БТРи замість залізничних поковок: Захід компенсує українській промисловості втрату російських ринків, пояснив народний депутат Анатолій Гіршфельд.
Найглибша криза за 13 останніх років на Лозівському ковальсько-механчному заводі може завершитися вже цього літа. 16 травня під час зустрічі з активом заводу народний депутат і почесний президент індустріальної групи УПЕК Анатолій Гіршфельд оголосив: лозівське підприємство отримає великий обсяг оборонних замовлень.
– Міністерство внутрішніх справ і Міністерство оборони озвучили плани у 200 БТРів. Розрядилася ситуація по іракському контракту, тобто, буде продовжена робота у повному обсязі – 420 БТРів мінус 90, які вже є. Бірма офіційно приїжджає на завод, у них дуже великі плани, мінімум 200 БТРів. І ще стільки ж, навіть більше, знаходиться зараз у контрактному опрацюванні, – розповів заводчанам народний депутат.
Таку кількість замовлень на БТРи Україна отримує в якості компенсації від Заходу за втрату російських ринків, пояснив Анатолій Гіршфельд. ЛКМЗ – як один з основних виробників основи легкої бронетехніки – матиме значну частину цих контрактів. Їх виконання має початися в середині літа, повідомив народний депутат.
Він також сказав, що завод повинен взяти на себе виготовлення максимуму комплектації для БТРів. Це дасть роботу іншим напрямкам ЛКМЗ – ковальському та механозбиральному.
В цілому у заводу змінюється структура виробництва, говорить Анатолій Гіршфельд: залізничний напрямок, що завмер через зупинку вагоноремонтних заводів, замінять інші.
– Структура зміниться у чому: підуть поковки для залізничного транспорту, які складали у структурі Лозової 25-30%. Зараз це місце мають зайняти бронетехніка, сільгосптехніка та відновлені обсяги по мостах, – сказав почесний президент індустріальної групи УПЕК.
Обсяги виробництва сільгосптехніки будуть зростати – агрегати ЛКМЗ дешевші за імпортні аналоги, говорить народний депутат. Після стабілізації ситуації в країні він планує лобіювати інтереси аграріїв та добиватися включення продукції ЛКМЗ у лізингові програми.
Попри збільшення обсягів роботи набирати нових працівників на заводі не будуть, сказав Анатолій Гіршфельд. За його словами, спочатку треба повернути повний робочий день нинішнім заводчанам і віддати їм борги із зарплатні. Поки що ЛКМЗ працює у режимі енергозбереження і за скороченим графіком.
– Перші гроші, які нам дали – замисліться, півторарічну заборгованість за поставлені мости для БТРів. Ми одразу закрили січень і лютий, – нагадав Анатолій Гіршфельд. – Ми чекаємо до кінця травня і розрахунок за корпуси [БТРів] для Таїланду, і, я думаю, гроші від ХКБМ – залишок боргу, і я дуже хочу підтягнути березень. А це означатиме, що до кінця травня в нас все – боргів немає. Але, гадаю, реально буде десь 50% березня – це було б непогано.
Валерія Гецко
{youtube}ZbPXpqLKN0Y{/youtube}