Новини Лозівської ОДПІ від 25.05.17р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

До уваги платників !

З метою роз’яснення суб’єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства 15 червня 2017року у м. Дніпрі відбудеться Національний податковий форум для платників податку на тему : «Трансферне ціноутворення, податок на прибуток, податок на додану вартість». Початок семінару о 10 годині, реєстрація об 9.30 годині.

 

Змінився порядок перевірки роботодавців щодо порушень законодавства про працю

16 травня набула чинності постанова КМУвід 26.04.17р. № 295, якою внесено зміни та доповнення до порядку проведення перевірок з питання дотримання працедавцями трудового законодавства.               Зокрема, визначено підстави, за якими може бути проведено інспекційне відвідування проводяться:

– зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю;

– зверненням фізособи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин;

– за рішенням контролюючого органу за результатами аналізу інформації, отриманої зі ЗМІ, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, або звернень фізосіб;

–  за рішенням суду, повідомленням правоохоронних органів про порушення законодавства про працю;

– за повідомленням інших органів держнагляду, про виявлені в ході виконання ними контрольних повноважень ознак порушення законодавства про працю;

– отримання інформації від органів ДФС про наявність заборгованості з виплати заробітної плати та ЄСВ, невідповідність кількості працівників  обсягу виробництва (виконаних робіт, наданих послуг), відсутність державної реєстрації, недотримання вимог щодо нарахування ЄСВ у розмірі не менше  мінімального;

– отримання інформації від Пенсійного фонду України про нарахування зарплати меншої за  мінімальну, відсутність повідомлення про прийняття працівника на роботу, при збільшенні на 20% кількості працівників, що працюють на умовах неповного робочого часу,  – працівників, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами в одного роботодавця більше року;

– роботодавців, у яких стосовно працівників відсутні нарахування заробітної плати у звітному місяці;

– роботодавців, у яких протягом року не проводилась індексація заробітної плати або сума підвищення заробітної плати становить менше суми нарахованої індексації;

– роботодавців, у яких 30 і більше відсотків працівників працюють на умовах цивільно-правових договорів;

– роботодавців з чисельністю 20 і більше працівників, у яких протягом місяця відбулося скорочення на 10 і більше відсотків працівників;

– за інформацією профспілкових органів про порушення прав працівників, які є членами профспілки, виявлених в ході здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю.

 

Які відриті дані розміщуватиме ДФС на своєму порталі

ДФС упровадила в тестовій версії вдосконалений сервіс «Відкриті дані».

За його допомогою користувачі мають можливість здійснювати:

  • перегляд і завантаження наборів даних;
  • систематизацію (сортування) наборів даних за визначеними ознаками;
  • пошук окремого набору даних серед загального переліку даних.

Серед наборів даних, зокрема:

  • Інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість.
  • Реєстр платників податку на додану вартість.
  • Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.
  • Інформація про нарахування податків і зборів.
  • Інформація про надходження коштів єдиного внеску.

 

Порядок роботи органів ДФС із надання індивідуальних податкових консультацій

Розгляд звернень здійснюється в порядку та строки, визначені ст. 52 ПКУ.

Зверніть увагу: платник податків повинен дотримуватися порядку оформлення звернення, визначеного п. 52.1 ПКУ для отримання відповіді. Якщо звернення не відповідає вимогам, тоді податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР.

Проект індивідуальної податкової консультації  (ІПК) готується структурним підрозділом відповідно до компетенції. Після погодження проект ІПК надається на підпис керівництву ДФС і/або вповноваженій особі. Копія ІПК не повинна містити П.І.Б. платника податків, ідентифікаційного коду та його податкової адреси.

У разі скасування судом ІПК структурний підрозділ, який готував таку консультацію, протягом 30-ти к.дн. із дня набрання законної сили рішенням суду готує нову індивідуальну податкову консультацію з урахуванням висновків суду. У разі встановлення ДФС невідповідності індивідуальної податкової консультації висновкам, викладеним у рішенні суду, така індивідуальна податкова консультація повертається до ГУ ДФС для доопрацювання в строк не більше 5-ти к.дн.

 

Єдине вікно подання звітності доповнено новими документами

ДФС внесено оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.25.13.0 станом на 14 квітня 2017 року.

З’явилися нові версії документів:

  • F/J 0299719 — Заява  про вибір квартального звітного (податкового) періоду (Додаток 1 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ);
  • J0215619 — Повідомлення про делегування філіям (структурним підрозділам) права складання податкових накладних та розрахунків коригування (Додаток 2 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ);
  • F/J 0215919 — Заява  про відмову/зупинення використання пільги, передбаченої п. 45 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ (Додаток 3 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ).

