Новини Лозівської ОДПІ від 03.05.17р

 

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

 

При ГУ ДФС у Харківській області створено Науково-консультативну раду

 

 Як відзначив керівник фіскальної служби Харківщини Микола Рибаков, створення такої ради зумовлено реаліями часу, змінами законодавства та необхідністю формування єдиної правової позиції, як для платника, так і для органів, які справляють податки.

 

Проект новий, зауважив посадовець. В жодному регіоні України немає аналогів, тож Харківський регіон буде першопрохідцем. До складу ради увійшли  провідні вчені Національного юридичного університету ім.  Я.Мудрого, авторитетні фахівці – практики в галузі податкового, фінансового права тощо. «Створення Науково-консультативної ради принесе користь усім учасникам процесу, і платникам податків, і фіскальній службі, і бюджету України», – відзначив начальник ГУ ДФС області Микола Рибаков.Головною задачею Науково-консультативної ради є діяльність по удосконаленню податкової політики, підготовці наукових висновків та проведенню консультаційної роботи з проблемних питань податкового законодавства, які потребують наукового обґрунтування.

 

Голова Науково-консультативної ради  Євген Смичок також відзначив необхідність створення такого органу та висловив надію на плідну співпрацю з усіх питань, які потребують і обговорення, і вирішення. Науковець підкреслив, що сьогодні відбувається консолідація співпраці  наукових кіл,  консультативних спілок та органів влади.

 

 

 

Харківські податківці виявили більше 1 400 громадян, які забули задекларувати свої статки

 

Зазначені фізичні особи не надали вчасно декларації за отримані ними у 2015 році доходи. Загальна сума додатково задекларованого доходу склала 234,1 млн. грн. Про це повідомили у фіскальному відомстві регіону.Завдяки проведеним харківськими податківцями заходам, в бюджет країни додатково надійшло 10,4 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Разом з цим громадянам довелось сплатити ще й понад 2,2 млн. грн. штрафних санкцій.

 

Слід зазначити, що більшість декларантів – 1 145 – добровільно подали декларації після проведеної з ними роз’яснювальної бесіди. По решті  – 256 – проведені документальні перевірки.В ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що для уникнення штрафів слід своєчасно надавати декларацію про свої доходи. Відповідно до діючого законодавства, отримані доходи, які не оподатковувались, декларуються протягом січня-квітня року наступного за роком їх одержання. Так, в 2017 році, до 3 травня до податкових інспекцій за місцем реєстрації громадяни надають декларації за 2016 рік. Після цього терміну, податківці мають право застосовувати штрафні санкції. Окрім того, податківці зазначають, що сьогодні для виявлення забудьків – декларантів, в їх арсеналі є електронні бази, податкові звіти та інші заходи.

 

 

 

За 4 місяця від платників нашого регіону до бюджетів країни надійшло майже 900,0 млн. гривень 

 

В.о.начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець  повідомила, що за 4 місяці 2017 року  від платників, що обслуговуються Лозівською ОДПІ  надійшло 886,2 млн. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 284,6 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до 2016 року склав 147,3%. Так, зокрема, до Зведеного бюджету протягом року надійшло: Податку на доходи фізичних осіб – 122,0 млн.грн., або 140,1 відс. (плюс 34,7 млн.грн.) від минулорічного показника;

 

ПДВ – 63,1 млн.грн., або 160,0 відс. (плюс 23,7 млн.грн.) від минулорічного показника; Податку на прибуток – 10,5 млн.грн., або 112,2 відс. (плюс 1,1 млн.грн.) від минулорічного показника.  

 

Місцеві бюджети отримали – 156,8 млн.грн., що на 44,3 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

 

Дякуємо усім сумлінним платникам податків нашого регіону за громадянську  позицію та свідоме ставлення до сплати податків. Адже стале наповнення бюджетів – головна складова економічної стабільності.

 

Про роботу Центру обслуговування платників Лозівської ОДПІ у святкові дні

 

З метою організації якісного обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг режим роботи Центрів обслуговування платників у святкові дні буде таким:

 

–  8, 9 травня 2017 року – вихідні дні.

 

Сервіс «Пульс діє

 

 «Пульс» – це антикорупційний сервіс, спрямований на встановлення зворотнього зв’язку з платниками податків та для протидії негативним тенденціям, що заважають розвитку підприємницької діяльності. Скористатися сервісом можуть платники податків котрі мають всі підстави вважати, що посадовці податкової чи митної служби зловживають своїм службовим становищем чи умисно створюють перешкоди у спілкуванні. Якщо клієнт податкової чи митниці потерпає від неякісного обслуговування, або некоректного ставлення, то інтерактивна лінія фіскальної служби обов’язково стане в нагоді.

 

Лінія працює цілодобово: у робочий час інформацію щодо корупційних діянь та інших неправомірних дій приймають фахівці державної фіскальної служби, в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Контактний номер сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

 

 

Інформація щодо об’єктів нерухомості тепер подається до органів ДФС і про юридичних осіб

 

Постановою КМУ від 29.03.2017 № 219 внесено зміни до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого постановою КМУ від 31.05.2012 р. № 476.

 

Зокрема, змінами встановлено необхідність передачі інформації про об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності не лише фізичних, а і юридичних осіб.

 

 

 

Оподаткування дивідендів за ставкою 9%: закон підписано!

 

12.04.2017р. підписано  Закон №1989, яким виправлено технічну помилку щодо дати набрання чинності норми про оподаткування доходів у вигляді дивідендів за ставкою 9%

 

За ставкою 9% повинні були оподатковуватися доходи у вигляді дивідендів по акціям й корпоративним правам, нарахованих нерезидентами, ІСІ та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток (оновлений пп. 167.5.4 ПКУ).

