новини Лозівської ОДПІ від 14.03.2018

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

 

Податкові юристи Харківщини з початку року виграли 146 справ

Протягом січня – лютого 2018 року на користь органів ДФС регіону ухвалені 146 судових рішень (у т.ч. по немайнових спорах) на суму 1,2 млрд. грн.

 

Майже 2 мільярди гривень перерахувала Харківська митниця ДФС до Держбюджету України

З початку року Харківська митниця ДФС перерахувала до Державного бюджету 1 мільярд 883 мільйони гривень, що на 2 % або на 31 мільйон гривень більше, ніж за аналогічний період минулого року.

За січень-лютий митницею оформлено 16 285 митних декларації, з них 99,98% – електронні митні декларації.

Через митний кордон України пропущено 5 518 тисяч тонн вантажів, 338 тисяч транспортних засобів та понад 698 тисяч громадян.

З початку року митницею заведено 371 справу про порушення митних правил, що на 189 справ більше, ніж за аналогічний період минулого року. Митницею розглянуто 320 справ про порушення митних правил, за якими накладено штрафів на суму 4 мільйони 278 тисяч гривень, стягнуто штрафів на суму 1 мільйон 50 тисяч гривень.

Спостерігається позитивна динаміка використання технології «єдиного вікна» при митному оформленні товарів. Відносна кількість митних декларацій, оформлених за принципом «єдиного вікна» у лютому склала 71%.

В лютому поточного року керівництвом Харківської митниці ДФС проведено низку спільних нарад з питань роботи «єдиного вікна» та підведення початкових підсумків митного оформлення товарів із застосуванням принципу «єдиного вікна».

 

Доходи у розмірі понад 1 млн. грн. вже задекларували 742 особи

Станом на 01.03.2018 громадянами подано майже  75 тис. податкових декларацій про майновий стан і доходи. Загальна сума задекларованого доходу становить 8,1 млрд. грн., що на 2,1 млрд. грн., або на 37 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Найактивніше свої доходи декларують громадяни у Запорізькій, Дніпропетровській, Кіровоградській областях та місті Києві.

Доходи у сумі понад 1 млн. грн., отримані протягом 2017 року, задекларували 742 особи. Це майже в два рази перевищує показник відповідного періоду минулого року. Найбільша кількість таких осіб обліковується по м. Києву – 291 особа, або 40 відсотків від загальної кількості.

За даними декларацій громадянами визначені податкові зобов’язання до сплати самостійно з податку на доходи фізичних осіб в сумі  191,4 млн. грн. та військового збору – 31,0 млн. грн.

Правом на отримання податкової знижки скористалися майже 20 тис. громадян. Це майже на 5 тис. осіб, або на 28 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року. Задекларовано до повернення податку на доходи фізичних осіб у сумі – 42,2 млн.грн., що на 13,8 млн. грн., або на 49 відсотків більше, ніж за минулий рік

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK – зворотній зв’язок.

 

Відзвітувати про доходи можна онлайн

Для зручності громадян в Електронному кабінеті реалізована можливість підготувати, заповнити та надіслати до органів фіскальної служби податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Крім того, в Електронному кабінеті фізичні особи можуть сформувати запити для отримання інформації (виключно про себе) щодо сум виплачених доходів та утриманих податків.
Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи – платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.Для цього необхідно отримати електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП).Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД).
Інформація щодо режиму роботи, перелік представництв АЦСК ІДД, форми реєстраційних документів, зразки їх заповнення розміщені на веб-сайті АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

IІ. Інформація для бухгалтерів

 

До уваги платників ПДВ, які включені до реєстру отримувачів бюджетної дотації

Для проведення розрахунків з товаровиробниками, щодо виплати сум бюджетної дотації, Мінагрополітики відкриває в Казначействі небюджетний рахунок за балансовим рахунком групи рахунків 375 “Інші спеціальні рахунки” в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та доводить до відома ДФС інформацію про його реквізити і помісячний розподіл бюджетних асигнувань за напрямом “Бюджетна дотація сільськогосподарським товаровиробникам для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції”.

Виплата бюджетної дотації за результатами діяльності у листопаді – грудні 2017 року за видами діяльності, визначеними в пункті 16¹.3 статті 16¹ Закону № 1877, відповідно до пункту 16 Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році затвердженого постановою КМУ від 8 лютого 2017 року № 83 виплачується товаровиробнику в наступному бюджетному році.

