І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Увага! Нові рахунки по зарахуванню надходжень до державного та місцевих бюджетів
З 30 січня 2017 року починають діяти оновлені рахунки по сплаті платежів до державного та місцевого бюджетів у 2017 році
Зміни відбулись по кодам класифікації доходів бюджету 14021900 (Пальне), 14020800 (Транспортні засоби (крім мотоциклів і велосипедів), 18050500 (Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків).
Датою початку здійснення операцій по зарахуванню надходжень до державного та місцевих бюджетів, на рахунки відкриті згідно з наказом ДКСУ від 17.01.2017 № 15, визначено 30.01.2017.
«Надійна» схованка для опію
В пункті пропуску «Гоптівка» харківськими митниками спільно з прикордонниками та співробітниками УВБ ГУ ДФС у Харківській області було виявлено 10 грамів екстракту опію.
При проведенні усного декларування пасажирів автобусу рейсу «Артемівськ-Москва» жоден з них не заявив, що переміщує будь-які заборонені предмети. При подальшому огляді службовий собака прикордонників спрацював на одного з пасажирів. Громадянину було запропоновано самостійно пред’явити речі, що знаходяться при ньому, після чого він показав, що приховує у нижній білизні флакон з-під ліків «нафтизин», всередині якого знаходиться екстракт опію. Як пояснив громадянин, екстракт опію він перевозив для особистого споживання.
Відносно громадянина складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені.
Податківці країни разом визначали шляхи протидії несумлінним роботодавцям
Обговорення відбулось під час селекторної наради ДФС України, яка пройшла під головуванням віце-прем’єра України Розенка П.В. в частині забезпечення підвищення мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року та на виконання протоколу засідання Міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства, від 10.01.2017.
У ході проведеної наради були розглянуті питання та розроблено комплекс заходів щодо забезпечення належної організації роботи з метою недопущення випадків ухилення роботодавцями від сплати податків, зборів та єдиного внеску при виплаті доходів найманим працівникам, неухильного дотримання ними вимог податкового та трудового законодавства, легалізації праці найманих осіб, здійснення координації роботи з відповідними територіальними органами Держпраці.
На часі реформа податкового аудиту
На сьогоднішній день Державна фіскальна служба знаходиться в активній фазі реформування. Змінюється функціональна структура, як обласного апарату, так і районних ДПІ. В рамках інституційної реформи ДФС, усі аудитори з інспекцій переводяться до Головного управління. Таке об’єднання повинно виключити можливість маніпуляцій та тиску на бізнес.
Особливості проведення зазначеної реорганізації контрольно-перевірочних підрозіділів аудиту обговорили днями податківці з представниками Комітету з питань податкової політики Громадської ради при ГУ ДФС у Харківській області. Засідання проходило за участі співробітників аудиту ГУ ДФС області та представників аудиторських компаній регіону. Учасники зустрічі розглянули порядок проведення перевірок, особливості ведення первинної документації, застосування штрафних санкцій, перехід на електронне спілкування платників з фіскальною службою тощо.
Сервіс «Пульс діє
«Пульс» – це антикорупційний сервіс, спрямований на встановлення зворотнього зв’язку з платниками податків та для протидії негативним тенденціям, що заважають розвитку підприємницької діяльності. Скористатися сервісом можуть платники податків котрі мають всі підстави вважати, що посадовці податкової чи митної служби зловживають своїм службовим становищем чи умисно створюють перешкоди у спілкуванні. Якщо клієнт податкової чи митниці потерпає від неякісного обслуговування, або некоректного ставлення, то інтерактивна лінія фіскальної служби обов’язково стане в нагоді.
Лінія працює цілодобово: у робочий час інформацію щодо корупційних діянь та інших неправомірних дій приймають фахівці державної фіскальної служби, в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Контактний номер сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07.
Усі необхідні для платників податків послуги – у центрах обслуговування
Протягом 2016 року Центр обслуговування платників податків Лозівської ОДПІ відвідали майже 124 тисячі платників. Фахівцями інспекції надано понад 11750 адміністративних послуг.
