Під час дії так званого “нульового розмитнення” було встановлено одразу кілька рекордів в імпорті вживаних авто з-за кордону. Основний з них — кількість легковиків з пробігом, які привезли українці. Після скасування можливості ввозити автомобілі без сплати митних платежів імпорт суттєво “просів”.
Про це інформують експерти Інституту досліджень авторинку.
Зазначається, що в серпні пройшли митне оформлення близько 18,8 тисячі нових та вживаних “легковиків”. Вживаними серед них було близько 15 тисяч. Для порівняння, в липні 2022 року, у перший місяць після скасування нульового розмитнення, загальна кількість імпортованих легковиків склала 13,6 тисячі. Вживаними із них були близько половини. Тобто загальний приріст імпорту між червнем та липнем-2022 склав 38%.
Так, порівняно з показниками червня цього року, коли ще діяло нульове розмитнення (понад 100 тисяч ввезених вживаних авто за місяць), це майже всемеро менше. Якщо порівнювати із серпнем минулого 2021 року, котрий виявився рекордним для українського авторинку, це — у 4 рази менше.
Щодо цінової структури легковиків з пробігом, які оформили у серпні, то більшість авто (45%) коштували менш ніж $6 тисяч. Таких машин імпортували близько 8,5 тис. штук. Машин вартістю $6-10 тис. оформили 3 990 шт., в ціновому діапазоні $10-30 тис. опинилися 4527 шт., а автомобілів з цінником понад $30+ тис. нарахували лише 1717 шт. Загалом купівельна спроможність українців залишається стабільно низькою та в більшості вони потребують машин доступної цінової категорії.
478