 

Громадян просять прийти у податкову звірити житлову площу

 80 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, надійшло до місцевих бюджетів Харківської області за січень-квітень 2017 року.

Від суб’єктів господарювання області надійшло 73,8 млн. грн. податку, від громадян – 4,3 млн. грн.

Триває активна звірка даних по об’єктах нерухомості, нарахування податку та податкових повідомлень-рішень про сплату податку громадянами.  Для правильного нарахування податку запрошуємо громадян до податкової інспекції за місцем проживання або реєстрації для проведення звірки розміру площі нерухомості, що перебуває у їх власності.

Нагадаємо, що власники нерухомості – фізичні особи в 2017 році сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік за ставками, які діяли в минулому році.

 

Які реєстраційні заяви платник податків може подати в електронній формі?

В електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації ЕЦП можна подавати:

  • заяву за формою № 1-ОПП;
  • повідомлення за формою № 20-ОПП;
  • заяву за формою № 17-ОПП із позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

У паперовому вигляді надсилається на поштову адресу платника податків.

  • довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань за формою № 34-ОПП;
  • Свідоцтво про реєстрацію інвестора та угоди про розподіл продукції як платника податків за формою № 4-УРП.

Можливості подання в електронному вигляді платниками податків заяв за формами № 1-ОПП (крім форми № 1-ОПП із позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»), № 5-ОПП, № 1-РПП, № 8-ОПП, довідки за формою № 34-ОПП та Свідоцтва № 4-УРП, не передбачено.

У разі надходження від платника податків документа в електронному вигляді контролюючий орган на електронну адресу платника податків направляє першу та другу квитанції.

Перша квитанція — квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді — електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час одержання податкового документа в електронному вигляді.

Друга квитанція — квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді — електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді в базу даних органів ДПС.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Акцизні наслідки заправки чужої техніки пальним

Передача власного пального виконавцю на виконання умов договору про надання послуг є операцією з реалізації пального у розумінні підпункту 14.1.212 ПКУ, тобто замовник є особою, що реалізує пальне.

Особи, які планують реалізовувати пальне, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального в органі контролю за місцем своєї податкової адреси. Таку реєстрацію проводять за три робочих дні до початку реалізації пального на підставі заяви.

Якщо ж суб’єкт господарювання реалізує пальне без реєстрації платником акцизного податку, йому слід очікувати на штраф у розмірі 100% вартості реалізованого пального (п. 117.3 ПК).

Лист ДФС від 15.05.2017 р. № 179/6/99-99-15-03-03-15/ІПК

 

Як виправити дату в податковій накладній

Податкову накладну продавець — платник ПДВ складає у день виникнення податкових зобов’язань із ПДВ. Якщо податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг складено іншою датою, ніж дата виникнення податкових зобов’язань, накладна є помилково складеною.

Помилкову дату в податковій накладній не можна виправити через розрахунок коригування із зазначенням правильної дати складання податкової накладної. Щоб виправити таку помилку, потрібно анулювати помилкову податкову накладну. Для цього продавець складає розрахунок коригування до помилкової податкової накладної, в якому всі числові показники зазначає зі знаком «–».

Розрахунок коригування в ЄРПН мусить зареєструвати покупець, на якого склали помилкову податкову накладну. А продавцеві доведеться скласти нову податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг на правильну дату та зареєструвати її ЄРПН.

Лист ДФС від 05.05.2017 № 89/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Доходи посередника та уникнення подвійного оподаткування при перевезенні вантажів

Якщо нерезидент залучає третіх осіб для перевезення вантажів, компенсація резидентом нерезидентові витрат на оплату послуг з перевезення є іншими доходами, отриманими нерезидентом із джерелом походження з України (пп. «й» пп. 141.4.1 ПКУ). Із таких доходів резидент під час їх виплати мусить утримати податок у розмірі 15%.

Резидент має право застосовувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку відповідно до умов міжнародного договору України, якщо нерезидент є фактичним отримувачем доходу і резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір. Особу, яка є агентом або лише посередником щодо доходу, не визнають фактичним отримучем доходу (п. 103.3 ПК). Тому компенсація резидентом нерезиденту-агенту витрат на перевезення вантажів не підпадає під дію положень міжнародного договору. Відповідно, з такого доходу нерезидента утримують податок у розмірі 15%.

