І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Платники єдиного податку Харківщини у січні поповнили місцеві бюджети майже на 257 мільйонів гривень
Підприємцями-фізичними особами, юридичними особами та аграріями, що перебувають на обліку в податкових інспекціях Харківської області та які обрали спрощену систему оподаткування, в січні 2018 року сплачено 256,7 млн.грн. єдиного податку. В ГУ ДФС у Харківській області відзначають збільшення надходжень з аналогічним періодом минулого року на 71,6 млн. грн.
Основну частину надходжень забезпечили фізичні особи – підприємці, які сплатили понад 164 млн. грн., що на 41,8 млн. грн. більше, ніж в минулому році. Юридичні особи спрямували до бюджету 30,4 мільйона гривень, що на 9,4 млн. грн. більше, ніж минулого року.
Четверта група «спрощенців» – це суб’єкти підприємництва аграрної галузі. Відтак, від місцевих аграріїв за січень 2018 року надійшло 62,2 млн. грн. єдиного податку.
В ГУ ДФС області повідомили, найчисленішою групою платників єдиного податку є третя – 34507 фізичних та 10909 юридичних осіб – 45416 платників. На друге місце вийшла друга група – 38995 осіб. Першу групу обрали 14469 платників. На четвертій групі – 1567 платників.
На Харківщині підприємства – боржники сплатили майже 26 мільйонів гривень податкового боргу
За рахунок проведення заходів фіскальною службою з відпрацювання податкового боргу підприємств-боржників, в січні надходження до Зведеного бюджету склали 25,8 млн.грн., що на 9,1 млн.грн. більше, ніж у січні минулого року.
Майже вдвічі в порівнянні з минулорічними, збільшились надходження за рахунок проведення заходів з відпрацювання заборгованості по ЄСВ, які в січні склали 16,0 млн.гривень.
Крім того, від реалізації заставного майна до бюджету у 2017 році стягнуто 28,6 млн.грн, що в 6 разів більше результату 2016 року.
Робота з платниками, які мають податковий борг, знаходиться під особливим контролем. Адже це надходження до державного і місцевого бюджетів. Це ті кошти, що місцеві громади могли би витратити на заплановані важливі соціальні та економічні проекти.
Харківські податкові міліціонери припинили реалізацію іноземної алкогольної контрабанди
Працівниками податкової міліції Харківщини в ході проведення заходів в рамках операції «Акциз-2018», виявлено факт зберігання та реалізації незаконно ввезених на митну територію України елітних лікеро – горілчаних виробів, чим попереджено реалізацію на території Харківської області контрабандних алкогольних напоїв іноземного виробництва.
Встановлено, що винахідлива громадянка з магазину та через мережу інтернет здійснювала зберігання та реалізацію контрабандних елітних лікеро – горілчаних виробів іноземного виробництва, на яких не було належним чином розміщених марок акцизного податку встановленого зразку України. Крім того, вона не була зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності і в неї була відсутня ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі лікеро-горілчаними виробами.
В результаті проведених заходів було виявлено та вилучено 715 пляшок контрабандного елітного алкоголю іноземного виробництва орієнтовною вартістю 406 тис. грн. За вказаним фактом складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП».
Електронні сервіси ДФС на допомогу платникам
Зокрема, за допомогою приватної частини сервісу «Електронний кабінет платника» (далі – ЕКП), що розташований за адресою https://cabinet.sfs.gov.ua, існує можливість отримання інформації про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи. Зазначена інформація набуває особливої актуальності і для громадян, і для державних службовців в період проведення кампанії декларування.
Тобто громадянам необов’язково звертатися до інспекції щодо отримання довідки про свої доходи. Одержати її можна за допомогою Електронного кабінету. В цих випадках, робота з електронним сервісом в особистому кабінеті здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) – ключа, згенерованого як для фізичної особи.
Закликаємо громадян активніше користуватися електронними сервісами, адже це і зручно, і швидко, і сучасно.
IІ. Інформація для бухгалтерів
До Порядку нарахування та сплати ЄСВ на державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб внесено зміни
20.02.2018 набула чинності постанова КМУ від 14.02.2018 №67 «Про внесення змін до Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб» (далі – Постанова №67), якою внесено зміни до постанови КМУ від 02.03.2011 №178 «Про затвердження Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб» зі змінами. Постанова №67 застосовується з 01.01.2018.
Порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб (далі – Порядок) приведено у відповідність до чинного законодавства.
Змінами, внесеними до Порядку передбачено, що до осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, віднесено особи, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу при усиновленні дитини.
Крім того, змінено розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який з 01.01.2018 дорівнює п’ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом.
ДФС та Держпраці мають повне право прийти на перевірки
Постановою КМУ від 18.12.2017 р. №1104 (23.02.2018р. набрала чинності) затверджено перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія мораторію на перевірки у 2018 році. До нього увійшли ДФС, Держпраці та ще 22 контролюючі органи.
Згідно з текстом постанови, вона набере чинності з дня офіційного опублікування і діятиме до 31 грудня 2018 року.
Як скористатися розстрочкою з ПДВ при імпорті обладнання
Пільговий режим сплати ПДВ для імпортерів обладнання, передбачений нововведеннями до Податкового кодексу, деталізовано Постановою КМУ від 07.02.2018 р. № 85. Зокрема, у документі визначається процедура надання розстрочення сплати ПДВ та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту обладнання, що класифікується за товарними підкатегоріями згідно з УКТЗЕД, визначеними п. 65 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу, та ввозиться платником податку для власного виробництва на території України.
Для отримання розстрочення сплати податку платник податку подає до митниці ДФС заяву за встановленою формою. До заяви, крім документів, передбачених ст. 335 Митного кодексу, також додаються такі документи: бізнес-проект, бізнес-план або інший документ, у якому зазначено технологічний процес з економічними розрахунками та очікувані результати діяльності; наявні висновки державних органів, експертних установ, організацій, державні стандарти і стандарти підприємства, технічні умови, технічна документація, документи, що підтверджують наявність виробничих потужностей, приміщень.
Платник податку, який отримав рішення, під час митного оформлення в установленому порядку обладнання сплачує перший платіж та надає на залишок суми податку забезпечення виконання зобов’язань відповідно до розділу X Митного кодексу або банківську гарантію, видану відповідно до законодавства.
Розстрочені суми податку сплачуються щомісяця у строк, встановлений у рішенні, з поданням додаткової митної декларації, в якій зазначаються відомості про митну вартість обладнання, визначену на дату поміщення такого обладнання у митний режим імпорту.
Платник податку має право достроково сплатити розстрочену суму податку.
Особливості застосування ставки ПДВ у розмірі 7%
Починаючи з 1 січня 2018 року, ставку податку у розмірі 7 відсотків встановлено на операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідальність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.
Більш детально у листі ДФСУ від 05.02.2018 №3375/7/99-99-15-03-02-17 «Про особливості оподаткування ПДВ».
Після сплати аванса пройшло 1095 днів: зменшуємо податковий кредит
У разі якщо за сплаченими авансами поставка товарів/послуг протягом терміну позовної давності не відбулася, то факт придбання таких товарів/послуг, як це передбачено у пункті 198.3 статті 198 ПКУ, відсутній, а тому право на податковий кредит щодо таких товарів/послуг у платника податку відсутнє.
Враховуючи викладене, якщо платник податку за сплаченими авансами на підставі отриманої податкової накладної сформував податковий кредит, але товари/послуги протягом терміну позовної давності поставлені не були, то в податковому періоді, в якому відбувається списання безнадійної заборгованості за такими авансами, платнику податку необхідно зменшити суму податкового кредиту. Таке зменшення у вказаному випадку здійснюється на підставі бухгалтерської довідки.
ДФСУ в ІПК від 01.02.2018 р. № 392/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Чи має право підприємство у разі анулювання реєстрації платника ПДВ подати уточнюючий розрахунок за період у якому він був платником ПДВ
Враховуючи те, що суб’єкт господарювання у разі анулювання реєстрації платника ПДВ виключається із Реєстру платників ПДВ, то уточнюючий розрахунок за період, у якому він був платником ПДВ, такий суб’єкт господарювання подати не може.
Податок на прибуток 2018, що і як змінилось?
