новини Лозівської ОДПІ від 12,07,2017

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

До уваги бухгалтерів

Лозівська ОДПІ запрошує на семінар тему: « Про роботу системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних. Актуальні питанні оподаткування», який відбудеться 13 липня 2017 року об 10-00 годині в актовій залі Лозівської ОДПІ .

Лектор – Черненко Людмила Миколаївна. Вартість семінару – 200 грн, за довідками звертатись за телефоном 5-1214

 

Мирослав Продан про  роботу системи моніторингу ризиків та блокування накладних

У червні по деклараціях травня платники додатково самостійно задекларували ПДВ на суму понад  2,2 млрд. грн. Економічний ефект тільки за час дії тестового режиму системи моніторингу ризиків та блокування накладних сягає понад 1 млрд. грн. щомісячно.

За словами в.о. Голови ДФС Мирослава Продана, у грудні 2016 року обсяг можливого фіктивного ПДВ складав 1,3 млрд. грн., у березні –  981 млн. грн., у квітні, з початком роботи система моніторингу ризиків у тестовому режимі – 289 млн. грн., травні – 140 млн. грн., у червні – 56,6 млн. грн.

«Якщо зменшується схемний податковий кредит, за рахунок якого реальний сектор економіки мінімізував свої податкові зобов’язання, то, відповідно, сьогодні всі ці суми декларуються і сплачуються в бюджет», – наголосив посадовець.

ДФС готова до роботи в звичайному режимі системи моніторингу ризиків та блокування накладних, системи ДФС в результаті масштабних кібератак не постраждали.

Враховуючи численні побажання бізнесу, ДФС ініціювала розробку законопроекту «Про внесення змін до ПКУ щодо реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних», який  винесено на розгляд Уряду.

Прийняття цього законопроекту врегулює ситуацію неумисного порушення платниками податку граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних з причин несанкціонованого втручання третіх осіб у роботу комп’ютерних мереж.

 

В Харківському регіоні громадяни сплатили майже 7 млн. грн. податку на нерухоме майно

В Головному управлінні фіскальної служби області повідомили, що за 6 місяців поточного року фізичні особи сплатили 6,7 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. З них за житлові об’єкти – 3,0 млн. грн., за нежитлові – 3,7млн. грн.

 

Затверджено Перелік кодів УКТ ЗЕД для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК

ДФС прийняла наказ від 30.06.17 р. № 461 «Про затвердження Переліку кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД». Документом затверджено Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, які застосовуються для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

До уваги платників ПДВ!  

ДФС повідомляє, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ. Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)131260.

Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб).

Електронні формати Повідомлення та додатку до нього розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів (http://sfs.gov.ua/…/informatsiy…/reestr-elektronnih-form-po/).

Повідомлення з додатками може бути сформоване та надіслане через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (режим «Ведення звітності»), вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України.

Для формування Повідомлення в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПР та перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування затверджено наказом Мінфіну від 13.06.2017 № 567.

 

Платники можуть користуватися Електронним кабінетом платника для формування та подання звітності

Альтернативною системою для формування та подання звітності сьогодні є «Електронний кабінет платника», сервіс розроблений та запроваджений Державною фіскальною службою України.

ДФС працює над виведенням в електронний формат всіх адміністративних, консультативних, будь-яких інших послуг, які надаються платникам податків, та впровадження електронного обміну інформацією з центральними органами влади, правоохоронними органами.

Нещодавно запроваджено можливість отримання електронної довідки про відсутність заборгованості, яка потрібна для участі суб’єктів в тендерних процедурах.

До кінця року ДФС планує забезпечити повноцінне функціонування електронного кабінету щодо можливості сплати податків юридичними  особами. Сьогодні вони можуть тільки здавати звіт в електронному вигляді і фактично отримувати всі довідки.

Сьогодні «Електронному кабінеті платника» зареєстровано понад 8 мільйонів користувачів з більш ніж 70 країн світу.