 Лист ДФС від 24.04.2017 № 2/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

 

За професіями, де час роботи чітко регламентується, не можуть укладатися ЦПД

У договорах цивільно-правового характеру визначено професії, що належать до Національного класифікатора професій ДК 003:2010. Мета укладання таких договорів — отримання певного матеріального результату, а не організація процесу праці, як це передбачає трудовий договір. Виконавець за договорами ЦПХ самостійно не може організувати процес виконання робіт і виконати роботу в будь-який час, а отже, вимушений дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку.

 

Коли заборгованість можна визнати безнадійною

У разі відсутності майна у боржника для повного погашення заборгованості визнання такої заборгованості безнадійною можливе за умови, що здійснені виконавцем відповідно до Закону від 02.06.16 р. № 1404-VIII «Про виконавче провадження» заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними, а інше майно у боржника – відсутнє, що підтверджується постановою державного виконавця про повернення виконавчого документа у порядку і на умовах, визначених цим Законом.

Крім того, заборгованість визнаватиметься безнадійною за умови відповідності такої заборгованості одній з ознак, зазначених у пп. 14.1.11 ПК.

Лист ДФС від 12.04.17 р. № 7737/6/99-99-15-02-02-15.

 

Скасувати посилений сертифікат ЕЦП можна за електронним запитом

Для пришвидшення надання послуг електронного цифрового підпису та розвантаження телефонної лінії АЦСК ІДД ДФС надано можливість скасування посилених сертифікатів за електронним запитом.

Такий варіант скасування посиленого сертифіката є найшвидшим і не потребує заповнення паперових документів та відвідування представництва АЦСК ІДД ДФС.

Для цього необхідно використовувати надійний засіб електронного цифрового підпису ІІТ «Користувач ЦСК-1», який безкоштовно надається всім клієнтам АЦСК ІДД ДФС.

Скасувати посилені сертифікати також можливо в представництвах АЦСК ІДД ДФС, у тому числі з одночасним формуванням нових посилених сертифікатів. Для цього комплект реєстраційних документів необхідно доповнити Заявою про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

 

Чи подавати форму № 20-ОПП, якщо перейменували назви міста чи вулиці?

У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, зокрема, його місцезнаходження, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. У повідомленні зазначаються нове та попереднє значення реквізиту, який змінився.

Оскільки відомості про об’єкти оподаткування не включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а інше достовірне джерело інформації про об’єкти оподаткування відсутнє, то платник податків, у разі зміни відомостей про місцезнаходження об’єкта оподаткування, у тому числі внаслідок перейменування міста, вулиці, інших топонімів, повинен надати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни. Таке повідомлення подається протягом 10 робочих днів із дня виникнення змін у даних.

При цьому в разі, якщо такі зміни підлягають держреєстрації, то початком перебігу 10-денного строку є дата держреєстрації змін.

 

На скільки оштрафують за незастосування РРО при реалізації побутової техніки

Усі без винятку суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинні застосувати РРО. Перелік товарів, які повинні продаватися винятково через касові апарати, затверджено постановою КМУ від 16.03.2017 р. № 231.

За незастосування РРО під час реалізації товарів передбачено штрафні санкції в розмірі 1 грн за порушення, учинене вперше, та 100% вартості проданих товарів — за кожне наступне здійснене порушення.

 

Юрособа реорганізується: що зі статусом неприбутковості

У разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, унесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація згідно із законом) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів відповідно до п. 6 Порядку № 440.

Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30-ти к.дн. із дня державної реєстрації таких змін, а в разі коли державна реєстрація змін не здійснюється, — протягом 30-ти к.дн. із моменту виникнення зазначених у цьому пункті обставин.

Лист ДФСУ від 18.04.2017 р. № 6404/5/99-99-15-02-02-16.

 

Чи є обмеження щодо площі розташованих на ринку об’єктів нерухомості, які не оподатковуються

Об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність у малих архітектурних формах і на ринках, не є об’єктом обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (пп. «е» пп. 266.2.2 ПКУ).

Зазначена пільга може бути поширеною на об’єкти нежитлової нерухомості — елементи торгової мережі ринку, площа яких не перевищує площу малої архітектурної форми (30 кв. м).

Індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у Львiвськiй областi від 13.05.2017 р. № 166/ІПК/13-01-12-04

 

Перехідний період зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних

З 1 квітня 2017 року набрали чинності зміни до ПКУ внесені законом від 20.12.2016 року № 1797-VIII в частині зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН.