 

Датою набрання чинності для застосування пп. 167.5.4 ПКУ є дата набрання чинності Закону про фінансову поліцію, який  ще не прийнято. Тому з початку року діяла ставка ПДФО для оподаткування дивідендів – 18%.

 

Усуває цю суперечність Закон  від 23.03.2017 р. № 1989-VIII, який застосовується до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2017 року.

 

 Оскільки ставка ПДФО для дивідендів у розмірі 9% за Законом №1989 має застосовуватися з 1 січня 2017 року, то юрособам-“єдинникам”, які у І кварталі 2017 року нарахували дивіденди своїм засновникам-фізособам та оподаткували їх ПДФО за ставкою 18%, після набрання чинності Закону №1989 потрібно перерахувати суму ПДФО з таких дивідендів вже за ставкою 9% та відобразити  в ф.1-ДФ за 1 квартал 2017 року дивіденди за ставкою 9%. 

 

 

 

У Центрах обслуговування платників Лозівської ОДПІ надано

 

45040  адміністративних послуг

 

Серед всіх адміністративних послуг, що надають Центри, найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки – 50,9% від загальної кількості. З початку року фізичним особам-платникам податків  надано 2425 цих послуг.

 

Друге місце посідає послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного – 807 послуг, третє –  реєстрація книг платників єдиного податку 350 послуг, реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 199 послуг.

 

У Центрах надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг по оподаткуванню.

 

 

 

«Електронний кабінет платника» працює при укладанні договору

 

про визнання електронних документів

 

Платники податків мають про можливість за допомогою онлайн-сервісу «Електронний кабінет платника»:

 

  • безкоштовно готувати й подавати в режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність;
  • переглядати інформацію щодо стану їх розрахунків із бюджетом, зокрема, інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.

 

Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) необхідно укласти договір про визнання електронних документів між контролюючим органом і платником податків.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

 

Самостійне виправлення помилок у формі № 1ДФ

 

У разі самостійного виправлення помилки, що призвела до зменшення податкового зобов’язання з ПДФО та військового збору, на суму несвоєчасно сплаченого податку податковим агентом нараховується пеня згідно зі ст. 129 ПКУ.

 

При цьому мають бути внесено відповідні зміни до податкового розрахунку за формою № 1ДФ, до цього податкового агента застосовується відповідальність згідно з п. 119.2 ПКУ. Уточнюючий податковий розрахунок подається в разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Такий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

 

Для проведення коригування у ф. № 1ДФ необхідно виключити рядок, у якому була допущена помилка. Для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка та в графі 9 указати «1» — на виключення рядка.

 

Після чого для введення нового рядка з відображенням правильної суми податку потрібно повністю заповнити всі його графи та в графі 9 указати «0» — на введення рядка.

 

 

 

Упродовж якого строку можуть накласти штраф за допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС

 

Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без відповідного повідомлення ДФС для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізосіб-підприємців визначена ч.ч. 3 і 4 ст. 41 КпАП у вигляді штрафу від від 8500 до 17000 грн, а при повторному вчиненні такого правопорушення — від 17000 до 34000 грн.

 

Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через 2 місяці із дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніш як через 2 місяці із дня його виявлення.

 

Фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС при тому, що особа продовжує працювати, є триваючим порушенням, а тому повинні застосовуватися норми ч. 1 ст. 38 КпАП щодо притягнення до адміністративної відповідальності не пізніш як через 2 місяці із дня його виявлення.

 

Чи подавати квартальну фінзвітність малим підприємствам

 

Платники податку на прибуток подають контролюючим органам квартальну фінансову звітність (окрім підприємств, що відповідно до ГКУ належать до суб’єктів малого підприємництва, у т.ч. до суб’єктів мікропідприємництва) та річну фінансову звітність.

 

Платник податку на прибуток подає разом із відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ. При цьому фінансова звітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток, а також є її невід’ємною частиною.

 

Мінфін у листі від 21.02.2017 р. № 11130-02-2/4779 роз’яснює:

 

суб’єкти господарювання, які належать до суб’єктів малого підприємництва відповідно до ГКУ, але для яких відповідно до положень ПКУ встановлено податковий (звітний) період — квартал, при поданні податкової декларації з податку на прибуток надають проміжну (квартальну) фінансову звітність.

 

Допомога на лiкування та медичне обслуговування

 

З 1 сiчня 2017 р, змiнено пп. 165.1.19 ст.165 ПКУ. Вiдтепер до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти чи вартiсть майна (послуг), що надаються як допомога на лiкування та медичне обслуговування не тiльки платника податку, але й членiв сiм’ї фiзичної особи першого ступеня спорiднення або дитини, яка перебуває пiд опiкою або пiклуванням платника податку.

 

Згiдно з пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу членами сiм’ї фiзичної особи першого ступеня спорiднення вважаються її батьки, чоловiк або дружина, дiти, в тому числi усиновленi. Iншi члени сiм’ї фiзичної особи вважаються такими, що мають другий ступiнь спорiднення.

 

Пiд лiкуванням та медичною допомогою мається на увазi в тому числi, але не виключно, придбання лiкiв, донорських компонентiв, протезно-ортопедичних виробiв, виробiв медичного призначення для iндивiдуального користування iнвалiдiв за рахунок коштiв благодiйної органiзацiї або його роботодавця за наявностi вiдповiдних пiдтвердних документiв, крiм витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соцiального медичного страхування.

