Новини Лозівської ОДПІ від 04.07.17р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Харківщина за півроку зібрала до бюджетів усіх рівнів 18,7 млрд. грн. податків та зборів

Це на 4,7 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до відповідного періоду минулого року склав 133,6 %.

Основними платежами, які наповнили Зведений бюджет країни є рентна плата – 9 412,8 млн.грн., податок  на доходи фізичних осіб  –  4 311,3 млн.грн.; ПДВ  – 1 867,0 млн.грн.; податок на прибуток– 636,7 млн.грн.; акцизний податок – 199,5 млн.грн.

В той же час, у червні  до бюджетів усіх рівнів зібрано 1,7 млрд. грн. платежів.

При цьому, до Державного бюджету за перше півріччя надійшло 13,4 млрд.грн., що на 3,3 млрд.грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту до минулорічного показника складає 132,6 %. В тому числі, за червень до Державного бюджету зібрано майже 834,8  млн.грн.

Звертаємо увагу платників на необхідність своєчасного та в повному обсязі виконання своїх зобов’язань по сплаті податків і зборів, адже ці кошти йдуть на реалізацію соціально важливих проектів та економічний розвиток країни.

 

На період доопрацювання програмного забезпечення акцизну накладну реєструємо

за старою формою

На час доопрацювання програмного забезпечення для формування та подання акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального зазначені документи прийматимуться до реєстрації в ЄРАН та СЕАРП за старою формою.

Але вже незабаром оновлені форми акцизної накладної, розрахунку коригування до неї, заявки на поповнення (коригування) залишку пального будуть розміщені на веб-порталі ДФС.

 

ДФС вправі запитувати інформацію за електронним листом

ДФС має право направляти платникам податків, незалежно від того, у якому органі ДФС вони перебувають на обліку, запит про подання інформації в електронному вигляді, підписаний керівником органу ДФС (його заступником або вповноваженою особою) та скріплений печаткою. Запит повинен також містити підстави для його надіслання відповідно до п. 73.3 ПКУ, із зазначенням інформації, яка це підтверджує.

Указаний запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби. Відповідь на такий запит слід надати протягом місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено ПКУ. Датою отримання такого запиту є дата надходження сформованого програмним забезпеченням повідомлення про доставку.

 

До уваги платників податків!

Інформаційні ресурси ДФС працюють у штатному режимі.

Скориставшись засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» платники податків мають можливість створити та надіслати податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платником окремих податків, зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Єдиному реєстрі акцизних накладних, скористатися сервісами систем електронного адміністрування ПДВ та реалізації пального, а також в режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації (стан поданої звітності, тощо).

 

Оновлена форма декларації з податку на прибуток – чинна

Наказом Мінфіну від 28.04.2017 р. № 467 викладено у новій редакції декларацію з податку на прибуток. Наказ набрав чинності 9 червня.

У оновленій декларації з податку з’явилися нові рядки:

– рядок 07.2 «страхові платежі, страхові внески, страхові премії за договорами перестрахування»;

– рядок 09.1 “сума доходу, що залишився після формування призового (виграшного)   фонду (позитивне значення (рядок 09.1.1 — рядок 09.1.2));

– рядок 09.1.1 «загальна сума доходів, отриманих від прийняття ставок у лотереї»;

– рядок 09.1.2 «сума сформованого призового (виграшного) фонду лотереї відповідно до умов її проведення»;

– рядок 09.2 “сума безнадійної заборгованості, визначеної підпунктом “е” підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України”.

Водночас, деякі рядки з декларації вилучили, а саме рядки пов’язані з розрахунком авансових внесків із податку на прибуток (рядок 26), та рядки щодо виправлення помилок по авансових внесках — 36, 37, 38 та 39. Значних змін зазнав Додаток РІ, який доповнено рядом нових різниць.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення ( п.46.6 ПКУ).

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Як подати на розгляд комісії ДФС інформацію про види діяльності

У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а в перехідний період (із 01.04.2017 р. до 01.07.2017 р.) у випадку одержання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник ПДВ має право подати на розгляд комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою.

Під час подання Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг за ДКПП, що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також платник може зазначити коди товарів/послуг, які ним придбаваються (отримуються) для їх виготовлення.