Зокрема, передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ, при відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 ПКУ.

Разом з цим,  період з 1 квітня 2017 року до 1 липня 2017 року є перехідним періодом, протягом якого процедура, визначена п. 201.16 ст. 201 ПКУ, здійснюється без фактичного зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН.

 

Ліквідація основних засобів: коли податкові зобов’язання можна не нараховувати

У разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 ст. 189 ПКУ).

Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

Підставою для не нарахування податкових зобов’язань при ліквідації основних засобів є причина ліквідації цих основних засобів, а саме — знищення або зруйнування основних засобів внаслідок дії обставин непереборної сили або, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних засобів, за умови підтвердження таких обставин відповідно до законодавства.

 

Нова ставка податку на доходи фізичних осіб – для доходів у вигляді дивідендів

З 15.04.2017 набрали чинності зміни до п.167.5 ст.167 ПКУ, відповідно до яких встановлено нову ставку податку на доходи фізичних осіб у половинному розмірі ставки, визначеної у п.167.1 цієї статті (тобто 9%), – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, у тому числі отриманих з іноземних джерел.

Зазначені зміни застосовуються до податкових періодів починаючи з 01.01.2017р. При цьому залишено ставку 5 % для доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях, інвестиційних сертифікатах, які виплачуються інститутами спільного інвестування). 

 

Пеню розраховуємо за новою ставкою Нацбанку

14 квітня знижена облікова ставка Нацбанку до 13%. Нагадаємо, востаннє облікова ставка змінювалася 28 жовтня 2016 та була встановлена в розмірі 14%.

З 1 січня поточного року єдиною підставою для нарахування пені є несвоєчасна сплата узгодженого податкового зобов’язання.  При нарахуванні податкового зобов’язання контролюючим органом нарахування пені починається з першого робочого дня після закінчення граничного строку його сплати.

При самостійному визначенні податкового зобов’язання платником податків або податковим агентом пеня нараховуватиметься, починаючи тільки з 91-го календарного дня після спливу строку сплати.

До 1 січня 2017 року пеню нараховували на суму заборгованості виходячи з 120% облікової ставки НБУ на день виникнення податкового боргу або на день його погашення, залежно від того, яка із ставок була більшою. З 1 січня 2017 року пеня нараховується за кожний календарний день відповідно до ставки, що діяла на цей день.

При цьому розмір 120% облікової ставки НБУ, як і раніше, застосовується до податкового зобов’язання, нарахованого контролюючим органом. На несплачене своєчасно податкове зобов’язання, яке було самостійно визначене платником податків або податковим агентом, пеня нараховується з розрахунку 100% облікової ставки НБУ за кожний день прострочення.

 

Повернули аванс – не забудьте про розрахунок коригування

Коли після отримання коштів та складання податкової накладної відбувається повернення суми попередньої оплати (авансу)/повернення товарів, постачальник (продавець) на дату такого повернення складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання коштів/постачання товарів.

В табличній частині такого розрахунку коригування, зокрема в розділі Б зазначаються:

– в графі 1 – номер рядка податкової накладної, що коригується;

– в графі 2 – причина коригування (наприклад: повернення попередньої оплати/повернення товарів);

– в графі 7 «Коригування кількості, зміна кількості, об’єму, обсягу (-) (+)» вказується кількість (об’єм, обсяг) непоставлених/повернутих товарів/послуг зі знаком «-»;

– графа 9 «Коригування вартості, зміна ціни (-) (+)» та графа 10 «Коригування вартості, кількість постачання товарів/послуг» залишаються незаповненими.

Показники, що зазначались в графах 3, 4.1-4.3, 5, 6, 8, 11 та 12, залишаються незмінними.

У графі 13 вказується загальний обсяг постачання (без ПДВ) зі знаком «-».

Залежно від того, як оподатковувалась ПДВ така операція (за основною ставкою, ставками 7%, 0%, чи звільнялася від оподаткування ПДВ) продавцем заповнюється відповідна графа розділу А розрахунку коригування.

 

Обмежений строк для формування нового Реєстру неприбутківців

Згідно зі змінами, внесеними до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою КМУкраїни від 13.07.2016 р. №440, 1 липня 2017 року закінчується термін формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

З метою включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими п. 133.4 Податкового кодексу України, та надати копії документів контролюючому органу, на обліку в якому вони знаходяться.

Відповідно ті неприбуткові організації, що не привели свої установчі документи у відповідність та не надали їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після 1 липня 2017 року, а релігійні організації – після 1 січня 2018 року.