 

Вiйськовий збiр на таку виплату не нараховується, не нараховується також i єдиний внесок.

 

У формi № 1ДФ така допомога на лiкування вiдображається за кодом «143».

 

 

 

Про зміни до Порядку видачі ліцензії на реалізацію алкоголю та тютюню

 

Зміни затверджено наказом від 28.02.2017 р. № 150, конкретизовано, що в заявах про видачу ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами додатково зазначаються:

 

адреса місця торгівлі;

 

перелік РРО ( КОРО), які знаходяться в місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення;

 

реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (КОРО), які знаходяться в місці торгівлі, і дата початку їх обліку в органах ДФС;

 

спрощено порядок розгляду заяви про видачу ліцензії;

 

розширено перелік підстав для відмови в наданні ліцензії, а саме в разі:

 

недостовірності даних у поданих заявником документах;

 

невнесення плати за ліцензію;

 

невідповідності розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи;

 

невідповідності поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензується.

 

 

 

Як сільгоспвиробники потраплятимуть до Реєстру отримувачів бюджетної дотації

 

У 2017 році державна підтримка виробників окремих видів сільськогосподарської продукції здійснюється шляхом надання їм бюджетної дотації.

 

Для того щоб потрапити до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, сільгосптоваровиробник має подати до ДФС за місцем свого обліку як платника ПДВ заяву за спеціальною формою.

 

Мінфін має затвердити такі форми заяв:

 

№ 1-РОБД  — про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації;

 

№ 2-РОБД — про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації.

 

Заяви за ф. № 1-РОБД, ф. № 2-РОБД заповнюватимуться та подаватимуться до ДФС в електронному вигляді чи безпосередньо керівником або представником с/г товаровиробника.

 

У заяві за ф. № 1-РОБД зазначаються:

 

перелік видів діяльності відповідно до п. 16 прим. 1.3 Закону від 24.06.2004 р. № 1877-IV  з посиланням на підпункт зазначеного пункту та КВЕД, а також визначенням основного виду діяльності с/г товаровиробника;

 

суми вартості реалізованої с/г товаровиробником сільськогосподарської продукції та її питомої ваги в сукупній вартості всіх товарів, поставлених протягом попередніх 12-ти послідовних звітних податкових періодів (місяців).

 

Підставами для подання платником заяви за ф. № 2-РОБД є :

 

зняття з реєстрації як отримувача бюджетної дотації (у випадку коли відсутні підстави для виключення відповідно до пп.пп. «б» – «г» цього пункту);

 

недотримання вимоги щодо питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх поставлених товарів;

 

прийняття рішення про припинення шляхом ліквідації або реорганізації;

 

анулювання реєстрації платником ПДВ.

 

 

 

Телефонні розмови на підприємстві

 

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п. 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

 

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18%.

 

Враховуючи викладене, якщо з мобільних телефонів, які обліковуються на балансі юридичної особи (працедавця), працівником здійснюються виробничі розмови, то вартість цих розмов не розглядається як додаткове благо працівника.

 

 

 

Фінансова відповідальність при порушенні граничного терміну реєстрації податкових накладних

 

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

 

При виправленні помилки в полі «Індивідуальний податковий номер покупця» податкової накладної продавець складає та реєструє в ЄРПН нову податкову накладну з правильним «ІПН покупця», у полі «Дата складання» якої зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із невірним «ІПН покупця».

 

Відповідальність за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) передбачена ст. 120 прим. 1 ПКУ.

 

Враховуючи вищезазначене, при реєстрації з порушенням граничного терміну, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПКУ, податкової накладної, складеної для виправлення помилок в полі «ІПН покупця», до продавця/постачальника товарів/послуг застосовується фінансова відповідальність.

 

Підприємство виплачує доходи підприємцю

 

Під час нарахування (виплати) ФОП від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності.

 

Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця

 

Прожитковий мінімум визначатиметься за новою методикою

 

З 21.04.2017 р. набрав чинності спільний наказ Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку та Держстату України, яким затверджено методику визначення прожиткового мінімуму.Зокрема, методикою встановлено єдиний порядок розрахунку прожиткового мінімуму у розрахунку на місяць на одну особу та для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення в Україні.(Наказ від 03.02.2017 р. № 178/147/31)

 

Правила оподаткування вартості путівок

 

До доходу, який оподатковується ПДФО не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування (підпункт 165.1.35 пункт 165.1 статті 165 Податкового кодексу України).

 

Тобто, звільнення від ПДФО поширюється виключно на платників податків – членів профспілки, які отримують від такої профспілки путівки для власного оздоровлення та оздоровлення неповнолітніх дітей. Сімейна профспілкова путівка, надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення іншого члена сім’ї або дітей після 18 років, оподатковується ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5 % від розміру отриманого доходу на оздоровлення таких членів сім’ї.

 

Вартість путівок на санаторно-курортне лікування або відпочинок, які надаються за рахунок коштів підприємств чи установ – роботодавців платникам податку – працівникам та їх неповнолітнім дітям, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких платників як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

 

Як поєднувати незалежну професійну та підприємницьку діяльність адвоката

 

Фізособа, яка здійснює незалежну адвокатську діяльність, не може бути підприємцему межах такої адвокатської діяльності. Адвокатська діяльність не є підприємницькою та не може здійснюватися ФОПом, у тому числі яка обрала спрощену систему оподаткування.

