І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
До бюджетів усіх рівнів харків’яни сплатили протягом січня-березня 2018 року 8,2 млрд. грн. податків та зборів
До Зведеного бюджету надійшло, зокрема: податку на доходи фізичних осіб – 2 507,6 млн.грн. (більше на 527,3 млн.грн. від минулорічного показника);
рентної плати – 2 406,1 млн.грн.;
ПДВ – 1 229,5 млн.грн (більше на 255,5 млн.грн. від минулорічного показника);
податку на прибуток – 603,8 млн.грн. (більше на 132,3 млн.грн. від минулорічного показника);
єдиного податку – 609,2 млн.грн. (більше на 128,2 млн.грн. від минулорічного показника).
При цьому, до Державного бюджету за січень-березень мобілізовано 4,9 млрд.грн.
Крім того, у фіскальній службі поінформували і про надходження до місцевих бюджетів Харківщини, кошти з яких направляються на розвиток обласного центру та області.
Так, до місцевого бюджету протягом трьох місяців 2018 року надійшло 3 ,3 млрд. грн., що на 29,0% або на 0,7 млрд. грн. більше показника аналогічного періоду минулого року.
В податковому відомстві області підкреслили, що завдяки трьом складовим – свідомій позиції платника, сервісному обслуговуванню та електронним сервісам – і досягається позитивний ефект, що сприяє наповненню бюджетів.
Понад 3 млрд. грн. податків і зборів надійшло до місцевих бюджетів Харківщини за перші три місяці року
За січень-березень 2018 року надійшло 3 308,6 млн. грн., що на 29,0% або на 743,6 млн. грн. більше минулорічного показника.
У фіскальному відомстві регіону також повідомили, якими податками наповнюється місцевий бюджет.
Основним джерелом надходження до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. З початку року надійшло 1 868,8 млн. грн. цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року забезпечено приріст на 27,1% або на 399,0 млн. гривень.
Крім того спостерігається збільшення надходжень єдиного податку. З початку року підприємці перерахували до місцевих бюджетів 609,2 млн.грн. цього податку (збільшення з аналогічним періодом минулого року на 128,2 млн.грн.)
Зросли й суми плати за землю. Мешканцями Харківщини сплачено 352,7 млн.грн., що більше минулорічного показника на 23,2 млн.грн.
Лозівська ОДПІ звітує
Платниками, що обслуговуються Лозівською ОДПІ у І кварталі 2018 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано 359,0 млн. грн. податкових платежів. Місцеві бюджети отримали протягом 3 місяців цього року 152,6 млн. грн., що більше на 39,1 млн.грн ніж у 2017 році
Надходження по земельному податку склали 26,1млн.грн., що більше минулорічних показників на 3,1 млн.грн.
Запроваджено новий сервіс передачі фінансовим установам даних фінансової звітності підприємства
Для платників податків ДФС України 30.03.2018 ДФСУ підписано Угоду про інформаційне співробітництво щодо надання сервісної послуги з передачі фінансовій установі даних з фінансової звітності підприємства (далі – Угода), яка запроваджує новий сервіс передачі фінансовим установам даних фінансової звітності підприємства.
Угоду та відповідні додатки до неї розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділах «Електронна сервіси» та «Меморандуми та договори про співпрацю».
Необхідно дізнатися про суми отриманих власних доходів? Скористуйтеся можливостями Електронного кабінету платника!
З початку року триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році.В умовах сьогодення ви легко можете отримати інформацію про власні нараховані та отримані минулорічні доходи сучасними засобами Інтернет. З метою оперативного та зручного отримання інформації про власні доходи фізичних осіб, в Електронному кабінеті платника ДФС України функціонують наступні сервіси:
«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Сервіс створено для отримання відомостей про власні доходи виключно в електронному вигляді. Для цього фізичній особі необхідно скористатися електронним цифровим підписом (ЕЦП). В розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит (F13018).Запит для отримання відомостей про доходи формується фізичними особами – платниками податків для одержання інформації виключно про власні доходи. Оскільки зазначена інформація є конфіденціальною.
Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються поквартально, а відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
«Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді»
Фізичні особи у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді.
Тож, шановні громадяни та платники податків, запрошуємо вас скористатися можливостями Електронного кабінету. А зробити це ви можете швидко та зручно, не виходячи з офісу або власної оселі.
IІ. Інформація для бухгалтерів
Зміни у реєстрації ЄРПН (постанова КМУ від 21.02.2018 №204)
Реєстрація відбувається в операційні дні:
робочі дні, 15 число та останній календарний день місяця триває з 8-ї до 20-ї години
При зупиненні реєстрації квитанція надсилається іпостачальнику отримувачу
Розблокування ПН/РК відбувається у день (або):
– прийняття/набрання чинності відповідного рішення
– набрання законної сили рішення суду
– спливу встановленого терміну для прийняття рішення
КРИТЕРІЇ ДЛЯ БЛОКУВАННЯК ПН/РК – ЗАТВЕРДЖЕНО, РОБОТУ ЄРПН – ВІДНОВЛЕНО
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПКУодаткового кодексу України та на виконання вимог постанови КМУ від 21.02.2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» Державною фіскальною службою України за погодженням з Міністерством фінансів України затверджено:
– критерії ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій;
– перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків.
Роботу ЄРПН та деяких електронних сервісів для платників податку на додану вартість в ІТС «Електронний кабінет» відновлено з урахуванням положень
Важливі положення постанови КМУ від 21.02.2018№117 :
Інформування платника:
Автоматично протягом дня за допомогою квитанції
Рішення Комісії у робочому режимі (з 22.04.2018):
-набуває чинності з моменту внесення у Реєстр.
– якщо Комісією Центрального рівня не прийнято рішення, то діє рішення КомісіїРегіонального рівня
Оскарження рішень:
– у адміністративному порядку: подається до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішення
– у судовому порядку.
Квитанція та Переліки документів по постанові КМУ від 21.02.2018№117
Квитанція надсилається платнику у разі зупинення реєстрації ПН/РК автоматичнопротягом дня (в електронній формі)
Квитанція містить:
-номер та дата ПН/РК ;
– товар/ послуга, реєстрація якої зупинена;
– визначені Критерії ризиковості (причини);
– необхідний Перелік документів для розблокування.
Переліки документів (залишилися тими ж самими):
-копії документів та письмові пояснення
-подаються до ДФС протягом 365 календарних днів, в електронному вигляді
-можуть надаватися до декількох ПН/РК
ПН/РК, які не підлягають моніторингу (постанові КМУ від 21.02.2018№117)
–Постачання товарів/послуг кінцевому споживачу та/або які звільнені від оподаткування
–Обсяг постачання з урахуванням поточної ПН/РК за звітний місяць <500 тис.грн. та керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ
–Податкове навантаження > 3 відс. за останні 12 календарних місяці та відсутній значний приріст обсягу постачання:
D > 0,03, D =S/T, P < Pм * 1,4
S – загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум ЄСВ, податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами
T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0%, 20% і 7%,
зазначеними в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі ПН/РК за останні 12 календарних місяців
P – сума ПДВ, зазначена платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з
урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК
Pм – найбільша місячна сума ПДВ, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 місяців
Таблиця даних платника податку (постанові КМУ від 21.02.2018№117)
Таблиця даних платника податку (ТПП) − це інформація про специфікудіяльності платника податку (перелік кодів УКТ ЗЕД, які платник постачає).
0 етап. Старі таблиці подані до 01.01.2018 продовжують діяти
1 етап. Автоматично враховуються ТПП:
С/г підприємствам (отримувачі дотації та/або при наявності земельних ділянок >200 га);
Платникам податків із податковим навантаженням > 2 відс. (D > 0,02)
2. етап. Розгляд ТПП на регіональному рівні
3. етап. Скасування на регіональному або центральному рівні
(у разі підтвердження недостовірності інформації!!)