Найчастіше відвідувачі звертаються до центру з метою видачі їм облікової картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Таких довідок громадяни отримали 7167, це більше 60 відсотків від загальної кількості наданих адміністративних послуг. Витяг з реєстру платників єдиного податку отримали 1030 платників, 607 єдинників зареєстрували протягом року книгу обліку доходів та витрат.
Нагадуємо, що Центри обслуговування платників працюють у робочі дні з 09.00 год. до 18.00 год., обідня перерва з 13.00 – 13.45 год.., у суботу – з 09.00 год. до 13.00 год.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Про нарахування податку на нежитлову нерухомість юрособою у 2017 році
Платники податку- юрособи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
За новостворений (нововведений) об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості декларація подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Рішенням 26 сессії Лозівської міської ради від 26.12.2017року, затверджено ставки податку:
– у розмірі 0,5% від мінімальної зарплати, встановленої на початок року, тобто, у 2017 році – 16 грн/кв. м. для об’єкт нежитлової нерухомості (в т.ч. вбудованих та прибудованих в багатоквартирних житлових будинках), якщо за земельну ділянку, на якій розташований об’єкт, сплачується плата за землю, ( у 2016 році – 13,78 грн./кв.м.);
– у розмірі 1,5% від мінімальної заробітної плати, встановленої на початок року, – 48 гри. за 1 кв. метр для об’єкт нежитлової нерухомості (в т.ч. вбудованих та прибудованих в багатоквартирних житлових будинках), якщо за земельну ділянку, на якій розташований об’єкт, не сплачується плата за землю, ( у 2016 poці – 41,34 грн.).
Звільняються від сплати податку:
– об’єкти нежитлової нерухомості закладів, установ та організацій, які повністю утримуються за рахунок місцевих бюджетів,
– об’єкти комунальних підприємств;
– об’єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності громадських або благодійних організацій, діяльність яких не передбачає одержання прибутку
– об’єкти релігійних організацій, що використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності та утримувані ними добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність.
Про особливості складання податкових накладних в 2017 році
З 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
При цьому платники податків мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. У разі здійснення платниками податків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається в податковій накладній повністю.
Докладніше в листі ДФС України від 20.01.2017 року № 1312/7/99-99-15-03-02-17
Коли оподатковувати неповернені відрядженим підзвітні кошти
Якщо платник податку не повертає суми надміру витрачених коштів протягом звітного місяця, на який припадає граничний строк (до закінчення 3-го чи 5-го, а в окремих випадках 10-го чи 20-го банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням і за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт), то така сума, розрахована з урахуванням п. 164.5 ПКУ, обкладається ПДФО за рахунок будь-якого оподатковуваного доходу(після його оподаткування) за відповідний місяць.
Докладніше в листі ДФС України від 16.01.2017 р. № 557/К/99-99-13-02-03-14
Нарахування та сплата земельного податку юридичними особами
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі таку довідку необхідно подавати за умови затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
За відсутності рішення місцевої ради плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Детальніше у листі ДФС від 21.12.2016 р. № 40373/7/99-99-12-03-05-17
Якщо розрахунки проводяться із застосуванням електроннихплатіжних карток..
Згідно з п. 2.3 Положення про ведення касових операцій (Постанова Нацбанку №637), підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізособами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах встановлених граничних сум.
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки. Кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки , протягом дня не обмежується.
Гранична сума розрахунків готівкою:
підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10 тис.грн;
між фізособою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 тис. грн;
фізосіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 50 тис.грн.
Згідно з п. 1.14 ст. 1 Закону України № 2346-III «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» електронний платіжний засіб – платіжний інструмент, який надає його держателю можливість за допомогою платіжного пристрою отримати інформацію про належні держателю кошти та ініціювати їх переказ;
платіжна картка – електронний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується, зокрема, для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку з метою оплати вартості товарів і послуг, перерахування коштів зі своїх рахунків на рахунки інших осіб (п. 1.27 ст. 1 Закону).
Враховую чи викладене вище, обмеження щодо граничної суми розрахунків не поширюється на розрахунки, які проводяться із застосуванням електронних платіжних засобів (платіжних карток).
Про коефіцієнт індексації землі для єдинників 4 групи у 2017 році
Згідно з п. 8 підрозділу 6 р. XX ПКУ, індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки (далі — НГО) земель, застосовується зі значенням:
- для сільгоспугідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ і перелогів) — 100%;
- для земель несільськогосподарського призначення — 106%.
