І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Увага! Семінар– практикум 09 лютого 2018 року
Офіційне видання ДФС України «Вісник. Офіційно про податки » запрошує взятии участь головних бухгалтерів, бухгалтерів,cпеціалістівфінансових та податкових підрозділів – УСІХ ПІДПРИЄМСТВ та ФОП у семінарі «ЗАКРИВАЄМО РІК: ЗВІТНІСТЬ ТА ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК»
Дата проведення — 9 лютого 2018 року
Місце проведення – м. Харків, вул.. Пушкінська, 84 – а (Бібліотечний корпус Юридичної академії)
Ключові спікери семінару представники Департаментів ДФС України
Для реєстрації на участь у семінарі необхідно :заповнити заявку на сайті: event.visnyk. ua або звернутися за телефоном (057) 717-03-69, (067) 506-58-66,Надія Ланова ,(044) 501-06-42, (066) 042
– 21 -74, Оксана ВОРОБЙОВА ,чи написати листа – [email protected] або http://event.visnuk.com.ua/kharkiv/
Уряд ухвалив зміни до Податкового кодексу щодо Тимчасового реєстру заяв із повернення ПДВ
КМУ схвалив зміни до Податкового кодексу України, які врегульовують порядок відшкодування сум податку на додану вартість за заявами, поданими до 1 лютого 2016 року, та по яким суми ПДВ станом на 1 січня 2017 року не були відшкодовані.
Весь обсяг невідшкодованого ПДВ буде вноситися з урахуванням узгодження до Тимчасового реєстру, формуватися та повертатися платникам у хронологічному порядку надходження заяв.
Основними умовами є відшкодування платникам сум з податку на додану вартість, щодо яких станом на 1 лютого 2017 року не закінчені процедури адміністративного або судового оскарження. При цьому враховується відображення узгодженої суми в Тимчасовому реєстрі на наступний день після отримання рішення за результатами закінчення процедури оскарження або рішення суду, що набрало законної сили.
Станом на 1 січня 2018 року вірогідна сума залишку невідшкодованого ПДВ до включення в Тимчасовий реєстр, заявлена до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, складала 4,7 млрд. грн., з цієї суми в оскарженні перебуває 4 млрд. грн. (за інформацією прес-служби Державної фіскальної служби України).
Чотирилапий митник Харківської митниці ДФС виявив контрабанду
В пункті пропуску «Гоптівка» чотирилапий помічник харківських митників Ів Сент Лоран виявив одразу двох порушників з канабісом. Чоловіки прямували до Росії в якості пасажирів одного з авто та в ході усного декларування заявили про відсутність заборонених або обмежених до переміщення через митний кордон України предметів. Але під час подальшого огляду в одного з пасажирів у внутрішній кишені куртки було виявлено згорток з травичкою. Другий приховав два згортки з наркотичною речовиною у своїй валізі.
Відносно правопорушників складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
IІ. Інформація для бухгалтерів
Нагадуємо про зміни до форми Податкової декларації з плати за землю
Наказом Мінфінансів України від 23.01.2017 року №9 внесено зміни до форми Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) та викладено її в новій редакції.
Тобто, з 1 січня 2018 року платники податків повинні подавати податкову звітність з плати за землю за новою формою.
У новій формі декларації, зокрема:
– змінено кол. 8 розрахунків суми земельного податку та орендної плати – розмежовано одиниці виміру (га/кв. м), які зазначаються у витягах про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що надаються Держгеокадастром;
– уточнено кол. 10 розрахунків суми земельного податку та орендної плати – доповнено словами «одиниці площі», тобто для розрахунку суми податкового зобов’язання застосовується нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки, а не усієї земельної ділянки;
– інформація щодо категорії/цільового призначення земельної ділянки зазначається відповідно до Класифікатора видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548.
Останнім днем подання звітності з плати за землю є 20 лютого поточного року.
Особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подала заяву, але не зареєструвалася у зв’язку з відмовою контролюючого органу. Дії платника та відповідальність
У разі обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій.
Якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов’язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, не скріплено печаткою (за наявності), не підписано заявником (для фізосіб), відповідальною особою заявника (для юросіб), то протягом 3 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).
Платники податків, які не подали протягом 5 календарних днів, наступних за днем отримання повернутих документів, виправлених документів для взяття на облік у контролюючих органах або повторно подали такі документи з помилками, несуть відповідальність відповідно до закону.
Будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ не подала реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
При цьому, з урахуванням п.п. 54.3.1 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію. Якщо якщо контролюючий орган, зокрема, самостійно визначає суми податкового зобов’язання, на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 % суми визначеного податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При цьому відповідно до п.п. 17.1.7 ПКУ платник податку має право оскаржувати в порядку, встановленому ПКУ, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію.
До уваги платників ПДВ, які здійснюють оподатковувані та неоподатковувані операції
Відповідно до пункту 199.1 статті 199 ПКУ, якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
Платник ПДВ за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (пункт 199.4 статті 199 ПКУ).
Частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, визначена з урахуванням норм пунктів 199.2 – 199.4 статті 199 ПКУ, застосовується для проведення коригування сум податкових зобов’язань, зазначених у пункті 199.1 статті 199 ПКУ. Результати перерахунку сум податкових зобов’язань з ПДВ відображаються у податковій декларації з ПДВ за останній податковий період року.
При знятті з обліку платника ПДВ, у тому числі за рішенням суду, коригування відображається платником ПДВ у податковій декларації з ПДВ останнього податкового періоду, коли відбулося зняття з обліку.
Згідно з пунктом 199.6 статті 199 ПКУ правила цієї статті не застосовуються при:
– проведенні операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 Кодексу;
– постачанні платником ПДВ відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися в такого платника внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок тощо) на виробництві, будівництві, розібранні (демонтажу) ліквідованих основних фондів та інших подібних операцій;
– проведенні операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1, підпунктами 197.11 та 197.24 статті 197 Кодексу.
Особливості справляння рентної плати за спецводокористування у 2018 році
Ставки рентної плати за спеціальне використання води збільшено на 16,8%. Вони застосовуються під час обчислення податкових зобов’язань за результатами господарської діяльності у 2018 році.
Платники рентної плати за спецводокористування подають квартальні податкові декларації за місцем податкової реєстрації.
Платники мають подавати звітність за неосновним місцем обліку — місцезнаходженням водних об’єктів чи об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність із використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.
Граничні строки подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань такі:
- ІV квартал 2017 року: 09.02 2018 року, а останній день сплати податку — 19.02.2018 року;
- I квартал ц.р.: 10 травня та 18 травня 2018 року відповідно;
- ІІ квартал ц.р.: 9 серпня та 17 серпня 2018 року відповідно;
- ІІІ квартал ц.р.: 9 листопада та 19 листопада 2018 року відповідно;
- ІV квартал ц.р.: 11 лютого та 19 лютого 2019 року відповідно.
Податковий облік за неосновним місцем обліку необхідно брати водокористувачів, до складу яких входять структурні підрозділи, розташовані на територіях інших, ніж головне підприємство, тобто за місцезнаходженням водних об’єктів, з яких здійснюється забір води, чи за місцезнаходженням об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність із використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.
Крім того, з 2018 року об’єкт оподаткування рентною платою за спецводокористування — це фактичний обсяг води, що обліковується як результат водозабору та водопідготовки, наприклад, очищення або оброблення до встановлених для відповідного водного об’єкта нормативних вимог споживання.
Докладно у листі від 19.01.2018 р. № 1579/7/99-99-12-03-04-17
Чи є платником плати за землю ФОП, яка має тимчасову споруду (кіоск, палатку тощо)?
Якщо фізична особа – підприємець має паспорт прив’язки тимчасової споруди, то він повинен мати і правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки) по яких розраховується плата за землю.
Неприбуткові організації одночасно подають податкову та фінансову звітність
Неприбуткові підприємства, установи й організації відповідно до вимог п. 46.2 ПКУ подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність.