Електронний формат Таблиці J1312302 / F1312302
Критерії ризиковості платника податку (постанові КМУ від 21.02.2018№117)
Блок критеріїв: Податкова міліція
-Ознаки фіктивної реєстрації (перереєстрація) платника
-Наявність обвинувального вироку суду за ст. 205 ККУ щодо посадової особи платника
Блок критеріїв:Комісія регіонального рівня
–реєстрація платника на непідконтрольній Україні території
–короткий період існування (квартал)
–відсутність відкритих рахунків у банківських установах (окрім рахунків в органах казначейства)
-посадові особи або засновники платника є посадові особи або засновниками підприємства–банкрута
–не подано фінансову звітність за останній звітній період
– наявність інформації про ризикові операції
Критерії ризиковості здійснення операцій (постанові КМУ від 21.02.2018№117)
Наявність одного з критеріїв
–(лишився тим самим) Невідповідність обсягу постачаннятовару/послуг у 1,5 раза до залишку такого товару/послуги на складі та перевищення 75 відс. рівня ризикового товару,визначеного відповідно до переліку ризикових товарів з кодами за УКТ ЗЕД, визначеного ДФС
– Відсутність ліцензій по підакцизним товарам, що зазначені у податковій накладній, яка реєструється
– Відсутність актуального запису в Реєстрі платників акцизного податку по суб’єкту господарювання, який реалізує пальне
– Зупинення реєстрації розрахунків коригування на підміну товару
Позитивна податкова історія(постанові КМУ від 21.02.2018№117)
Наявність одного з критеріїв:
– Обсяг постачання/реалізації < 150 тис.грн. на одного покупця
– Обсяг постачання/реалізації > 50% за останні 6 місяців неплатнику ПДВ
– Обсяг постачання/реалізації 20% від однакових товарів протягом 4 місяців
– Залишкова вартість основних засобів становить >1 млн.грн.
– Наявність власних (орендованих) земельних ділянок >200 га або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності >0,5 га
-Кількість працюючих >15 осіб та сплата ЄСВ > мінімальної з/п * 1,5 (на 1 особу ≈ 1200грн.)
– Cплата ЄСВ, податків та зборів за минулий рік > 5 млн.грн.
Повернено аванс чи товар: заповнюємо табличну частину розрахунку коригування
Коли після отримання коштів та складання податкової накладної відбувається повернення суми попередньої оплати (авансу)/повернення товарів, постачальник (продавець) на дату такого повернення складає розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання коштів/постачання товарів.
У табличній частині такого розрахунку коригування, зокрема в розділі Б зазначаються:
– в графі 1 – номер рядка податкової накладної, що коригується;
– в графі 2 – причина коригування (наприклад: повернення попередньої оплати/повернення товарів);
– в графі 7 «Коригування кількості, зміна кількості, об’єму, обсягу (-) (+)» вказується кількість (об’єм, обсяг) непоставлених/повернутих товарів/послуг зі знаком «-»;
– графа 9 «Коригування вартості, зміна ціни (-) (+)» та графа 10 «Коригування вартості, кількість постачання товарів/послуг» залишаються незаповненими.
Показники, що зазначались в графах 3, 4.1-4.3, 5, 6, 8, 11 та 12, залишаються незмінними.
У графі 13 вказується загальний обсяг постачання (без ПДВ) зі знаком «-».
Залежно від того, як оподатковувалась ПДВ така операція (за основною ставкою, ставками 7%, 0%, чи звільнялася від оподаткування ПДВ), продавцем заповнюється відповідна графа розділу А розрахунку коригування.
Як правильно скластиподаткову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) та як виправити помилки у раніше поданих деклараціях
Проаналізувавшиподані податкові декларацій з плати за землю були виявили типові помилки, як у юридичних осіб так і ФОП. Тому є доцільним звернути увагу на порядок та особливості декларування земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.