Звертаємо увагу що асигнування за бюджетною програмою 2801580 «Фінансова підтримка сільгоспвиробників» перераховувались на небюджетний рахунок Мінагрополітики за кожний звітний період.

Станом на поточну дату ДФС не отримано інформацію про відкриття планових асигнувань за бюджетною програмою 2801580 «Фінансова підтримка сільгоспвиробників» за результатами діяльності сільськогосподарських товаровиробників у листопаді – грудні 2017 року.

За детальною інформацією щодо виплати бюджетної дотації в поточному році пропонуємо звернутись до Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

Корективи трансфертного ціноутворення від ДФС

Так, з 1 січня 208 року набрав чинності Закон України від 07 грудня 2017 року №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році». Основними змінами якого є, зокрема, питання щодо трансфертного ціноутворення.

Законодавець вніс корективи щодо визначення нових суб’єктів контролю за трансфертним ціноутворенням, прописав нові критерії визначення осіб пов’язаними. Юридичні особи визнаються пов’язаними, якщо повноваження одноособового виконавчого органу таких юридичних осіб здійснює одна і та сама особа.

Також визначено нові критерії формування переліку держав (територій), операції із резидентами яких визнаються контрольованими, оновлення передбачило також отримання податкової інформації під час зустрічних звірок, визначено строк зберігання документів щодо контрольованих операцій, вдосконалено процедури попереднього узгодження ціноутворення тощо.

Детально у листі ДФС України від 01.03.2018 №6185/7/99-99-15-02-02-17

 

Зазнав змін перелік держав з низькоподатковими юрисдикціями

З переліку держав, які відповідають критеріям, установленим пп.39.2.1.2 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ, постановою КМУ від 31 січня 2018 р. № 108 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1045» виключено 5 країн:

– Грузію,

– Республіку Естонію,

– Латвійську Республіку,

– Республіку Мальту,

– Угорщину.  

Постанова набрала чинності 07 березня 2018 р. В той же час, у разі досягнення вартісних критеріїв під контроль в межах норм трансфертного ціноутворення на підставі пп.39.2.1.1 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПКУ також потрапляють операції з контрагентами з перелічених країн, які , зокрема:

– є пов’язаними особами (пп. «а»);

– утворені в формі Lepinguline investeerimisfond (Республіка Естонія), та Partnership en commandite або Partnership en nom collectif (Республіка Мальта) (пп. «г»).

 

Про особливості формування податкового кредиту

Про реєстрацію в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних (далі – ПН/РК), реєстрацію яких було зупинено, ДФС повідомляє, що згідно з пунктом 198.6 статті 198 ПКУ суми ПДВ, зазначені у ПН/РК, реєстрацію яких у ЄРПН було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу та які відповідно до пункту 571 підрозділу 2розділу XX “Перехідні положення” Кодексу були зареєстровані у ЄРПН 2 січня 2018 року, платники податку можуть включити до складу податкового кредиту у податковій звітності з ПДВ за грудень 2017 року або за будь-який наступний звітний (податковий) період протягом 1095 календарних днів з дати складення таких ПН/РК.

 

Про помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної

ДФСУ інформує про повторне проведення черги заходів щодо мінімізації впливу окремих помилок, допущених платниками при відображенні у номері податкових накладних та розрахунків коригування до них (далі – ПН/РК), складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, порядок застосування якого визначався статтею 209 розділу V ПКУ і який був діючим до 01 січня 2017 року (далі – спецрежим), з використанням механізму, розробленого ДФС на виконання доручення Міністерства фінансів України від 27.11.2017 № 11310-09-10/32809 (вх. ДФС № 2279/4 від 28.11.2017).

Враховуючи численні прохання платників податків та наявність значної кількості невиправлених платниками помилок, ДФС встановлює новий (додатковий) термін для подання сільськогосподарськими товаровиробниками – колишніми суб’єктами спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість інформації для перерахунку реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ та нагадує перелік дій, які необхідно здійснити для їх виправлення.

При цьому інформуємо, що при проведенні платниками відповідного аналізу на предмет зазначення (не зазначення) у номері ПН/РК ознаки їх належності до спецрежиму (код “2” або код “3” після першого знака дробу у номері податкової накладної (форма, яка була діючою в період застосування спецрежиму) необхідно враховувати всі ПН/РК, складені в рамках здійснення відповідної господарської операції.