До ПКУ внесено зміни в оподаткування податком на прибуток підприємств, які набули чинності 1 січня 2018 року. Згідно з якими податкова декларація з податку на прибуток, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідні зміни внесені до п.49.19 ст.49 ПКУ щодо непоширення на податкову декларацію з податку на прибуток, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, строку подання податкової декларації, визначеного для базового звітного (податкового) періоду.
Таким чином, для податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) рік визначено єдиний строк її подання – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, незалежно від базового звітного (податкового) періоду складання декларації – квартал або рік.
Положення п.п.49.18.6 п.49.18 та п.49.19 ст.49 ПКУ застосовуються для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за звітний (податковий) 2017 рік, граничним строком подання якої є 1 березня 2018 року.
Слід зазначити, що зміна строку подання річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств впливає також на строк подання розрахунку частини чистого прибутку (доходу).
Так, п.3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138, визначено, що розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
Враховуючи викладене вище, граничним строком подання розрахунку частини чистого прибутку (доходу) за звітний 2017 рік є 1 березня 2018 року.
Також для платників єдиного податку відмінено обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску при виплаті дивідендів, а саме: до п.п.57.112 п.57.11 ст.57 ПКУ внесено зміни, відповідно до яких обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку за визначеною п.136.1 ст.136 ПКУ ставкою покладається на будь-якого емітента корпоративних прав (крім платників єдиного податку), що є резидентом, незалежно від того, чи користується такий емітент пільгами із сплати податку, передбаченими ПКУ, чи у вигляді застосування ставки податку, іншої, ніж встановлена п.136.1 ст.136 ПКУ.
Про ці та інші зміни в листі ДФСУ від 31.01.2018 №2834/7/99-99-15-02-01-17
Який термін подання за 2017 рік звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?
Неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам, встановленим у п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, зокрема внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації подається за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2017 рік подають до контролюючого органу за місцем реєстрації до 1 березня 2018 року. Форма звіту затверджена наказом Мінфіну від 17.06.2016 №553 (у редакції наказу Мінфіну від 28.04.2017 №469).Обов’язковими реквізитами форми звіту є інформація про дату та номер Рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (рядок 7) та ознака неприбутковості (рядок 8).
Звертаємо увагу, що разом зі звітом обов’язково подають до контролюючих органів річну фінансову звітність, яка є її додатком та невід’ємною частиною.
Який порядок подання звітності та сплати податкового зобов’язання з податку на прибуток, неприбутковою організацією, яка не привела свої установчі документи у відповідність із нормами ПКУ, або в середині року прийняла рішення про перехід на загальну/спрощену систему оподаткування?
У разі виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій , крім випадків, передбачених п.п 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України , та переходу на загальну/спрощену систему оподаткування в установленому порядку така організація повинна подати до контролюючого органу за місцем обліку наступну податкову звітність з податку на прибуток/єдиного податку: за період перебування у Реєстрі така організація повинна подати до контролюючого органу Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із показниками діяльності, обрахованими за період перебування у Реєстрі, та фінансову звітність за рік – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (наприклад: за 2017 рік, з граничним строком подання декларації 01 березня 2018 року); за період перебування на загальній системі оподаткування така організація повинна подати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із показниками діяльності, обрахованими за період перебування на загальній системі оподаткування, та фінансову звітність за рік – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (наприклад: за 2017 рік, з граничним строком подання декларації 01 березня 2018 року);
за період перебування на спрощеній системі оподаткування (зокрема, на третій групі спрощеної системи оподаткування) така організація повинна подати до контролюючого органу податкову декларацію платника податку третьої групи (юридичні особи) за базовий звітний (податковий) період із показниками діяльності, обрахованими за період перебування на спрощеній системі оподаткування – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Чи оподатковуються кошти, отримані неприбутковою бюджетною установою, у вигляді кредиту або поворотної фінансової допомоги?
Не підлягають оподаткуванню суми кредиту або поворотної фінансової допомоги, отримані неприбутковою бюджетною установою за умови, що кошторис такої неприбуткової бюджетної установи передбачає зазначені доходи. При цьому доходи у вигляді сум кредиту або поворотної фінансової допомоги повинні використовуватись виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. У разі недотримання цих умов така неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.