Декларація за поточний рік подається за оновленою формою у редакції наказу від 23.01.2017 року №9. Ідентифікатор форми J0602006 – для юридичних осіб та F0602006 – для підприємців.
Граничний термін подання декларації за 2018 рік – 20 лютого. Декларацію слід подавати до ДПІ замісцезнаходженням земельної ділянки.
Декларація подається з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Звертаю увагу, що подання річної декларації звільняє платника від обов’язку подання щомісячних декларацій.
Перше, на що слід звернути увагу. Коли платник подає декларацію вперше – при настанні фактичного початку діяльності як платника плати за землю – разом зтакою декларацією він в обов’язковому порядку подає довідку (витяг) пророзмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та в подальшому він подаватиме довідку лише у разі затвердження нової нормативної грошової оцінкиземлі.
Друге. Платник плати за землю має право подавати звітну податкову декларацію щомісяця, і це звільняє його від обов’язку подання річної податкової декларації.
Третє. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі декларацію слід подати протягом 20 календарних днів місяця, щонастає за місяцем, у якому відведено ділянку або були укладені договори.
Останнє нагадування про терміни подання декларації.
У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник подає декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Платники, які зобов’язані подати декларацію згідно норм ПКУ:
– земельний податок декларують юридичні особи та підприємці – землевласники та землекористувачі за земельні ділянки, які перебувають у власності або постійному користуванні, а
– орендну плату – орендарі земельних ділянок державної і комунальної власності на підставі договорів оренди.
Вони кожного року самостійно обчислюють суму податку на 1 січня звітного року.
Про уточнення показників та сум в декларації
У разі подання уточнюючої декларації, в якій платник збільшує свої податкові зобов’язання, суму штрафу та пеню він нараховує самостійно. При цьому штраф нараховується у розмірі 3% від суми недоплати, а пеню нараховує відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 та абзацу другого пункту 129.4 статті 129 ПКУ, тобто із розрахунку 100 відсотків облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.
Щодо конкретних змін в декларації з 1 січня 2018 року
Що змінилось у оновленій формі декларації:
– змінився формат заповнення колонки «2». Тепер у колонці 2 розрахунків суми земельного податку та орендної плати інформація щодо категорії/ цільового призначення земельної ділянки зазначається відповідно до Класифікатора видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010№548.;
– у колонках 8 та 9 розрахунків суми земельного податку та орендної плати розмежовано одиниці виміру площі (гектари або квадратні метри), які зазначаються у витягах про НГО земельної ділянки, що надається Держгеокадастром;
– Доповнена словами «одиниці площі» колонка 10 розрахунків суми земельного податку та орендної плати, тобто для розрахунку суми податкового зобов’язання застосовується НГО одиниці площі земельної ділянки, а не усієї земельної ділянки.
Що слід пам’ятати при складенні декларації
Перше. Платники земельного податку подають декларацію з відміткою «земельний податок» та здійснюють розрахунок суми у розділі I Податкової декларації.
Платники орендної плати подають декларацію з відміткою «орендна плата» та здійснюють розрахунок суми у розділі ІІ Податкової декларації.
Якщо платник одночасно сплачує земельний податок та орендну плату – він подає ОКРЕМУ декларацію по земельному податку та ОКРЕМУ декларацію по орендній платі.
Друге. У рядку «7» Заголовної частини необхідно вказати код за КОАТУУ органу місцевого самоврядування, на території якого знаходиться земельна ділянка, щодо якої подається декларація.
Зверніть увагу, якщо земельна ділянка перебуває на території населеного пункту, який увійшов до об’єднаної територіальної громади, необхідно вказувати код за КОАТУУ саме об’єднаної територіальної громади, оскільки на цій території із створенням тергромади уже відсутні органи місцевого самоврядування.
