На ЛКМЗ починає “оживати” виробництво +vd

{jcomments off}ЛКМЗ, ТРК Сігма

Після провального січня на ЛКМЗ збільшуються обсяги виробництва і кількість робочих змін, а навесні тут планують виправляти ситуацію із зарплатнею.

У лютому “закриють” листопад

На Лозівському ковальсько-механічному заводі погасили борги із зарплатні за жовтень, а на початку лютого почали платити за листопад. Про це повідомив генеральний директор підприємства Василь Черномаз.

Проблеми із зарплатнею почалися на ЛКМЗ влітку минулого року, говорить він. Тоді Харківський тракторний завод відмовився від лозівських тракторних мостів на користь китайських, а лозівському підприємству довелося рятувати цілий напрям, який залишився без роботи, — механозбиральне виробництво. Свого додала і промислова криза: українські і закордонні партнери ЛКМЗ сидять без грошей. Борги із зарплатні поступово сягнули двох з лишком місяців.

“Сьогодні (6 лютого — ред.) видаємо … 30% заробітної плати листопада ковальським цехам №1, №2, цеху гарячих штампів і сільгосптехніці. Планували цього тижня з кредитних коштів виплатити всьому заводу 30%, але з кредитом відбуваються затримки. Він обов’язково буде, але буде десь у середу (12 лютого — ред.)”, – пояснює ситуацію Василь Черномаз.

Крім того, говорить він, наступного тижня на заводі чекають частину коштів за оборонним контрактом, потроху починають надходити аванси і за сільгосптехніку. Але, за словами гендиректора, у лютому грошей вистачить закрити лише листопадову зарплатню: треба ще платити за газ, електрику та метал.

Сезон сільгосптехніки

Агрегати для аграріїв зараз стають ледь не продуктом номер один: лише у лютому-березні ЛКМЗ має виготовити близько 250 своїх фірмових борон-зчепок ЗПГ — це більше половини всього торішнього обсягу. На ділянку сільгосптехніки переведуть працівників з менш завантажених підрозділів, буде робота й іншим цехам — вони вироблятимуть необхідні запчастини.

“Виробництво буквально з понеділка переходить у двозмінний режим роботи, тому що однією зміною ніяк не обійтися, враховуючи таке напружене завдання, яке поставлене перед виробництвом. Будемо працювати і у вихідні, тому що втратити момент у виробництві даних виробів — це втратити великий ринок”, — говорить Віктор Кучеренко, директор ЛКМЗ з виробництва сільгосптехніки.

Велика надія

Графік скороченого часу — робочий день у 6,5 годин — на заводі поки зберігається, як і третя зміна для ковалів. Суттєво ситуація може змінитися, якщо ЛКМЗ підпише контракт з ХТЗ. 5 лютого делегація цього підприємства приїжджала на лозівське підприємство.

Харків’яни планують відновити випуск броньованих всюдиходів МТЛБ на замовлення Індії, і вони вивчали, чи може ЛКМЗ виробляти корпуси для цієї машини, як колись. Керівник лозівського заводу переконаний — може: на підприємстві зберегли виробничу лінію.

“Це техніка, під яку наше виробництво було збудоване, — пояснює Василь Черномаз. — Я переконаний, що більше вони постачальника корпусів на території України так точно не візьмуть, з території Росії поставляти корпуси проблематично. Тому, якщо ці замовлення будуть, ми у них точно братимемо участь”.

Паралельно ведеться розмова про відновлення поставок тракторних мостів. До перемовин з ХТЗ народний депутат України Анатолій Гіршфельд, почесний президент індустріальної групи УПЕК, залучив і уряд, зазначає Василь Черномаз. Він говорить, що контракт можуть підписати вже цього місяця: харків’яни не мають змоги довго чекати, в них свої зобов’язання. Якщо сторони домовляться, на ЛКМЗ зітхнуть з полегшенням: це замовлення дасть роботу усім заводчанам.

Навесні полегшає

Буде контракт з ХТЗ підписаний чи ні, але покращення ситуації із заробітною платою на ЛКМЗ у будь-якому разі чекають не пізніше квітня. У той час закінчиться опалювальний сезон, рахунки за газ зменшаться, говорить генеральний директор. Крім того, тоді ж на заводі чекають і пожвавлення у промисловості. Таке начебто прогнозують економісти.

Валерія Гецко

{youtube}tbCzM50_5pE{/youtube}