Індивідуальні податкові консультації: право на роз’яснення платника
За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі.
Індивідуальні податкові консультації надаються:
– в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
– у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному веб-порталі ДФСУ за посиланням: Головна/Електронний кабінет/Реєстри/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій. За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
– найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
– код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
– зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
– підпис платника податків;
– дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає зазначеним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
ДФС може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України.
Особливості адміністрування у 2018 році рентної плати за спеціальне використання води
Листом ДФСУ від 19.01.2018 №1579/7/99-99-12-03-04-17 щодо адміністрування у 2018 році рентної плати за спеціальне використання води, повідомляє наступне.
Ставки рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата), які застосовуються при обчисленні податкових зобов’язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році збільшено на 16,8 відсотків (порівняно з діючими у 2017 році). Зазначена норма запроваджена починаючи з 01.01.2018.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (із змінами і доповненнями).
Податкові декларації з Рентної плати подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом ІІ ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, за місцем податкової реєстрації (п.п.257.3.4 п.257.3 ст.257 ПКУ).
З метою забезпечення єдиного підходу до здійснення обліку платників Рентної плати та подання податкової звітності з Рентної плати, припис підпункту 257.3.4 п.257.3 ст.257 ПКУ в частині подання платником Рентної плати податкової звітності необхідно застосовувати з урахуванням п.63.3 ст.63 ПКУ, а саме: за неосновним місцем обліку – місцезнаходженням водних об’єктів або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.
Враховуючи припис п.3 частини першої ст.66 Бюджетного кодексу України про зарахування до доходів загального фонду обласних бюджетів 45 відсотків Рентної плати, на податковий облік за неосновним місцем обліку необхідно брати водокористувачів, до складу яких входять структурні підрозділи, розташовані на територіях, інших ніж головне підприємство, тобто за місцезнаходженням водних об’єктів, з яких здійснюється забір води або за місцезнаходженням об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.
Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань з Рентної плати вважаються за:
– I квартал ц.р.: 10 травня 2018 року, а останнім днем сплати податку – 18 травня 2018 року;
– ІІ квартал ц.р.: 9 серпня та 17 серпня 2018 року відповідно;
– ІІІ квартал ц.р.: 9 листопада та 19 листопад 2018 року відповідно;
– V квартал ц.р.: 11 лютого та 19 лютого 2019 року відповідно.
ВАРТІСТЬ ПУТІВОК, НАДАНИХ ПРОФСПІЛКОЮ ЧИ РОБОТОДАВЦЕМ, З 01.01.2018 НЕ ОПОДАТКОВУЄТЬСЯ
З 01.01.2018 набрали чинності зміни до ПКУ, зокрема у частині податку на доходи фізичних осіб.
Так, змінами передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) не включаються такі доходи:
¨ вартість_путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування;
¨ вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року.
Юридична особа, котра придбала орендовану нею земельну ділянку, стає платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності
Якщо юридична особа придбала орендовану нею земельну ділянку державної або комунальної власності на підставі договору купівлі-продажу, то така особа є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку.
До дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку юридична особа сплачує орендну плату відповідно до договору оренди землі.
Договір оренди землі припиняється, зокрема у разі поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря.
Суми кредиту, отримані неприбутковою бюджетною установою не підлягають оподаткуванню за певних умов
Не підлягають оподаткуванню суми кредиту, отримані неприбутковою бюджетною установою за умови, що кошторис такої неприбуткової бюджетної установи передбачає зазначені доходи. При цьому доходи у вигляді сум кредиту повинні використовуватись виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. У разі недотримання цих умов така неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п.133.4 ст.133 ПКУ.
Порушили граничні терміни реєстрації ПН – чи буде адмінвідповідальність?
ДФСУ у підкатегорії 101.29 ресурсу “ЗІР” роз’яснила, що відсутність факту реєстрації податкової накладної в ЄРПН за умови відображення сум ПДВ за такою податковою накладною у податкових зобов’язаннях звітного податкового періоду не передбачає притягнення до адміністративної відповідальності платника податку – продавця товарів/послуг.
Чи є базою нарахування ЄВ суми грошової допомоги, виплаченої державному службовцю при виході на пенсію?