І. Загальний порядок

1. Надання платниками податків інформації, яка встановлює відповідність між ознакою, зазначеною в номері ПН/РК (а саме підтвердження ознаки їх належності до спецрежиму або навпаки), і операціями, здійсненими ними в період дії спецрежиму і за якими такі податкові накладні було складено, відбувається шляхом складання та подання до ДФС окремого документа: Повідомлення у вигляді розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – Повідомлення-РК).

2. Для складання Повідомлення-РК використовується чинна на сьогодні форма Додатка 2 до податкової накладної – Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – Розрахунок коригування).

3. Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється із застосуванням механізму, що використовується для направлення на реєстрацію в ЄРПН Розрахунків коригування.

4. Повідомлення-РК може бути складене виключно до податкових накладних,які відповідають таким критеріям:

4.1. дата складання податкових накладних припадає на період з 01.07.2015 по 31.12.2016;

4.2. дата реєстрації податкових накладних в ЄРПН – не пізніше 15.01.2017;

4.3. сума податку, зазначена в таких податкових накладних, відображена у розділі І “Податкові зобов’язання” податкових декларацій з податку на додану вартість (далі – декларації), які були подані в межах спецрежиму (декларації за формами 0121-0123 та 0130) або за якими здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110);

4.4. сума податку, зазначена в таких податкових накладних, відображена у розділі І “Податкові зобов’язання”Додатка 5 “Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)” (далі – Додаток Д5) до декларації за формами 0121-0123 та 0130 або до декларації за формою 0110;

4.5. податкові накладні були включені до складу податкових зобов’язань того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (незалежно від дати реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН).

5. Подання Повідомлень-РК до ДФС здійснюється платниками податку лише в період з 27.02.2018 по 19.03.2018 включно.

6. Інформація від ДФС щодо прийняття Повідомлень-РК буде надана платникам після закінчення терміну їх прийняття (після 19.03.2018), незалежно від дати подання Повідомлення-РК до ДФС,за результатами їх опрацювання щодо відповідності поданим раніше ПН/РК та податковій звітності.

Інформація буде надана ДФС шляхом надсилання платнику квитанції з відміткою про прийняття Повідомлення-РК або про відмову в його прийнятті із зазначенням причин відмови.

ІІ. Особливості складання Повідомлення-РК залежно від певної ситуації

1. Ситуація 1

У зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, складеній за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму (в частині, регламентованій статтею 209 розділу V Кодексу, крім пункту 209.18 статті 209 розділу V Кодексу),не вказано ознаку її належності до спецрежиму (код “2” після першого знака дробу у номері податкової накладної) або такийкод вказано після другого знака дробу у номері податкової накладної, але така податкова накладна відображена у складі податкових зобов’язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (декларації за формою 0121-0123).

Виправлення ситуації 1

До податкової накладної складається та подається до ДФСПовідомлення-РК, в якому:

1) у заголовній частині Повідомлення-РК зазначаються реквізити податкової накладної, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер податкової накладної, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), отримувача (покупця), їх найменування);

2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код “7“;

3) у полі “Дата складання” зазначається дата “31.12.2016“. Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;

4) у графі 1 “№ з/п рядка податкової накладної, що коригується” вказується “1“;

5) у графі 2 “Причина коригування” розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту:

“Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання сільськогосподарської продукції власного виробництва, в якій помилково не зазначено у другій частині порядкового номера після першого знака дробу – код “2”.

Обов’язковою умовою є зазначення у графі 2 вказаного тексту з точністю до символа;

6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими, нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються); текст у графі 2 не повинен доповнюватися чи змінюватися.

2. Ситуація 2

У зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, складеній за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму (в частині, регламентованій пунктом 209.18 статті 209 розділу V Кодексу), не вказано ознаку її належності до спецрежиму (код “3” після першого знака дробу у номері податкової накладної)або такийкод вказано після другого знака дробу у номері податкової накладної, і така податкова накладна відображена у складі податкових зобов’язань у податковій звітності, яка подавалася у межах спецрежиму (декларації за формою 0130).