 

Об’єкта оренди відремонтовано: що з ПДВ при поверненні власнику

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи із звичайної ціни).

Якщо витрати на поліпшення об’єкта оренди проведено за згодою орендодавця та не компенсовано орендарю, то при поверненні об’єкта оренди вартість поліпшення вважається безоплатно наданою послугою та підлягає оподаткуванню ПДВ за основною ставкою, виходячи з ціни придбання товарів/послуг, використаних для такого поліпшення.

Якщо між орендодавцем та орендарем укладено окремі договори про надання орендодавцем орендарю компенсації витрат орендаря на поліпшення об’єкта оренди, то суми коштів, сплачених (відшкодованих, компенсованих) за такими договорами, є окремою операцією з надання послуги з поліпшення основних фондів, розглядаються як окремий об’єкт оподаткування та підлягають оподаткуванню ПДВ за основною ставкою.

 

Чи переноситься строк подання авансового звіту у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю

Положеннями пп. «а» пп. 170.9.2 ПКУ  не передбачено перенесення строку подання працівником Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та повернення суми надміру витрачених коштів, отриманих таким працівником на відрядження, у разі його тимчасової непрацездатності.

Отже, сума надміру витрачених коштів, не повернених працівником у встановлені законодавством строки, включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу й обкладається податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.

Індивідуальна податкова консультації ДФС від 13.05.2017 р. № 175/5/99-99-13-02-03-16/ІПК

 

Якщо суд визнає договір оренди недійсним

У разі визнання в судовому порядку недійсним договору оренди землі, строк дії якого закінчився, суб’єкт господарювання НЕ має права зменшити податкові зобов’язання з орендної плати за фактичний строк перебування землі в оренді за таким договором. Це висновується із ч. 6 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 р. № 161-XIV, якою передбачено, що в разі визнання в судовому порядку договору оренди землі недійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

Якщо строк дії договору оренди землі НЕ закінчився та рішенням суду такий договір визнається недійсним, суб’єкт господарювання має право зменшити податкові зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки, однак лише з дати набрання законної сили таким рішенням суду.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

«Гаряча» дата травневого податкового календаря:

22 травняграничний термін сплати ФОП – роботодавцями єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за квітень та граничний термін поданнязвіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за квітень.

 

Книгу обліку доходів підприємці можуть вести у паперовому або електронному вигляді

Книгу обліку доходів ведуть платники єдиного податку 1 і 2 груп та платники єдиного податку 3 групи, які не є платниками ПДВ, у якій щоденно за підсумками робочого дня відображають отримані доходи.

Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або в електронному вигляді.

У разі обрання платником податку ведення Книги в паперовому вигляді:

– на титульному аркуші книги зазначаються: ПІБ, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, податкова адреса;

– книга прошнурована, пронумерована  реєструється в контролюючому органі та засвідчується підписом керівника або заступника та скріплюється печаткою;

– записи у Книзі виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку;

– у разі реєстрації нової Книги протягом податкового (звітного) періоду записи в ній продовжуються наростаючим підсумком, а попередня Книга залишається у платника податку.

У разі обрання платником податку ведення Книги в електронній формі:

– платник податку зобов’язаний отримати в АЦСК посилені сертифікати відкритих ключів; укласти договір про визнання електронних документів; сформувати та надіслати  заяву про обрання способу ведення Книги в електронній формі, використовуючи такий електронний сервіс;

– контролюючий орган за основним місцем обліку протягом 3 робочих днів формує і надсилає платнику повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням її реєстраційного номера та дати реєстрації;

– після отримання повідомлення про реєстрацію Книги, внесення даних за підсумками робочого дня здійснюється щоденно, але не пізніше наступного календарного дня;

– у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

 

Травневі новації для підприємців – платників єдиного податку

З 8 травня 2017 року, з набранням чинності постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року №231 підприємці – платники єдиного податку 1, 2 та 3 груп, які продають технічно складні побутові товари, визначені переліком, затвердженим цією постановою, зобов’язані застосовувати зареєстровані належним чином реєстратори розрахункових операцій.

Постанова КМУ від 16.03.2017 №231, затвердила перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню), що  містить 8 груп, 53 товарні позиції та близько 300 товарів.

Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» застосовувати можна виключно ті реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру РРО, з додержанням встановленого порядку їх застосування. Чинний реєстр затверджений наказом Державної фіскальної служби України від 20.04.2017 №275. Посилання на реєстр: http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/294360.html

 

Хто та як проводитиме документальні позапланові перевірки у зв’язку з припиненням діяльності ФОП?