Грошова допомога, виплачена державному службовцю при виході на пенсію, не є базою для нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
До уваги фермерів – платників ЄСВ
Також платниками єдиного внеску відповідно до п. 51 частини першої ст. 4 цього Закону про ЄСВ є члени фермерського господарства за умови, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, тобто не є, зокрема, застрахованими особами.
Застрахована особа – це фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок (п. 3 частини першої ст. 1 Закону про ЄСВ).
Отже, на членів фермерських господарств, які є одночасно застрахованими особами, не поширюється дія Закону про ЄСВ щодо обов’язку постановки на облік у контролюючих органах як платників єдиного внеску і відповідно обов’язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок.
У разі втрати членом фермерського господарства статусу застрахованої особи такий член фермерського господарства зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах як платник єдиного внеску.
Фермерам про зміни в податковому законодавстві
З 01.01.2018 року, членів ФГ виключено із переліку платників, які мають право на добровільну сплату ЄСВ. З початку року, такі особи повинні стати на облік в органи фіскальної служби. Відтепер членам ФГ буде нараховуватись страховий стаж. Це означає впевненість у завтрашньому дні, стабільність, адже вони будуть отримувати пенсію. Так, для цього ФГ потрібно подати заяву про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ до територіальних органів ДФС, де необхідно вказати податковий номер та найменування фермерського господарства, членом якого він є. Така заява повинна бути додатково підписана Головою фермерського господарства.
Шановні платники земельного податку з фізичних осіб!
Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році” внесено зміни по земельному податку з фізичних осіб в частині застосування пільги.
Відповідно пункту 281.2 статті 281 фізичні особи, які зазначені нижче, звільняються від сплати земельного податку не за одну земельну ділянку, а за всі земельні ділянки, віднесені до однієї відповідної категорії земель в межах граничних норм.
Так, згідно пункту 281.1 статті 281 від сплати земельного податку звільняються:
– інваліди першої і другої групи;
– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
– пенсіонери за віком;
– ветерани війни і особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
– фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії вищезазначених фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
– для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 цієї статті, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання / зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Чи можна зареєструватися платником єдиного податку при наявності податкового боргу
Нагадуємо платникам–спрощенцям, що реєстрація суб’єктів господарювання платниками єдиного податку здійснюється протягом двох робочих днів від дати надходження заяви про перехід на спрощену систему оподаткування.
Починаючи з січня 2017 року платниками єдиного податку першої-третьої груп не можуть бути платники, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку, мають податковий борг зі сплати податків та зборів, за якими визначені грошові зобов’язання, в тому числі, які не пов’язані із здійсненням господарської діяльності.
Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою. Проте, вона може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.
Наголошуємо, що платники єдиного податку зобов’язані перейти на загальну систему оподаткування за наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів. Перехід здійснюється в останній день другого із двох послідовних кварталів.
У разі, якщо платник податків, за наявності податкового боргу, не перейшов на загальну систему оподаткування, то він буде виключений з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.
При цьому, такий платник податку зобов’язаний самостійно обчислити, задекларувати та сплатити суму податків і зборів за загальною системою оподаткування.
Звертаємо увагу, що наявність податкового боргу по податкових зобов’язаннях, не пов’язаних з його господарською діяльністю, не є підставою для прийняття рішення про виключення такої фізичної особи-підприємця з реєстру платників єдиного податку.
Підприємці, які є пенсіонерами за віком звільняються від сплати єдиного внеску
Фізичні особи – підприємці звільняються від сплати єдиного внеску за себе якщо вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю й отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Зокрема, звільняються від сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:
– отримують пенсію за віком (у тому числі пільгових);
– отримують дострокову пенсію (у тому числі пільгових умовах);
– отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у тому числі пільгових умовах (передбачені статтею 55 Закону України від 28 лютого 1991 року № 796-XІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»));
– є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги;
– досягли віку та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).
Зазначена пільга не поширюється на осіб, які:
отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника;
отримують пенсію за вислугу років.
Про це Державна фіскальна служба України роз’яснила у своєму листі від 09.02.2018 №3856/7/99-99-13-02-01.
