Про це повідомляє Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації.
Так, за підсумками першого півріччя в області до участі у громадських роботах було залучено близько 6,5 тисячі безробітних, що є найкращим результатом серед регіонів України.
На фінансування цих робіт витрачено понад 11,2 млн грн, з них 9,5 млн грн – це кошти місцевих бюджетів територіальних громад області.
«Слід зазначити, що в Харківській області сума коштів місцевих бюджетів, залучена на фінансування громадських робіт, найбільша по Україні. Це результат налагодженої співпраці обласної державної адміністрації, Харківського обласного центру зайнятості та територіальних громад», – розповіли в Департаменті соцзахисту населення.
У департаменті зазначають, що громадські роботи є важливим елементом підтримки безробітних, оскільки надають можливість отримати тимчасовий заробіток до працевлаштування на постійну роботу, що особливо актуально в період карантину. Одночасно місцеві громади мають можливість задовольнити наявні суспільні потреби.
Зокрема, найбільше безробітні залучаються до упорядкування територій, меморіалів захисникам Вітчизни, кладовищ, придорожніх смуг та робіт з екологічного захисту тощо.
Проте актуальним стає соціальний напрямок організації громадських робіт. Це, зокрема: допомога учасникам АТО/ООС та їх сім’ям, супровід осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, незрячих, інформування населення про порядок отримання житлових субсидій тощо.
За інформацією Департаменту соцзахисту населення, у 2021 році кожен третій учасник громадських робіт був залучений саме до такого виду робіт.
Довідка. Громадські роботи є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в інтересах територіальної громади, які організовуються для додаткового стимулювання до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб і виконуються ними на добровільних засадах.
Громадські роботи організовуються місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад за участю служби зайнятості.
Види громадських робіт визначаються місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад за такими критеріями:
1) мають тимчасовий характер і для їх організації не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії;
2) можуть виконуватися на умовах неповного робочого дня;
3) мають економічну, соціальну та екологічну користь для регіону;
4) надають можливість тимчасового працевлаштування безробітних на роботи, що не потребують додаткової спеціальної, освітньої та кваліфікаційної підготовки.
Фінансування робіт соціального спрямування здійснюється на паритетній основі коштом місцевих бюджетів та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.