Повідомити новину
Замовити вітання

ТРК Сігма

23листопада2017

Електронне адміністрування ПДВ

Начальник Лозівської ОДПІ Валентин Тетянчук відповідає на питання від платників податків на тему: «Податок на додану вартість: електронне адміністрування».

 

Чи впливає система електронного адміністрування на загальні принципи справляння ПДВ?

Система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених Податковим кодексом України. Норми Податкового кодексу України, які визначають коло платників ПДВ, об’єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов’язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.

Система електронного адміністрування ПДВ впроваджується:

- в тестовому режимі з 1 січня до 1 липня 2015 р. (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду);

- на постійній основі — з 1 липня 2015 р.

Перш за все, система електронного адміністрування ПДВ забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:

- сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунках коригування до них;

- сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;

- сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;

- суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

Для кожного платника податку Казначейством відкрито один електронний рахунок.

Відкриття та обслуговування електронних рахунків Казначейством здійснюється на безоплатній основі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження у часі та кількості запитів.

 

 Яка відповідальність передбачена за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних?

Пунктом 120_1.1 ст. 120_1 Податкового кодексу України передбачені штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у таких розмірах:

- 10% від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, — у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20% від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30% від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40% від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН застосовуються у разі, якщо такі накладні та розрахунки коригування підлягають наданню покупцям — платникам ПДВ.

Відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладання штрафу в розмірі 50% від суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній/розрахунку коригування.

Зазначені фінансові санкції почнуть застосовуватись після закінчення перехідного періоду, який триває з 1 лютого до 1 липня 2015 року.

 

Чи можливе поповнення електронного рахунку платника ПДВ за рахунок інших джерел?

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

З 1 липня 2015 року (або з дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення перехідного періоду) на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Податкового кодексу України та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Як можна отримати інформацію про стан свого електронного рахунка?

Пунктом 13 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою КМУ «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» від 16.10.2014 № 569, передбачено, що платник податку має право отримувати в ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН.

Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та в часі.

 

Чи існують протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування?

Протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ відсутні обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Тобто реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН протягом тестового режиму здійснюється незалежно від наявності «вхідних» податкових накладних, сплати ПДВ під час розмитнення товарів, а також без поповнення рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ.

Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН не змінився та становить 15 календарних днів з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

 

Який порядок заповнення поля декларації з ПДВ «Реквізити спеціального рахунка»?

При заповненні рядка 25.2 декларацій 0121-0123, 0130 обов’язковим є заповнення поля декларації "**Реквізити спеціального рахунку". Зокрема, платники повинні вказати № спецрахунку, дані банку/органу, в якому відкрито рахунок (найменування, ЄДРПОУ, МФО).

Ця  вимога є обов’язковою для платників, які перебувають на спеціальному режимі оподаткування у сільському господарстві, для забезпечення перерахування на цей рахунок коштів з електронного рахунку платника.

Перерахування коштів в електронній системі адміністрування ПДВ здійснюється на підставі реєстру, який автоматично формується ДФС України на основі поданих платниками податкових декларацій з ПДВ та надсилається Державній Казначейській службі України.

Перерахування суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків здійснюється Казначейством в межах залишку таких коштів на електронних рахунках.

Для зручності платників створено «гаряча» телефонна лінія для надання консультацій з питань роботи системи електронного адміністрування ПДВ. за телефоном (05745) 7-01-99, у Первомайському відділенні Лозівської ОДПІ  – (05748) 3-31-07.


ТОВ "ТРК "Сігма". Усі права захищені.
Під час будь-якого використання матеріалів сайту гіперпосилання на sigmatv.net.ua обов'язкове. 2009 – 2017 р.p.