Функцію проведення перевірок та звірок платників податків закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки підприємця  приймається керівником контролюючого органу та оформлюється наказом.

Тривалість документальних позапланових перевірок не більше 5 робочих днів для суб’єктів малого підприємництва та 10 робочих днів для підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому п. 82.2. ст. 82 ПКУ.

Для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, не повинна перевищувати 3 робочі дні, за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:

– платником подано декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;

– платник податку не зареєстрований як платник ПДВ;

– в контролюючих органах відсутня податкова інформація щодо:

1) використання платником податку найманої праці фізичних осіб;

2) відкритих платником податку рахунків у банках та інших фінансових установах.

Продовження строків перевірок можливе за рішенням керівника не більш як на 2 робочих дні. Результати перевірок оформлюються актом або довідкою, при встановленні порушень складається акт, порушення відсутні – довідка. Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки.

 

Підприємцю про коди УКТЗЕД

Як підприємцю визначити відповідність товару у продажу певному коду товарної класифікації згідно з УКТЗЕД?

він може зробити це самостійно;

– може звернутисядо постачальника;

може подати індивідуальний запит до митного органу (імпортований товар);

– може звернутися до регіонального відділення Торгово – промислової палати України або науково – дослідного інституту судових експертиз.

 

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи ФО?

Відповідно до ст. 164 прим. 1 КоАП, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат – тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 51грн. до 85 грн.

У разі повторного порушення протягом року, штраф збільшується від 85грн п’яти до 136 грн.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

 

Правила обрання або переходу суб’єкта господарювання на спрощену систему оподаткування

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву, в один з таких способів:

– особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

– надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

– засобами електронного зв’язку в електронній формі;

– держреєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію.

Для новостворених підприємців, які до закінчення місяця, в якому відбулася держреєстрація, подали заяву щодо обрання  1 або 2 групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Новостворені підприємці, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання 3 групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Платник  загальної системи оподаткування  може  перейти на спрощену систему оподаткування подавши заяву не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий перехід можна здійснити один раз протягом календарного року.

Із заявою подається розрахунок доходу за попередній календарний рік. До розрахунку включається вся сума доходу, отриманого  від провадження господарської діяльності за попередній календарний рік. 

 

Яким чином фізичним особам, які переселились з окупованої території отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі?

За зверненням платника податків, його законного представника або уповноваженої особи контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Держреєстрі фізосіб-платників податків, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті.

У разі втрати (зіпсування) документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, громадяни України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї, а також внутрішньо переміщені особи (Донецьк, Луганськ, ВЕЗ ”Крим” тощо) з метою отримання такого документа, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування та пред’явити документ, що посвідчує особу. Які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, – до будь-якого контролюючого органу.

 

Про ставки єдиного податку для підприємців

Ставки єдиного податку для платників 1  та 2 групи встановлюються фіксовані ставки єдиного податку, для  3 групи – у відсотках до доходу (відсоткові ставки). Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють госпдіяльність, залежно від виду госпдіяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1)для 1групи – до 10 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

2) для 2 групи – до 20 % мінімальної зарплати, установленої законом на 1 січня звітного року.

У разі здійснення платниками єдиного податку 1 і 2 груп декількох видів господарської діяльності  або на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради  застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, установлений для таких видів господарської діяльності (п. 293.6, п. 293.7 ПКУ).

                                                                                                                                                      

Косметологічні послуги не можна надавати, перебуваючи на 1-й групі єдиного податку

Фізична особа — підприємець, що надає косметологічні послуги, не має права перебувати на 1-й групі єдиного податку, оскільки в п. 291.7 ПКУ, який визначає перелік побутових послуг населенню, що надаються групами 1 та 2 платників єдиного податку, зазначені «послуги перукарень» під пп. 36.

Проте позиція 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси» КВЕД ДК 009:2010 відповідає умовам перебування на спрощеній системі оподаткування для платника групи 1 лише в частині «надання послуг перукарень».

 

Чи може ФОП на загальній системі оподаткування включати до витрат суми податку на землю

Фізособа — підприємець на загальній системі оподаткування не має права включати до складу своїх витрат суму сплаченого податку на землю.

Зокрема перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізособою-підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено п. 177.4 ПКУ.

Однак цей перелік не містить сплачених податків, зборів (окрім суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) фізособою-підприємцем.