Своєю чергою, фінансова звітність є додатком до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та її невід’ємною частиною.
Якщо реєстрацію платника ПДВ анульовано до сплину терміну реєстрації податкових накладних
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
– для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
– для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
– для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 120 прим.1 ПКУ в залежності від кількості календарних днів порушення терміну реєстрації в ЄРПН.
Анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату, зокрема, що передує дню втрати особою статусу платника ПДВ. З моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних (п. 184.5 ст. 184 ПКУ).
Отже, якщо реєстрацію платника ПДВ – продавця анульовано до сплину терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, визначеного п. 201.10 ст. 201 ПКУ, то штрафна санкція до такого платника не застосовується.
Новий строк подання річної декларації з податку на прибуток, яка розраховується наростаючим підсумком
Для платників податку на прибуток, які подають декларацію наростаючим підсумком раз на рік, установлено новий граничний строк її подання.
Так, відповідно до нового пп. 49.18.6 ПКУ, ця декларація подається у 60-денний строк.
Відповідні зміни передбачені Законом України від 07.12.2017 р. № 2245-VIII.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків), зазначена податкова декларація подається в строки, визначені п. 49.18 ПКУ для такого базового звітного (податкового) періоду, крім податкової декларації з податку на прибуток, яка розраховується наростаючим підсумком за рік.
Перевіряють тих, хто включений до плану-графіка
Формування плану-графіка проведення таких перевірок відбувається на підставі різнобічного аналізу.
Серед критеріїв, які слугують підставою для здійснення перевірки є, приміром, наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, ліквідовані, або визнані банкрутами, якщо сума таких операцій перевищує 5 млн.грн. чи перевищує 5 відсотків загального обсягу постачання (але не менше 100 тис. грн.). Звісно це не єдиний критерій, за яким проводиться відбір суб‘єктів господарювання для проведення планових документальних перевірок.
Вичерпний перелік таких критеріїв міститься в наказі Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 (зі змінами та доповненнями). А ознайомитись із планом-графіком проведення документальних планових перевірок платників податків можна на сайті ДФС України (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html).
До уваги експортерів, які отримують сертифікати з перевезення (походження) форми EUR.1
За повідомленням ДФС України у зв’язку з набранням чинності з 23.01.2018 наказу Міністерства фінансів України від 20.11.2017 №950 «Про затвердження Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1» для отримання сертифіката EUR.1 експортер або його уповноважений представник повинен подати структурному підрозділу митниці, на який покладено функції з видачі сертифіката, заповнену заяву разом з декларацією, що підтверджує преференційне походження товарів з України.
Рекомендації щодо заповнення декларацій постачальника (виробника) разом з практичними прикладами їх заповнення розміщено за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/mitne-oformlennya/subektam-zed/vilna-torgivlya.
Декларація з транспортного податку на 2018 рік подається до 20 лютого 2018 року
Відповідно до п.п.267.6.4 п.267.6 ст. 267 ПКУ, платники транспортного податку – юридичні особи повинні самостійно обчислити суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого подати до контролюючого органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Стосовно об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єктa.
Сплачується податок юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Зміни у застосуванні РРО
Постановою КМУ від 18.12.2017 № 984 (далі — Постанова № 984) підвищено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим, для окремих форм та умов проведення діяльності, з 200 тисяч гривень на один суб’єкт господарської діяльності до 500 тис. гривень на один суб’єкт господарювання, та з 75 тис. гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг)
до 250 тис. гривень.
Також у Постанові № 984 зазначено, що для форм і умов проведення діяльності, визначених у переліку, платники єдиного податку другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1 млн. гривень, обов’язково застосовують РРО відповідно до пункту 296.10 статті 296 ПКУ.
Окрім того, пункт 2 Постанови доповнено пунктом 21 такого змісту: “Дія цієї постанови не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами”.
Також Постановою № 984 внесено зміни до Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Якщо земельний податок від громадян прийнято через каси сільських (селищних) рад за квитанціями
Нормами ПКУ не передбачено надання сільськими (селищними) радами до контролюючих органів інформації про суми плати за землю, прийняті від громадян через каси сільських (селищних) рад за квитанціями.
