Послуги іноземних соцмереж, відеоплатформ, ігрових сервісів чи реклами в Інтернеті, за які платять українці, – відтепер будуть оподатковуватися. Від 1 січня в чеку з’явиться податок на додану вартість. А це майже 20 відсотків.
Про це йдеться 7 січня у сюжеті ТСН.19:30.
“Щоб на Фейсбук дивитися рекламу – ви за це платите, щоб на Нетфлікс дивитися – ви за це платите, щоб зберігати дані в айклауд – ви за це платите. Власне через цей податок на електронні послуги запроваджується механізм – як справляти податки з постачальників електронних послуг”, – пояснив Геннадій Войціцький, партнер податкової практики юридичної компанії “Бейкер Макензі”.
У народі такий податок вже встигли охрестити “податком на Google”. Втім, в реальності він зачіпатиме значно більше сфер. Це послуги соцмереж, відеосервісів, хмарних сховищ, ігрових сервісів чи онлайн послуг. Відтепер його платитимуть компанії, що мають більше 1 мільйона гривень обороту на українських споживачах.
Виняток, кажуть у Верховній Раді, зробили лише для навчальних сервісів. Вони так само залишаться неоподаткованими.
Переважна більшість компаній ще до Нового року повідомили: тепер їхні послуги оподатковатимуться. Однак сам підхід, хто заплатить за податок, у багатьох відрізняється.
Одні інтернет-гіганти ці кошти фактично сплачують із власної кишені, інші – повністю переклали вартість на користувачів. Експерти інтернет-ринку не виключають – це може бути тимчасова ситуація. Компанії поки вивчатимуть ринок, дивимуться на поведінку споживачів і вже тоді остаточно вирішать, хто платитиме.
Утім, новий податок може зачепити і тих, хто цифровими сервісами не користується. Все більше компаній розміщують рекламу саме в Інтернеті.
400