 

Про нові форми реєстраційних документів АЦСК ІДД ДФС

Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.06.2017 р. №88 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису» затверджено нові форми реєстраційних документів:

Договір про надання послуг електронного цифрового підпису Реєстраційна картка (для юрособи);

Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця);

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 10 липня 2017 року.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» на сайті АЦСК ІДД ДФС за посиланням  https://acskidd.gov.ua/r_kor.

 

ДФС: Платники податків самостійно обирають програмне забезпечення для формування та подання електронної звітності

ДФС  забезпечується функціонування «Електронного кабінету платника» (ЕКП), за допомогою  якого можливо сформувати та надіслати до органів ДФС електронні документи. Вхід до «Електронного кабінету платника» здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua з використанням електронно-цифрового підпису (ЕЦП) будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК).

При цьому перевірка ЕЦП здійснюється  при вході в особистий кабінет ЕКП шляхом перевірки чинності посиленого сертифіката за даними відповідного онлайн сервісу АЦСК (OCSP). У разі якщо сервер АЦСК не доступний, ідентифікацію платника здійснити не можливо, про що платнику формується відповідне повідомлення.

Крім того, у рубриці «Електронна звітність» на офіційному веб-порталі ДФС розміщено Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist).

ДФС повідомляє, що прийняття та обробка «Єдиним вікном подання електронної звітності» електронних документів (податкової звітності, податкових накладних та інших документів) здійснюється з використанням ЕЦП будь-якого АЦСК відповідно до чинного законодавства.

Електронний реєстр суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП, оприлюднюється на офіційному сайті Центрального засвідчуваного органу Міністерства юстиції України czo.gov.ua/ca-registry.  Платники податків для формування електронних документів самостійно на власний розсуд можуть обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

 

Новий порядок інформування роботодавців про порушення застосування податкової соціальної пільги

30.06.2017 набрав чинності наказ Мінфіну від 19.05.2017 №514,  яким затверджено оновлений Порядок  інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу а також  нову форму Повідомлення про наявність порушень.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Відповідність кодів послуг статутним документам

Чи повинні коди послуг згідно з ДКПП у податковій накладній відповідати кодам видів діяльності за КВЕД платника податку?

КВЕД — це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Класифікація не завжди відповідає всім потребам користувачів за межами статистичної системи. Код виду діяльності не обов’язково є достатнім критерієм для виконання умов, передбачених нормативними актами.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу обов’язковими реквізитами, що зазначаються у податковій накладній, зокрема, є:

  • опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (реквізит має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг);
  • код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг — код послуги згідно з ДКПП; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП не повністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду.

У разі виникнення у платника податку необхідності визначення коду послуги згідно з ДКПП такий платник може звернутися до Мінекономрозвитку України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності.

Таким чином, при здійсненні операцій з постачання послуг платник податку зобов’я­заний нарахувати податкові зобов’я­зання за такою операцією, скласти та зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, в якій відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу зазначити код ДКПП незалежно від того, чи відповідає операція з надання такої послуги коду його діяльності, зазначеному в статутних документах.

Платники податків мають право зазначати код послуги згідно з ДКПП не повністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду.

 

Оновлено довідники податкових пільг

ДФС оприлюднила нові Довідник № 83/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету та

Довідник № 83/2 інших податкових пільг станом на 01.07.2017 року.

Довідник № 83/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету станом на 01.07.2017 р.

Довідник № 83/2 інших податкових пільг станом на 01.07.2017 р.

Зазначені довідники необхідні для заповнення Звіту про суми податкових пільг (додаток до постанови КМУ від 27.12.2010 р. № 1233).

 

Резидент надає послуги з транспортного експедирування нерезиденту: чи складати ПН?

Пунктом 197.8 ПКУ передбачене звільнення від оподаткування операцій з постачання послуг з перевезення (переміщення) пасажирів та вантажів транзитом через митну територію України, а також з постачання послуг, пов’язаних із таким перевезенням (переміщенням).

У випадку залучення експедитором до транзитного перевезення вантажів інших учасників транспортно-експедиторської діяльності, звільнення від оподаткування, визначене п. 197.8 ПКУ, застосовується такими іншими учасниками транспортно-експедиторської діяльності.

