новини Лозівської ОДПІ від 18.01.2017р

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Увага, електронне декларування доходів та майнового стану!

Щорічно до 1 квітня поточного року особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані подавати декларацію за минулий рік шляхом заповнення е-декларації на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК).

Для подання декларації суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (ЕЦП).  Для початку заповнення вказаної декларації необхідно перейти на веб-портал НАЗК (https://portal.nazk.gov.ua/login) та авторизуватись за допомогою особистого ключа ЕЦП (файл Key-6.dat) та ввести актуальну адресу електронної поштової скриньки (бажано використовувати поштові скриньки доменних зон «ua», «net» або «com»).

Детальну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування можна переглянути на веб-сайті НАЗК https://nazk.gov.ua. Довідка щодо заповнення декларацій: (044) 200-08-29, (044) 200-06-88. Технічна допомога: [email protected]

 

Що треба знати державним службовцям перед заповненням електронної декларації?

На відміну від паперових декларацій, електронні мають 16 розділів, тому суб’єкту декларування потрібно заздалегідь почати заповнення документу. Для реєстрування та входу до системи декларування НАЗК посадовцю треба мати власний електронний цифровий підпис.

Відтепер декларант має змогу зберігати чернетки форми й використовувати раніше подані декларації для створення нових. А також заповнювати декларацію поступово, повертаючись до заповнення необмежену кількість разів, до встановленого строку подачі декларації.

Суб’єкт декларування може подати виправлену декларацію без звернення до НАЗК лише один раз упродовж 7 днів після подання декларації. Після цього терміну виправлення можливе лише з дозволу НАЗК і може також передбачати притягнення до відповідальності.

У е-декларуванні з’явилися нові розділи: об’єкти незавершеного будівництва; нематеріальні активи: об’єкти інтелектуальної власності, ліцензії тощо юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї; робота за сумісництвом суб’єкта декларування; членство суб’єкта декларування в організаціях та їх органах.

Також у деяких розділах збільшився обсяг інформації: подається інформація про співвласників майна, а також про власника майна, яке знаходиться на праві користування (в оренді) у суб’єкта декларування чи членів його родини; інне рухоме майно (крім транспортних засобів, вони декларуються окремо): антикваріат, твори мистецтва, побутові прилади тощо.

 Декларується  кожен окремий предмет вартістю більше 100 МЗП ( 1378 грн для декларацій за 2016 рік); грошові активи: готівкові кошти, кошти на рахунках, якщо сукупно більше за 50 МЗП (68 900 грн для 2016 року); видатки та правочини суб’єкта декларування: якщо розмір видатку більший за 50 МЗП (68 900 грн для 2016 року) негрошові подарунки, лише якщо разова перевищують 5 МЗП , грошові подарунки, якщо сукупно від одного джерела за рік перевищують 5 МЗП.

Якщо член сім’ї відмовився надавати інформацію для заповнення декларації, суб’єкт декларування зазначає це в декларації. В такому випадку НАЗК проводить повну перевірку декларації.

Адміністративна відповідальність настає у випадку завідомо недостовірних відомостей у декларації за розбіжності 100-250 МЗП, кримінальна відповідальність – на 250 МЗП.

 

Актуально для платників податків!

Для безкоштовного отримання на електронну адресу повідомлень про зміни у законодавстві з питань оподаткування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи митному законодавстві необхідно направити електронний лист на електронну адресу [email protected] з обов’язковим зазначенням у полі «Тема»: 6011.

 

Більше півмільярда гривень на допомогу армії сплатили торік харків’яни

Мешканці Харківщини протягом 2016 року доправили до державного бюджету 585, 9 млн.грн. 

У зрівнянні з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 153,7 млн. грн. ( за 2015 рік зібрано 432,1 млн.грн.).

З серпня 2014 року платники Харківщини встигли поповнити бюджет на більш ніж 1 млрд.142,6 млн.гривень.

 

У минулому році платники Лозівської ОДПІ сплатили майже 249 млн.гривень ЄСВ

Впродовж 2016 року  платники, що обслуговуються Лозівською ОДПІ сплатили  248,8 млн. гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Виконання бюджетного призначення за даний період становить 102,6%,  додатково надійшло 5,5 млн. гривень.