 

Водночас згідно з нормами Закону про адвокатуру та ПКУ для фізичної особи, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, не передбачено обмежень щодо одночасного здійснення підприємницької (відмінної від адвокатської) діяльності, не забороненої законом, у разі реєстрації такої особи підприємцем.

 

Докладніше ДФС листі від 28.03.2017 р. № 4318/Г/99-99-13-02-03-14

 

 

 

Спадкоємців другого ступеня спорідненості звільнено від податку на доходи

 

Починаючи з 01.01.2017 р. громадяни України, що отримали доходи у вигляді спадщини/дарунка не сплачують податок з доходів. Зміни до ПКУ передбачено  Законом від 23.02.2017 р. № 1910-VIII.

 

Нововведеннями передбачено:

 

  • звільнення від обкладення ПДФО спадщини, яку успадковують рідні брати та сестри, баба та дід із боку матері та з боку батька, онуки такої фізичної особи, тобто особи другого ступеня споріднення. До змін звільнення застосовувалося лише до першого ступеня споріднення;
  • звільнення спадкоємців 1 та 2 ступенів споріднень від обов’язку визначати оціночну вартість об’єктів спадкування з метою оподаткування;
  • обов’язок оподатковувати дарунки юросіб і ФОП як додаткове благо.

 

 

 

Як оподатковувати анулювання основної суми боргу

 

Якщо кредитор (банк) анулював основну суму боргу (кредиту), то з метою оподаткування сума такого анульованого боргу вважається додатковим благом і включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та обкладається ПДФО.

 

Згідно з пп. 165.1.59 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника не включається сума, анульована кредитором у порядку, передбаченому законом щодо реструктуризації зобов’язань громадян України за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла (іпотечні кредити).

 

Норми зазначеного підпункту поширюються на дохід, отриманий платником податку починаючи з 01.01.16 р., за умови набуття чинності закону про реструктуризацію зобов’язань громадян України за кредитами в іноземній валюті.

 

Лист ДФС від 28.03.17 р. № 4412/А/99-99-13-02-03-14.

 

 

 

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку

 

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

 

Зокрема, до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

 

1) прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);

 

2) податкова адреса суб’єкта господарювання;

 

3) місце провадження господарської діяльності;

 

4) обрані фізичною особою – підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;

 

5) ставка єдиного податку та група платника податку;

 

6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

 

7) дата реєстрації;

 

8) види господарської діяльності;

 

9) дата анулювання реєстрації.

 

 

 

Хто сплачує екологічний податок, якщо орендується будівля з автономною системою опалення: власник чи орендар?

 

У разі утворення забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (газу, мазуту тощо), яке використовується для роботи автономної системи опалення (котла), платником екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення є суб’єкт господарювання (орендодавець – юридична особа або фізична особа – підприємець) – власник автономної системи опалення (котла), яка використовується для опалення будівлі, в тому числі коли в одній будівлі знаходяться декілька орендарів.

 

Фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання (орендодавець) – власник автономної системи опалення (котла), що використовується для опалення будівлі, що здається нею в оренду одному або декільком суб’єктам господарювання, не є платником екологічного податку. При цьому, суб’єкти господарювання – орендарі будівлі або приміщень будівлі, не є платниками екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення, крім випадків, коли ними укладені договори на придбання (постачання) палива для цих джерел забруднення.

 

Печатки таки скасують!

 

Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами — підприємцями».Нагадаємо, що  законопроект № 4194  прийнятий Верховною Радою 23 березня 2017 р. Завдяки йому   вдосконалено державне регулювання використання печаток у господарській діяльності.Зокрема, внесено зміни до низки законодавчих актів, якими вилучено вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання) та необхідність використання печаток у взаємовідносинах суб’єктів господарювання з державними органами та органами місцевого самоврядування.Також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими встановлено адміністративну відповідальність за вимогу посадової особи про наявність відбитка печатки суб’єкта господарювання, що ним подається до органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

 

Варто зауважити: Закон прийнятий з техніко-юридичними правками, його остаточний текст не оприлюднено.

 

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з готівкою!

 

Почастішали випадки встановлення в ході перевірок порушення вимог чинного законодавства в частині оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства тощо.

 

Обов’язковість підписів та інші вимоги до порядку оформлення касових операцій та документів встановлені пунктом 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320. Крім того, продовжують фіксуватися випадки несвоєчасного (не у день надходження) оприбуткування готівкових коштів у касовій книзі – порядок та вимоги щодо оприбуткування та видачі готівкових коштів визначені пунктом 2 Положення. Так, згідно з підпунктом 2.6 пункту 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися. Також збільшується кількість випадків порушення порядку ведення обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних (автогазозаправних) станцій (пунктів), зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою 17-НП. Обов’язковість ведення та наявність такого звіту передбачено вимогами Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496. За наведені порушення згідно з чинним законодавством до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді значних сум штрафних (фінансових) санкцій (двох- та п’ятикратному розмірах). Просимо платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки та обліку товарів, які знаходяться у продажу.

 

Кампанія декларування добігає завершення

 

Лозівська ОДПІ  нагадує, що 3 травня 2017 року останній день подання декларації про майновий стан та доходи, отримані у 2016 році. Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає: – при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо; – при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами; – при отриманні іноземних доходів; – та в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

 

Оновлено держреєстр РРО

 

Наказом від 20.04.2017 року № 275 Державною фіскальною службою України затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Держреєстр РРО складається з двох основних розділів:

 

– Реєстратори розрахункових операцій, дозволені до первинної реєстрації, та

 

– Реєстратори розрахункових операцій, первинна реєстрація яких заборонена. 

