Рішення Кабінету міністрів встановити максимальну торговельну надбавку в 10% на розширений перелік продуктів харчування не обґрунтовано, не обговорювалося з торговельними мережами та може призвести до припинення продажу таких продуктів.
Дві великі торговельні мережі “АТБ” та “МЕТРО” виступають проти державного регулювання цін.
Про це у Facebook написав Борис Марков, гендиректор корпорації АТБ, коментуючи постанову КМУ № 1 від 12 січня, яка розширила держрегулювання цін ще на дев’ять товарних груп пише НВ.
На думку Маркова, постанова “не має під собою ані серйозного обґрунтування, ані тим більше перспектив ефективної реалізації”.
Гендиректор АТБ заявив, що встановлена планка націнки не більше 10% “не покриває витрати операторів ринку на логістику, сезонне списання та інші операційні послуги. А отже, цілком може призвести до призупинення реалізації зазначених продуктів харчування до моменту налагодження всіх процесів та розуміння порядку їх ціноутворення”.
На його думку, рітейл просто поставили перед фактом, обмеживши йому право для конструктивного діалогу та участі.
Марков також наголошує, що зростання цін на соціально значущі продукти харчування зумовлене зростанням відпускних цін із боку виробників.
“Виробники сьогодні змушені підвищувати ціни, з причин зростання цін на енергоносії (газ), а також інших факторів, що впливають при формуванні собівартості продукції. Причому дана тенденція, за багатьма прогнозами, тільки посилюватиметься… Багато виробників уже заявляють про неефективність цієї постанови, яка не вирішує для них базових проблем: витрат на енергоресурси, сировину тощо”, — пише гендиректор АТБ.
Компанія METRO Україна закликає Уряд скасувати постанову, пише УНІАН.
“Оптова бізнес-модель та операційні процеси нашої компанії, що відповідають Lean-філософії, дають нам можливість пропонувати покупцям конкурентні ціни на всі товари нашого асортименту, у тому числі й на соціально значущі. Окрім того, ринок рітейлу в Україні сам по собі є надзвичайно конкурентним, що стимулює його гравців до постійного вдосконалення своїх пропозицій, – коментує Олена Вдовиченко, Директорка METRO Україна. – Однак, державне регулювання цін, на жаль, повертає нас до радянських методів планової економіки, що, у свою чергу може призвести до дефіциту товару на полицях магазинів. Окрім цього, наразі зростання цін на соціально значущі продукти харчування зумовлено здебільшого зростанням відпускних цін з боку виробників, які, в свою чергу, вимушені підвищувати вартість своєї продукції через зростання цін на енергоносії”.
“Після успішного скасування державного регулювання цін на соціальні товари у 2017 році, сьогодні, на жаль, ми повертаємося до рудиментів минулого, що суперечить законам ринкової економіки, – додає Олеся Оленицька, Директорка з питань співробітництва з органами державної влади та зв’язків з громадськістю METRO Україна. – Державне регулювання цін може мати дійсно негативні наслідки для української економіки, адже продавати такі товари рітейлу буде невигідно, а отже, замовлення у виробників можуть зменшуватися, що, у свою чергу, може призвести до зупинки виробництв, втрати робочих місць, зниження податкових надходжень до державного бюджету”.
275