З 01.01.2017 набрали чинності зміни щодо нарахування та сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями. Зокрема, фізичні особи – підприємці, які є пенсіонерами за віком та інвалідами на загальній системі оподаткування, звільняються від сплати ЄСВ «за себе».

Решта фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування сплачуватимуть ЄСВ «за себе» вже не за власним бажанням, а обов’язково, незалежно від факту отримання у місяці, за який сплачується такий ЄСВ, чистого доходу (сума до сплати 704 грн.).

Для платників, віднесених до першої групи спрощеної системи, сума ЄСВ складає 0,5 мінімального страхового внеску на дату нарахування щомісячно (з 1 січня 2017 року – 352 грн.).

 

«Пульс» – завжди на зв’язку

Телефонний сервіс «Пульс» створений насамперед для подолання корупції в лавах фіскальної служби, попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Питання, які надходять, розглядаються протягом доби та вирішуються по суті, відповідно до чинного законодавства. Але є такі звернення, що потребують додаткового опрацювання. У будь-якому випадку, заявник обов’язково отримує повідомлення про результати перевірки даних та вжиті заходи.

З початку існування сервіс зарекомендував себе не тільки як ефективний засіб вирішення питань, а й як повноцінний консультаційний центр. І на сьогоднішній день, «Пульс» працює в режимі швидкої допомоги платникам податків, адже це гарантований двосторонній зв’язок.

За номером телефону: (044) 284 00 07 Ви маєте можливість цілодобово повідомляти щодо можливих корупційних та кримінальних правопорушень працівниками Служби.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Щодо функціонування додаткових електронних ПДВ-рахунків платників податку на додану вартість – сільськогосподарських підприємств

Держказначейство повідомляє, що у регламентований час 16.01.2017 здійснено розподіл коштів, що надійшли 13.01.2017 на додаткові електронні ПДВ-рахунки сільськогосподарських підприємств, на їх електронні рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ для подальшого спрямування до держаного бюджету та на спеціальні рахунки таких платників в установах банків у розмірах, встановлених  ст. 209 ПКУ, що діяла до 1 січня 2017 року.

Для подальшого перерахування розподілених коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств в установах банків ДФС України має надіслати Казначейству реєстр з реквізитами таких спеціальних рахунків. На 18 год. 16.01.2017 таких реєстрів до Казначейства не надійшло.

Враховуючи зазначене, Казначейство забезпечить перерахування розподілених коштів після отримання від ДФС реєстрів з реквізитами спеціальних рахунків сільськогосподарських підприємств в установах банків.

 

Податкова звітність – новий формат подання

Законом України від 21.12.2016р. №1797-VIII змінено законодавчі правила щодо подання податкової звітності.

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації в електронній формі є недійсність електронного цифрового підпису такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

У разі припинення договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового договору подавати податкову звітність особисто або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

Змінами впроваджено заборону контролюючим органам в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів.

 

Роз’яснення Мінсоцполітики про доплату до мінімальної зарплати з 2017 року

1. При обчисленні розміру зарплати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

2. У випадку, коли працівнику встановлені доплати за роботу в шкідливих умовах праці, зазначені доплати мають виплачуватися понад розмір мінімальної зарплати (3 200 грн). Якщо ж умовами оплати праці передбачено підвищення посадових окладів працівників, то зазначене підвищення враховується до мінімальної зарплати.

3. Якщо працівник виконав місячну норму праці, а нарахована йому зарплата є нижчою від законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати, роботодавець зобов’язаний провести доплату до її рівня, яка виплачується щомісячно одночасно із зарплатою.

4. Якщо ж працівник не виконав місячної норми праці, перебував у відпустці, на лікарняному, працює неповний робочий час тощо, то оплата його праці проводиться пропорційно виконаній нормі праці.

5. Час простою не з вини працівника оплачується згідно з нормами ст. 113 КЗпП не нижче 2/3 тарифної ставки розряду (окладу) без проведення доплати до рівня мінімальної зарплати.

