І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
ДФС: До місцевих бюджетів цього року надійшло 335 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Станом на 01.10.2017р. фізичним особам-платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ДФС сформовано понад 900 тисяч податкових повідомлень-рішень. Від сплати за ними до місцевих бюджетів вже надійшло близько 335 млн. грн., що у 2,1 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року (157 млн. грн.).
Збільшення надходжень з податку на нерухомість відбулось внаслідок зростання розміру мінімальної зарплати та розширення переліку даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Платникам податків, що обслуговуються Лозівською ОДПІ направлено 3099 податкових повідомлень-рішень щодо сплати податку на нерухомість на загальну суму понад 4,0 млн.грн.
Громадяни мають право звернутись до контролюючого органу для уточнення даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі таких об’єктів у власності платника податку;
- права на користування пільгою зі сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку. На 01.10.2017 року скористались таким правом 136 громадян.
Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки стовідсотково зараховується до місцевого бюджету. За дев’ять місяців 2017року місцеві бюджети отримали 5,9 млн.грн. в т.ч.
– по м. Лозова – 2680 тис.грн.;
– по Лозівському району – 837 тис.грн.;
– по Близнюківського району – 874 тис.грн
– по м. первомайський – 1130 тис.грн
– по Первомайському району – 319 тис.грн
Штрафувати чи роз’яснювати: харківські податківці провели круглий
стіл з питань легалізації праці
На засіданні круглого столу, який відбувся за ініціативою та під керівництвом голови ДФС у Харківській області Миколи Рибакова, до обговорення питань легалізації заробітної плати долучилися і директор Департаменту соціального захисту населення ХОДА Юрій Шпарага, і заступник начальника Головного управління Держпраці області Олена Петренко, представники Центру зайнятості, Європейської Бізнес Асоціації, громадські організації, профспілки, члени Громадської ради при ГУ ДФС у Харківській області, підприємці.
Як відзначив Микола Рибаков, небезпека тіньової економіки і нелегальних доходів полягає, в першу чергу, в тому, що бюджети місцевих громад недоотримують колосальні суми податку на доходи фізичних осіб. Податку, який є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів.
«Пріоритет – не фіскальні заходи. Виход на перевірки – це вже в останню чергу», – підкреслює очільник фіскальної служби. Але разом з тим, відзначає, що податківці у своїй діяльності використовують як методи переконання, так і методи примусові. Таким заходам передує проведення аналізу підприємницької діяльності, співставлення доходів та видатків.
В цьому році фіскальною службою було виявлено і «легалізовано» 441 громадянина. До бюджету надійшло – 177,4 тис. грн. ПДФО і 216,8 тис. грн. ЄСВ
А всього, за підсумками проведеної роботи до Зведеного бюджету додатково надійшло 2,3 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб (1,7 млн.грн. – до місцевого бюджету) та 2,8 млн. грн. ЄСВ
Харківські митники виявили приховану у валізі валюту
В пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники викрили громадянина України, який намагався незаконно ввезти 42 500 євро, приховавши валюту на дні спортивної сумки під підкладкою.
Під час усного декларування чоловік, який перетинав кордон пішою ходою, заявив лише 10 тисяч доларів США, але при цьому громадянин помітно нервував, що і стало підставою для проведення огляду його валізи. Відносно правопорушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Слід також нагадати, що відповідно до законодавства України, фізична особа – резидент має право ввозити в Україну готівку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро, за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі та за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах), виключно на ту суму, що перевищує в еквіваленті 10000 євро.
Про роботу ЦОП у святкові та вихідні дні
Лозівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що для зручності платників та створення комфортних умов обслуговування та у зв’язку зі святковим та вихідними днями, доводимо до відома графік роботи Центрів обслуговування платників, а саме:
– 14,15 жовтня 2017 року – вихідні дні;
– 16 жовтня 2017 року – робочий день у режимі чергування (за необхідністю із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 17 год. 00 хв.
Увага! Мистецький конкурс «Податкова абетка»
ДФСУкраїни, університет Державної фіскальної служби запрошує учнів 1-9 класів з усіх регіонів України до участі в мистецькому конкурсі «Податкова абетка» в рамках Всеукраїнського конкурсу «Податківець майбутнього». Умови участі на сайті Університету: www.nusta.edu.ua.
