в квитанції вказано прізвище такого члена його сім’ї, наявна копія укладеного договору про навчання та платник документально підтвердив родинні стосунки (ступінь споріднення) з такою особою.
При цьому, якщо член сім’ї першого ступеня споріднення після реєстрації шлюбу змінює прізвище та в квитанціях зазначено нове прізвище, то потрібно надати ще і копію Свідоцтва про шлюб.
З метою реалізації права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат, понесених на навчання за підсумками 2016 року, застосовуються норми ПКУ, чинні у 2016 році.