новини Лозівської ОДПІ від 25.07.2017р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Підтвердження за відмовленими податковими накладними опрацьовуються протягом 5 днів

Комісія ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в ЄРПН, оперативно, протягом 5 днів опрацьовує повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим ПН/РК.

Працівники працюють у посиленому режимі. Всі надані пакети документів оперативно опрацьовуються та надаються відповідні висновки по кожному такому повідомленню. На сьогодні за результатами розгляду надісланих повідомлень підтверджено реєстрацію 40 % та відмовлено у реєстрації 60 % ПН/РК.

Ті документи, які надходять в електронному вигляді, потребують набагато менше часу для підготовки відповідного рішення. На опрацювання документів, які подаються у паперовому вигляді, потрібно більше часу через їх великий обсяг.

Тому дуже просимо не надсилати зайвих та непотрібних документів, оскільки це полегшить нам роботу та дасть змогу вчасно реагувати на всі звернення.

 

ДФС пропонує інструкцію з заповнення Таблиці платника податків (ТПП)

Для зручності платників податків ДФС пропонує користування інструкцією щодо правильності заповнення Таблиці платника податків при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Нагадаємо, що при зупинці реєстрації податкової накладної в ЄРПН платник податку має право надати таблицю платника податків, що дозволяє в подальшому суттєво зменшити кількість тих податкових накладних, які будуть заблоковані. Таблиця має містити тільки ті коди УКТЗЕД і ті коди КВЕД, які дійсно відповідають діяльності платника, по якому зупинена податкова накладна.

Комісія ДФС розглядає таблиці платника податків у найкоротший термін – до 5 днів. Як показує практика застосування, якщо платник подав правильно заповнену ТПП, вона прийнята комісією та в подальшому такі податкові накладні платника не зупиняються.

Ознайомитись з інструкцією можна за посиланням http://sfs.gov.ua/data/files/207836.pdf

 

Президент України підписав закон, який передбачає незастосування штрафних санкцій до платників через кібератаку

Президент України підписав Закон України №2143 щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків. Він набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Відповідно до закону, за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних через несанкціоноване втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків штрафні санкції не застосовуватимуться.

Всі податкові накладні/розрахунки коригування, які були складені  у період з 01 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, вважаються своєчасно зареєстрованими за умови їх реєстрації не пізніше 31 липня 2017 року. Відповідно штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації зазначених податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не застосовуватимуться.

Також не застосовуються штрафні санкції до платника податків за порушення граничних строків реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних, які були складені у період з 01 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, за умови реєстрації таких акцизних  накладних не пізніше 31 липня 2017 року.

Крім того, тимчасово до 31 грудня 2017 року у разі втрати та/або пошкодження інформації (у тому числі, інформації, яка  міститься у базах даних обліку платника податків) унаслідок несанкціонованого втручання  у роботу комп’ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що підтверджують зазначені події, платник податків протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону зобов’язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності.

Платник податків зобов’язаний відновити втрачену та/або пошкоджену зазначену вище інформацію.

Також у разі неможливості проведення перевірки платника податків через втрату/пошкодження інформації, терміни проведення таких перевірок переносяться контролюючим органом до дати відновлення такої інформації, але не пізніше 31 грудня 2017 року.

 

Харківська митниця ДФС: працюємо за принципом «єдиного вікна»

Вже майже рік на митницях діє особливий порядок інформаційного обміну між фіскальною службою, іншими контролюючими органами та підприємствами – принцип «єдиного вікна».

З початку роботи інформаційної системи автоматичного обміну інформацією в зоні діяльності Харківської митниці ДФС зареєстровано 9928 справ щодо оформлення товарів за принципом «єдиного вікна», оформлено 9775 митних декларацій, що складає близько 20% від загальної кількості оформлених митних декларацій.

На теперішній час в зоні діяльності митниці функціонує шість місць митного оформлення, де передбачено застосування Порядку iнформацiйного обміну з використанням електронних засобів передачі iнформацiї, а саме: митні пости «Харків–автомобільний», «Куп’янськ», «Щербаківка», «Харків-аеропорт», «Харків-центральний», сектор митного оформлення «Ліски» митного поста «Харків-Центральний».

