Новини Лозівської ОДПІ від 16.11.2017р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Харківщина: фіскальна служба роз’яснює своїм співробітникам наслідки корупційних проявів

Адже, як вважають в податковій, робота, направлена на попередження корупції у власних лавах,  є досить  ефективним інструментом профілактики цього негативного  явища.

З початку поточного року в ГУ ДФС у Харківській області проведено понад тисячі заходів, направлених на протидію корупційних проявів співробітниками органів ДФС області. Це і публікації в засобах масової інформації та мережі Інтернет, виступи на телебаченні, роз’яснювальна робота з кандидатами на зайняття вакантних посад, бесіди та лекції в колективах та інші упереджувальні заходи.

Крім того, за вказаний період управлінням внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС області проведено 108 службових перевірок, пов’язаних із службовою діяльністю підрозділів Харківської області, в тому числі 70 за зверненнями громадян і юридичних осіб.

За результатами проведених службових перевірок та розслідувань,  інформація підтвердилася у 33 випадках, в тому числі 10 за зверненнями громадян та юридичних осіб. Направлено 54 матеріали на адресу правоохоронних органів.

Стосовно посадових осіб податкової та митної служби Харківської області та за фактами скоєння ними злочинів у сфері службової діяльності, розпочато 23 кримінальних провадження (21 – за матеріалами УВБ), оголошено 21 повідомлення про підозру (19 за матеріалами УВБ).

Харківські митники виявили канабіс у пасажира автобусу

У пункті пропуску «Гоптівка» сьогодні вночі харківські митники виявили 30 грамів канабісу.

У ході митного контролю автобусу «Дніпро-Москва» службовий собака спрацював на одного з пасажирів. Громадянину було запропоновано пред’явити особисті речі. Після цього при виході з автобусу чоловік намагався позбавитися згортка з «травичкою», підкинувши його на пасажирське місце іншого громадянина.

Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. 

У фіскальній службі Харківської області представили в.о. першого заступника начальника

10.11.2017 колективу ГУ ДФС у Харківській області  під час наради було представлено виконуючого обов’язки першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області Янчука Андрія Миколайовича. Новопризначений  посадовець буде здійснювати координацію діяльності підрозділів податкової міліції ГУ ДФС області.

«Сіра» зарплата створює нерівні конкурентні умови виробникам

На Харківщині податківці проаналізували звітність підприємств-виробників щодо офіційної виплати ЗП, та враховуючи її середній показник  по Харківській області (6600 грн.), встановили коло йомовірних тіньових виробників, що звітують про виплачені доходи працівникам у розмірі 3200-3500. 10.11.2017 у залі нарад ГУ фіскальної служби регіону були присутні керівники підприємств виробничої галузі – м’ясокомбінатів, ювелірних компаній, швейних виробництв. Усі розуміють, що це прибутковий бізнес і з відповідними ЗП працівників. І ті підприємці, які приховують реальний розмір заробітної платні, не тільки обкрадають майбутнє своїх працівників, а й користуються «сірими» перевагами, що призводить до нерівних конкурентних умов на ринку. Фіскальна служба буде і надалі запрошувати для спілкування представників різних галузей нашого регіону. Робота з легалізації заробітної плати та трудових відносин триває.

 

Майже 236,6 тис. автомобілів з іноземною реєстрацію знаходяться на території України незаконно

За 10 місяців поточного року в Україну було ввезено 865 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. З них майже 681,6 тис. авто ввезено у режимі «транзиту» та майже 183,4 тис. автомобілів – у режимі «тимчасового ввезення».

Станом на 1 листопада 2017 року на території України загалом перебуває понад 383,3 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією. З них з порушенням терміну – майже 236,6 тис. автомобілів.

Так, з ввезених в режимі «транзиту» 100,8 тис. авто, понад 67 тис. перебувають на території України з порушенням терміну.

Із понад 282,5 тис. транспортних засобів, ввезених в режимі «тимчасового ввезення»,  майже 169,5 тис. – з порушенням терміну.

ТОП-5 країн-членів ЄС, з яких були завезені транспортні засоби  (станом на 1.10.2017):  Польща – 118 тис. авто ;Литва – 54,7 тис.; Німеччина – 19,9 тис.;Чехія –14,2 тис.; Болгарія – 12,4 тис.

Загалом, протягом січня-жовтня 2017 року митниками було складено 17,9 тис. протоколів про порушення митних правил при ввезенні автомобілів, за результатами яких порушникам нараховано 127,7 млн. грн. штрафів.

