І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Митники Харківщини виявили приховані цигарки вартістю майже 650 тис. гривень
У міжнародному автомобільному пункті пропуску «Гоптівка» митники упередили незаконне вивезення смугою руху «червоний коридор» великої партії цигарок.
Прихований від митного контролю вантаж було виявлено під час переогляду спеціалізованого вантажного сідлового тягача марки «MAN 19.414» зі спеціалізованим напівпричепом (рефрижератор), здійсненим на підставі доручення ГВ БКОЗ УСБУ в Харківській області.
За документами водій тягача, громадянин України, переміщував вантаж «Бутылка стеклянная для пищевых жидкостей из бесцветного стекла ёмкостью 0,5 л тип Г-500» у кількості 37,6 тис. штук (33 палети по 1140 штук).
Однак під час переогляду у порожнині між нижньою частиною корпусу напівпричепа та підлогою було виявлено приховані цигарки іноземного виробництва без акцизних марок, а саме 20 тис. пачок цигарок «Marvel» та 5999 пачок цигарок «Marble». Орієнтовна вартість цигарок складає майже 650 тис. грн. (по 25 грн. за пачку).
Остаточну вартість буде визначено експертом.
Лозівська ОДПІ запрошує громадян задекларувати доходи, отримані у 2017 році
З початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2017 року. Громадяни зобов’язані включити суму отриманих протягом 2017 року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 травня 2018 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року, а також нарахувати і сплатити до 1 серпня 2018 року податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів.
Протягом поточного року платниками податків Лозівської ОДПІ вже подано 1304 декларації про майновий стан і доходи громадян.
Звертаємо увагу громадян , що у разі виникнення питань щодо порядку заповнення та подання декларації про майновий стан та доходи, вони можуть звертатись за відповідними роз’ясненнями до Центру обслуговування платників Лозівської ОДПІ та Первомайського відділення Лозівської ОДПІ.
В Центрах можна отримати вичерпний перелік послуг, які необхідні платникам – інформаційні, консультаційні, адміністративні, а також відвідати відповідні тренінги і скористатись онлайн консультаціями.
Графік роботи ЦОПів: – з понеділка по четвер – з 9:00 до 18:00; у п’ятницю – з 9:00 до 16:45; у суботу – з 9:00 до 13:00. Обідня перерва – з 13:00 до 13:45. Адреса: м. Лозова м-н 3 буд.5. Телефон для довідок (0245) 5-12-07. м.Первомайський вул.Бугайченко,25. Телефон для довідок (05745) 3-40-93.
Центр обслуговування платників Лозівської ОДПІ надає широкий спектр адміністративних та інформаційних послуг
Центром обслуговування платників Лозівської ОДПІ надається широкий спектр безкоштовних послуг для своїх відвідувачів. Серед них приймання податкової звітності, видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, тощо.
Для зручності відвідувача існує система Wi-Fi. У залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на ТV моніторі.
За інформацією управління обслуговування платників протягом січня-лютого 2018 року Лозівською ОДПІ надано понад 3,6 тис. адміністративних послуг.
За цей час було зареєстровано 76 книг обліку доходів і витрат, 9 реєстратор розрахункових операцій, 549 книг обліку розрахункових операцій та 87 реєстрації розрахункових книжок, видано 115 Витягів з реєстру платників єдиного податку, видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків – 1338, видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 1885, Внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта – 7, Підтвердження статусу податкового резидента України – 28.
Кожна послуга має інформаційну картку, в якій зазначено інформацію про суб’єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови її отримання. Зокрема, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін видачі, довідки та способи отримання результату.
У Центрі розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні та тематичні стенди, що містять зразки заповнення заяв, податкової звітності, актуальну інформацію з питань оподаткування.
Режим роботи центру спрямований на забезпечення якісного та вчасного надання послуг платникам: щоденно у робочі дні з 9.00 год. до 18.00 год. обідня перерва з 13.00 год. до 13.45 год., а в суботу – з 9.00 до 13.00 год.
Довідку про суми виплачених доходів можна отримати
В рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців на веб-порталі ДФС України функціонує сервіс «Електронний кабінет», однією з послуг якого є надання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб- платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи.
Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – для отримання інформації про себе, з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи, сертифікованим будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів.
З порядком отримання відомостей про доходи за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: Головна/Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб- платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http: //cabinet.sfs.gov.ua.
Після входу до Електронного кабінету необхідно ввійти до його приватної частини. Для цього необхідно:
– увійти до Електронного кабінету платника через офіційний веб-портал ДФС;
– обрати відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);
– обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, CD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key 6.dat);
– вказати пароль захисту на натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти»;
– обрати розділ «Заяви, запити для отримання інформації»;
– обрати «Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/ декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій».
У запропонованій формі запиту необхідно заповнити всі поля що виділені блакитним кольором. Після заповнення натисніть «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати».
Якщо при заповненні запиту були допущені помилки або не заповнені всі обов’язкові реквізити, система напише «Помилка» та виділить рожевим кольором відповідні поля.
Слід виправити помилки та знову натиснути «Підписати та надіслати».
Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.
Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС, скориставшись сервісом «Електронний кабінет платника» за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua
Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK – зворотній зв’язок.
IІ. Інформація для бухгалтерів
До уваги платників ПДВ!
З метою реалізації норм пункту 201.16 статті 201 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 07.12.2017 № 2245-VIII повідомляємо про проведення технологічних та регламентних робіт в автоматизованих системах ДФС, у зв’язку з чим о 23 годині 00 хвилин 20 березня 2018 року тимчасово буде припинено роботу Єдиного реєстру податкових накладних та деяких електронних сервісів для платників податку на додану вартість в ІТС «Електронний кабінет».
Функціонування ЄРПН та електронних сервісів буде відновлено після завершення технічних робіт, але не пізніше 10 години 00 хвилин 22 березня 2018 року.
Роз`яснення ДФС: колишні суб’єкти спережиму оподаткування ПДВ до 19 березня можуть виправити помилки, допущені при визначенні ознаки у номері ПН/РК
Для виправлення помилок при визначенні ознаки у номері податкової накладної платниками, які застосовували спеціальний режим оподаткування ПДВ діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, відповідно до ст.209 Податкового кодексу України, який був діючим до 01.01.17, встановлено додатковий термін для подання інформації для перерахунку реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ.
Надання такої інформації відбувається шляхом складання та подання до ДФС окремого документа-Повідомлення у вигляді розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (Повідомлення-РК).
Для складання Повідомлення-РК використовується чинна на сьогодні форма Додатка 2 до податкової накладної – Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної і застосовується механізм, що використовується для направлення на реєстрацію в ЄРПН Розрахунків коригування.
Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється платниками податку лише в період з 27.02.2018 по 19.03.2018 включно.
Інформація від ДФС щодо прийняття Повідомлень-РК буде надана платникам після закінчення терміну їх прийняття (після 19.03.2018), шляхом надсилання квитанції з відміткою про прийняття Повідомлення-РК або про відмову в його прийнятті із зазначенням причин відмови.
Особливості складання Повідомлення-РК залежно від певної ситуації роз’яснено листом ДФС України 26.02.2018 № 5715/7/99-99-15-03-02-17.
Блокування податкових накладних за новими правилами
Відповідно до ПКУ КМУ постановою від 21.02.2018 №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова №117) затвердив:
– Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
– Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
– Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Постанову №117 опубліковано 07.03.2018 та набирає чинності через п’ятнадцять днів з дня її опублікування, тобто дата набрання чинності – 22 березня 2018 року.
За порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі передбачена відповідальність
Згідно із п. 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 ПКУ порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
50 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у ЗІР ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101).
Зміни до Положення про реєстрацію платників ПДВ
Наказом Мінфіну України від 16.01.2018 №7 внесено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (від 14.11.2014 №1130), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2018 р. за № 151/31603. Уточнено повноваження територіальних органів ДФС у частині реалізації процедур формування та ведення реєстру платників ПДВ відповідно до функцій, визначених Податковим кодексом України. Контролюючі органи в областях та місті Києві, міжрегіональні територіальні органи забезпечують організацію роботи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на їх території.
