Платники перерахували до бюджету 980 млн. грн. податків
« Лозівською ОДПІ у січні – серпні поточного року забезпечено надходження до Зведеного бюджету 980 млн. грн., податкових платежів», – повідомила виконуюча обов’- язки начальника інспекції Наталія Москалець.
Надходження, що формують місцеві бюджети нашого регіону склали майже 259 млн. грн. Це на 93,0 млн. грн. (або на 22%) більше фактичних надходжень восьми місяців 2015 року.
Основу надходжень місцевих бюджетів становить податок з доходів фізичних осіб – 148,2 млн. Майнових податків зараховано 59,6 млн..грн., єдиного податку майже 30 млн.грн.
Внесок Харківщини до бюджетів усіх рівнів за вісім місяців – майже 19 млрд. грн. податків та зборів
Це на 6,9 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року, або 158,3% до відповідного періоду минулого року. У серпні до бюджетів усіх рівнів зібрано 2,8 млрд. грн. платежів, що на 1,3 млрд. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. Темп росту до минулого року – 188,6 %.
До Державного бюджету за січень-серпень мобілізовано 13,2 млрд.грн., що на 5,0 млрд. грн. або в 1,6 рази більше ніж за відповідний період минулого року. За серпень до Держбюджету зібрано 1,9 млрд.грн., що на 1,0 млрд.грн. більше ніж за серпень 2015 року.
Значну увагу в фіскальній службі області приділяють наповненню місцевих бюджетів, кошти з яких направляються на розвиток міста і області та забезпечення благополуччя мешканців Слобожанщини.
Тож місцевий бюджет протягом січня-серпня 2016 року поповнився на 5,6 млрд. грн., що на 50,2% або майже на 2 млрд. грн. більше минулорічного показника. При цьому, за серпень поточного року до місцевого бюджету надійшло 858,1 млн. грн., що на 294,1 млн.грн. більше ніж у серпні 2015 року.
«Ми забезпечуємо для платників Харківщини усі умови для їх обслуговування. Більшість наших платників сумлінні, з активною громадською позицією, розуміють, що бюджету потрібні кошти, тож наша задача зробити так, щоб процес сплати податків для нього був зручним, якісним та комфортним», – відзначає начальник ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков.
Про формування оновленого реєстру неприбуткових організацій
Органи ДФС надсилають неприбутковим організаціям письмові запити щодо підтвердження статусу, відповідь на які повинна надійти до 16.10.2016 року.
У разі підтвердження відповідності установчих документів вимогам п. 133.4 ПКУ й інших документів, визначених Порядком ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженим постановою Кабміну від 13.07.2016 р. №440, така неприбуткова організація включається до нового Реєстру, в іншому випадку її посадові особи отримають повідомлення про невідповідність установчих документів.
У разі якщо неприбуткові організації не приведуть у відповідність документи вимогам ПКУ, із 01 січня 2017 року вони виключаються з Реєстру неприбуткових організацій та, відповідно, втрачають пільговий статус.
Запроваджується відкритий доступ до Реєстру неприбутківців
ДФС України запроваджується відкритий доступ до відомостей, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ й організацій.
Реєстр включає ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові організації, зокрема:
- код згідно з ЄДРПОУ та найменування неприбуткової організації;
- дату включення неприбуткової організації до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації;
- ознаку неприбутковості та дату присвоєння ознаки неприбутковості чи її зміни;
- дату й номер рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру чи зміну ознаки неприбутковості;
- дату скасування ознаки неприбутковості, дату й номер рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру;
- найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу.
Водночас у Реєстрі не передбачається відображення: довідкових відомостей про місцезнаходження організації, даних про керівників, головних бухгалтерів, засновників, фінансово-економічних показників господарської діяльності неприбуткової організації.
Зарплата «в конверті» позбавляє працівника соціального захисту
Більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну (часто мінімальну) та неофіційну (значно вище мінімальної) зарплатню.
Трапляється, що вони навіть не знають про те, що їхня «прозора» зарплата дуже відрізняється від тієї, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для кредиту чи для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.
Отож, сьогодні надзвичайно важливо, щоб громадяни осмислили те, що отримуючи зарплату «у конвертах», вони самі себе позбавляють соціального захисту в майбутньому, так як пенсія нараховується лише з офіційних сум заробітку.
Отримати відомості про доходи з Держреєстру можна через Інтернет
Фізична особа може звернутися до органу ДФС за своїм місцем проживання, місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування для отримання відомостей про суми одержаних доходів.
Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків, фізична особа звертається особисто або через уповноважену особу. Для цього необхідно подати документ, що посвідчує особу та заяву встановленого зразка. У разі подання заяви повноваженою особою необхідно пред’явити довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, її копію, а також оригінал і копію документа, що посвідчує особу такого представника.
Звертаємо увагу, що фізичні особи, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням відомостей з Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу.
З 01.09.2015 у штатному режимі працює електронний сервіс щодо отримання відомостей про доходи засобами спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Отримати ЕЦП можна безкоштовно в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД). В такому випадку запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи засобами «Електронного кабінету платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС.
Щодо переєрестрвції бюджетних установ у Реєстрі неприбуткових організацій
Бюджетні установи, відповідно до Бюджетного кодексу України повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Бюджетні установи не наділені правом розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої установи, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб, а їх доходи (прибутки) є доходами бюджету. Відповідно до ст. 141 Господарським кодексу державні установи для здійснення господарської діяльності наділяються майном держави. Всі активи бюджетної установи у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення зараховуються до доходу бюджету.
Тому, бюджетні установами, можуть бути включені контролюючим органом до Реєстру на підставі положень чинного законодавства. Для зміни ознаки неприбутковості 0004 на нову ознаку 0031 необхідно лише подати до контролюючого органу заяву 1-РН з позначкою «зміни».
Докладніше у листі ДФС від 19.04.2016 № 8789/6/99-99-19-02-02-15
ІІ. Інформація для бухгалтерів
На баланс ОСББ безоплатного передано житловий комплекс
Згідно з пп. 134.1.1 ПКУ, об’єктом обкладення податку на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування бухгалтерського фінрезультату до оподаткування, на різниці, що виникають відповідно до положень р. ІІІ ПКУ.
Відповідно до пп. 140.5.9 ПКУ, фінрезультат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, які на дату перерахування коштів, передання товарів, робіт, послуг відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ПКУ, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Таким чином, безоплатне передання житлового комплексу з балансу комунального підприємства на баланс об’єднання співвласників багатоквартирних будинків як неприбуткової організації збільшуватиме фінрезультат податкового (звітного) періоду на суму вартості майна в розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Докладно у листі ДФСУ від 01.08.2016 р. № 16481/6/99-99-15-02-02-15
Оподаткування діяльності житлово-будівельних кооперативів
Якщо житлово-будівельний кооператив, який створюється внаслідок об’єднання фізичних осіб на основі членства, надає послуги своїм членам, не маючи на меті одержання прибутку, такий ЖБК відноситься до неприбуткових організацій у випадку відповідності вимогам діючого законодавства та включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Обов’язковою умовою є використання своїх доходів виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети та напрямів діяльності, визначених установчими документами.
Статус неприбутковості надається з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом).
ЖБК не сплачують податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих ними у межах статутної діяльності, за умови, що такі доходи використовуються виключно для фінансування видатків на їх утримання, реалізації напрямів діяльності, визначених установчими документами, та за умови, що не здійснюється розподіл доходу серед членів такого кооператива, працівників та інших пов’язаних з ними осіб.
Житлово-будівельні кооперативи, які не відповідають нормам законодавства щодо набуття статусу неприбутковості, є платниками податку на прибуток на загальних умовах, відповідно, подають фінансову і податкову звітність та сплачують податок на прибуток у загальновизначеному порядку.
Про перехід на спрощену систему оподаткування з 4 кварталу 2016 року
Підпунктом 298.1.4 п.298.1 ст.298 ПКУ визначено, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, тобто не пізніше 15 вересня 2016 року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п.291.4 ст.291 ПКУ, а саме не перевищено обсяг доходу 5млн.гривень.
Принцип мовчазної згоди діє
Під принципом мовчазної згоди розуміється придбання платником податку права на провадження певних дій без отримання згоди контролюючого органу за умови, що контролюючий орган у встановлений Податковим Кодексом України строк не направив повідомлення про відмову у вчиненні дій, зокрема, у щодо прийняття рахунку на облік.
Тобто, якщо контролюючий орган наступного робочого дня з дня отримання повідомлення від фінансової установи про відкриття рахунку не направив повідомлення про відмову у взятті рахунка на облік, такий рахунок вважається взятим на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою. У такому випадку рахунок платника податку вважається прийнятим на облік у час та дату отримання фінансовою установою повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття повідомлення до оброблення згідно з порядком подання повідомлень, встановленим відповідно до пункту 69.5 ПКУ.
Крім того, відповідно до внесених змін, датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків у банках та інших фінансових установах є дата отримання банком або іншою фінансовою установою повідомлення контролюючому органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою.