Так, за ст. 470 Митного кодексу України (порушення термінів транзиту) складено 14544 протоколи, за якими застосовано 84,8 млн. грн. штрафів. За ст.481 Митного кодексу України (порушення термінів тимчасового ввезення) – 3356 протоколів із сумою штрафів на 42,9 млн. гривень. 

«Пульс» – унікальний сервіс зворотного зв’язку податкової служби з платниками податків

За січень – жовтень 2017 року до Лозівської ОДПІ на антикорупційний сервіс «Пульс»  не надходило звернень стосовно видачі довідки про доходи за 2016 рік, дублікату реєстраційного номеру облікової картки платника податків, видачі витягу платника єдиного податку та черги в ЦОП (за відповідний період 2016 року – 2 звернення).

Нагадуємо, що громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку за номером гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс» – 0-800-501-007!  Інформація приймається цілодобово.

Сервіс Державної фіскальної служби «Відкриті дані»

На офіційному веб – порталі Державної фіскальної служби України працює у тестовому режимі сервіс «Відкриті дані». Службою оприлюднюються (оновлюються) набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних за адресою: data.gov.ua.

Сервіс містить безліч наборів даних, зокрема реєстри, переліки, інформацію, показники, звіти та інші дані. Дані публікуються в форматах: csv, html, xml, pdf, doc.

Скористатися сервісом пропонуємо на головній сторінці офіційного веб – порталу відомства (http://sfs.gov.ua/), натиснувши на банер «Відкриті дані».

 

ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ ПОДАТКОВОЇ ЧЕРЕЗ «ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ ПЛАТНИКА»

Звертаємо увагу, що контролюючі органи мають право отримувати від платників податків, платників єдиного соціального внеску та надавати у межах, передбачених законом, документи в електронному вигляді.

Щодо права платника податків на запит контролюючого органу в електронному вигляді подавати інформацію, надавати відповідь та скановані копії документів, то слід зазначити, що суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено ПКУ.

За допомогою розділу «Листування з ДФС», який розміщено в приватній частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» платники мають змогу відправляти електронного листа у форматі pdf до органу ДФС.

Щодо повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів

Харківська митниця ДФС інформує, що 26 вересня 2017 року в бюлетені «Офіційний вісник України» № 75 було опубліковано Порядок повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2017 року за № 976/30844 (далі – Порядок). Зазначений наказ набрав чинності з дня опублікування.

            Порядком визначено послідовність та порядок виконання дій посадовими особами митниць Державної фіскальної служби при поверненні суб’єктам господарювання та/або фізичним особам коштів авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів, контроль за справлянням яких здійснюється митницями ДФС.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Зміни до Порядку обліку платників ЄСВ набули чинності

Наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2017 №803, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.10.2017 за №1278/31146 (далі – Наказ №803), відповідно до статей 5, 16, 19 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями з метою врегулювання деяких питань обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), затверджені Зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162 (далі – Порядок).

Так, відповідно до Порядку функції обліку платників ЄСВ у контролюючому органі здійснюють підрозділи обслуговування платників. Контролюючими органами є відповідні державні податкові інспекції (далі – ДПІ) або підрозділи, які утворюються в Державній фіскальній службі (далі – ДФС), головних управліннях ДФС в областях, м. Києві, Офісі великих платників податків ДФС, що виконують визначені Порядком процедури обліку платників ЄСВ відповідно до функцій, визначених ПКУ.

Порядком передбачено, що ДПІ здійснюють ті процедури обліку платників ЄСВ, які не передбачають одночасного виконання або завершення яких можливе без виконання інших процедур або функцій, що належать до повноважень підрозділів, які утворюються в ДФС, головних управліннях ДФС в областях, м. Києві, Офісі великих платників податків ДФС.

Наказ №803 набув чинності з дня офіційного опублікування – 10.11.2017 (опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 10.11.2017 №88).

Податковий календар на 15 листопада 2017 року

Доводимо до відома платників, що  15 листопада, середа, останній день подання:

• звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма №ЗВР-1) за жовтень 2017 року;

• довідки про використані розрахункові книжки за жовтень 2017 року.

 

За неподання чи несвоєчасне подання Звіту про використання КОРО передбачена відповідальність

Неподання чи несвоєчасного подання до контролюючих органів Звіту за формою № ЗВР-1 тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб суб’єкта господарювання відповідно до ч.1 ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х(зі змінами та доповненнями).