Електронна звітність: оновлено бланки податкових декларацій
28 вересня 2017 року вийшло оновлення «Єдиного вікна (EDZV)» до версії 1.25.22.0
Перелік змін та доповнень (версія 1.25.22.0) (станом на 28.09.2017 р.):
1. Згідно наказу Мінфіну від 17.08.2015 №715 (у редакції наказу Мінфіну від 28.12.2016 №1177, із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 року №495, додано нові документи (початок дії з 01.10.2017):
F/J0302004 – Податкова декларація екологічного податку та додатків(розрахунків) до неї (F/J0320104 – Додаток 1, F/J0320204 – Додаток 2, F/J0320304 – Додаток 3, F/J0320404 – Додаток 4, F/J0320504 – Додаток 5, F/J0320604 – Додаток 6).
2. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496, із змінами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 №545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.06.17 за №778/30646 додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
F/J0800105 – Податкова декларація з рентної плати та додатків(розрахунків) до неї (F/J0810105 – Додаток 1; F/J0810205 – Додаток 2; F/J0810305 – Додаток 3; F/J0810405 – Додаток 4; F/J0810505 – Додаток 5; F/J0810605 – Додаток 6; F/J0810705 – Додаток 7; F/J0810805 – Додаток 8; F/J0810905 – Додаток 9; F/J0811005 – Додаток 10; F/J0811105 – Додаток 11);
F/J0800204 – Податкова декларація з рентної плати (місячна) та додатків(розрахунків) до неї (F/J0820204 – Додаток 21; F/J0820404 – Додаток 41; F/J0821004 – Додаток 101; F/J0821104 – Додаток 1111).
3. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (у редакції наказу МФУ від 28.04.2017 №467) додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
J0100516 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств та додатків до неї (J0150316; J0150616; J0151316; J0151416; J0151516; J0151616; J0151716; J0151816; J0152816).
4. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17.03.2017 №369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.04. 2017 за №478/30346) додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
F0103306 – Податкова декларація платника єдиного податку фізичної особи – підприємця;
J0103507 – Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи).
Електронні документи розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Відповіді з питань оподаткування отримай за допомогою ЗІР
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію Державної фіскальної служби із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій.
У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення» інформація систематизована по тематиках:
– оподаткування;
– державна митна справа;
– єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
– електронний цифровий підпис.
Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Фіскальна служба запрошує на роботу
Пропонуємо стабільну заробітну платню, можливість кар’єрного росту, повний соціальний пакет, роботу у дружньому колективі, впевненість у майбутньому. Вимоги: вища освіта економічного або юридичного спрямування, вільне володіння державною мовою.
Перевага амбітним, з творчим потенціалом, бажанням працювати на державній службі, змінюватися самим та змінювати країну.
Наразі заплановано проведення чергового конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби.
За оновленням вакансій слідкуйте за посиланням: http://kh.sfs.gov.ua/dfs-u-re…/robota-z-personalom/vakansii/
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Перевірка ДФС – наслідок розбіжностей між даними податкової декларації та ЄРПН
Встановлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, зокрема, такої підстави:
– виявлено недостовірність даних, що міститься у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
При виявленні розбіжностей даних податкової декларації з ПДВ та даних ЄРПН, платники податків несуть відповідальність, передбачену ПКУ.
Щодо випадків зменшення суми реєстраційного ліміту, на яку платник податків має право зареєструвати ПН/РК до ЄРПН
В зв’язку з надходженням численної кількості скарг від платників податку на додану вартість щодо зменшення суми реєстраційного ліміту на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (в Системі електронного адміністрування проведено операцію – «реєстрація перевищення ПЗ над сумою податку» – номер документа «override/період»), Лозівська ОДПІ повідомляє наступне.
Відповідно ст. 2001.1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:
суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН);
суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;
суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX “Перехідні положення” цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 цього Кодексу.
Суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних визначаються за формулою, зазначеною в ст.2001.3 Кодексу, яка містить показник SПеревищ.
«SПеревищ – загальна сума перевищення податкових зобов’язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних»
Показники формули, визначеної пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників S НаклОтр та S НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям – платникам податку. Для обрахунку показників S НаклОтр, S НаклВид та S Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року.
Таким чином, в Системі електронного адміністрування відбувається коригування суми реєстраційного ліміту, на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу.