Кошти отримані від фізичних осіб сільська (селищна) рада перераховує на відкриті Державною казначейською службою України рахунки для зарахування надходжень з плати за землю до бюджету сільської (селищної) ради. При цьому в платіжному документі зазначається прізвище та номер облікової картки платника податку, який сплатив плату за землю.
Дані про надходження плати за землю відображаються в інтегрованій картці платника і в реєстрі надходжень та повернень контролюючим органом за місцем його знаходження на податковому обліку, як платника плати за землю, у день отримання від органів Державної казначейської служби України відомостей про зарахування та повернення надміру сплачених платежів у вигляді електронного реєстру розрахункових документів.
Чи заводити нову Книгу, якщо перейменовано вулицю, де зареєстровано ФОП
ФОПи на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат і мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 ПКУ).
У разі зміни податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, унаслідок якого відбулося перейменування назви міста, вулиці, інших топонімів, фізичній особі — підприємцю на загальній системі оподаткування необхідно зареєструвати нову Книгу в контролюючому органі за новим місцем обліку.
Якщо зміна податкової адреси (місця проживання) відбулася в межах одного адміністративного району, то записи необхідно продовжувати наростаючим підсумком у зареєстрованій Книзі. При цьому ФОП на загальній системі оподаткування може закреслити назву міста, вулиці, що перейменовані, зазначити нову назву та поряд із виправленням поставити особистий підпис із надписом «Виправленому вірити».
Який розмір єдиного соціального внеску у ФОП з 01.01.2018?
ФОП – платники єдиного поджатку без використання праці найманих працівників, нараховують єдиний внесок у розмірі 22 відс. на суму, визначену такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464, та не менше розміру мінімального страхового внеску.
Відповідно до Закону України від 7 грудня 2017 року №2246 «Про Державний бюджет України на 2018 рік» з 1 січня 2018 року мінімальна заробітна плата у місячному розмірі становить 3723 гривні.
З 1 січня 2018 року максимальна величина бази нарахування єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) становить 15 розмірів мінімальної заробітної плати – 55845 грн. (15*3723,00 грн.).
Відповідно, максимальна сума ЄСВ становить 12 285,9 грн. (55845 грн. *22%);
– мінімальний страховий внесок становить 819,06 грн. (3723,00 грн. * 22%).
Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, а також фізичні особи-підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, у 2018 році повинні сплачувати ЄСВ до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується внесок.
Кого з підприємців-пенсіонерів звільнено від сплати ЄСВ
З 01.01.2018 від сплати ЄСВ звільнятимуться від сплати ЄСВ фізособи-підприємці, у тому числі спрощенці та члени фермерського господарства, які:
- отримують пенсію за віком (у т.ч. на пільгових умовах);
- отримують дострокову пенсію (у т.ч. на пільгових умовах);
- отримують пенсію зі зниженням пенсійного віку (у т.ч. на пільгових умовах, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи);
- є особами з інвалідністю, незалежно від отримання пенсії чи соціальної допомоги;
- досягли віку, установленого ст. 26 Закону № 1058, й отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (незалежно від виду пенсії).
Зазначена пільга не поширюватиметься на осіб, які:
- отримують пенсію у зв’язку з втратою годувальника та не досягли віку, установленого ст. 26 Закону № 1058;
- отримують пенсію за вислугу років і не досягли віку, установленого ст. 26 Закону № 1058;
- провадять незалежну професійну діяльність.
Лист ДФС від 19.01.2018 р. № 1644/7/99-99-13-02-01-17
Чи потрібно сплачувати ЄСВ пенсіонеру МВС України за вислугою років, який одночасно є приватним підприємцем третьої групи?
Відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону про ЄСВ з 01.01.2018 р. особи, які досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09.07.2003 р. № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі — Закон про пенсійне страхування) (60 років), звільняються від обов’язку сплати єдиного внеску за себе.
Водночас не звільняються від сплати за себе єдиного внеску фізичні особи — підприємці, яким призначено пенсію за вислугу років, на підставі частини четвертої ст. 4 Закону про ЄСВ.