Врегульовано питання реєстрації платником ПДВ особи, утвореної шляхом перетворення платника ПДВ, а саме: якщо юридична особа, утворена в результаті перетворення, не подала до контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за датою завершення перетворення, заяви для реєстрації або перереєстрації у порядку, передбаченому цим Положенням, контролюючий орган після спливу цього строку приймає рішення про анулювання реєстрації юридичної особи, припиненої в результаті перетворення.
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ може прийматись заступником керівника контролюючого органу або уповноваженою особою.
Внесено зміни до:
додатка 5 «Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (Форма № 6-РПДВ)»;
додатка 7 «Рішення про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість» (Форма № 7-РПДВ);
додаток 9 «Рішення про виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування (Форма № 6-РРС)».
Наказ набав чинності 16.03.2018.
Особи, звільнені від сплати ЄСВ у 2018 році
З 01.01.2018, особи, зазначені, у пунктах 4 та 5¹ част.1 ст.4 Закону №2464, звільнятимуться від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Умови призначення пенсії за віком визначаються ст.26 Закону №1058, а саме досягнення віку за наявності страхового стажу тривалістю зазначеної у частинах першій – п’ятій ст.26 Закону №1058.
Крім цього, законодавством передбачено призначення пенсій за віком раніше встановленого ст.26 Закону №1058 віку. Це пенсії за віком на пільгових умовах, дострокові пенсії за віком та пенсії за віком зі зниженням пенсійного віку.
Звільнятимуться від сплати ЄСВ фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які брали спрощену систему оподаткування, та члени фермерського господарства, які:
-отримують пенсію за віком (у тому числі на пільгових умовах (передбачені част.2 та 3 ст.114, п.2 розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058));
-отримують дострокову пенсію (у тому числі на пільгових умовах (передбачені част.1 ст.115, п.7² розділу XV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1058);
– отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у тому числі на пільгових умовах (передбачені ст.55 Закону України від 28.02.1991 №796-ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»);
– є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії або соціальної допомоги;
– досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).
Зазначена пільга не поширюватиметься на осіб які:
– отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону № 1058;
– отримують пенсію за вислугу років та не досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058.
Дія част.4 ст.4 Закону №2464 не поширюється на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Детальніша інформація у листі ДФС України від 09.02.2018 №3856/7/99-99-13-02-01-17.
Суборенда земельної ділянки: хто є платником орендної плати за землю?
Плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі – орендна плата).
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об’єктом оподаткування – земельна ділянка, надана в оренду.
Орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду.
Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому.
Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Оскільки плата за землю справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (іншої форми не передбачено), а платником орендної плати є орендар земельної ділянки, то юридична особа, що орендує земельну ділянку та уклала договір суборенди на цю земельну ділянку, сплачує орендну плату за зазначену земельну ділянку та подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю.
Виконавець і замовник довгострокового контракту – бюджетні організації: що з ПДВ?
У бюджетної організації – виконавця довгострокового контракту податкові зобов’язання з ПДВ виникають за правилами, встановленими п.187.9 ст.187 ПКУ, а якщо замовником довгострокового контракту є теж бюджетна організація, то дата віднесення сум ПДВ до податкового кредиту у такої бюджетної організації виникає за правилами, встановленими абзацом шостим п.198.2 ст.198 ПКУ.
Декларація з транспортного податку: відображаємо зміни
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, Декларація юридичною особою – платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
якщо платник податку на поточний рік подав звітну Декларацію за об’єкти оподаткування (легкові автомобілі), що перебувають у його власності, а протягом року отримав право власності на новопридбані об’єкти оподаткування (легкові автомобілі), то такий платник має надати уточнюючу Декларацію контролюючому органу за місцем реєстрації об’єктів оподаткування (транспортних засобів), з урахуванням переліку автомобілів, зазначених в останній поданій Декларації за рік, що уточнюється, протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.
Де можна ознайомитись з Реєстром неприбуткових установ та організацій
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13 липня 2016 року № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
З Реєстром можна ознайомитись у відкритій та приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua).