Вартість наданих такими іншими учасниками транспортно-експедиторської діяльності послуг в межах договорів транзитного перевезення вантажів, не збільшує базу оподаткування ПДВ у експедитора при наданні транспортно-експедиторських послуг замовнику.

Базою оподаткування ПДВ у експедитора є вартість наданих транспортно-експедиторських послуг (винагорода експедитора) та вартість послуг з перевезення, за умови, що перевізник є платником ПДВ.

На дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН.

Отже, експедитор-резидент, який надає послуги з транспортного експедирування нерезиденту із залученням перевізника – резидента платника ПДВ, повинен скласти податкову накладну на вартість послуг з транзитного перевезення на операцію, як таку що звільнена від оподаткування ПДВ.

 

Як виправити у додатку 7 до декларації з ПДВ

Подання уточнюючого розрахунку є одним із способів виправлення платником ПДВ самостійно виявлених помилок у показниках раніше поданої декларації та дод. 7 «Розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д7)» є складовою такої декларації. Виправлення помилок, що виникли при його заповненні, здійснюється шляхом подання уточнюючого розрахунку разом з додатком 7 з відміткою «уточнюючий» де зазначаються вірні показники.

Якщо помилка вплинула на вартісні показники декларації, то до графи 4 уточнюючого розрахунку переносяться показники податкової декларації з ПДВ, дод. 7 до якої уточнюється; до графи 5 переносяться всі відповідні показники декларації з урахуванням виправлених помилок; в графі 6 відображається сума помилки (абсолюне значення), а у додатку 7 до такого уточнюючого розрахунку зазначаються вірні показники.

При цьому у разі зміни в додатку 7 частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами/послугами, необоротними активами між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями, яка була визначена за результатами попереднього року та використовувалась до 01.07.2015 р., мають бути перераховані показники рядка 15 декларацій за звітні періоди з початку 2015 року та попередніх років (за наявності у них помилок) шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди.

У випадку виявлення помилки у звітних (податкових) періодах після 01.07.2015 р. виправлення здійснюються шляхом подання уточнюючого розрахунку, яким виправляються суми умовно донарахованих податкових зобов’язань, що були здійснені відповідно до п. 199.1 ПКУ.

 

Податкова накладна складена за касовим методом до 2017 року: чи діє 365-денний строк для визнання ПК

Із 01.01.2017 р. для платників ПДВ, які застосовують касовий метод, збільшили строк для визнання податкового кредиту з ПДВ до 365 к.дн. із дати складення податкових накладних/розрахунків коригування. Раніше такий строк становив 60 к.дн. із дати списання коштів із банківського рахунка платника податку.

З 01.01.2017 р. строки формування податкового кредиту визначаються згідно п. 198.6 ПКУ  (не пізніше ніж через 365 к.дн. із дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних), незалежно від того, коли була складена податкова накладна: до 01.01.2017 р. чи після цієї дати, та відбулася чи ні оплата товарів/послуг, під час постачання яких така накладна була складена.

ДФСУ  ІПК від 29.06.2017 р. № 876/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

 

Яка помилка в податковій накладній дозволяє визнавати податковий кредит

У разі якщо в податковій накладній, складеній і зареєстрованій у ЄРПН постачальником — платником ПДВ, допущено помилку в обов’язковому реквізиті «опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг», а саме опис (номенклатура) товарів/послуг не відповідає формулюванню в первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, і ця помилка не дає можливості повною мірою ідентифікувати здійснену операцію, то право на формування податкового кредиту на підставі такої податкової накладної в покупця — платника ПДВ відсутнє.

Якщо ж у податковій накладній, складеній і зареєстрованій у ЄРПН постачальником — платником ПДВ, допущено помилку в обов’язковому реквізиті «опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг», але при цьому така помилка не заважає ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, то покупець — платник ПДВ має можливість включити суму ПДВ, зазначену в такій податковій накладній, до складу податкового кредиту.

ІПК ДФСУ від 22.06.2017 р. № 783/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

 

20 липня — гранична дата подання місячної звітності

  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4, місячна) за червень 2017 року;
  • податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року платниками, які сплачують такий податок щомісяця;
  • декларації акцизного податку за червень 2017 року;
  • податкової декларації з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за червень 2017 року платниками, які обрали місячний строк звітування

 

Які наслідки обліку готівки в незареєстрованій КОРО

     Готівку, проведену через РРО (або з використанням РК), оприбутковують шляхом обліку в повній сумі в КОРО.