Чи зобов’язана фізична особа, яка зареєстрована як особа, що здійснює незалежну професійну діяльність (адвокат), сплачувати за себе ЄСВ і при цьому така особа) не є ФОП, не має найманих працівників, але сама є найманим працівником, працює на посаді юриста повний робочий день у юридичної особи (ТОВ) і остання як податковий агент сплачує ЄСВ за фізичну особу?
З 01.01.2018 р. особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний соціальний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Визначення бази нарахування єдиного внеску для зазначених платників у разі відсутності доходу (прибутку) у звітному році є обов’язковим згідно з нормами п. 2 частини першої ст. 7 Закону про ЄСВ.
Отже, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, є платниками єдиного соціального внеску за себе незалежно від того, чи є такі особи одночасно найманими працівниками в межах такої діяльності або підприємцями.
Чи нараховується та сплачується ЄСВ за найманого працівника, який є пенсіонером за віком?
Роботодавці нараховують єдиний внесок на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат. При цьому до зазначених виплат застосовується ставка 22 %. Отже, пільг щодо нарахування єдиного внеску на заробітну плату пенсіонерів, які є найманими працівниками, Законом про ЄСВ не передбачено.
Про взяття на облік як платників ЄСВ членів фермерського господарства
Із 01.01.2018 члени фермерського господарства виключені з переліку платників, які мають право на добровільну сплату ЄСВ.
Отже, за заявами про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, поданими членами фермерських господарств до органів доходів і зборів, договори про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування органами доходів і зборів із 01.01.2018 не укладаються.
Органи доходів і зборів в односторонньому порядку станом на 31.12.2017 мали достроково розірвати укладені із членами фермерських господарств Договори, з обов’язковим повідомленням таких осіб про підстави дострокового розірвання такого Договору.
Останнім звітним періодом (місяцем), за який члени фермерського господарства сплачують ЄСВ, відповідно до укладеного Договору, у розмірі 22%, є грудень 2017 року, а граничний строк сплати — до 22.01.2018.
Члени фермерського господарства зобов’язані стати на облік в органах доходів і зборів як платники ЄСВ.
Зазначена норма не поширюється на членів фермерських господарств, які є застрахованими особами (найманими працівниками, фізособами-підприємцями, головами фермерських господарств як юросіб, так і фізосіб-підприємців зі статусом сімейного фермерського господарства).
Ураховуємо також, що в разі втрати членом фермерського господарства статусу застрахованої особи або статусу особи з інвалідністю, або припинення виплати соціальної допомоги такий член фермерського господарства зобов’язаний стати на облік в органах доходів і зборів як платник ЄСВ.
Узяття на облік членів фермерських господарств здійснюється контролюючим органом за місцезнаходженням чи місцем проживання у день отримання від них заяви про взяття на облік за формою № 1-ЄСВ.
У такій заяві члену фермерського господарства необхідно обов’язково зазначити додаткову інформацію: податковий номер і найменування фермерського господарства, членом якого він є. Заява повинна бути додатково підписана головою фермерського господарства.
Члени фермерського господарства зобов’язані сплачувати за себе ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
Такі платники можуть сплачувати ЄСВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили. При цьому суми ЄСВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
Лист ДФС від 12.01.2018 р. № 1020/7/99-99-13-02-01-17, від 19.01.2018 р. № 1638/7/99-99-13-02-01-17.
Декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році
З 1 січня 2018 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2017 році. Обов’язок з подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі отримання:
– доходу від здійснення операцій з інвестиційними активами (продаж цінних паперів, корпоративних прав тощо);
– доходу, отриманого в результаті прийняття у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав;
– доходу від надання нерухомості в оренду, житловий найм (піднайм);
– доходу від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомогомайна;
– отримання іноземних доходів;
– доходу у вигляді дивідендів, виграшів, призів, процентів;
– інших доходів, з яких протягом 2017 року податок не утримувався.
Крім того, завдяки активному розвитку електронних сервісів громадяни мають змогу подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у режимі реального часу (on-line).