Зауважимо, що робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, сертифікованим у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.
Для перевірки даних щодо включення до Реєстру достатньо здійснити пошук за кодом ЄДРПОУ або найменуванням неприбуткової організації.
Договором може бути передбачена одноразова сплата ЄСВ за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню
Відповідно до частини п’ятої ст.10 Закону №2464(зі змінами) договором про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року).
Сума сплаченого ЄСВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2.
В усіх випадках ця сума не може бути більшою за суму ЄСВ, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої на дату укладення договору.
Одноразова сплата ЄСВ за попередні періоди, яка передбачена частиною п’ятою ст.10 Закону №2464, може бути здійснена за окремим договором, укладеним у порядку, передбаченому частинами першою, третьою та четвертою ст.10 Закону №2464.
Нерезидент придбав корпоративні права у резидента: чи необхідно такому нерезиденту стати на облік в контролюючих органах?
Володіння корпоративними правами не вважається підприємництвом. Законом можуть бути встановлені обмеження певним особам щодо володіння корпоративними правами та/або їх здійснення. Тобто, придбання нерезидентом корпоративних прав не є здійсненням господарської діяльності на території України.
Отже, якщо компанія – нерезидент не здійснює господарську діяльность в Україні та не підпадає під визначення постійного представництва, то, у разі придбання корпоративних прав юридичної особи – резидента, ставати на облік у контролюючому органі не потрібно.
Нерезидент – власник нерухомого майна на території України: як отримати повідомлення-рішення для сплати податку на нерухомість?
Податкове/ податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), обчисленого згідно з п.п.266.7.1 п.266.7 ст.266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Відповідно до абзацу четвертого п.п.266.7.2 п.266.7 ст.266 ПКУ нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку, фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.
Боржника – нерезидента визнано банкрутом: чи підлягають декларуванню валютні цінності, які знаходяться за межами України?
Відповідно до ст.9 Декрету КМУ від 19.02.1993 №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» зі змінами та доповненнями передбачено, що валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов’язковому декларуванню.
Згідно зі ст.1 Указу Президента України від 18.06.1994 №319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» (далі – Указ №319), суб’єкти підприємницької діяльності України, незалежно від форм власності, щоквартально здійснюють декларування наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.
При цьому, Указом №319 не передбачено можливості звільнення від декларування наявності валютних цінностей у разі непроведення розрахунків при здійсненні експортних або імпортних операцій у зв’язку з визнанням нерезидента банкрутом.
Отже, валютні цінності та майно, які перебувають за кордоном, зокрема за якими не проведено розрахунки при здійсненні експортних або імпортних операцій через визнання нерезидента банкрутом, підлягають обов’язковому декларуванню суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності України.
Коли не підлягають оподаткуванню ПДВ помилково зараховані з вини банку кошти?
Відповідно до Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» неналежний отримувач зобов’язаний протягом трьох робочих днів від дати надходження повідомлення банку-порушника про здійснення помилкового переказу ініціювати переказ еквівалентної суми коштів банку-порушнику, за умови отримання повідомлення цього банку про здійснення помилкового переказу.
Оскільки об’єктом оподаткування ПДВ, відповідно до п.п.«а» та п.п.«б» п.п.185.1 ст.185 розділу V ПКУ є операції платників ПДВ з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ, то кошти, що не пов’язані з такими взаємовідносинами між суб’єктами господарювання та які повернуто в належні терміни, не підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ.
Термін для зберігання файлів із поданою звітністю
Згідно з п. 44.3 ст. 44 ПКУ платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.
Відповідно до п. 44.4 ст. 44 ПКУ, якщо документи, визначені у п. 44.1 ст. 44 ПКУ, пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених п. 44.3 ст. 44 ПКУ.
Відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» cтрок зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.
Отже, архів файлів, про подання звітності контролюючим органам в електронному вигляді (в тому числі якщо перевірка не проводилась 3 роки) повинен зберігатися у платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності.
IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
До уваги пенсіонерів – власників земельних ділянок !
Фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, в разі втрати годувальника тощо) після досягнення ними пенсійного віку, мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності (за винятком земельних паїв).
