Заступниця начальника ХОВА Віта Ковальська провела зустріч із радницею з питань інклюзії при обмеженнях життєдіяльності при Офісі Представника ООН Терін Браун.
Основними темами для обговорення стали: впровадження нових ініціатив у сфері розвитку інклюзивної та спеціальної освіти та створення альтернативних форм виховання для дітей.
Як наголосила Віта Ковальська, на Харківщині досить успішно реалізує свої проєкти дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ). Зокрема Фонд вже впроваджує 5 пілотних проєктів. Це як навчання фахівців, так і будівництво й супроводження інфраструктурних об’єктів.
Завдячуючи тісній співпраці з ЮНІСЕФ наразі в громадах створено 4 нових надавачі соціальних послуг. Серед нових послуг – забезпечення денного догляду за дітьми та створення центрів життєстійкості. У 2024 році до зазначеного пілотного проєкту буде долучено ще 7 громад. Впровадження інклюзивної та спеціальної освіти саме в громадах – пріоритет роботи ХОВА в цьому напрямку.
«Також Харківська ОВА разом з облрадою розробили обласну програму щодо розвитку сімейних форм виховання. З початку запровадження воєнного стану у нас вже створено 56 альтернативних форм виховання, це ДБСТ, родини патронатного вихователя та прийомні сім’ї. Така робота дала нам можливість влаштувати 310 дітей не до державних інституцій, а до сімейних форм виховання», – зазначила Віта Ковальська.
Заступниця начальника ХОВА додала, що наразі є гостра потреба у підготовці 62 фахівців для 21 громади Харківської області. Ці спеціалісти мають надавати якісні освітні послуги в дошкільних закладах дітям з особливими потребами, тож допомога фондів ООН в цьому питанні буде доречною.
В свою чергу радниця з питань інклюзії при обмеженнях життєдіяльності при Офісі Представника ООН Терін Браун подякувала Віті Ковальській за плідну співпрацю в таких важливих питаннях й запевнила, що готова надавати Харківщині усю необхідну підтримку. Зокрема, для розвитку у громадах інклюзивного виховання, надання психологічної допомоги та соціального супроводу, радниця пообіцяла долучити фахівців Всесвітньої організації охорони здоров’я.