З 01.01.2017 р. при нарахуванні єдиного податку платникам групи 4 коефіцієнт індексації НГО землі доцільно визначати з урахуванням значення індексу споживчих цін за 2016 рік — 112,4%.
Про сплату земельного податку юрособи-єдинники, які надають в оренду нерухоме майно, що розташоване в багатоквартирних будинках
Платником земельного податку за земельну ділянку багатоквартирного будинку, що є об’єктом спільного права власності об’єднання власників квартир і нежитлових приміщень, є таке об’єднання (ОСББ).
Водночас ПКУне передбачає процедури використання податкової пільги із земельного податку, для платників єдиного податку, шляхом делегування права використання такої пільги своєму об’єднанню.
Отож юрособи, які обрали спрощену систему оподаткування та надають в оренду власне нерухоме майно, що розташоване в багатоквартирних будинках, не можуть скористатися пільгою, передбаченою п. 4 п. 297.1 ПКУ.
Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати й подання податкової звітності з податку на майно (у частині земельного податку), окрім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку груп 1–3 для провадження господарської діяльності й платниками єдиного податку групи 4 для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.
Лист ДФС України від 05.08.2016 р. № 1747/2/99-99-12-02-03-10
Неприбуткові установи та організації звітують не пізніше 01 березня 2017 року
Неприбуткові установи та організації, як ті, що проводять діяльність, так і ті, що її не проводять, повинні відзвітувати за 2016 рік шляхом подання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність. Фінансова звітність є невід’ємною частиною звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, її подання є обов’язковим.
Форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553.
Штрафи за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних
Порушення платниками ПДВ граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, що підлягають наданню покупцям — платникам ПДВ, і розрахунків коригування до них тягнуть за собою накладення на платників ПДВ штрафу в розмірі, передбаченому п.п. 1201.1, 1201.2 ПКУ.
Тобто під зазначені штрафи потрапляють лише податкові накладні, що складаються на покупців — платників ПДВ, і розрахунки коригування до них.
Зазначені штрафи не застосовуються до податкових накладних, складених на неплатників ПДВ (окрім податкових накладних, що складені на звільнені від ПДВ операції чи операції, які обкладаються за ставкою ПДВ 0%).
Код послуги за ДКПП тимчасово не зазначається в податковій накладній
Зміни щодо складання податкових накладних, запроваджені Законом України № 1797-VІІІ у частині зазначення в податковій накладній коду товару згідно з УКТ ЗЕД, застосовуються до податкових накладних, дата складання яких припадає на період із 1 січня 2017 року.
До внесення відповідних змін у форму податкової накладної та порядок її заповнення під час складання податкової накладної код товару згідно з УКТ ЗЕД слід зазначати в графі 3 табличної частини податкової накладної.
Оскільки діюча форма податкової накладної не містить окремого поля для відображення коду послуги згідно з ДКПП, до внесення відповідних змін у форму податкової накладної та порядок її заповнення під час складання податкової накладної код послуги тимчасово не зазначається. При цьому відсутність коду послуги згідно з ДКПП у податковій накладній, дата складання якої припадає на період із 1 січня 2017 року до дати набрання чинності відповідними змінами у форму податкової накладної не визначається як помилка, допущена при складанні такої податкової накладної;
Зазначені вище зміни стосуються також і розрахунків коригування, які складаються з 1 січня 2017 року, незалежно від дати складання податкових накладних (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати), до яких вони складаються;
У разі складання податкових накладних із метою нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ПКУ та/або ст. 199 ПКУ (за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання або починають використовуватися в неоподатковуваних операціях), код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг — код послуги згідно з ДКПП, не зазначаються.
Лист ДФСУ від 20.01.2017 р. № 1312/7/99-99-15-03-02-17
Чи сплачує орендар податок на нерухоме майно
Підприємство на загальній системі оподаткування орендує приміщення у фізичної особи під офіс та склади. Чи буде це підприємство платником податку на нерухоме майно?