 

Також наведено перелік реєстраторів розрахункових операцій, виключених з Державного реєстру в 2016-2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.

 

З Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій можна ознайомитись  за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/294360.html

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

При ГУ ДФС у Харківській області створено Науково-консультативну раду

 Як відзначив керівник фіскальної служби Харківщини Микола Рибаков, створення такої ради зумовлено реаліями часу, змінами законодавства та необхідністю формування єдиної правової позиції, як для платника, так і для органів, які справляють податки.

Проект новий, зауважив посадовець. В жодному регіоні України немає аналогів, тож Харківський регіон буде першопрохідцем. До складу ради увійшли  провідні вчені Національного юридичного університету ім.  Я.Мудрого, авторитетні фахівці – практики в галузі податкового, фінансового права тощо. «Створення Науково-консультативної ради принесе користь усім учасникам процесу, і платникам податків, і фіскальній службі, і бюджету України», – відзначив начальник ГУ ДФС області Микола Рибаков.Головною задачею Науково-консультативної ради є діяльність по удосконаленню податкової політики, підготовці наукових висновків та проведенню консультаційної роботи з проблемних питань податкового законодавства, які потребують наукового обґрунтування.

Голова Науково-консультативної ради  Євген Смичок також відзначив необхідність створення такого органу та висловив надію на плідну співпрацю з усіх питань, які потребують і обговорення, і вирішення. Науковець підкреслив, що сьогодні відбувається консолідація співпраці  наукових кіл,  консультативних спілок та органів влади.

 

Харківські податківці виявили більше 1 400 громадян, які забули задекларувати свої статки

Зазначені фізичні особи не надали вчасно декларації за отримані ними у 2015 році доходи. Загальна сума додатково задекларованого доходу склала 234,1 млн. грн. Про це повідомили у фіскальному відомстві регіону.Завдяки проведеним харківськими податківцями заходам, в бюджет країни додатково надійшло 10,4 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Разом з цим громадянам довелось сплатити ще й понад 2,2 млн. грн. штрафних санкцій.

Слід зазначити, що більшість декларантів – 1 145 – добровільно подали декларації після проведеної з ними роз’яснювальної бесіди. По решті  – 256 – проведені документальні перевірки.В ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що для уникнення штрафів слід своєчасно надавати декларацію про свої доходи. Відповідно до діючого законодавства, отримані доходи, які не оподатковувались, декларуються протягом січня-квітня року наступного за роком їх одержання. Так, в 2017 році, до 3 травня до податкових інспекцій за місцем реєстрації громадяни надають декларації за 2016 рік. Після цього терміну, податківці мають право застосовувати штрафні санкції. Окрім того, податківці зазначають, що сьогодні для виявлення забудьків – декларантів, в їх арсеналі є електронні бази, податкові звіти та інші заходи.

 

За 4 місяця від платників нашого регіону до бюджетів країни надійшло майже 900,0 млн. гривень 

В.о.начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець  повідомила, що за 4 місяці 2017 року  від платників, що обслуговуються Лозівською ОДПІ  надійшло 886,2 млн. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 284,6 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до 2016 року склав 147,3%. Так, зокрема, до Зведеного бюджету протягом року надійшло: Податку на доходи фізичних осіб – 122,0 млн.грн., або 140,1 відс. (плюс 34,7 млн.грн.) від минулорічного показника;

ПДВ – 63,1 млн.грн., або 160,0 відс. (плюс 23,7 млн.грн.) від минулорічного показника; Податку на прибуток – 10,5 млн.грн., або 112,2 відс. (плюс 1,1 млн.грн.) від минулорічного показника.  

Місцеві бюджети отримали – 156,8 млн.грн., що на 44,3 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

Дякуємо усім сумлінним платникам податків нашого регіону за громадянську  позицію та свідоме ставлення до сплати податків. Адже стале наповнення бюджетів – головна складова економічної стабільності.

Про роботу Центру обслуговування платників Лозівської ОДПІ у святкові дні

З метою організації якісного обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг режим роботи Центрів обслуговування платників у святкові дні буде таким:

–  8, 9 травня 2017 року – вихідні дні.

Сервіс «Пульс діє

 «Пульс» – це антикорупційний сервіс, спрямований на встановлення зворотнього зв’язку з платниками податків та для протидії негативним тенденціям, що заважають розвитку підприємницької діяльності. Скористатися сервісом можуть платники податків котрі мають всі підстави вважати, що посадовці податкової чи митної служби зловживають своїм службовим становищем чи умисно створюють перешкоди у спілкуванні. Якщо клієнт податкової чи митниці потерпає від неякісного обслуговування, або некоректного ставлення, то інтерактивна лінія фіскальної служби обов’язково стане в нагоді.

Лінія працює цілодобово: у робочий час інформацію щодо корупційних діянь та інших неправомірних дій приймають фахівці державної фіскальної служби, в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Контактний номер сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

Інформація щодо об’єктів нерухомості тепер подається до органів ДФС і про юридичних осіб

Постановою КМУ від 29.03.2017 № 219 внесено зміни до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого постановою КМУ від 31.05.2012 р. № 476.

Зокрема, змінами встановлено необхідність передачі інформації про об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності не лише фізичних, а і юридичних осіб.

 

Оподаткування дивідендів за ставкою 9%: закон підписано!

12.04.2017р. підписано  Закон №1989, яким виправлено технічну помилку щодо дати набрання чинності норми про оподаткування доходів у вигляді дивідендів за ставкою 9%

За ставкою 9% повинні були оподатковуватися доходи у вигляді дивідендів по акціям й корпоративним правам, нарахованих нерезидентами, ІСІ та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток (оновлений пп. 167.5.4 ПКУ).