Про зміну місцезнаходження пунктів із реалізації пального необхідно інформувати контролерів
У разі введення в експлуатацію нових пунктів, виведення з експлуатації чи зміни місцезнаходження пунктів із реалізації пального, виявлення розбіжностей або помилок у записах реєстру платників щодо таких пунктів платник податку подає реєстраційну заяву для внесення відповідних змін (форма заяви затверджена наказом Мінфіну від 25.02.2016 р. № 218).
Відповідна заява подається з позначкою «Зміни» не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку здійснення реалізації пального через пункти зі зміненими даними.
Виправляємо помилку з неправильно вказаним кодом за КОАТУУ в декларації з плати за землю
У разі самостійного виявлення платником в раніше поданій ним декларації помилки, зокрема неправильно вказаного коду за КОАТУУ органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки, цей платник має подати такі декларації:
- за кодом КОАТУУ, який вказано неправильно, — уточнюючу декларацію, у якій, по-перше, відобразити відсутність земельної ділянки, по-друге, уточнити податкове зобов’язання (має бути зменшено до «0») без застосування штрафів, передбачених п. 50.1 ПКУ;
- за правильним кодом КОАТУУ — або річну декларацію, або щомісячні декларації за типом «Звітна».
Оподаткування дивідендів під час ліквідації юрособи
Якщо юридичною особою, якою прийнято рішення щодо ліквідації, здійснюється виплата доходу у вигляді дивідендів фізособам (акціонерам), то сума таких дивідендів включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичних осіб й оподатковується з урахуванням норм п. 170.5 ПКУ.
Перелік доходів, які включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п. 164.2 ПКУ, зокрема:
- пасивні доходи (крім зазначених у пп. 165.1.41 ПКУ) (пп. 164.2.8 ПКУ);
- інші доходи, крім зазначених ст. 165 ПКУ (пп. 164.2.20 ПКУ).
Якщо внаслідок проведення ліквідації юридичною особою здійснюється винятково розподіл між акціонерами залишку грошових коштів, а не виплата дивідендів, то сума таких коштів включається до оподатковуваного доходу платників податків як інші доходи з відповідним оподатковуванням.
ІПК ДФС від 26.09.2017 р. № 2053/6/99-99-13-02-03-15/ІПК
Податковий борг є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку
Податковий борг – сума узгодженого грошового зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов’язання. Погашення податкового боргу – зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом.
Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Крім того, у разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ).
У разі несплати боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.
Матдопомогу на оздоровлення оподатковують
У разі якщо виплата матеріальної допомоги на оздоровлення передбачена положеннями про оплату праці найманих працівників (колдоговором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до зарплати та включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку в місяці, у якому здійснено її фактичне нарахування.
Водночас суми матеріальної допомоги на оздоровлення є базою нарахування ЄСВ у місяці, у якому роботодавець нараховує суму відпускних.
ІПК ДФСУ від 27.09.2017 р. № 2052/6/99-99-13-02-03-15/ІПК.
Релігійні установи та організації зобов’язані привести у відповідність установчі документи до 01 січня 2018 року
Відповідно до норм п.35 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ та Порядку ведення Реєстру неприбуткових організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру, затвердженого постановою КМУ від 13.07.2016 №440, релігійні організації до 01.01.2018 року не можуть бути виключені з Реєстру через невідповідність установчих документів вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності милосердя.
Контролюючий орган здійснює перевірку відомостей, які містяться у поданих неприбутковою організацією документах, щодо відповідності вимогам, встановленим ПКУ та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, та у встановленому порядку приймає рішення про включення, відмову щодо включення до Реєстру, виключення неприбуткової організації з Реєстру.
Застосування податкової соціальної пільги до суми лікарняних
Відповідно до п.169.1 ПКУ, платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.
Згідно із п.п.14.1.48 ПКУ заробітна плата – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму.
Сума виплат у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника податку, і у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами п.п.169.4.1 ПКУ, найманий працівник має право на податкову соціальну пільгу.
ЄСВ з матеріальної допомоги на оздоровлення
У разі якщо виплата матеріальної допомоги на оздоровлення передбачена положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до заробітної плати та включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у місяці, у якому здійснено її фактичне нарахування.