Відповідно до статті 266.1.1 ПКУ, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
ЄСВ та суми компенсації за несвоєчасну виплату зарплати після звільнення працівника
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄСВ передбачено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року № 5.
До фонду додаткової заробітної плати входять, зокрема, суми компенсації працівникам втрати частини заробітної плати у зв’язку з порушенням термінів її виплати (пп 2.2.8 розділу ІІ Інструкції № 5).
Отже, суми компенсації втрати частини заробітної плати у зв’язку з порушенням термінів її виплати, що нараховується після звільнення працівника, є базою нарахування ЄСВ.
Якщо недотримано вимогу щодо обов’язкової реєстрації платника ПДВ
Якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала своєчасно заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник податку на додану вартість, контролюючий орган зобов’язаний самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначити суму податкового зобов’язання з податку на додану вартість без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосувати штраф у розмірі 25% (50 % – при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.
Про строк подання декларації з податку на нерухоме майно
Граничним терміном подання декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є 19 лютого звітного року. Якщо останній день строку подання Декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Нюанси анулювання ПДВ-реєстрації за неподання звітності
Реєстрацію платника ПДВ може бути анульовано за його заявою (ф. № 3-ПДВ) або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців:
- не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або;
- подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту, за яким зазвичай формують податкові зобов’язання чи податковий кредит.
Але під час розгляду питання анулювання реєстрації за такою підставою 12 місяців визначають у такий спосіб:
- не враховують місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особу зареєстровано платником ПДВ з іншого дня, ніж перший день календарного місяця;
- включають останні 12 послідовних податкових місяців, за які подано податкові декларації (в разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій), до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Водночас будь-яких винятків та/або особливостей щодо анулювання окремих категорій осіб платниками ПДВ чинне законодавство не передбачає.
Утім, якщо у платника податку протягом 12 послідовних податкових місяців не було операцій із постачання та наявні обсяги придбання, за рахунок яких сформовано податковий кредит, підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ немає.
Лист ГУ ДФС у м. Києві від 13.01.2017 р. № 635/10/26-15-12-01-18
Мінекономрозвитку до 1 лютого повинно оприлюднити перелік авто, які обкладаються транспортним податком
Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, із року випуску яких минуло не більш як 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Така вартість визначається Мінекономрозвитку за методикою, затвердженою КабМіном станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального. Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року Мінекономрозвитку на своєму офіційному веб-сайті розміщує перелік легкових автомобілів, із року випуску яких минуло не більш як 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марку, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального (пп. 267.2.1 ПКУ).
ДФС України в листі від 20.01.2017 р. № 1296/7/99-99-13-03-02-17
Яксплачується податок на прибуток при переході зі спрощеної системи оподаткування?
Платники єдиного податку, які з 01 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний податковий (звітний) період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року, враховуючи положення абзацу «а» п. 137.5 ст. 137 ПКУ.
Змінено правила нарахування пені та її розмір
З 1 січня поточного року змінені правила нарахування пені та її розмір (ЗУ від 21.12.16 р. №1797).
Якщо суму грошового зобов’язання визначає контролюючий орган за результатами податкової перевірки або у випадках, не пов’язаних з проведенням таких перевірок, – то пеня нараховується, починаючи з першого робочого дня після закінчення строку, встановленого для сплати податкового зобов’язання (у т.ч. за період адміністративного та/або судового оскарження). Якщо ж суму податкового зобов’язання визначає сам платник податків або податковий агент, в такому разі нарахування пені провадиться після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.
Відтепер у разі нарахування зобов’язання до сплати (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування пені) самим платником або податковим агентом, розмір пені становить 100% річних облікової ставки Нацбанку, яка діє на кожний календарний день прострочення, включаючи день погашення.
У випадку нарахування податкового зобов’язання (з врахуванням штрафів за наявності та без врахування пені) контролюючим органом або в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, коли її розмір не встановлений, пеня нараховується за кожний к.д. прострочення, включаючи день погашення, у розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.
Про нарахування ЄСВ по перехідним лікарняним
Для працівника, у якого початок та закінчення лікарняного припадають на різні місяці, ЄСВ, у місяці початку лікарняного нараховується за фактично відпрацьований час, оскільки загальна сума доходу ще не є відомою (сума лікарняних буде визначена після надання листка непрацездатності).