Касова книга в електронному вигляді

Згідно з п. 4.4 глави 4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637, підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів можуть вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп’ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, має забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги («Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира»), які за формою і змістом мають відтворювати форму та зміст касової книги в паперовій формі. Записи в касовій книзі здійснюються на підставі відповідної інформації з касових документів. Записи в касовій книзі мають робитися до початку наступного робочого дня (тобто із залишками на кінець попереднього дня), а також містити всі реквізити, що передбачені формою касової книги. Сторінки касової книги мають нумеруватися автоматично в порядку зростання з початку року. При роздрукуванні «Вкладного аркуша касової книги» у кінці місяця має автоматично роздруковуватися загальна кількість аркушів касової книги за цей місяць, а при роздрукуванні в кінці року – їх загальна кількість за рік. Після роздрукування «Вкладного аркуша касової книги» і «Звіту касира» касир зобов’язаний перевірити правильність складання цих документів, підписати їх і передати «Звіт касира» разом з відповідними касовими документами до бухгалтерії під підпис у «Вкладному аркуші касової книги». «Вкладний аркуш касової книги» протягом року зберігається касиром окремо за кожний місяць. Після закінчення календарного року (або залежно від потреби) «Вкладний аркуш касової книги» формується в підшивки в хронологічному порядку. Загальна кількість аркушів за рік засвідчується підписами керівника і головного бухгалтера підприємства – юридичної особи, а підшивки формуються в книгу, яка скріплюється відбитком печатки підприємства (юридичної особи). Після закінчення календарного року касова книга на електронних носіях має передаватися для зберігання відповідно до законодавства України.

 

До уваги великих платників податків!

Відповідно до вимог ПКУ зі змінами та доповненнями, всі великі платники податків, які включені до Реєстру великих платників податків на 2018 рік (далі – Реєстр), зобов’язані стати на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр. 

Отже, платникам податків, включеним до Реєстру на 2018 рік, які станом на поточну дату не обслуговуються в Офісі великих платників податків, необхідно подати заяву про взяття на облік за формою №1-ОПП. Заяву за формою №1-ОПП необхідно подати до 15 листопада 2017 року.

 

Увага, новий Порядок надання узагальнюючих податкових консультацій!

03.11.2017 року набрав чинності наказ Мінфінансів України від 27.09.2017 року № 811 «Про затвердження Порядку надання узагальнюючих податкових консультацій» (далі – Наказ № 811).

Порядком визначено, що узагальнюючі податкові консультації надаються:

– за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;

– у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Узагальнюючі податкові консультації затверджуються наказом Мінфіну України та оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінфіну України протягом п’яти календарних днів з дня їх надання.

Узагальнюючі податкові консультації не є нормативно-правовими актами.

 

До уваги платників податків!

ДФС України повідомляє про набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 18.09.2017 № 776 «Про внесення Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – наказ 776), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.09.2017 за № 1204/31072.

Основні зміни полягають в наступному:

– платник податків має право подати Таблицю даних платника податків (далі – Таблиця) без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

– до Таблиці подається пояснення платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податків;

– інформація з Таблиці розглядається ДФС протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання;

– інформація з Таблиці враховується автоматично системою Моніторингу, якщо така інформація подається сільгосптоваровиробниками, яких внесено до Реєстру отримувачів бюджетної дотації та/або сільськогосподарськими підприємствами, що на 31.12.2016 застосовували спеціальний режим оподаткування згідно зі статтею 209 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на 31.12.2016) і мають власну чи орендовану земельну ділянку загальною площею понад 200 га включно станом на 01.01.2017, що задекларована до 20.02.2017, і у яких за період з 01.01.2017 не було одночасної зміни засновника і керівника та в якій зазначено коди згідно з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) груп товарів, визначених наказом 776.

ДФС забезпечено приймання Таблиці за формою (J/F1312301) без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 

Приймання Таблиці за формою (J/F1312302), яка повинна подаватися платниками податків з дотримання вимог наказу 776,  буде здійснюватись, починаючи з 23.10.2017.

Звертаємо увагу, що інформація з Таблиці враховуватиметься автоматично системою Моніторингу у разі, якщо Таблиця не міститиме коди послуг згідно з ДКПП або коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, відмінні від груп товарів, визначених наказом 776. 

Корисний довідник для платників ПДВ

Інформація для платників ПДВ

Додаток 1 – ПАМ’ЯТКА дій платників ПДВ, яким зупинено реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Додаток 2 – ПРАКТИЧНИЙ ПРИКЛАД.

Додаток 3 – Зразок заповнення на умовному прикладі Таблиці даних платника податків.