Виправлення ситуації 2

До податкової накладної складається та подається до ДФС Повідомлення-РК, в якому:

1) у заголовній частині Повідомлення-РК зазначаються реквізити податкової накладної, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер податкової накладної, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), отримувача (покупця), їх найменування);

2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код “8“;

3) у полі “Дата складання” зазначається дата “31.12.2016“. Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;

4) у графі 1 “№ з/п рядка податкової накладної, що коригується” вказується “1“;

5) у графі 2 “Причина коригування” розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту:

“Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання сільськогосподарської продукції власного виробництва, в якій помилково не зазначено у другій частині порядкового номера після першого знака дробу – код “3”.

Обов’язковою умовою є зазначення у графі 2 вказаного тексту з точністю до символа;

6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими, нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються); текст у графі 2 не повинен доповнюватися чи змінюватися.

3. Ситуація 3

У зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, складеній за операціями, які не належать до операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму (в частині, регламентованій як статтею 209 розділу V Кодексу, так і пунктом 209.18 статті 209 розділу V Кодексу), вказано ознаку її належності до спецрежиму (код “2” або “3” після першого знака дробу у номері податкової накладної), і така податкова накладна відображена у складі податкових зобов’язань у податковій звітності, за якою здійснювалися розрахунки з бюджетом (декларація за формою 0110).

Виправлення ситуації 3

До податкової накладної складається та подається до ДФС Повідомлення-РК, в якому:

1) у заголовній частині Повідомлення-РК зазначаються реквізити податкової накладної, до якої подається таке Повідомлення-РК (дата складання, номер податкової накладної, вказаний при її реєстрації в ЄРПН, індивідуальні податкові номери постачальника (продавця), отримувача (покупця), їх найменування);

2) у другій частині порядкового номера Повідомлення-РК (після знака дробу) проставляється умовний код “9“;

3) у полі “Дата складання” зазначається дата “31.12.2016“. Будь-які інші цифри у цьому полі (інша дата) не повинні бути вказані;

4) у графі 1 “№ з/п рядка податкової накладної, що коригується” вказується “1“;

5) у графі 2 “Причина коригування” розділу Б табличної частини Повідомлення-РК вказується причина коригування, а саме текст такого змісту:

“Надання інформації про зареєстровану в ЄРПН ПН на операції з постачання товарів/послуг, що не є сільськогосподарською продукцією власного виробництва, з помилковим зазначенням у другій частині порядкового номера ПН після першого знака дробу коду “2” або “3”.

Обов’язковою умовою є зазначення у графі 2 вказаного тексту з точністю до символа;

6) інші графи табличної частини розділів А та Б такого Повідомлення-РК не заповнюються (повинні бути пустими, нулі, прочерки чи будь-які інші знаки в них не зазначаються); текст у графі 2 не повинен доповнюватися чи змінюватися.

ІІІ. Причини, з яких у прийнятті Повідомлення-РК може бути відмовлено

1. Повідомлення-РК містить будь-яку іншу інформацію, ніж та, що передбачена цим листом.

2. Повідомлення-РК складено до податкової накладної, яка відображена у податковій звітності (декларації та Додатку Д5) за звітний період, який не відповідає даті складання такої податкової накладної.

3. Повідомлення-РК складено до податкової накладної, яка не відображена у податковій звітності (декларації та Додатку Д5).

4. При складанні Повідомлення-РК не дотримано особливостей складання, перерахованих у пунктах “Виправлення ситуації 1 (2 або 3)” цього листа.

           

Яким чином заповнюється розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, складеної на дату отримання коштів, у разі зміни номенклатури товарів/послуг?

     Якщо після складання та реєстрації в ЄРПН податкової накладної відбувається зміна номенклатури постачання товарів/послуг постачальник (продавець) у розрахунку коригування зі знаком «–» зазначає показники щодо товарів/послуг, номенклатура яких змінюється (анулюється). При цьому у графі 1 такого розрахунку коригування в обов’язковому порядку вказується
№ за порядком рядка податкової накладної, що коригується (номенклатура якого анулюється).
     Для додавання нової товарної позиції, якої не було у податковій накладній, яка коригується, в розрахунку коригування до такої податкової накладної зі знаком «+» в окремих рядках зазначаються показники номенклатури товарів/послуг, що додаються (нові товарні позиції).
     При цьому, у графі 1 такого розрахунку коригування таким новим товарним позиціям присвоюються нові чергові порядкові номери рядків, яких не було в податковій накладній, що коригується.
     У графі 2 розрахунку коригування до податкової накладної у всіх рядках, які заповнюються у зв’язку із зміною номенклатури товарів/послуг, зазначається причина коригування – «зміна номенклатури».