Ця Таблиця надсилається до Податкової винятково в електронному вигляді засобами електронного зв’язку. Таблиця може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника», а також через офіційний веб-портал ДФС України. До того ж для формування Таблиці в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, котре формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання Таблиці є квитанція про її доставку (перша квитанція). Після обробки та розгляду комісією ДФС Таблиці платнику протягом 5-ти робочих днів направляється друга квитанція, у якій зазначається інформація про результат розгляду (урахування/неврахування інформації).

 

Якщо фіскальний чек не містить обов’язкові реквізити

Документ не є розрахунковим у разі відсутності в ньому хоча б одного з  обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення.

До суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за порушення вимог Закону щодо порядку застосування РРО № 265/95-ВР застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:

вчинене вперше – 1 гривня;

за кожне наступне вчинене порушення – 100 % вартості проданих товарів (послуг) з встановленими вище порушеннями.

Також, за порушення вимог Закону посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності.

До осіб, які здійснюють розрахункові операції з порушенням встановленого законом порядку проведення розрахунків, застосовується штраф в розмірі від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб – від 85 грн до 170 грн. (ст. 1551 КУпАП).

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 85 до 170 грн. і на посадових осіб – від 170 до 340 грн.

 

Як оподатковуються податком на доходи фізичних осіб дивіденди, виплачені приватним підприємствомплатником єдиного податку фізичній особі?

Законом України від 23.03.17 р. № 1989-VIII, який набрав чинності 15.04.2017, змінено порядок оподаткування дивідендів,  що виплачується платниками, що не є платниками податку на прибуток.

Положення Закону № 1989 застосовуються до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2017 року.

Отже, з 1 січня 2017 року ставка податку на доходи фізичних осіб для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, встановлена у розмірі 9 відсотків.

 

Про формування по звіту з ЄСВ, якщо підприємстві працюють практиканти

Відповідно до п. 7 Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики, затвердженого постановою КМУ від 07.06. 99 р. №992 , учні, слухачі професійно-технічних навчальних закладів на час виробничого навчання та виробничої практики до складу (списку) і штатного розпису працівників підприємства не включаються.

 

Чи є обов’язковим отримання витягу з реєстру платників ПДВ?

Законом від 24.10.2013 р. № 657-VII скасовано свідоцтво про реєстрацію особи платником ПДВ та надано право платникам,  за їх запитом,  отримувати витяги із реєстру платників податку на додану вартість в контролюючих органах.

Оскільки отримання витягів з реєстру платників ПДВ  не є обов’язковим для платників, контролюючі органи не мають підстав вимагати їх у платників.

Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності платником податку на додану вартість є наявність інформації про таку реєстрацію на офіційному веб-порталі ДФС, яка оновлюється щоденно.

 

Про прийняття працівника на роботу необхідно повідомляти до органів фіскальної служби

Це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису;

– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Що є підставою для відстрочення податкового боргу

Згідно з Постановою КМУ від 27.12.2010р. № 1235 “Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин” ( із змінами), підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника є настання форс-мажорних обставин, які зазначені у частині другій статті 141 Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні”, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами. Детальніше http://km.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/300546.htm…

 

Оновлено перелік моделей, модифікацій РРО дозволених для використання

Державна фіскальна служба України наказом від 07 червня 2017 р. №406 затвердила новий державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Нагадаємо у ньому наводять перелік моделей, модифікації РРО, дозволених до первинної реєстрації, та РРО, первинну реєстрацію яких заборонено. Відповідно, попередній перелік, який затверджений наказом ДФС від 20.04.17 р. № 275, втратив чинність.

 

За наявності податкового боргу з ПДВ дотація з бюджету не виплачується

Бюджетна дотація виплачується сільськогосподарським товаровиробникам за умови, що такі товаровиробники не мають податкового боргу з податку на додану вартість на наступний день після граничного строку сплати такого податку за звітний період, за який надається бюджетна дотація.

Якщо товаровиробник після отримання бюджетної дотації за відповідний звітний період подав уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, що призвело до зменшення суми податкових зобов’язань за звітний період, пропорційно яким здійснена бюджетна дотація за такий звітний період, на суму надміру виплаченої бюджетної дотації зменшується бюджетна дотація такого товаровиробника у наступних звітних періодах.

Нагадаємо, що згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 р. №83 “Про затвердження Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році” бюджетна дотація виплачується товаровиробникам щомісяця з урахуванням вартості реалізованої продукції пропорційно частці сплаченої до бюджету суми податку на додану вартість за визначеними видами діяльності в загальній сумі сплати податку на додану вартість за умови відсутності податкового боргу з ПДВ.