6. При запровадженні підсумованого обліку робочого часу з обліковим періодом місяць робота понад нормальну тривалість робочого часу за обліковий період оплачується як надурочна, і зазначена виплата здійснюється понад розмір мінімальної зарплати. У разі якщо робота при підсумованому обліку робочого часу виконується в межах установленої працівнику тривалості робочого часу, яка є меншою за нормальну тривалість робочого часу, відповідно до графіка роботи, йому нараховується зарплата в розмірі, не нижчому від мінімальної зарплати.

 

«Податкові новації – 2017» – з адміністрування податку на нерухомість

Законом України від 20.12.16 р.  № 1791-VIII внесено зміни в частині адміністрування податку на нерухомість, а саме,  гранична ставка податку на нерухомість – 1,5% за 1 кв.метр (торік 3%). Ставки на поточний рік встановлюються рішеннями рад.

Збережено норму за якою власники житлової нерухомості, загальна площа якої перевищує 300 кв.м. (для квартири) та/або 500 кв.м. (для будинку), платитимуть додатково 25000 грн. на рік за кожен із вказаних об’єктів житлової нерухомості (його частку).

З 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до Закону №1791, встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, застосовуються з коефіцієнтом 0,5

Допереліку пільговиків віднесено, зокремаоб’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей

Пільги зі сплати податку на нерухомість для фізичних осіб залишаються на рівні минулого року, тобто, база оподаткування об’єктів житлової нерухомості зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток ( квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на180 кв. метрів.

Юрособи у 2017 році сплачують податок за 2017 рік, а фізичні – за 2016 рік з застосуванням минулорічних ставок і пільг.

 

Подовжено строк сплати ПДФО у разі виплати доходу у не грошовій формі

Законом № 1797 від 21.12.2016р., внесено зміни до пп. 168.1.4 п.168.1 ПКУ щодо терміну перерахування утриманого ПДФО у разі виплати доходу фізособі у не грошовій формі або готівкою з каси підприємства.

З 01.01.2017 року податок має бути сплачений до бюджету протягом трьох банківських днів, ( проти досі діючої вимоги перерахування ПДФО протягом наступного банківського дня). 

 

Яку кількість знаків після коми можна зазначати в графах податкової накладної

Усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях із копійками.

Графа 7 «Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість» заповнюється в гривнях із копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством. Тобто графа 7 податкової накладної повинна містити цифрове значення, що має не більш ніж 2-х знаків після коми. В окремих випадках, коли ціни (тарифи) затверджено відповідними рішеннями Уряду, у графі 7 податкової накладної може зазначатися числове значення з більшою кількістю знаків після коми.

Не визначено обмеження щодо кількості знаків після коми для кількісних показників графи 6 «Кількість (об’єм, обсяг)» податкової накладної, а також правила округлення як вартісних, так і кількісних показників, отриманих унаслідок розрахунку.

Необхідною кількістю знаків після коми в кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для правильного розрахунку вартісного показника в графі 10 податкової накладної та рядків I–IX розділу А податкової накладної.

Лист ДФС від 03.10.2016 р. № 21408/6/99-99-15-03-02-15

 

ЄСВ із зарплати працівника, який працює неповний робочий день

Роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день, зарплату нижчу за мінімальну, але за умови, якщо сума нарахованої зарплати не менша, ніж частина від мінімальної зарплати, що припадає на фактично відпрацьований час.

Однак роботодавець розраховує суму ЄСВ як добуток розміру мінімальної зарплати, установленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), і ставки ЄСВ незалежно від того, що працівник трудився неповний робочий день.

Під час нарахування зарплати (доходів) фізичним особам із джерел не за основним місцем роботи ставка ЄСВ застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

 

Якщо ціна на алкогольні напої не відповідає рівню мінімальних роздрібних цін

За здійснення оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої передбачена відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості отриманої партії товару, розрахованої, виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень (частина друга ст. 17 Закону N 481).