Суми матеріальної допомоги на оздоровлення є базою нарахування ЄСВ у місяці, у якому роботодавець нараховує суму відпусткових.
Лист ДФС від 26.09.17 р. № 2052/6/99-99-13-02-03-15/ІПК.
Податок на прибуток: розрахунок частини чистого прибутку (доходу)
Порядок відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138 (далі – Порядок).
Відповідно до п. 2 Порядку частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, встановлений для сплати податку на прибуток підприємств.
Пунктом 3 Порядку визначено, що частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями відповідно до форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого наказом ДПА України від 16.05.2011 року № 285 (далі – Розрахунок), та зазначається у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 року № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 року № 467) (далі – Декларація).
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ), подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Витрати на лікування: чи можливо включити до податкової знижки?
До податкової знижки включається сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів), а також суму коштів, сплачених платником податку, визнаного в установленому порядку інвалідом, на користь протезно-ортопедичних підприємств, реабілітаційних установ для компенсації вартості платних послуг з реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, наданих такому платнику податку або його дитині-інваліду у розмірах, що не перекриваються виплатами з фондів загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.
Підпункт 166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинність закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.
Станом на 01 січня 2016 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тобто податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ), за наслідками 2016 року платникам не надається.
Про відображення у книзі обліку доходів та витрат сум сплаченого за себе ЄСВ
Згідно з пп. 8 п. 6 Порядку, затвердженого наказом від 16.09.2013 р. № 481, у графі 8 «Інші витрати, пов’язані з отриманням доходу» Книги фізособа-підприємець відображає суму фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу.
Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено п. 177.4 ПКУ.
Зокрема до переліку входять суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи — підприємця, суми ЄСВ.
Отже, фізособа — підприємець на загальній системі оподаткування відображає суми сплаченого за себе єдиного внеску в графі 8 Книги.
Якщо обраний КВЕД містить заборонені для єдинника види діяльності
Під час вибору виду діяльності, який планує провадити фізична особа — підприємець, слід додатково використовувати наказ Держкомстату «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності» від 23.12.2011 р. № 396.
Якщо згідно з Наказом № 396 код виду діяльності за КВЕД ДК 009:2010 передбачає декілька видів господарської діяльності, у т.ч. ті, які не дають права на застосування спрощеної системи оподаткування, то фізична особа — підприємець, що бажає стати платником єдиного податку, у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування має зазначити перелік видів діяльності, які віднесено до відповідного коду, крім видів господарської діяльності, на які встановлено заборону.
ІПК ДФСУ від 25.09.2017 р. № 2039/Н/99-99-13-01-02-14/ІПК
Підприємець- єдинник отримав кошти від продажу нерухомості, щооформлена
на нього як громадянина
Доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду у грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності ст. 292.1 ПКУ.
Про оподаткування поворотної фінансової допомогаотриманої підприємцем
Поворотна фінансова допомога, отримана підприємцем-платником єдиного податку у період перебування на загальній системі оподаткування, та не повернена ним протягом 12 календарних місяців з дня її отримання (термін повернення припав на період застосування спрощеної системм оподаткування), включається до складу доходу і оподатковується за ставкою 5% ( або 3% у разі сплати ПДВ), за умови не перевищення обсягу доходу, визначеного ПКУ.
При перевищенні у звітному періоді обсягу доходу, визначеного ПКУ, платник єдиного податку зобов’язаний застосувати до суми перевищення ставку єдиного податку у розмірі 15% та за заявою перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої, третьої групи, або перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.
Як заповнити рядок 7 «Місце провадження господарської діяльності»
Підприємець, що самостійно виявляє бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, має дотримуватись вимог ст. 298 ПКУ та зазначати в заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».
У разі здійснення діяльності з надання послуг у заздалегідь не визначених місцях, підприємець-єдинник у рядку 7 «Місце провадження господарської діяльності» заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначає: «Надання послуг на території України», або зазначає конкретну територію (місто або область) на якій таким платником єдиного податку будуть надаватись послуги.
Якщо єдинник 1 або 2 групи перевищує визначений для нього обсяг доходу
У разі перевищення платником єдиного податку 1 або 2 групи обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, фізособа – підприємець повинна здійснити перехід на застосування іншої ставки податку (змінити групу єдиного податку) або відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування.