 

Яка звітність надається у разі звільнення усіх працівників

Згідно з Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску передбачено, якщо юридична особа або фізичні особи – підприємці не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, Звіт за найманих працівників до органів доходів і зборів не подається.

Відповідно до пп. «б» п.176.2 ст.176 ПКУ особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

Тобто, податковий агент при заповненні податкового розрахунку за ф. № 1ДФ не вказує відомості про найманих працівників, якщо протягом звітного податкового періоду на користь даних працівників не нараховувався та не виплачувався дохід.

 

Підприємство орендує приміщення в фізичної особи-підприємця

Основним предметом договору оренди є встановлення розміру орендної плати за користування майном. Якщо орендар самостійно не укладає договори на споживання комунальних послуг, а здійснює відшкодовування орендодавцю в частині понесених ним витрат на оплату комунальних послуг, то у договорі оренди має бути визначено порядок розрахунку вартості спожитих орендарем комунальних послуг та їх оплати (компенсації).

Якщо сплата комунальних платежів передбачена договором оренди, то відшкодована орендарем сума комунальних послуг платнику повністю включається до доходу платника податку від провадження ним діяльності з надання послуг (надання нерухомості в оренду).

Якщо договором оренди не передбачено сплату орендарем комунальних платежів, але такі платежі відшкодовуються орендарем фізичній особі – підприємцю, то сума цих платежів включається до доходу платника податку та оподатковується, за винятком платників єдиного податку 2 групи.

Сума відшкодована орендарем комунальних платежів, що згідно з договором не включаються до орендної плати, у платника єдиного податку 2 групи буде вважатися доходом, отриманим від виду діяльності, який не зазначено у реєстрі платників єдиного податку і до такого доходу застосовується ставка єдиного податку згідно з п.п. 2 п. 293.4 ст. 293 ПКУ у розмірі 15%.

 

Чи уточнювати звіти 1-ДФ за минулі роки, якщо помилково не застосовували ПСП

Податкова соціальна пільга (ПСП) починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.  Роботодавець відображає в податковій звітності всі випадки застосування або незастосування ПСП згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.

Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та в будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування ПСП.

Уточнюючий податковий розрахунок подається в разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватись як за звітний період, так і за попередні періоди.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Контроль за дотриманням законодавства щодо застосування РРО фізичними особами-підприємцями, які перевищили обсяг доходу більше 1 млн. гривень

Державною фіскальною службою України на постійній основі здійснюється контроль за дотриманням платниками єдиного податку 2 та 3 групи (фізособи-підприємці) вимог чинного законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у разі перевищення обсягу доходу більше 1 млн. грн. за календарний рік.

Так, за результатами проведеного аналізу встановлено, що за 2016 рік обсяг доходу більше 1 млн. грн. перевищили 33 445 платників єдиного податку 2 групи  та 51 187 платників єдиного податку-підприємці. З 1 січня 2017 року такі платники єдиного податку зобов’язані при здійсненні своєї господарської діяльності розпочати застосування РРО або перейти на використання виключно безготівкових розрахунків, а контроль за виконанням такими платниками норм чинного законодавства покладено на регіональні підрозділи органів ДФС.

За результатами проведеної роботи встановлено, що застосовувати РРО розпочали 3 080 платників єдиного податку ІІ та ІІІ групи (фізичні особи-підприємці), в тому числі 996 платників ІІ групи та 2084 платника ІІІ групи.

Водночас, переважна більшість платників єдиного податку 2 та 3 групи (фізичні особи-підприємці), які у 2016 році перевищили обсяг доходу більше 1 млн. грн., не будуть застосовувати РРО у зв’язку з переходом на виключно безготівкову форму розрахунків за реалізовані товари (надані послуги).

При цьому наголошуємо, що при продажу технічно складних товарів, що підлягають гарантійному ремонту, застосування РРО є обов’язковим для усіх категорій платників податків, незалежно від виду обраної системи оподаткування.

 

Нюанси сплати земельного податку

Якщо фізична особа викуповує орендовану нею земельну ділянку державної або комунальної власності на підставі договору купівлі-продажу, то фізична особа є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку. До дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку сплачується орендна плата відповідно до договору оренди землі.

 

Чи повинні члени садівницького товариства сплачувати земельний податок?

Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами – членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст. 281 Податкового кодексу України, є платниками земельного податку. При цьому, нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Садівницьке товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

 

Чи потрібно платити земельний податок багатодітній сім’ї

Від сплати податку звільняються, зокрема, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком) (п. 281.1 ст. 281 ПКУ).  Звільнення від сплати податку поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

– для ведення особистого селянського господарства — у розмірі не більш як 2 га;

– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах — не більш як 0,25 га, в селищах — не більш як 0,15 га, в містах — не більш як 0,10 га;

– для індивідуального дачного будівництва — не більш як 0,10 га;

– для будівництва індивідуальних гаражів — не більш як 0,01 га;

– для ведення садівництва — не більш як 0,12 га.

Якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву в довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу, зокрема, посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років).

 

Щодо обчислення та сплати податок на нерухомість громадянами

Підстави для нарахування податку  на  майно

Згідно з нормами ПКУ, податок на майно сплачується фізичними та юридичними особами, у тому числі нерезидентами, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Сума сплаченого податку на майно направляється до місцевих бюджетів та є однією зі складових їхньої дохідної частини. Тому від своєчасної сплати податку залежить розподіл та виділення коштів на реалізацію соціальних  програм.

Яким чином здійснюється обчислення суми податку до сплати?

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової  та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості, виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку. Ця ставка встановлюється за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад.

Чи можна скористатися пільгою і не сплачувати податок на нерухомість?

Оподатковувана площа житлового об’єкта/об’єктів зменшується на:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Як сплачується податок співвласниками  житлового приміщення?

Якщо житлова та/або нежитлова нерухомість належить кільком особам, то сплатити податок має кожна з них за належну їй частку.

Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості також належить кільком особам, але не поділений в натурі, то платником є одна з таких осіб-власників, визначена за їхньою згодою, якщо інше не встановлено судом. У разі, якщо такий об’єкт перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб та поділений ними в натурі, то кожна з цих осіб сплачує податок на належну їй частку.  

Як платники отримають  повідомлення-рішення про сплату податку?

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Чи потрібно сплачувати податок власник житла у новобудові?

У цьому випадку податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 Як   діяти, якщо в отриманому повідомленні-рішенні є розбіжності?       

Платник має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем свого проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у вашій власності;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у вашій власності;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У який термін сплачується  податок? 

Податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення (отримання) податкового повідомлення-рішення.

Як сплачується податок?

Сплачується податок за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Сплатити податок у сільській та селищній місцевості можна через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.

 

Щодо оподаткування доходів фізичних осіб, які втратили статус підприємця

Фізична особа – підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою.  З метою уникнення порушень чинного законодавства юридичній особі, яка має господарські відносини з фізособою-підприємцем, достатньо на дату виплати доходів такому платнику мати інформацію з ЄДР.

Якщо на дату виплати доходу фізособа-підприємець втратила свій податковий статус у зв’язку з припиненням своєї підприємницької діяльності, то виплачений такій фізичній особі дохід оподатковується за правилами, визначеними ПКУ.

Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 Кодексу.

Отже, юридична особа, яка нараховує (виплачує) дохід фізичній особі, зобов’язана виконати усі встановлені Кодексом функції податкового агента.

 

Про порядок взяття на облік новоствореного підприємця у фіскальних органах

 Взяття на облік за основним місцем обліку фізособи – підприємця контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі за формою № 7-ОПП.

 

Чи можливо тимчасово припинити підприємницьку діяльність?

Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця визначено Законом України від 15 травня 2003 року № 755–ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.

Законом № 755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності.

 

Нас запитували – відповідаємо

Як швидко можна отримати довідку про присвоєний номер картки платника податків (ідентифікаційний код)?

Документ, що засвідчує реєстрацію у Держреєстрі фізосіб- платників податків, надається протягом 5 робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Внесення змін до реєстру здійснюється протягом 5 робочих днів від дня подання Заяви до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи. Строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до 10 робочих днів.

Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до десяти робочих днів.

 

Як іноземцю отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб?

Для іноземців видача документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі, здійснюється на підставі документа, що посвідчує особу, та засвідченого в установленому законодавством порядку його перекладу українською мовою.

 

Підприємець здійснює  оплату за послуги іншому підприємцю: чи подавати 1-ДФ?