Для подання податкових декларацій в режимі on-line, платнику податків необхідно отримати електронний цифровий підпис.Послуга видачі посилених сертифікатів відкритих ключів надається безкоштовно.
Випадки, в яких декларація по майновий стан і доходи не подається
Відповідно до п. 179.2 ст. 179 ПКУ обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:
· від податкових агентів, які згідно з цим розділом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
· виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;
· від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;
· у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 ПКУ.
Випадки, в яких платники податку звільнені від подання декларації
Відповідно до п.179.4 ст.179 ПКУ від обов’язку подання декларації звільняються :
– малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року. Поряд з цим, обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації в цьому випадку покладається на опікуна або піклувальника (п. 179.6 ст. 179 ПКУ). Тобто, податкова декларація про майновий стан і доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, має бути подана опікуном або піклувальником (одним з батьків) до контролюючого органу за місцем проживання неповнолітньої особи (особи, визнаної судом недієздатною).
– перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
– перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
– перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року.
– в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.
Подання фізичною особою декларації про майновий стан і доходи у разі припинення підприємницької діяльності
Фізичній особі, щодо якої до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та якою подано податкову декларацію за останній звітний (податковий) період, але така фізична особа не знята з податкового обліку в контролюючому органі, декларацію про майновий стан і доходи необхідно подавати, як фізична особа (громадянин) лише у разі отримання доходів, у т. ч. дебіторської заборгованості, відповідно до вимог розд. IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ.
Куди подавати декларацію про майновий стан і доходи громадянам – переселенцям
Відповідно до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822, фізичні особи – платники податків зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних шляхом подання заяви за формою № 5ДР.
Платник податку – переселенець, який вніс відомості про зміну місця проживання, відповідно до Закону № 1382, подає Декларацію до контролюючого органу за місцем його реєстрації, як тимчасового переселенця за умови подання заяви за формою № 5ДР.
Декларування – 2018: Оподаткування доходів фізичних осіб від надання в оренду земельної ділянки (паю)
Згідно з п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 цього Кодексу.
Відповідно до пп.170.1.1 п.170.1 ст.170 ПКУ податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Відповідно до норм ст. 1 Указу Президента України від 2 лютого 2002 року №92/2002 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв)», плата за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) має становити не менше 3 відсотків визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю). Таким чином, об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб за операціями з надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж 3 відсотки визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю).
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) доходи, від надання в оренду (суборенду) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ (18%) – п.п.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ.
Крім того, ці доходи є об’єктом оподаткування військовим збором. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.
Щодо індексації нормативної грошової оцінки землі
Відповідно до ст. 289 ПКУ для визначення суми податкових зобов’язань з земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок .
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
На виконання вимог чинного законодавства ДФС України з питань геодезії, картографії та кадастру листом від 11.01.2018 № 1429/5 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель» повідомила, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік становить 1,0.
Водночас нагадуємо, що довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно з п. 286.2 ст. 286 ПКУ подається суб’єктом господарювання разом з першою декларацією (фактичний початок діяльності як платника плати за землю), а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Надаєте репетиторські послуги – задекларуйте доходи!
Нагадуємо вчителям та викладачам, які у минулому році надавали репетиторські послуги, проте не були зареєстровані як фізичні особи – підприємці, зобов’язані включити суму таких доходів до загальногорічного оподатковуваного доходу та задекларувати їх шляхом подання до фіскальної служби декларації про майновий стан і доходи.
Репетиторські послуги ― це зокрема підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт.
Відповідно до п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПКУ дохід з джерелом їх походження з України – будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх на території України. Зробити це необхідно до 1 травня 2018 року за місцем реєстрації декларанта.
Доходи від репетиторства відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків. Також із вказаних доходів справляється військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.
ОДПІ запрошує декларантів, які надають зазначені послуги, до Центрів обслуговування платників за місцем свого проживання, де вони можуть отримати безоплатну консультацію щодо порядку заповнення декларації про майновий стан і доходи.