При цьому фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).
21 березня 2018 року – останній день подання заяви про відмову від «єдиного податку» з II кварталу 2018 року
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування такий платник не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до податкової інспекції заяву.
Останній день подання такої заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з II кварталу 2018 року – 21 березня 2018 року.
Перелік документів підприємця – “загальносистемника” для розміщення на торговому місці
Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО відповідно до вимог Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”.
Фізичні особи – підприємці мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:
-книги обліку доходів та витрат;
-книги обліку розрахункових операцій;
-виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
-ліцензії;
-свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
-трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).
Фіскальний звітний чек: відповідальність за не роздрукування (не зберігання)
За не зберігання первинних документів до платників податку можуть бути застосовані штрафи Зокрема, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ. Таке не зберігання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Крім того, не роздрукування (не зберігання) фіскального звітного чеку тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб суб’єкта господарювання відповідно до ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
При зміні прізвища чи місця проживання вносяться зміни до реєстраційних даних (ідентифікаційного коду)
Нагадуємо громадянам про необхідність подання фізичними особами до контролюючих органів відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті) – це передбачено п.70.7 ст.70 ПКУ.
Відомості про зміну даних подаються протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою 5-ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, – до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.
До облікової картки фізичної особи – платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) вноситься така інформація: прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; місце народження (країна, область, район, населений пункт); місце проживання, а для іноземних громадян – також громадянство; серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий.
Реалізація через бджільницькі торговельно-заготівельні пункти продуктів бджільництва можлива без застосування РРО
Відповідно до п.27 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 зі змінами, суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій у разі приймання від населення та реалізація через бджільницькі торговельно-заготівельні пункти продуктів бджільництва, обладнання та інвентарю для пасічників.
Чи необхідно фізичній особі декларувати доходи, отримані від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на землях, отриманих, як пай?
Відповідно до п.п.165.1.24 п.165.1 ст.165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-III зі змінами та доповненнями для ведення, зокрема:
особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому, в зазначений розмір не враховуються земельні ділянки, їх частки (паї), які не використовуються, тобто здаються в оренду, обслуговуються.
Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах, тобто до 1 травня поточного року за звітний минулий рік необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити у термін до 1 серпня цього року самостійно нарахований податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.
У разі продажу сільськогосподарської продукції податковому агенту обов’язок нарахування та утримання податків покладається на такого агента.
Тобто, якщо площа земельних угідь перевищує 2 гектари, то фізична особа зобов’язана задекларувати отримані доходи від реалізованої сільськогосподарської продукції та сплатити ПДФО і військовий збір, за винятком реалізації такої продукції податковим агентам.
Спадщину та дарунок від нерезидента, далеких родичів та знайомих слід задекларувати до 1 травня 2018 року
Нагадуємо, що громадяни, які у 2017 році отримали спадщину (дарунок) від родичів першого та другого ступеня споріднення, не зобов’язані подавати декларацію і сплачувати податок з суми отриманої спадщини (дарунка).
Членами сім’ї фізичної особи відповідно до ступеня споріднення вважаються:
– перший ступень споріднення – батьки фізичної особи, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені;
– другий ступень споріднення – рідні брати та сестри фізичної особи, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Громадяни, які отримали спадщину від інших (більш далеких) родичів, а також від просто знайомих мають з вказаної суми спадщини (дарунка) сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.
Громадяни, які отримали спадщину (дарунок) від нерезидента, незалежно від ступеня споріднення, зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи та сплати з вказаної суми спадщини (дарунка) податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.
Одночасно повідомляємо, що громадяни, які отримали спадщину (дарунок) не від членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення та від нерезидентів зобов’язані подати податкову декларація про майновий стан і доходи за 2017 рік у строк до 1 травня 2018 року, до податкового органу за місцем реєстрації громадянина (тимчасового проживання) та самостійно сплати податок та збір до 1 серпня 2018 року.
Право платника на податкову знижку визначено ПКУ
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.