Якщо після розподілу лікарняного (суми допомоги по тимчасовій непрацездатності відносяться до того місяця, за який вони нараховані) загальний дохід за місяць становить менше мінімального розміру, виникає потреба за минулий місяць (місяці) донарахувати єдиний внесок виходячи з мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).
Як діяти, якщо допомога по вагітності сплачується за різні календарні роки?
Якщо листок непрацездатності у зв’язку з вагітністю та пологами відкрито у поточному році, а дата його закриття припадає на наступний календарний рік, і періоди перебування на лікарняному по вагітності та пологах припадають на зміну розміру мінімальної заробітної плати, а база нарахування єдиного внеску суми допомоги по вагітності та пологах розрахована виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, що діяв на дату нарахування таких сум, необхідно у місяці, у якому змінено розмір мінімальної заробітної плати, здійснити донарахування ЄВ виходячи із зміненого розміру мінімальної заробітної плати за місяці, за які нараховано суми допомоги по вагітності та пологах.
Про нарахування ЄСВ працівникам, що перебували у відпустці без збереження заробітної плати
Найманим працівникам за основним місцем роботи, які перебували частину календарного місяця у відпустці без збереження заробітної плати в якому загальна сума нарахованого доходу за місяць не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки єдиного внеску у розмірі 22%.
У разі якщо працівник перебуває у відпустці без збереження заробітної плати повний календарний місяць, у такому разі єдиний внесок не нараховується, оскільки відсутня база для нарахування єдиного внеску.
Чи нараховується ЄСВ засновнику-керівнику підприємства, діяльність якого тимчасово призупинена?
Якщо працівник, який одночасно є власником, виконував певну роботу на умовах трудового договору, то йому повинна бути виплачена заробітна плата (згідно з трудовим договором (контрактом)), розмір якої не може бути меншим за мінімальний, установлений законодавством.
Якщо установчими документами передбачено, що на період тимчасового припинення діяльності підприємства функцію керівника виконує його засновник, однак при цьому не отримує за це винагороди (доходу), то ЄСВ не нараховується.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Не зволікайте – декларуйте свої доходи та звітуйте вчасно!
З 1 січня 2017 року розпочалась кампанія декларування громадянами своїх доходів, отриманих у 2016 році, Податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2016 році, слід подати до 1 травня. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03.05.2017 року. Декларація подається громадянами до органів державної фіскальної служби за місцем їх реєстрації.
Подати декларацію про майновий стан і доходи можна особисто або через уповноважену на це особу; надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Всю необхідну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації можна отримати у Центрі обслуговування платників Лозівської ОДПІ за адресою: м.Лозова, мікрорайон 3, буд.5 або Центрі обслуговування платників Первомайського відділення Лозівської ОДПІ за адресою: м. Первомайський , вул. Бугайченко, 25.
Шановні платники податків! Не зволікайте та не марнуйте часу! Виконайте свій конституційний обов’язок – декларуйте свої доходи та звітуйте вчасно!
Право на податкову знижку за навчання
Платник податку має право скористатися податковою знижкою на навчання непрацюючого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, за умови, що в квитанції вказано прізвище такого члена його сім’ї, наявна копія укладеного договору про навчання та платник документально підтвердив родинні стосунки (ступінь споріднення) з такою особою.
При цьому, якщо член сім’ї першого ступеня споріднення після реєстрації шлюбу змінює прізвище та в квитанціях зазначено нове прізвище, то потрібно надати ще і копію Свідоцтва про шлюб.
Щодо зберігання первинних документів платниками єдиного податку
Підприємці – платники єдиного податку зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані книги обліку доходів або книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.
За незбереження первинних документів можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ. При відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до платників податків застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ПКУ, та на суму податкового боргу нараховується пеня після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов’язання згідно з п.п. 129.1.1 ПКУ.