Третє. Значення графи «2» КАТЕГОРІЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ у розділах І та ІІ «Розрахунок суми земельного податку» та «Розрахунок суми орендної плати» повинне зазначатися арабськими цифрами у форматі «XX крапка XX» та відповідати класифікації видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.
Наприклад, для земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва у колонці «2» зазначаємо – «01.01». Для правильного визначення категорії вашої земельної ділянки рекомендуємо звернутися до органів Держгеокадастру та отримати новий витяг про нормативну – грошову оцінку, в якому буде зазначатися такий код.
Четверте. Значення граф «8» та «9» ПЛОЩА ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ у розділах І та ІІ «Розрахунок суми земельного податку» та «Розрахунок суми орендної плати» заповнюємо в залежності від одиниць виміру площі, яка визначена у правовстановлюючих документах на земельну ділянку:
Гр.8 – у гектарах з чотирма десятковими знаками
Гр.9 – у квадратних метрах з двома десятковими знаками
Наголошуємо: заповнювати одночасно дві графи по одній земельній ділянці не потрібно!
Як правильно заповнити колонку 10 розділів І та ІІ.
При заповненні колонки 10 розділу І «Розрахунок суми земельного податку» та
розділу ІІ «Розрахунок суми орендної плати» потрібно зазначати нормативну
грошову оцінку одиниці площі земельної ділянки.
При цьому якщо Ви відобразили площу у квадратних метрах, то НГО необхідно зазначати у гривнях за квадратний метр, а якщо у гектарах – відповідно у гривнях за гектар.
Увага пільговиків із земельного податку
Як саме правильно заповнити графи 14-15-16 розділу І. Розрахунок суми земельного податку:
– у графі 14 – ви зазначаєте код відповідної пільги згідно з Довідниками податкових пільг, які затверджені ДФС станом на дату складання податкової декларації з плати за землю:
-у графі 15 відображаєте розмір пільги відповідно до законодавства та/або рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, яким пільгу надано;
– у графі 16 вказуєте суму пільги зі сплати земельного податку.
Під пільгою у даному випадку розуміється сума земельного податку за земельну площу, на яку надано пільгу, з урахуванням розміру пільги.
Ще увага пільговиків! Юридичні особи, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню
Такі юридичні особи не звільняються від обов’язку подання податкових декларацій за земельні ділянки, з яких земельних податок не справляється через застосування податкових пільг.
Крім цього, платники, які відображають пільгу у податковій декларації з плати за землю, ПОВИННІ щоквартально подавати звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до «Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг», затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 №1233.
Оскільки звіт про суми податкових пільг є обов’язковою звітністю, за його несвоєчасне подання або за неподання до платника будуть застосовуватися штрафні санкції згідно пункту 120.1 статті 120 ПКУ – штраф у розмірі 170 грн., повторно протягом року – 1020 грн.
Особливості заповнення декларації платниками, які декларують земельні ділянки надані для залізниць у межах смуг відведення, а також надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин
По них пунктом 284.4 статті 284 ПКУ визначено, що плата за землю справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу.
Вказаним платникам рекомендуємо заповнювати декларацію у ручному режимі:
– у графі «12» розділу І – ставити розмір ставки, затверджений у рішенні органу місцевого самоврядування,
– а у графи «13» та «17» заносити суму податку, яка обрахована як 25 відсотків від повного розміру земельного податку по такій земельній ділянці.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV ПКУ.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо, у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (ст.164 ПКУ). Тобто у 2017 році – 800 гривень.
При цьому кредитор зобов’язаний поінформувати платника податку – боржника шляхом направлення рекомендованого листа з повідомленням про вручення або шляхом укладення відповідного договору, або надання повідомлення боржнику під підпис особисто про прощення (анулювання) боргу та включити суму прощеного (анульованого) боргу до податкового розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, за підсумками звітного періоду, у якому такий борг було прощено.