Додаток 4 – Зразок заповнення на умовному прикладі ПОВІДОМЛЕННЯ щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено.

Додаток 5 – АКТУАЛЬНО ДЛЯ СІЛЬГОСПВИРОБНИКІВ!

 

Протягом якого часу можна виправити помилку допущену при виписці податкової накладної

Право реєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зберігається протягом 365 календарних днів з дати їх складання. Таким чином, виправлення допущених помилок можливо лише у випадку, якщо з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування не минуло 365 календарних днів, тобто друга податкова накладна або ж розрахунок коригування можуть бути зареєстрованими не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складання зазначеної у податковій накладній яка підлягає виправленню/коригуванню.

 

Списання ТМЦ і готової продукції у зв’язку з пожежею: що з ПДВ?

В індивідуальній податковій консультації від 06.11.2017 р. №2524/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФСУ зазначила, що операції з ліквідації основних виробничих засобів або невиробничих засобів прирівняні до операцій з постачання товарів, які є об’єктом оподаткування ПДВ, та відповідно оподатковуються податком у загальновстановленому порядку за ставкою 20%. При цьому база опадаткування ПДВ за такими операціями визначається відповідно до п.  189.9 ПКУ, а саме за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації. Водночас знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів в інший спосіб дії обставин непереборної сили (у тому числі у зв’язку із пожежею), внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, не буде вважатися для цілей оподаткування ПДВ (у тому числі для нарахування і сплати ПЗ з ПДВ) постачанням товарів. Щоправда, за умови, якщо платник податку надасть контролюючому органу відповідний підтверджуючий документ про виникнення таких обставин, наданий платнику податку компетентним органом.

 

Як сплачувати транспортний податок, якщо «вік» авто досяг п’яти років

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (пп. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ).

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього самого року подають до контролюючого органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з транспортного податку за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (пп. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 Кодексу).

У разі закінчення п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, що настає за місяцем, у якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років (пп. 267.6.7 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

Таким чином, юридична особа, яка має зареєстрований в Україні згідно з чинним законодавством власний легковий автомобіль, обчислює суму транспортного податку за період, який починається з 1 січня звітного року до початку місяця, що настає за місяцем, у якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

Обмеження щодо отримання податкової соціальної пільги

Відповідно до п.169.1 ст.169 ПКУ податкова соціальна пільга (далі – ПСП) – це сума, на яку платник податку має право зменшити суму загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати.

Нормами п.п.169.2.3 п.169.2 ст.169 ПКУ передбачено, що ПСП не може бути застосована до:

• доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;

• заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;

• доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Слід зазначити, що податкова соціальна пільга до заробітної плати державних службовців застосовується під час її нарахування до завершення нарахування таких доходів без подання відповідних заяв, зазначених у п.п.169.2.2 п.169.2 ст.169 ПКУ, але з поданням підтвердних документів для встановлення розміру пільги.

Про визначення доходу платника єдиного податку

ГУ ДФС у Харківській області повідомляє про визначення об’єктом оподаткування єдиним податком суми перевищення між оціночною вартістю корпоративних прав або основних засобів, що вносяться до статутного капіталу іншого підприємства, та балансовою вартістю цих прав або основних засобів.

Підпунктом 14.1.90 п. 14.1 ст. 14 Кодексу поняття корпоративних прав тлумачиться як права особи, частка якої визначається у статутному фонді (майні) господарської організації, що включають правомочність на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.

Визначення доходу (об’єкта оподаткування) платника єдиного податку – юридичної особи третьої групи регулюється пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу: доходом є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу.

Дохід обліковується згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та/або іншими нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України з питань бухгалтерського обліку.

Податок на нерухоме майно, якщо об’єкт житлової нерухомості в аварійному стані

Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його частка (п.п.266.2.1 п.266.2 ст.266 ПКУ зі змінами та доповненнями). Базою оподаткування вищевказаним податком є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його часток відповідно до п.п.266.3.1 п.266.3 ст.266 ПКУ.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п.266.3.2 п.266.3 ст.266 ПКУ).

Згідно із п.п.«г’» п.п.266.2.2 п.266.2 ст.266 ПКУ, якщо об’єкт житлової нерухомості визнано згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади аварійним, то такий об’єкт не оподатковується податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

 

 

IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Де дізнатися про наявність пільги

            Інформує Лозівська ОДПІ фізичних осіб – власників житлової нерухомості.