Про спрощення процедури участі бізнесу у торгах

У Міністерстві юстиції України 05.02.2018 за № 139/31581 зареєстровано наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 №37/11 «Про затвердження Порядку взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи ДФСУкраїни, в учасника процедури закупівлі».

Основною метою прийняття наказу є спрощення для суб’єктів господарювання процедури участі у торгах шляхом проведення автоматизованої перевірки відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

 

Зміни для продавців нерухомості: створюється єдина база оцінки майна

З 01.01.2018 набрав чинності (крім окремих норм) Закон України від 07.12.2017 № 2245-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році”.

Змінами передбачено, що для запобігання заниженню бази оподаткування (оціночної вартості) під час продажу нерухомого майна передбачається створення єдиної бази даних звітів про оцінку об’єктів нерухомості.

Так, у разі продажу об’єкта нерухомості, розмір доходу визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку, та зареєстрованої в єдиній базі даних звітів про оцінку.

Порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку затверджується Фондом державного майна України.

Така єдина база даних забезпечує розміщення, створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про об’єкт нерухомості та його вартість.

Внесення інформації до єдиної бази даних здійснюється суб’єктами оціночної діяльності через авторизовані електронні майданчики.

Єдина база даних здійснює аналіз звіту про оцінку щодо відсутності порушень при його складанні та у разі відповідності оціночної вартості майна ринковим цінам, реєструє його з присвоєнням унікального номера.

Звіт, не зареєстрований у єдиній базі даних, без присвоєного унікального номера, є недійсним.

Під час посвідчення правочинів, для яких законодавством передбачено отримання нотаріусом звіту про оцінку, нотаріус перевіряє реєстрацію такого звіту в єдиній базі даних звітів про оцінку та наявність присвоєного йому унікального номера.

Тобто, якщо звіт про оцінку не зареєстрований із присвоєнням йому унікального номера, операція купівлі-продажу нерухомості не відбувається, оскільки нотаріусом не здійснюється посвідчення договору.

Зазначена норма передбачена п. 172.3 ст. 172 Податкового кодексу.

 

Якщо нарахована зарплата менше

Пунктом 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078 (зі змінами) (далі — Порядок), визначено, що індексації підлягає оплата праці найманих працівників підприємств, установ, організацій у грошовому виразі, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) і відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством.

Згідно з п. 4 Порядку заробітна плата індексується у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Отже, сума індексації у грудні 2017 р. має розраховуватися виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який у грудні 2017 р. становив 1 762 грн.

Також повідомляємо, що частиною другою ст. 31 Закону України від 24.03.95 р. № 108/95-ВР «Про оплату праці» (зі змінами) визначено вичерпний перелік виплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру. Це доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Усі інші складові заробітної плати, які не зазначені в частині другій ст. 31 цього Закону, у тому числі сума індексації, мають враховуватись до розміру мінімальної заробітної плати (3 200 грн).

При цьому визначено, що розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець проводить доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яка виплачується щомісяця одночасно з виплатою заробітної плати.

Відповідні роз’яснення надані листом Мінсоцполітики України від 05.01.2018 № 9/0/22-18/134

 

Для розрахунків юридична особа – платник єдиного податку ІІІ групи використовує термінал: яка сума вважається доходом?

Відповідно до ПКУ доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п.292.3 ст.292 ПКУ.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п.292.6 ст.292 ПКУ).

Тобто, якщо при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги) використовується платіжний термінал, то доходом юридичної особи – платника єдиного податку ІІІ групи є сума, що надійшла на її розрахунковий рахунок.

 

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Необхідно перевірити:

– який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

– правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

– чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

– чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

  

ШАНОВНІ  ГРОМАДЯНИ! СВОЄЧАСНО ЗАДЕКЛАРУЙТЕ ДОХОДИ, ОТРИМАНІ  У 2017 РОЦІ!