Платник ПДФО має право включити до податкової знижки з метою зменшення свого оподатковуваного доходу за наслідками звітного року фактично здійснені ним витрати. Перелік витрат, за якими застосовується податкова знижка, визначено у п.166.3 ст.166 ПКУ.
При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого у вигляді заробітної плати.
Для реалізації права на податкову знижку платнику ПДФО необхідно заповнити та подати декларацію про майновий стан і доходи (далі – Деклараця) по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Розрахунок суми ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку відображається платником податків у розділі V Декларації.
У рядку 13 Декларації вказуються позначкою «Х» документально підтверджені категорії витрат, що включаються до податкової знижки відповідно до ст.166 ПКУ.
Студент працює: чи має він право на податкову соціальну пільгу
Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Законом України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатної особи (в розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1762 грн. Отже розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2018 році, становить 2470 грн. на місяць (1762 грн. х 1,4).
Студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1 ст. 169 ПКУ ( у 2018 році – 1321,5 грн.).
При цьому, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати не застосовується. Отже у разі, якщо студент, який не отримує стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то у 2018 році він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1321,5 грн., за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 2470 гривень.
При цьому студент повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету. Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3 і п.п. 169.2.3 ст. 169 ПКУ.
Фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку
Фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
Хто подає декларацію про майновий стан і доходи від імені платника ПДФО?
Відповідно до п.179.6 ст.179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації про майновий стан і доходи від імені платника ПДФО покладається на таких осіб:
– батьків, опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;
– спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником ПДФО, який помер;
– державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника ПДФО, визначеного в установленому порядку банкрутом.
У минулому році отримав у подарунок від рідного брата автомобіль. Чи необхідно подавати декларацію про майновий стан і доходи?
Так, з 1 січня 2017 року звільняється від обкладання податком на доходи фізичних осіб та військовим збором вартість спадщини чи подарунків, отриманих від спадкодавця або дарувальника членами його сім’ї другого ступеня споріднення.
До їх числа відносяться: рідний брат, сестра, бабуся, дід та онуки.
Вищевказані зміни застосовується до доходів у вигляді спадщини (дарунка), отриманих починаючи з 1 січня 2017 року.
Отже, якщо у 2017 році було отримано подарунок від рідного брата і у платника не має інших доходів, які необхідно задекларувати, то такий платник податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції не подає.
Здійснили продаж двох авто – сплатіть податок!
Якщо фізична особа протягом 2017 року здійснила продаж або обмін двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля, мотоцикла, або мопеда, сума отриманого доходу підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. та військовим збором – 1,5 відсотка.
Фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до державної податкової інспеції за місцем реєстрації. Граничний строк подання річної податкової декларації – до 1 травня 2018 року.
Крім того, фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня 2018 року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.
Ще раз про взяття на облік платників ЄВ – членів фермерського господарства
З 1 січня 2018 року членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).
Члени фермерського господарства зобов’язані стати на облік в органах доходів і зборів, як платники ЄВ.
Зазначена норма не поширюється на членів фермерських господарств, які є застрахованими особами (найманими працівниками, фізичними особами підприємцями, головами фермерських господарств як юридичних осіб, так і фізичних осіб підприємців зі статусом сімейного фермерського господарства).
Обов’язок щодо постановки на облік не поширюється на членів фермерського господарства, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
При втраті членом фермерського господарства статусу застрахованої особи або статусу особи з інвалідністю, або припинення виплати соціальної допомоги, такий член фермерського господарства зобов’язаний стати на облік в органах доходів і зборів як платник ЄВ.
Для взяття на облік платником ЄВ членам фермерських господарства необхідно подати до контролюючого органу за місцем проживання заяву про взяття на облік платника ЄВ за формою №1-ЄСВ (далі – Заява) згідно з додатком 1 до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників, який затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №1162).
У Заяві члену фермерського господарства необхідно обов’язково зазначити додаткову інформацію: податковий номер та найменування фермерського господарства, членом якого він є. Така Заява повинна бути додатково підписана Головою фермерського господарства.
Контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік членів фермерського господарства безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття їх на облік за формою №2-ЄСВ згідно з додатком 2 до Порядку №1162.