Обов’язкової реєстрації КОРО вимагає п. 1 гл. 1 р. ІІ Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій ( наказ Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547).

Облік готівки в незареєстрованій КОРО неоприбуткуванням (неповним та/або несвоєчасним оприбуткуванням), передбачає штраф у5-кратному розмірі неоприбуткованої суми (п. 1 Указу від 12.06.1995 р. № 436/95).

 

Реєєструємо минулорічну податкову накладну, у якій виправлено помилку

Під час виправлення помилки в ІПН податкової накладної продавець складає та реєструє в ЄРПН нову податкову накладну з правильним ІПН, у полі «Дата складання» якої зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної з неправильним ІПН.

Відповідальність за порушення платниками ПДВ граничного строку реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування до них передбачена ст. 120 прим. 1.

З 01.01.2017 р. платник має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в ЄРПН, у якій загальна сума податку не перевищує суми, обчисленої відповідно до п. 200 прим 1.3 ПКУ, протягом 365 к.дн., що настають за датою виникнення податкових зобов’язань, відображених у відповідних податкових накладних.

Указаний строк застосовується до податкових накладних, дата складання яких припадає на періоди після набрання чинності змінами до відповідної норми ПКУ, тобто з 01.01.2017 р.

Детально в ІПК від 22.06.2017 р. № 781/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Про що свідчать  перевірки у сфері обігу готівки

ДФСУ звертає увагу керівників підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою на дотримання вимог чинного законодавства.

Зокрема, часто встановлюються випадки порушення вимог Положення № 637 в частині:

– зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без оприбуткування у касі підприємства;

– необлікування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) реєстратора розрахункових операцій (РРО) на підставі фіскальних звітних чеків;

– оформлення з порушеннями касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств (відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти).

З метою запобігання таким порушенням, пропонуємо керівникам підприємств провести з бухгалтерами відповідне навчання та посилити контроль за оформленням та веденням касових книг та книг обліку розрахункових операцій.

 

Щодо зазначення номенклатури товару у податковій накладній

Правила заповнення обов’язкових реквізитів податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної регулюються ст. 201 ПКУ та наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.

Одним із обов’язкових реквізитів, який зазначається у податковій накладній, є опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг. При складанні податкової накладної повинен заповнювати її державною мовою.

У разі неможливості перекладу з іноземної мови торгової марки або найменування товару на державну мову та з метою збереження ідентифікації такого товару в податковій накладній в графі 2 “Номенклатура товарів/послуг продавця” зазначати назву торгової марки та у вигляді абревіатури номенклатуру товару без перекладу його на державну мову.

При цьому така податкова накладна повинна містити загальні дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, що вказані в первинних документах, а також враховувати назву та класифікацію товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги – згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

 

Чи потрібно подавати звіт про суми податкових пільг сільськогосподарському товаровиробнику, включеному до Реєстру отримувачів бюджетної дотації?

Починаючи з 01.01.2017 у зв’язку із скасуванням спеціального режиму оподаткування ПДВ усі сільгоспвиробники, які були зареєстровані як суб’єкти спеціального режиму оподаткування, переведені на загальну систему оподаткування ПДВ.

Відповідно до ст.16-1 Закону від 24.06.2004 №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України» сільськогосподарські товаровиробники мають право на бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції після їх внесення контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.

Отже, подання Звіту сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, за результатами отримання бюджетної дотації не здійснюється, оскільки такі сільгоспвиробники сплачують ПДВ на загальних підставах.

 

Нарахування податку на нерухомість на сільгоспбудівлі

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи,  які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості. Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п. п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).

До будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників, відносяться об’єкти нерухомості, які відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держкомітету по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507, належать до групи «Будівлі нежитлові інші» (код 127), клас «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271), який включає будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Особливості застосування ставки єдиного податку для платників  1 або 2 групи

   Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами для фізосіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

– для 1 групи платників єдиного податку – у межах до 10% розміру прожиткового мінімуму;

– для 2 групи  єдинників – у межах до 20% розміру мінімальної зарплати (п. 293.2 ПКУ).

У разі здійснення платниками єдиного податку 1і 2 груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності.
     У разі здійснення платниками єдиного податку 1 і 2 груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської радизастосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений ст. 293 ПКУ для відповідної групи платників єдиного податку (п. 293.7 ПКУ).

Підприємець за своєю податковою адресою подає заяви, звітність, отримує довідки, сплачує податки, тобто податкова адреса безпосередньо пов’язана з діяльністю підприємця, при цьому господарську діяльність вона може здійснювати на свій вибір за межами сільської, селищної, місцевої ради, в якій розташована її податкова адреса, в цьому випадку сплачується максимальний розмір ставки єдиного податку.

 

Самозайнята особа, яка не отримує доходів, одночасно є найманим працівником: що з ЄСВ?

Особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та не отримує доходу від такої діяльності, зобов’язана нарахувати ЄСВ в розмірі, не меншому від мінімального, незважаючи на наявність трудових відносин з роботодавцем

Базою нарахування ЄСВ для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є сума доходу, отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума єдиного соцвнеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

ДФСУ листі від 05.07.2017 р. №1001/Г/99-99-13-02-03-14/ІПК

 

Виплати за договором страхування: підстави для оподаткування

Договір довгострокового страхування життя —  це договір страхування життя строком на 5 і більше років, який передбачає страхову виплату одноразово або у вигляді ануїтету, якщо застрахована особа дожила до закінчення терміну дії договору страхування чи події, передбаченої у договорі страхування, або досягла віку, визначеного договором. При цьому роботодавець не може бути вигодонабувачем за такими договорами страхування життя.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається, зокрема, сума страхової виплати, отримана платником податку за договором страхування від страховика-резидента, іншого ніж довгострокове страхування життя, під час страхування життя або здоров’я платника податку у разі дожиття застрахованої особи до дати чи події, передбаченої договором страхування життя, чи досягнення віку, передбаченого таким договором.

Якщо страхова виплата здійснюється страховою компанією платнику податку — фізособі з додержанням вимог пп. 165.1.27 ПКУ, то вона не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника.

Якщо за умовами договору страхування життя передбачено, що сума страхової виплати перераховується страховою компанією безпосередньо на розрахунковий рахунок юрособи-страхувальника як вигодонабувачу, тобто не застрахованим фізособам (працівникам), то при виплаті податковим агентом зазначеної суми фізособам така виплата включається до їх загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інші доходи та оподатковується ПДФО і військовим збором на загальних підставах.

Індивідуальна податкова консультація  ДФС від 23.06.2017 р. №811/6/99-99-15-02-02-15/IПК

 

Єдинники» мають право на відпустку

Платники єдиного податку 1 і 2, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п. 295.5 ПКУ).

Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі (пп. 298.3.2 ПКУ), яку необхідно надати до центрів обслуговування платників.

 

Чи можна віднести до витрат підприємця-«загальносистемника» бухгалтерські послуги

Встановлений чинним податковим законодавством перелік витрат не містить витрат, понесених у зв’язку з наданням фізособі – підприємцю бухгалтерських послуг

Фізособа – підприємець на загальній системі оподаткування має право віднести до складу витрат виключно витрати, визначені п. 177.4 ПКУ та  Порядком ведення Книги обліку доходів і витрат.

До таких витрат, зокрема,  належать інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов’язані з веденням госпдіяльності, які не зазначені в пп 177.4.1 – 177.4.3 ПКУ, до яких належать витрати:

  • на відрядження найманих працівників,
  • на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування,
  • на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності,
  • на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (пп. 177.4.4 ПКУ).

Отже, встановлений чинним податковим законодавством перелік витрат не містить витрат, понесених у зв’язку з наданням фізособі – підприємцю бухгалтерських послуг.

 індивідуальній податковій консультації від 07.06.2017 р. № 517/С/99-99-13-01-02-14/ІПК 

 

Книга обліку доходів підприємця- єдинника: як вести?

Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або в електронному вигляді.

 Ведення Книги в паперовому вигляді:

– на титульному аркуші зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, податкова адреса;

– книга прошнурована, пронумерована безоплатно реєструється в контролюючому органі. Книга засвідчується підписом керівника та скріплюється печаткою;

– записи у Книзі виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку;

– у разі реєстрації нової Книги, записи в ній продовжуються наростаючим підсумком, а попередня Книга залишається у платника податку.

 Ведення Книги в електронному вигляді:

-отримати в АЦСК посилені сертифікати відкритих ключів та укласти договір про визнання електронних документівку;

– надіслати за місцем обліку заяву про обрання способу ведення Книги в електронній формі засобами електронного зв’язку;

– протягом 3 робочих днів контролюючий орган  формує і надсилає платнику податку повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації;

– платник здійснює операції з її ведення книги відповідно до Порядку;

– у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зокрема про кошти, які надійшли на поточний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

 

Для повноцінного страхового стажу платники єдиного податку I групи повинні сплачувати не менше 704 грн ЄСВ

З 1 січня 2017 року підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до I групи платників єдиного податку, зобов’язані сплатити ЄСВ за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску. Відповідні періоди здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу зараховуються пропорційно до сплаченого ЄСВ.

У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб підприємців становить 704 грн на місяць (3200 грн х 22%). Для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу як повний місяць необхідно сплатити за місяць єдиний внесок в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок (тобто 704 грн).

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та її розмір.

 

Якщо ПДВ-реєстрація єдинника анульована до закінчення кварталу

Відповідно до п. 294.1 ПКУ податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку 3 групи є календарний квартал. Зміна ставки з 3 % на 5 % у такого платника єдиного податку на 3 групі відбудеться з нового податкового (звітного) періоду.

Тобто, доходи  єдинника на 3 групі, до кінця звітного  періоду будуть оподатковуватись за ставкою 3%.

 

Сплата земельного податку фізичними особами

Нарахування громадянам земельного податку проводиться контролюючим органом (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. Податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб:

– інваліди першої і другої групи;

– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

– пенсіонери (за віком);

– ветерани війни та особи прирівнені до них;

– фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га;

– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;

– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;

– для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.

 

Про сплату ЄСВ підприємцями на загальній системі оподаткування

ФОП на загальній системі оподаткування сплачують єдиний внесок за себе один раз на рік в сумі не менше за 704 грн. на місяць і не більше максимальної суми внеску. Звітність подають за себе раз на рік ( таблиця 1 дод. 5 до Порядку № 435).

 ФОП на загальній системі оподаткування можуть сплачувати ЄСВ за себе авансами  щомісячно або щоквартально (до настання граничного терміну подання звіту та терміну сплати).

За відсутності доходу у ФОП єдиний внесок у 2017 році сплачується в обов’язковому порядку. Виключення: пенсіонери за віком або інваліди, які отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

 

Про повернення податку при застосуванні права на податкову знижку

Відповідно до п.179.8 ст.179 ПКУ сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

 

Продаж уживаної техніки: чи потрібен РРО

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО затверджено постановою КМУкраїни від 16.03.2017 р. № 231.

Згідно з цим Переліком № 231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони та мобільні телефони, що мають згідно з УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00.

Винятків щодо можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

 

Про граничний термін сплати ЄСВ за себе платниками єдиного податку

Граничний термін сплати ЄСВ за себе підприємцями-платниками єдиного податку – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Днем сплати єдиного внеску вважається:

–  при перерахуванні сум ЄСВ з рахунка платника на відповідні рахунки ДФС – день списання банком або казначейством, суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок ДФС;

–  при сплаті готівкою – день прийняття до виконання банком або іншою відповідною установою документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

–   при сплати ЄСВ в іноземній валюті – день надходження коштів на рахунки ДФС.

Найближча дата сплати внеску – за 2 квартал 2017 року 19 липня.

Наступні – за 3 квартал п.р. 19 жовтня та за 4 квартал 2017 року – 19 січня 2018 року.