Враховуючи, що акцизний податок, зокрема з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, – це непрямий податок, який включається до вартості товару, роздрібна ціна алкогольних напоїв, що реалізуються у роздрібній торгівельній мережі, не повинна бути меншою за мінімальну ціну на цю підакцизну продукцію, встановлену постановою КМУ від 30.10.08 р. № 957, включаючи всі податки і збори, у тому числі і 5% роздрібного акцизного податку, розрахованого відповідно до пп. 214.1.4. ПКУ.

Детальніше у листі ДФС від 30.12.2016 р. N 28746/6/99-99-12-02-02-15

 

Яким чином виправити помилку в декларації акцизного податку за декілька попередніх періодів та які додатки при цьому необхідно подати?

Для виправлення помилки в декларації акцизного податку суб’єкт господарювання подає уточнюючий розрахунок за формою декларації акцизного податку, до якого подаються ті розділи, розрахунки та розшифровки, відповідно до яких платником акцизного податку складається уточнююча декларація.     Платник податку в одному уточнюючому розрахунку податкових зобов’язань з акцизного податку може виправити помилки лише однієї раніше поданої декларації з акцизного податку.
     У разі необхідності виправлення помилок, допущених у декількох деклараціях, платнику акцизного податку необхідно подати уточнюючий декларацію з  додатками №6 та додаток №8 до кожної окремої декларації.

Транспортний податок: визначаємо об’єкт та базу оподаткування

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабміном, станом на 1 січня звітного року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, що є базою оподаткування транспортним податком, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.

 

Ставки екологічного податку збільшено

Звертаємо увагу платників екологічного податку та рентної плати, що відповідно до Закону України  від 20.12.16 р. №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» збільшено розмір ставок екологічного податку та рентної плати (рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України) на 2017 рік.

 

Податкові «канікули» для платників податку на прибуток

З 01.01.2017 року передбачено надання податкових «канікул» для платників податку на прибуток.

На період до 31 грудня 2021 рокузастосовується ставка 0% для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній рік, не перевищує 3 млн. грн. та розмір нарахованої за кожний місяць звітного року кожному з найманих працівників є меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом (з 2017 року – 6400 грн.), та які відповідають одному із таких критеріїв:

а) утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;

б) діючі, у яких протягом 3 послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше 3 років) щорічний обсяг доходів не перевищує 3 млн.грн. та середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в період до 01.01.2017р. та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до 3 млн.грн. та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

Скористатися такими канікулами не зможуть суб’єкти господарювання, які утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації, приватизації та корпоратизації та здійснюють певні види діяльності (див. п.44 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ);

Звертаємо увагу! Платники податку, що застосовують ставку 0%  та здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам, нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок з податку у порядку, встановленому п.57.11 ст.57 ПКУ, та сплачують податок на прибуток за ставкою 18% за звітний податковий період, у якому здійснювалося нарахування та виплата дивідендів.

 

До уваги платників, які здійснюють роздрібний продаж алкогольних та тютюнових виробів!

Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII внесені зміни до Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» скасовано спеціальну звітність для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами починаючи з 01 січня 2017 року.

 

ОСББ не проводить господарську діяльність: що зі звітністю?

Неприбуткові підприємства, установи та організації, у тому числі і ОСББ, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність.

Фінансова звітність є невід’ємною частиною звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та її подання є обов’язковим для юридичних осіб.

 А отже, й подання самого звіту є обов’язковим за наявності будь-яких показників за рік, які підлягають декларуванню, в тому числі і показників, які мають нульове значення.

 

Порядок погашення податкового боргу: три головні зміни у 2017 році

1.Збільшено суму податкового боргу, менше якої право податкової застави не застосовується.Право податкової застави не застосовується, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує 1020 грн.

 2.  Змінено норму кодексу щодо стягнення коштів з рахунків платників податків.

Якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.

 3. Змінено порядок надання розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу).

Якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення, відстрочення, становить 1 млн гривень і більше, розстрочення, відстрочення надається лише за умови передачі та перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму грошового зобов’язання.

 

Річний перерахунок ПДВ – у роз’ясненні від ДФСУ

У листі ДФСУ від 12.01.2017 р. №599/7/99-99-15-03-02-17  розглянуто питання  проведення перерахунку ПДВ  у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні.

