Будівництво нероздільно пов’язано з оформленням документації, важливо отримати дозвіл на будівництво будинку адже без неї будівля вважается незаконною і не може ввестися в експлуатацію офіційно. Для українців цей процес завжди був доволі болючий: його супроводжувало ходіння по кабінетах не один день, дооформлення і збір документації, вистоювання годинних черг, перш ніж твій дім чи нежитлове приміщення вважалося введеним в експлуатацію.
Останні роки влада більш ретельно взялася до цього питання, щоб не тільки попередити корупцію, але і суттєво спростити таку процедуру. І результати говорять, що в деякій мірі їм це вдалося. В 2015 році в постанову про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів від 13.04.2011 р Кабінетом Міністрів нашої Країни були внесені доволі суттєві зміни, згідно яких:
– крім особистого подання та подання рекомендованим листом, тепер є можливість подавати декларацію в електронному вигляді для об’єктів І-ІІІ категорій складності. Всіх решта, правда, це не стосується;
– для підписання використовується електронний цифровий підпис, а сама декларація реєструється в електронній системі. Для цього спеціально була розроблена система електронного функціонування і її діяльність затверджена відповідним законодавством.
Окрім того, до будинків, в яких є квартири для груп населення з обмеженими фізичними можливостями, ставляться більш суворі вимоги. Для можливості введення їх в експлуатації вони повинні бути забезпечені,згідно будівельних норм, вільним доступом (наприклад, пандусами).
Не менш важливо
Також було визначено порядок, в якому проводиться технічне обстеження самочинно збудованих будівель, на яких визнано право власності згідно суду. Воно проводиться виключно сертифікованими виконавцями і включає інструментальну, і візуальну перевірку з обов’язковим використанням будівельної документації. Фотозвіти при цьому не допускаються.
І, напевно, найприємніше. Значно простішою стала система сповіщення власниками об’єктів про прийняття їх в експлуатацію місцевим органам самоврядування. Оскільки ця інформація протягом робочого дня вноситься в реєстр органами державного архітектурно-будівельного контролю. Так що робити копію такої документації не доведеться, а тим більше тратити час на той же похід по кабінетах, що раніше потрібно було зробити у термін до семи днів.
________________
На правах рекламы