Датою набрання чинності для застосування пп. 167.5.4 ПКУ є дата набрання чинності Закону про фінансову поліцію, який  ще не прийнято. Тому з початку року діяла ставка ПДФО для оподаткування дивідендів – 18%.

Усуває цю суперечність Закон  від 23.03.2017 р. № 1989-VIII, який застосовується до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2017 року.

 Оскільки ставка ПДФО для дивідендів у розмірі 9% за Законом №1989 має застосовуватися з 1 січня 2017 року, то юрособам-“єдинникам”, які у І кварталі 2017 року нарахували дивіденди своїм засновникам-фізособам та оподаткували їх ПДФО за ставкою 18%, після набрання чинності Закону №1989 потрібно перерахувати суму ПДФО з таких дивідендів вже за ставкою 9% та відобразити  в ф.1-ДФ за 1 квартал 2017 року дивіденди за ставкою 9%. 

 

У Центрах обслуговування платників Лозівської ОДПІ надано

45040  адміністративних послуг

Серед всіх адміністративних послуг, що надають Центри, найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки – 50,9% від загальної кількості. З початку року фізичним особам-платникам податків  надано 2425 цих послуг.

Друге місце посідає послуга з надання витягу з реєстру платників єдиного – 807 послуг, третє –  реєстрація книг платників єдиного податку 350 послуг, реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 199 послуг.

У Центрах надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг по оподаткуванню.

 

«Електронний кабінет платника» працює при укладанні договору

про визнання електронних документів

Платники податків мають про можливість за допомогою онлайн-сервісу «Електронний кабінет платника»:

  • безкоштовно готувати й подавати в режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність;
  • переглядати інформацію щодо стану їх розрахунків із бюджетом, зокрема, інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.

Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) необхідно укласти договір про визнання електронних документів між контролюючим органом і платником податків.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Самостійне виправлення помилок у формі № 1ДФ

У разі самостійного виправлення помилки, що призвела до зменшення податкового зобов’язання з ПДФО та військового збору, на суму несвоєчасно сплаченого податку податковим агентом нараховується пеня згідно зі ст. 129 ПКУ.

При цьому мають бути внесено відповідні зміни до податкового розрахунку за формою № 1ДФ, до цього податкового агента застосовується відповідальність згідно з п. 119.2 ПКУ. Уточнюючий податковий розрахунок подається в разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Такий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

Для проведення коригування у ф. № 1ДФ необхідно виключити рядок, у якому була допущена помилка. Для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка та в графі 9 указати «1» — на виключення рядка.

Після чого для введення нового рядка з відображенням правильної суми податку потрібно повністю заповнити всі його графи та в графі 9 указати «0» — на введення рядка.

 

Упродовж якого строку можуть накласти штраф за допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС

Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без відповідного повідомлення ДФС для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізосіб-підприємців визначена ч.ч. 3 і 4 ст. 41 КпАП у вигляді штрафу від від 8500 до 17000 грн, а при повторному вчиненні такого правопорушення — від 17000 до 34000 грн.

Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через 2 місяці із дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — не пізніш як через 2 місяці із дня його виявлення.

Фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС при тому, що особа продовжує працювати, є триваючим порушенням, а тому повинні застосовуватися норми ч. 1 ст. 38 КпАП щодо притягнення до адміністративної відповідальності не пізніш як через 2 місяці із дня його виявлення.

Чи подавати квартальну фінзвітність малим підприємствам

Платники податку на прибуток подають контролюючим органам квартальну фінансову звітність (окрім підприємств, що відповідно до ГКУ належать до суб’єктів малого підприємництва, у т.ч. до суб’єктів мікропідприємництва) та річну фінансову звітність.

Платник податку на прибуток подає разом із відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ. При цьому фінансова звітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток, а також є її невід’ємною частиною.

Мінфін у листі від 21.02.2017 р. № 11130-02-2/4779 роз’яснює:

суб’єкти господарювання, які належать до суб’єктів малого підприємництва відповідно до ГКУ, але для яких відповідно до положень ПКУ встановлено податковий (звітний) період — квартал, при поданні податкової декларації з податку на прибуток надають проміжну (квартальну) фінансову звітність.

Допомога на лiкування та медичне обслуговування

З 1 сiчня 2017 р, змiнено пп. 165.1.19 ст.165 ПКУ. Вiдтепер до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти чи вартiсть майна (послуг), що надаються як допомога на лiкування та медичне обслуговування не тiльки платника податку, але й членiв сiм’ї фiзичної особи першого ступеня спорiднення або дитини, яка перебуває пiд опiкою або пiклуванням платника податку.

Згiдно з пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Кодексу членами сiм’ї фiзичної особи першого ступеня спорiднення вважаються її батьки, чоловiк або дружина, дiти, в тому числi усиновленi. Iншi члени сiм’ї фiзичної особи вважаються такими, що мають другий ступiнь спорiднення.

Пiд лiкуванням та медичною допомогою мається на увазi в тому числi, але не виключно, придбання лiкiв, донорських компонентiв, протезно-ортопедичних виробiв, виробiв медичного призначення для iндивiдуального користування iнвалiдiв за рахунок коштiв благодiйної органiзацiї або його роботодавця за наявностi вiдповiдних пiдтвердних документiв, крiм витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соцiального медичного страхування.

Вiйськовий збiр на таку виплату не нараховується, не нараховується також i єдиний внесок.