Фахівці митниці відзначають, що  враховуючи незначний термін застосування у місцях митного оформлення та пунктах пропуску через державний кордон  на теперішній час вбачається позитивна тенденція до постійного збільшення кількості митних оформлень за процедурою «єдиного вікна». Це обумовлюється прискоренням зовнішньоекономічних операцій – за рахунок того, що у контролюючих органів є всього 4 години на прийняття рішення щодо здійснення відповідного виду контролю. Якщо рішення впродовж 4 годин не приймається, застосовується принцип “мовчазної згоди”. Система автоматично формує рішення щодо здійснення відповідного виду державного контролю.

 

Наступ на «тіньову зайнятість» триває

Акція фіскальної служби з легалізації трудових відносин відбувається по  усій Харківській області. Працівники Лозівськоюї ОДПІ у складі робочої групи відвідують сільгоспвиробників Лозівського та Близнюківського районів.

Відомо, що саме під час збору урожаю додатково за залучаються до роботи наймані працівники.

Моніторингом охоплюються також і фізичні особи – підприємці, які займаються обробітком землі.

Членами робочої групи надані роз’яснення щодо термінів здачі податкової звітності, змін у діючому законодавстві в частині оформлення трудових відносин, переваг легальної зайнятості.

Роз’яснювальна робота триває.

 

Алгоритм дій при зупинці реєстрації податкової накладної (ПН)

та розрахунку коригування (РК)

На офіційному сайті ДФС України розміщено роз’яснення порядку дій платника ПДВ податкову накладну якого було заблоковано. Ознайомитись з матеріалами можна за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/303994.html.

Письмові пояснення та копії документів платник податку може подати до ДФС в електронному вигляді.

 

Як телефонувати на «Пульс» Податкової з 20 липня

Із 20 липня поточного року буде змінено номер телефону ДФС для прийняття:

  • · інформації на сервіс «Пульс»;
  • · усних звернень громадян.

Отримати інформаційно-довідкові послуги, лишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС й інших питань можна, зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 й обравши відповідний напрям у меню інтерактивного голосового автовідповідача:

«0» — для отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності й опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій;

«1» — для отримання інформаційно-довідкових послуг;

«2» — із питань щодо електронного цифрового підпису;

«3» — для залишення усного звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;

«4» — для залишення інформації на сервіс «Пульс»;

«5» — для залишення інформації про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»;

«6» — для залишення повідомлення  від працівників ДФС про порушення Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС;

«7» — для отримання довідкової інформації.

 

Обов’язкове використання печаток суб’єктами господарювання скасовано

19.07.2017 року набрав чинності Закон України від 23.03.2017 №1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями». Зокрема, внесено зміни до ст. 581 Господарського кодексу України, відповідно до якої:

1. СГ має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання СГ печатки не є обов’язковим.

2. Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається СГ до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається СГ до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого СГ або особистий підпис фізичної особи – підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом.

3. Наявність або відсутність відбитка печатки СГ на документі не створює юридичних наслідків.

4. Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.

Також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), якими, зокрема, додано статтю 16624 «Незаконні вимоги до документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування».

Відповідно до цієї статті КУпАП вимога посадової особи органу державної влади або органу місцевого самоврядування про наявність на документі, що подається СГ, відбитка його печатки або нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо обов’язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом, або відмова у прийнятті документа у зв’язку з відсутністю на ньому відбитка печатки СГ або нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо обов’язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом, – тягнуть за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Мінфін планує об’єднання звітності з ЄСВ і ПДФО

Мінфін повідомляє про оприлюднення проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб».

Метою законопроекту є запровадження нової об’єднаної звітності з податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску, яка є більш уніфікованою з єдиним встановленим терміном подання для місячного звітного періоду. 

Основними цілями прийняття зазначеного законопроекту є:

1) спрощення ведення бізнесу та покращення ефективності роботи контролюючих органів за рахунок створення єдиного уніфікованого документа шляхом об’єднання окремих видів звітності;

2) спрощення подання звітності з єдиного внеску:

для фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, зокрема передбачено, що відомості про нарахування, обчислення і сплату єдиного внеску з доходів від підприємницької діяльності або провадження незалежної професійної діяльності подаються у складі річної декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації);

для фізичних осіб – платників єдиного податку передбачено подання звітності з єдиного внеску у складі податкової декларації платника єдиного податку;

3) зменшення паперового документообігу та припинення виконання банківськими установами невластивих їм функцій

У разі прийняття, цей Закон набере чинності з 1 січня 2019 року.

