Про новий етап економічної кризи говорять на Лозівському ковальсько-механічному заводі. Замовлень у підприємства поменшало, говорить його генеральний директор Василь Черномаз, бо у замовників немає грошей.
Криза — знову глобальна
За перше півріччя завод продав продукції на 189 мільйонів гривень. Це на чверть менше, ніж торік. Водночас обсяги виробництва в середньому скоротилися лише трохи — на 5%.
У ситуації, що склалася, – одразу декілька причин, говорить гендиректор. Більшість підприємств, які замовляють запчастини на ЛКМЗ, або стоять, або скоротили обсяги. Домовленості з ХТЗ, на які сподівалися працівники лозівського заводу, опинилися під питанням. Там змінилося керівництво. Завис і контракт по БТРам: Ірак не розрахувався за останню партію.
Зараз усі дві з лишнім тисячі працівників ЛКМЗ працюють у режимі скороченого тижня. До кінця року десь із сотню з них скоротять. Але робочі руки вже сьогодні потрібні на іншому підприємстві індустріальної групи УПЕК — Харківському підшипниковому заводі.
Плани і надії
Як говорить Василь Черномаз, щоб вибратись з кризи, на ЛКМЗ роблять все: тут вже переобладналися для економії енергоресурсів, хочуть зменшити брак — аж до мінімуму — та виробничі втрати. Паралельно розвивають нові напрямки і беруться за нові замовлення. Зараз працюють із заводом “Електротяжмаш”, роблять для них 9-тонні деталі, розробляють та запускають у виробництво нову сільгосптехніку.
Ближче до зими роботи має побільшати на механо-збиральному виробництві. За словами гендиректора ЛКМЗ, у цей час Харківський тракторний завод замовлятиме запчастини, які роблять тільки тут.
Як говорить Василь Черномаз, хоча нинішній спад Лозівський ковальсько-механічний переживає важче, ніж кризу 2008-2009 років, вибратися цього разу буде простіше: тоді завод стояв, і його треба було наново запускати, а зараз підприємство працює.
Валерія Гецко
{youtube}–qrm2DmpzE{/youtube}