Лозівська ОДПІ    звертається  до  громадян, які  одноосібно  обробляють  земельні частки (паї) не  відкладати   декларування  доходів, отриманих  у минулому  році, на останній день та  вчасно  їх  задекларувати.
Згідно норм  ПКУ, доходи  отримані від продажу  власної  сільськогосподарської  продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена ,оброблена та\або  перероблена безпосередньо  фізичною особою  на земельних ділянках, що перевищує 2 га підлягають обов»язковому  оподаткуванню  податком на доходи фізичних осіб  за  ставкою 18% та військовим  збором   за ставкою 1,5 %. 
За неподання  податкової  декларації  про  майновий   стан і доходи   передбачена   відповідальність  згідно  Кодексу  про  адміністративні   правопорушення у вигляді  накладення штрафу.
Виконати  свій  конституційний  обов»язок та  подати   податкову декларацію  про  майновий  стан і доходи  за 2017 рік фізичні особи- платники  податків  повинні  у термін не пізніше  2 травня  поточного року , який є  граничним строком подання  декларації  громадянами та особами,  які провадять  незалежну  професійну  діяльність.  
Для зручності громадян в Електронному кабінеті платника функціонує сервіс «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді».
Фізичні особи у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді.

 

Яка відповідальність за несвоєчасну сплату задекларованих доходів

За несплату узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи у строк до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідальність визначено п.126.1 ст.126 ПКУ.

 

Коли платити єдиний податок за 2018

Строки сплати єдиного податку визначені ст.295 ПКУ. Так для підприємців першої та другої груп – нe пізніше 20 числа поточного місяця. При цьому, якщо 20 число випаде на вихідний або святковий день, то сплатити єдиний податок необхідно у попередній робочий день.

Таким чином, маємо такі терміни сплати єдиного податку за кожен конкретний місяць: 19 січня, 20 лютого, 20 березня, 20 квітня, 18 травня, 20 червня, 20 липня, 20 серпня, 20 вересня, 19 жовтня, 20 листопада, 20 грудня.

Для підприємців та підприємств 3 групи податку строк сплати настає через 50 днів після закінчення кожного кварталу. Це за чотири квартала цього року відповідно 18 травня, 17 серпня, 19 листопада 2018 та 19 лютого 2019 року.

 

У новому Реєстрі – 160 моделей РРО

ДФС України наказом від 20 лютого 2018 р. №79 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Нагадаємо, що у ньому наводять перелік моделей, модифікації РРО, дозволених до первинної реєстрації, та РРО, первинну модифікацію яких заборонено.

Відповідно попередній перелік, який затверджений наказом ДФС від 18.12.17 р. №854, втратив чинність. 

 

В який термін та за який період СГ надається акт звірки розрахунків за податками, зборами та ЄВ?
     За письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

 

Дохід від надання в оренду автомобіля – коли декларувати?

У разі надання громадянами у 2017 році власного рухомого майна в оренду (суборенду) особі, яка не є податковим агентом, фізичні особи зобов’язані надати податкову декларацію до територіальних органів фіскальної служби за місцем свого проживання та задекларувати отримані доходи.

Кожен об’єкт рухомого майна відображається громадянином у декларації окремо. У відповідних графах зазначаються номера категорії об’єктів; марки, моделі, характеристики рухомого майна; року випуску; відмітки про надання майна в оренду (суборенду).

 

Прописка в одному місці, а доходи в іншому: куди подавати Декларацію про майновий стан і доходи фізичній особі?

Платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подати податкову декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

У випадку, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою, вона повинна подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.

 

Податкова знижка щодо сум коштів, сплачених на будівництво (придбання) доступного житла. Як нею скористатися за 2017 рік?

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподаткованого доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням п.164.6 ст.164 ПКУ фактично здійснені ним протягом звітного року суми витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі та процентів за ним.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого п.166.2 ст.166 ПКУ.

 

Перелік документів, які необхідно додати до податкової декларації про майновий стан і доходи для нарахування податкової знижки щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом

Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;

відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік – 31 грудня 2018 року. Декларацію про майновий стан і доходи платники податку подають до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації). Право на отримання податкової знижки у 2018 році щодо витрат, понесених у 2017 році, на наступний рік не переноситься.

 

Документи, необхідні для отримання податкової знижки на оплату допоміжних репродуктивних технологій

До переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки включається сума витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

 

Декларуваня для спадкоємців

ПКУ не передбачено подання платником податку до контролю­ючого органу разом із декларацією інших документів, пов’язаних з виникненням доходу в результаті прийняття ним у спадщину нерухомого майна.