Відповідно до пп. «б» п. 176.2 ст. 176 розділу IV та пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Тобто, у разі нарахування (виплати) доходів податковий агент повинен відобразити в податковому розрахунку такі виплачені доходи на користь всіх платників податків, в тому числі виплачені на користь самозайнятих осіб (фізичних осіб – підприємців та осіб, що проводять незалежну професійну діяльність).

 

 

Якщо місце фактичної діяльності єдинника не відповідає зазначеному у заяві

про застосування спрощеної системи?

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обов’язкові відомості, зокрема місце провадження господарської діяльності (п. 298.3 ст. 298 ПКУ).  До реєстру платників єдиного податку вноситься, зокрема місце провадження господарської діяльності (п. 299.7 ст. 299 ПКУ).

У разі здійснення діяльності з надання послуг у заздалегідь не визначених місцях, підприємець- платник єдиного податку у рядку 7 «Місце провадження господарської діяльності» заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначає: «Надання послуг на території України», або зазначає конкретну територію (місто або область) на якій таким платником єдиного податку будуть надаватись послуги.

Штрафні (фінансові) санкції за невірне зазначення місця провадження господарської діяльності діючим законодавством не передбачено.

 

Платники єдиного податку мають зберігати первинні документи

Фізичні особи – підприємці платники єдиного податку зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ.

При відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до платників податків застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ст. 127 ПКУ, та на суму грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нараховується пеня згідно з п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.

 

 Про сплату ЄСВ при відсутності доходу у підприємця

Законом України від 06.12.16 р. № 1774-VIII внесено зміни з питань нарахування та сплати єдиного внеску з 01.01.2017 року, зокрема в частині сплати єдиного внеску фізособами підприємцями на загальній системі оподаткування сума єдиного внеску, сплаченого фізичними особами підприємцями на загальній системі оподаткування, не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

Сума ЄСВ не може бути меншою мінімального страхового внеску, тобто не менше 704,0 грн.

 

До 1 липня громадяни повинні отримати повідомлення – рішення про нараховані суми податку на нерухомість

Нагадуємо, що до 1 липня громадяни – власники житлової та нежитлової нерухомості, отримують податкове повідомлення – рішення, в якому буде зазначена сума та реквізити для сплати податку на нерухомість. Сплатити вказану суму необхідно буде протягом 60 днів із дня вручення такого повідомлення. Звертаємо увагу, що у поточному році громадяни сплачують податок на нерухомість за базовий 2016 рік.

Нереалізований товар до доходу підприємця не включається

Об’єктом оподаткування для підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця (п. 177.2 ПКУ).

Разом з цим, у разі якщо підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими цим Кодексом для платників податку – фізичних осіб (п 177.6 ст. 177 ПКУ).

Отже, залишки товарно – матеріальних цінностей, придбаних, але нереалізованих підприємцем під час здійснення господарської діяльності, після скасування реєстрації такого суб’єкта господарювання залишаються у його власності.

При цьому вартість таких залишків не включається до доходів, отриманих підприємцем від провадження господарської діяльності, та загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку.

Податок на елітні авто: що потрібно для звірки?

Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного року (у 2017 році – 1200 тис грн).

Так, аби дізнатись чи необхідно сплачувати податок або перевірити правильність нарахованого вам податку, необхідно звернутись у податкову інспекцію за місцем своєї реєстрації (прописки) та пред’явити копію технічного паспорта автомобіля і паспорт громадянина України.

 

Підприємець – єдино податник дарує гроші членам сім’ї: що з ПДФО?

Чи оподатковуються ПДФО доходи у вигляді подарованих грошових коштів, які перераховуються із рахунку ФОП ЄП, відкритого для здійснення підприємницької діяльності, на рахунок ФО – члена сім’ї першого/другого ступеня споріднення?

Доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий протягом звітного періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ПКУ. Кошти, що надійшли на розрахунковий рахунок, який відкрито фізичною особою для здійснення підприємницької діяльності, включаються до доходу фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку з врахуванням вимог ст. 292 ПКУ.

Згідно з абз. 2 п. 174.6 ПКУ доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розд. IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.

При цьому, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставкою, визначеною ст. 167 ПКУ (18 %).

Таким чином, доходи у вигляді подарованих грошових коштів, які перераховуються із рахунку фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку, відкритого для здійснення підприємницької діяльності, на рахунок фізичної особи – члена сім’ї першого/другого ступеня споріднення включаються до загального місячного оподатковуваного доходу такої фізичної особи та оподатковуються за ставкою 18 %.