Боржник самостійно сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
У разі неповідомлення кредитором боржника про прощення (анулювання) боргу у порядку, визначеному ПКУ, такий кредитор зобов’язаний виконати всі обов’язки податкового агента щодо зазначених доходів.
Згідно із п. 297.4 ст. 297 ПКУ дивіденди, що виплачуються платниками єдиного податку третьої групи (юридичними особами) та четвертої групи власникам корпоративних прав (засновникам таких платників єдиного податку), оподатковуються за правилами, встановленими розділами II та IV ПКУ.
Відповідно до п. п. 57.11.1 п. 57.11.ст. 57 ПКУ при прийнятті рішення щодо виплати дивідендів платник податку на прибуток – емітент корпоративних прав, на які нараховуються дивіденди, проводить зазначені виплати власнику таких корпоративних прав незалежно від того, чи є оподатковуваний прибуток, розрахований за правилами, визначеними ст. 137 ПКУ.
Емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток.
Авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.
З урахуванням змін внесених до ПКУ, які набули чинності з 1 січня 2018 року, обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку за визначеною п. 136.1 ст. 136 ПКУ ставкою не покладається на платників єдиного податку.
Отже, починаючи з 1 січня 2018 року, платниками єдиного податку не здійснюється нарахування та сплата авансового внеску під час виплати дивідендів.
Більш детально про виплати дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 року йдеться у листі ДФС України від 26.03.2018 №8773/7/99-99-15-02-02-17.
ЯКА ВАРТІСТЬ ДАРУНКА НЕ ОПОДАТКОВУЄТЬСЯ
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, наданих такому платнику юридичною особою, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (930,75 грн).
Якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то уся їхня вартість оподатковується ПДФО як додаткове благо з урахуванням положень п. 164.5 ст. 164 Податкового кодексу.
Відповідальність за несплату єдиного соціального внеску
Відповідно до пп. 4, 5 та 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.
Фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерського господарства зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст. 9 Закону № 2464).
За порушення законодавства по єдиному внеску, зокрема за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Згідно з ст. 165 прим.1 КУпАП несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, зокрема фізичними особами – підприємцями або особами, які забезпечують себе роботою самостійно, у сумі що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Рівно місяць залишився до завершення деклараційної кампанії – 2018
Кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році, триватиме до 2 травня 2018 року. Тож часу залишилось небагато. Фізичні особи зобов’язані подати не пізніше 2 травня п.р. податкову декларацію про отримані у 2017 році неоподатковувані доходи та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Декларації про майновий стан і доходи громадяни повинні подавати до податкових інспекцій за місцем своєї податкової адреси.
Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає:
– при отриманні доходів не від податкових агентів. До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;
– при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;
– при отриманні іноземних доходів;
– в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.
За наявності пільги по земельному податку – обов’язково подай заяву!
Звертаємо увагу фізичних осіб – власників земельних ділянок, що внесеними змінами до п.281. ст.281 ПКУ, скасовані обмеження застосування пільги до однієї земельної ділянки із сплати земельного податку фізичним особам.
Від сплати податку звільняються:
– інваліди першої і другої групи;
– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
– пенсіонери (за віком);
– ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
– фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Тобто, з 01.01.2018 звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для категорій фізичних осіб, які визначені пунктом 281.1 статті 281 ПКУ поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
– для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Якщо фізична особа, визначена у п.281. 1 статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі та копію документів, що посвідчують право такої особи на пільгу, (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни, (першої і другої групи)», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого», тощо) до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання (зміну) земельних ділянок для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано заяву.
Тобто, якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу відповідну заяву то у поточному році будуть оподатковуватись всі земельні ділянки, які є у власності, крім земельної ділянки, на яку подано заяву у попередніх роках.
Якщо заява подана після 01 травня поточного року, то пільга починає застосовуватись до обраних земельних ділянок з наступного податкового (базового) періоду.