Відповідно п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ передбачено, що платники податку мають право звернутися до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

– розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

– права на користування пільгою зі сплати податку;

– розміру ставки податку;

– нарахованої суми податку.

Отже, фізична особа-власник об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів про право власності на таку нерухомість, може звернутись за заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних , в тому числі щодо права на користування пільгою зі сплати податку.

 

Дізнатися про наявність податкового боргу можливо за допомогою електронного сервісу ДФС

Лозівська ОДПІ  ГУ ДФС в Харківській області звертає увагу платників податків, що на офіційному веб-порталі ДФС України функціонує електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера». За його допомогою платники податків мають змогу отримати інформацію щодо наявності у суб’єктів господарювання податкового боргу. Податковий сервіс передбачає пошук інформації про наявність у платника податків податкового боргу у єдиній базі даних ДФС, у цілому по Україні, за основним та неосновним місцем обліку платника податків. Результат інформаційного пошуку про наявність податкового боргу у платника податків формується в узагальненому вигляді. Оновлення інформації в електронному сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (наявність податкової заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних, за результатами попереднього банківського дня. Крім того, для проведення звірки щодо стану розрахунків з бюджетом, платник податків може звернутись до контролюючих органів за основним та неосновним місцем обліку.

 Смаколики із вмістом алкоголю: що з акцизом

Об’єктами оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (підпункт 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ).

До підакцизних товарів належать, зокрема, спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво.

Алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відс. об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньо економічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД), а також з вмістом спирту етилового 8,5 відс. об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до УКТ ЗЕД шоколад та інші готові харчові продукти з вмістом какао, в тому числі які містять алкоголь, віднесені до коду 1806; кава – 0901, чай – 0902 та не є підакцизною продукцією.

Правилами роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства встановлено, що суб’єкти господарської діяльності при виготовленні продукції власного виробництва повинні додержуватися технологічних режимів виробництва продукції (сумісність продуктів, їх взаємозаміна, режим холодного й теплового оброблення сировини тощо), визначених нормативною документацією (збірниками рецептур страв, кулінарних, борошняних кондитерських і булочних виробів, затвердженими в установленому порядку, державними стандартами, технічними умовами, а також санітарними правилами).

Таким чином, суб’єкт господарювання ресторанного господарства не повинен сплачувати акцизний податок з роздрібної торгівлі фірмових страв, кулінарних, кондитерських та борошняних виробів, кави, чаю або шоколаду, до яких відповідно до нормативних документів на їх виготовлення, затверджених в установленому порядку, додано алкогольні напої, оскільки кінцева продукція не є підакцизною.

Оподаткування доходу від здавання в оренду земельних ділянок.

Орендна плата за здані громадянами в оренду земельні ділянки та земельні паї є доходом та відповідно оподатковується податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО).   Відповідно до п.п. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) є орендар.
         При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
         Статтею 21 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-ХІV «Про оренду землі» встановлено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.  Водночас, згідно з ст. 1 Указу Президента України від 02 лютого 2002 року № 92/2002 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв)» плата за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) має становити не менше 3 % визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю).   ПДФО з доходу у вигляді орендної плати утримується за ставкою 18 %.  Крім того, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються і доходи у вигляді орендної плати, згідно з пп. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX ПКУ є об’єктом обкладення військовим збором (за ставкою 1,5 %).

ЩО ПІДПРИЄМЦІ-ЄДИННИКИ НЕ МОЖУТЬ ПРОДАВАТИ БЕЗ РРО.

Підприємці – платники єдиного податку 1-3 груп, зобов’язані проводити продаж складних побутових товарів виключно через зареєстровані належним чином реєстратори розрахункових операцій (РРО).

 Дана норма передбачена положеннями статті 296.10 ПКУ та статті 9 Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265).

         При цьому для цілей Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, які підлягають гарантійному ремонту» це непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний термін.

         Групи технічно складних побутових товарів затверджено постановою Кабміну від 16.03.2017 №231. Зокрема, перелік містить  вісім груп товарів:

         1) «Вироби із чорних металів»;

         2) «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої, їх частини»;

         3) «Електричні машини, обладнання та їх частини, апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя»;

         4) «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання»;

         5) «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні, медичні або хірургічні, їх частини та приладдя»;

         6) «Годинники всіх видів та їх частини»;

         7) «Музичні інструменти, їх частини та приладдя»;

         8) «Іграшки, ігри та спортивний інвентар, їх частини та приладдя».

Платникам єдиного податку

Згідно із п.п.298.1.4 п.298.1 ст.298 ПКУ( зі змінами та доповненнями)  суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені у п.291.4 ст.291 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 розділу XIV ПКУ.