Зауваження та пропозиції стосовно змісту регуляторного акту надавати у письмовій та електронній формі до 21 серпня 2017 року за наступними адресами:

Міністерство фінансів України, 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2, e-mail:  [email protected]

Державна регуляторна служба України, 01001, м. Київ-11, вул. Арсенальна, 9/11, e-mail: [email protected]

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

ПН відсутня: як відобразити в податковій звітності з ПДВ касовий чек понад 200 грн.

Який порядок відображення в податковій звітності з ПДВ касового чеку, в якому загальна сума отриманих товарів перевищує 200 грн. (без урахування податку), у разі відсутності ПН?

Оскільки платник податку, у разі відсутності ПН, не має права віднести до складу податкового кредиту ні всю суму ПДВ, ні її частину, вказану у касовому чеку, в якому загальна сума отриманих товарів/послуг перевищує 200 грн., то відповідно такий чек у розд. ІІ декларації з ПДВ не відображається.

 

Як заповнити розрахунок коригування, якщо ІПН було змінено?

Якщо після складання податкової накладної внесено зміни до чинного Порядку заповнення ПН, зокрема змінено умовні ІПН, то на дату реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в ЄРПН потрібно зазначати ІПН, який вказувався у такій ПН (тобто без урахування внесених змін).

Лист ДФС від 13.07.17 р. № 1177/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

 

Допущена помилка в зазначенні обов`язкового реквізиту: яка відповідальність передбачена

Особи, які відповідно до Податкового кодексу мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати  форму № 1ДФ до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Згідно з п. 3.1 Порядку складання форми ( наказ Мінфіну від 13.01.15р. № 4), у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізособи (для фізособи, яка має позначку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), яка надає інформацію в формі № 1ДФ. Заповнення з помилками цього реквізиту є порушенням вимог Порядку № 4 щодо заповнення ф. № 1ДФ. Графа 2 є одним з обов’язкових реквізитів при заповненні форми № 1ДФ.

Неподання, подання з порушенням установлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізосіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податків та/або до зміни платника податків, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 510 грн.

У разі повторного порушення – штрафу в розмірі 1 020 грн.

Лист ДФС від 05.07.17 р. № 995/6/99-99-13-01-01-15/ІПК.

 

Електронна квитанція про оплату не є розрахунковим документом

Якщо покупець через Інтернет замовив у підприємства товар і розрахувався електронним платіжним засобом, то підприємство зобов’язане видати йому розрахунковий документ установленої форми (фіскальний касовий чек, надрукований РРО).

Електронна квитанція про оплату замовленого на інтернет-сайті товару, яка надається банком, не може вважатися розрахунковим документом у розумінні Закону про РРО..

ІПК ДФСУ від 11.07.2017 р.№ 1129/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

 

Доки юрособа сплачуватиме податок на майно за списану з балансу нерухомість

Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подають органам ДФС відомості, необхідні для обчислення та справляння податку з юридичниз осіб, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна.

Тобто юридична особа мусить сплачувати податок за об’єкт нерухомості до моменту його вилучення із цього реєстру.

Лист ДФС від 07.07.2017 № 1057/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

 

«Уточненка» за новою формою – з 1 липня

Відповідно до п. 46.6 ст. 46, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Наказом Мінфіну від 28.04.2017 №467 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація).

З урахуванням зазначеного, уточнююча Декларація за формою із змінами, внесеними наказом №467, подається починаючи з 1 липня 2017 року.

 

Чи сплачувати екоподаток підприємству, що тимчасово розміщує тверді побутові відходи

За наявності в підприємства Дозволу розміщення ним відходів здійснюватиметься за місцем видалення відходів, на яке має бути складений спеціальний паспорт, у котрому зазначаються найменування та код відходів, їх кількісний та якісний склад походження, а також технічні характеристики й відомості про методи контролю та безпечної експлуатації.

Під час складання Паспорта підприємство має керуватись Інструкцією про зміст і складання паспорта місць видалення відходів, затвердженою наказом Мінекобезпеки від 14.01.1999 р. № 12.