У подальшому підприємець може повернутись або здійснити перехід на сплату єдиного податку як платник 1 або 2 групи з початку календарного року, наступного за роком, в якому нею виконано вимоги, визначені п. 291.4 ст. 291 ПКУ щодо обраної групи єдиного податку, у тому числі і щодо обсягу доходу.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ.
Як визначається обсяг доходу єдинника 2 та 3 груп для визначення
необхідності застосовування РРО?
Підприємці- платники єдиного податку 2 і 3 груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування реєстратора розрахункових операцій повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1млн. гривень.
При цьому враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік. Обсяг доходу з метою застосування критерію (понад 1 000 000 гривень) визначається з урахуванням всіх доходів, які відповідно до ст. 292 ПКУ включаються до складу доходу платника єдиного податку – підприємця.
Податкова соціальна пільга для одинокої матері
Платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ст. 169 ПКУ (у 2017 році – 1200,0 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років. Платник податку зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.
Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. У 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2240 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1600 грн. х 1,4).
При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги самотній матері визначається як добуток суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги) та відповідної кількості дітей (у 2017 році 2240 грн. х кількість дітей до 18 років).
Нерухомість здана в оренду? Порядок сплати ПДФО
Згідно з п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування).
Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку – орендодавець.
При цьому:
а) такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації;
б) при вчиненні нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
Пора збору врожаю: що з оподаткуванням
Не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, яка вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України. Кодекс передбачає дотримання певних умов застосування такої пільги, які передбачені у пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
Якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18%.
Отримані від продажу власної продукції тваринництва груп 1 – 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, доходи не оподатковується, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (в 2017 році – 160 000 грн). Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки.
Якщо сума отриманого доходу перевищує встановлений розмір, фізична особа зобов’язана надати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. При підтвердженні довідкою вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 160 000 грн. Однак, якщо фізичною особою не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.
Про отримання довідки 3ДФ
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки за формою № 3ДФ. Така довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок безоплатно видається сільською, селищною або міською радою за місцем проживання платника податку протягом 5 робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви.
Довідка видається особисто власнику сільськогосподарської продукції, якщо сільськогосподарська продукція вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення: садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва; особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.
Довідка видається строком на п’ять років. Оригінал довідки повинен зберігатись у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати її закінчення.
Таким чином, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству чи фізичній особі-підприємцю, які є податковим агентом, копію чинної та належно складеної довідки, і дані цього документа свідчать про наявність у такої фізичної особи права на застосування пільги, встановленої п.п. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то покупець не утримує податок з доходів, що виплачується за сільськогосподарську продукцію.
Якими винами може торгувати ФОП без відповідної ліцензії
Суб’єкт господарювання без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями може здійснювати роздрібну торгівлю винятково столовими винами.
Роздрібна торгівля винами спеціального типу з об’ємною часткою етилового спирту від 10.5 до 15.0% можлива лише за умови придбання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Відповідно до регламентованих ДСТУ 4806 фізико-хімічних показників, об’ємна частка етилового спирту у винах столових (сухих, напівсухих) може становити в діапазоні від 9.0 до 14%, а напівсолодких — від 9.0 до 13%.
Водночас під час провадження господарської діяльності необхідно враховувати норми ст. 15 прим. 3 Закону № 481.
ІПК ДФС від 03.10.2017 р.№ 2118/Г/99-99-12-01-01-14/ІПК
Податкова знижка: отримуємо за обладнення автомобіля газовою установкою
Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, зокрема, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.
Згідно із п.166.2 ст.166 ПКУ понесені витрати враховуються відповідно платіжним та розрахунковим документам, зокрема квитанціям, фіскальним або товарним чекам, прибутковим касовим ордерам, копіям договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для отримання податкової знижки необхідно подати Декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік, затверджену Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2017 року.
Плата ЄСВ фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування
Базою нарахування ЄСВ для платників, зазначених у п.4 частини першої ст.4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) Закону №2464, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (абзац перший п.2 частини першої ст.7 Закону №2464).
З 2017 року, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої цим Законом. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п.2 частини першої ст. 7 Закону №2464).
У доповнення: відповідно до частини четвертої ст.4 Закону №2464 особи, зазначені у п.4 частини першої ст.4, звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.