Щодо запрошення платників податків до контролюючого органу

15.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 644 «Про затвердження форми Повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.08.2017 за № 967/30835 (далі – Наказ № 644).

Згідно з п.п. 20.1.1 п. 20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог іншого законодавства, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Порядок надсилання повідомлень про запрошення платників податків, встановлено ст. 42 ПКУ не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких визначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платників податків або представник платника податків.

Наразі, повідомлення про запрошення платника податків може бути надіслано електронною поштою, але без корінця. З текстом Наказу № 644 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Чи має право дружина померлого працівника вимагати від підприємства зарплатню

Cуми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомога у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім’ї , а у разі їх відсутності – входять до складу спадщини. Також, у  КЗпП передбачено, що в разі смерті працівника грошова компенсація за невикористані ним дні щорічних відпусток, а також додаткові відпустки працівникам, які мають дітей, виплачується спадкоємцям. Відповідно до ЦКУ передбачено, що спадщина відкривається внаслідок смерті особи або оголошення її померлою. Часом відкриття спадщини є день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою. Для прийняття спадщини встановлюється строк шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

 

Оподаткування безоплатного харчування співробітників

ДФСУ у листі від 02.11.2017 р. №2478/6/99-99-13-02-03-15/ІПК роз’яснює за якої умови безоплатне харчування працівників є додатковим благом і підлягає оподаткуванню. Не оподатковується ПДФО, ВЗ та ЄСВ вартість: безоплатного лікувально-профілактичного харчування, молока або рівноцінних йому харчових продуктів, газованої солоної води, якими роботодавець забезпечує працівників відповідно до Закону “Про охорону праці”. Оподатковуються ПДФО та ВЗ  – інші ж види безоплатного харчування працівників. Звісно, якщо суму такого доходу можна чітко визначити і він надається персоніфіковано, тобто, відомо вартість харчування, яке отримав кожен з працівників. При цьому податківці у коментованому листі вважають такий дохід додатковим благом і вимагають його оподаткування   за пп. “б” 164.2.17 ПКУ. При визначенні бази оподаткування такого доходу ПДФО застосовується натуральний коефіцієнт за п. 164.5 ПКУ, як для доходу, що надається у негрошовій формі. Окрім цього на думку податківців, вартість безоплатного харчування, яке визначається ними як додаткове благо, є об’єктом оподаткування і ЄСВ. Свою думку податківці ґрунтують на тому, що вартість безоплатного харчування відсутня у Переліку №1170 видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців та на які не нараховується єдиний внесок. Але з нею можна і посперечатися, оскільки такі виплата не міститься і у переліку тих, що є базою ЄСВ! А саме, у ст. 7 Закону про ЄСВ визначено, що базою нарахування ЄСВ є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. При цьому, якщо трудовим або колективним договором таке харчування як складова фонду оплати праці не передбачено, то таке додаткове благо не відноситься до заробітної плати, або інших компенсаційних і заохочувальних виплат. Втім, якщо підприємство приймає рішення не оподатковувати харчування працівників ЄСВ, варто на наведену думку податківців зважати, і у випадку виникнення суперечок при податкових перевірках, необхідно бути готовим відстоювати свою позицію (зокрема, і в суді). Зважайте і на те, що безоплатне харчування працівників, не передбачене Законом “Про охорону праці”, призведе і до нарахування ПЗ з ПДВ. 

 

Хто є податковим агентом при продажу ФО об’єкта нерухомого майна ЮО або ФО

У разі якщо стороною договору купівлі – продажу об’єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов’язана виконати всі визначені р.IV ПКУ функції податкового агента. Відповідно до п.173.3 ст.173 ПКУ, у разі якщо стороною договору купівлі – продажу об’єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа – підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов’язана виконати всі визначені р.IV ПКУ функції податкового агента. При цьому податковий агент утримує податок за ставками, визначеними відповідно до п.173.1 або п.173.2 ст.173 ПКУ з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.

Умови надання нерухомості в оренду нерезидентом

Відповідно до п.п.170.1.3 п.170.1 ст.170 ПКУ нерухомість, що належить фізичній особі – нерезиденту, надається в оренду виключно через фізичну особу – підприємця або юридичну особу – резидента (уповноважену особу), що виконує представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступає його податковиим агентом щодо таких доходів.

Зауважимо, що нерезидент, який порушує зазначену норму, вважається таким, що ухиляється від сплати податку.