Водночас підприємство не належатиме до категорії платників екоподатку за умови, якщо:

  • строк тимчасового зберігання відходів не перевищує 2-х років;
  • зазначені в Паспорті виконувані підприємством операції з видалення відходів відсутні в додатку 2 до Порядку ведення реєстру місць видалення відходів, затвердженого постановою КМУ від 03.08.1998 р. № 1216.

ІПК ДФСУ від 13.07.2017 р. № 1155/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

 

Юрособа-єдинник продала ОЗ — яку суму включати в дохід

Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12-ти календарних місяців із дня введення в експлуатацію, дохід визначають як різницю між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу. Залишкову балансову вартість визначають за П(С)БО 7.

До річного обсягу доходу юрособи-єдинника, що надає право перебувати на спрощеній системі, включають суму доходу від операції з продажу ОЗ, яка була обкладена єдиним податком.

ІПК ДФС від 14.07.2017 р.№ 1186/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

 

Чи блокуватиметься податкова накладна на послуги, якщо обсяги постачання не відповідають обсягам придбання за певними кодами

З метою уникнення зупинення податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до ЄРПН і свідчать про постачання (виготовлення) товарів/послуг платником на постійній основі, такий платник відповідно до п. 3 указаних Критеріїв має право надати інформацію за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності окремо за кожним видом економічної діяльності.

Моніторинг здійснюватиметься ДФС з урахуванням поданої Таблиці даних платника податку, якщо така таблиця буде врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Підкатегорії 101.16 системи «ЗІР» .

 

Чи може комунальне некомерційне підприємство бути включено до Реєстру неприбутківців

Некомерційна господарська діяльність провадиться суб’єктами господарювання державного чи комунального сектора економіки в галузях (видах діяльності), у яких згідно зі ст. 12 Господарського кодексу забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.

У разі якщо господарська діяльність юридичної особи, зареєстрованої як суб’єкт некомерційного господарювання, набуває характеру підприємницької діяльності, до неї застосовуються положення ГКУ й інших законів, якими регулюється підприємництво.

Комунальні підприємства, що провадять некомерційну господарську діяльність, можуть бути включені до нового Реєстру в разі відповідності вимогам, зазначеним у п. 133.4 ПКУ.

Лист ДФСУ від 11.07.2017 р.  № 18066/7/99-99-12-02-04-17

 

Чи можна надіслати поштою форми № 1-ОПП, № 17-ОПП, № 20-ОПП

Заяви за формами №№ 1-ОПП, 1-РПП, 5-ОПП, 8-ОПП можуть бути подані до контролюючого органу:

  • особисто;
  • через уповноважену особу (з пред’явленням примірника оригіналу документа, що засвідчує його повноваження, або копії такого документа, засвідченої нотаріально чи державною установою);
  • направлені поштовим відправленням.

У разі подання документів поштовим відправленням копії документів повинні бути засвідчені нотаріально чи державним органом, який видав (зареєстрував) документи, здійснив реєстрацію незалежної професійної діяльності чи акредитував (зареєстрував, легалізував) платника податків.

Платники податків не обмежуються у праві подання до контролюючих органів заяв за ф. № 17-ОПП і повідомлень за ф. № 20-ОПП поштовим відправлення.

Заява за ф. № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку», заява за ф. № 17-ОПП та повідомлення за ф. № 20-ОПП можуть бути подані до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронній.

 

Про відображення сум ЄСВ у формі № 1ДФ

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума ЄСВ, що вноситься за рахунок його роботодавця в розмірах, визначених законом (пп. 165.1.6 ПКУ).

Органи Пенсійного фонду ведуть облік усіх застрахованих осіб і персоніфікований облік надходжень від сплати ЄВ, а також персоніфікований облік коштів накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Зважаючи на необхідність у майбутньому вдосконалення обліку суми збору на державне пенсійне страхування, що вносяться за рахунок працедавця в розмірах, визначених законом, й обліковуються в індивідуальній картці застрахованої особи (найманого працівника), зазначена інформація до набрання чинності законом про запровадження перерахування частини страхових внесків до Накопичувального фонду в податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою «133» не відображається.