Порядок округлення ціни товару чи послуги в графі 7 податкової накладної
Відповідно до п. 4 Порядку заповнення податкової накладної, (наказ від 31.12.2015 р. № 1307), усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях із копійками. Водночас п. 16 Порядку № 1307 передбачено, що графа 7 заповнюється в гривнях із копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством. Вартісні показники податкової накладної повинні містити не більш ніж 2 знаки після коми (крім показника графи 7, якщо для нього інше передбачено чинним законодавством).
Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 і 7 податкової накладної отримується число, у котрому кількість знаків після коми перевищує 2, вважається правильним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знака після коми округлення не призводить до збільшення такого знака на «1» (одиницю).
Якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня в Класифікаторі системи позначень одиниць вимірювання та обліку, у графі 4 податкової накладної зазначається умовне позначення одиниці вимірювання такого товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається в первинних документах, а графа 5 — не заповнюється.
Лист ДФСУ від 10.08.2016 р. № 17270/6/99-99-15-03-02-15
Якщо єдинник змінює види господарської діяльності
Платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, повинні подати заяву, до якої, зокрема включаються відомості про зміну видів господарської діяльності.
У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку 3 групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни. Рішення щодо термінів подання зазначеної заяви приймається юридичною особою – платником єдиного податку самостійно.
Разом з цим у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності (п.п.7 п.п. 298.2.3 п.298.2 ст.298 ПКУ).
У разі виявлення порушень платником єдиного податку 3 групи вимог, встановлених ПКУ анулювання реєстрації платника єдиного податку проводиться за рішенням контролюючого органу на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття такого рішення (п.299.11 ст.299 ПКУ).
Пеня при несвоєчасній сплаті узгодженої суми зобов’язання
У разі несплати платником податків самостійно нарахованих сум грошових зобов’язань, на суму податкового боргу, що виник до 01.09.2015 р., пеня нараховується відповідно до вимог пп. 129.1.1 ПКУ в редакції, що діяла до 01.09.2015 р., а саме від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ.
У разі якщо податковий борг при самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником виник після 01.09.2015 р., нарахування пені розпочинається після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного ПКУ.
Звіт про суми податкових пільг та розрахунки коригування податкових накладних
Коригування податкових зобов’язань відображається в рядку 7 податкової декларації з ПДВ, а коригування податкового кредиту — у рядку 12 декларації з ПДВ.
Оскільки показники рядка 7 декларації включаються до розрахунку загальної суми податкових зобов’язань, а показники рядка 12 — до розрахунку загальної суми податкового кредиту за відповідний звітний податковий період, то при заповненні звіту про суми податкових пільг, відповідно, ураховуються й показники розрахунків коригувань до податкових накладних.
Якщо у акцизній накладнійне містить дані про обсяг реалізованого пального
Відсутність даних у гр. 3 «Обсяги реалізованого пального в кг» акцизної накладної є підставою для відмови в реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
- у графах 3, 4 табличної частини акцизної накладної вказується інформація щодо обсягу реалізованого (відвантаженого, втраченого) пального: у кілограмах (гр.3) і літрах, приведених до температури 15° C (гр. 4):
- причиною неприйняття акцизної накладної/розрахунку коригування для реєстрації в ЄРАН є, зокрема, наявність помилок, допущених під час складання акцизної накладної/розрахунку коригування.
За яких умов на запит ДФС можна не відповідати
Обов’язок платника податків із надання запитуваної Податковою інформації виникає за умови оформлення запиту згідно з вимогами п. 73.3 ПКУ.
Відсутність печатки контролюючого органу на запиті про надання інформації, незазначення в останньому підстав для направлення та/або зазначення підстав, не передбачених ПКУ, недотримання інших вимог є порушенням порядку його оформлення (складання), що, своєю чергою, призводить до виникнення в платника податків права не надавати запитуваної інформації.
Право платника на ненадання запитуваної контролюючим органом інформації виникає через сам факт неналежного оформлення письмового запиту й не вимагає письмового повідомлення контролюючого органу.
Лист ДФС від 30.06.2016 р. № 635/3/99-99-11-04-04-11
Платник, що має пільгу та не сплачують податок на нерухомість зобов’язаний звітувати
Нормами ПКУ не передбачено звільнення юридичної особи від обов’язку подання звітності за об’єкти житлової/нежитлової нерухомості, із яких податок на нерухоме майно не сплачується при наявності податкових пільг.