У формi № 1ДФ така допомога на лiкування вiдображається за кодом «143».

 

Про зміни до Порядку видачі ліцензії на реалізацію алкоголю та тютюню

Зміни затверджено наказом від 28.02.2017 р. № 150, конкретизовано, що в заявах про видачу ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами додатково зазначаються:

адреса місця торгівлі;

перелік РРО ( КОРО), які знаходяться в місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення;

реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (КОРО), які знаходяться в місці торгівлі, і дата початку їх обліку в органах ДФС;

спрощено порядок розгляду заяви про видачу ліцензії;

розширено перелік підстав для відмови в наданні ліцензії, а саме в разі:

недостовірності даних у поданих заявником документах;

невнесення плати за ліцензію;

невідповідності розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи;

невідповідності поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензується.

 

Як сільгоспвиробники потраплятимуть до Реєстру отримувачів бюджетної дотації

У 2017 році державна підтримка виробників окремих видів сільськогосподарської продукції здійснюється шляхом надання їм бюджетної дотації.

Для того щоб потрапити до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, сільгосптоваровиробник має подати до ДФС за місцем свого обліку як платника ПДВ заяву за спеціальною формою.

Мінфін має затвердити такі форми заяв:

№ 1-РОБД  — про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації;

№ 2-РОБД — про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації.

Заяви за ф. № 1-РОБД, ф. № 2-РОБД заповнюватимуться та подаватимуться до ДФС в електронному вигляді чи безпосередньо керівником або представником с/г товаровиробника.

У заяві за ф. № 1-РОБД зазначаються:

перелік видів діяльності відповідно до п. 16 прим. 1.3 Закону від 24.06.2004 р. № 1877-IV  з посиланням на підпункт зазначеного пункту та КВЕД, а також визначенням основного виду діяльності с/г товаровиробника;

суми вартості реалізованої с/г товаровиробником сільськогосподарської продукції та її питомої ваги в сукупній вартості всіх товарів, поставлених протягом попередніх 12-ти послідовних звітних податкових періодів (місяців).

Підставами для подання платником заяви за ф. № 2-РОБД є :

зняття з реєстрації як отримувача бюджетної дотації (у випадку коли відсутні підстави для виключення відповідно до пп.пп. «б» – «г» цього пункту);

недотримання вимоги щодо питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх поставлених товарів;

прийняття рішення про припинення шляхом ліквідації або реорганізації;

анулювання реєстрації платником ПДВ.

 

Телефонні розмови на підприємстві

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п. 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18%.

Враховуючи викладене, якщо з мобільних телефонів, які обліковуються на балансі юридичної особи (працедавця), працівником здійснюються виробничі розмови, то вартість цих розмов не розглядається як додаткове благо працівника.

 

Фінансова відповідальність при порушенні граничного терміну реєстрації податкових накладних

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

При виправленні помилки в полі «Індивідуальний податковий номер покупця» податкової накладної продавець складає та реєструє в ЄРПН нову податкову накладну з правильним «ІПН покупця», у полі «Дата складання» якої зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із невірним «ІПН покупця».

Відповідальність за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) передбачена ст. 120 прим. 1 ПКУ.

Враховуючи вищезазначене, при реєстрації з порушенням граничного терміну, встановленого п. 201.10 ст. 201 ПКУ, податкової накладної, складеної для виправлення помилок в полі «ІПН покупця», до продавця/постачальника товарів/послуг застосовується фінансова відповідальність.

Підприємство виплачує доходи підприємцю

Під час нарахування (виплати) ФОП від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності.

Це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця

Прожитковий мінімум визначатиметься за новою методикою

З 21.04.2017 р. набрав чинності спільний наказ Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку та Держстату України, яким затверджено методику визначення прожиткового мінімуму.Зокрема, методикою встановлено єдиний порядок розрахунку прожиткового мінімуму у розрахунку на місяць на одну особу та для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення в Україні.(Наказ від 03.02.2017 р. № 178/147/31)

Правила оподаткування вартості путівок

До доходу, який оподатковується ПДФО не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування (підпункт 165.1.35 пункт 165.1 статті 165 Податкового кодексу України).

Тобто, звільнення від ПДФО поширюється виключно на платників податків – членів профспілки, які отримують від такої профспілки путівки для власного оздоровлення та оздоровлення неповнолітніх дітей. Сімейна профспілкова путівка, надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення іншого члена сім’ї або дітей після 18 років, оподатковується ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5 % від розміру отриманого доходу на оздоровлення таких членів сім’ї.

Вартість путівок на санаторно-курортне лікування або відпочинок, які надаються за рахунок коштів підприємств чи установ – роботодавців платникам податку – працівникам та їх неповнолітнім дітям, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких платників як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Як поєднувати незалежну професійну та підприємницьку діяльність адвоката

Фізособа, яка здійснює незалежну адвокатську діяльність, не може бути підприємцему межах такої адвокатської діяльності. Адвокатська діяльність не є підприємницькою та не може здійснюватися ФОПом, у тому числі яка обрала спрощену систему оподаткування.

Водночас згідно з нормами Закону про адвокатуру та ПКУ для фізичної особи, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, не передбачено обмежень щодо одночасного здійснення підприємницької (відмінної від адвокатської) діяльності, не забороненої законом, у разі реєстрації такої особи підприємцем.

Докладніше ДФС листі від 28.03.2017 р. № 4318/Г/99-99-13-02-03-14

 

Спадкоємців другого ступеня спорідненості звільнено від податку на доходи

Починаючи з 01.01.2017 р. громадяни України, що отримали доходи у вигляді спадщини/дарунка не сплачують податок з доходів. Зміни до ПКУ передбачено  Законом від 23.02.2017 р. № 1910-VIII.