ІПК ДФС від 12.07.2017 р.№ 1142/ІПК/20-40-13-11-11

 

Складаємо заяву для отримання довідки про відсутність заборгованості

Довідка видається безоплатно на підставі заяви  платника податків про видачу Довідки.

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає її надання та зазначенням найменування підприємства, до якого Довідку буде подано платником податків.

Посилання на Податковий кодекс України не є підставою для отримання Довідки.

Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, видається у паперовому або електронному вигляді.

З метою спрощення отримання довідки для участі в тендерах Мінекономрозвитку у листі від 04.05.2017 р. № 3304-06/14682-06 рекомендує замовникам визначати в тендерній документації спосіб документального підтвердження відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів — у паперовому чи електронному вигляді.

За допомогою сервісу “Електронний кабінет платника” надано можливість платникам з використанням ЕЦП будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів надіслати заяву та отримати довідку в електронному вигляді, яка підписана ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючого органу.

Суб’єкти сфери публічних закупівель, а також будь-які зацікавлені органи/суб’єкти у загальнодоступній (відкритій) частині “Електронного кабінету платника”, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, після застосування фільтрів для пошуку «Індивідуальний податковий номер», «Номер довідки», «Дата довідки» мають можливість переглянути видані платникам довідки та/або завантажити довідку у вигляді EML файла з ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючою органу.

Для спрощення процедури отримання довідок рекомендує направляти заяви за допомогою “Електронного кабінету платника” та отримувати довідки в електроному вигляді.

 

З якого звітного періоду подаємо оновлену декларацію екоподатку

З огляду на те що базовим податковим (звітним) періодом для екологічного податку є календарний квартал, форма Податкової декларації екологічного податку, яка оновлена наказом Мінфіну від 13.05.2017 р. № 495, використовуватиметься для складання звітності починаючи з 01.10.2017 р., у т.ч. і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.

 

Чи можна ознайомитися з власною обліковою справою в органі ДФС

Реєстраційна частина облікової справи платника податків містить лише паперові документи, які надходять до контролюючих органів із питань обліку платника податків згідно зі ст.ст. 64–68 ПКУ, та не містить електронних документів.

Отже, реєстраційна частина облікової справи платника містить лише частину документів, а повні актуальні відомості наявні тільки в електронній базі даних.

Кожна справа має опис, а документи, що містяться в реєстраційній частині, можуть мати персональні дані третіх осіб (засновників, керівників й інших пов’язаних осіб).

Уповноваженій особі платника за її зверненням може бути надано для ознайомлення опис документів, що зберігаються в реєстраційній частині облікової справи такого платника податків.

Платники податків (юридичні особи та самозайняті особи) можуть ознайомитися з інформацією, яка міститься щодо них в інформаційних базах даних контролюючих органів через особисту (приватну) частину Електронного кабінету платника, яка, зокрема, містить інформацію про:

  • облікові дані платника (реєстраційні дані, відомості про керівника, про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, відомості про об’єкти оподаткування, дані про банківські рахунки, дані податкового обліку і реєстрів);
  • подання звітності (перелік звітів, перегляд квитанції, інформацію про раніше надіслані звіти).

Тому для отримання повних й актуальних даних платників податків ДФС рекомендує користуватись електронним сервісом «Електронний кабінет платника».

 

Як правильно надати копії документів до фіскальних органів

Контролюючі органи на підставі п. п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 ПКУ мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Також п. 85.4 ст. 85 ПКУ передбачено, що при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

 

Чи оподатковується  допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена його сім’ї не підлягає оподаткуванню ПДФО?

До загального оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця, в тому числі в частині витрат роботодавця на обов’язковий профілактичний огляд працівника та на вакцинацію працівника за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.

Зазначені норми застосовуються юридичною особою – благодійною організацією або роботодавцем платника податку лише за наявності відповідних документів, які підтверджують факт проведення такого лікування та медобслуговування.

При цьому, рекомендуємо платникам податку для підтвердження фактично понесених ними витрат, пов’язаних з лікуванням та медичним обслуговуванням, надавати договори, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача), платіжні та розрахункові документи тощо.

Начало формы

Конец формы

 

Про сплату ЄСВ головою та членами фермерського господарства

Починаючи з 01.01.2016 р. платниками, які мають право на добровільну сплату ЄСВ, є, зокрема, члени фермерського господарства.