А також  особливості заповнення декларації з ПДВ,  коригування ПЗ , нарахованих у зв’язку з проведенням перерахунку.

 

Про місця зберігання  підакцизних  товарів

 Придбана значна кількість алкогольної продукції, в магазині недостатньо місця для його розміщення, чи можна зберігати підакцизний товар в місці іншому ніж зазначено в ліцензії?

Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.

Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб’єкта господарювання з обов’язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб – найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців; для фізичних осіб – підприємців – прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.

До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії на відповідний вид діяльності, засвідчена нотаріально або посадовою особою органу ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням.

Тобто, збереження підакцизних товарів можливо і іншому місці ніж місце реалізації у  разі внесення його до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

 

Чи можна надіслати поштою форму 20-ОППта інших облікових документів?

 Подання заяви за ф. № 1- ОПП для взяття на облік окремою категорією платників податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до ЄДР не передбачено, оскільки одночасно з поданням заяви та копій документів, пред’являються оригінали відповідних документів.

Однак, заяву за ф. № 1-ОПП з позначкою «облік за неосновним місцем обліку» або «Зміни» з інформацією про головного бухгалтера або іншу особу, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків можна надіслати поштою.

Заява за ф. № 5-ОПП подається фізичною особою, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність особисто, через уповноважену особу, або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення.
     Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП платник податку має можливість надіслати поштою.

 

 ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Деякі зміни щодо декларування доходів за 2017 рік

Громадяни мають можливість скористатися податковою знижкою з метою повернути частину сплаченого податку на доходи фізичних осіб із бюджету. Така норма встановлена ст.166 Податкового кодексу, зокрема, у випадку, якщо фізична особа понесла  витрати на навчання.

Законом України від 21.12.2016р. № 1797-VIII уточнено, що  платник податку має право включити до податкової знижки  витрати на здобуття середньої професійної або вищої освіти у вітчизняних закладах освіти як самого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Також  з 2017 року завдяки Закону 1797 :

– податкова знижка на навчання може бути застосована незалежно від факту отримання чи не отримання заробітної плати особою, на користь якої здійснюється оплата навчання;

– відсутня гранична дозволена сума витрат на навчання (наприклад, у 2016 році ця сума не могла перевищувати 1930 грн. в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року);

Також  Законом  внесено зміни внесено до п. 165.1.21 ПКУ. До доходу працівника, що навчається за рахунок коштів працедавця, не включається сума, сплачена підприємством на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи.  Виключено вимогу укладати письмовий договір про взяті фізичною особою зобов’язання з відпрацювання не менше ніж три роки у роботодавця, який сплатив кошти за її навчання, після закінчення навчального закладу.

 

У якому порядку самозайняті особи знімаються з обліку як платники податків

Підставою для зняття ФОП з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця за її рішенням або за судовим рішенням, або в разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісти відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки.

Дані про зняття з обліку ФОП передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру юросіб та фізосіб- підприємців.

 

Які санкції застосовуються, якщо єдинник оприбутковує неповну суму готівки

До підприємця-єдинника застосовується штрафна санкція за неоприбуткування в Книзі обліку доходів і Книзі обліку доходів і витрат отриманих готівкових коштів від надання послуг чи продажу товарів.

Тобто оприбуткування неповної суми отриманих готівкових коштів є підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 р. № 436/95. За неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування в касах готівки до фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в 5-кратному розмірі неоприбуткованої суми.

 

Яка сума нецільової благодійної допомоги у 2017 році не обкладатиметься ПДФО

Відповідно до пп. 170.7.3 ПКУ, не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у т.ч. матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно в розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абз. 1 пп. 169.4.1 ПКУ, установленого на 1 січня такого року (у 2017 році — 2240 грн).

До того ж положення пп. 170.7.3 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені пп. 165.1.47 ПКУ.

 

Як оподатковуються доходи, що виплачуються ФОП

У разі надання підприємцем копії документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності, податок на доходи фізичних осіб податковим агентом не утримується.

