Скільки грошей витратили українці на новорічні свята

Українці не шкодують грошей на подарунки, святковий стіл та розваги у новорічний та різдвяний періоди. Жителі України на Новий рік та Різдво витрачають різні суми.

Перші тижні нового року в українців асоціюються не лише зі святами та відпочинком, але й із суттєвими витратами. Загалом, за даними Державної служби статистики, гроші йдуть на їжу та подарунки. До того ж, витрачати почали майже на 5% особистих коштів більше, ніж минулого року.

Українці називають різні суми:

“На стіл близько 2 тис. десь. Подарунки десь стільки ж, мабуть”;

“На подарунки дітям, рідним. Сума? Тисяч десять на подарунки та плюс стіл сюди увійшов. Теж готували 12 страв, як належить”;

“На подарунки, на продукти пішло тисяч 20 точно”;

“На 50% більше, ніж у грудні. Ми любимо книги, ми любимо солодощі. Що ми ще купували? Прикраси якісь. Щось для дітей. Ну і потім у нас є друзі, які мешкають в інших містах України. Ми маємо традицію. Зараз у цей час обмінюємося посилками”.

У період новорічних свят роблять багато спонтанних покупок. Наприклад, люди просто гуляють магазинами або новорічними локаціями. Купують собі недорогу їжу чи напої — і зрештою це виливається в істотну суму.

Як правило, після суттєвих витрат, до кінця січня, а то й у лютому, більшість намагаються економити та не витрачати гроші. Проте на економіку це мало впливає, переконані експерти.

“До свят люди витрачають більше, додаткові витрати. Через це виникає феномен чорної п’ятниці, коли великі продажі. Виникає феномен знижок, споживчого буму до кінця року. У грудні бурхлива активність, бізнес продає, закриває справи, потім у січні якесь затишшя в першу половину січня, бо всі відпочивають. Я б не сказав, що це принципово впливає на економіку”, — пояснив “Дому” керівник із політичних питань Київської школи економіки Павло Кухта.

Ще одна популярна стаття витрат на новорічні свята — подорожі. Під час пандемії коронавірусу їздили не часто й за кордон, й у межах України. А ось уже у 2022 році спостерігається пожвавлення у цьому напрямі. Українці стали частіше купувати квитки на літаки, потяги та екскурсії.


268