Зазначені особи мають право на добровільну сплату ЄСВ за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності).

У Законі України «Про фермерське господарство» від 19.06.2003 р. № 973 розрізняються поняття «голова фермерського господарства» та «члени фермерського господарства», які регламентуються різними статтями цього Закону.

Тож право на добровільну сплату ЄСВ мають винятково члени фермерського господарства.

Якщо фізособа-підприємець (голова фермерського господарства) є для себе одночасно страхувальником і застрахованою особою, тоді він має обов’язок щодо своєчасного та в повному обсязі нараховування, обчислення та сплати ЄСВ.

Члени сім’ї такої фізичної особи — підприємця реалізують своє право на зарахування страхового стажу шляхом добровільної сплати ЄСВ.

Члени сім’ї голови фермерського господарства, зареєстрованого як юридична особа, реалізують своє право на зарахування страхового стажу шляхом добровільної сплати ЄСВ, а при цьому голова не має права на добровільну сплату ЄСВ.

Відповідну позицію зазначила ДФС у листі від 03.05.2017 р. № 10961/7/99-99-13-02-01-17.

Водночас Мінсоцполітики в листі від 14.06.2017 р. № 306/0/22-17 наголошує: із членами фермерського господарства трудові договори не укладаються, а особливості їхньої праці регулюються статутом відповідного фермерського господарства.

 

Які строки сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

Відповідно до п.п. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 ПКУ податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

На період декрету фізособа-підприємець не звільняється від сплати ЄСВ

Платники єдиного податку, які не використовують працю найманих працівників, нараховують ЄСВ у розмірі 22 % на суму, визначену такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

На період перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами фізична особа – підприємець на спрощеній системі оподаткування не звільняється від сплати ЄСВ.

Лист ДФС від 11.07.17 р. № 1127/Р/99-99-13-02-01-14/ІПК.

 

Як розрахувати податок на нерухомість, якщо площа квартири понад 300 м2?

За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 м2 для квартири та 500 м2 для будинку, розрахована сума податку збільшується на 25 000 грн. на рік за кожний такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Звертаємо увагу, що пільги з податку, передбачені для фізосіб, не застосовуються до:

– об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (для квартири – 300 м2 (60 х 5));

– об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою отримання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Наприклад, у власності фізособи перебуває квартира 350 м2. Розраховуємо суму податку, яку необхідно сплатити: 350 м2 х 13,78 (ставка податку) = 4 823 грн. + 25 000 грн.
(за перевищення загальної площі квартири 300 м2) = 29 823 грн. (сума податку).

 

Про деякі нюанси застосування права на податкову знижку

Платник податку має право скористатися податковою знижкою на навчання непрацюючого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, за умови, що в квитанції вказано прізвище такого члена його сім’ї, наявна копія укладеного договору про навчання та платник документально підтвердив родинні стосунки (ступінь споріднення) з такою особою.

При цьому, якщо член сім’ї першого ступеня споріднення після реєстрації шлюбу змінює прізвище та в квитанціях зазначено нове прізвище, то потрібно надати ще і копію Свідоцтва про шлюб.

 

За реалізацію складної побутової техніки без РРО передбачено штрафні санкції

Реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, обслуговуванню чи заміні, повинна здійснюватися лише із застосуванням реєстратора розрахункових операцій  незалежно від обсягу отриманого доходу від продажу.

Така вимога випливає відповідно до Закону №1791-VIII та Постанови КМУвід 16.03.2017 № 231 “Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій».

За невиконання вимог закону до підприємців можуть застосовуватися штрафні санкції або адмінарешт.  Незастосування реєстраторів розрахункових операцій при реалізації товарів передбачає застосування штрафних санкцій у розмірі 1 гривні за порушення, вчинене вперше та 100% вартості проданих товарів – за кожне наступне здійснене порушення згідно Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

Про застосування РРО по всіх торгових точках, якщо пиво продається лише в одній

Якщо ФОП-єдинник 2 чи 3 груп здійснює реалізацію пива лише в одній із господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції за однаковим порядком у всіх структурних підрозділах, зокрема, застосовувати РРО чи розрахункові книжки та КОРО на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів, оскільки законодавством передбачені вимоги до платника податків — суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.