Одним із напрямків дезінформації було поширення неправдивої інформації про нібито конфлікт між Володимиром Зеленським та Валерієм Залужним
Кремль проводить кампанію з поширення дезінформації, щоб підірвати довіру до президента Володимира Зеленського та вищого керівництва України і збільшити розкол у суспільстві. Про це повідомило The Washington Post 16 лютого з посиланням на таємні документи, які опинилися в руках журналістів.
Вказівка Кремля призвела до тисяч публікацій у соціальних мережах і сотень сфабрикованих статей, створених «фабриками тролів» і поширених в Україні та всій Європі, які намагалися використати напруженість між двома українськими лідерами. Файли, що нараховують понад 100 документів показують масштаби кремлівської пропаганди, націленої на президента Володимира Зеленського з метою розділити та дестабілізувати українське суспільство – зусилля, які Москва назвала «інформаційно-психологічними операціями».
У цих документах йдеться про те, що росіяни готують нову дезінформаційну кампанію, яка складається з трьох основних напрямків: тиск на лінію фронту, атаки на українську інфраструктуру і кампанія з дестабілізації.
Як пише The Washington Post, у січні 2023 року перший заступник голови адміністрації Кремля Сєргєй Кірієнко доручив групі чиновників і політтехнологів забезпечити російську присутність в українських соцмережах для поширення дезінформації. Він визначив чотири ключові завдання для своїх підлеглих:
- дискредитація військового і політичного керівництва України;
- розкол української еліти;
- деморалізація українських військ;
- дезорієнтація українського населення.
У виданні зазначають, що це сталося після успішного українського контрнаступу на Харківщині та Херсонщині.
Одним із прикладів такої інформаційної атаки видання називає фейковий допис у Facebook про те, що сім’я загиблого українського військового не отримала жодної допомоги. Цей допис назбирав понад 2 млн переглядів.
Іншим прикладом ворожих дій журналісти називають допис у Telegram, у якому зазначалося, що Київ «планує воювати до останнього українця».
У травні минулого року у Facebook з’явився сфабрикований допис про те, що «Валерій Залужний може стати наступним президентом України», який переглянули 4,3 млн людей.
Прогрес кампанії відстежувався на щотижневих зустрічах у Кремлі. Також проводилися щотижневі опитування щодо рівня довіри до Володимира Зеленського та військового керівництва України.
Попри зусилля Кремля, українське суспільство досі залишається напрочуд згуртованим, а офіційні особи в Москві, як свідчать документи, іноді висловлювали розчарування своєю нездатністю посіяти розбрат.