У якому розмірі ФОП сплачуватиме ЄСВ за місяць, за квартал, за рік
Категорія ФОП |
Сума ЄСВ |
Мінімальний страховий внесок |
Строк сплати |
||
за місяць, |
за квартал, |
за рік, |
|||
ФОП спрощеної системи оподаткування |
Мінімальний страховий внесок (22 % мінімальної зарплати) |
704,00 |
2112,00 |
8448,00 |
До 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ (19 квітня, 19 липня, 19 жовтня, 19 січня 2018 року) |
Платники єдиного податку групи 1 |
0,5 мінімального страхового внеску (3200 грн х 22 % х 0,5) |
352,00 |
1056,00 |
4224,00 |
|
ФОП загальної системи оподаткування |
Мінімальний страховий внесок (22 % мінімальної зарплати) |
704,00 |
2112,00 |
8448,00 |
Остаточний розрахунок за календарний рік до 10 лютого наступного року |
Особи, які провадять незалежну професійну діяльність |
Мінімальний страховий внесок (22 % мінімальної зарплати) |
704,00 |
2112,00 |
8448,00 |
Остаточний розрахунок за календарний рік до 1 травня наступного року |
Право на податкову знижку підприємця, що також отримує заробітну плату
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму.
Право на податкову знижку має фізична особа-підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.
Здавали квартиру в оренду – задекларуйте свої доходи
У разі, якщо громадянин у 2016 році здавав в оренду свою квартиру, то податок на доходи фізичних осіб він повинен сплачувати щоквартально, а декларацію подати до 3 травня 2017 року.
Дохід від здачі в оренду власного нерухомого майна підлягає оподаткуванню за ставкою 18%. Якщо фізична особа – орендар не є суб’єктом господарювання, то відповідальність за нарахування та сплату податку несе орендодавець (громадянин, який здає майно в оренду).
Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом року податку та нарахованого податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації.
Декларація подається до органу ДФС за податковою адресою платника податку.
Чи має право платник на податкову знижку, якщо податковий агент утримав, але не перерахував ПДФО до бюджету?
Для розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб, які підлягають поверненню платнику податку з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету податку, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.
Отже, якщо податковий агент утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету, то фізична особа не має права на податкову знижку.
Про неоподатковуваний розмір нецільової благодійної допомоги
Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2015 році – 1710 грн., у 2016 році – 1930 грн., у 2017 році – 2240 грн.).
Чи необхідно платникам податків щорічно подавати заяву про застосування ПСП?
Нормами Податкового кодексу України не передбачено щорічне подання заяви про застосування податкової соціальної пільги.
При цьому, якщо у платника податків виникає право на застосування податкової соціальної пільги з інших підстав ніж тих, які були зазначені у попередній заяві, то такий платник повинен надати нову заяву з відповідними підтверджуючими документами.
Право на податкову знижку при укладанні договору страхування життя
Платник податку має право на податкову знижку у разі сплати протягом року страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
а) для самого платника податків за 2016 рік – 1930 грн х кількість місяців діючого договору;
б) для члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення за 2016 рік – 965 грн. х кількість місяців діючого договору, у розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї.
Таку податкову знижку платник податку зможе отримати у 2017 році за наслідками 2016 року.
В який термін подається податкова декларація ФОП?
Фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи. Тобто до 9 лютого 2017 року.
Фізособи, які надали заяву про припинення підприємницької діяльності підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
У приватного підприємця, працює інвалід, як нараховувати ЄСВ?
Згідно Закону № 2464 ставка ЄСВ у розмірі 8,41% визначеної бази нарахування для працюючих інвалідів встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди.
Вказана пільга не розповсюджується на ФОП, які використовують працю найманих працівників – інвалідів.
Таким чином, для найманого працівника – інваліда (основне місце роботи), який працює у ФОП, де загальна сума заробітної плати (доходу) за місяць не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується дохід, та ставки ЄВ у розмірі 22%.
Декларуємо доходи при отриманні спадщини чи подарунка у 2016 році
Громадяни України, які отримали у 2016 році спадщину (подарунок) від фізичної особи – резидента, який не відноситься до членів сім’ї першого ступеня споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків від вартості будь-якої спадщини (подарунка). Таким фізичним особам необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем свого проживання не пізніше 03 травня 2017 року та задекларувати отримані доходи, які також слід оподаткувати військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. Нараховані самостійно в декларації податок на доходи фізичних осіб та військовий збір необхідно сплатити не пізніше 28 липня 2017 року