Тобто, юридичні особи, які згідно з рішенням органів влади, мають право на пільги у вигляді звільнення від сплати податку на нерухоме майноянки, відображають у податковій декларації з податку на нерухоме майно такі об’єкти нерухомості на загальних підставах.
При цьому в табличній частині Декларації колонки із 7 «Річна сума податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті за даними платника» по 11 «IV квартал» не заповнюються та прокреслюються.
Якщо платник єдиного податку 3-ї групи ставки змінює ставку оподаткування 5% на 3%
Будь-яка особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подає до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву за формою 1-ПДВ.
У разі добровільної зміни платником єдиного податку 3 групи ставки податку 5% на ставку 3%, що передбачає сплату ПДВ, реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ.
Зазначена норма передбачена п. 183.1 ст. 183 Податкового кодексу України.
Передачу майна в управління не оподатковують ПДВ
В межах договору управління майном операції з передачі майна управителю та його повернення не оподатковують ПДВ. Адже до управителя не переходить право власності на таке майно. Водночас операції з управління майном, які здійснює управитель, оподатковують ПДВ у загальному порядку.
Лист ДФС від 10.08.2016 № 17271/6/99-99-15-03-02-15
Накладна за старою формою: чи втрачається право на податковий кредит
Усі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) за формою, чинною на день такої реєстрації.
Згідно з пунктом 201.10 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів (послуг) платник ПДВ — продавець товарів (послуг) зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Зареєстрована в ЄРПН податкова накладна є для покупця підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту. Тож платник ПДВ має право на формування податкового кредиту на підставі податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН.
Реєстрація в ЄРПН податкової накладної за формою, яка на дату такої реєстрації втратила чинність, (якщо у реєстрації такої податкової накладної не відмовлено), не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною.
Лист ДФС від 09.08.2016 № 17186/6/99-99-15-03-02-15
Безповоротна фіндопомога неприбутковій організації формує витрати
У бухгалтерському обліку платник податку на прибуток має відображати безповоротну фінансову допомогу, надану неприбутковій організації, у складі «бухгалтерських» витрат у періоді їх понесення.
При цьому у підприємства може виникнути обов’язок відкоригувати фінансовий результат до оподаткування на суму допомоги, яка перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. У випадку надання платником податку на прибуток безповоротної фінансової допомоги іншим платникам такого податку ознаку розумної економічної причини (ділової мети) не застосовують.
Лист ДФС від 28.07.2016 № 16198/6/99-99-15-02-02-15
Виплата зарплати померлого працівникачленам його сім’ї: відображення у звіті 1–ДФ
Відповідно до ст. 1227 Цивільного кодексу суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім’ї, а у разі їх відсутності – входять до складу спадщини.
Сума заробітної плати, яка не була одержана померлим працівником, та виплачується податковим агентом членам його сім’ї, відображається у податковому розрахунку за ф.1ДФ під ознакою доходу «101» із зазначенням ідентифікаційного номера такого померлого працівника.
При цьому, отримання заробітної плати у вигляді спадщини, яка виплачується спадкоємцям нотаріусом, відображається ним у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознаками доходів «113», «114» або «115» в залежності від ступеня споріднення.
Надайте повідомлення за ф. № 20-ОПП якщо відбулось перейменування назви вулиці
Підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема, інформація органів державної реєстрації та документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, зокрема його місцезнаходження, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. У повідомленні зазначаються нове та попереднє значення реквізиту, який змінився. Оскільки відомості про об’єкти оподаткування не включаються до Єдиного держреєстру, а інше достовірне джерело інформації про об’єкти оподаткування відсутнє, то платник податків, у разі зміни відомостей про місцезнаходження об’єкта оподаткування, у тому числі внаслідок перейменування міста, вулиці інших топонімів, повинен надати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.
Таке повідомлення подається протягом 10 робочих днів з дня виникнення змін у даних. При цьому у разі, якщо такі зміни підлягають державній реєстрації, то початком перебігу 10-днного строку є дата державної реєстрації змін.
Повернено неплатником ПДВ товар: право на зменшення податкового зобов’язання
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних розрахунок коригування, складений платником податку до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг), а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації таким платником податку.
У такому випадку постачальник – платник ПДВ має право скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної при здійсненні операцій з постачання такого товару, та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ після реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Мобілізовані підприємці не сплачують ЄСВ
Підприємці, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов’язків, якщо вони не є роботодавцями.
Підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до контролюючого органу за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації.
Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).
При зміні ідентифікаційного коду податкові дані фізособи в базах ДФС зберігаються
При зміні контролюючим органом реєстраційного номера облікової картки платника податків інформація в Державному реєстрі зберігається протягом усього життя фізичної особи — платника податків.
