Упровадження нових цифрових сервісів для громадян з порушенням слуху передбачене Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні.
Новий сервіс став доступним на сайтах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я та Національної поліції міста Києва.
Згодом він з’явиться на інтернет-майданчиках інших органів державної та місцевої влади й сервісних служб. Уже реалізовані перші пілотні проєкти, які створюють нові можливості для отримання інформації для людей з порушеннями слуху.
«Кожне міністерство, кожне відомство й кожна людина, яка поділяє філософію безбар’єрності, може починати з себе. Сервіс, який сьогодні представляли міністерства, свідчить саме про це. Він має спростити отримання необхідних державних послуг для людей, які не чують або мають слабкий слух», – зазначила Перша леді Олена Зеленська.
У березні 2021 року Мінсоцполітики відкрило цілодобову гарячу лінію 1539 для осіб з інвалідністю, адаптовану до потреб людей з порушенням слуху. За два місяці було оброблено близько 400 звернень українців, які не чують або мають слабкий слух, щодо питань отримання субсидій від держави, оформлення пенсії, надання матеріальної та фінансової допомоги, оформлення грошової виплати при народженні дитини тощо.
У сервісних центрах МВС Києва, Одеси, Львова, Дніпра, Харкова були встановлені планшети для зв’язку з перекладачами жестової мови. Майже за сім місяців роботи було оброблено понад 2 тис. звернень стосовно отримання посвідчення водія, реєстрації та експлуатації транспортного засобу, надання витягу з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, виготовлення макетів індивідуальних номерних знаків тощо.
Відсьогодні на сайті МОЗ встановлений спеціальний віджет – значок «вушко». І тепер інформація, пов’язана з питаннями щодо пандемії COVID-19, а саме: дані про вакцинацію, лікування та профілактику захворювання, стає доступнішою для людей з вадами слуху.
Починаючи з травня, всі звернення Президента України транслюються також і мовою жестів, додала Перша леді.