Чи є базою нарахування ЄВ сума орендної плати, що виплачується ЮО за договором оренди нерухомого (рухомого)
Відносини, які виникають при укладенні договору найму (оренди), не мають ознак правовідносин, що регулюють виконання робіт або надання послуг. ЄСВ не нараховується на суму орендної плати, виплаченої на користь фізичної особи згідно договору найму (оренди) нерухомого (рухомого) майна.
Спадщина за нульовою ставкою: особливості оподаткування
До загальномісячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого або отриманого у подарунок майна у межах, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.
Об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення ПКУ, оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.
Відзначимо, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені. Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Крім того, за нульовою ставкою оподатковуються:
– вартість власності, що успадковується особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини – сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
– грошові заощадження, поміщені в установи Ощадного банку та державного страхування СРСР протягом 1992-1994 років, погашення яких не відбулося.
Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок.
Якщо фізичні особи – резиденти, отримують спадщину (подарунок) від фізичної особи – резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків від вартості будь-якої спадщини (подарунку).
Рієлтери зобов’язані прозвітуватись про укладені договори оренди
Суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою затвердженою наказом Мініфіну України від 13.05.2017 року №407 .
Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.
Протягом 2017 року змінили прізвище – правильно подайте декларацію.
При заповненні декларації про майновий стан та доходи у рядку 3 вказуються прізвище, ім’я, по батькові платника податку (згідно з даними паспортного документа). У разі якщо протягом звітного періоду, за який здійснюється декларування, або у наступному за ним році платник податку змінив прізвище (ім’я, по батькові), у рядку 3 слід зазначити спочатку нове прізвище (ім’я, по батькові), а в дужках – попереднє прізвище (ім’я, по батькові).
Реєстраційний номер облікової картки платника податків зазначається відповідно до даних ДРФО – платників податків. Для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про наявність у них права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, зазначаються серія та номер паспорта.
Підприємці на загальній системі оподаткування можуть включати до складу витрат суми нарахованої амортизації
Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між виручкою у грошовій та негрошовій формі і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.
З 01.01.2017 року підприємці отримали право за власним бажанням включати до складу витрат, амортизаційні відрахування за витратами на придбання основних засобів та нематеріальних активів та витратами на самостійне виготовлення основних засобів.
Розрахунок амортизації здійснюється із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.
Разом з тим, не підлягають амортизації об’єкти житлової нерухомості та легкові і вантажні автомобілі.
Ремонт, реконструкція, модернізація та інші поліпшення основних засобів, а також ліквідація основних засобів (у частині залишкової вартості) не підлягають амортизації, а повністю включаються до складу витрат звітного періоду. Зазначена норма передбачена ст. 177 Податкового кодексу України.
Як підприємцю повідомити фіскальну службу про нового працівника
Відповідно до Порядку повідомлення ДФС та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою КМУ від 17.06.15 р. № 413, повідомлення про прийняття працівника на роботу подається фізичною особою-підприємцем до територіальних органів ДФС за місцем обліку його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
– на паперових носіях разом із копією в електронній формі;
– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більш ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що міститься в повідомленні про прийнятття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08.07.10 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
До уваги платників, які застосовують РРО!
Звертає увагу, що згідно з п.7 розділу ІІ Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.06.2016 №547 (далі – Порядок), після опломбування центр сервісного обслуговування (далі – ЦСО) видає (або додає) суб’єкту господарювання довідку про опломбування реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) за формою №1-ЦСО (додаток 1 до Порядку) (далі – довідка про опломбування).
Довідка про опломбування складається у двох примірниках, один з яких надається суб’єкту господарювання, інший зберігається у ЦСО, що здійснив опломбування.
Копію кожної довідки про опломбування, виданої ЦСО, суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
Формою довідки про опломбування РРО передбачено заповнення, зокрема, граф «Причина розпломбування» та «Характер виявленої несправності РРО».
Таким чином, у разі ремонту РРО суб’єкт господарювання надає до контролюючих органів довідку про опломбування РРО, яка видається ЦСО із зазначенням в ній, зокрема причини розпломбування.
Яким чином платнику ЄВ – ФОП знятись з обліку в контролюючих органах у разі припинення підприємницької
У разі надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.