До доходу підприємця – отримана безповоротна фінансова допомога
Сума безповоротної фінансової допомоги, надана фізичній особі включається до складу оподатковуваного доходу як дохід у вигляді додаткового блага.
Оскільки надана безповоротна фінансова допомога не є результатом від здійснення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, що проводиться у порядку та за правилами передбаченими законодавством для такої категорії осіб, то така сума допомоги оподатковується за нормами встановленими Податковим кодексом України для оподаткування доходів фізичних осіб як додаткове благо.
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставкою, визначеною у ст. 167 ПКУ.
Таким чином, сума отриманої безповоротної фінансової допомоги включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку – фізичної особи та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5 %.
Хто є платниками рентної плати за спеціальне використання води з 01.01.2018 року?
Платниками рентної плати за спеціальне використання води є:
первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів;
суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Чи подаються з 01.01.2018 вторинними водокористувачами, які отримують воду згідно договору на поставку води, податкові декларації з рентної плати разом з Додатком (ами) 5?
З 01.01.2018 вторинні водокористувачів не є платниками рентної плати за спеціальне використання води. Вторинні водокористувачі, які отримують воду згідно договору на поставку води, та були платниками рентної плати за спеціальне використання води, востаннє визначають податкові зобов’язання за IV квартал 2017 року та подають податкові декларації з рентної плати (далі – декларація) разом з Додатком (ами) 5 наростаючим підсумком з початку року за 2017 рік.
За наступні податкові періоди вторинні водокористувачі не подають декларації разом з Додатком (ами) 5. При цьому заяву про виключення з переліку платників рентної плати за спеціальне використання води до контролюючих органів не подається.
Які терміни подання податкової декларації з рентної плати та строк сплати податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води?
Базовий податковий (звітний) період для рентної плати за спеціальне використання води (далі – рентна плата) дорівнює календарному кварталу.
Податкові декларації з рентної плати подаються платниками до контролюючих органів протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу за місцем податкової реєстрації згідно з п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 ПКУ.
З метою забезпечення єдиного підходу до здійснення обліку платників рентної плати та подання податкової звітності з рентної плати, припис п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 ПКУ в частині подання платником рентної плати податкової звітності необхідно застосовувати з урахуванням п. 63.3 ст. 63 ПКУ, а саме за неосновним місцем обліку – місцезнаходженням водних об’єктів або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.
Сума податкових зобов’язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) квартал, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.
Слід зазначити, що платники рентної плати подають одночасно з податковими деклараціями контролюючим органам копії, зокрема дозволу на спеціальне водокористування та статистичної звітності про використання води.
Якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку.
В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати декларації відповідно до вимог ПКУ ( п. 250.1 та п. 250.9 ст. 250 ПКУ).
Нагадаємо: базовий податковий (звітний) період з екологічного податку дорівнює календарному кварталу, тому граничним терміном подання повідомлення про відсутність об’єкта обчислення екологічного податку є 10 травня 2018 року.
Задекларуйте отриману валюту
Усі громадяни, які отримали у 2017 році доходи з-за кордону чи спадщину, гонорари, авторські виплати, дивіденди або неоподатковану заробітну плату, мають їх задекларувати. При цьому, податкову декларацію про майновий стан і доходи вони повинні подати незалежно від того, чи були з цих сум утримані податки.
У податковій декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військового збору 1,5%.
Громадяни можуть надіслати декларацію поштою або звернутися до посольства чи консульства. Також вони мають право оформити довіреність своїм близьким в Україні, щоб вони подали декларацію. Або подати її за допомогою електронних засобів он-лайн з використання електронного цифрового підпису.
У випадку, коли громадянин вже сплатив податок за тими ставками, які діють в іншій країні, то він має взяти у податкових органах іноземної держави довідку про сплачені суми і їх буде враховано під час перерахунку в Україні.
Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
Сума податку з іноземного доходу платника податку – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.