Обробка персональних даних фізособи – платника податків, це будь-яка дія чи сукупність дій, здійснюваних в інформаційно-телекомунікаційній системі «Державний реєстр фізичних осіб — платників податків», які пов’язані зі збиранням, реєстрацією, накопиченням, зберіганням, адаптуванням, зміною, відновленням, використанням та поширенням, знеособленням, знищенням відомостей про фізичну особу.
Персональні дані в Державному реєстрі зберігаються протягом усього життя фізособи – платника податків та 75 років із дати внесення запису про її смерть. Зберігання персональних даних передбачає дії із забезпечення їх цілісності та відповідного режиму доступу до них.
ЯкийпорядокобкладенняПДФОопераційзобмінуоб’єктівнерухомостіміжфізособами
За договором міни кожна зі сторін зобов’язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший. Кожна зі сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін. Тобто сутністю договору міни майна є купівля-продаж майна. Під продажем мається на увазі будь-який перехід права власності на об’єкти нерухомості, крім їх успадкування та дарування.
Під час проведення операцій із продажу (обміну) об’єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку.
Частина доходів від операцій із продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна згідно з положеннями ст. 172 ПКУ відображається податковим агентом у податковому розрахунку 1ДФ під ознакою «104» — продаж (обмін) нерухомого майна згідно зі ст. 172 Кодексу.
Машина–таксі та загальна система оподаткування: що об’єднає їх разом?
Електронний таксометр – реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів (ст. 2 Закону).
Тобто, суб’єкти господарювання, що перебувають на загальній системі оподаткування, у машинах-таксі при розрахунках з пасажирами готівкою повинні застосовувати належним чином зареєстровані реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Чи можна проводити продаж алкоголю через РРО, що переміщений із торгової зали на літній майданчик
Здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, у т.ч. на розлив за межами торгових приміщень (будівель), зокрема на літніх торгівельних майданчиках, і передавання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та РРО, зазначених у додатку до ліцензії, в інше місце торгівлі, у т.ч. на інші поверхи будівель Законом про РРО не передбачено.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково суб’єкти господарювання зазначають перелік електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться в місці торгівлі, а також місця торгівлі.
Місце торгівлі — місце реалізації товарів, у т.ч. на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива — без обмеження площі, для алкогольних напоїв, окрім пива, — торговельною площею не менш ніж 20 м2, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), у яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів незалежно від того, чи оформлюється через них продаж інших товарів (ст. 1 Закону про РРО).
Сплату яких податків можна відобразити підприємцю у витратах
Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізособи – підприємця.
Пунктом 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізособою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування. Однак даний перелік не містить сплачених податків, зборів, крім суми ЄСВ, та витрат, понесених фізичною особою – підприємцем на придбання ліцензій, інших спеціальних дозволів, виданих державними органами для провадження господарської діяльності.
Таким чином, фізособа – підприємець на загальній системі оподаткування не має право включити до складу своїх витрат суму сплачених податків, зборів (крім суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) та витрат, понесених на придбання ліцензій, інших спеціальних дозволів, виданих державними органами для провадження господарської діяльності.
Чи нараховується податок на суми допомоги у зв’язку з нещасним випадком на виробництві
Сума допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, пов’язаною з нещасним випадком на виробництві, що нараховується (виплачується) роботодавцем за рахунок Фонду соціального страхування України, обкладається ПДФО на загальних підставах.
З виплат підприємцю не утримується ПДФО та військовий збір у разі…
Юридична особа є податковим агентом до доходів, які вона нараховує та виплачує самозайнятій особі.
Якщо приватний підприємець надає копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності, податковий агент подає до ДФС за місцем реєстрації розрахунок 1-ДФ. В такому розрахунку податковий агент зазначає суму нарахованого і виплаченого доходу з ознакою доходу “157”. ПДФО та військовий збір з таких доходів не утримується і не сплачується, оскільки приватний підприємець здійснює оподаткування такого доходу самостійно.
Отже, якщо підприємець надає документ про його реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності, податковий агент податок на доходи фізичних осіб не утримує.
Платники мають право на звірку даних
У разі встановлення випадків необґрунтованого формування податкового повідомлення-рішення з транспортного податку (зняття з обліку транспортного засобу тощо) або податку з нерухомості (розбіжностей між даними бази контролюючих органів та даними платника тощо) фізособи мають право звернутися з письмовою заявоюдо контролюючого органу за місцем своєї реєстрації з підтверджуючими документами для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.