У Лозівській міській раді 19 березня провели круглий стіл із земельних питань. У ньому взяли участь директор Департаменту агропромислового розвитку Харківської облдержадміністрації Сергій Прокопченко, начальник відділу агропромислового розвитку Лозівської райдержадміністрації Людмила Майстренко, голова Лозівської районної ради Вадим Гоч, секретар Лозіської міської ради Юрій Кушнір та представники інших громад нового Лозіського району.
Сергій Прокопченко пояснив, громадам важливо обмінюватися досвідом нових практик, адже в Україні триває земельна реформа, тому відбувається чимало змін. Зокрема, необхідно розробити новий вид містобудівної та одночасно земельної документації – комплексні схеми планування розвитку громад. Це стратегічний документ – громади мають визначитися, як розпоряджатимуться землею, інфраструктурою та іншими ресурсами у найближчі роки. Особлива увага приділятиметься екологічним нормам.
Секретар Лозівської міської ради Юрій Кушнір розповів, що одним з пріоритетних напрямків Лозівської громади є збереження пасовищ та ділянок для сінокосіння. У 2019 році Лозівська громада прийняла землі за межами населених пунктів, – і виявила багато проблем у землекористуванні, зокрема, щодо пасовищ.
«Необхідно дуже виважено, дуже стратегічно, і з перспективою на майбутнє відноситися саме до надання земельних ділянок і використання земель», – переконаний Юрій Кушнір.
Присутні представники громад Лозівського району обговорили проблеми тваринництва на селі, серед них – низька закупівельна вартість молока. Сергій Прокопченко розповів про практики створення на Харківщині кооперативів, коли селяни об’єднуються, купують необхідне обладнання і згодом можуть дорожче реалізовувати продукцію. Згадав директор Департаменту АПР і про одноосібників. Закликав створювати сімейні фермерські господарства з двох-трьох осіб та у перспективі отримувати компенсації із сплати ЄСВ.
Директор Департаменту АПР повідомив також, що зараз на розгляді збільшення мінімального розміру орендної плати – з 3% до 7% від нормативно-грошової оцінки землі.
Джерело: Лозівська міська рада