Сума коштів, що виплачується юридичною особою фізичній особі — підприємцю, не є базою нарахування ЄСВ, якщо виконувані нею роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, які зазначені в Єдиному державному реєстрі.

Лист ГУ ДФС у м. Києві від 27.12.2016 р. № 27080/10/26-15-13-02-16 

 

Плата за землю у складі витрат підприємця

Фізособа — підприємець на загальній системі оподаткування не має права включати до складу своїх витрат суму сплаченого податку на землю.

Зокрема перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізособою-підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, визначено п. 177.4 ПКУ.

Однак цей перелік не містить сплачених податків, зборів (окрім суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) фізособою-підприємцем.

Лист ГУ ДФС у м. Києві від 27.12.2016 р. № 8631/Л/26-15-13-02-15

 

Особливості застосування РРО платниками єдиного податку

Не застосовуються РРО платниками єдиного податку:

– першої групи;

– другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон гривень.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Зазначені вище норми не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Отже, платники єдиного податку незалежно від обраної групи та обсягу доходу, повинні застосовувати РРО у разі реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО встановлюється Кабінетом Міністрів України.

 

Не забудьте задекларувати доходи від продажу інвестиційних активів

Громадяни України зобов’язані задекларувати результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом 2016 року як на території України, так і за її межами, за винятком двох випадків.

Не підлягають оподаткуванню суми доходів та витрат на придбання інвестиційних активів якщо:

– дохід, отриманий протягом звітного року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує у 2016 році – 1930 гривень;

– сума доходу, отриманого внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані як компенсація суми внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих у власність у процесі приватизації.

Доходи від продажу інвестиційних активів необхідно задекларувати до 03 травня 2017 та сплатити з них податок на доходи фізичних осіб та військовий збір не пізніше 31 липня 2017 року.

Доходи від продажу інвестиційних активів відображаються в додатку Ф1 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами» до податкової декларації про майновий стан і доходи та рядку 10.4 Розділу ІІ декларації, а податок на доходи фізичних осіб і військовий збір в графах 6 і 7 відповідно.

 

Як отримати інформацію про джерела отриманих доходів для пред’явлення за місцем вимоги?

Фізична особа для отримання інформації про джерела отриманих доходів звертається особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подає документ, що посвідчує особу, та заяву.

Уповноважена особа додає до заяви довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред’явлення повертається) та її копію, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

Фізичні особи, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням відомостей із Державного реєстру до будь-якого органу доходів і зборів.

Контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи надає відомості із Державного реєстру.

 

Неоподатковуваний розмір прощеного боргу

До 01.01.2017 року неоподатковуваний розмір прощеного (анульованого) фізособі боргу обчислювали як 50% однієї мінзарплати станом на 1 січня звітного податкового року.

Та з 01.01.17 р. від податку на доходи (та, відповідно, від військового збору) звільнятимуть прощений борг у сумі, то становить 25% відсотка мінімальної заробітної плати на 1 січня року.

Отже, у2017р. неоподатковувана сума анульованої, заборгованості – 800 грн. Із суми перевищення фізособа сама сплачує податок та віськовий з6ip за підсумками року (за умови. що креди­тор належним чином повідомив їй про анулюванвя боргу, інакше сплачувати податок доведеться кредитору).

Зміни внесено ЗУ №1791 від 20.12.2016р.

 

Розмір щорічної плати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8тис. грн. на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 грн. на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії РРО (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.

 

Допомога на лікування учасникам АТО не оподатковується

Раніше допомогу на лікування чи медобслу­говування учасників АТО, переселенців та по-страждалих учасників масових якцій громадсь­кого протесту (конкретний перелік одержува­чів — у пп. “а” пп. 165.1.54 ПКУ) не оподатко­вували у формі оплати (компенсації) вар­тості лікарських засобів, донорських компонен­тів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг із лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, са­наторно-курортного оздоровлення.

Змінами до ПКУ відповідно до Закону № 1797 від 21.12.2016р. передбачається звільнення від оподаткування будь-яку допомогу на лікування та медичне обслугову­вання (обстеження, діагностику) згаданих ка­тегорій осіб.