Нововведеннями передбачено:

  • звільнення від обкладення ПДФО спадщини, яку успадковують рідні брати та сестри, баба та дід із боку матері та з боку батька, онуки такої фізичної особи, тобто особи другого ступеня споріднення. До змін звільнення застосовувалося лише до першого ступеня споріднення;
  • звільнення спадкоємців 1 та 2 ступенів споріднень від обов’язку визначати оціночну вартість об’єктів спадкування з метою оподаткування;
  • обов’язок оподатковувати дарунки юросіб і ФОП як додаткове благо.

 

Як оподатковувати анулювання основної суми боргу

Якщо кредитор (банк) анулював основну суму боргу (кредиту), то з метою оподаткування сума такого анульованого боргу вважається додатковим благом і включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та обкладається ПДФО.

Згідно з пп. 165.1.59 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника не включається сума, анульована кредитором у порядку, передбаченому законом щодо реструктуризації зобов’язань громадян України за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла (іпотечні кредити).

Норми зазначеного підпункту поширюються на дохід, отриманий платником податку починаючи з 01.01.16 р., за умови набуття чинності закону про реструктуризацію зобов’язань громадян України за кредитами в іноземній валюті.

Лист ДФС від 28.03.17 р. № 4412/А/99-99-13-02-03-14.

 

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Зокрема, до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

1) прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);

2) податкова адреса суб’єкта господарювання;

3) місце провадження господарської діяльності;

4) обрані фізичною особою – підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;

5) ставка єдиного податку та група платника податку;

6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

7) дата реєстрації;

8) види господарської діяльності;

9) дата анулювання реєстрації.

 

Хто сплачує екологічний податок, якщо орендується будівля з автономною системою опалення: власник чи орендар?

У разі утворення забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (газу, мазуту тощо), яке використовується для роботи автономної системи опалення (котла), платником екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення є суб’єкт господарювання (орендодавець – юридична особа або фізична особа – підприємець) – власник автономної системи опалення (котла), яка використовується для опалення будівлі, в тому числі коли в одній будівлі знаходяться декілька орендарів.

Фізична особа, яка не є суб’єктом господарювання (орендодавець) – власник автономної системи опалення (котла), що використовується для опалення будівлі, що здається нею в оренду одному або декільком суб’єктам господарювання, не є платником екологічного податку. При цьому, суб’єкти господарювання – орендарі будівлі або приміщень будівлі, не є платниками екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення, крім випадків, коли ними укладені договори на придбання (постачання) палива для цих джерел забруднення.

Печатки таки скасують!

Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами — підприємцями».Нагадаємо, що  законопроект № 4194  прийнятий Верховною Радою 23 березня 2017 р. Завдяки йому   вдосконалено державне регулювання використання печаток у господарській діяльності.Зокрема, внесено зміни до низки законодавчих актів, якими вилучено вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання) та необхідність використання печаток у взаємовідносинах суб’єктів господарювання з державними органами та органами місцевого самоврядування.Також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими встановлено адміністративну відповідальність за вимогу посадової особи про наявність відбитка печатки суб’єкта господарювання, що ним подається до органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

Варто зауважити: Закон прийнятий з техніко-юридичними правками, його остаточний текст не оприлюднено.

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з готівкою!

Почастішали випадки встановлення в ході перевірок порушення вимог чинного законодавства в частині оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства тощо.

Обов’язковість підписів та інші вимоги до порядку оформлення касових операцій та документів встановлені пунктом 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320. Крім того, продовжують фіксуватися випадки несвоєчасного (не у день надходження) оприбуткування готівкових коштів у касовій книзі – порядок та вимоги щодо оприбуткування та видачі готівкових коштів визначені пунктом 2 Положення. Так, згідно з підпунктом 2.6 пункту 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися. Також збільшується кількість випадків порушення порядку ведення обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних (автогазозаправних) станцій (пунктів), зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою 17-НП. Обов’язковість ведення та наявність такого звіту передбачено вимогами Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496. За наведені порушення згідно з чинним законодавством до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді значних сум штрафних (фінансових) санкцій (двох- та п’ятикратному розмірах). Просимо платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки та обліку товарів, які знаходяться у продажу.

Кампанія декларування добігає завершення

Лозівська ОДПІ  нагадує, що 3 травня 2017 року останній день подання декларації про майновий стан та доходи, отримані у 2016 році. Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає: – при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо; – при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами; – при отриманні іноземних доходів; – та в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

Оновлено держреєстр РРО

Наказом від 20.04.2017 року № 275 Державною фіскальною службою України затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Держреєстр РРО складається з двох основних розділів:

– Реєстратори розрахункових операцій, дозволені до первинної реєстрації, та

– Реєстратори розрахункових операцій, первинна реєстрація яких заборонена. 

Також наведено перелік реєстраторів розрахункових операцій, виключених з Державного реєстру в 2016-2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.

З Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій можна ознайомитись  за посиланням:

http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/294360.html

фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Форма Книги, яку ведуть ФОП (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність) та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 року № 481.

Ненадання платником податків фіскальним органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Крім того, ст. 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ці дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена норма визначена ст. 121 та п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України.фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Форма Книги, яку ведуть ФОП (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність) та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 року № 481.

Ненадання платником податків фіскальним органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Крім того, ст. 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ці дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначена норма визначена ст. 121 та п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України.