Водночас згідно зі ст. 176 Кодексу на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’я­зані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації.

Сплата ПДФО та військового збору спадкоємцем-резидентом здійснюється за його податковою адресою, спадкоємцем-нерезидентом — за місцем нотаріального оформлення об’єктів спадщини (одержання свідоцтва про право на спадщину).

 Як розрахувати податкову знижку за навчання

Право на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року зберігається за платником до кінця податкового року, наступного за звітним.
Тобто, для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік, платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи) податкову декларацію про майновий стан і доходи до кінця 2018 року.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не використає своє право на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься – п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ.
Наведемо алгоритм нарахування податкової знижки на суму коштів, сплачених за навчання платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення:
– На підставі підтверджуючих документів визначається сума витрат, яку дозволяється включити до податкової знижки.
– Визначається база оподаткування шляхом віднімання від загального річного оподатковуваного доходу сум застосованих податкових соціальних пільг та сум витрат, які дозволено включити до податкової знижки (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих податкових соціальних пільг, утриманого податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця).
Лозівська ОДПІ звертає увагу, що платнику податку повертається не сума витрат, понесена платником податку як сплата за навчання, а податок на доходи фізичних осіб внаслідок зменшення бази оподаткування: сума загального річного оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді заробітної плати зменшується на суму витрат, дозволених до включення до податкової знижки.
Отже, якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає переплата ПДФО, то сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації до фіскального органу.
Приклад розрахунку:
Батько поніс у 2017 році витрати на навчання сина (чи іншого члена сім’ї першого ступеня споріднення) у розмірі 20000 грн.
За 2017 рік батько отримав 150 000 грн. заробітної плати, з якої утримано 27000 грн. ПДФО(18% від отриманого доходу). Податкова соціальна пільга до заробітної плати батька не застосовувалася.
Розраховуємо суму податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає поверненню внаслідок застосування платником права на податкову знижку:
1. Визначаємо базу оподаткування, з урахуванням витрат на навчання:
150000 – 20000 = 130000 грн.
1. Визначаємо суму податку на доходи фізичних осіб із цієї бази:
130000 х 18% = 23400 грн.
1. Визначаємо суму ПДФО, яка підлягає поверненню (шляхом різниці між фактично утриманим податком та податком, який слід утримати внаслідок застосування податкової знижки): 27000 – 23400 = 3600 грн.
Таким чином, сума ПДФО, яка підлягає поверненню внаслідок застосування платником права на податкову знижку, складає 3600 грн.
Фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо.
Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів
Нагадаємо, що підставою для отримання податкової знижки є декларація, яка подається до органів ДФС за місцем проживання (реєстрації) по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

До уваги власників транзитних авто!

У разі, якщо під час здійснення транзитного переміщення, транспортний засіб не зміг вчасно бути вивезений за межі митної території України внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, особа, відповідальна за дотримання митного режиму транзиту зобов’язана терміново (до завершення встановленого статтею 95 Митного кодексу України строку) повідомити найближчий митний орган про обставини подій, у зв’язку з якими порушено ці строки, та місцезнаходження транспортних засобів (зразок повідомлення додається).

Підставою для пропуску за межі митної території транспортних засобів, якими порушено строки їх ввезення в Україну, є наявність документів, що підтверджують:

– повідомлення особою найближчого митного органу до завершення визначеного митницею строку ввезення з метою транзиту про обставини подій, у зв’язку з якими порушено ці строки, та місцезнаходження транспортних засобів;

– факт аварії або дії обставин непереборної сили.

Інформація про повідомлення громадян, щодо неможливості вивезення транспортних засобів, які ввозяться громадянами для особистого користування в митному режимі транзиту, доводиться до посадових осіб органів доходів і зборів шляхом внесення митницею відповідної інформації до функціонального модуля «Заяви підприємств та громадян» автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор» митниці ДФС із можливістю перегляду такої інформації як в пунктах пропуску, так і в інших митницях ДФС.

При цьому, звертаємо увагу, що у разі несвоєчасного інформування митницю про обставини, у зв’язку з якими порушено строки транзитного переміщення, або повідомлення без зазначення місцезнаходження транспортного засобу, такі звернення митницею не розглядатимуться як повідомлення в установленому порядку та не будуть підставою для звільнення від притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.